abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184403467
Ik heb een lastige situatie met mijn verzekering. Onderstaand scenario heeft zich afgespeeld.

• Mijn vrouw en ik waren van plan een lange vakantie (3,5) te houden op een tropisch eiland. Ik zou die periode gedeeltelijk op afstand werken. De reis ging vallen onder een particuliere reisverzekering.
• We hebben op dat eiland een huis gevonden en het contract getekend. Enkele dagen later kwam mijn vrouw er achter dat ze zwanger was. Na een week nadenken hebben we besloten de reis te annuleren i.v.m. gezondheidsrisicio's. Een maand later werd het helaas een miskraam.
• De verhuurster van de woning heeft echter getekend contract en wilde graag geld zien voor annuleringkosten. Tussen de annulering en de datum van aankomst zit ongeveer 3,5 maand.
• Het contract bevat echter geen annuleringsclausule. Hier staat echt niets over opgenomen. De verhuurster geeft aan dat dit kwam omdat door de langere huur de verhuur via een makelaar is gegaan.
• De huurster wilde een vrij groot bedrag. Dit heb ik na advies met mijn assurantieadviseur lager gekregen, naar een redelijk bedrag.
• De verzekeraar wilde de zaak pas behandelen als er een betaling was gedaan. Op advies van de assurantieadviseur heb ik het bedrag overgemaakt.
• De verzekeraar heeft nu het bedrag maar deels vergoed (1500 ipv 2200; verschil van 600 euro). Zelf geven ze aan dat dit als coulance is.

De reden die de verzekeraar geeft is dat ze eigenlijk niet eens uit te keren omdat er geen annuleringsclausule in staat en dat ik daarom niet verplicht was om te betalen. Dit echter lijkt me niet
kloppen. De verhuurster heeft een getekend contract dus ik was in principe verplicht om de huur af nemen en gelijk te stoppen. Echter dit zou me 3200 euro gekost hebben.

Nu heb ik de volgende vragen:

• Was ik verplicht tot betalen toen ik de reis annuleerde? Zelf meen ik van wel; want getekend contract.
• Zo ja, was ik verplicht tot het betalen van 3200 euro? Zelf meen ik van niet; want niet redelijk. Er was voldeonde tijd om een andere huurder te zoeken en de kosten kunnen niet heel hoog zijn geweest.
• En nu de belangrijkste: Hoeft mijn verzekering niet alles uit te betalen? Volgens mij zijn ze juridisch gezien mij compleet te vergoeden, aangezien ik verplicht was kosten te maken.

Ik heb de voorwaarden van de verzekering gelezen, maar hierover staat niets gemeld over het ontbreken van annuleringsvoorwaarden. :{
pi_184403691
Waren er reeele gezondheidsrisico’s, of schatten jullie die zelf in? Zwangerschap an sich is geen reden tot annulering, lijkt me.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 14 januari 2019 @ 20:25:36 #3
482496 Pizzachef
Veni, vidi, Pizza!!!
pi_184403707
Ik vraag me af wanneer je een huis via een makelaar huurt of je reisverzekering het überhaupt nog als een vakantie of reis ziet. Was het niet beter geweest dit vooraf te checken?
pi_184403710
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:24 schreef miss_sly het volgende:
Waren er reeele gezondheidsrisico’s, of schatten jullie die zelf in? Zwangerschap an sich is geen reden tot annulering, lijkt me.
Zwangerschap is een 100% reden om te annuleren ;) . En ja er waren gezondheidsrisico's namelijk ZIKA.
pi_184403769
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:25 schreef Pizzachef het volgende:
Ik vraag me af wanneer je een huis via een makelaar huurt of je reisverzekering het überhaupt nog als een vakantie of reis ziet. Was het niet beter geweest dit vooraf te checken?
Of het een reis of vakantie is, is een goede vraag (een vakantie is natuurlijk altijd een reis). Mijn adviseur gaf aan dat onder de vakantieverzekering viel.

Ik heb niet bewust gelet op het contract. Ik kon me wel voorstellen dat een contract voor wat langere termijn er anders uitziet dan een standaard 2 weken vakantiehuur o.i.d.
pi_184403784
quote:
5s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:14 schreef ProfielAnoniem het volgende:
• De verzekeraar heeft nu het bedrag maar deels vergoed (1500 ipv 2200; verschil van 600 euro). Zelf geven ze aan dat dit als coulance is.
Ik mis er 100?
  maandag 14 januari 2019 @ 20:30:01 #7
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_184403798
Gewoon niet betalen en nooit meer naar de eiland/land gaan?
pi_184403828
quote:
En nu de belangrijkste: Hoeft mijn verzekering niet alles uit te betalen?
Dat kunnen wij natuurlijk niet zeggen als we de voorwaarden van de verzekering niet hebben.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184403837
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:30 schreef RamboDirk het volgende:
TS heeft al betaald, volgens mij.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184403877
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik mis er 100?

Ik heb het even afgerond

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:30 schreef RamboDirk het volgende:
Ik heb inderdaad al betaald. Op een gegeven moment werd er gedreigd met deurwaarders en gerechtelijke procedures.

[ Bericht 29% gewijzigd door ProfielAnoniem op 14-01-2019 20:39:42 ]
pi_184404045
quote:
Ik heb een lastige situatie met mijn verzekering. Onderstaand scenario heeft zich afgespeeld.

• Mijn vrouw en ik waren van plan een lange vakantie (3,5) te houden op een tropisch eiland. Ik zou die periode gedeeltelijk op afstand werken. De reis ging vallen onder een particuliere reisverzekering.
• We hebben op dat eiland een huis gevonden en het contract getekend. Enkele dagen later kwam mijn vrouw er achter dat ze zwanger was. Na een week nadenken hebben we besloten de reis te annuleren i.v.m. gezondheidsrisicio's. Een maand later werd het helaas een miskraam.
• De verhuurster van de woning heeft echter getekend contract en wilde graag geld zien voor annuleringkosten. Tussen de annulering en de datum van aankomst zit ongeveer 3,5 maand.
• Het contract bevat echter geen annuleringsclausule. Hier staat echt niets over opgenomen. De verhuurster geeft aan dat dit kwam omdat door de langere huur de verhuur via een makelaar is gegaan.
• De huurster wilde een vrij groot bedrag. Dit heb ik na advies met mijn assurantieadviseur lager gekregen, naar een redelijk bedrag.
• De verzekeraar wilde de zaak pas behandelen als er een betaling was gedaan. Op advies van de assurantieadviseur heb ik het bedrag overgemaakt.

De reden die de verzekeraar geeft is dat ze eigenlijk niet eens uit te keren omdat er geen annuleringsclausule in staat en dat ik daarom niet verplicht was om te betalen. Dit echter lijkt me niet
kloppen. De verhuurster heeft een getekend contract dus ik was in principe verplicht om de huur af nemen en gelijk te stoppen. Echter dit zou me 3200 euro gekost hebben.

• Was ik verplicht tot betalen toen ik de reis annuleerde? Zelf meen ik van wel; want getekend contract.
• Zo ja, was ik verplicht tot het betalen van 3200 euro? Zelf meen ik van niet; want niet redelijk. Er was voldeonde tijd om een andere huurder te zoeken en de kosten kunnen niet heel hoog zijn geweest.
• En nu de belangrijkste: Hoeft mijn verzekering niet alles uit te betalen? Volgens mij zijn ze juridisch gezien mij compleet te vergoeden, aangezien ik verplicht was kosten te maken.

Ik heb de voorwaarden van de verzekering gelezen, maar hierover staat niets gemeld over het ontbreken van annuleringsvoorwaarden. :{
Als er niets over in staat, mag er dan niet gewoon niet geannuleerd worden? Als je er in onderling overleg uitkomt, waarom zou dan dan geen schade zijn die onder een annuleringsverzekering valt? Let op, geen reisverzekering dus...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 14 januari 2019 @ 20:52:07 #12
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_184404196
quote:

Waarom zou je juridisch alleen verplicht zijn te betalen wat redelijk is?

Als je immers stelt dat verhuurder in haar recht staat omdat ze een getekend contract heeft, dan lijkt het mij dat je ook gehouden bent aan de afspraken die in dat contract staan. Als daarin niets is afgesproken over de mogelijkheid tot annuleren tegen 'redelijke kosten', dan zou ik verwachten dat je gehouden bent aan de looptijd van het contract.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eix op 14-01-2019 20:58:19 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_184404229
Hoe moeten wij de voorwaarden van jouw verzekering weten?
.
pi_184404293
Euhm is er wel nederlands recht van toepassing? Zegt het contract daar iets over?
zie email 27 oktober
pi_184404346
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:42 schreef baskick het volgende:

[..]

Als er niets over in staat, mag er dan niet gewoon niet geannuleerd worden? Als je er in onderling overleg uitkomt, waarom zou dan dan geen schade zijn die onder een annuleringsverzekering valt? Let op, geen reisverzekering dus...
Dit lijkt mij ook. Het gaat inderdaad om een annuleringsverzekering.
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:52 schreef Eix het volgende:

[..]

Waarom zou je juridisch alleen verplicht zijn te betalen wat redelijk is?

Als je immers stelt dat verhuurder in haar recht staat omdat ze een getekend contract heeft, dan lijkt het mij dat je ook gehouden bent aan de afspraken die in dat contract staan. Als daarin niets is afgesproken over de mogelijkheid tot annuleren tegen 'redelijke kosten', dan zou ik verwachten dat je gehouden bent aan de looptijd van het contract.
Omdat je je altijd nog aan een nederlandse wet moet houden. Annuleringskosten moeten juridisch gezien redelijk zijn. Voor mij maakt het niet uit. Het gaat mij erom of de verzekering mij verplicht is mijn annuleringskosten volledig te betalen.

quote:
18s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:53 schreef Fer het volgende:
Hoe moeten wij de voorwaarden van jouw verzekering weten?
Het is een werelddeking met 3200 euro p.p. per reis dekking. Ruim voldoende dus. Het grote vraagsstuk is: moet een verzekering ook uitkeren als er niets is vastgelegd qua annuleringskosten?
pi_184404370
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:56 schreef trein2000 het volgende:
Euhm is er wel nederlands recht van toepassing? Zegt het contract daar iets over?
Het gaat over Curacao; lijkt mij Nederlands recht.
pi_184404529
Zonder je voorwaarden te kennen trap ik maar even een open deur in. Als je die anuleeingskosten móést maken zal je verzekering hoogstwaarschijnlijk moeten uitbetalen.
zie email 27 oktober
pi_184404548
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:59 schreef ProfielAnoniem het volgende:

[..]

Dat vroeg ik niet, staat er iets over in je contract?
zie email 27 oktober
pi_184404724
Dus waar het op neer komt: De verzekering stelt, dus dat je niet had hoeven te betalen, omdat er niets over kosten staat in de voorwaarden.
.
pi_184404726
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:58 schreef ProfielAnoniem het volgende:
Het is een werelddeking met 3200 euro p.p. per reis dekking. Ruim voldoende dus. Het grote vraagsstuk is: moet een verzekering ook uitkeren als er niets is vastgelegd qua annuleringskosten?
Dat ligt dus aan de voorwaarden van de verzekering.
  maandag 14 januari 2019 @ 21:17:59 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184404734
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:59 schreef ProfielAnoniem het volgende:

[..]

Curaçao is al een paar jaar geen Nederland meer.
So we just called him Fred
pi_184404793
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:17 schreef Fer het volgende:
Dus waar het op neer komt: De verzekering stelt, dus dat je niet had hoeven te betalen, omdat er niets over kosten staat in de voorwaarden.
Inderdaad. In het huurcontract staat niets over annulering en de kosten daarvan
  maandag 14 januari 2019 @ 21:20:54 #23
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184404795
Maar je hebt dus geen reis gekocht, maar alleen een onderkomen gehuurd. Of zaten de tickets er ook bij?
So we just called him Fred
pi_184404805
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:17 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat ligt dus aan de voorwaarden van de verzekering.
Maar wat als er niets over in staat?
pi_184404901
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:21 schreef ProfielAnoniem het volgende:
Maar wat als er niets over in staat?
Okee, ik zal het duidelijk opschrijven:
Post de voorwaarden van je verzekering.
pi_184404936
Als je de diverse sites doorneemt, lijkt het erop de dat algemene regel is, dat annuleringskosten alleen mogen worden doorbelast, die opgenomen zijn in de overeenkomst of algemene voorwaarden.

De verzekeraar zou weleens gelijk kunnen hebben.

https://www.consuwijzer.n(...)na%201%20juli%202018

https://www.consumentenbo(...)leren/reis-annuleren
.
pi_184407584
Post dat contract eens.
zie email 27 oktober
  maandag 14 januari 2019 @ 23:41:46 #28
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_184408235
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:33 schreef ProfielAnoniem het volgende:

[..]

Ik heb het even afgerond

[..]

:') :')
Je hebt je gewoon ordinair verrekend bedoel je
Ik heb al een boek.
pi_184410499
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:58 schreef ProfielAnoniem het volgende:

Een doorlopende? Daarin staat vaak iets dat vakanties wel maar maximaal 6 weken mogen duren.
pi_184410714
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:33 schreef ProfielAnoniem het volgende:

[..]

Ik heb het even afgerond
Dan nog: 2200 - 1500 = 700.
pi_184410996
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 23:41 schreef Rio het volgende:

[..]

:') :')
Je hebt je gewoon ordinair verrekend bedoel je
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 07:19 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dan nog: 2200 - 1500 = 700.
Ik ben blij dat jullie zo inhoudelijk ingaan op mijn vragen :{ . De vergoeding was 1542. Het schadebedrag is 2200. Het verschil is 658.

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:24 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Okee, ik zal het duidelijk opschrijven:
Post de voorwaarden van je verzekering.
Bij deze:

https://uploadfiles.io/7xers

[ Bericht 10% gewijzigd door ProfielAnoniem op 15-01-2019 08:07:32 ]
pi_184411347
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:56 schreef trein2000 het volgende:
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat vroeg ik niet, staat er iets over in je contract?
Bedoel je op de huurovereenkomst? Zo ja, waarom is dat relevant? Het issue is niet (meer) of de annuleringskosten redelijk zijn, maar of ze verzekeraar die zou moeten vergoeden. Het gaat - naar ik aanneem - om Nederlandse verzekeraar waar de annuleringsverzekering loopt.

quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:17 schreef Fer het volgende:
Er stond wel iets over te betalen kosten, namelijk de reissom. Zonder dat TS en verhuurder overeenstemming hadden bereikt over annuleringskosten, had TS die moeten betalen. Had de verzekeraar dan de hele reissom betaald?

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:20 schreef FredvZ het volgende:
Maar je hebt dus geen reis gekocht, maar alleen een onderkomen gehuurd. Of zaten de tickets er ook bij?
Dat kan toch prima onder de dekking vallen?

[ Bericht 17% gewijzigd door baskick op 15-01-2019 09:02:35 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184411427
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 07:57 schreef ProfielAnoniem het volgende:

[..]

[..]

Ik ben blij dat jullie zo inhoudelijk ingaan op mijn vragen :{ . De vergoeding was 1542. Het schadebedrag is 2200. Het verschil is 658.

[..]

Bij deze:

https://uploadfiles.io/7xers
Uit die voorwaarden:

quote:
Artikel 34. Annulering
[...]
Wij vergoeden:
1. de annuleringskosten die u na annulering moet betalen;
quote:
Artikel 1
16. Annuleringskosten
Verschuldigde (gedeeltelijke) reissom en boekingskosten in geval van annulering.
Waarom weigert de verzekeraar nu (deels)? Ze vergoeden uit coulance. Stellen ze daarmee dat je geen annuleringskosten verschuldigd was?
  dinsdag 15 januari 2019 @ 09:02:23 #34
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184411599
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 08:44 schreef baskick het volgende:

[..]

Uit die voorwaarden:

[..]

[..]

Waarom weigert de verzekeraar nu (deels)? Ze vergoeden uit coulance. Stellen ze daarmee dat je geen annuleringskosten verschuldigd was?
Ja, dat is inderdaad waar het om draait als ik TS begrijp.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184411610
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 09:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Ze stellen dat ik niet verschuldigd was om te betalen; maar omdat ik toch betaald heb, ze uit coulance dit bedrag vergoeden.
pi_184411646
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:26 schreef Fer het volgende:
Als je de diverse sites doorneemt, lijkt het erop de dat algemene regel is, dat annuleringskosten alleen mogen worden doorbelast, die opgenomen zijn in de overeenkomst of algemene voorwaarden.

