abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184303486
Ik heb laatst nog eens shoarma gegeten bij de lokale shoarmazaak en dat was toch wel weer een keer lekker.

Hij had zelf niet zo'n 'rotatieding' waar het vlees aanhangt en geroosterd wordt, dus waar hij hem vandaan haalt weet ik ook niet. Maar het heeft in ieder geval niks te maken met de shoarma die je in de supermarkt koopt. De vorm alleen al is heel anders. Dat geldt ook voor alle recepten die ik op Google vind. Dat zijn gewoon reepjes varkensvlees met een kruidenmengsel.

Bij de shoarmaboer heeft het een hele andere textuur en is veel kleiner van vorm.

Halen zij de shoarma ergens bij een groothandel? Of heeft iemand een recept wat wel in de buurt komt van de shoarmatent?
pi_184303661
Half schapenvlees half varkensvlees, de juiste kruiden en veel tijd.
pi_184303875
En zoek het verschil tussen shoarma en doner op. Dat is een aardig verschil.
pi_184304072
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:50 schreef Monopoly het volgende:
En zoek het verschil tussen shoarma en doner op. Dat is een aardig verschil.
Ik heb ook het idee dat TS het over döner heeft :')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_184304268
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:00 schreef renwan het volgende:

[..]

Ik heb ook het idee dat TS het over döner heeft :')
Nee nee :)

Ik weet wat döner is en haal het regelmatig. Vooral yaprak döner O+

Maar volgens mij kan shoarma ook van een draaiende spit komen. Net als döner en gyros. In dit geval had de eettent alleen een rol gyros op het spit hangen. De döner en shoarma die hij verkoopt komen daar dus niet vandaan. Of hij koopt ze zo in.
pi_184306951
Ik ben ook wel benieuwd!

Als ik thuis shoarma maak, neem ik stukjes kip met shoarmakruiden. Dat is in ieder geval al een verbetering tov die supermarkt shoarma :')
  vrijdag 11 januari 2019 @ 16:05:08 #7
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_184340498
Naar de Turkse slager gaan en daar om kalfshoarma vragen. En anders kalkoen als ze geen kalf hebben.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 11 januari 2019 @ 16:11:31 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184340644
Als ik het niet direct van de rol gesneden zie worden bedank ik vriendelijk.
And so is the past
pi_184340926
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:05 schreef fathank het volgende:
Naar de Turkse slager gaan en daar om kalfshoarma vragen. En anders kalkoen als ze geen kalf hebben.
En toch smaakt ook dat weer anders dan bij de shoarmazaak. Tenminste de kalkoenshoarma, onze lokale Turk heeft geen kalfsshoarma. Wel lekkerder dan het supermarktspul ja :)
Don't let my username fool you...
pi_184347290
Amsterdamse shoarma kruiden. Of ga langs bij de lokale Turk voor doner kruiden.
pi_184347325
Kwestie van grillen, in een pan. Snijden, omscheppen en weer grillen. Tot alles door en door gaar is.
.
pi_184350121
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 21:16 schreef Fer het volgende:
Kwestie van grillen, in een pan. Snijden, omscheppen en weer grillen. Tot alles door en door gaar is.
deze man weet
pi_184362024
Dan moet je evengoed wel aan knap vlees zien te komen anders kun je het op de beste manier bereiden maar heb je nog niks smakelijks wat op die van de plaatselijke shoarmaboer lijkt.

Die hier overigens van 2 ook echt zalig is en ik al helemaal geen supermarkt 'shoarmavlees' meer eet :P
pi_184394696
Voor mij is Döner, Shoarma en Gyros allemaal familie van elkaar. Een fijne familie.
De supermarkt varkensreepjes "shoarma" horen daar niet bij, gatverredamme wat een natte troep.

Zelf ben ik erg tevreden met mijn Gyros versie als volgt:
Kippendijen inclusief vel aan alle kanten inwrijven met veel Gyros specerijenmix van de Lidl. Da's een smakelijke mix, schaam ik me niet voor.
De kippendijen in de oven, huidzijde boven. De huid wordt crunchy, het vlees eronder sappig en mals.
Uit de oven halen, iets laten afkoelen. Met een scherp mes in reepjes/flinters snijden. Het vel doet mee! Dan de reepjes nog even op zeer hoog vuur in de (wok)pan, telkens omscheppen. De reepjes krijgen van die lekker donkere knapperige randjes. Smakelijk.
  maandag 14 januari 2019 @ 12:16:37 #15
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184395238
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:45 schreef klaarover het volgende:
Voor mij is Döner, Shoarma en Gyros allemaal familie van elkaar. Een fijne familie.
De supermarkt varkensreepjes "shoarma" horen daar niet bij, gatverredamme wat een natte troep.

Zelf ben ik erg tevreden met mijn Gyros versie als volgt:
Kippendijen inclusief vel aan alle kanten inwrijven met veel Gyros specerijenmix van de Lidl. Da's een smakelijke mix, schaam ik me niet voor.
De kippendijen in de oven, huidzijde boven. De huid wordt crunchy, het vlees eronder sappig en mals.
Uit de oven halen, iets laten afkoelen. Met een scherp mes in reepjes/flinters snijden. Het vel doet mee! Dan de reepjes nog even op zeer hoog vuur in de (wok)pan, telkens omscheppen. De reepjes krijgen van die lekker donkere knapperige randjes. Smakelijk.
Hoe lang in de oven en op welke temperatuur? Ik heb daar nooit zo'n kijk op.
Don't let my username fool you...
pi_184413709
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 12:16 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Hoe lang in de oven en op welke temperatuur? Ik heb daar nooit zo'n kijk op.
Eerst 20 minuten op 200 (hou in de gaten dat 't niet verbrandt!) graden en dan nog 20 minuten op 150 graden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')