abonnement Unibet Coolblue
pi_184280448
Hoi, (dit is allemaal vandaag gebeurd)

Allereerst wil ik zeggen dat ik weet dat het niet slim van me is, alles wat ik heb gedaan is fout. Hiervoor hoeven jullie niet mij in de comments voor aan te spreken. Ik ben bewust van mijn fouten en ik zeg ook niet dat ik niet fout zit.

Ik doe dus een MBO opleiding waarbij ik in het tweede jaar stage moet gaan lopen voor 5/6 maanden.

Ik begon in Augustus 2018 en moet tot eind januari 2019 stage lopen. Alles is super goed gegaan.. Leuk stageplek, leuke collega's.. Ik zat in mijn laatste 3 weken van me stage.

Totdat ik een super dom beslissing nam.

Elke week geven wij op onze website prijzen weg aan een community die wij als bedrijf hebben opgebouwd.

Elke week ben ik diegene die de winnaar moet uitkiezen.

Dat ging vanaf het begin super goed, elke week koos ik een eerlijke winnaar.
Naja voor één keer liet ik een vriend van mij winnen. Ik weet, heel dom van me.
(hij heeft nog niets gekregen, en krijgt ook niets)

Me stagebegeleider nam mij vandaag apart in een kamer, en sprak me aan dat ik een vriend van me heb laten winnen.

Dat beviel niet zo goed, ik werd naar huis gestuurd en later die dag opgebeld.

Later die dag ben ik opgebeld (net dus), en kreeg ik te horen dat mijn stage is afgelopen. Ik heb alleen ja isgoed gezegd en me excuses aangeboden. Meer kan ik niet, want ik ben bewust van mijn fouten.

Ik ben uitgenodigd voor een gesprek volgende week met me oude stagebegeleider (werkgever) van stage, en mijn stagecoordinator van school om een gesprek te houden.

Ik heb op internet gezocht, en ik zie als je van stage gestuurd wordt, dat je je jaar overnieuw moet gaan doen. Er stond ook dat je een ander stage kunt vinden, helaas zit ik in mijn laatste 3 weken en volgende week is het gesprek. Dat betekent dat ik in 2 weken een stageplek moet hebben. Dat is haast onmogelijk.

Ik moet 675 uren gehaald hebben eind januari, ik zit nu rond de 600. Dus ik mis 75 uren.

Is het nog mogelijk om toch door te gaan naar het 3e jaar..

Bedankt,
christiaan
  dinsdag 8 januari 2019 @ 15:30:57 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184280470
Soms.
And so is the past
pi_184280478
:')
pi_184280481
Tja, daarvoor moet je bij je stagebegeleider zijn. Daar kunnen wij geen zinnig woord over zeggen.
Somebody that I used to know
pi_184280510
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:29 schreef mattie2222 het volgende:
Hoi, (dit is allemaal vandaag gebeurd)

Allereerst wil ik zeggen dat ik weet dat het niet slim van me is, alles wat ik heb gedaan is fout. Hiervoor hoeven jullie niet mij in de comments voor aan te spreken. Ik ben bewust van mijn fouten en ik zeg ook niet dat ik niet fout zit.

Ik doe dus een MBO opleiding waarbij ik in het tweede jaar stage moet gaan lopen voor 5/6 maanden.

Ik begon in Augustus 2018 en moet tot eind januari 2019 stage lopen. Alles is super goed gegaan.. Leuk stageplek, leuke collega's.. Ik zat in mijn laatste 3 weken van me stage.

Totdat ik een super dom beslissing nam.

Elke week geven wij op onze website prijzen weg aan een community die wij als bedrijf hebben opgebouwd.

Elke week ben ik diegene die de winnaar moet uitkiezen.

Dat ging vanaf het begin super goed, elke week koos ik een eerlijke winnaar.
Naja voor één keer liet ik een vriend van mij winnen. Ik weet, heel dom van me.
(hij heeft nog niets gekregen, en krijgt ook niets)

Me stagebegeleider nam mij vandaag apart in een kamer, en sprak me aan dat ik een vriend van me heb laten winnen.

Dat beviel niet zo goed, ik werd naar huis gestuurd en later die dag opgebeld.

Later die dag ben ik opgebeld (net dus), en kreeg ik te horen dat mijn stage is afgelopen. Ik heb alleen ja isgoed gezegd en me excuses aangeboden. Meer kan ik niet, want ik ben bewust van mijn fouten.

Ik ben uitgenodigd voor een gesprek volgende week met me oude stagebegeleider (werkgever) van stage, en mijn stagecoordinator van school om een gesprek te houden.

Ik heb op internet gezocht, en ik zie als je van stage gestuurd wordt, dat je je jaar overnieuw moet gaan doen. Er stond ook dat je een ander stage kunt vinden, helaas zit ik in mijn laatste 3 weken en volgende week is het gesprek. Dat betekent dat ik in 2 weken een stageplek moet hebben. Dat is haast onmogelijk.

Ik moet 675 uren gehaald hebben eind januari, ik zit nu rond de 600. Dus ik mis 75 uren.

Is het nog mogelijk om toch door te gaan naar het 3e jaar..

Bedankt,
We hebben geen inhoudelijke kennis over de curicullum (protocollen en procedures) van jouw opleiding om hier iets zinnigs over te zeggen.
pi_184280532
Het was zeker geen stage als Neerlandicus.
pi_184280536
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:32 schreef TRON2.0 het volgende:

[..]

We hebben geen inhoudelijke kennis over de curicullum (protocollen en procedures) van jouw opleiding om hier iets zinnigs over te zeggen.
Is het slim om mijn stagebegeleidster van school te contacteren en vragen?
christiaan
pi_184280544
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:34 schreef mattie2222 het volgende:

[..]

Is het slim om mijn stagebegeleidster van school te contacteren en vragen?
|:(
pi_184280549
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:34 schreef ChristmasRoses het volgende:
Het was zeker geen stage als Neerlandicus.
excuus voor mijn slechte NL ;p
christiaan
pi_184280574
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:34 schreef mattie2222 het volgende:

[..]

Is het slim om mijn stagebegeleidster van school te contacteren en vragen?
Ja, vind ik wel. Direct doorpakken nu en stilzitten als je geschoren wordt. Balen voor je, maar op zo’n korte termijn iets fiksen lijkt me niet haalbaar. Succes.
-nee-
pi_184280609
Zeg bij het gesprek met je docent dat je er zelf ook van baalt en dat je dit ziet als een harde pijnlijke, maar vooral leerzame les.
Daarna zeg je: "Nu wil ik wel doorpakken. Ik heb nog 75 stage uren open staan. Hoe liggen de kaarten op tafel? Ik ben bereid om in de vakanties door te moeten werken, zodat ik alsnog aan mijn uren kom. Is er een plek waar ik nog in kan stromen? Al moet ik stront uit de pot vegen, ik wil mijn fout goed maken en hard werken".
pi_184280654
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:34 schreef mattie2222 het volgende:

[..]

Is het slim om mijn stagebegeleidster van school te contacteren en vragen?
Ja, ik zou er trouwens vanuit gaan dat je deze stage niet hebt gehaald en dat je studievertraging hebt.
pi_184280765
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:41 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ja, ik zou er trouwens vanuit gaan dat je deze stage niet hebt gehaald en dat je studievertraging hebt.
Ja, me stagebegeleider zei al aan de telefoon dat ze me niet meer willen hebben hier. Dus ik ben sowieso gezakt voor mijn stage daar.
christiaan
pi_184280786
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:39 schreef Monopoly het volgende:
Zeg bij het gesprek met je docent dat je er zelf ook van baalt en dat je dit ziet als een harde pijnlijke, maar vooral leerzame les.
Daarna zeg je: "Nu wil ik wel doorpakken. Ik heb nog 75 stage uren open staan. Hoe liggen de kaarten op tafel? Ik ben bereid om in de vakanties door te moeten werken, zodat ik alsnog aan mijn uren kom. Is er een plek waar ik nog in kan stromen? Al moet ik stront uit de pot vegen, ik wil mijn fout goed maken en hard werken".
Dat zal ik zeker doen. Het is alleen het feit dat ik het visite kaartje ben van school en dan flik ik dit. Er zijn klasgenoten die het erger hebben gedaan en ook van stage gestuurd zijn alleen die hebben nu wel een ander stageplek. Maar dat was al een tijdje terug, ik zit nu in mijn laatste maand.
christiaan
pi_184280807
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:48 schreef mattie2222 het volgende:

[..]

Dat zal ik zeker doen. Het is alleen het feit dat ik het visite kaartje ben van school en dan flik ik dit. Er zijn klasgenoten die het erger hebben gedaan en ook van stage gestuurd zijn alleen die hebben nu wel een ander stageplek. Maar dat was al een tijdje terug, ik zit nu in mijn laatste maand.
Tsja, dat is je eigen schuld natuurlijk. Dat had je je moeten bedenken voor je een maat liet winnen.
pi_184281027
Wat was de prijs die je kon winnen?
pi_184281058
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:48 schreef mattie2222 het volgende:

[..]

Dat zal ik zeker doen. Het is alleen het feit dat ik het visite kaartje ben van school en dan flik ik dit. Er zijn klasgenoten die het erger hebben gedaan en ook van stage gestuurd zijn alleen die hebben nu wel een ander stageplek. Maar dat was al een tijdje terug, ik zit nu in mijn laatste maand.
erger hebben gedaan?
jij hebt de hele geloofwaardigheid van een bedrijf beschadigd.
pi_184281078
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:03 schreef fespo het volgende:

[..]

erger hebben gedaan?
jij hebt de hele geloofwaardigheid van een bedrijf beschadigd.
Nee dat zeker, ik ben daar van bewust. Ik ga het niet nu over de ander hebben, laten we het houden op dat ik er een bende van heb gemaakt
christiaan
pi_184281552
Nou ik vind het niet zo shocking, overal heb je vriendjespolitiek.
pi_184281610
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:37 schreef ChristmasRoses het volgende:
Nou ik vind het niet zo shocking, overal heb je vriendjespolitiek.
Dit dus.

Net zoals bijvoorbeeld auto's die door garages op Facebook verloot worden niet naar een vooraf afgesproken "winnaar" gaan :'). En al die paupertokkies de winactie maar delen :').

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2019 16:41:12 ]
pi_184281633
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:40 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Dit dus.

Net zoals bijvoorbeeld auto's die door garages op Facebook verloot worden niet naar een vooraf afgesproken "winnaar" gaan :'). En al die paupertokkies de winactie maar delen :').
Of de kadootjes die politici ontvangen.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 16:45:06 #22
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_184281688
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:02 schreef Mr.Ping het volgende:
Wat was de prijs die je kon winnen?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_184282099
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:31 schreef Handleiding het volgende:
:')
http://www.watbenjedan.nl

_O- wat een bak is deze

Bij het bedrijf waar ik werk hebben ze ooit iemand buiten geflikkert omdat ie voor 25 euro fraude had gepleegd (voor de 2de keer) _O- _O- _O- _O- _O-
pi_184282109
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:37 schreef ChristmasRoses het volgende:
Nou ik vind het niet zo shocking, overal heb je vriendjespolitiek.
jong geleerd is oud gedaan zegmaar?
  dinsdag 8 januari 2019 @ 17:19:33 #25
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_184282298
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:29 schreef mattie2222 het volgende:

Elke week geven wij op onze website prijzen weg aan een community die wij als bedrijf hebben opgebouwd.

Elke week ben ik diegene die de winnaar moet uitkiezen.

Me stagebegeleider nam mij vandaag apart in een kamer, en sprak me aan dat ik een vriend van me heb laten winnen.

Dat beviel niet zo goed,
_O-
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_184282483
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:40 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Dit dus.

Net zoals bijvoorbeeld auto's die door garages op Facebook verloot worden niet naar een vooraf afgesproken "winnaar" gaan :'). En al die paupertokkies de winactie maar delen :').
Ja alleen ging het bij mij een beetje anders helaas, stom van me.
christiaan
  dinsdag 8 januari 2019 @ 17:40:34 #27
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184282654
Normaal gesproken kan het niet en ben je echt je jaar kwijt.

Ureneisen voor stages zijn meestal niet flexibel, en zo maar even 75 uur op een hele andere plek gaan draaien sluit in de regel niet aan bij de stageopdrachten die je moet doen - en er is ook geen stagebedrijf dat daar zin in heeft, voor die 2 weken.

Maar de enige die jou duidelijkheid kan geven is de coördinator van je opleiding.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 8 januari 2019 @ 18:15:14 #28
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_184283115
Het is toch logisch dat je je stage moet over doen? Je hebt het willens en wetens verknald. Wat wil je nou precies dan. Had dan gewoon je fatsoen gehouden.

Een stage is een praktijktest of je hart en aanleg voor je vak/schoolkeuze hebt. Het is bovendien veelal een springplank: je kan laten zien wat je kan en waard bent. En er valt de wereld te leren over het vak of de branche waar je verder mee wilt.

Dat heb je verknald. Je hebt geen waardering voor je werk laten zien en zoiets basaals als vertrouwen heb je al helemaal niet bewezen. En nu hoop je dat je nog een extra kans krijgt of zo? Omdat het je allemaal zo spijt?
Het spijt je vooral omdat het is uitgekomen, denk ik, en jij er nu hinder van ondervindt. ;)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_184283656
Welk bedrijf laat dan ook een MBO stagiair prijzen weggeven :') Ik zou de consequentie baseren op de waarde van het product
  dinsdag 8 januari 2019 @ 18:51:53 #30
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_184283734
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:47 schreef E-Dubble het volgende:
Welk bedrijf laat dan ook een MBO stagiair prijzen weggeven :') Ik zou de consequentie baseren op de waarde van het product
Waarom niet? Genoeg MBO'ers die je er graag bij hebt in je organisatie hoor. Ik vind het vaak erg vakkundige en betrokken mensen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_184283864
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:51 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Waarom niet? Genoeg MBO'ers die je er graag bij hebt in je organisatie hoor. Ik vind het vaak erg vakkundige en betrokken mensen.
Om koffie te halen zeker, nee zonder grappen ik weet niet hoe formeel en serieus het bedrijf is maar mocht het gaan om iets van een paar tientjes had ik het als bedrijf zijnde door de vingers gezien mits hij die andere 600 uur wel oké heeft gedaan. Mocht het gaan om een Iphone X oid dan is het een ander verhaal
  dinsdag 8 januari 2019 @ 18:58:59 #32
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184283906
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:57 schreef E-Dubble het volgende:

[..]

Om koffie te halen zeker, nee zonder grappen ik weet niet hoe formeel en serieus het bedrijf is maar mocht het gaan om iets van een paar tientjes had ik het als bedrijf zijnde door de vingers gezien mits hij die andere 600 uur wel oké heeft gedaan. Mocht het gaan om een Iphone X oid dan is het een ander verhaal
Nee hoor, dat is precies hetzelfde verhaal. Het gaat om vertrouwen, dat is niet afhankelijk van het prijskaartje.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184284114
Begin maar vast met het zoeken van een nieuwe stage. Het zou me verbazen als ze je nog een kans geven, en als ze dat wel doen zou het me echt tegenvallen van je opleiding. Het maakt me niet uit werk niveau je doet, maar een stage zou toch een beetje werkethiek aan moeten tonen. En op dat vlak ben je in ieder geval keihard gezakt.
pi_184284201
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is precies hetzelfde verhaal. Het gaat om vertrouwen, dat is niet afhankelijk van het prijskaartje.
Ben ik het niet met je eens, het artikel zou voor mij de doorslag geven. 500 opladertjes en hij geeft er 1 weg aan zijn vriend, zeker niet de bedoeling maar oké, boos aanspreken en duidelijk maken dat dat niet kan maar om dan de school in te lichten en zijn stage ongeldig te verklaren vind ik wat ver gaan.

Bij een duur product in lage kwantiteit vind ik het zeker een ander verhaal
pi_184284202
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:29 schreef mattie2222 het volgende:
Hoi, (dit is allemaal vandaag gebeurd)

Allereerst wil ik zeggen dat ik weet dat het niet slim van me is, alles wat ik heb gedaan is fout. Hiervoor hoeven jullie niet mij in de comments voor aan te spreken. Ik ben bewust van mijn fouten en ik zeg ook niet dat ik niet fout zit.

Ik doe dus een MBO opleiding waarbij ik in het tweede jaar stage moet gaan lopen voor 5/6 maanden.

Ik begon in Augustus 2018 en moet tot eind januari 2019 stage lopen. Alles is super goed gegaan.. Leuk stageplek, leuke collega's.. Ik zat in mijn laatste 3 weken van me stage.

Totdat ik een super dom beslissing nam.

Elke week geven wij op onze website prijzen weg aan een community die wij als bedrijf hebben opgebouwd.

Elke week ben ik diegene die de winnaar moet uitkiezen.

Dat ging vanaf het begin super goed, elke week koos ik een eerlijke winnaar.
Naja voor één keer liet ik een vriend van mij winnen. Ik weet, heel dom van me.
(hij heeft nog niets gekregen, en krijgt ook niets)

Me stagebegeleider nam mij vandaag apart in een kamer, en sprak me aan dat ik een vriend van me heb laten winnen.

Dat beviel niet zo goed, ik werd naar huis gestuurd en later die dag opgebeld.

Later die dag ben ik opgebeld (net dus), en kreeg ik te horen dat mijn stage is afgelopen. Ik heb alleen ja isgoed gezegd en me excuses aangeboden. Meer kan ik niet, want ik ben bewust van mijn fouten.

Ik ben uitgenodigd voor een gesprek volgende week met me oude stagebegeleider (werkgever) van stage, en mijn stagecoordinator van school om een gesprek te houden.

Ik heb op internet gezocht, en ik zie als je van stage gestuurd wordt, dat je je jaar overnieuw moet gaan doen. Er stond ook dat je een ander stage kunt vinden, helaas zit ik in mijn laatste 3 weken en volgende week is het gesprek. Dat betekent dat ik in 2 weken een stageplek moet hebben. Dat is haast onmogelijk.

Ik moet 675 uren gehaald hebben eind januari, ik zit nu rond de 600. Dus ik mis 75 uren.

Is het nog mogelijk om toch door te gaan naar het 3e jaar..

Bedankt,
Hangt er vanaf wat er in het OER van je opleiding staat en hoe de Examencommissie daartegenover zit. Bespreek het met je stagecoordinator en je wellicht ook met je loopbaanadviseur.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:13:24 #36
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184284250
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:11 schreef E-Dubble het volgende:

[..]

Ben ik het niet met je eens, het artikel zou voor mij de doorslag geven. 500 opladertjes en hij geeft er 1 weg aan zijn vriend, zeker niet de bedoeling maar oké, boos aanspreken en duidelijk maken dat dat niet kan maar om dan de school in te lichten en zijn stage ongeldig te verklaren vind ik wat ver gaan.

Bij een duur product in lage kwantiteit vind ik het zeker een ander verhaal
Het bedrijf stuurt hem weg omdat het vertrouwen is beschadigd. En stagebedrijf kan een stage niet ongeldig verklaren. Dat doet de school, en die zal constateren dat de stage niet met goed gevolg is voltooid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184284385
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het bedrijf stuurt hem weg omdat het vertrouwen is beschadigd. En stagebedrijf kan een stage niet ongeldig verklaren. Dat doet de school, en die zal constateren dat de stage niet met goed gevolg is voltooid.
Het bedrijf maakt dan indirect de stage ongeldig door hem weg te sturen. Je kan hem ook op een andere manier duidelijk laten maken dat dit absoluut niet kan, als bedrijf zijnde had ik hem de laatste 3 weken het archief opnieuw laten sorteren ervan uitgaande dat het ging om een "klein" product.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:21:54 #38
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184284408
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:20 schreef E-Dubble het volgende:

[..]

Het bedrijf maakt dan indirect de stage ongeldig door hem weg te sturen. Je kan hem ook op een andere manier duidelijk laten maken dat dit absoluut niet kan, als bedrijf zijnde had ik hem de laatste 3 weken het archief opnieuw laten sorteren ervan uitgaande dat het ging om een "klein" product.
Daar verschillen jij en ik dan over van mening. Ik had hem ook de deur gewezen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184285470
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:20 schreef E-Dubble het volgende:

[..]

Het bedrijf maakt dan indirect de stage ongeldig door hem weg te sturen. Je kan hem ook op een andere manier duidelijk laten maken dat dit absoluut niet kan, als bedrijf zijnde had ik hem de laatste 3 weken het archief opnieuw laten sorteren ervan uitgaande dat het ging om een "klein" product.
Dat schept een precedent.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:03:17 #40
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_184285534
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:11 schreef E-Dubble het volgende:

[..]

Ben ik het niet met je eens, het artikel zou voor mij de doorslag geven. 500 opladertjes en hij geeft er 1 weg aan zijn vriend, zeker niet de bedoeling maar oké, boos aanspreken en duidelijk maken dat dat niet kan maar om dan de school in te lichten en zijn stage ongeldig te verklaren vind ik wat ver gaan.

Bij een duur product in lage kwantiteit vind ik het zeker een ander verhaal
Dit zegt, denk ik, meer over jouw moraal/verantwoordelijkheidsgevoel dan dat van het bedrijf.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_184286121
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:30 schreef mattie2222 het volgende:

[..]

Ja alleen ging het bij mij een beetje anders helaas, stom van me.
Ik mis een hoop elementen in je verhaal die je kennelijk bewust achterhoudt. Wat moesten de leden van die community precies doen om voor een prijs in aanmerking te komen, wat waren die prijzen die jij elke week weg mocht geven en wat waren precies de criteria die jij moest of mocht hanteren om de winnaar(s) te bepalen?
pi_184337310
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:06 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

jong geleerd is oud gedaan zegmaar?
Ik denk het
christiaan
pi_184337492
Bekijk het positief. Je kunt altijd nog de politiek in.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_184339856
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:23 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ik mis een hoop elementen in je verhaal die je kennelijk bewust achterhoudt. Wat moesten de leden van die community precies doen om voor een prijs in aanmerking te komen, wat waren die prijzen die jij elke week weg mocht geven en wat waren precies de criteria die jij moest of mocht hanteren om de winnaar(s) te bepalen?
Dit ja. Ben ook wel benieuwd.
  zondag 13 januari 2019 @ 19:12:18 #45
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_184383637
Je hebt er hopelijk iets van geleerd. 75 uur compenseren, als het moet op een ander stageadres, lijkt mij best bespreekbaar op je opleiding.
  zondag 13 januari 2019 @ 19:14:45 #46
286575 Roces18
Chef de party
pi_184383679
En wat heb je hiervan geleerd?

Nooit in het klein oplichten/stelen.
Altijd groots uitpakken. Hoe groter de crime hoe minder de jailtime.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184390149
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:11 schreef E-Dubble het volgende:

[..]

Ben ik het niet met je eens, het artikel zou voor mij de doorslag geven. 500 opladertjes en hij geeft er 1 weg aan zijn vriend, zeker niet de bedoeling maar oké, boos aanspreken en duidelijk maken dat dat niet kan maar om dan de school in te lichten en zijn stage ongeldig te verklaren vind ik wat ver gaan.

Bij een duur product in lage kwantiteit vind ik het zeker een ander verhaal
Het gaat om vertrouwen, en dat is er niet meer. Of dit nu een goedkoop of duur product is maakt niet uit. Een stage een plek om juist iets te leren hoe de praktijk werkt. Misbruik maken is daar nu niet echt een onderdeel van.

Ik geeft de de stageplek groot gelijk,en zou ts zijn stage opnieuw bij een ander bedrijf laten doen. Lullig voor ts, maar in het echte leven zou hij waarschijnlijk ontslagen geweest zijn.

Actie VS reactie.....
  maandag 14 januari 2019 @ 00:56:00 #48
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_184390204
Maar hoe zijn ze daarachter gekomen dan? Als het een random sweepstake oid was, kan het toch toeval zijn?
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  maandag 14 januari 2019 @ 00:56:25 #49
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_184390209
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 00:49 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Het gaat om vertrouwen, en dat is er niet meer. Of dit nu een goedkoop of duur product is maakt niet uit. Een stage een plek om juist iets te leren hoe de praktijk werkt. Misbruik maken is daar nu niet echt een onderdeel van.

Ik geeft de de stageplek groot gelijk,en zou ts zijn stage opnieuw bij een ander bedrijf laten doen. Lullig voor ts, maar in het echte leven zou hij waarschijnlijk ontslagen geweest zijn.

Actie VS reactie.....
Voor zover we jou serieus moeten nemen.

TS, je was een beetje dom, het is geen halszaak. Laat je niet gek maken. Jouw stageplek overdrijft. Ga in overleg.
pi_184390854
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2019 00:56 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Voor zover we jou serieus moeten nemen.

TS, je was een beetje dom, het is geen halszaak. Laat je niet gek maken. Jouw stageplek overdrijft. Ga in overleg.
Het zelfde kan ik zeggen over jouw reactie. De stage plek geeft al aan dat ze hem niet terug willen hebben. TS moet inderdaad zo snel mogelijk in overleg. Maar moet er rekening mee hluden dat ze helemaal niet terug willen hebben. Iets waar ik ze groot gelijk. Wees hebben het wel over een mbo-er. Dan mag je wel iets verwachten aan kwaliteit en intelligentie en verstand. TS voldoet daar duidelijk niet aan. Hij zal dus goed moeten lullen om zich hier uit te lullen.

Daarom actie VS reactie. Je moet leren dat je acties gevolgen hebben. TS leert dit op de harde manier momenteel. Welkom in de grote mensen wegeld.....
pi_184390856
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2019 00:56 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Voor zover we jou serieus moeten nemen.

TS, je was een beetje dom, het is geen halszaak. Laat je niet gek maken. Jouw stageplek overdrijft. Ga in overleg.
Het zelfde kan ik zeggen over jouw reactie. De stage plek geeft al aan dat ze hem niet terug willen hebben. TS moet inderdaad zo snel mogelijk in overleg. Maar moet er rekening mee hluden dat ze helemaal niet terug willen hebben. Iets waar ik ze groot gelijk. Wees hebben het wel over een mbo-er. Dan mag je wel iets verwachten aan kwaliteit en intelligentie en verstand. TS voldoet daar duidelijk niet aan. Hij zal dus goed moeten lullen om zich hier uit te lullen.

Daarom actie VS reactie. Je moet leren dat je acties gevolgen hebben. TS leert dit op de harde manier momenteel. Welkom in de grote mensen wereld.....
  maandag 14 januari 2019 @ 02:36:31 #52
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_184390925
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 02:16 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Het zelfde kan ik zeggen over jouw reactie. De stage plek geeft al aan dat ze hem niet terug willen hebben. TS moet inderdaad zo snel mogelijk in overleg. Maar moet er rekening mee hluden dat ze helemaal niet terug willen hebben. Iets waar ik ze groot gelijk. Wees hebben het wel over een mbo-er. Dan mag je wel iets verwachten aan kwaliteit en intelligentie en verstand. TS voldoet daar duidelijk niet aan. Hij zal dus goed moeten lullen om zich hier uit te lullen.

Daarom actie VS reactie. Je moet leren dat je acties gevolgen hebben. TS leert dit op de harde manier momenteel. Welkom in de grote mensen wegeld.....
:D
pi_184390992
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:37 schreef ChristmasRoses het volgende:
Nou ik vind het niet zo shocking, overal heb je vriendjespolitiek.
Dit

En als je een stagiaire je luie shit laat opruimen krijg je dit soort dingen. Alsof je een stagiaire aan een kassa in ze eentje zet omdat hij toch gratis werkt en vervolgens terug komt en een lege kassa aantreft.

Er zijn genoeg stagebedrijven die er met hun pet naar gooien naar hun leerlingen en lekker gratis laten werken en als ze een fout maken op straat zetten (voor jou 100 anderen). Spreek trouwens uit eigen ervaring.

TS ik zou gewoon lekker een ander bedrijf zoeken. De uren heb je zwart op wit. Nu die andere 75 uur nog.
pi_184391248
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2019 03:06 schreef Vollenhoven het volgende:
Er zijn genoeg stagebedrijven die er met hun pet naar gooien naar hun leerlingen en lekker gratis laten werken en als ze een fout maken op straat zetten (voor jou 100 anderen). Spreek trouwens uit eigen ervaring.
Dit is alleen geen foutje maken. Dit is/was doelbewust. Een groot verschil.

En er zijn ook genoeg stage bedrijven die het juist uitstekend geregeld hebben, en een stagiaire goed begeleiden en laten ontwikkelen. Ik spreek ook uit ervaring.
pi_184401099
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 04:51 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Dit is alleen geen foutje maken. Dit is/was doelbewust. Een groot verschil.

En er zijn ook genoeg stage bedrijven die het juist uitstekend geregeld hebben, en een stagiaire goed begeleiden en laten ontwikkelen. Ik spreek ook uit ervaring.
Mwahhh

Zet een stagiaire van het mbo achter een kassa met 10.000 euro erin, geen camera's en laat hem lekker doen wat hij wilt. Hoe groot is de kans dat er wat geld uit jat?
pi_184401231
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:14 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Mwahhh

Zet een stagiaire van het mbo achter een kassa met 10.000 euro erin, geen camera's en laat hem lekker doen wat hij wilt. Hoe groot is de kans dat er wat geld uit jat?
Bij een iq onder de 80 wel 100% daarboven neemt het snel af. :D
  maandag 14 januari 2019 @ 18:40:04 #57
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_184401666
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:14 schreef Vollenhoven het volgende:
Zet een stagiaire van het mbo achter een kassa met 10.000 euro erin, geen camera's en laat hem lekker doen wat hij wilt. Hoe groot is de kans dat er wat geld uit jat?
Dat zou ook bij niet-stagiairs vaak misgaan.
pi_184403149
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:14 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Zet een stagiaire van het mbo achter een kassa met 10.000 euro erin, geen camera's en laat hem lekker doen wat hij wil. Hoe groot is de kans dat hij er wat geld uit jat?
Die kans is bijzonder klein, want voordat hij daartoe de gelegenheid krijgt staat er al een gewapende overvaller voor zijn neus die de complete inhoud van de kassa opeist. Er zijn immers geen camera's en er zit veel meer in die kassa dan gewoonlijk, dus het is een ideaal object om te overvallen.

Is het jou werkelijk nooit opgevallen dat er bijzonder weinig geld in kassa's zit? Zelfs biljetten van 50 euro waar klanten mee betalen verdwijnen na een controle op echtheid direct in een aparte gleuf.
pi_184466273
Hoe weten ze dat die pipo een vriend van je is?
  zondag 20 januari 2019 @ 21:12:53 #60
342418 VKV
Plausibel
pi_184520354
Dus je vriend heeft sowieso geen kans om te winnen? Ben ook wel benieuwd hoe het kiezen van de winnaar in z'n werk hoort te gaan.
pi_184524752
Hoe zijn ze erachter gekomen?
There are only 151 Pokémon.
pi_185077479
Hoe is dit afgelopen? :) Ik was echt een beetje verbaasd door de openingspost, best een heftige reactie van zo'n stageplek. Natuurlijk is het heel verleidelijk om een keer een vriend te kiezen. Nee, het is niet professioneel, het is ook zeker niet de bedoeling maar... de verleiding is best begrijpelijk.
Dat is toch gewoon het eerste wat in je opkomt? Als TO zijn stage verder goed gedaan vind ik deze reactie wel behoorlijk overtrokken eigenlijk. Dit was een wijze les. Kwestie van: 'gedaan, dom, nooit meer doen'. Pas bij een tweede keer zou ik het beëindigen van de stage een terechte consequentie vinden.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_185079335
Heftige reactie ? Dit val m.i. onder diefstal en zou ik als stagebedrijf ook heel snel klaar mee zijn, iets met vertrouwen enzo ...
pi_185080404
Omdat het eenmalig was. Alle andere keren heeft TO gewoon een eerlijke winnaar gekozen. Misschien heeft er vaker een vriend/bekende meegedaan, heeft TO zich altijd ingehouden. Dit wordt vast ook wel eens gedaan door medewerkers. De neiging is menselijk en je moet het als professional (leren) weerstaan. Dat dat dan één keer misgaat... ik zou hier als stagebegeleider zeker over in gesprek maar wel denken: stagiair heeft een belangrijke les geleerd, die doet dit nooit meer.
Bij dit soort dingen geef ik geen derde kans maar nog wel een tweede.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_185203140
Hoe zijn ze er achter gekomen dat het een vriend van je was?

Beetje sneu...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')