De verzekeraar zou weleens gelijk kunnen hebben.

https://www.consuwijzer.n(...)na%201%20juli%202018

https://www.consumentenbo(...)leren/reis-annuleren
Ja, dat lijkt me logisch. Maar dat zegt niets over of de verzekeraar al dan niet moet vergoeden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 09:04 schreef ProfielAnoniem het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Ze stellen dat ik niet verschuldigd was om te betalen; maar omdat ik toch betaald heb, ze uit coulance dit bedrag vergoeden.
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 09:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is toch vreemd? TS was de reissom verschuldigd conform overeenkomst.

Dat er niets is afgesproken over kosten bij annuleren, maakt toch niet dat er geen kosten zijn? TS voldoet m.i. aan de voorwaarden om te annuleren. De schade: volledige reissom.

TS heeft de annuleringskosten weten te verlagen en heeft overeenstemming bereikt (zwart of wit, al dan niet digitaal). De schade is hiermee nota bene beperkt, want de annuleringskosten zijn (uiteraard) lager dan de reissom.

Had de verzekeraar dan liever de volledige reissom betaald? In de voorwaarden lees ik geen verplichting tot een annuleringsclausule in de reisovereenkomst...
  dinsdag 15 januari 2019 @ 09:39:14 #37
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184412021
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 09:07 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me logisch. Maar dat zegt niets over of de verzekeraar al dan niet moet vergoeden.

[..]

[..]

Dat er niets is afgesproken over kosten bij annuleren, maakt toch niet dat er geen kosten zijn? TS voldoet m.i. aan de voorwaarden om te annuleren. De schade: volledige reissom.

TS heeft de annuleringskosten weten te verlagen en heeft overeenstemming bereikt (zwart of wit, al dan niet digitaal). De schade is hiermee nota bene beperkt, want de annuleringskosten zijn (uiteraard) lager dan de reissom.

Had de verzekeraar dan liever de volledige reissom betaald? In de voorwaarden lees ik geen verplichting tot een annuleringsclausule in de reisovereenkomst...
Volgens die artikelen had TS echter geen wettelijke verplichting om annuleringskosten te betalen.

Ik weet niet of dat klopt, maar als dat inderdaad zo is dan snap ik dat de verzekering niet gaat vergoeden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_184413168
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 09:07 schreef baskick het volgende:

[..]

[..]

[..]

Als je artikelen leest, wordt er gesteld dat de schade nooit de volledige reissom kan zijn. Zeker niet als je 3,5 maand van tevoren annuleert.
.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 11:16:52 #39
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_184413385
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 09:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Volgens die artikelen had TS echter geen wettelijke verplichting om annuleringskosten te betalen.

Ik weet niet of dat klopt, maar als dat inderdaad zo is dan snap ik dat de verzekering niet gaat vergoeden.
Dit!
De vraag is of het contract van TS met verhuurder het toeliet het contract te annuleren en of hier tegenover en boete clausule was.
zo goed..?
  dinsdag 15 januari 2019 @ 11:18:16 #40
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184413416
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 11:16 schreef Diepvriez het volgende:

[..]

Dit!
De vraag is of het contract van TS met verhuurder het toeliet het contract te annuleren en of hier tegenover en boete clausule was.
Er stond blijkbaar niks in over annuleren. Geen kosten in de overeenkomst opgenomen dus.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_184414421
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 11:18 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er stond blijkbaar niks in over annuleren. Geen kosten in de overeenkomst opgenomen dus.
Volgens mij gaat dan de vraag gelden wat juridisch geldig is.
- Is het wettelijk verplicht om onder een contract uit te kunnen? Zo ja, wat zijn dan redelijke annuleringskosten
- Zo niet, is dan degene die het contract aangaat verplicht het contract af te nemen.
pi_184414641
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 09:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wellicht, maar TS had wél de verplichting de hele reissom te betalen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 10:59 schreef Fer het volgende:

[..]

Als je artikelen leest, wordt er gesteld dat de schade nooit de volledige reissom kan zijn. Zeker niet als je 3,5 maand van tevoren annuleert.
Ik heb ze geleden - en vind de bron niet zo betrouwbaar. Los daarvan haal ik dat ik er ook niet uit, hoor:
quote:
Het mag nooit meer zijn dan éénmaal de totale reissom. Vaak hangt de hoogte van de kosten af van het moment dat u annuleert.
Mijn conclusie hieruit is dat het wel degelijk 100% kan zijn en dat dat niet altijd afhangt van het moment van annuleren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:30 schreef ProfielAnoniem het volgende:

[..]

- Is het wettelijk verplicht om onder een contract uit te kunnen? Zo ja, wat zijn dan redelijke annuleringskosten
- Zo niet, is dan degene die het contract aangaat verplicht het contract af te nemen.
1) lijkt me niet
2) betalen in elk geval, gebruiken lijkt me niet.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 13:08:38 #43
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184414937
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:30 schreef ProfielAnoniem het volgende:

[..]

Dit is dus de vraag. Volgens die bronnen heb je wettelijk gezien het recht om te annuleren. Dat gaat dus boven wat er wel of niet in een overeenkomst staat.

Maarja, hoe het daadwerkelijk in de wet staat en of dat in dit geval ook zo werkt weet ik niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_184415793
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 13:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit is dus de vraag. Volgens die bronnen heb je wettelijk gezien het recht om te annuleren. Dat gaat dus boven wat er wel of niet in een overeenkomst staat.

Maarja, hoe het daadwerkelijk in de wet staat en of dat in dit geval ook zo werkt weet ik niet.
De link (van Consuwijzer) ging over pakketreizen. Ik schat in dat daar geen sprake van is. Klopt dat, TS? Als je kijkt naar de informatie over accommodaties (https://www.consuwijzer.n(...)commodatie-annuleren), dan staat daar geen wettelijk recht in, maar wordt er gewezen op de algemene voorwaarden. Daarvan is al duidelijk dat die geen clausile over annuleren bevat.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 14:13:38 #45
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184415855
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:08 schreef baskick het volgende:

[..]

De link (van Consuwijzer) ging over pakketreizen. Ik schat in dat daar geen sprake van is. Klopt dat, TS? Als je kijkt naar de informatie over accommodaties (https://www.consuwijzer.n(...)commodatie-annuleren), dan staat daar geen wettelijk recht in, maar wordt er gewezen op de algemene voorwaarden. Daarvan is al duidelijk dat die geen clausile over annuleren bevat.
Ik vind het ook absoluut niet helder wat de verzekering stelt. Misschien kan TS de vraag bij hen leggen op welke wet zij zich baseren?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_184415906
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik vind het ook absoluut niet helder wat de verzekering stelt. Misschien kan TS de vraag bij hen leggen op welke wet zij zich baseren?
Ik vermoed dat zij zich op hun eigen polisvoorwaarden beroepen.

TS, hebben ze dat toegelicht? Zo nee, navragen. Blijven ze erbij en/of matcht de toelichting niet met wat jij uit de voorwaarden haalt, zou ik zeggen klacht indienen en indien nodig Kifid.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 14:27:36 #47
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184416021
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:17 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik vermoed dat zij zich op hun eigen polisvoorwaarden beroepen.

TS, hebben ze dat toegelicht? Zo nee, navragen. Blijven ze erbij en/of matcht de toelichting niet met wat jij uit de voorwaarden haalt, zou ik zeggen klacht indienen en indien nodig Kifid.
Dit is wat de verzekeraar zegt volgens TS:

quote:
De reden die de verzekeraar geeft is dat ze eigenlijk niet eens uit te keren omdat er geen annuleringsclausule in staat en dat ik daarom niet verplicht was om te betalen.
Vraag is dus waar ze dat op baseren. Heeft in ieder geval niks met hun eigen polisvoorwaarden te maken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_184451482
quote:
TS is op vakantie?
pi_184462149
Nee hoor.. Ben nog gewoon in NL. Ik heb de zaak besproken met het assurantiekantoor en die staan aan mijn kant. Ze gaan de zaak hoog opspelen.. Dus het is even afwachten wat daar uitkomt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')