abonnement Unibet Coolblue
pi_184609833
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:58 schreef Svane het volgende:

[..]

Ik heb hem hier al vaker genoemd volgens mij, maar ik vind Kikker en het vogeltje het mooiste prentenboekje voor peuters over de dood. Hier klllllik kan je hem helemaal zien/lezen, maar als je het wat vindt is een fysiek boek natuurlijk handiger peutergewijs.
Ik vind deze heel mooi omdat het in een mooi verhaal verschillende facetten behandeld (dood zijn lijkt op slapen maar is het niet, kan door ziekte komen, begraven, rust krijgen, en dan ook het 'life goes on'-gedeelte zeg maar).
Dat is precies wat ik zoek. Meteen besteld
pi_184611916
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:58 schreef Svane het volgende:

[..]

Ik heb hem hier al vaker genoemd volgens mij, maar ik vind Kikker en het vogeltje het mooiste prentenboekje voor peuters over de dood. Hier klllllik kan je hem helemaal zien/lezen, maar als je het wat vindt is een fysiek boek natuurlijk handiger peutergewijs.
Ik vind deze heel mooi omdat het in een mooi verhaal verschillende facetten behandelt (dood zijn lijkt op slapen maar is het niet, kan door ziekte komen, begraven, rust krijgen, en dan ook het 'life goes on'-gedeelte zeg maar).
pi_184611929
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:17 schreef Svane het volgende:

[..]

Ho! Ik wilde mijn d-t fout eruit halen maar dat ging mis. :+
  vrijdag 25 januari 2019 @ 13:35:58 #164
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184612273
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:58 schreef Svane het volgende:

[..]

Ik heb hem hier al vaker genoemd volgens mij, maar ik vind Kikker en het vogeltje het mooiste prentenboekje voor peuters over de dood. Hier klllllik kan je hem helemaal zien/lezen, maar als je het wat vindt is een fysiek boek natuurlijk handiger peutergewijs.
Ik vind deze heel mooi omdat het in een mooi verhaal verschillende facetten behandeld (dood zijn lijkt op slapen maar is het niet, kan door ziekte komen, begraven, rust krijgen, en dan ook het 'life goes on'-gedeelte zeg maar).
Ah, die wou ik ook nog delen. Op de groep met revaliderende kindjes waar mijn zus werkt, overleed er een meisje vorige week ;( Toen hebben ze dit boekje voorgelezen (aan tweejarigen), een sterretje opgehangen met de foto van het kindje. Triest verhaal.
pi_184612658
Oh bag,quoi. Dat is ook niet leuk. Net zoals het nieuws over dat Spaanse jongetje. Dat kan mijn moederhart ook niet aan.

Mijn T heeft nu al 4 dagen koorts. Nu niet meer zo hoog, 38 graden. Hij is er niet echt ziek van, maar wel heel erg vervelend. Ik ben echt blij als hij maandag weer naar school gaat want het huis is chaos en ik loop op m'n tandvlees. Het is echt een fijne combinatie, heel veel energie maar toch niet 100 procent...
  vrijdag 25 januari 2019 @ 14:52:07 #166
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184613686
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:55 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh bag,quoi. Dat is ook niet leuk. Net zoals het nieuws over dat Spaanse jongetje. Dat kan mijn moederhart ook niet aan.
Echt hè. Ik heb Guppy na het lezen van het bericht zo lang en hard geknuffeld (bij het naar bed gaan) dat hij er weer wakker van werd :@ :').

Sterkte met je zieke thuis -O-.
KuikenGuppy
pi_184618145
Beterschap voor T, Jager.

Wij hebben hier in goed overleg met meerdere partijen besloten om Sjaak weer van school te halen. Zijn gedrag was zo enorm verslechterd en dan met name op de dagen na zijn schooldagen, dat we het echt heel heftig vonden en hulp zochten. Je moet dan denken aan dingen kapot maken, ons pijn willen doen (of de katten) en veel weglopen. Sjaak kon ook niet meer uit zijn woorden komen en begon te stotteren, je ziet aan hem dat zijn hoofd helemaal overloopt en dat hij er niet meer uit komt. Het was zo sneu om te zien.
Hij vond school ook nog steeds helemaal niet leuk en wilde niet gaan. Hij gaat nu terug naar de psz en we kijken over een tijdje wel weer hoe het dan gaat.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 19:17:40 #168
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_184618503
Beterschap voor T jager

Mevrcactus :*
pi_184619086
Och, die arme Sjaak, en jullie ook natuurlijk. :* Is er eventueel ook al een plan voor wanneer hij echt 4 is?

Wij zijn gisteren op N.'s nieuwe BSO gaan kijken, erg leuk, maar ook zo veel groter dan haar huidige kdv. :o Wel echt een mooie plek (aan de rand van een ecozone, mooie buiten- en binnenruimtes) met een goede sfeer, maar ik vind het toch een dingetje hoor. N. zelf zegt er niet zo veel over, maar die had gisteren net weer een iets betere dag na 5 dagen ziek te zijn geweest. }:|

Morgen heeft ze een playdate. O+ Ze is echt twee handen op één buik met een meisje van het kdv, en ik zat al een tijdje te twijfelen om een kaartje in het tasje van dat meisje te doen met daarop dat ze wel eens mocht komen spelen, maar ik durfde niet. :') Vervolgens zat er afgelopen week zo'n zelfde soort kaartje van dat meisje in N.'s tas. Echt zo leuk. O+
pi_184620078
Wat jammer dat het zo is gegaan MwC, maar het klinkt als de juiste beslissing voor nu. Kan hij niet vanuit de psz soms een uurtje mee doen als hij zelf aangeeft dat te willen?

Wat leuk Selvaria! O heeft ook een beste vriend Demps (tenminste, zo noemt hij hem dus het duurde ook een tijdje voordat ik zijn echte naam wist :D), maar die heb ik nog nooit gezien, dus hem uitnodigen vind ik dan nog wel een grote stap. Vandaag kwamen wel zijn neefjes en nichtje spelen en ondanks geklaag vooraf "niet leuk, zij niet mijn vriend" heeft hij wel leuk met ze gespeeld.

Wat een gedoe is dat zindelijk worden trouwens, ben er nu al weer klaar mee. O wilde dinsdagavond opeens op het potje en tot onze verbazing netjes geplast en sindsdien regelmatig. Maar poepen is drama met tig mini beetjes per dag die tussen de billen blijven plakken, dus ik zit de hele dag in de poep en pies heb ik het idee, ook dankzij z'n zusjes overigens. Morgen mag m'n man iig aan de bak!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_184620747
Selvaria, die BSO klinkt erg mooi zo. Ik hoop dat N het naar haar zin gaat hebben. En een playdate, dat klinkt al zo groot O+

FF, ik snap wel dat je er zo een beetje klaar mee bent. Ik ben benieuwd hoe je man het morgen gaat vinden :Y)

Het plan voor als Sjaak 4 jaar is en eventueel nog niet naar school kan, is dat hij op de psz blijft voorlopig, denk ik. Dat is in ieder geval mogelijk. Anders zou ik het ook niet weten. Ik hoop dat we volgende week een plan kunnen maken met de ib-er van school.
pi_184620871
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:08 schreef MevrouwCactus het volgende:
Selvaria, die BSO klinkt erg mooi zo. Ik hoop dat N het naar haar zin gaat hebben. En een playdate, dat klinkt al zo groot O+

FF, ik snap wel dat je er zo een beetje klaar mee bent. Ik ben benieuwd hoe je man het morgen gaat vinden :Y)

Het plan voor als Sjaak 4 jaar is en eventueel nog niet naar school kan, is dat hij op de psz blijft voorlopig, denk ik. Dat is in ieder geval mogelijk. Anders zou ik het ook niet weten. Ik hoop dat we volgende week een plan kunnen maken met de ib-er van school.
wanneer wordt hij 4? Vervelend dat het zo gelopen is zeg. Hier was het ook heel erg veel drama na het begin met school. Echt met schoppen, slaan, bijten en uren gillen en schreeuwen. Hier was er niet veel keus dan doorgaan met school, helaas. Na een aantal weken normaliseerde hij enorm en nu is hij weer helemaal zichzelf.

Vandaag moest z’n pandabeer mee naar de supermarkt. Hij kwam zelf met de oplossing hem maar in z’n rugzak te doen O+


pi_184620917
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:12 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

wanneer wordt hij 4? Vervelend dat het zo gelopen is zeg. Hier was het ook heel erg veel drama na het begin met school. Echt met schoppen, slaan, bijten en uren gillen en schreeuwen. Hier was er niet veel keus dan doorgaan met school, helaas. Na een aantal weken normaliseerde hij enorm en nu is hij weer helemaal zichzelf.

Vandaag moest z’n pandabeer mee naar de supermarkt. Hij kwam zelf met de oplossing hem maar in z’n rugzak te doen O+


[ afbeelding ]
Half maart wordt hij 4.

Oh die foto O+ Wat is dat überschattig!
pi_184621110
:* MvrC! Krijgen jullie extra hulp?

Dat klinkt heel leuk, Selvaria. Ik durf dat niet zo goed. Frits nodigt al een paar weken een paar van zijn vriendjes uit om te komen spelen en logeren. Dat logeren lijkt me toch wat minder handig in ons familiebed. ;)

Opeens is het gedoe rond zindelijkheid voorbij en denk je er pas aan dat hij moet plassen voor vertrek als hij al in de gordel zit van de auto. Het is waard, FF.

Mijn peuter is klaar met wachten op de baby. Sinterklaas is geweest, kerst is ook over (zelfs de kerstboom mocht deze ein-de-lijk de deur uit), het weekendje weg met mijn familie is achter de rug, het openluchtmuseum is dicht en dus is de winter voorbij. Dus waar blijft die baby? }:|
pi_184621134
Heerlijke foto, Jagar! O+
pi_184621459
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:22 schreef Cholula het volgende:

Opeens is het gedoe rond zindelijkheid voorbij en denk je er pas aan dat hij moet plassen voor vertrek als hij al in de gordel zit van de auto. Het is waard, FF.
En helaas zijn er dan ook van die momenten dat je je zoon terugkrijgt van de opvang met een glitteronderbroek met strikje en een skinny legging :') omdat hij 3 ongelukjes had op een dag (en ik tegenwoordig maar 1 reserve setje kleding meegeef, omdat het bijna altijd goed gaat).

Selvaria, dat klinkt fijn van de BSO. Wij hebben inmiddels een alternatief gevonden voor onze BSO die niet doorgaat. Hopelijk kunnen we er snel kijken en kennismaken om de knoop door te hakken.

MwC, wat vervelend dat Sjaak zo heftig reageert :* Verstandig om nu pas op de plaats te maken. Volgens mij is het wel een heel betrokken organisatie, dat is fijn.

Die T met zijn pandabeer O+
pi_184621524
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:34 schreef Hupje het volgende:

[..]

En helaas zijn er dan ook van die momenten dat je je zoon terugkrijgt van de opvang met een glitteronderbroek met strikje en een skinny legging :') omdat hij 3 ongelukjes had op een dag (en ik tegenwoordig maar 1 reserve setje kleding meegeef, omdat het bijna altijd goed gaat).

Selvaria, dat klinkt fijn van de BSO. Wij hebben inmiddels een alternatief gevonden voor onze BSO die niet doorgaat. Hopelijk kunnen we er snel kijken en kennismaken om de knoop door te hakken.

MwC, wat vervelend dat Sjaak zo heftig reageert :* Verstandig om nu pas op de plaats te maken. Volgens mij is het wel een heel betrokken organisatie, dat is fijn.

Die T met zijn pandabeer O+
Die van mij zou een glitteronderbroek geweldig vinden! ;)
pi_184621569
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:36 schreef Cholula het volgende:

[..]

Die van mij zou een glitteronderbroek geweldig vinden! ;)
Welk kind niet? O+
pi_184621605
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:34 schreef Hupje het volgende:

[..]

En helaas zijn er dan ook van die momenten dat je je zoon terugkrijgt van de opvang met een glitteronderbroek met strikje en een skinny legging :') omdat hij 3 ongelukjes had op een dag (en ik tegenwoordig maar 1 reserve setje kleding meegeef, omdat het bijna altijd goed gaat).

MwC, wat vervelend dat Sjaak zo heftig reageert :* Verstandig om nu pas op de plaats te maken. Volgens mij is het wel een heel betrokken organisatie, dat is fijn.

_O- Geweldig zeg.

Cho, we krijgen hier inderdaad hulp bij gelukkig. Want ik kan zelf best rationeel nadenken, maar niet als ik mijn eigen kind zo zie. Dan kan ik alleen maar naar mijn gevoel en emotie luisteren en dat is niet altijd handig. Gelukkig vonden de professionals dat mijn gevoel goed zat.

School is heel erg betrokken en daar ligt het ook echt niet aan, ik vertrouw ze echt compleet. Het werkt nu gewoon even niet, helaas.
pi_184624760
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:40 schreef FlyingFish het volgende:
Wat jammer dat het zo is gegaan MwC, maar het klinkt als de juiste beslissing voor nu. Kan hij niet vanuit de psz soms een uurtje mee doen als hij zelf aangeeft dat te willen?

Wat leuk Selvaria! O heeft ook een beste vriend Demps (tenminste, zo noemt hij hem dus het duurde ook een tijdje voordat ik zijn echte naam wist :D), maar die heb ik nog nooit gezien, dus hem uitnodigen vind ik dan nog wel een grote stap. Vandaag kwamen wel zijn neefjes en nichtje spelen en ondanks geklaag vooraf "niet leuk, zij niet mijn vriend" heeft hij wel leuk met ze gespeeld.

Wat een gedoe is dat zindelijk worden trouwens, ben er nu al weer klaar mee. O wilde dinsdagavond opeens op het potje en tot onze verbazing netjes geplast en sindsdien regelmatig. Maar poepen is drama met tig mini beetjes per dag die tussen de billen blijven plakken, dus ik zit de hele dag in de poep en pies heb ik het idee, ook dankzij z'n zusjes overigens. Morgen mag m'n man iig aan de bak!
Ah, we zitten in de zelfde fase denk ik. Ik vind poep in de onderbroek ook zo veel erger dan poep in de luier. En poepen op potje of wc is hier echt nog een brug te ver. En hij wil ooit geen luier aan, want 'grote jongen'.
Qua zindelijkheid met plassen gaat het al veel beter dan ik gehoopt had toen ik begin deze maand begonnen ben met stimuleren. Ergens ben ik een beetje gerust gesteld.

Wat sneu voor Sjaak mevrouwcactus! Ik heb het denk ik gemist, maar wat was de reden dat Sjaak eerder naar school ging?
pi_184628012
Hij heeft een flinke ontwikkelingsvoorsprong en is heel prikkelgevoelig. We gingen er vanuit dat hij een extra aanloopperiode nodig had op school om rustig te kunnen wennen, maar dat hij de uitdaging al wel kon gebruiken.
pi_184639730
Wat fijn dat de school zo met jullie meedenkt, Cactus. Het is ook nogal een stap lijkt me. Ik hoop dat deze beslissing snel in het voordeel van Sjaak uitpakt!

Er loopt hier nog een peuter door het huis te stuiteren. We vierden vandaag zijn verjaardag en hij heeft zó genoten. Schandalig verwend, maar hij weet van elk cadeau nog van wie hij het gekregen heeft.
Ik legde hem net in bed en ging er speciaal nog even bijliggen en de dag doornemen. Uiteindelijk een dikke knuffel en toen ging ik weg. Binnen een minuut stond S. helemaal overstuur op de overloop. Veel te veel prikkels gehad vandaag. Dus nu even laten kletsen beneden en nu mag hij lekker bij ons op de bank in slaap vallen O+
Dinsdag is hij pas echt 3, maar als ik hem vandaag zie is het ook al zo’n groot kind.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 27 januari 2019 @ 21:06:44 #183
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184662068
Gefeliciteerd nog LeSage! Je twee grote boys :)

Onze boy wordt ook zo groot. Hij loopt zulke afstanden, eet als een bouwvakker en neemt ons continu in de maling :')

- Wat is dat nou?
- Een takelwagen.
- Nee nee mama, een GELE takelwagen!

Hij heeft de afgelopen 2 dagen dus ineens weer tandjesluiers gehad en die zijn nu weer voorbij. Volgens mij is alles nu door. Ik ga ook eens een afspraak met de tandarts maken. Hij is er ineens best in geïnteresseerd (op YouTube wil hij filmpjes zien van kindjes bij de tandarts - waar dat nu ineens vandaan komt?).
pi_184669477
(Alvast) gefeliciteerd met S. LeSage! Wat fijn dat hij zo heeft genoten zaterdag O+

Quoi, wat een heerlijk kind heb je toch O+

Beterschap met T, Jagar, hoe gaat het nu met hem? En wat een fantastische foto O+

MevrouwCactus, wat een moeilijk beslissing om hem van school te halen maar ik denk wel de goede als ik het zo lees. Arme Sjaak dat hij zo met zichzelf in de knoop lijkt te raken. Hopelijk komt hij op de psz weer tot rust!

Selvaria, wat leuk die speeldate! Hoe is het gegaan?

Jewel heeft op 11 februari een afspraak bij de KNO arts, gelukkig want we zijn op een punt gekomen dat ze bijna niet meer wil eten en ik vermoed dat ze zich gewoon echt niet lekker voelt en dat ze last heeft van haar keel. Haar amandelen zijn nog steeds dik en ontstoken, er is geen enkele verbetering opgetreden. Vreemd genoeg maar gelukkig is ze verder niet ziek.

Qua twijfels over logopedie hebben we besloten het even af te wachten. Zeker als ze ook problemen heeft met haar neusamandelen, wat de huisarts vermoedde, zou dat ook kunnen verklaren waarom ze klanken vaak verkeerd uitspreekt. Ook heb ik gemerkt dat ze consequent de medeklinkers na een woord dat begint met een S verkeerd uitspreekt (spelen wordt svelen, slaap wordt saap), dus ik denk dat ze gewoon nog wat verder moet ontwikkelen. Van het weekend zei ze opeens, toen ik ze beiden aan het uitkleden was voor bad en ik Vlokje haar luier uitdeed: Jewel ook eerst luier uit. Dus het praten zelf gaat wel echt hartstikke goed, ze lijkt ook elke dag weer nieuwe woorden bij te leren, dan ligt de focus misschien nu inderdaad eerst daarop en ontwikkelt ze de uitspraak op een later moment. Ik maak me in ieder geval niet meer zoveel zorgen, ze doet het gewoon hartstikke goed volgens mij O+
pi_184698705
Gefeliciteerd met S LeSage! *O* *O*

Schanu, het was zó leuk. O+ Na 3 minuten verlegen doen hebben de meiden heerlijk gespeeld, zo ontzettend leuk om te zien. O+

En hoi! Ik val hier even binnen met mijn tweede lummel, die vandaag ook alweer 2 geworden is. O+ De komende (iets minder dan) 4 maanden heb ik twee peuters. :D

Dit is mijn pretletter slash professionele dramaqueen L.enne:

O+ :W
pi_184698911
Lesage en selvaria gefeliciteerd!!

Wij deden vandaag kokkiekouwwww (monkeytown) omdat hij al dagen energie over heeft. Groot succes weer, alle kindjes zijn direct vriendjes en we zijn zelfs in het 'grote' gedeelte geweest. Nergens bang voor, van de hoogste glijbaan hoppa! Met zo'n band een hoge glijbaan af: nog een keer! Ik was kapot :') vanmiddag naar de kringloop geweest want ze hadden opruiming in de kinderboeken. 5 boeken voor 1 euro dus l heeft er weer een verzameling bij. Nu moet ik een nieuwe boekenmand kopen want die is vol :')

[ Bericht 6% gewijzigd door Nazil op 30-01-2019 07:52:26 ]
  dinsdag 29 januari 2019 @ 20:03:17 #187
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_184699064
Gefeliciteerd Selvaria en LeSage *O* *O*

Wat een prethoofd Nazil O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 21:16:47 #188
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184700368
Wat een gave foto Nazil. Energiebommen zijn het!

Selvaria, gefeliciteerd! 2 peuters! :o Ziet er uit als een gezellige boel bij jullie.

Schanu, goed dat jullie een modus hebben gevonden nu. Klinkt logisch om eerst KNO af te wachten.

Wij hebben vanmiddag een huis bezichtigd náást een basischool/BSO/kdv, dat verder aan onze eisen voldoet. Alleen de keuken en badkamer zijn leluk en hij is duur (en in een Vinexwijk, waarvan ik altijd heb gezegd dat ik er noooooooit zou gaan wonen). Zucht, dilemma's. Waar ga je je kind laten opgroeien?

Max vond ergens in huis een verdwaalde speen (ooit voor een kraamkadootje gehaald, 1 van de 2 in een verpakking) en heeft besloten om op 2,5 jarige leeftijd daar nog aan te beginnen (nooit gedaan als baby!) :') Gelukkig heeft hij 'm netjes opgeruimd voor het naar bed gaan.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 30 januari 2019 @ 00:19:06 #189
269689 crew  Viv
pi_184703710
Jeetje, L.enne ook alweer 2! :o *O*
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 21:16 schreef Quoi het volgende:
(en in een Vinexwijk, waarvan ik altijd heb gezegd dat ik er noooooooit zou gaan wonen). Zucht, dilemma's. Waar ga je je kind laten opgroeien?
Ik noemde dat altijd SimCity-wijken. Leuk hoor, in the middle of nowhere een heel blok van precies dezelfde huizen uit de grond stampen. }:| En ja, nu woon ik zelf ook in een heuse Vinexwijk. :D Wel in een huis dat verre van dertien in een dozijn is (er zijn er ook maar 8 van). Ik vind het wel ideaal eigenlijk, onze wijk heeft zo veel voorzieningen dat het eigenlijk een zelfstandig dorp is, en op de fiets ben ik ofwel in een mum van tijd buiten (natuurgebied, platteland) ofwel in het centrum van het oorspronkelijke stadje.
quote:
Max vond ergens in huis een verdwaalde speen (ooit voor een kraamkadootje gehaald, 1 van de 2 in een verpakking) en heeft besloten om op 2,5 jarige leeftijd daar nog aan te beginnen (nooit gedaan als baby!) :') Gelukkig heeft hij 'm netjes opgeruimd voor het naar bed gaan.
:D Wel een foto gemaakt?
ZZ heeft wel een speen gehad, maar al vrij snel alleen maar in bed (en dan niet de hele nacht, maar als ze moeite had met (weer) in slaap vallen) en op een gegeven moment weigerde ze 'm stelselmatig, dus ze is er keurig zelf mee gestopt. :Y)
pi_184703760
Echt naast een school zou ik persoonlijk nooit doen Quoi. Wij bekeken ooit ook een huis in dezelfde straat als de school tijdens de schoolpauze, die optie hebben we toen gelijk doorgestreept. Net als aan de achterkant van een winkelcentrum/supermarkt gaan wonen met gezellig tig vrachtwagens per dag die langs rijden.

Verder woon ik nu heerlijk in de stad waar ik vroeger nooit dood gevonden zou willen worden, in een wijk wat absoluut geen optie was vanwege slecht ov (relatief gezien, ik kom uit bijna centrum Den Haag oorspronkelijk). Kortom, sommige principes kun je best laten varen ;) Uiteindelijk worden ze overal groot, dus ik zou vooral kijken naar waar jullie jezelf ook oud zien worden.

Wat een vrolijke foto Nazil! Mijn peuter zou die glijbaan nooit af durfen.

En welkom L *O*
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_184705273
Ff hij ging ook nog de mega grote en hoge glijbaan af bij het 'grote' gedeelte. Nergens bang voor gisteren. Ik vond het doodeng.
  woensdag 30 januari 2019 @ 08:42:02 #192
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184705821
Stoere peuter, die van mij echt niet hoor :{w

Ik heb tijdens mijn jeugd naast mijn basisschool gewoond en vond het juist tof. En lekker efficiënt natuurlijk.

We dubben nog ff verder.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 30 januari 2019 @ 09:22:49 #193
269689 crew  Viv
pi_184706345
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 08:42 schreef Quoi het volgende:
Ik heb tijdens mijn jeugd naast mijn basisschool gewoond en vond het juist tof. En lekker efficiënt natuurlijk.
Ik verbaas me als volwassene wel eens over het gigantische gekrijs op schoolpleinen tijdens de pauzes. In mijn beleving was dat helemaal niet zo tijdens mijn jeugd. :? :')
pi_184707573
Selvaria, wat fijn dat de speeldate zo geslaagd was! En gefeliciteerd met L.enne *O* wat een leuke foto's O+

Nazil, wat gaaf dat hij niet bang is en zoveel durf in Monkeytown!

Max aan de speen :') Vlokje heeft ook een speen en sindsdien probeert Jewel die altijd af te pakken om er zelf op te gaat sabbelen. Uiteraard alleen omdat het van Vlokje is, daarvoor moest ze niets van spenen weten :')
En ik snap je dilemma m.b.t. de woning, lastig zo'n (huizen)zoektocht. Ikzelf wilde ook nooit bij een school wonen, nu zit er één precies naast ons woonerf :X We hebben er echter geen enkele last van. In tegenstelling tot de woning die we ook hadden bezichtigd voor we ons huidige huis kochten, die tegenover een school zat waardoor het verkeer daar elke dag volledig vastliep en er vreselijk veel geluidsoverlast was, zo gaven de buren van het huis dat te koop stond aan. Het kan dus ook nog per school/buurt/huis verschillen denk ik.

Mijn peuter heeft wat nieuws ontdekt. Als ze op haar tenen gaat staan en goed haar best doet, kan ze net bij de deurklink van deuren. Vannacht stond madam dus aan de deurklink van de zolderdeur te trekken omdat ze om 5.45 uur besloot dat het tijd was om op te staan en ze naar ons toe wilde (wij slapen op zolder, zij op de 1e verdieping). Toen ik naar beneden liep trof ik haar breed grijzend aan, het licht aan, haar slaapzak uit, 'Jewel is wakker' *) Ik denk dat we de deurklinken maar omhoog gaan zetten :')
pi_184708074
Ons konijn is vanochtend doodgegaan. Ze was gisteravond al niet lekker, dus ik had J er vast op voorbereid dat het kon gebeuren. Ik wilde hem nog even het konijn laten aaien voor we naar de opvang zouden gaan, maar toen was het dus al gebeurd. Wat een verdriet bij mijn peuter :'( Op de opvang vloog hij zijn favoriete leidster (opnieuw) huilend om de nek.
Dan merk je weer hoeveel een peuter meer beseft van de wereld in 2 jaar tijd (toen ging het vorige konijn dood).
pi_184708128
Ooh gos Hupje, wat sneu. ;(
pi_184708637
Ach wat een verdriet Hupje ;( :*
  woensdag 30 januari 2019 @ 16:20:11 #198
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184713238
Hupje, sterkte daar. Arme nijn en J.

Wij hebben vandaag een grote mijlpaal bereikt. Max is probleemloos geknipt door een kapper! *O* Ergens waar ik weleens koffie drink en Max speelt (het is zo'n kids conceptstore ding) komt sinds een paar maanden een kinderkapper langs, die gewoon tussen de duplo enzo zit te knippen. We waren al eens wezen kijken en ik dacht: we proberen het. Uiteraard eerst met veel tegenstand, maar misschien gezien zijn leeftijd iets beter te paaien/over te halen. Hoera!

Next: de tandarts.
pi_184718555
Quoi, volgens mij heb ik het al vaker gezegd, maar J loopt in precies die dingen steeds nét iets voor op Max. Kapper is inmiddels prima en de tandarts lukt met omkoping nu ook net (alleen kijken dan, nog niks hoeven doen gelukkig). Hopelijk zet dat met Max ook door.

J was er erg mee bezig, hij is/was ook dol op onze konijnen. Hij had een tekening gemaakt op de opvang (zelf bedacht), die kon dan met het konijn mee begraven worden O+. En hij is wel 3 keer gaan kijken of het andere konijn nog leefde :')
pi_184725542
Wat zielig voor J, Hupje ;( Gelukkig is er nog een ander konijn dat de aandacht een beetje afleidt!

En wat goed Quoi! Waar willen jullie naartoe verhuizen? Ik en A zoeken ook wat anders, maar alles is belachelijk duur op het moment. Zelfs een appartementje vlakbij (veel kleiner dan dat van mij), waarvan soortgelijke woningen een paar jaar geleden voor 98.000 weggingen staat nu voor 210.000 te koop :X Kan wel prachtige huizen kopen met een grote tuin in de wijk T (eindpunt lijn 1), maar ik vind die wijk vreselijk!

Was gister met A bij het CB. Alles prima in orde. Ogentest ging geweldig, alle regels en zelfs de kleinste kon ze goed zien. En bij de hond zei ze consequent "Herdershond" *) (heb ik haar zo geleerd... alleen Britse Korthaar bij die poes wilde ze niet zeggen, ze lachte me dan gewoon uit :') )

Wel enorm gelachen om A. Ze vertelde tegen de vpk dat ze graag naar de speeltuin gaat met mij. Toen zei de vpk dat zij ook graag naar de speeltuin gaat om van de glijbaan te gaan. Toen zei A: "Dat kan niet, jij hebt te dikke billen. Dat past niet op de glijbaan" :')
Gelukkig kon ze er wel om lachen :)

Oh ja...A is het laatste halfjaar langer en smaller geworden. Maar toch... met 105.5 cm en 18kg zit ze op t randje overgewicht (zei de vpk: "je mag wel eem halve boterham minder geven") :')
  donderdag 31 januari 2019 @ 09:44:10 #201
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184726428
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 20:43 schreef Hupje het volgende:
Quoi, volgens mij heb ik het al vaker gezegd, maar J loopt in precies die dingen steeds nét iets voor op Max. Kapper is inmiddels prima en de tandarts lukt met omkoping nu ook net (alleen kijken dan, nog niks hoeven doen gelukkig). Hopelijk zet dat met Max ook door.

J was er erg mee bezig, hij is/was ook dol op onze konijnen. Hij had een tekening gemaakt op de opvang (zelf bedacht), die kon dan met het konijn mee begraven worden O+. En hij is wel 3 keer gaan kijken of het andere konijn nog leefde :')
Ik hou voortaan jouw posts extra in de gaten ;) Max is al aan het oefenen met zijn mond open doen voor de tandarts. We hoeven pas in april.

quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 08:37 schreef Aerenia het volgende:

En wat goed Quoi! Waar willen jullie naartoe verhuizen? Ik en A zoeken ook wat anders, maar alles is belachelijk duur op het moment. Zelfs een appartementje vlakbij (veel kleiner dan dat van mij), waarvan soortgelijke woningen een paar jaar geleden voor 98.000 weggingen staat nu voor 210.000 te koop :X Kan wel prachtige huizen kopen met een grote tuin in de wijk T (eindpunt lijn 1), maar ik vind die wijk vreselijk!

Liefst hartje centrum, huis met tuin ;) Aangezien we geen staatsloterij hebben gewonnen lately kijken we nu in aangrenzend Den Hoorn en de wijk Emerald. Vanaf die laatste wijk zitten we zo met de fiets op de markt, de huizen zijn betaalbaar, maar goed.... ik moet aan het idee wennen. Al wonen we nu in een niet al te best bekend staande wijk, maar we wonen wel enorm naar ons zin (qua omgeving).
pi_184727192
Spannend, al die verhuisplannen! Ik had ook altijd gezworen om nooit nieuwbouw te gaan wonen. Maar toen we ons huis verkocht hadden en er uit moesten heb ik er toch nog even serieus voor gekeken. Gelukkig vonden we toen op het nippertje onze jaren 30 woning in het centrum en ik ben iedere dag verliefd O+

Aerenia, die grapjes van A _O-

Ik ben benieuwd wanneer wij voor de 3 jaar afspraak naar het cb moeten. Vorige keer was S. ook wat te dik vonden ze. En Mijm te dun. Raad jij maar wie er met moeite een boterham naar binnen werkt en wie er met 4 sneetjes luncht :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 31 januari 2019 @ 11:47:00 #203
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184728180
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 10:43 schreef LeSage het volgende:
Spannend, al die verhuisplannen! Ik had ook altijd gezworen om nooit nieuwbouw te gaan wonen. Maar toen we ons huis verkocht hadden en er uit moesten heb ik er toch nog even serieus voor gekeken. Gelukkig vonden we toen op het nippertje onze jaren 30 woning in het centrum en ik ben iedere dag verliefd O+
I have a jealous now :) Tof!
pi_184760583
Ik denk dat het verhaal net wat te herkenbaar wordt dus even in een spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184761239
Goud waard, zo'n school!

De peuters van de opvang mochten vandaag naar een voorleesactviteit in de bieb. Erg leuk O+ Grappig om je kleine dan als een van de groteren echt de 'stoere' uit te zien hangen met zijn vriendje samen (terwijl het eigenlijk echt twee softies zijn).

We hebben trouwens nieuwe BSO geregeld! Opluchting.
pi_184762168
Wat fijn MwC! Ik denk dat veel scholen niet zo soepel zouden zijn in wat ze kunnen bieden.

Fijn dat de BSO ook geregeld is Hupje! Hier overigens hetzelfde gedrag op de opvang, maar met andere kinderen is het een stil jongetje dat amper wat zegt of doet.

Aerenia, wat is er mis met T? Ik vind het best een leuke wijk en erg kindvriendelijk. Maar ik moet wel toegeven dat ik er ondertussen al een jaar of 8 niet meer geweest ben... Maar ik vind het centrum van jullie stad ook verschrikkelijk, geen doorkomen aan per auto, amper kunnen parkeren en qua winkels een matig centrum. Qua sfeer is het als dagjestoerist overigens wel leuk, maar uiteindelijk vind ik praktisch zelf belangrijker. Daarom hebben wij ook een heel lelijk maar erg fijn huis. En nog een gratis tip, in mijn woonplaats hebben ze zondag een peuter/kleuterochtend in de bieb met wat workshops en een theatervoorstelling. En alles gratis. Wij zijn vorig jaar geweest en toen was het erg leuk. Als we nu geen weekend weg zouden zijn waren we zeker weer gegaan. En het is goed bereikbaar per auto en met (deels) gratis parkeren ;)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 1 februari 2019 @ 22:49:36 #207
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184762631
FF ik laat je graag wat toffe (kind(on)vriendelijke) plekken zien, want er zijn echt leuke winkels (en horeca :X )! En de auto en centrum is geen combi nee.

MevrC, fijn van de school zeg!

En Hupje een BSO ^O^
  vrijdag 1 februari 2019 @ 23:12:49 #208
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_184763095
Het is hier hartstikke leuk :Y meeten?
Wij wonen dus wel in het centrum in een huis met tuin... de prijs valt mee maar het oppervlak valt tegen zegmaar (60 m2 ongeveer).

Wat fijn van de school Cactus :) hopelijk gaat Sjaak er straks wel met plezier heen.

Een bso, gelukkig Hupje!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_184767138
Hupje, wat fijn dat je een bso hebt gevonden! Toch een opluchting dat het allemaal goed geregeld is straks.
pi_184767165
Wat fijn dat ze zo goed meedenken MwCactus! Dat geeft vast vertrouwen voor de toekomst :)

Woonwensen, altijd ingewikkeld. Ik had ook nooit verwacht eerst in een Vinexwijk en daarna het aangrenzende dorp te belanden, maar ben er nu erg blij mee. Een bioscoop om de hoek is leuk, maar daar heb ik nu toch geen tijd voor. :P Dan heb ik echt meer aan de speeltuinen en veilige verkeerssituaties.

Ketel moest gisteren bij logopedie plaatjes benoemen. Bij een plaatje van een flesje wist hij het niet, dus de logopediste probeerde hem te helpen: "waar drinkt je broertje uit?" Ketel draait zich enthousiast om en wijst mij aan: "borst!" _O-
pi_184767444
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 22:49 schreef Quoi het volgende:
FF ik laat je graag wat toffe (kind(on)vriendelijke) plekken zien, want er zijn echt leuke winkels (en horeca :X )! En de auto en centrum is geen combi nee.

MevrC, fijn van de school zeg!

En Hupje een BSO ^O^
Leuk plan, maar ik zou niet weten hoe ik drie kinderen mee moet nemen zonder auto :') tenminste, wel dergelijke afstanden, want dat is ongetraind met fietskar en zitje toch ook net te ver fietsen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 2 februari 2019 @ 08:59:15 #212
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_184767481
Ik was ook zeer verbaasd toen een vriendin van mij met peuter en tweelingdreumes in de wandelwagen met de trein ging... respect! :o sowieso voor iedereen die meer dan één kind heeft, want ik vind eentje al best zwaar (en N is dan nog supermakkelijk ook...).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_184767643
Met twee peuters op pad valt best mee hoor Saskia.

Als ze eenmaal hun jas/schoenen aan hebben, de deur uit willen, in de auto/bakfiets zitten, geen ruzie maken onderweg, niet beginnen te blèren dat ze honger hebben terwijl je niks bij je hebt en we er nog niet zijn, ze niet besluiten (samen) een meltdown te krijgen op plek van bestemming en ze - als de leuke activiteit waar ze mierzoet zijn geweest voorbij js- er niet voor kiezen telkens weg te rennen als je zegt dat het tijd is om te gaan en ze er niet voor kiezen alles van de heenweg te herhalen. :') ;(

Verder zijn ze heel lief hoor, met name voor elkaar, maar het "ergens naartoe gaan en dan ook weer terug naar huis" is op dit moment licht pittig. :+
  zaterdag 2 februari 2019 @ 09:16:28 #214
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_184767682
_O- , nu weet ik zeker dat ik er niet nog een wil (nouja, dat wist ik toch al). :D

N doet dat ook soms, dan plan je voor haar plezier een leuk uitje (alsof ik zelf graag naar een binnenspeeltuin ga...) en als je dan daarheen wil gaan, gaat ze zeuren dat ze niet wil, dat ze wil thuisblijven etc... Het is soms wel ondankbaar werk, het ouderschap. :{
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_184767764
En toch he, die interactie is echt goud waard. En twee kleine meisjes die mij mama noemen en snotkusjes brengen en 'thee' voor me zetten (en N. die dan nadat ik 3 'slokken' heb genomen roept dat het eigenlijk poepthee was en dan helemaal in een scheur ligt en L. die heel hard meedoet), en zo ontzettend lief voor ons en elkaar zijn. O+ Als het ze uitkomt. :+
pi_184767876
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 09:21 schreef Selvaria het volgende:
En toch he, die interactie is echt goud waard. En twee kleine meisjes die mij mama noemen en snotkusjes brengen en 'thee' voor me zetten (en N. die dan nadat ik 3 'slokken' heb genomen roept dat het eigenlijk poepthee was en dan helemaal in een scheur ligt en L. die heel hard meedoet), en zo ontzettend lief voor ons en elkaar zijn. O+ Als het ze uitkomt. :+
Dit klinkt echt enorm leuk zo O+
pi_184768232
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 08:56 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Leuk plan, maar ik zou niet weten hoe ik drie kinderen mee moet nemen zonder auto :') tenminste, wel dergelijke afstanden, want dat is ongetraind met fietskar en zitje toch ook net te ver fietsen.
Auto bij mij in de buurt stallen, want bewoners hebben een centrum(bezoekers)vergunning :P

De wijk T is vooral bekend van de aanwezigheid van de ME tijdens de jaarwisseling. Het bestaat uit een goed en slecht deel zeg maar. Het goeie deel is idd heel mooi en kindvriendelijk, maar er is praktisch niks en je komt alleen in de stad (behoorlijk end) via het mindere deel.

Wat fijn dat de school zo meedenkt Cactus!

En wat klinkt dat lief Selv O+
Ik zou graag nog een broertje of zusje voor A willen, maar dan wel samen met een partner. Altijd maar alles alleen moeten doen is niet altijd leuk.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 11:01:34 #218
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184769165
Nu niet denken dat ik alles fiets btw, met dit weer pletter ik ook de auto in de parkeergarage :P

En hiep hoi! Ik loop weer hard! *O*
pi_184771310
MevrouwC: Wat fijn dat de school zo mee denkt!

Quoi: Ik heb altijd geroepen dat ik nooit in een nieuwbouw woning wilde wonen en zou nooooooit in een Vinex wijk gaan wonen. Nu wonen we al best lang -tijdelijk- in een heel lelijk nieuwbouw huis.
Het nieuwbouw huis valt me echt alles mee, al vind ik de buitenkant van dit huis echt heel lelijk en de locatie vind ik niks. Maar ik heb niets meer tegen nieuwbouw en ben daar echt op terug gekomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 13:04:35 #220
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_184771518
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 12:54 schreef ReginaFalange het volgende:
MevrouwC: Wat fijn dat de school zo mee denkt!

Quoi: Ik heb altijd geroepen dat ik nooit in een nieuwbouw woning wilde wonen en zou nooooooit in een Vinex wijk gaan wonen. Nu wonen we al best lang -tijdelijk- in een heel lelijk nieuwbouw huis.
Het nieuwbouw huis valt me echt alles mee, al vind ik de buitenkant van dit huis echt heel lelijk en de locatie vind ik niks. Maar ik heb niets meer tegen nieuwbouw en ben daar echt op terug gekomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik woon zelf in Rotterdam, maar rondom deze grootse stad is er genoeg mogelijk. K woon aan de rand van de stad en de uitvalswegen en de sociale voorzieningen zijn er ruim voldoende. Ik heb niet het idee dat ik in de grote stad zit.. DM me maar als je wil weten, in welk deel ik zit :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_184771611
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 13:04 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik woon zelf in Rotterdam, maar rondom deze grootse stad is er genoeg mogelijk. K woon aan de rand van de stad en de uitvalswegen en de sociale voorzieningen zijn er ruim voldoende. Ik heb niet het idee dat ik in de grote stad zit.. DM me maar als je wil weten, in welk deel ik zit :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_184772116
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 12:54 schreef ReginaFalange het volgende:
MevrouwC: Wat fijn dat de school zo mee denkt!

Quoi: Ik heb altijd geroepen dat ik nooit in een nieuwbouw woning wilde wonen en zou nooooooit in een Vinex wijk gaan wonen. Nu wonen we al best lang -tijdelijk- in een heel lelijk nieuwbouw huis.
Het nieuwbouw huis valt me echt alles mee, al vind ik de buitenkant van dit huis echt heel lelijk en de locatie vind ik niks. Maar ik heb niets meer tegen nieuwbouw en ben daar echt op terug gekomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zou ook kunnen denken aan een stadachtig dorp met prima uitvalswegen en openbaar vervoer richting grote steden. In Gelderland zijn wel wat plaatsen, maar ik heb geen idee van prijzen of wachtlijsten.
pi_184772167
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 12:54 schreef ReginaFalange het volgende:
MevrouwC: Wat fijn dat de school zo mee denkt!

Quoi: Ik heb altijd geroepen dat ik nooit in een nieuwbouw woning wilde wonen en zou nooooooit in een Vinex wijk gaan wonen. Nu wonen we al best lang -tijdelijk- in een heel lelijk nieuwbouw huis.
Het nieuwbouw huis valt me echt alles mee, al vind ik de buitenkant van dit huis echt heel lelijk en de locatie vind ik niks. Maar ik heb niets meer tegen nieuwbouw en ben daar echt op terug gekomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zwolle :)
pi_184772200
Enschede. :) Al is alles vanuit hier wel vrij ver, behalve Duitsland. :+
pi_184772263
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 16:42:46 #226
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_184775360
Hoe groot moet de stad zijn? Genoeg leuke steden in Brabant, maar betaalbaarheid/ beschikbaarheid huurwoningen valt wel wat tegen waarschijnlijk, afhankelijk van wat je eisen zijn.

Als je mede-expats zoekt (en een flinke zak geld meebrengt) : Eindhoven
Zoek je een ‘mooie’ stad: Den Bosch (vrij duur), of wat kleiner Bergen op Zoom (heel betaalbaar)
Alle voorzieningen bij de hand en genoeg cultuur/ activiteiten: Tilburg, Breda

Ik heb zelf in Bergen op Zoom gewoond. Leuke stad, genoeg te doen, jammer dat de reistijd naar werk/ vrienden behoorlijk groot was. Nu in een dorp bij mijn geboorteplaats (Tilburg). De mooiste stad zal het nooit worden, maar ik heb hier alles wat ik nodig heb, dus ga voorlopig niet weg. Ik werk in Den Bosch, mooie stad O+, wat ‘toeristischer’, genoeg te doen.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 20:48:48 #227
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184780116
Sja, ik heb al genoeg reclame gemaakt voor 015 RF ;) Betaalbaar mwa, maar in de wijken buiten het centrum prima.

Jammer dat jullie avontuur overseas niet doorgaat btw :{

Wij gingen vanmiddag met tram-trein-tram naar Sealife. Voor het geld ging Max er met een noodvaart doorheen :') maar vond het wel erg leuk. En als troffee het dier dat meeste indruk maakte:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184780526
Klinkt wel als een leuk uitje Quoi, een schattige foto O+
pi_184781135
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 13:45 schreef ReginaFalange het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alkmaar of Purmerend?
Ben je zo in Amsterdam.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 21:25:22 #230
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_184781263
Alkmaar O+ Geboren en getogen :Y ook daar zijn wel slechte buurten, maar ook zat goede.

Wat een lieve foto Quoi O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 2 februari 2019 @ 23:24:09 #231
269689 crew  Viv
pi_184784361
Ahh Quoi wij hebben daar exact dezelfde knuffel gekocht, begin oktober. (Sterker nog, ik zag eerst jouw foto en wist al meteen dat het van SeaLife moest zijn. :D )

Qua dierengeluiden hebben wij hier ingevoerd:
Wat zegt een krokodil?
- Hap hap!
pi_184790795
Leuke foto Quoi!
Vivi: Hier zegt de krokodil ook HAP.

Nieuwste dier van Kwark is het neuspaard. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_184793333
RF
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij zijn vorig jaar met (oa) peuter naar sealife geweest. Ik was blij dat we vrijkaartjes hadden, we zijn nog geen uur binnen geweest. We hebben een jaarkaart van Blijdorp en het oceanium is echt een stuk groter, ruimer en mooier imo, dus waarschijnlijk zijn we gewoon verwend. De krokodil maakte hier overigens ook het meeste indruk. Vooral dat hij er een mocht aanraken (een opgezette dacht ik?).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_184796184
RF: je zou idd eens in Zoetermeer moeten kijken! Hele mooie huizen en de wijken zijn ook leuk opgezet! En je bent zo in DH enzo. Vind t jammer dat het voor mij geen optie meer is (A's vader woont er, en zijn familie verspreid over een aantal andere wijken...en hoef hen niet te zien ;) )

Sealife viel hier idd ook tegen. Meeste tijd doorgebracht bij de pinguïns..di3 lieten zich beter zien dan die in Blijdorp waar de condens je het zicht ontneemt :D
  zondag 3 februari 2019 @ 17:03:07 #235
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184796336
Lelystad en Almere kan je ook zo terecht.
KuikenGuppy
  zondag 3 februari 2019 @ 17:04:01 #236
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184796351
Het beste uit Zoetermeer...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KuikenGuppy
pi_184798742
quote:
12s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:04 schreef Burdie het volgende:
Het beste uit Zoetermeer...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
  zondag 3 februari 2019 @ 19:15:03 #238
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184798923
Dordrecht is ook tof! Of Leiden O+ Gouda O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184798964
quote:
10s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:03 schreef Burdie het volgende:
Lelystad en Almere kan je ook zo terecht.
Flevoland trekt me niet.
Willen wel een stad met wat karakter en cultuur.

Gouda hoor ik veel slechte dingen over maar dat is dus niet zo dramatisch?
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  zondag 3 februari 2019 @ 19:37:06 #240
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184799372
Oh, dat weet ik niet RF! Ik heb er zelf nooit gewoond, maar vind het wel een mooie en gezellige stad.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')