Door je niet als een achterlijke troll met je koekblik te begeven op dit forumquote:Op woensdag 16 januari 2019 16:44 schreef Cupasoep het volgende:
Hoe kan ik dan sneller launchen zonder wheelspin? Ook voor behoud van banden van deze strepentrekkende machine.
Je achteras aankoppelen aan de aandrijving.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:44 schreef Cupasoep het volgende:
Hoe kan ik dan sneller launchen zonder wheelspin? Ook voor behoud van banden van deze strepentrekkende machine.
Ik zie de lange rij dames die graag met TS z'n racemonster mee wilt rijden al voor me hoorquote:Op woensdag 16 januari 2019 16:54 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Door je niet als een achterlijke troll met je koekblik te begeven op dit forum
"Launchen" zonder "Wheelspin" heeft alles te maken met niet je toerental op laten lopen tot weet ik veel 5-6k, dan spint alles, zelfs een Eend. Maar gewoon tot 2,5-3. Dan ben je ook al vlot weg maar ben je én niet aso én je hebt geen wheelspin.
Maar goed, ga vooral door, dan komt dit topic in de PTA Toppers.
Hogetoeren motor zoals gezegdquote:Op woensdag 16 januari 2019 18:00 schreef MisterLastName het volgende:
Degene die zijn auto wel heel houd door normaal rijgedrag
8000 toeren is gelul, als de begrenzer dan nog niet ingrijpt ben je al 2000 toeren over je piekvermogen heen en is 'ie alleen maar trager. Verder dan 6000 tot 6250 toeren heeft geen zin bij dat blok.quote:Op woensdag 16 januari 2019 17:51 schreef Cupasoep het volgende:
Snap de haat echt niet in dit topic.
Ik rij zo af en toe 8000 toeren met verbruik 1:25, rij menig luxewagen weg. Wie lacht er dan als laatst?
Dan heb je niet bepaald fatsoenlijke "luxewagens" gereden. Een Aygo vond ik zelfs de naam Toyota niet waardquote:Op maandag 14 januari 2019 21:37 schreef Cupasoep het volgende:
Kan triest zijn, heb in veel luxewagens gereden, maar niks rijd zo fijn als een aygo/citybug. In principe gewoon een kart en kan hem de bocht om gooien, draaien op een gewone weg zonder te steken etc etc etc
jij hebt tenminste een toerenteller! Mijn eerste 107 had dat niet eens _!quote:Op dinsdag 15 januari 2019 19:54 schreef Cupasoep het volgende:
Tot diep in het rood zonder enige vorm van rook
Niet weten dat de aygo het beste model van hun ooit is....quote:Op woensdag 16 januari 2019 18:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan heb je niet bepaald fatsoenlijke "luxewagens" gereden. Een Aygo vond ik zelfs de naam Toyota niet waard
Weet niet welke aygo's jij kent, maar ik kan er echt mee rondblazen. Maar ik wou ém graag nog wat pittiger.quote:Op woensdag 16 januari 2019 18:20 schreef Mano_ het volgende:
[..]
8000 toeren is gelul, als de begrenzer dan nog niet ingrijpt ben je al 2000 toeren over je piekvermogen heen en is 'ie alleen maar trager. Verder dan 6000 tot 6250 toeren heeft geen zin bij dat blok.
Daarnaast is het verbruik geen 1:25 bij '8000' toeren. Eerder 1:5.
Als je met een Aygo sneller bent bij het stoplicht dat betekent dat alleen maar dat de andere auto rustig weg reed. Het is met de beste wil van de wereld geen snelle auto, ook niet tot 80.
Ter illustratie: ik heb een Peugeot 106 Rallye met ongeveer 120pk op 820 kilo leeggewicht en een Peugeot 406 Coupe met 200pk op 1450 kilo. De 106 wint het de eerste 10 meter, daarna neemt de Coupe het over. Dan heeft het 106je dus bijna 2 keer zo veel vermogen als je Aygo met een vergelijkbaar gewicht, zitten er stuggere dempers onder en liggen er behoorlijk sportieve banden onder (Nankang NS-2R). Je maakt niemand wijs dat een Aygo sneller is dan die 106.
Je lult, daarom de haat. Prima auto voor z'n doel, maar het is echt niet snel. Dat denk je misschien als je net van je scootertje af bent gestapt, maar het is een van de langzaamste auto's die je kan kopen.
Ik heb het natuurlijk over de 1.0 met 68pk. Natuurlijk kan je er mee rondblazen. En door het roffelende 3-pittertje klinkt het ook nog alsof het ergens over gaat, maar de realiteit is dat het gewoon niet snel is. Acceleratie van 0 tot 80 is zo'n 8 seconden met die Aygo. Dan zitten de 106 en 406 goed over de 100.quote:Op woensdag 16 januari 2019 18:40 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Weet niet welke aygo's jij kent, maar ik kan er echt mee rondblazen. Maar ik wou ém graag nog wat pittiger.
93 NM koppel...quote:Op woensdag 16 januari 2019 19:42 schreef pvdplanet het volgende:
Panda weegt 950 kilo, een Aygo 785 kilo.
Ben dolgelukkig met mijn `97 Charade. 84PK op 818 Kilo, verbruik van 1:16 gemiddeld. Hoef geen Aygoquote:Op woensdag 16 januari 2019 19:45 schreef BoneThugss het volgende:
Heeft Braddie een nieuwe auto gekocht?
Charadequote:Op woensdag 16 januari 2019 20:00 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Ben dolgelukkig met mijn `97 Charade. 84PK op 818 Kilo, verbruik van 1:16 gemiddeld. Hoef geen Aygo
Oh, en ik kan tenminste iets meer meenemen dan een krat bier zonder mijn achterbank plat te moeten gooien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |