abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 8 januari 2019 @ 07:31:11 #1
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_184273823
registreer om deze reclame te verbergen
Weet iemand hoe het nu zit.

mrP heeft een mooie duikcomputer kado gekregen met kerst.
Dus mag de oude in de verkoop, naja oud... Vorig jaar gekocht,

Wel wat interesse maar heb geen bon meer (verhuis enzo) dus ik bel de winkel en kan met mijn bankafschrift een nieuwe bon krijgen,
Maar de verkoper/eigenaar van de zaak vroeg me waarom ik de bon nodig had.
Dus ik uitleggen waarom zegt hij dat garantie niet overdraagbaar is en al dat geloop voor een bon onzin is'

Klopt dit?
pi_184273905
Nope, volgens mij niet. Garantie zit op het product, niet op de eigenaar ;).
  Redactie Frontpage dinsdag 8 januari 2019 @ 07:45:08 #3
21273 crew  JeMoeder
MijnMoeder
pi_184273906
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 07:31 schreef mrPanerai het volgende:
Weet iemand hoe het nu zit.

mrP heeft een mooie duikcomputer kado gekregen met kerst.
Dus mag de oude in de verkoop, naja oud... Vorig jaar gekocht,

Wel wat interesse maar heb geen bon meer (verhuis enzo) dus ik bel de winkel en kan met mijn bankafschrift een nieuwe bon krijgen,
Maar de verkoper/eigenaar van de zaak vroeg me waarom ik de bon nodig had.
Dus ik uitleggen waarom zegt hij dat garantie niet overdraagbaar is en al dat geloop voor een bon onzin is'

Klopt dit?
Volgens mij maakt dit voor de wettelijke garantie niet uit. Dan zou je ook nooit iets nieuws cadeau kunnen geven waar garantie op zit.

Voor zgn. 'extended warranty' regelingen van fabrikanten zit er vaak wel een haakje en een oogje aan omdat deze bovenwettelijk zijn. Daarom moet je bij aanvraag van een dergelijke extra garantie ook je persoonsgegevens opgeven.
Ta mre
El Coo
ウイスキー
pi_184273956
registreer om deze reclame te verbergen
komt over als een winkeleigenaar die geen moeite wil doen, maar vooral een kans ziet om potentieel geen garantie te hoeven geven want geen bon. waarschijnlijk kan hij dat prima makkelijk uit z'n administratie toveren maar wil het domweg niet.

rara waarom kopen mensen toch veel online....
  Redactie Frontpage dinsdag 8 januari 2019 @ 07:53:01 #5
21273 crew  JeMoeder
MijnMoeder
pi_184273962
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 07:51 schreef Gunner het volgende:
komt over als een winkeleigenaar die geen moeite wil doen, maar vooral een kans ziet om potentieel geen garantie te hoeven geven want geen bon. waarschijnlijk kan hij dat prima makkelijk uit z'n administratie toveren maar wil het domweg niet.

rara waarom kopen mensen toch veel online....
De winkelier heeft - buiten dat hij het doorgeefluik is - niets te maken met de garantie, de fabrikant is de garantieplichtige. Daarom begrijp ik deze winkelier ook niet. Wellicht luiheid inderdaad.
Ta mre
El Coo
ウイスキー
pi_184273973
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 07:53 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

De winkelier heeft - buiten dat hij het doorgeefluik is - niets te maken met de garantie, de fabrikant is de garantieplichtige. Daarom begrijp ik deze winkelier ook niet. Wellicht luiheid inderdaad.
Klopt. maar uiteindelijk kost het hem wel moeite, tijd en dus geld. Dan komen we weer terug op de luiheid....
pi_184274066
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 07:53 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

De winkelier heeft - buiten dat hij het doorgeefluik is - niets te maken met de garantie, de fabrikant is de garantieplichtige. Daarom begrijp ik deze winkelier ook niet. Wellicht luiheid inderdaad.
Wat is dit nou voor onzin.
Voor de consument is de winkelier, officieel het enige aanspreekpunt om garantie te claimen
  Redactie Frontpage dinsdag 8 januari 2019 @ 08:25:30 #8
21273 crew  JeMoeder
MijnMoeder
pi_184274144
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 08:09 schreef BadderAapje het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor onzin.
Voor de consument is de winkelier, officieel het enige aanspreekpunt om garantie te claimen
Doorgeefluik dus. De fabrikant is de garantieplichtige. Alles behalve onzin.
Ta mre
El Coo
ウイスキー
pi_184274145
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 08:09 schreef BadderAapje het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor onzin.
Voor de consument is de winkelier, officieel het enige aanspreekpunt om garantie te claimen
Is geen onzin. Hij moet de shit opsturen, klant op de hoogte houden etc. Hij is alleen doorgeefluik. En daar heeft deze winkelier dus geen zin in.
pi_184274235
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 07:53 schreef JeMoeder het volgende:
De winkelier heeft - buiten dat hij het doorgeefluik is - niets te maken met de garantie, de fabrikant is de garantieplichtige. Daarom begrijp ik deze winkelier ook niet. Wellicht luiheid inderdaad.
De fabrikant heeft wat betreft de consument niets te maken met garantie.

• De winkelier is de garantieplichtige en kan mogelijk een deel van de garantie via de fabrikant regelen. Als de fabrikant faiiliet gaat heb je nog steeds garantie.
• Als een winkelier besluit om zonder garantie bij de fabrikant te kopen in ruil voor korting heb je als consument nog gewoon de wettelijke garantie.

De winkelier is zeker geen doorgeefluik. Hij is de persoon die bepaald waar iets wordt gerepareerd. Eigen reparatiedienst, extern of bij de fabrikant. Hij is ook verantwoordelijk voor de kosten van de reparatie.

[ Bericht 9% gewijzigd door Speekselklier op 08-01-2019 08:57:18 ]
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
pi_184274487
In het slechtste geval spreekt je toch met de koper af dat jij eventueel een beroep op garantie doet als er na verkoop wat gaat spelen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 8 januari 2019 @ 10:48:34 #12
479373 Banaanvragen
Voor al uw Banaanvragen
pi_184275696
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:04 schreef baskick het volgende:
In het slechtste geval spreekt je toch met de koper af dat jij eventueel een beroep op garantie doet als er na verkoop wat gaat spelen?
pi_184276379
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 07:53 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

De winkelier heeft - buiten dat hij het doorgeefluik is - niets te maken met de garantie, de fabrikant is de garantieplichtige. Daarom begrijp ik deze winkelier ook niet. Wellicht luiheid inderdaad.
De winkelier heeft alles te maken met de garantie. Ik koop bij de winkelier en niet bij de fabrikant.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_184276440
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:04 schreef baskick het volgende:
In het slechtste geval spreekt je toch met de koper af dat jij eventueel een beroep op garantie doet als er na verkoop wat gaat spelen?
Ja nee dat is een strak plan. TS heeft geen bonnetje en kan dus fluiten naar zijn garantie. Heeft ie meteen gezeik met de koper indien dat ding kapot gaat.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184276452
Buiten dat; wat moet zo een ding 2e hands opbrengen? Is dat tientjeswerk? Of hebben we het over honderden euro's?

En hoeveel meer kan je er voor vragen als de bon er wel bij zit?

Ik zou niet eens de moeite nemen om achter die bon aan te gaan en gewoon zo verkopen als het maar een paar tietnjes zou schelen met wel of zonder geen bon, :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184276585
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 07:53 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

De winkelier heeft - buiten dat hij het doorgeefluik is - niets te maken met de garantie, de fabrikant is de garantieplichtige. Daarom begrijp ik deze winkelier ook niet. Wellicht luiheid inderdaad.
Ga weg met je onzin, fabrikant heeft juist niets met garantie te maken en is ook niet garantieplichtig. Je hebt een overeenkomst met de verkoper, en hij - en enkel hij - moet zorgdragen voor de garantie. Dat fabrikanten toch uit coulance hun garantieprocedure open zetten, komt vooral omdat ze het product anders toch ook via de verkoper binnenkrijgen. Maar formeel heb je helemaal niets met de fabrikant te maken.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 13:05:13 #17
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_184278128
Fabrikant <-> winkelier <-> TS particulier <-> volgende particuliere koper

Zo loopt de garantie, voor zover die er is, want tussen 2 consumenten is er nagenoeg geen garantie op een koop/verkoop.

De winkelier van TS heeft geen enkele verplichting naar een eventuele volgende eigenaar van het product, noch om TS te voorzien van een nieuwe bon.

Aan de andere kant heeft TS die bon niet per s nodig, de garantie is er ongeacht de bon. (maar zonder bon heb je natuurlijk geen gemakkelijk bewijs van aankoop, en garantie. kip - ei verhaal).
Dum de dum
pi_184278517
Europese maar ook nederlandse regelgeving is heeeel duidelijk op dit gebied.

Winkel waar het product gekocht is, daar moet je zijn als consument wat betreft garantie.
Op het product zit de garantie, is niet specifiek consument afhankelijk.. dan zou je inderdaad nooit iemand iets cadeau kunnen doen.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 13:31:23 #19
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_184278625
Mss niet goed verwoord... Winkel wil best bon afdrukken en garantie geven indien nodig.
Hij zei alleen dat een aankoopbon niet zomaar de garantie aan een volgende klant doorgeeft.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 13:37:12 #20
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_184278712
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 11:39 schreef vosss het volgende:
Buiten dat; wat moet zo een ding 2e hands opbrengen? Is dat tientjeswerk? Of hebben we het over honderden euro's?

En hoeveel meer kan je er voor vragen als de bon er wel bij zit?

Ik zou niet eens de moeite nemen om achter die bon aan te gaan en gewoon zo verkopen als het maar een paar tietnjes zou schelen met wel of zonder geen bon, :)
Ik krijg gewoon altijd de vraag, is er een bon bij

Ding gaat voor zo'n 125 de deur uit.
En ik wil gewoon goeie transactie met de koper

[ Bericht 0% gewijzigd door mrPanerai op 08-01-2019 21:19:40 ]
pi_184279266
Gewoon een bon regelen en niets van de verkoper aantrekken. Ik zou wel mijn conclussies trekken over het service level van dit bedrijf.
pi_184279339
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:31 schreef mrPanerai het volgende:
Hij zei alleen dat een aankoopbon niet zomaar de garantie aan een volgende klant doorgeeft.
Dat is gelukkig onzin. Het cadeau-argument hierboven is inderdaad een goede.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 14:32:09 #23
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_184279585
Bij sommige fietsmerken toch ook wel hoor... 1ste aankoper levenslang garantie op het frame. Niet overdraagbaar
pi_184286624
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 11:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja nee dat is een strak plan. TS heeft geen bonnetje en kan dus fluiten naar zijn garantie. Heeft ie meteen gezeik met de koper indien dat ding kapot gaat.
Hoezo? De winkelier kan toch gewoon het bonnetje voor TS opzoeken? Dat ie dat nu d.m.v. een wedervraag enigszins afhoudt is wat anders.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:31 schreef mrPanerai het volgende:
Mss niet goed verwoord... Winkel wil best bon afdrukken en garantie geven indien nodig.
Hij zei alleen dat een aankoopbon niet zomaar de garantie aan een volgende klant doorgeeft.
Staat de bon van een duikcomputer op naam dan? En wat betekent niet zomaar in dit geval?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:51:19 #25
7380 Treinhomo
Bring me Edelweiss
pi_184286864
Wat is een duikcomputer eigenlijk ? :@
Mike Pence and ISIS are both homophobic,
but Mike doesn't throw gay men off the roof
so he is better
this isn't that hard, people !
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')