abonnement Unibet Coolblue
pi_187014555
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:05 schreef Em31 het volgende:
Super rare startplek ook voor een land dat tweede werd in de semi.
Tja dat weten de producers dus niet, ze kwamen na die halve finale bij de bookies ook nauwelijks in de top terecht, en dan zie je dat de bookies en de buzz dus belangrijk zijn voor het bepalen van de startpositie... ook al had JO Sand misschien in kunnen grijpen

[ Bericht 2% gewijzigd door TheVulture op 21-05-2019 23:15:12 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187014709
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:08 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Tja dat weten de producers dus niet, ze kwamen na die halve finale bij de bookies ook nauwelijks in de top terecht, en dan zie je dat de bookies en de buzz dus belangrijk zijn voor het bepalen van de startpositie... ook al had JO Sand misschien in kunnen grijpen
Ohja vergeten :@ is ook zo.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 23:31:29 #153
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_187014947
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:04 schreef blackswangreen het volgende:
Misschien hetzelfde effect als Benjamin Ingrosso? Iets te slick?
De act misschien wel (al denk ik dat die juist wel goed gevonden zou worden door het publiek), maar de band is juist het tegenovergestelde van Benjamin Ingrosso. Optredend in simpele truien etc.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 23:34:56 #154
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_187014994
Maar het blijft bizar dat ze zo weinig punten van het publiek hebben gekregen. Ja het was een nummer dat deed denken aan het nummer van vorig jaar, de startpositie was wel erg lastig en Tsjechië heeft nou ook niet echt een bonus aan punten die ze van Europa krijgen. Zeven punten is wel heel erg karig. Je zou toch minimaal een punt of zestig hebben verwacht.

En als je dan kijkt naar de uitslag van de halve finale is het alleen maar vreemder. Blijkbaar was stemmend Europa het nummer helemaal vergeten.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 mei 2019 @ 00:11:33 #155
163650 Greys
pi_187015401
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:04 schreef blackswangreen het volgende:
Misschien hetzelfde effect als Benjamin Ingrosso? Iets te slick?
Hm ik vond deze jongens echt het tegenovergestelde. Zo lekker 'gewoon'. Hele sympathieke uitstraling en gewoon in truien ipv dat beetje gladjakkerige.

Snap er echt geen bal van en idd helemaal niet meer als je de semi uitslag ziet. Heb bij deze serieus het gevoel dat er iets fout is gegaan qua punten doorgeven/tellen ofzo. Kan toch bijna niet anders. :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 22 mei 2019 @ 00:13:34 #156
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_187015415
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 00:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Hm ik vond deze jongens echt het tegenovergestelde. Zo lekker 'gewoon'. Hele sympathieke uitstraling en gewoon in truien ipv dat beetje gladjakkerige.

Snap er echt geen bal van en idd helemaal niet meer als je de semi uitslag ziet. Heb bij deze serieus het gevoel dat er iets fout is gegaan qua punten doorgeven/tellen ofzo. Kan toch bijna niet anders. :o
Daar lijkt het haast ook wel op ja. Vorig jaar was het ook al zo typisch dat Alexander Rybak zijn halve finale won, maar vervolgens de top tien niet eens haalde...
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_187015422
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:34 schreef Redefine het volgende:
Maar het blijft bizar dat ze zo weinig punten van het publiek hebben gekregen. Ja het was een nummer dat deed denken aan het nummer van vorig jaar, de startpositie was wel erg lastig en Tsjechië heeft nou ook niet echt een bonus aan punten die ze van Europa krijgen. Zeven punten is wel heel erg karig. Je zou toch minimaal een punt of zestig hebben verwacht.

En als je dan kijkt naar de uitslag van de halve finale is het alleen maar vreemder. Blijkbaar was stemmend Europa het nummer helemaal vergeten.
Ik keek even naar de score van de 1e halve finale, daar waren ze 6e bij de televote Er waren in semi 2 ook wel minimaal 4 liedjes populairder en beter. Ook in het uptempogenre veel concurrentie, het is wat dat betreft echt zo'n liedje dat in een veld van 26 veel op de 11e, 12e plek zal zijn gekomen.

Je ziet het in de recente historie bij veel liedjes die zo rond plek 5,6 bij de televote eindigen in de halve finale, dat je dan net buiten de punten zakt in de finale als de andere deelnemers erbij komen

[ Bericht 0% gewijzigd door TheVulture op 22-05-2019 00:22:36 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187015469
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 00:13 schreef Redefine het volgende:

[..]

Daar lijkt het haast ook wel op ja. Vorig jaar was het ook al zo typisch dat Alexander Rybak zijn halve finale won, maar vervolgens de top tien niet eens haalde...
Rybak eindigde in de televote van de veel zwakkere halve finale 'maar' als 3e en hij scoorde in veel landen 5, 6 punten... Die werd ook slachtoffer toen de betere liedjes uit de andere halve finale erbij kwamen...

Benjamin Ingrosso had hetzelfde probleem zie ik nu, die was pas 6e bij de televote, dus die zakte ook veel buiten de top 10

[ Bericht 4% gewijzigd door TheVulture op 22-05-2019 00:24:29 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 22 mei 2019 @ 00:22:18 #159
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_187015505
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 00:14 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik keek even naar de score van de 1e halve finale, daar waren ze 6e bij de televote Er waren in semi 2 ook wel minimaal 4 liedjes populairder en beter. Ook in het uptempogenre veel concurrentie, het is wat dat betreft echt zo'n liedje dat in een veld van 26 veel op de 11e, 12e plek zal zijn gekomen.

Je ziet het in de recente historie bij veel liedjes die zo rond plek 5,6 eindigen in de halve finale, dat je dan net buiten de punten zakt in de finale als de andere deelnemers erbij komen
Dat is ook wel de verklaring ja. Maar slechts 7 punten blijft toch wel bizar laag.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  † In Memoriam † woensdag 22 mei 2019 @ 07:15:39 #160
368283 ato
pi_187016987
Toch nog netjes 11e geworden.
Life can be a bitch, so like it..
pi_187090903
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:08 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Tja dat weten de producers dus niet, ze kwamen na die halve finale bij de bookies ook nauwelijks in de top terecht, en dan zie je dat de bookies en de buzz dus belangrijk zijn voor het bepalen van de startpositie... ook al had JO Sand misschien in kunnen grijpen
Ik geloof dat dus niet :D . De resultaten van de semi's zijn bij de mensen (Bjorkman en Sand iig) die de running order maken echt wel bekend. Landen die goed hebben gescoord bij zowel tele als jury krijgen vrijwel altijd een goede startplek.

Verder kijken ze bij het maken van de running order naar het genre en of de artiest man of vrouw is. Dit een belangrijk onderdeel, want je wil niet net als vroeger (toen er nog echt werd geloot) dat de kijker een reeks ballades of uptempo's achter elkaar krijgt (grotere kans dat de kijker afhaakt). Ook de afwisseling man / vrouw is voor de show gewoon veel fijner. Hoe afwisselender hoe groter de kans dus dat de kijker ook blijft hangen.

Eerste helft finale:

1. Malta (uptempo, vrouw)
2. Albania (kansloze ethno ballade, vrouw)
3. Czech Republic (alternatief, uptempo, man/band)
4. Germany (midtempo, vrouw)
5. Russia (grote ballade, man, een favoriet als Sergey begint niet eerder dan 5)
6. Denmark (midtempo pop, vrouw)
7. San Marino (kansloos en gedateerd discolied, man)
8. North Macedonia (ballad, vrouw)
9. Sweden (voor Bjorkman Zweden is dit ideaal. Tsjechië dat 2e werd is niet in de buurt van Zweden te vinden. Daarvoor in de plaats San Marino dat toch slecht scoort, gevolgd door een ballade gezongen door een vrouw. Een nog groter contrast, na 2 mindere nummers, is daar ineens het vrolijke/gospelachtige Too late for love)
10. Slovenia (eigen taal, duo)
11. Cyprus (uptempo, vrouw)
12. Netherlands (ballad, man en dé favoriet)
13. Greece (midtempo, vrouw)
14. Israel (ballad, man)


Ik vind het zelf erg jammer dat ze zo weinig punten van de kijkers hebben ontvangen, maar dat zegt wel iets over het lied. Een goed lied, scoort vanaf elke plek. Dit lied is dus erg afhankelijk van waar het staat, zie semi. Daar kwam het beter tot zn recht. In de finale niet meer, gekilled door een te vroege startplek. Gelukkig hebben we de juryleden. 11e plek is mooi, maar m.i. had het meer verdiend. Erg fris en speels. Zanger heeft x-factor.
~The present is all there is~
pi_187092447
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 00:12 schreef grazz het volgende:

[..]

Ik geloof dat dus niet :D . De resultaten van de semi's zijn bij de mensen (Bjorkman en Sand iig) die de running order maken echt wel bekend. Landen die goed hebben gescoord bij zowel tele als jury krijgen vrijwel altijd een goede startplek.

Verder kijken ze bij het maken van de running order naar het genre en of de artiest man of vrouw is. Dit een belangrijk onderdeel, want je wil niet net als vroeger (toen er nog echt werd geloot) dat de kijker een reeks ballades of uptempo's achter elkaar krijgt (grotere kans dat de kijker afhaakt). Ook de afwisseling man / vrouw is voor de show gewoon veel fijner. Hoe afwisselender hoe groter de kans dus dat de kijker ook blijft hangen.

Eerste helft finale:

1. Malta (uptempo, vrouw)
2. Albania (kansloze ethno ballade, vrouw)
3. Czech Republic (alternatief, uptempo, man/band)
4. Germany (midtempo, vrouw)
5. Russia (grote ballade, man, een favoriet als Sergey begint niet eerder dan 5)
6. Denmark (midtempo pop, vrouw)
7. San Marino (kansloos en gedateerd discolied, man)
8. North Macedonia (ballad, vrouw)
9. Sweden (voor Bjorkman Zweden is dit ideaal. Tsjechië dat 2e werd is niet in de buurt van Zweden te vinden. Daarvoor in de plaats San Marino dat toch slecht scoort, gevolgd door een ballade gezongen door een vrouw. Een nog groter contrast, na 2 mindere nummers, is daar ineens het vrolijke/gospelachtige Too late for love)
10. Slovenia (eigen taal, duo)
11. Cyprus (uptempo, vrouw)
12. Netherlands (ballad, man en dé favoriet)
13. Greece (midtempo, vrouw)
14. Israel (ballad, man)


Ik vind het zelf erg jammer dat ze zo weinig punten van de kijkers hebben ontvangen, maar dat zegt wel iets over het lied. Een goed lied, scoort vanaf elke plek. Dit lied is dus erg afhankelijk van waar het staat, zie semi. Daar kwam het beter tot zn recht. In de finale niet meer, gekilled door een te vroege startplek. Gelukkig hebben we de juryleden. 11e plek is mooi, maar m.i. had het meer verdiend. Erg fris en speels. Zanger heeft x-factor.
1. Tsjechië, 3. San Marino, 7. Malta was waarschijnlijk toch beter geweest voor alle partijen, behalve San Marino. Zo'n subtopper in de semi slaagt er toch vaker niet dan wel in om vanaf de Douwe Bob-startpositie te scoren.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 november 2019 @ 17:50:17 #163
163650 Greys
pi_189926507
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_190535438
quote:
wat een lekkere single! dit had zeker de top 10 gehaald als dit de inzending was.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')