abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 12 januari 2019 @ 06:10:07 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_184353754
Ben de laatste tijd even op gaan schrijven hoeveel ik precies uitgeef aan boodschappen, of specifieker, aan eten en drinken.

Voor de maand november heb ik afgerond 680 euro en in december 710 euro uitgegeven aan boodschappen. (Kerstaankopen niet inbegrepen vanwege obvious reasons)

Vrienden van me zeggen bijna de helft of zelfs minder uit te geven aan boodschappen. Als ik dit ook voor mekaar kan krijgen, zou ik meer in kunnen leggen voor versnelde aflossing van de hypotheek of extra kunnen beleggen...

Hebben jullie tips om hierop te kunnen besparen zonder dat ke bij de Lidl boodschappen moet doen? Ik wil namelijk wel gewoon exclusief bij de AH shoppen (thuisbezorgd)

Ik kan zelf niet echt koken, dus zelf brood bakken etc. gaat hem niet worden.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 12 januari 2019 @ 06:11:34 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_184353756
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 22:35 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Maar wat eet je nou zoal dan? Inderdaad een bakje aardbeien? Vis? Luxe groenten? Waar zit het 'm in?

Edit: Oh, LaPo. Open jij een nieuwe?
Vaak zalm bij ontbijt. Snelle happen bij de lunch en bessen.
Wat zijn luxe groenten? Vaak asperges, maar ook meer dan genoeg gewoon sperziebonen, worteltjes etc
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_184353846
¤700 boodschappen is nogal wat. Hoeveel personen is je huishouden? Hier met twee personen zitten we net over de helft.
Maar zalm is voor ons een luxe die we alleen op specifieke momenten nemen.
pi_184353857
De helft van 700 euro is 350, dus pakken we dat als richtlijn. Bij iedere week één keer boodschappen komt dat op zo'n 80-85 Euro.
- Schrijf op wat je moet hebben en maak een apart lijstje met wat je wilt hebben.
- In de AH pak je een zelfscanner, en begin je alles te verzamelen op je moet-lijstje. Zoek van alles dat je verzamelt de AH-basicvariant.
- Klaat met je moet-lijstje? noteer het totaalbedrag dat op je scanner staat.
- Is het totaalbedraf minder dan je weekbedrag, dan kun je kiezen om aan te vullen met je wilt-lijstje of om dit restbedrag mee te nemen naar de volgende week.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_184353999
Maar als je het kan missen, waarom besparen?
Als je het lekker vindt om die dingen te eten en je hoeft niet de helft weg te gooien....

Ik heb werkelijk geen flauw idee wat wij uitgeven per maand. Ik koop waar ik op dat moment zin in heb, en dat kan de ene week duurder zijn dan de andere week. Maar ik zou zelf niet willen besparen of nadenken of ik deze week wel die vis bestel of niet.

Dit als je het kan missen natuurlijk. Het wordt een ander verhaal als je niet rond kan komen door je boodschappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2019 08:11:20 ]
pi_184354006
Een keer per week boodschappen doen. nZelf groente snijden, aanbiedingen kopen van vlees, niet te veel drank kopen. Lijstje maken en je daaraan houden. Naar Lidl/ Aldi gaan etc.

Voor hoe veel personen doe je boodschappen voor dat bedrag?
Onder deze lijn niet schrijven
pi_184354149
Ben ook wel benieuwd voor hoeveel personen dit is.

Wij, 2 personen, doen wekelijks 1 keer boodschappen en betalen dan vaak tussen de 50 en 60 per keer. Heel af en toe tussendoor nog een keer voor paar vergeten dingen maar die komen niet boven de 10 uit. En laatste zeker ook niet elke week.
pi_184354895
1 persoon
Hij wil niet zelf boodschappen doen dus moet bezorgd
Hij kan het betalen omdat hij er geen probleem mee heeft gedragen kleren terug te sturen naar webshops etc.
pi_184355163
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 08:10 schreef J.Caesar het volgende:
Maar als je het kan missen, waarom besparen?
...
Ik ben met je eens dat het doel niet moet zijn om te besparen. Het doel moet zijn om je onbewuste koopgedrag om te zetten naar bewust. Vaak weet je niet eens dat een bepaalde gewoonte anders kan met een minimaal verschil aan comfort. Dat verschil aan comfort kan je dan afwegen tegen andere dingen die leuk zijn, zoals een tweede vakantie oid.

Is het noodzakelijk, misschien niet. Kan het nuttig zijn, misschien wel.
pi_184355551
Groot inslaan en kopen wat in de aanbieding is.
pi_184355997
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 10:04 schreef snabbi het volgende:

[..]

Ik ben met je eens dat het doel niet moet zijn om te besparen. Het doel moet zijn om je onbewuste koopgedrag om te zetten naar bewust.
En waarom moet dat? Wat wil TS eigenijk?
Somebody that I used to know
pi_184358245
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 06:10 schreef Mikeytt het volgende:
Ben de laatste tijd even op gaan schrijven hoeveel ik precies uitgeef aan boodschappen, of specifieker, aan eten en drinken.

Voor de maand november heb ik afgerond 680 euro en in december 710 euro uitgegeven aan boodschappen. (Kerstaankopen niet inbegrepen vanwege obvious reasons)

Vrienden van me zeggen bijna de helft of zelfs minder uit te geven aan boodschappen. Als ik dit ook voor mekaar kan krijgen, zou ik meer in kunnen leggen voor versnelde aflossing van de hypotheek of extra kunnen beleggen...

Hebben jullie tips om hierop te kunnen besparen zonder dat ke bij de Lidl boodschappen moet doen? Ik wil namelijk wel gewoon exclusief bij de AH shoppen (thuisbezorgd)

Ik kan zelf niet echt koken, dus zelf brood bakken etc. gaat hem niet worden.
Neem je nog even de moeite om te vertellen welke tips je in deel 1 gekregen hebt en welke je wil/kunt gebruiken?
Anders wordt dit een herhaling van deel 1.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_184358797
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 10:56 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

En waarom moet dat? Wat wil TS eigenijk?
Dat staat in de OP. Geld uitgeven aan andere zaken.
pi_184358837
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 13:55 schreef snabbi het volgende:

[..]

Dat staat in de OP. Geld uitgeven aan andere zaken.
Precies. Dat is dus wat anders wat jullie bedenken (' doel moet niet zijn..., maar....')

Al betwijfel ik ook hoe groot de motivatie van TS is om te willen besparen, maar goed.
Somebody that I used to know
  zaterdag 12 januari 2019 @ 14:27:58 #15
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_184359329
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 08:13 schreef marzman het volgende:
Een keer per week boodschappen doen. nZelf groente snijden, aanbiedingen kopen van vlees, niet te veel drank kopen. Lijstje maken en je daaraan houden. Naar Lidl/ Aldi gaan etc.

Voor hoe veel personen doe je boodschappen voor dat bedrag?
Geen tijd om naar de supermarkt te gaan voor boodschappen.

Is voor alleen mijzelf.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 12 januari 2019 @ 14:40:07 #16
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_184359501
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 13:20 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Neem je nog even de moeite om te vertellen welke tips je in deel 1 gekregen hebt en welke je wil/kunt gebruiken?
Anders wordt dit een herhaling van deel 1.
Doe nu maar 1 pak zalm bij ontbijt en dat vul ik dan aan met worst en hummus... Vlees wat meer vervangen door peulvruchten.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_184359537
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 14:27 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Geen tijd om naar de supermarkt te gaan voor boodschappen.

Is voor alleen mijzelf.
nee, door de week geen tijd en in het weekend geen zin, bleek uit het vorige topic.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 12 januari 2019 @ 14:44:14 #18
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_184359545
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 14:43 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

nee, door de week geen tijd en in het weekend geen zin, bleek uit het vorige topic.
In het weekend ook geen tijd. Dan heb ik rust nodig.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_184360166
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 14:27 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Geen tijd om naar de supermarkt te gaan voor boodschappen.

Is voor alleen mijzelf.
Geen tijd? Wat een gelul zeg :')
pi_184360539
quote:
13s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 14:44 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

In het weekend ook geen tijd. Dan heb ik rust nodig.
Want boodschappen doen duurt een hele dag.....
  zaterdag 12 januari 2019 @ 16:12:47 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184360919
quote:
13s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 14:44 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

In het weekend ook geen tijd. Dan heb ik rust nodig.
Misschien moet je eens nadenken over hoe je genoeg energie overhoudt voor 's avonds of in het weekend boodschappen doen.
Resistance is futile.
pi_184361046
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 15:27 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Geen tijd? Wat een gelul zeg :')
Nouja, geen tijd voor willen maken kan ik me wel iets bij voorstellen. Dat doe ik zelf namelijk ook niet.

Ik vraag me ook af of laten bezorgen (buiten de bezorgkosten) zo veel onvoordeliger is.
Als ik wél eens naar de supermarkt toe ga kom ik met veel meer thuis dan waar ik eigenlijk voor ging.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2019 16:20:51 ]
pi_184361222
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:19 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Nouja, geen tijd voor willen maken kan ik me wel iets bij voorstellen. Dat doe ik zelf namelijk ook niet.

Ik vraag me ook af of laten bezorgen (buiten de bezorgkosten) zo veel onvoordeliger is.
Als ik wél eens naar de supermarkt toe ga kom ik met veel meer thuis dan waar ik eigenlijk voor ging.
bezorgen lijkt me niet per se minder voordelig nee. Minder impulsaankopen en zo...
Ik denk dat TO vooral kan besparen op wát hij bestelt... maar als ik het zo lees heeft ie daar eigenlijk nauwelijks zin in...
  zaterdag 12 januari 2019 @ 16:42:33 #24
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_184361494
Ligt er een beetje aan hoe vaak er bezorgd wordt. Vers producten is gewoon lastiger dan.
Maar 1x in de twee weken laten bezorgen, lijkt me geen probleem / zoveel meer kosten.
pi_184361891
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:19 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Nouja, geen tijd voor willen maken kan ik me wel iets bij voorstellen. Dat doe ik zelf namelijk ook niet.

Ik vraag me ook af of laten bezorgen (buiten de bezorgkosten) zo veel onvoordeliger is.
Als ik wél eens naar de supermarkt toe ga kom ik met veel meer thuis dan waar ik eigenlijk voor ging.
Geen tijd voor willen maken is iets anders dan geen tijd hebben. Ik doe 1x per week boodschappen en dat kost me een dik half uur of zo. Op week basis besteed ik bijvoorbeeld meer tijd aan het poetsen van mijn tanden om het maar in perspectief te plaatsen.

En als je vaak impulsaankopen doet dan is bezorgen wellicht voordeliger al kun je online ook allerlei rotzooi extra bestellen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')