dat kind kan de vader gewoon via de rechter om alimentatie vragenquote:Op zondag 13 januari 2019 11:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe het verloopt.
Maar ik weet ook dat er vaak een hoop BS verkondigd wordt op dat vlak.
Maar als het een onderlinge afspraak is dan is de kinderalimentatie dus niet door de rechter vastgesteld, en is zijn niet hoeven betalen (en het "afstand doen" van de kinderen) iets wat je alleen maar onderling voor elkaar krijgt, zodra daar een rechter bij komt kijken kun je beide onderdelen vergeten.
En als niet beide ouders het er over eens zijn komt er een rechter aan te pas.
Overigens vind ik het niet handig van de ouder die afstand gedaan heeft van de alimentatie, ik heb in mijn omgeving ook zo'n situatie, en dat werd wel een probleem toen het kind 18 werd, DUO stelde dat vader X diende bij te dragen en vader daar iedere keer omheen liep te draaien, als hij kinderalimentatie had betaald dan had hij die vanaf de 18de verjaardag aan zijn kind moeten betalen.
Hij kan gewoon besparen op zijn boodschappen, moet wel lukken dus.quote:Op zondag 13 januari 2019 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je geen geld hebt zijn kinderen wel een handige aanvulling op je zolderkamerlevemtje.
Ja, maar dat is weer zo'n gedoe voor een 18-jarige, het zet de verhoudingen ook op scherp terwijl dat helemaal niet nodig was geweest.quote:Op zondag 13 januari 2019 11:30 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
dat kind kan de vader gewoon via de rechter om alimentatie vragen
Net als met je uitgaven aan boodschappen.quote:Op zondag 13 januari 2019 10:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit is 1 van mijn eerste serieuze topics.
Nou... mijn 8-jarige is anders dol op gerookte zalm, dus ik zie wel een potentieel probleempjequote:Op zondag 13 januari 2019 11:35 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Hij kan gewoon besparen op zijn boodschappen, moet wel lukken dus.
Banentekort? Leef je in 2011 of zo?quote:Op zondag 13 januari 2019 11:19 schreef hoechst het volgende:
Wtf is ze zo egoistisch dat ze in deze tijd nog weerloze mensjes op de wereld wilt zetten...
Met deze banentekort. Huizentekort en islam acties....
Go see a dockter
of heeft een pretstudie gedaan.quote:Op zondag 13 januari 2019 12:23 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Banentekort? Leef je in 2011 of zo?
Je begrijpt de hint niet. Ze bedoelt te zeggen dat ze van je af wil, omdat ze in eerste instantie maar één kind wil.quote:Op zondag 13 januari 2019 10:37 schreef Mikeytt het volgende:
Vandaag begon m'n partner ineens te praten over toekomstige kinderen en dat ze die graag wil hebben.
Zo zie ik het ook. Van de eerste twee levensjaren kan ik me alleen maar herinneren dat ik chronisch vermoeid was, daarna werd het leuk.quote:Op zondag 13 januari 2019 12:55 schreef spierbal het volgende:
Baby tijd is wel echt een hel. Zo afhankelijk als de pest om de 2 uur eten geven, snachts wakker worden, om de haverklap zelf ook verkouden, vieze luiers, geen vrijheid meer die je gewend was. Nee de baby tijd is zeker niet rooskleurig.
Maar de tijd die daarna komt waar het echte opvoeden gaat beginnen en je je kind kan vormen, helpen met school opdrachten, zichzelf gaat ontplooien. Dat lijkt mij serieus een leuke tijd.
Dat zei mn glazen bolquote:Op zondag 13 januari 2019 12:23 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Banentekort? Leef je in 2011 of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |