abonnement Unibet Coolblue
pi_184383452
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:55 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ach, met jou half Nederland volgens mij _O-
Oh toch wel. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 13 januari 2019 @ 19:52:34 #52
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184384492
S1. Alle seizoenen meerdere keren gezien, en daarom een vrij scherpe mening over de kwaliteit van de laatste seizoenen :P
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184385115
Sinds S8 volg ik het echt op TV :Y.
dag
pi_184388581
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:34 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Nou dat vind ik heel erg meevallen. Ik vind ze eigenlijk allemaal heel enthousiast en haast trots dat ze gevraagd zijn.

De meeste kandidaten zijn al jarenlang fan.
Mwah, mooi dat je dat mee vindt vallen, maar ik blijf toch bij mijn punt. En ik heb het niet over de mensen als ze kandidaat zijn, hoor. Maar het zijn meer de oud-kandidaten die ik vind samenklieken en een subcultuurtje kweken die echt niet hoort bij de geest van het programma :r
Somebody that I used to know
pi_184388589
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:52 schreef Faux. het volgende:
S1. Alle seizoenen meerdere keren gezien, en daarom een vrij scherpe mening over de kwaliteit van de laatste seizoenen :P
Namelijk? O-)
Somebody that I used to know
  zondag 13 januari 2019 @ 22:58:29 #56
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_184388636
Ehrm.. 2014 pas :@
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_184388674
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 22:58 schreef houdjemond het volgende:
Ehrm.. 2014 pas :@
Verschrikkelijk :P :+
Somebody that I used to know
  zondag 13 januari 2019 @ 23:15:54 #58
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_184388995
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 23:00 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Verschrikkelijk :P :+
Eigenlijk wel want ik vind het onwijs leuk :D ! Wel alles teruggekeken, als dat mijn gezicht nog een beetje red? 8-)
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_184389039
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 23:15 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Eigenlijk wel want ik vind het onwijs leuk :D ! Wel alles teruggekeken, als dat mijn gezicht nog een beetje red? 8-)
Nou vooruit dan maar :7
Somebody that I used to know
  zondag 13 januari 2019 @ 23:18:41 #60
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_184389046
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 23:18 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nou vooruit dan maar :7
Dank O+ !
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_184389609
Ik heb toen ik jong was meerdere seizoenen gekeken samen met mijn moeder, toen het nog inbekende nederlanders waren. Elke week even 'ons' uurtje, samen knuffelend op de bank met wat lekkers O+

Helaas overleed ze toen ik 15 was, en sindsdien niet meer gekeken. Ben nu 26 en kijk het weer sinds vorig jaar. Brengt mooie herinneringen omhoog O+
pi_184391732
Vanaf seizoen 1.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_184391745
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 09:56 schreef Postbus100 het volgende:
2000 (Schotland) 8-)

En ik erger me groen en geel aan de bn'ers die denken dat widm pas leuk/belangrijk werd toen zij mee gingen doen (vooral bij moltalk). Ik mis een beetje ontzag voor de voetsporen waarin zij mogen lopen. Ze hebben het programma behoorlijk naar zich toe getrokken, gehyped en overgenomen. Ik mis gewoon hun ontzag voor het programma (zoals het programma is, inclusief de eerste jaren). Angela heeft een goede job gedaan, maar die wordt helemaal vergeten ;( de bn'ers denken dat ze zelf het middelpunt van het programma zijn.

Gelukkig zitten er nog wel makers van het eerste uur, die kennen hun plek wel.
Doet me denken aan Expeditie Robinson. Waar Dennis Wening zichzelf Mister Robinson noemt. :r
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 14 januari 2019 @ 08:01:18 #64
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_184392097
Seizoen 10 volledig en gefocust, seizoen 9 een beetje.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_184393318
Vorig jaar (2018 dus) voor het eerst gezien. Wel pas nadat het programma op de tv was afgelopen (ik wist nog niets van de kandidaten en wie de mol was, dus dat kon prima).

Had er al jaren veel over gehoord, collega's die het er over hadden (gelukkig had ik geen namen van de mol e.d. meegekregen) en vorig jaar las ik in de Metro toevallig een stukje over het land Georgie naar aanleiding van Wie Is De Mol?.
Ik ben al jaren best wel geïnteresseerd in Georgië (en Armenië), dus ik dacht, ik ga het gewoon kijken via uitzendinggemist of zoiets.

Ik kijk al super lang nauwelijks tv (alleen films en series, voornamelijk via de laptop), dus ik had het gewoon 18 jaar lang gemist cq genegeerd.

Terugkijken via de website van WIDM kon prima (omdat ik nog niets had gelezen of gehoord over de kandidaten; anders was het niet leuk geweest uiteraard).

Na dat seizoen (18?) heb ik het seizoen daarvoor ook teruggezien (2017).

Ik heb ook Moltalk teruggezien via de website WIDM, alleen daar worden steeds oud-Mollen uitgenodigd, dus op den duur was het voor mij niet meer leuk om nog meer oud-seizoenen terug te kijken, omdat ik immers soms al wist wie de Mol was. Beetje jammer dan weer.

Misschien kijk ik over een half jaar of over een tijdje nog wat oude seizoenen terug, als ik weer ben vergeten wie daar de mol was.

Ik begin alles nu een beetje te snappen, met de vrijstellingen, jokers e.d.

Wat ik vooral frappant vind, is hoe kijkers thuis er zo in slagen om overal hints in te zien die ik niet zo snel zie. Ik ben denk ik nog niet zo getraind (of doe er niet genoeg moeite voor). :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_184393592
Ik heb in 2005 een paar afleveringen gezien, maar ik snapte het spel niet helemaal, dus gaf het al snel op. Ik kende ook niemand anders die het keek. De jaren daarna heb ik toen eigenlijk aldoor wel wat afleveringen gezien, tot ik er in 2008 halverwege inviel en toen niet meer kon stoppen met kijken.

2009 is het eerste jaar dat ik WIDM vanaf de eerste aflevering heb gevolgd en sindsdien heb ik nooit een aflevering gemist. Ik beschouw dat dan ook als het eerste echte seizoen dat ik ben gaan volgen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_184395424
Vanaf vorig jaar helemaal. 2017 de laatste paar afleveringen
It's nice to be important, but it's more important to be nice
  PR en moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 00:10:36 #68
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_184408806
Wat een leuke verhalen er ook bij O+
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 15 januari 2019 @ 12:27:30 #69
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184414372
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 22:56 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Namelijk? O-)
Ik vind het er niet beter op worden. Lang verhaal incoming :P

Het eerste waar ik me aan erger is de hele mindset van de laatste seizoenen. Widm is geen spel meer, maar een 'ervaring'. Kandidaten die meedoen in de recente seizoenen zitten alleen nog maar te oh my gosh'en over hoe leuk ze het vinden want omg ze zitten in de Mol!!! Nu is daar op zich weinig mis mee, maar als een hele groep zo denkt en dat gedrag ook van elkaar overneemt, dan wordt t meer een schoolreisje dan een spel. Je ziet het ook in de mentaliteit van de kandidaten: geld verdienen is niet meer belangrijk, zolang je het maar leuk gehad hebt tijdens de opdracht. En voor jezelf kiezen is de absolute regel geworden in plaats van iets dat je vrij schuldbewust deed, want het gaat allemaal om de ervaring en de spelelementen doen er niet meer toe. Jokers jatten? Nee hoor, het schoolreisje heeft het zó gezellig met elkaar. Elkaar een beetje dwarszitten op een manier die bij een spel hoort? Geen sprake van, groepsgevoel! Etc.

Je ziet het ook terug in de regie. Ook voor ons thuis is het meer een ervaring dan een spel geworden. Lange, grootse shots van natuurgebieden zijn mooi, maar staan wel erg centraal in sommige afleveringen. Het kijkt soms meer weg als een documentaire of reisprogramma, dan een spannend programma vol met verraad en bedrog. Opdrachten zijn ook simpeler geworden. Als je weet dat elk seizoen toch een kijkcijferhit wordt, dan word je als regie niet echt uitgedaagd om nog interessante opdrachten te bedenken. En dan krijg je wééér een laseropdracht. En wééér een generieke porto-opdracht. Soms worden opdrachten zelfs integraal gerycled uit eerdere seizoenen, met de kleinste aanpassingen.

En dan natuurlijk ook nog de bekendmaking. Dat is tegenwoordig ook een ervaring waar iedereen van moet genieten, en daarom mag half Nederland er lekker bij komen zitten, zodat iedereen de oh my gosh'en met elkaar kan delen. Dat dat zo'n groot element van de laatste aflevering geworden is dat alle Molstreken in een halfuurtje gepropt worden, dat maakt natuurlijk niet uit, want het gaat allemaal om de ervaring en hoe Mol-gek Nederland is. God, wat mis ik het anonieme kasteel in Lisse, toen de laatste aflevering nog om het spel ging, en niet om het programma zelf.

Tuurlijk, ik weet dat er ook uitzonderingen waren op wat ik hierboven allemaal zeg. Soms een leuke opdracht, soms een fanatieke kandidaat, etc. Maar de sfeer en mindset van de seizoenen totaan het programma bekender werd bij het grote publiek en de regie dat zich begon te beseffen (2011-ish), zijn compleet anders dan we nu hebben. Ik mis de spanning, de intriges, het bedrog, het spel, etc. Alle hype en alle natuurbeelden kunnen me gestolen worden.

Tl;dr kandidaten gedragen zich alsof ze op een schoolreisje zijn, regie is lui want iedereen kijkt toch wel, en zo verdwijnt het spel uit Widm.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 12:36:13 #70
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184414503
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 22:56 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Mwah, mooi dat je dat mee vindt vallen, maar ik blijf toch bij mijn punt. En ik heb het niet over de mensen als ze kandidaat zijn, hoor. Maar het zijn meer de oud-kandidaten die ik vind samenklieken en een subcultuurtje kweken die echt niet hoort bij de geest van het programma :r
En dit ook inderdaad. Die Moltalk-cult. Die jáááren na dato nog steeds hun deelname als hun belangrijkste stukje identiteit zien. Flikker op. Je doet een jaartje mee en daarna is t klaar. Niemand heeft behoefte aan 'duiding' van 'experts', zo bijster ingewikkeld is wat er over is van het spel tegenwoordig niet.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 12:43:22 #71
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184414595
Het beste seizoen vond ik het seizoen met Inge in Thailand trouwens. Paul die als enige weet dat-ie een rood scherm heeft, en Molboekjes moet jatten om z'n eigen bestaan te redden. En vervolgens gokken ze met z'n allen die pot leeg zodat Eva met Alex in een luxe resort kan slapen. En boos dat Dick was _O-
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184414654
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:27 schreef Faux. het volgende:

[..]

Lang verhaal

Ik denk dat we dezelfde frustraties delen ;(
Somebody that I used to know
  dinsdag 15 januari 2019 @ 12:50:17 #73
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184414690
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:47 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik denk dat we dezelfde frustraties delen ;(
We hebben een Oldbie-topic nodig waarin we lekker zuur kunnen doen over alles ;(
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184415210
Sinds 2010 :7 Terugblikkend zit er toch wel een groot verschil in spanning tussen de seizoenen. Nier per se chronologisch echter. Vond seizoen 11 misschien wel de beste.
pi_184415309
Vanaf seizoen 1 natuurlijk 8-)
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:27 schreef Faux. het volgende:

[..]

Ik vind het er niet beter op worden. Lang verhaal incoming :P
Helemaal eens :Y
  dinsdag 15 januari 2019 @ 13:41:55 #76
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_184415448
Ik vrees dat WIDM aan zijn eigen succes ten onder zal gaan.
Isn't it ironic, don't you think
  dinsdag 15 januari 2019 @ 13:58:33 #77
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184415680
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:27 schreef Faux. het volgende:

[..]

Ik vind het er niet beter op worden. Lang verhaal incoming :P

Het eerste waar ik me aan erger is de hele mindset van de laatste seizoenen. Widm is geen spel meer, maar een 'ervaring'. Kandidaten die meedoen in de recente seizoenen zitten alleen nog maar te oh my gosh'en over hoe leuk ze het vinden want omg ze zitten in de Mol!!! Nu is daar op zich weinig mis mee, maar als een hele groep zo denkt en dat gedrag ook van elkaar overneemt, dan wordt t meer een schoolreisje dan een spel. Je ziet het ook in de mentaliteit van de kandidaten: geld verdienen is niet meer belangrijk, zolang je het maar leuk gehad hebt tijdens de opdracht. En voor jezelf kiezen is de absolute regel geworden in plaats van iets dat je vrij schuldbewust deed, want het gaat allemaal om de ervaring en de spelelementen doen er niet meer toe. Jokers jatten? Nee hoor, het schoolreisje heeft het zó gezellig met elkaar. Elkaar een beetje dwarszitten op een manier die bij een spel hoort? Geen sprake van, groepsgevoel! Etc.

Je ziet het ook terug in de regie. Ook voor ons thuis is het meer een ervaring dan een spel geworden. Lange, grootse shots van natuurgebieden zijn mooi, maar staan wel erg centraal in sommige afleveringen. Het kijkt soms meer weg als een documentaire of reisprogramma, dan een spannend programma vol met verraad en bedrog. Opdrachten zijn ook simpeler geworden. Als je weet dat elk seizoen toch een kijkcijferhit wordt, dan word je als regie niet echt uitgedaagd om nog interessante opdrachten te bedenken. En dan krijg je wééér een laseropdracht. En wééér een generieke porto-opdracht. Soms worden opdrachten zelfs integraal gerycled uit eerdere seizoenen, met de kleinste aanpassingen.

En dan natuurlijk ook nog de bekendmaking. Dat is tegenwoordig ook een ervaring waar iedereen van moet genieten, en daarom mag half Nederland er lekker bij komen zitten, zodat iedereen de oh my gosh'en met elkaar kan delen. Dat dat zo'n groot element van de laatste aflevering geworden is dat alle Molstreken in een halfuurtje gepropt worden, dat maakt natuurlijk niet uit, want het gaat allemaal om de ervaring en hoe Mol-gek Nederland is. God, wat mis ik het anonieme kasteel in Lisse, toen de laatste aflevering nog om het spel ging, en niet om het programma zelf.

Tuurlijk, ik weet dat er ook uitzonderingen waren op wat ik hierboven allemaal zeg. Soms een leuke opdracht, soms een fanatieke kandidaat, etc. Maar de sfeer en mindset van de seizoenen totaan het programma bekender werd bij het grote publiek en de regie dat zich begon te beseffen (2011-ish), zijn compleet anders dan we nu hebben. Ik mis de spanning, de intriges, het bedrog, het spel, etc. Alle hype en alle natuurbeelden kunnen me gestolen worden.

Tl;dr kandidaten gedragen zich alsof ze op een schoolreisje zijn, regie is lui want iedereen kijkt toch wel, en zo verdwijnt het spel uit Widm.
Ik kan hier wel deels in mee ja. Ik kijk pas een paar jaar, dus het nooit meegemaakt met onbekenden. Maar ik heb het idee dat de hele dynamiek van het programma veranderd is met die BN'ers.. Het gaat ze vooral om de exposure en het zo lang mogelijk erin blijven. De pot boeit ze geen fuck, ze hebben toch veel meer aan de aandacht dan aan het geld. Als Mol hoef je geen reet te doen zo, aangezien alle andere kandidaten soms ook zelfs hun best gaan doen om het te verkloten, verdenking op zichzelf te krijgen waardoor ze langer mogen blijven etc....

Vorig jaar heb ik voor het eerste de Vlaamse Mol gekeken en dat was voor mij echt een openbaring! Dat is dus met onbekenden, daar waren de kandidaten lang niet zo veel aan het mollen als hier omdat ze gewoon de pot zo mogelijk wilden hebben (hoewel er hier en daar uiteraard wel wat gedaan werd!), geen gedoe met bondjes en dat soort onzin, de laatste aflevering was briljant met allemaal beelden van hoe de mol getraind werd, zijn acties etc..... Misschien moet ik de eerste seizoenen van Nederland eens terug kijken :D
pi_184415812
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 13:58 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat is dus met onbekenden, daar waren de kandidaten lang niet zo veel aan het mollen als hier omdat ze gewoon de pot zo mogelijk wilden hebben (hoewel er hier en daar uiteraard wel wat gedaan werd!), geen gedoe met bondjes en dat soort onzin, de laatste aflevering was briljant met allemaal beelden van hoe de mol getraind werd, zijn acties etc..... Misschien moet ik de eerste seizoenen van Nederland eens terug kijken :D
Misschien toch maar de Vlaamse gaan kijken dan, want wat jij beschrijft is exact hoe de eerste seizoenen in NL waren (en dat was toch het allerleukste)!

Met als hoogtepunt George als mol in Portugal _O_
pi_184416215
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:43 schreef Faux. het volgende:
En boos dat Dick was _O-
Dat gezicht van hem is onbetaalbaar op dat moment _O_
mag het weten
pi_184419660
Ik kan me nog wel het seizoen in Schotland herinneren, dat was de eerste keer dat ik keek. Toen vond ik dat echt een geweldig seizoen, maar toen ik het een paar jaar terug terug keek, viel de mol me erg tegen. Toch was het programma een stuk beter dan nu. Ik erger me aan al die bondjes. Al voordat het spel goed en wel begonnen is, moet men bondjes maken en de mol moet hier ook aan meedoen, want anders valt het op.

Mijn favoriete seizoen is Canada. Een mooi besneeuwd landschap, een toffe groep en mol. En natuurlijk geen bondjes of kandidaten die niet voor de pot gingen.

quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 23:54 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik heb toen ik jong was meerdere seizoenen gekeken samen met mijn moeder, toen het nog inbekende nederlanders waren. Elke week even 'ons' uurtje, samen knuffelend op de bank met wat lekkers O+

Helaas overleed ze toen ik 15 was, en sindsdien niet meer gekeken. Ben nu 26 en kijk het weer sinds vorig jaar. Brengt mooie herinneringen omhoog O+
Wat triest. Maar wel mooi dat je door WidM weer aan de leuke avonden van vroeger denkt :)
pi_184420456
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:09 schreef Piles het volgende:

[..]

Misschien toch maar de Vlaamse gaan kijken dan, want wat jij beschrijft is exact hoe de eerste seizoenen in NL waren (en dat was toch het allerleukste)!

Met als hoogtepunt George als mol in Portugal _O_
George is nog steeds mijn held. Als ik later groot ben, wil ik George worden _O_
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184421952
Vanaf seizoen 1, en voor mij is Angela Groothuizen nog steeds het boegbeeld van WIDM, ik hoop dat ze snel weer eens terugkeert (of als kandidate natuurlijk, dat zou ook geweldig zijn :D )
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 15 januari 2019 @ 21:09:35 #83
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_184423451
seizoen 5
van 4 en 3 wel een beetje gezien maar kon me nog niet echt super boeien.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 15 januari 2019 @ 21:43:58 #84
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_184424174
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:43 schreef Faux. het volgende:
Het beste seizoen vond ik het seizoen met Inge in Thailand trouwens. Paul die als enige weet dat-ie een rood scherm heeft, en Molboekjes moet jatten om z'n eigen bestaan te redden. En vervolgens gokken ze met z'n allen die pot leeg zodat Eva met Alex in een luxe resort kan slapen. En boos dat Dick was _O-
Wel komisch hoor, in verband met schoolreisjes en dergelijke...........Nadja _O- :')

(ik kon er wel om lachen, maar de ironie is geweldig)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 15 januari 2019 @ 22:31:18 #85
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184425238
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 21:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Wel komisch hoor, in verband met schoolreisjes en dergelijke...........Nadja _O- :')

(ik kon er wel om lachen, maar de ironie is geweldig)
Bij Nadja was het een bewuste strategie tho. Die was een keiharde speler die ook in het tentje van Inge sprong toen ze die vrijstelling wilde, waardoor ze als groep geld misliepen. Dat is juist niet schoolreisje, maar het tegenovergestelde :P
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184425342
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 22:31 schreef Faux. het volgende:

[..]

Bij Nadja was het een bewuste strategie tho. Die was een keiharde speler die ook in het tentje van Inge sprong toen ze die vrijstelling wilde, waardoor ze als groep geld misliepen. Dat is juist niet schoolreisje, maar het tegenovergestelde :P
Gewiekste deelneemster die Nadja idd. Bij kans een grotere hulpmol dan eckte mol Inge :P
mag het weten
  dinsdag 15 januari 2019 @ 22:52:07 #87
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_184425665
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 22:31 schreef Faux. het volgende:

[..]

Bij Nadja was het een bewuste strategie tho. Die was een keiharde speler die ook in het tentje van Inge sprong toen ze die vrijstelling wilde, waardoor ze als groep geld misliepen. Dat is juist niet schoolreisje, maar het tegenovergestelde :P
Was zelf nogal tegendraads en mocht haar wellicht het beste van de hele groep, maar ze was gewoon samen met Mevrouw Gerschtanowitz tikkertje aan het spelen de hele tijd _O-

De mol dat seizoen was het duidelijk zat een aantal keer. Dat ging soms nergens over.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sherlock_Holmes op 16-01-2019 07:25:56 ]
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  PR en moderator woensdag 16 januari 2019 @ 06:15:46 #88
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_184428586
Laten we niet al te ver off-topic gaan. Ook voor de nieuwe aanwinsten die oude seizoenen misschien nog terug willen zien.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 16 januari 2019 @ 09:09:37 #89
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184429873
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:09 schreef Piles het volgende:

[..]

Misschien toch maar de Vlaamse gaan kijken dan, want wat jij beschrijft is exact hoe de eerste seizoenen in NL waren (en dat was toch het allerleukste)!

Met als hoogtepunt George als mol in Portugal _O_
Zeker doen dan :D
Sowieso vind ik de Vlaamse ook veel harder qua opdrachten. Vorig seizoen begon met de hele club die levend begraven lag en er zat een opdracht in dat ze elkaar moesten martelen.

Net zoals een paar jaar geleden er een opdracht in zat dat ze vastgeketend zaten in een koude loods. De ketting was net lang genoeg om de voorste persoon in een hokje te laten komen. Daar lag een joker. Als ie die zou pakken, zou de rest van de groep vastgeketend in die koude loods moeten slapen :D Dat soort opdrachten vind ik dus prachtig :+ _O_
pi_184430069
Zouden ze in de Nederlandse ook moeten doen, om die schoolreisjes-sfeer er uit te krijgen ^O^
pi_184430818
S17, nooit echt gekeken eigenlijk daarvoor maar het kwam op NPO.nl langs en dacht laat ik eens kijken. Instant hooked en veel terug gekeken uiteindelijk.

De belgische versie vind ik persoonlijk het leukst.
pi_184430936
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:27 schreef Faux. het volgende:
Tl;dr kandidaten gedragen zich alsof ze op een schoolreisje zijn, regie is lui want iedereen kijkt toch wel, en zo verdwijnt het spel uit Widm.
Op zich vrij eenvoudig te fixen.

Normale mensen mee laten doen ipv "bners". Daarnaast het geld bedragen wat verhogen. Als je 10k-20k kan winnen maximaal dan wordt de reis vanzelf van grotere waarde dan het geldbedrag waardoor je er vooral alles aan doet om langer te mogen reizen.

Opdrachten is wel een lastig dingetje, nieuwe leuke maar ook vooral voor iedereen te begrijpen opdrachten verzinnen valt nog niet mee. De Belgische versie doet dat wat beter. Het is ook wel grappig om te zien dat die opdrachten vaak ook nog eens internationaal gerolen/gebruikt worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2019 10:09:36 ]
pi_184431136
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:17 schreef Moira. het volgende:

[..]

Iemand anders heeft ze ook digitaal,
Dat ben ik.. :-)

Alle seizoenen t/m 2008 heb ik geüpload. Wie een linkje wil, stuur me een DM. GEEN reacties in dit topic graag.

De seizoenen vanaf 2009 zijn zo te bekijken op npostart.nl (zoekoptie "Wie is de mol"). Ik kan ze ook uploaden, maar dat is bijna 100GB en dat is nogal veel werk.. :-) )
pi_184431267
Gisteren de finale van seizoen vier gekeken op YouTube. Wat was het toen nog heerlijk eenvoudig. Kandidaten voeren opdrachten uit voor geld, en eentje loopt te saboteren.

En leuk om geen bn'ers te hebben. Dan kennen ze elkaar echt niet en moeten ze van nul af aan beginnen met elkaar vragen te stellen, en krijg je de meest uiteenlopende beroepen bij elkaar.

Toen er nog niet zo'n hype omheen hing.
Somebody that I used to know
pi_184431729
Vanaf seizoen 1 trouw alles gezien (toen was ik 8 :P). Vanaf seizoen 5 ook echt actief op internetfora over de mol.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_184432482
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 10:53 schreef superkimmi het volgende:
Vanaf seizoen 1 trouw alles gezien (toen was ik 8 :P). Vanaf seizoen 5 ook echt actief op internetfora over de mol.
*boks*
Al was ik 12 toen ik met seizoen 1 begon. Maar ook ik was pas vanaf seizoen 5 actief op widm fora.
mag het weten
pi_184432838
Vroeger,toen de WIDM-prono nog in Excel gedaan werd :D
  woensdag 16 januari 2019 @ 12:20:40 #98
353177 ArannaeCor
Een heule trotste Fries
pi_184433449
Ik heb seizoen 1 volledig gezien. Daarna tijd ondergedoken en pas sinds seizoen 10 weer gaan volgen en niet meer gemist.
  woensdag 16 januari 2019 @ 23:57:31 #99
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_184446661
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 13:41 schreef jcdragon het volgende:
Ik vrees dat WIDM aan zijn eigen succes ten onder zal gaan.
Daar vrees ik ook wel voor. Je ziet het de laatste jaren groter worden dan goed voor het programma is. Een enorm verschil met de eerdere seizoenen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_184447218
Niet.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')