Je zou er maar wonen en er helemaal niets mee van doen te hebbenquote:Op zondag 1 december 2019 08:47 schreef StateOfMind het volgende:
Je weet nu dus al dat dat grote rellen gaan worden straks met Oud en Nieuw.
P O P C O R Nquote:Nog steeds onrustig in Duindorp: vandalen plegen vernielingen en stichten branden
UPDATE Het blijft erg onrustig in Duindorp. Gisteravond is onder meer bouwmateriaal in brand gestoken, net zoals een container en ook andere objecten moesten het ontgelden. Ook vandaag blijken vandalen opnieuw toe te slaan.
Zo zouden er weer meldingen binnenkomen over kleine branden op straat en in containers. Het gaat hierbij vooral om de locaties Tesselseplein en Schoklandsestraat.
Volgens calamiteitenwebsite Regio15 werd er gisteren een oproep geplaatst op social media om bijeen te komen. De politie was zaterdagavond daarom met een groot aantal agenten aanwezig. Naast de verschillende brandjes, werd ook een bouwkeet omgeduwd en vond de politie zelfgemaakte kraaienpoten op de weg, waar ten minste één auto schade door heeft opgelopen.
De politie kon vanmiddag nog niet zeggen of er aanhoudingen zijn verricht. Vermoedelijk zijn de vernielingen en brandstichtingen een reactie op het feit dat het vreugdevuur dit jaar niet doorgaat in Duindorp.
Nu het vreugdevuur op Duindorp deze jaarwisseling definitief is afgelast, wordt er ook gevreesd voor rellen in de feestnacht zelf. Vastgoedman Jasbir Singh wil daarom de leegstaande Pniëlkerk versneld te slopen. ,,We moeten wel slopen. We zijn bang dat het fout gaat’', zegt hij. De ontwikkelaar van bouwproject Green Harbour aan de Tesselsestraat in Duindorp wil op de plek van de leegstaande kerk zeventig appartementen bouwen. Van sloop kwam het nog niet, maar volgens Singh is het sinds deze week alle hens om dek. De bedoeling is om vóór de jaarwisseling de kerk plat te gooien.twitter:DeScheveninger twitterde op zondag 01-12-2019 om 16:42:55En de meldingen van container/ buitenbrandjes in Duindorp beginnen weer. Oa Tesselseplein en Schoklandsestraat #Scheveningen reageer retweet
twitter:DeScheveninger twitterde op zondag 01-12-2019 om 21:11:39Momenteel is het Tesselseplein niet begaanbaar vanaf de Tesselsestraat #Duindorp https://t.co/QpQSKNzrpx reageer retweet
twitter:DeScheveninger twitterde op zondag 01-12-2019 om 21:38:24Inmiddels staan er naast afvalbakken ook een boom en de bushalte in de brand op het Tesselseplein #duindorp https://t.co/YXhUg9GQbY reageer retweet
twitter:Kaizersose070 twitterde op zondag 01-12-2019 om 21:57:23Kijk mooie paardelul Remkes en #pvda #vvd #hsp #d66 (behalve #groepdemos en #pvv ) dit krijg je als je tradities gaat verbieden in #scheveningen #duindorp terwijl ze aan alle eisen voldeden. En dit is pas het begin Dit gaat onze stad miljoenen kosten. https://t.co/cPYBimxNtJ reageer retweet
Je haalt twee vreugdevuren door elkaar. Scheveningen en Duindorp.quote:Op maandag 2 december 2019 07:19 schreef DW457 het volgende:
Wat een droeftoeters in Duindorp. Dus eerst kunnen ze niet normaal doen met dat dat vreugdevuur en als ze dan de gevolgen daarvan moeten ondervinden gaan ze rellen
Als ze zo doorgaan wordt de wijk de 31e wel afgesloten.quote:Op maandag 2 december 2019 08:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Genot, en het is pas 2 december
Ik zie het er niet echt van komen dat ze op een geweldloze manier gaan demonstreren.quote:Op maandag 2 december 2019 08:32 schreef Messina het volgende:
[..]
Als ze zo doorgaan wordt de wijk de 31e wel afgesloten.
Als dit zo doorgaat is er de 31ste niet veel meer van de wijk over.quote:Op maandag 2 december 2019 08:32 schreef Messina het volgende:
[..]
Als ze zo doorgaan wordt de wijk de 31e wel afgesloten.
Ach, de Magneet/Dukdalf heeft ook nog flink lang gestaan.quote:Op maandag 2 december 2019 08:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als dit zo doorgaat is er de 31ste niet veel meer van de wijk over.
Feestje voor de verhuurders die de wijk toch het liefst plat gooien om er hoog segment nieuwbouw neer te zetten.
Dat duindorp vuur was net zoals het scheveningen vuur ook véél te hoog en groot opgebouwd. Dat er bij duindorp niet direct huizen naast liggen was hun geluk.quote:Op maandag 2 december 2019 08:02 schreef Messina het volgende:
[..]
Je haalt twee vreugdevuren door elkaar. Scheveningen en Duindorp.
Men zou de rest er graag bij willen hebben voor koopwoningen, in principe is het een A-locatie.quote:Op maandag 2 december 2019 08:44 schreef Messina het volgende:
[..]
Ach, de Magneet/Dukdalf heeft ook nog flink lang gestaan.![]()
De buitenste ring van Duindorp zijn al koopwoningen, met als uitzondering het eerste gedeelte van de Houtrustweg tot aan de Meeuwenstraat, dat is sociale huur.
Precies, op een locatie dat het veilig kan, dusquote:Op maandag 2 december 2019 08:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat duindorp vuur was net zoals het scheveningen vuur ook véél te hoog en groot opgebouwd. Dat er bij duindorp niet direct huizen naast liggen was hun geluk.
Ja, het is een kwestie van tijd...quote:Op maandag 2 december 2019 08:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Men zou de rest er graag bij willen hebben voor koopwoningen, in principe is het een A-locatie.
ik weet niet of je ooit van arbo regels op werkplaatsen hebt gehoord als ik die bouwtafrelen zag was er niet veel veiligs aan het bouwen.quote:Op maandag 2 december 2019 08:51 schreef Messina het volgende:
[..]
Precies, op een locatie dat het veilig kan, dus
Moest wel lachen om dat hek wat ze hadden neergezet op de grens tussen Scheveningen en Duindorp. Kwestie van tijd voor die vonk ook weer aanslaat.quote:Op maandag 2 december 2019 08:51 schreef Messina het volgende:
[..]
Precies, op een locatie dat het veilig kan, dus
[..]
Ja, het is een kwestie van tijd...
Nieuws met foto's:
https://www.de-schevening(...)e-avond-in-duindorp/
quote:Op maandag 2 december 2019 08:51 schreef Messina het volgende:
Nieuws met foto's:
https://www.de-schevening(...)e-avond-in-duindorp/
Vroeger was Duindorp toch alleen voor de blanken?quote:Op maandag 2 december 2019 09:16 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nederlandse tokkies zien er wel 'raar' uit!
Het is geen foto, het is een Rorschach test.quote:Op maandag 2 december 2019 11:47 schreef Messina het volgende:
Ik vind het knap dat jullie huidskleur kunnen ontdekken op zo'n donkere foto.![]()
Of zien de heren gewoon wat ze willen zien?
Ik zie vuurwerk, brand, een kalender op 31 december, een klok vlak voor middernacht.quote:Op maandag 2 december 2019 11:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Het is geen foto, het is een Rorschach test.
In het verleden was het vaak genoeg andersom.quote:Op maandag 2 december 2019 12:13 schreef vipergts het volgende:
Dat wordt onder het genot van een hapje een een drankje met de rest van Nederland toekijken hoe een stel minder bedeelden 31 december klop krijgt van de ME en tandjes mag rapen. Niets zo goed voor de saamhorigheid als leedvermaak.
Heel dat Duindorp ja, met de bewoners er nog in wat mij betreft.quote:Op maandag 2 december 2019 08:34 schreef Janneke141 het volgende:
Hek eromheen en gecontroleerd uit laten branden.
bronquote:Over de relschoppers van afgelopen weekend wordt steeds meer bekend. Van de dertien arrestanten was een aantal minderjarig. Hoeveel dat er exact zijn, wil de politie niet zeggen. In de verklaring van Remkes staat dat de jongste arrestant 9 jaar oud was en werd opgepakt met een molotovcocktail.
Het zijn dus gewoon terroristen. Aanpakken op de Israëlische manier dus.quote:
twitter:DeScheveninger twitterde op maandag 02-12-2019 om 19:27:31Na twee flinke knallen, nu een brandje naast de voormalige Pnielkerk #Duindorp #scheveningen reageer retweet
De derde rondetwitter:AlexxOpmeer twitterde op maandag 02-12-2019 om 19:40:13We beginnen alweer vroeg vanavond! #Duindorp #Scheveningen #mijnfoto https://t.co/u5fhn7gIE5 reageer retweet
twitter:regio15 twitterde op maandag 02-12-2019 om 19:49:51Ook vanavond is het in #Duindorp onrustig. De Mobiele Eenheid (ME) is ingezet. Er zijn diverse brandjes. https://t.co/yl5jORU5Oi reageer retweet
Nouja, die kerk moest toch plattwitter:geelbont twitterde op maandag 02-12-2019 om 19:55:53De kerk brand ook al in #Duindorp https://t.co/WS1qtCspxd reageer retweet
die zou vervroegd gesloopt worden omdat ze hier al voor vreesden. sneu dat het op deze manier gaat uiteindelijk.quote:Op maandag 2 december 2019 19:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nouja, die kerk moest toch plattwitter:geelbont twitterde op maandag 02-12-2019 om 19:55:53De kerk brand ook al in #Duindorp https://t.co/WS1qtCspxd reageer retweet
quote:Op maandag 2 december 2019 19:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:
twitter:DeScheveninger twitterde op maandag 02-12-2019 om 19:27:31Na twee flinke knallen, nu een brandje naast de voormalige Pnielkerk #Duindorp #scheveningen reageer retweet
De derde rondetwitter:AlexxOpmeer twitterde op maandag 02-12-2019 om 19:40:13We beginnen alweer vroeg vanavond! #Duindorp #Scheveningen #mijnfoto https://t.co/u5fhn7gIE5 reageer retweet
Dat ze maar hun hele wijk platbranden dan kunnen die sjonnies mooi verdeeld worden over andere kansenwijken. En kan de stadontwikkeling weer goed verder.quote:Op maandag 2 december 2019 20:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
die zou vervroegd gesloopt worden omdat ze hier al voor vreesden. sneu dat het op deze manier gaat uiteindelijk.
ditquote:Op maandag 2 december 2019 20:04 schreef opgebaarde het volgende:
Gelukkig zijn het gewoon autochtonen, anders stond het land nu op zijn kop.
Ik zie toch erg veel hoodies en Adidas broeken. Ik suggereer verder niets hoor.quote:Op maandag 2 december 2019 11:47 schreef Messina het volgende:
Ik vind het knap dat jullie huidskleur kunnen ontdekken op zo'n donkere foto.![]()
Of zien de heren gewoon wat ze willen zien?
Je dacht toch niet dat Duindorpers mensen die niet blank zijn zomaar in hun wijk rotzooi laten trappen he?quote:Op maandag 2 december 2019 20:28 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Ik zie toch erg veel hoodies en Adidas broeken. Ik suggereer verder niets hoor.
Ik heb echt geen flauw idee, ben nooit in duindorp geweest.quote:Op maandag 2 december 2019 20:33 schreef Peter het volgende:
[..]
Je dacht toch niet dat Duindorpers mensen die niet blank zijn zomaar in hun wijk rotzooi laten trappen he?
Dit is wat moeders er over te zeggen heeft:quote:Op maandag 2 december 2019 13:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Goede opvoeding. Ik mag hopen dat die ouders een onderzoek gaan krijgen.
Dus het is wel weer duidelijk waar het mis gaat ...quote:https://www.gelderlander.(...)ocktail-is~a1238aa1/
Duindorpse moeder woedend over arrestatie zoon (9): ‘Hij weet niet eens wat een molotovcocktail is!’
Ilona Storm uit Duindorp is woedend op de Haagse politie. In haar pyjama stond ze gisteravond 2,5 uur lang voor het politiebureau naast het Kurhaus te wachten op haar 9-jarige zoon, die was gearresteerd. Volgens een brief van de burgemeester werd het jongetje opgepakt voor ‘rondlopen met een molotovcocktail’. De 39-jarige moeder gelooft daar helemaal niks van en doet haar kant van het verhaal.
Storm vertelde gisteravond tegen haar 9-jarige zoon dat hij even mocht buitenspelen. De dag daarvoor mocht het jongetje niet naar buiten. ,,Dat vond ik veel te gevaarlijk met de onrust in de wijk. Zondag was het rustiger en ik kan hem ook niet heel het weekend thuis laten zitten.”
Volgens de 39-jarige moeder was haar zoontje amper een uur buiten, toen agenten hem maanden om met zijn gezicht tegen een muur te gaan staan. ,,Hij werd gefouilleerd en al huilend in een politiebusje gezet. Hij is nog steeds erg aangedaan door alles en kon er vannacht niet door slapen.”
Volgens Storm was haar kind op de verkeerde plek, op de verkeerde tijd. Hij was rond 19.30 uur aan het spelen op het Tesselseplein, de centrale plek in Duindorp, toen daar een prullenbakje in de fik werd gestoken. ,,Iedereen die in de buurt stond werd meegenomen. Maar mijn zoon had er helemaal niks mee te maken. Hij had geen lucifers en zeker geen molotovcocktail bij zich. Hij weet niet eens wat dat is.”
Een woordvoerder van de politie bevestigt dat er tussen 16.00 en 24.00 uur dertien mensen zijn opgepakt. Ze wil echter verder niets vertellen over waarom het groepje om 19.30 uur werd opgepakt en of er op een van arrestanten een brandbom is aangetroffen.
Storm is nog hoorbaar woedend over de situatie. Volgens haar is de arrestatie van de kinderen rond 19.30 uur mede een reden geweest waarom het later die avond escaleerde in de wijk. ,,Mijn zoon is niet de enige omstander die is gearresteerd. Twee buurmeisjes stonden nog maar net buiten om te kijken wat er op het plein gebeurde en ze werden óók in een busje gestopt. Toen de ouders hun kinderen niet mochten zien op het politiebureau werd heel Duindorp boos. Een paar kinderen oppakken kunnen ze wel, maar als de hele buurt wordt vernield, komt de politie de wijk niet in.”
Storm kon haar zoon na ruim twee uur ophalen op het politiebureau. Hij kan niet vervolgd worden omdat hij jonger is dan 12 jaar. De andere opgepakte kinderen krijgen een proces-verbaal en moeten verklaren wat zij aan het doen waren op het Tesselseplein.
De Duindorpse zegt haar kind tot de jaarwisseling zo min mogelijk naar buiten te laten gaan. ,,Het gaat nog veel erger mis de komende tijd. Dat weet ik wel zeker. Het is verschrikkelijk hoe de wijk helemaal wordt gesloopt, de sfeer is verschrikkelijk.” Volgens Storm had de onrust voorkomen kunnen worden als er een alternatief was gekomen voor het vreugdevuur op het strand. ,,Geef de buurt gewoon een feestje met een een kleinere vuurstapel. Dat zal al een hoop schelen.”
Wat doet een kind van 9 überhaupt om 23.00 buiten op straat, en zelfs nog wakker op dat tijdstipquote:Op maandag 2 december 2019 20:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit is wat moeders er over te zeggen heeft:
[..]
"
Dus het is wel weer duidelijk waar het mis gaat ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |