Prima johquote:Op dinsdag 15 januari 2019 21:38 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
0-80 gaat supersnel, van 80 naar 100 duurt zeker 8 sec.
Mooi zeg.... gaat die ook sneller ermee?quote:Op dinsdag 15 januari 2019 21:39 schreef Sheffield het volgende:
[..]
https://www.citybugparts.(...)-narrow-toyota-aygo/
Nog sneller ?!quote:Op dinsdag 15 januari 2019 21:41 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Mooi zeg.... gaat die ook sneller ermee?
8PKs te zuinig, dat is 14% vermogenstoenamequote:Op dinsdag 15 januari 2019 21:16 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Nee die 8 pks zijn me te zuinig. Denk een ander uitlaatsysteem, en wat gewicht eruit halen.
Luchthapper?quote:Op dinsdag 15 januari 2019 21:45 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Nog sneller ?!
Maar nee, lijkt me niet.
Verwacht ook geen wonderen van een open luchtfilter, als je die niet goed voorziet van koude lucht kun je zelfs vermogensverlies hebben
Uit een Aygo.quote:wat gewicht eruit halen.
vergeet de strepen nietquote:Op woensdag 16 januari 2019 00:02 schreef PluggieOD het volgende:
Maar 1 antwoord mogelijk:
Installeer een tankdopsticker.
Neem dan een Fiat 500 twin air. De 86 pk versie. Die kun je nog tot 96pk/185nm laten chippen. Dan doe je 0-100 in 10 seconden ipv 14. Die gaat minstens zo makkelijk de bocht door als jouw rugzak en sommige versies hebben flippers (moet je wel een semiautomaat nemen) en een top audio installatie!quote:Op maandag 14 januari 2019 21:37 schreef Cupasoep het volgende:
Kan triest zijn, heb in veel luxewagens gereden, maar niks rijd zo fijn als een aygo/citybug. In principe gewoon een kart en kan hem de bocht om gooien, draaien op een gewone weg zonder te steken etc etc etc
De "Chopped" sticker van Mighty Car Mods is al +5 PK he.quote:Op woensdag 16 januari 2019 00:02 schreef PluggieOD het volgende:
Maar 1 antwoord mogelijk:
Installeer een tankdopsticker.
Ik doe 0-100 in een kleine 10,5-11. Heb 84 PK op 818 kilo "Maar" 105NM maar hij trekt prima.quote:Op woensdag 16 januari 2019 09:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Neem dan een Fiat 500 twin air. De 86 pk versie. Die kun je nog tot 96pk/185nm laten chippen. Dan doe je 0-100 in 10 seconden ipv 14. Die gaat minstens zo makkelijk de bocht door als jouw rugzak en sommige versies hebben flippers (moet je wel een semiautomaat nemen) en een top audio installatie!
Nou, dan zal het echt wat zijn.quote:Op woensdag 16 januari 2019 10:11 schreef MisterLastName het volgende:
Oh en je vind ze al vanaf 400-500 euro
Het is 20+ jaar oudquote:Op woensdag 16 januari 2019 10:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nou, dan zal het echt wat zijn.
20 jaar oud is leuk....als je een Volvo met turbo en 200+ pk hebt.quote:Op woensdag 16 januari 2019 10:16 schreef MisterLastName het volgende:
Het is 20+ jaar oud
En ik zeg VAN-AF. Die van mij was 450 met inruil en rij nu al sinds Juni vrijwel probleemloos rond
PTA / Mijn auto; `97 Daihatsu Charade. #2 Op naar de 220,000.
Dan meteen een Abarth Veel beter onderstel en de traagste doen met een chip al 180+pk en 280+nm voor de modellen met IHI en 200+pk en 320+ nm voor de Garret modellen.quote:Op woensdag 16 januari 2019 09:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Neem dan een Fiat 500 twin air. De 86 pk versie. Die kun je nog tot 96pk/185nm laten chippen. Dan doe je 0-100 in 10 seconden ipv 14. Die gaat minstens zo makkelijk de bocht door als jouw rugzak en sommige versies hebben flippers (moet je wel een semiautomaat nemen) en een top audio installatie!
Dit.quote:Op maandag 14 januari 2019 23:59 schreef Sounddragon het volgende:
De enige manier om een Aygo boven de 180 te krijgen is als je hem een ravijn in rijdt of uit een vliegtuig dondert.
Als je hard wilt: koop een echte auto.
Agree! Maar dan praat je budgettair wel over een heel ander plaatje.quote:Op woensdag 16 januari 2019 12:53 schreef x3ro het volgende:
[..]
Dan meteen een Abarth Veel beter onderstel en de traagste doen met een chip al 180+pk en 280+nm voor de modellen met IHI en 200+pk en 320+ nm voor de Garret modellen.
Nog meer is mogelijk met een TD04 oid.
Wheelspin is altijd standaard als je hard optrekt. Mensen verwachten deze launch niet, en dan ben je al weg gewoon.quote:Op woensdag 16 januari 2019 12:46 schreef DieselTank het volgende:
Als ik een stoplichtsprint doe in mijn prehistorische gebakje met 70pk is het vooral het gebrek aan grip het probleem. Het voelt wel dat je best snel optrekt, alleen het is zo jammer als er wel een audi a4 of iets dergelijks naast je staat dat die gemak je eruit rijdt.
Wut.... Zonder wheelspin ben je sneller weg. Ik snap dat dat lastig is met zo'n racemonsterquote:Op woensdag 16 januari 2019 13:20 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Wheelspin is altijd standaard als je hard optrekt.
Dus ik kan gewoon nog sneller weg zijn bij het groene licht?quote:Op woensdag 16 januari 2019 14:20 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Wut.... Zonder wheelspin ben je sneller weg. Ik snap dat dat lastig is met zo'n racemonster
Jazeker, als je rennend gaat.quote:Op woensdag 16 januari 2019 15:59 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Dus ik kan gewoon nog sneller weg zijn bij het groene licht?
Door een andere auto te kopen zeer zeker jaquote:Op woensdag 16 januari 2019 15:59 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Dus ik kan gewoon nog sneller weg zijn bij het groene licht?
Door je niet als een achterlijke troll met je koekblik te begeven op dit forumquote:Op woensdag 16 januari 2019 16:44 schreef Cupasoep het volgende:
Hoe kan ik dan sneller launchen zonder wheelspin? Ook voor behoud van banden van deze strepentrekkende machine.
Je achteras aankoppelen aan de aandrijving.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:44 schreef Cupasoep het volgende:
Hoe kan ik dan sneller launchen zonder wheelspin? Ook voor behoud van banden van deze strepentrekkende machine.
Ik zie de lange rij dames die graag met TS z'n racemonster mee wilt rijden al voor me hoorquote:Op woensdag 16 januari 2019 16:54 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Door je niet als een achterlijke troll met je koekblik te begeven op dit forum
"Launchen" zonder "Wheelspin" heeft alles te maken met niet je toerental op laten lopen tot weet ik veel 5-6k, dan spint alles, zelfs een Eend. Maar gewoon tot 2,5-3. Dan ben je ook al vlot weg maar ben je én niet aso én je hebt geen wheelspin.
Maar goed, ga vooral door, dan komt dit topic in de PTA Toppers.
Hogetoeren motor zoals gezegdquote:Op woensdag 16 januari 2019 18:00 schreef MisterLastName het volgende:
Degene die zijn auto wel heel houd door normaal rijgedrag
8000 toeren is gelul, als de begrenzer dan nog niet ingrijpt ben je al 2000 toeren over je piekvermogen heen en is 'ie alleen maar trager. Verder dan 6000 tot 6250 toeren heeft geen zin bij dat blok.quote:Op woensdag 16 januari 2019 17:51 schreef Cupasoep het volgende:
Snap de haat echt niet in dit topic.
Ik rij zo af en toe 8000 toeren met verbruik 1:25, rij menig luxewagen weg. Wie lacht er dan als laatst?
Dan heb je niet bepaald fatsoenlijke "luxewagens" gereden. Een Aygo vond ik zelfs de naam Toyota niet waardquote:Op maandag 14 januari 2019 21:37 schreef Cupasoep het volgende:
Kan triest zijn, heb in veel luxewagens gereden, maar niks rijd zo fijn als een aygo/citybug. In principe gewoon een kart en kan hem de bocht om gooien, draaien op een gewone weg zonder te steken etc etc etc
jij hebt tenminste een toerenteller! Mijn eerste 107 had dat niet eens _!quote:Op dinsdag 15 januari 2019 19:54 schreef Cupasoep het volgende:
Tot diep in het rood zonder enige vorm van rook
Niet weten dat de aygo het beste model van hun ooit is....quote:Op woensdag 16 januari 2019 18:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan heb je niet bepaald fatsoenlijke "luxewagens" gereden. Een Aygo vond ik zelfs de naam Toyota niet waard
Weet niet welke aygo's jij kent, maar ik kan er echt mee rondblazen. Maar ik wou ém graag nog wat pittiger.quote:Op woensdag 16 januari 2019 18:20 schreef Mano_ het volgende:
[..]
8000 toeren is gelul, als de begrenzer dan nog niet ingrijpt ben je al 2000 toeren over je piekvermogen heen en is 'ie alleen maar trager. Verder dan 6000 tot 6250 toeren heeft geen zin bij dat blok.
Daarnaast is het verbruik geen 1:25 bij '8000' toeren. Eerder 1:5.
Als je met een Aygo sneller bent bij het stoplicht dat betekent dat alleen maar dat de andere auto rustig weg reed. Het is met de beste wil van de wereld geen snelle auto, ook niet tot 80.
Ter illustratie: ik heb een Peugeot 106 Rallye met ongeveer 120pk op 820 kilo leeggewicht en een Peugeot 406 Coupe met 200pk op 1450 kilo. De 106 wint het de eerste 10 meter, daarna neemt de Coupe het over. Dan heeft het 106je dus bijna 2 keer zo veel vermogen als je Aygo met een vergelijkbaar gewicht, zitten er stuggere dempers onder en liggen er behoorlijk sportieve banden onder (Nankang NS-2R). Je maakt niemand wijs dat een Aygo sneller is dan die 106.
Je lult, daarom de haat. Prima auto voor z'n doel, maar het is echt niet snel. Dat denk je misschien als je net van je scootertje af bent gestapt, maar het is een van de langzaamste auto's die je kan kopen.
Ik heb het natuurlijk over de 1.0 met 68pk. Natuurlijk kan je er mee rondblazen. En door het roffelende 3-pittertje klinkt het ook nog alsof het ergens over gaat, maar de realiteit is dat het gewoon niet snel is. Acceleratie van 0 tot 80 is zo'n 8 seconden met die Aygo. Dan zitten de 106 en 406 goed over de 100.quote:Op woensdag 16 januari 2019 18:40 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Weet niet welke aygo's jij kent, maar ik kan er echt mee rondblazen. Maar ik wou ém graag nog wat pittiger.
93 NM koppel...quote:Op woensdag 16 januari 2019 19:42 schreef pvdplanet het volgende:
Panda weegt 950 kilo, een Aygo 785 kilo.
Ben dolgelukkig met mijn `97 Charade. 84PK op 818 Kilo, verbruik van 1:16 gemiddeld. Hoef geen Aygoquote:Op woensdag 16 januari 2019 19:45 schreef BoneThugss het volgende:
Heeft Braddie een nieuwe auto gekocht?
Charadequote:Op woensdag 16 januari 2019 20:00 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Ben dolgelukkig met mijn `97 Charade. 84PK op 818 Kilo, verbruik van 1:16 gemiddeld. Hoef geen Aygo
Oh, en ik kan tenminste iets meer meenemen dan een krat bier zonder mijn achterbank plat te moeten gooien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |