abonnement Unibet Coolblue
pi_184359571
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 18:50 schreef Kyran het volgende:

[..]

Oh, had deze gemist. Delain _O_

Zij wordt ook steeds beter zeg qua zang. Geen Floor of zelfs Sharon, maar van waar zij begon is ze toch echt wel gegroeid, vooral qua hoge noten halen.

Edit: Wait what ... lees net dat Autumn weer uit de kast is gehaald? Treden op als support van Delain _O- Even checken of dat nog wat is. Wist niet dat die nog bestonden joh ...
Vraag me soms af wat het beste zou scoren op het songfestival in het geval dat Delain, Within Temptation, Epica of Floor Jansen de Nederlandse honneurs zou waarnemen (wat ik helaas niet zo gauw zie gebeuren). Een echt symphonic metal lied of een van de meer radiovriendelijke singles van deze bands. In het geval van Delain bijvoorbeeld We Are The Others, wat qua boodschap eigenlijk heel stereotype ESF is, Stardust, Suckerpunch etc.


Vind het trouwens onbegrijpelijk dat de radiostations de internationaal succesvolle bands van Nederland volledig links laten liggen, zelfs Within Temptation komt er allang niet meer aan te pas.
pi_184360525
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 14:47 schreef Toposcoupe het volgende:

[..]
Vind het trouwens onbegrijpelijk dat de radiostations de internationaal succesvolle bands van Nederland volledig links laten liggen, zelfs Within Temptation komt er allang niet meer aan te pas.
Het is toch ook geen radiomuziek? Ze zijn internationaal succesvol, maar wel in hun eigen niche. In het buitenland worden ze ook niet gedraaid, neem ik aan.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 januari 2019 @ 16:10:57 #53
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_184360892
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 14:47 schreef Toposcoupe het volgende:

[..]

Vraag me soms af wat het beste zou scoren op het songfestival in het geval dat Delain, Within Temptation, Epica of Floor Jansen de Nederlandse honneurs zou waarnemen (wat ik helaas niet zo gauw zie gebeuren). Een echt symphonic metal lied of een van de meer radiovriendelijke singles van deze bands. In het geval van Delain bijvoorbeeld We Are The Others, wat qua boodschap eigenlijk heel stereotype ESF is, Stardust, Suckerpunch etc.


Vind het trouwens onbegrijpelijk dat de radiostations de internationaal succesvolle bands van Nederland volledig links laten liggen, zelfs Within Temptation komt er allang niet meer aan te pas.
Floor is zonder twijfel beste zangeres van die drie. Within Temptation heeft als band ziek veel fans, vooral in Oost-Europa. Delain heeft meest radiovriendelijke muziek, maar wel minst grote fanbase en Charlotte is ook de minste zangeres van de drie.

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat de Nederlandse radiozenders zich zo ontzettend limiteren qua muziek. Alles wat ook maar net buiten de lijntjes gaat komt niet of nauwelijks op de radio. Voor mensen die zeggen dat dat normaal is en dat Delain, Within Temptation etc. geen radiomuziek is kan ik alleen maar zeggen dat ze af en toe naar StuBru moeten luisteren om het verschil te merken.

Er komt zoveel meer soorten muziek op StuBru en dat is zoveel fijner om te luisteren. Within Temptation is allang geen nicheband meer.
pi_184362410
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:10 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat de Nederlandse radiozenders zich zo ontzettend limiteren qua muziek. Alles wat ook maar net buiten de lijntjes gaat komt niet of nauwelijks op de radio. Voor mensen die zeggen dat dat normaal is en dat Delain, Within Temptation etc. geen radiomuziek is kan ik alleen maar zeggen dat ze af en toe naar StuBru moeten luisteren om het verschil te merken.

Er komt zoveel meer soorten muziek op StuBru en dat is zoveel fijner om te luisteren. Within Temptation is allang geen nicheband meer.
StuBru is een uitzondering, maar ik neem aan dat 3FM ze ook wel draait (geen idee, luister er nooit naar).

Ik hou meer van thrashmetal, maar als ik de radio aanzet verwacht ik dat ook niet te horen.
pi_184362782
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:30 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

StuBru is een uitzondering, maar ik neem aan dat 3FM ze ook wel draait (geen idee, luister er nooit naar).

Ik hou meer van thrashmetal, maar als ik de radio aanzet verwacht ik dat ook niet te horen.
Ik luister er ook allang niet meer naar, maar op 3fmfan.nl kun je zien wat er gedraaid wordt (naam van artiest intikken in zoekbalk). Van Within Temptation's recente werk is alleen The Reckoning gedraaid, maar liefst twee keer! Sommige singles zijn wat mij betreft ontzettend radiovriendelijk, maar zijn bijna genegeerd (Sinead, Utopia, Whole World Is Watching). Volgens mij heeft dat meer te maken met het stempel dat de bands hebben dan met de muziek zelf. Delain heeft nooit echt airplay gekregen (voor het laatst in 2013...), After Forever nooit en Epica vrijwel nooit.
pi_184362932
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:10 schreef Kyran het volgende:

[..]

Floor is zonder twijfel beste zangeres van die drie. Within Temptation heeft als band ziek veel fans, vooral in Oost-Europa. Delain heeft meest radiovriendelijke muziek, maar wel minst grote fanbase en Charlotte is ook de minste zangeres van de drie.

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat de Nederlandse radiozenders zich zo ontzettend limiteren qua muziek. Alles wat ook maar net buiten de lijntjes gaat komt niet of nauwelijks op de radio. Voor mensen die zeggen dat dat normaal is en dat Delain, Within Temptation etc. geen radiomuziek is kan ik alleen maar zeggen dat ze af en toe naar StuBru moeten luisteren om het verschil te merken.

Er komt zoveel meer soorten muziek op StuBru en dat is zoveel fijner om te luisteren. Within Temptation is allang geen nicheband meer.
Dat past wat dat betreft wel bij het betoog van Elfletterig dat de Nederlandse muziekcultuur geheel verrot is :) Hmm, heb de radio eigenlijk jaren geleden al opgegeven, maar dan moet ik toch maar eens StuBru opzetten.

Overigens, misschien is het wel veelzeggend dat Sharon den Adel en nu kennelijk ook Ilse DeLange aan de Belgische versie van Beste Zangers meedoen, alsof de succesvollere, meer internationaal gerichte Nederlandse artiesten meer geloof hebben in de Belgische variant.

Maar met dit in het achterhoofd zie ik de AvroTROS ook niet zo gauw een artiest uit de symphonic metal of een andere hoek kiezen, want 'teveel niche', 'niet radiovriendelijk' en 'eng' en 'gothic' en 'past niet bij songfestival' en zo.
pi_184364755
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 18:04 schreef Toposcoupe het volgende:

[..]

Overigens, misschien is het wel veelzeggend dat Sharon den Adel en nu kennelijk ook Ilse DeLange aan de Belgische versie van Beste Zangers meedoen, alsof de succesvollere, meer internationaal gerichte Nederlandse artiesten meer geloof hebben in de Belgische variant.
Ik denk eerder dat ze in België niet zo bekend zijn en daarom daar meer te winnen hebben.
pi_184364831
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 18:04 schreef Toposcoupe het volgende:

[..]
Maar met dit in het achterhoofd zie ik de AvroTROS ook niet zo gauw een artiest uit de symphonic metal of een andere hoek kiezen, want 'teveel niche', 'niet radiovriendelijk' en 'eng' en 'gothic' en 'past niet bij songfestival' en zo.
Het is altijd gevaarlijk om als liefhebber van een bepaald genre je blind te staren op het feit dat dit genre ondervertegenwoordigd is.

Hiphop is bv. nu verreweg het populairste muziekgenre in Nederland, en zou het natuurlijk eerder 'verdienen' om naar het songfestival te mogen. Niet dat ik daar blij van zou worden, overigens.
pi_184365882
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:10 schreef Kyran het volgende:

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat de Nederlandse radiozenders zich zo ontzettend limiteren qua muziek. Alles wat ook maar net buiten de lijntjes gaat komt niet of nauwelijks op de radio. Voor mensen die zeggen dat dat normaal is en dat Delain, Within Temptation etc. geen radiomuziek is kan ik alleen maar zeggen dat ze af en toe naar StuBru moeten luisteren om het verschil te merken.
Dit gaat de komende jaren nog een stuk erger worden dankzij de invloed van Talpa vermoed ik zomaar
  † In Memoriam † zaterdag 12 januari 2019 @ 22:02:36 #60
368283 ato
pi_184367237
Ik ga heel iets raars zeggen, ik vind het laatste nummer van Maan met Kris Kros leuk :X
Life can be a bitch, so like it..
  zaterdag 12 januari 2019 @ 22:30:13 #61
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_184367646
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 22:02 schreef ato het volgende:
Ik ga heel iets raars zeggen, ik vind het laatste nummer van Maan met Kris Kros leuk :X
Omg ik ook! Draai t op repeat al 3 dagen
Just do it »
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 13 januari 2019 @ 11:27:24 #62
39237 crew  H_T
2733
pi_184374438
De eerste single van Within Temptation's nieuwe cd staat online. Deze versie is wel te lang voor ESF, maar zo klinkt het:

Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 13 januari 2019 @ 11:30:21 #63
39237 crew  H_T
2733
pi_184374499
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:10 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat de Nederlandse radiozenders zich zo ontzettend limiteren qua muziek. Alles wat ook maar net buiten de lijntjes gaat komt niet of nauwelijks op de radio. Voor mensen die zeggen dat dat normaal is en dat Delain, Within Temptation etc. geen radiomuziek is kan ik alleen maar zeggen dat ze af en toe naar StuBru moeten luisteren om het verschil te merken.

Er komt zoveel meer soorten muziek op StuBru en dat is zoveel fijner om te luisteren. Within Temptation is allang geen nicheband meer.
Eens. Ik snap ook niet zo goed dat 3FM nog niet teruggrijpt naar het wat alternatievere dat ze jaren geleden hadden. Ze hebben toch niet veel meer te verliezen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator zondag 13 januari 2019 @ 11:38:38 #64
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_184374643
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:30 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Eens. Ik snap ook niet zo goed dat 3FM nog niet teruggrijpt naar het wat alternatievere dat ze jaren geleden hadden. Ze hebben toch niet veel meer te verliezen
Dat doen ze nu toch ook wel? Het klinkt iig wel anders dan een half jaar terug.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 13 januari 2019 @ 11:40:17 #65
39237 crew  H_T
2733
pi_184374672
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:38 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Dat doen ze nu toch ook wel? Het klinkt iig wel anders dan een half jaar terug.
Ik heb het al een tijdje niet meer geluisterd :@ Zou kunnen dus
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_184375078
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:27 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De eerste single van Within Temptation's nieuwe cd staat online. Deze versie is wel te lang voor ESF, maar zo klinkt het:

OEH, ik vind dit goed.. dat sfeertje O+
Wel een beetje repetitief en ze beginnen meteen heftig, mag wel wat meer opbouw. Maar goed, I luv ;)
Kyran, kom er maar in.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_184375351
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:27 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De eerste single van Within Temptation's nieuwe cd staat online. Deze versie is wel te lang voor ESF, maar zo klinkt het:

Het lijkt wel nu metal, is dat hun nieuwe sound?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 13 januari 2019 @ 12:28:59 #68
39237 crew  H_T
2733
pi_184375580
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 12:06 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

OEH, ik vind dit goed.. dat sfeertje O+
Wel een beetje repetitief en ze beginnen meteen heftig, mag wel wat meer opbouw. Maar goed, I luv ;)
Kyran, kom er maar in.
Qua nummer ben ik er niet kapot van, het had van mij wel wat heftiger gemogen. Maar stel dat dit nummer inderdaad bedoeld is voor het ESF dan is het wel goed dat ze dat niet hebben gedaan.

Qua lengte kunnen ze vrij makkelijk stoppen bij het pianootje en de tekst op 02:46. Hebben ze ook nog tien seconden extra om eventueel de intro wat uit te breiden ;)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_184376337
Het is niet echt een killersong van Within Temptation nee... het mag van mij allemaal iets bombastischer :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 januari 2019 @ 13:19:26 #70
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_184376579
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:27 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De eerste single van Within Temptation's nieuwe cd staat online. Deze versie is wel te lang voor ESF, maar zo klinkt het:

Hmmm, voor ESF zou het leuk zijn, maar niet meer dan dat. Zij kunnen zoveel beter. Qua herhaling, simpelheid etc. is het wel ESF en radio geschikt in ieder geval. Wel een lekker sfeertje, dat wel.

Van mij mag het veel steviger natuurlijk :) Ik verwacht veel van Resist, maar deze valt me een beetje tegen om heel eerlijk te zijn. Na alle interviews etc. die ik had gelezen had ik echt wel iets stevigers verwacht, maar goed het is maar een nummer natuurlijk.
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 januari 2019 @ 13:29:43 #71
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_184376812
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:01 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Het is altijd gevaarlijk om als liefhebber van een bepaald genre je blind te staren op het feit dat dit genre ondervertegenwoordigd is.

Hiphop is bv. nu verreweg het populairste muziekgenre in Nederland, en zou het natuurlijk eerder 'verdienen' om naar het songfestival te mogen. Niet dat ik daar blij van zou worden, overigens.
Het gaat mij er niet alleen om dat rock / metal ondervertegenwoordigd is, maar heel veel subgenres worden genegeerd en dat is gewoon jammer. Als ik naar metal wil luisteren zet ik Spotify op of als ik thuis ben pak ik een LP uit de kast. Dat boeit verder niet.

In de jaren 90 was dit echt heel en heel anders .Je kon toen van Spice Girls naar Pearl Jam naar 2 Unlimited naar Party Animals, naar Nirvana, naar Michael Jackson. Nu is het singersongwritermeuk1 singersongwritermeuk2 generiekepop1 generiekepop2 singsongwritermeuk3 ikhebeengitaarduswenoemenhetrock1 etc. en repeat.

Om weer StuBru als voorbeeld te geven. Zat laatst te luisteren en in een uur hoorde ik Rammstein, Johnny Cash, Adele, Eminem, Bruno Mars en een of andere jazzy nummer langskomen waar ik de artiest even niet meer van kan herinneren. Dat is hoe een radiozender in mijn ogen moet zijn. Tuurlijk heeft iedere zender een eigen doelgroep, maar een beetje variatie kan geen kwaad. Iets minder in hokjes denken zou helpen en dat kunnen wij helaas niet in Nederland.

Ik vind het echt te dom voor woorden dat een AvroTros zo blijft steken bij de standaard artiesten van Nederland. Als wij serieus niet verder komen dan een Sharon Doorson, Davina, Maan etc. terwijl er zo belachelijk veel talent rondloopt is het toch niet raar dat het niet wat wordt met ESF.

Als je Floor Jansen, Sharon den Adel ofzo zou vragen hoeft het ook niet meteen te betekenen dat ze met een keihard metal nummer moeten gaan. Floor kan alles met haar stem, Sharon heeft al meerdere dansplaten gemaakt (zelf hele mooie covers van klote popplaten). Ik noem weer deze twee namen omdat ik veel naar ze luister en weet wat ze kunnen. Zo zal iedereen wel artiesten kennen die heel veel kunnen, maar nooit echt in de dikke spotlights komen te staan omdat ze niet gedraaid worden op de radio.

AvroTros moet zich daar eens in verdiepen in plaats van Maan, Davina, Jan etc ... want dat kennen we ondertussen al.
  † In Memoriam † zondag 13 januari 2019 @ 14:03:55 #72
368283 ato
pi_184377378
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:27 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De eerste single van Within Temptation's nieuwe cd staat online. Deze versie is wel te lang voor ESF, maar zo klinkt het:

Oh ik vind dit best goed, ook herkenbare sound door haar stem.
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 januari 2019 @ 14:07:25 #73
163650 Greys
pi_184377437
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:29 schreef Kyran het volgende:
Ik vind het echt te dom voor woorden dat een AvroTros zo blijft steken bij de standaard artiesten van Nederland. Als wij serieus niet verder komen dan een Sharon Doorson, Davina, Maan etc.

*knip*

AvroTros moet zich daar eens in verdiepen in plaats van Maan, Davina, Jan etc ... want dat kennen we ondertussen al.
Ho wacht, misschien zijn die al lang eens gepolst in de afgelopen jaren maar wilden/konden ze gewoon niet? Weten we niet hè of dat aan de AvroTros/commissie ligt. :P

Wij hier zijn steeds bang voor de Manen en Jannen, maar er is nooit enige aanwijzing geweest dat de commissie überhaupt één seconde eraan gedacht heeft Jan of Maan te sturen. :) En Anouk en Waylon en Douwe etc die gingen waren toch ook geen Manen en Jannen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 13-01-2019 14:14:29 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 13 januari 2019 @ 14:10:25 #74
39237 crew  H_T
2733
pi_184377498
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 14:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Ho wacht, misschien zijn die al lang eens gepolst in de afgelopen jaren maar wilden ze gewoon niet? Weten we niet hè of dat aan de commissie ligt. :P

Wij hier zijn steeds bang voor de Manen en Jannen, maar er is nooit enige aanwijzing geweest dat de commissie überhaupt één seconde eraan gedacht heeft Jan of Maan te sturen. :)
De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_184377588
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:29 schreef Kyran het volgende:

[..]
Zo zal iedereen wel artiesten kennen die heel veel kunnen, maar nooit echt in de dikke spotlights komen te staan omdat ze niet gedraaid worden op de radio.

AvroTros moet zich daar eens in verdiepen in plaats van Maan, Davina, Jan etc ... want dat kennen we ondertussen al.
Oh, maar dat geldt voor de hele wereld. Sommige van de beste artiesten kent vrijwel niemand. Maar dat is gewoon een fact of life, en smaken verschillen natuurlijk. Maar in de meeste landen doen die artiesten ook niet mee aan het songfestival, daarin is Nederland geen uitzondering.

Waar wij wel een gebrek aan hebben is echt goede songwriters. Veel goede artiesten, weinig goede nummers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')