Volgens mij maakt dit voor de wettelijke garantie niet uit. Dan zou je ook nooit iets nieuws cadeau kunnen geven waar garantie op zit.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 07:31 schreef mrPanerai het volgende:
Weet iemand hoe het nu zit.
mrP heeft een mooie duikcomputer kado gekregen met kerst.
Dus mag de oude in de verkoop, naja oud... Vorig jaar gekocht,
Wel wat interesse maar heb geen bon meer (verhuis enzo) dus ik bel de winkel en kan met mijn bankafschrift een nieuwe bon krijgen,
Maar de verkoper/eigenaar van de zaak vroeg me waarom ik de bon nodig had.
Dus ik uitleggen waarom zegt hij dat garantie niet overdraagbaar is en al dat geloop voor een bon onzin is'
Klopt dit?
De winkelier heeft - buiten dat hij het doorgeefluik is - niets te maken met de garantie, de fabrikant is de garantieplichtige. Daarom begrijp ik deze winkelier ook niet. Wellicht luiheid inderdaad.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 07:51 schreef Gunner het volgende:
komt over als een winkeleigenaar die geen moeite wil doen, maar vooral een kans ziet om potentieel geen garantie te hoeven geven want geen bon. waarschijnlijk kan hij dat prima makkelijk uit z'n administratie toveren maar wil het domweg niet.
rara waarom kopen mensen toch veel online....
Klopt. maar uiteindelijk kost het hem wel moeite, tijd en dus geld. Dan komen we weer terug op de luiheid....quote:Op dinsdag 8 januari 2019 07:53 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
De winkelier heeft - buiten dat hij het doorgeefluik is - niets te maken met de garantie, de fabrikant is de garantieplichtige. Daarom begrijp ik deze winkelier ook niet. Wellicht luiheid inderdaad.
Wat is dit nou voor onzin.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 07:53 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
De winkelier heeft - buiten dat hij het doorgeefluik is - niets te maken met de garantie, de fabrikant is de garantieplichtige. Daarom begrijp ik deze winkelier ook niet. Wellicht luiheid inderdaad.
Doorgeefluik dus. De fabrikant is de garantieplichtige. Alles behalve onzin.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 08:09 schreef BadderAapje het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor onzin.
Voor de consument is de winkelier, officieel het enige aanspreekpunt om garantie te claimen
Is geen onzin. Hij moet de shit opsturen, klant op de hoogte houden etc. Hij is alleen doorgeefluik. En daar heeft deze winkelier dus geen zin in.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 08:09 schreef BadderAapje het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor onzin.
Voor de consument is de winkelier, officieel het enige aanspreekpunt om garantie te claimen
De fabrikant heeft wat betreft de consument niets te maken met garantie.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 07:53 schreef JeMoeder het volgende:
De winkelier heeft - buiten dat hij het doorgeefluik is - niets te maken met de garantie, de fabrikant is de garantieplichtige. Daarom begrijp ik deze winkelier ook niet. Wellicht luiheid inderdaad.
quote:Op dinsdag 8 januari 2019 09:04 schreef baskick het volgende:
In het slechtste geval spreekt je toch met de koper af dat jij eventueel een beroep op garantie doet als er na verkoop wat gaat spelen?
De winkelier heeft alles te maken met de garantie. Ik koop bij de winkelier en niet bij de fabrikant.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 07:53 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
De winkelier heeft - buiten dat hij het doorgeefluik is - niets te maken met de garantie, de fabrikant is de garantieplichtige. Daarom begrijp ik deze winkelier ook niet. Wellicht luiheid inderdaad.
Ja nee dat is een strak plan. TS heeft geen bonnetje en kan dus fluiten naar zijn garantie. Heeft ie meteen gezeik met de koper indien dat ding kapot gaat.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 09:04 schreef baskick het volgende:
In het slechtste geval spreekt je toch met de koper af dat jij eventueel een beroep op garantie doet als er na verkoop wat gaat spelen?
Ga weg met je onzin, fabrikant heeft juist niets met garantie te maken en is ook niet garantieplichtig. Je hebt een overeenkomst met de verkoper, en hij - en enkel hij - moet zorgdragen voor de garantie. Dat fabrikanten toch uit coulance hun garantieprocedure open zetten, komt vooral omdat ze het product anders toch ook via de verkoper binnenkrijgen. Maar formeel heb je helemaal niets met de fabrikant te maken.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 07:53 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
De winkelier heeft - buiten dat hij het doorgeefluik is - niets te maken met de garantie, de fabrikant is de garantieplichtige. Daarom begrijp ik deze winkelier ook niet. Wellicht luiheid inderdaad.
Ik krijg gewoon altijd de vraag, is er een bon bijquote:Op dinsdag 8 januari 2019 11:39 schreef vosss het volgende:
Buiten dat; wat moet zo een ding 2e hands opbrengen? Is dat tientjeswerk? Of hebben we het over honderden euro's?
En hoeveel meer kan je er voor vragen als de bon er wel bij zit?
Ik zou niet eens de moeite nemen om achter die bon aan te gaan en gewoon zo verkopen als het maar een paar tietnjes zou schelen met wel of zonder geen bon,
Dat is gelukkig onzin. Het cadeau-argument hierboven is inderdaad een goede.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:31 schreef mrPanerai het volgende:
Hij zei alleen dat een aankoopbon niet zomaar de garantie aan een volgende klant doorgeeft.
Hoezo? De winkelier kan toch gewoon het bonnetje voor TS opzoeken? Dat ie dat nu d.m.v. een wedervraag enigszins afhoudt is wat anders.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 11:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja nee dat is een strak plan. TS heeft geen bonnetje en kan dus fluiten naar zijn garantie. Heeft ie meteen gezeik met de koper indien dat ding kapot gaat.
Staat de bon van een duikcomputer op naam dan? En wat betekent niet zomaar in dit geval?quote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:31 schreef mrPanerai het volgende:
Mss niet goed verwoord... Winkel wil best bon afdrukken en garantie geven indien nodig.
Hij zei alleen dat een aankoopbon niet zomaar de garantie aan een volgende klant doorgeeft.
Ik moest het óók opzoeken heb het opgezocht; Google bracht mij naar https://nl.wikipedia.org/wiki/Duikcomputer...quote:
quote:
en gaat de garantie dus gewoon over op de volgende koper. Maar goed, om dus met zekerheid te kunnen zeggen hoe het zit met het geval van de TS, zul je moeten weten wat hij met de winkel is overeengekomen.quote:Staat een uit een overeenkomst voortvloeiende, voor overgang vatbaar recht in een zodanig verband met een aan de schuldeiser toebehorend goed, dat hij bij dat recht slechts belang heeft, zolang hij het goed behoudt, dan gaat dat recht over op degene die dat goed onder bijzondere titel verkrijgt.
Levenslange garantie lijkt me een uitbreiding van de wettelijke garantie dus dan gelden andere regels.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 14:32 schreef mrPanerai het volgende:
Bij sommige fietsmerken toch ook wel hoor... 1ste aankoper levenslang garantie op het frame. Niet overdraagbaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |