abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184398720
Voor de nieuwsgierige aagjes uit mijn vaste SC en voor alle anderen die het interessant vinden:
Ons huurhuis in een volksbuurtje in Enschede. :+

Sociale huur dus geen hele ingrijpende veranderingen op stapel, maar wel grootse plannen. :+
Vandaag de sleutel gekregen.

Plaatje bij praatje:
Woonkamer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keuken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toilet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijkeukenhok, vroeger badkamer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trap ;(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huidige badkamer:douchekop zit rechts, niet op de foto.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2 slaapkamers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tuin:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plan van aanpak is eerst beneden verven, dan boven verven, dan overal laminaat indonderen. Geen trap renovatie want duur, dus die ga ik gewoon schilderen.

Ik ben doorgewinterd in verhuizen, niet per se in klussen. F. in allebei niet. :7

De muur in de woonkamer, doorgetrokken naar de keuken, waar de deuren inzitten wordt petrolblauw. We twijfelen nog over de trapkoof, welke kleur, wit of blauw.
De rest van de muren worden 'gewoon' wit, beneden.

Goed, inmiddels hebben we alle maten van vloer, plafond en muren opgemeten (bedankt woningbouw, voor het niet leveren van een platte grond), is F. een plattegrondje aan het maken, ik een FOK!topic.

Zo straks auto ophalen bij de garage en een eerste horde verf en benodigdheden kopen. Dat, samen met wat spul die kant op brengen en dan waarschijnlijk morgen met frisse moed beginnen met schilder-voorbereidingswerk beneden. :+

Extra uitdagingen: veel hoekjes, randjes, plafonds op verschillende hoogtes in verschillende kamers, rare slaapkameroppervlakte zodat veel eigenlijk net niet past. :')

Ik ga proberen te updaten, hier. :7

[ Bericht 3% gewijzigd door Lonaa op 14-01-2019 16:07:14 ]
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184398839
Yeah! Ziet prima uit! Geen strak afgewerkte nieuwbouw huis, maar echt geen bouwval (te vaak gezien de afgelopen 3 jaar). Ben zo benieuwd hoe het gaat worden.
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 14 januari 2019 @ 16:07:24 #3
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_184398873
Oh wat gaaf Loon! De tuin lijkt me ook heerlijk. Kun je een boel mee doen.

Is de trap niet iets dat de woningbouw beter had moeten afleveren?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_184398876
Dat ziet er goed uit ^O^ Succes :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_184398921
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh wat gaaf Loon! De tuin lijkt me ook heerlijk. Kun je een boel mee doen.

Is de trap niet iets dat de woningbouw beter had moeten afleveren?
Nope, helaas niet.

Naja, we doen het allemaal gewoon stap voor stap. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184399018
Niiice! Openslaande deuren *O* Een keuken waar je makkelijk allerlei kasten naast kunt zetten *O* trapkast *O* Een toilet waar een mens in past *O* Bijkeuken *O*
Spoilers!
pi_184399056
Gefeliciteerd met jullie huis.

Ben heel benieuwd. Die tuin is ook lekker qua formaat O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184399059
Wow. Wat een écht huis w/

Schiet mij te binnen: een bekende van ons heeft een partij heugavelt tegels ( goedkoop) neergelegd en dat is 10 jaar geleden.
De vloer ziet er echt goed uit nog steeds.

En alles wat Lucky noemt w/
pi_184399120
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:16 schreef AnneX het volgende:
Wow. Wat een écht huis w/

Schiet mij te binnen: een bekende van ons heeft een partij heugavelt tegels ( goedkoop) neergelegd en dat is 10 jaar geleden.
De vloer ziet er echt goed uit nog steeds.
We mogen geen plavuizen oid van de woningbouw ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 14 januari 2019 @ 16:20:06 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_184399136
Gefeliciteerd! Ziet er prima uit.

En geen bovenburen. *O*
The love you take is equal to the love you make.
pi_184399144
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]

We mogen geen plavuizen oid van de woningbouw ;(
Tapijttegels B-) jaren ‘60 :{w roept. Vintage
pi_184399194
Zouden jullie je laminaat in de lengte of de breedte leggen? :7
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 14 januari 2019 @ 16:24:01 #13
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_184399205
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]

We mogen geen plavuizen oid van de woningbouw ;(
Er zijn inmiddels ook goed te pruimen (smaak afhankelijk) laminaatvormige plavuizen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 14 januari 2019 @ 16:24:13 #14
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_184399207
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nope, helaas niet.

Naja, we doen het allemaal gewoon stap voor stap. :)
Verbaast me wel, als je bedenkt welke eisen worden gesteld als je als huurden een huis verlaat. Dan moet alles doorgaans redelijk netjes en bewoonbaar worden achtergelaten.

Maar de trap is volgens mij het enige échte pijnpunt (succes met trapschilderen + katten :P Wij kampeerden een paar dagen in de huiskamer op een luchtbed ). Tof huis hoor! Denk dat jij en F en de beestjes er heel gelukkig worden!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_184399210
Ik heb wel eens sociale huurwoningen in slechtere staat opgeleverd zien worden. Petrolblauw is mooi, dat had ik in mijn vorige huis ook. De trap hier ziet er al twee jaar zo uit, de trap in mijn eerdere woning werd ook zo opgeleverd en heb ik toen met vloerbedekking laten bekleden die op sisal leek
pi_184399215
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:23 schreef Lonaa het volgende:
Zouden jullie je laminaat in de lengte of de breedte leggen? :7
Lengte (volgens mijn "legger". Anders "stopt" het 't zicht (don't ask) en lijkt het kleiner
We have far more in common than that which devides us..
pi_184399219
Prrrrrrima tof huis Loona en F gefeliciteerd en veel opknapplezier *O*
pi_184399221
Hullie zeggen in de lengte, met de lichtinval mee...
pi_184399243
Ons eerste huis was een huurwoning. Trap was mooi gestoffeerd maar dat moet er af bij oplevering. Zag er niet uit natuurlijk. Vond dat zo raar toen.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 14 januari 2019 @ 16:26:14 #20
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_184399250
Kan / mag je hier je bestaande schutting neerpoten?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_184399253
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:23 schreef Lonaa het volgende:
Zouden jullie je laminaat in de lengte of de breedte leggen? :7
Met het licht mee. Oogt het groter.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184399260
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:26 schreef fietsie het volgende:
Kan / mag je hier je bestaande schutting neerpoten?
Naja, er staat een schutting en huidige schutting uithalen in oude huis wil ik eigenlijk voorkomen. :') #kutwerk.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184399273
Laminaat dus van voor naar achter. ^O^
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 14 januari 2019 @ 16:27:25 #24
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_184399274
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:26 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Naja, er staat een schutting en huidige schutting uithalen in oude huis wil ik eigenlijk voorkomen. :') #kutwerk.
Oow ik dacht dat je eerdere verkoopplannen had, zag deze en dacht: wellicht is verhuizen ervan een optie.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_184399300
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:27 schreef fietsie het volgende:

[..]

Oow ik dacht dat je eerdere verkoopplannen had, zag deze en dacht: wellicht is verhuizen ervan een optie.
Alleen als de kopende partij m er zelf uithaalt. :+
Sterkheidsbaas van alles.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')