abonnement Unibet Coolblue
pi_184339065
Is elke 1-3 dagen naar de wasstraat gaan slecht voor je auto? Heb een maandabonnement dus qua kosten maakt het niet uit hoe vaak ik ga
  Spellchecker vrijdag 11 januari 2019 @ 15:14:58 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184339663
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:48 schreef BabiBapao het volgende:
Is elke 1-3 dagen naar de wasstraat gaan slecht voor je auto? Heb een maandabonnement dus qua kosten maakt het niet uit hoe vaak ik ga
Slecht voor het milieu wel in ieder geval.
pi_184339741
Voor een multipla is dat juist goed!
  vrijdag 11 januari 2019 @ 15:58:45 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184340347
Sterkte met het verlies.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184346811
Naar de wasstraat is altijd slecht voor je auto. Maar nu je er al vele malen (waarom heb je anders een abonnement) doorheen bent gegaan, kun je inderdaad het best zo vaak mogelijk gaan, omdat als je niet gaat je auto niet meer mooi glimt.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184347091
Bij leasebakken kun je dit goed zien. Die heel vaak wassen, meerdere keren per week, die zijn na 4 jaar wat matter/vaal geworden, de glans is er af zeg maar. Kleine krasjes en swirls in de lak zie je dan wel.

Die om de zoveel weken gewassen, zijn na 4 jaar en een flinke wasbeurt nog zo goed als nieuw.
.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 21:19:53 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184347415
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 21:05 schreef Fer het volgende:
Bij leasebakken kun je dit goed zien. Die heel vaak wassen, meerdere keren per week, die zijn na 4 jaar wat matter/vaal geworden, de glans is er af zeg maar. Kleine krasjes en swirls in de lak zie je dan wel.

Die om de zoveel weken gewassen, zijn na 4 jaar en een flinke wasbeurt nog zo goed als nieuw.
Als ze op de juiste manier gewassen worden ja.. niet als ze door de wasstraat getrokken zijn.

Ik was ooit afleveringsmonteur bij de Niksan en maakte dus nieuwe auto's klaar voor aflevering.. kwam eens een klant terug na een week voor een audio-inbouw, die had hem effe door de wasstraat gegooid. Dan ga je echt huilen als je hem naast een nieuwe -nieuwe zet :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184347584
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 21:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als ze op de juiste manier gewassen worden ja.. niet als ze door de wasstraat getrokken zijn.

Ik was ooit afleveringsmonteur bij de Niksan en maakte dus nieuwe auto's klaar voor aflevering.. kwam eens een klant terug na een week voor een audio-inbouw, die had hem effe door de wasstraat gegooid. Dan ga je echt huilen als je hem naast een nieuwe -nieuwe zet :X
Ok niet zo goed als nieuw, swirls zie je altijd wel snel.

Maar je zag echt een verschil bij een weinig gewassen auto die, nog wel het metalic effect had na 4 jaar. Maar zo’n auto van een blitse kraai, die hem 2x per week bracht, zo verkoper bijvoorbeeld, die lak is dan helemaal dood na 4 jaar. Zit geen glans meer in, niks nada.
.
pi_184352323
De ene wasstraat is ook de andere niet. Er zijn echt slechte, en eigenlijk vertrouw ik er slechts 1, in Echt.

Overigens heb ik de privé auto tijdens en na de winter altijd wel even een keer wasstraat gedaan ivm zout.
Verder zelf 1x per maand wassen en 3x per jaar poetsen. Maar kost veel tijd.

De lease auto gaat er gewoon maandelijks doorheen. Zie ik geen rare zaken op, en de beading blijft best lang goed. Wel minder dan na gewoon handwas en poetsen natuurlijk.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_184352473
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 21:26 schreef Fer het volgende:

die lak is dan helemaal dood na 4 jaar. Zit geen glans meer in, niks nada.
Het is niet of daar dan niks meer aan te doen is. Dat is nog prima te regelen. Is alleen veel werk, maar is gewoon nog glanzend te krijgen en swirls eruit kan ook zonder issues.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184352723
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:48 schreef BabiBapao het volgende:
Is elke 1-3 dagen naar de wasstraat gaan slecht voor je auto? Heb een maandabonnement dus qua kosten maakt het niet uit hoe vaak ik ga
Waarom zou je een auto wassen? Een auto is om in te rijden. Niet om te wassen toch :|W
pi_184356700
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:48 schreef BabiBapao het volgende:
Is elke 1-3 dagen naar de wasstraat gaan slecht voor je auto? Heb een maandabonnement dus qua kosten maakt het niet uit hoe vaak ik ga
Als je in deze maanden je auto gaat wassen ben je letterlijk aan het dweilen met de kraan open.

Eens in de zoveel tijd moet je je auto wassen met een emmer sop, goede sponzen en wax. Desnoods de "Doe het zelf car-wash" maar de wasstraat smeert andermans vuil en steentjes op je lak. Dat worden dus mooie krassen en kringen anders.
pi_184356983
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 11:39 schreef Hamplakje het volgende:

[..]

Als je in deze maanden je auto gaat wassen ben je letterlijk aan het dweilen met de kraan open.

Eens in de zoveel tijd moet je je auto wassen met een emmer sop, goede sponzen en wax. Desnoods de "Doe het zelf car-wash" maar de wasstraat smeert andermans vuil en steentjes op je lak. Dat worden dus mooie krassen en kringen anders.
In tegenstelling tot een emmer sop, spoelt een wasstraat eerst los vuil en steentjes eraf.

Het klopt wel dat een wasstraat krast, maar niet om die reden.
.
pi_184357015
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 11:57 schreef Fer het volgende:

[..]

In tegenstelling tot een emmer sop, spoelt een wasstraat eerst los vuil en steentjes eraf.

Het klopt wel dat een wasstraat krast, maar niet om die reden.
daarom is het het wel waard om te investeren in een hogedrukspuit, of een tuinslang. Als je die niet hebt is een wasbox nogsteeds een veel beter alternatief
  zaterdag 12 januari 2019 @ 14:15:06 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184359108
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 11:57 schreef Fer het volgende:

[..]

In tegenstelling tot een emmer sop, spoelt een wasstraat eerst los vuil en steentjes eraf.

Het klopt wel dat een wasstraat krast, maar niet om die reden.
Jij moet eens uitstappen voor je er de volgende keer in rijdt en even de borstels van dichtbij inspecteren.

Ik was ooit jongste bediende bij een quickfitter die een wasstraat hadden en dat was mijn pakkie aan. Best 'lachen' als de dakborstel voor even het logo uit je voorgrille trekt en daar de rest van je auto mee poetst, of een ruitenwissertje, of een antenne, of een bumper- of stootstrip.

Mijn auto krijgt HD spuit, en spons en zeem.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184359866
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 14:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jij moet eens uitstappen voor je er de volgende keer in rijdt en even de borstels van dichtbij inspecteren.

Ik was ooit jongste bediende bij een quickfitter die een wasstraat hadden en dat was mijn pakkie aan. Best 'lachen' als de dakborstel voor even het logo uit je voorgrille trekt en daar de rest van je auto mee poetst, of een ruitenwissertje, of een antenne, of een bumper- of stootstrip.

Mijn auto krijgt HD spuit, en spons en zeem.
Een auto in een wasstraat heeft het inderdaad zwaarder te verduren dan veel mensen denken.
Denk ook aan buitenspiegels die ineens ingeklapt of iig anders staan na een wasbeurtje.
Daar is relatief best veel kracht voor nodig en die kracht wordt op de hele auto uitgeoefend.

Mijn meest trieste moment in de wasstraat is zonder twijfel met mijn Opel Monza geweest, bij het drogen blies ie de reflectorplaat tussen mijn achterlichten er af. :'(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')