Hij heeft zijn toestemming gegevenquote:Op zondag 13 januari 2019 15:06 schreef Zwansen het volgende:
Ik ben geen jurist, maar volgens mij mag je niet zomaar mails van anderen lezen, ook niet als het werkmail is. Ook als mensen uit dienst gaan kun je niet zomaar bij iemand zijn mailbox om oude mails te zoeken. Bij mijn vorige werkgever moest de directie én OR akkoord geven, maar ik weet niet of dat ook wettelijk de juiste route is.
Overigens kan het natuurlijk goed zijn dat die zieke collega expliciet toestemming heeft gegeven.
En waarom twijfel je er dan nog over of het mag?quote:Op zondag 13 januari 2019 15:08 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Hij heeft zijn toestemming gegeven
De coördinator doet toch al wat-ie moet doen?quote:Op zondag 13 januari 2019 15:01 schreef Garfield92 het volgende:
1 keer per week een afspraak hebben met de coördinator om al die mails door te spreken.
[..]
Is dit niet iets wat een coördinator hoort op te pakken?
Wij hebben ook geen kennis van zijn werkzaamhedenquote:Op zondag 13 januari 2019 15:09 schreef -mosrednA het volgende:
En hoe hoort de coördinator dit op te pakken zonder kennis die de direct betrokken collega’s met zich meedragen?
Wat bespreek je dan met de coördinator bij die wekelijkse bespreking?quote:Op zondag 13 januari 2019 15:20 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Wij hebben ook geen kennis van zijn werkzaamheden
Misschien dat ze zelf toegang tot zijn mailbox vraagt en per dag kijkt hoe en wat?quote:Op zondag 13 januari 2019 15:16 schreef r_one het volgende:
[..]
De coördinator doet toch al wat-ie moet doen?![]()
Of verwacht je wat anders van hem?
Is dat wat je bedoelt met "mag dit?" ?
Maar wel de aard daarvan? Of dat ook niet?quote:Op zondag 13 januari 2019 15:20 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Wie die mail en dat werk nu op moet pakken ofzo.quote:Op zondag 13 januari 2019 15:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat bespreek je dan met de coördinator bij die wekelijkse bespreking?
Ook nietquote:Op zondag 13 januari 2019 15:23 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Maar wel de aard daarvan? Of dat ook niet?
Oké.quote:
En ben je dan bang dat je taken krijgt die je niet aankan?quote:Op zondag 13 januari 2019 15:24 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Wie die mail en dat werk nu op moet pakken ofzo.
Tot halverwege volgende week doet die andere secretaresse dat nog,maar ze gaat met vakantie dus neem ik het over
Wie is 'ze' en wie is 'zijn' (hij)? De coördinator en de zieke collega of andersom?quote:Op zondag 13 januari 2019 15:21 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Misschien dat ze zelf toegang tot zijn mailbox vraagt en per dag kijkt hoe en wat?
Jaja en wie doet haar werk dan?quote:Op zondag 13 januari 2019 15:21 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Misschien dat ze zelf toegang tot zijn mailbox vraagt en per dag kijkt hoe en wat?
Ja. De die andere collega loopt er namelijk al jaren rond en ik maar 2quote:Op zondag 13 januari 2019 15:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En ben je dan bang dat je taken krijgt die je niet aankan?
Dit.quote:Op zondag 13 januari 2019 15:29 schreef Cyanide- het volgende:
Dit lijkt me nou typisch werk voor een secretariaat, en het klinkt een beetje alsof je er onderuit wil komen onder het mom van 'dit mag vast alleen een coördinator'.
Als secretaresse ben je, zeker in een klein bedrijf, vaak ook een beetje een manusje van alles. Dus als je dit al niet vind horen bij je werkzaamheden...
Ik bedoel inderdaad dat de coördinator vraagt tot toegang van die mailboxquote:Op zondag 13 januari 2019 15:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Wie is 'ze' en wie is 'zijn' (hij)? De coördinator en de zieke collega of andersom?
Nou,wij werken niet binnen een klein bedrijfquote:Op zondag 13 januari 2019 15:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Binnen een klein bedrijf is het typisch een spin in het web functie, en je zou dan ook prima in staat moeten zijn te beoordelen welke medewerker de vraag/opmerking in die specifieke mail kan oppakken.
Maar die toestemming is er toch al?quote:Op zondag 13 januari 2019 15:35 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Ik bedoel inderdaad dat de coördinator vraagt tot toegang van die mailbox
quote:Op zondag 13 januari 2019 15:08 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Hij heeft zijn toestemming gegeven
De zieke collega is een collega die ook op het secretariaat werkt toch?quote:Op zondag 13 januari 2019 15:36 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Nou,wij werken niet binnen een klein bedrijf
Dan kun je dat toch gewoon op tafel leggen in die bespreking met de coördinator?quote:Op zondag 13 januari 2019 15:32 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Ja. De die andere collega loopt er namelijk al jaren rond en ik maar 2
Ja, maar het secretariaat krijgt nu al die mails binnen.quote:Op zondag 13 januari 2019 15:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar die toestemming is er toch al?
[..]
Dat is dus geen juridische vraag maar een organisatorische vraag. Correct?quote:Op zondag 13 januari 2019 15:40 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Ja, maar het secretariaat krijgt nu al die mails binnen.
Ik bedoelde dat die coördinator zelf toegang krijgt tot die bos,veel makkelijker toch
Die zieke collega is toch ook van jullie afdeling?quote:Op zondag 13 januari 2019 15:40 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat die coördinator zelf toegang krijgt tot die bos,veel makkelijker toch
Maar de TT insinueert toch eerder een juridische insteek.quote:Op zondag 13 januari 2019 15:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is dus geen juridische vraag maar een organisatorische vraag. Correct?
2 dagen? Weken? Maanden? Jaren ?quote:Op zondag 13 januari 2019 15:32 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Idd, vandaar ook mijn dóórvragenquote:Op zondag 13 januari 2019 15:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar de TT insinueert toch eerder een juridische insteek.
Het hele topic is lekker duidelijk bedoel jequote:Op zondag 13 januari 2019 15:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Idd, vandaar ook mijn dóórvragen![]()
Ook lekker duidelijk, zo'n TT![]()
Nee,hij werkt niet op het secretariaatquote:Op zondag 13 januari 2019 15:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
De zieke collega is een collega die ook op het secretariaat werkt toch?
Dan zouden jullie iig in staat moeten zijn zijn afwezigheid op te vangen.
Geen collega binnen jullie afdeling dus.quote:Op zondag 13 januari 2019 15:52 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Nee,hij werkt niet op het secretariaat
Wij zijn secretaressen van 3 clusters en daar valt hij onder
Wij zijn secretaressen van 3 clusters en daar valt hij onderquote:Op zondag 13 januari 2019 15:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die zieke collega is toch ook van jullie afdeling?
Bespreek dat met de coördinator.quote:Op zondag 13 januari 2019 15:55 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Misschien moet ik even zeggen dat het over de gemeente gaat en dus weten we niet alles
Dat ze niet rustig haar werk kan doen met de deur dicht en misschien wel een uur moet overwerken terwijl ze juist liever lekker rustig naar haar volgende afspraken wilde gaan en er nog niet eens een cadeaubon van 100 euro voor krijgt.quote:Op zondag 13 januari 2019 15:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het hele topic is lekker duidelijk bedoel je. Ik begrijp nog steeds niet wat nou het probleem van TS is.
Och jee, wat een ellende. Ik snap het wel hoor.quote:Op zondag 13 januari 2019 15:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat ze niet rustig haar werk kan doen met de deur dicht en misschien wel een uur moet overwerken terwijl ze juist liever lekker rustig naar haar volgende afspraken wilde gaan en er nog niet eens een cadeaubon van 100 euro voor krijgt.
Dat die collega doodgaat is kut ja, maar daar hoeft zij toch niet een slag harder voor te werken? Dat kan de coördinator toch zelf wel doen?
Nou, dat dus
Dacht ik ook ja: https://forum.viva.nl/werk-studie/mag-dit/list_messages/435320/2quote:Op zondag 13 januari 2019 16:24 schreef Doedezemaar het volgende:
Wil het op Viva wel een beetje lukken met je topic?
Zet die Calimero hoed eens af.quote:Op zondag 13 januari 2019 15:32 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Makkelijker voor jou ja, want dan ben jij er lekker vanaf.quote:Op zondag 13 januari 2019 15:40 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Dat zegt ze toch nergens.quote:Op zondag 13 januari 2019 17:52 schreef Fer het volgende:
Overigens als iemand aan mijn sterfbed zou komen om iets over werk te vragen.... F U
Waarschijnlijk moet je dan functioneren als filter en zorgen dat inhoudelijke vragen alsnog bij zijn cluster terechtkomen.quote:Op zondag 13 januari 2019 15:52 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Nee,hij werkt niet op het secretariaat
Daar, deze postquote:Op zondag 13 januari 2019 17:46 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dacht ik ook ja: https://forum.viva.nl/werk-studie/mag-dit/list_messages/435320/2
Echt, zeur niet zo.
Als die goede beste man het in een kwart van de tijd kan, werkt TS dus kennelijk maar op 25% van haar kunnen. Of wellicht nog minder, secretaressewerk zal voor de coördinator niet de core business zijn.quote:Michella_1991
zondag 13 januari 2019 15:43
Omdat je naar mijn mening meer tijd kwijt bent om er een uur voor te gaan zitten ipv dat de co zelf een kwartier per dag ervoor gaat zitten
Als ik het goed begrijp hoeft ze zijn taken ook helemaal niet zelf op te pakken. De mails beantwoorden met 'In verband met privé-omstandigheden van collega *naam* wordt deze e-mail doorgestuurd en binnenkort door een ander behandeld' etc en sorteren en daarna aan de coördinator voorleggen. Is gewoon secretaressewerk, dus voor TS.quote:Op zondag 13 januari 2019 18:23 schreef Peter het volgende:
TS, als ik het goed begrijp is de zieke collega iemand die een andere functie heeft dan jij en je hebt niet het idee dat je zijn taken zelf kunt oppakken.
Dan geef je bij de coördinator bij het bespreken toch aan wat je wel en niet kunt oppakken?
Mailtjes sturen dat die collega afwezig is moet je wel lukken, afspraken bij andere collega's plannen ook. Inhoudelijke vragen beantwoorden dus niet. Daarvoor moet je coördinator maar iemand anders zoeken/inhuren dan..
Helder. Jij moet bij ons komen werken, wist je dat al?quote:Op zondag 13 januari 2019 18:56 schreef Greys het volgende:
Als ik het goed begrijp hoeft ze zijn taken ook helemaal niet zelf op te pakken. De mails beantwoorden met 'In verband met privé-omstandigheden van collega *naam* wordt deze e-mail doorgestuurd en binnenkort door een ander behandeld' etc en sorteren en daarna aan de coördinator voorleggen. Is gewoon secretaressewerk, dus voor TS.
Zoiets als dit bedoelde ik dus...quote:Op zondag 13 januari 2019 18:27 schreef MCH het volgende:
Wel gek dat je hier als grote organisatie geen policy voor hebt. Het lijkt me niet de eerste keer dat een collega komt te overlijden. Bij ons opent iemand van it dan het account en kijkt samen met een directer betrokken collega mee in het account.
Jij moet minder aannemen en eerst eens afwachten wat je straks nou werkelijk moet gaan doen. Je hebt eigenlijk nog geen flauw idee maar al wel klagen over een kwartiertje extra/ander werk ....quote:Op zondag 13 januari 2019 19:04 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Zoiets als dit bedoelde ik dus...
Hij zat met een andere collega op een kamer, ik neem aan dat die beter weet waar die mee bezig was dan wij..
Nou, het is me al uitgelegd hoor. LEZEN!quote:Op zondag 13 januari 2019 19:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Jij moet minder aannemen en eerst eens afwachten wat je straks nou werkelijk moet gaan doen. Je hebt eigenlijk nog geen flauw idee maar al wel klagen over een kwartiertje extra/ander werk ....
Maar dan moet die collega dus ook maar alle secretaresse-klusjes op zich nemen, zoals het beantwoorden met 'mail wordt doorgestuurd ivm' enz? Die directe collega waar hij mee op een kamer zit heeft het al moeilijk nu lijkt me. Denk je ook niet?quote:Op zondag 13 januari 2019 19:04 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Zoiets als dit bedoelde ik dus...
Hij zat met een andere collega op een kamer, ik neem aan dat die beter weet waar die mee bezig was dan wij..
ga alsjeblieft elders werken, en niet als secretaresse, je hebt niet de juiste instellingquote:Op zondag 13 januari 2019 19:18 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Nou, het is me al uitgelegd hoor. LEZEN!
En nee dat LEZEN is iets wat jij moet doen.quote:Op zondag 13 januari 2019 19:18 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Ik LEES:quote:Op zondag 13 januari 2019 19:18 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 13 januari 2019 15:20 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
Goed uitgelegd danquote:
Maar heb je ook al taken gekregen die je eigenlijk niet aankan (qua tijd en/of kwalificaties) en met de coördinator besproken hoe jullie dat gaan oplossen?quote:Op zondag 13 januari 2019 19:18 schreef Garfield92 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 13 januari 2019 18:28 schreef vosss het volgende:
OT: doe gewoon je werk kut en lig niet te zeiken
Dat is ook nog maar 17x gezegd tegen haarquote:Op dinsdag 15 januari 2019 13:09 schreef Rewimo het volgende:
Inkomende e-mails gewoon automatisch laten beantwoorden. "Ik ben afwezig wegens ziekte, je e-mail wordt binnenkort door Dinges/iemand opgepakt." Dat hoef je allemaal niet handmatig te doen.
Dan mails sorteren en kijken wie er wat mee moet doen.
Misschien helpt het de 17e keerquote:Op dinsdag 15 januari 2019 14:20 schreef r_one het volgende:
Dat is ook nog maar 17x gezegd tegen haar
18equote:
quote:Michella_1991
maandag 14 januari 2019 08:34
Heb het even bekeken en het is zo dat wij iedereen die een mailtje stuurt naar die collega een mailtje sturen dat het wordt doorgestuurd naar het secretariaat omdat collega door ernstige ziekte afwezig is. Geen automatische mail dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |