abonnement Unibet Coolblue
pi_184260188
Kunnen ongelovigen zelf niet een manifest opstellen/ondertekenen met ''WIJ ONTKENNEN het bestaan van een god/allah, WIJ BEVESTIGEN dat één ieder die zichzelf het recht toe eigent (toestemt) om anderen initiërend in hun rechten en vrijheden te beperken, zij het passief/agressief, psychisch/ fysiek bejegend, streng veroordeeld dienen te worden, en strafbaar zijn kijkend naar de universele rechten van de mens?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 7 januari 2019 @ 14:05:27 #77
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184260196
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:57 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Precies, rot op denk ik dan. Maar vind de SGP al vanaf het begin eng.
Ik vond Dijkgraaf altijd wel een sympathieke vent :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184260253
quote:
15s.gif Op maandag 7 januari 2019 14:05 schreef SpaceOddity het volgende:
Kunnen ongelovigen zelf niet een manifest opstellen/ondertekenen met ''WIJ ONTKENNEN het bestaan van een god/allah, WIJ BEVESTIGEN dat één ieder die zichzelf het recht toe eigent (toestemt) om anderen initiërend in hun rechten en vrijheden te beperken, zij het passief/agressief, psychisch/ fysiek bejegend, streng veroordeeld dienen te worden, en strafbaar zijn kijkend naar de universele rechten van de mens?
Ongelovigen hebben geen organisatievorm hè.
I´m back.
pi_184260835
quote:
15s.gif Op maandag 7 januari 2019 14:05 schreef SpaceOddity het volgende:
Kunnen ongelovigen zelf niet een manifest opstellen/ondertekenen met ''WIJ ONTKENNEN het bestaan van een god/allah, WIJ BEVESTIGEN dat één ieder die zichzelf het recht toe eigent (toestemt) om anderen initiërend in hun rechten en vrijheden te beperken, zij het passief/agressief, psychisch/ fysiek bejegend, streng veroordeeld dienen te worden, en strafbaar zijn kijkend naar de universele rechten van de mens?
Als je elke vorm van anderen in hun rechten en vrijheden te beperken strafbaar wilt maken, dan kun je alle parlementsleden wel gelijk gaan opsluiten. Vrijwel elke wet bevat wel een of andere inperking in onze vrijheden (wat ook niet meer dan logisch is).

Daarnaast kunnen ongelovigen (sommigen iig) wel voor zichzelf denken, wij hebben geen manifest nodig.
pi_184260900
quote:
15s.gif Op maandag 7 januari 2019 14:05 schreef SpaceOddity het volgende:
Kunnen ongelovigen zelf niet een manifest opstellen/ondertekenen met ''WIJ ONTKENNEN het bestaan van een god/allah, WIJ BEVESTIGEN dat één ieder die zichzelf het recht toe eigent (toestemt) om anderen initiërend in hun rechten en vrijheden te beperken, zij het passief/agressief, psychisch/ fysiek bejegend, streng veroordeeld dienen te worden, en strafbaar zijn kijkend naar de universele rechten van de mens?
In Engeland reed een tijdje een bus rond met de tekst 'There is probably no God. Relax and enjoy your life".

Dat noemde men haatzaaien ;)

Maar voldoet dit ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 7 januari 2019 @ 14:38:18 #81
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184260986
Ik snap de ophef niet helemaal. Het is toch algemeen bekend dat orthodox-religieuzen hun geschriften nogal letterlijk nemen? Zolang ze niet oproepen tot geweld of discriminatie, overtreden ze geen wetten. Als je deel uitmaakt van zo'n club, dien je de reglementen serieus te nemen. Volgens mij erkennen deze religieuzen wel dat mensen homoseksueel ingesteld kunnen zijn, zolang ze zich maar niet overgeven aan die gevoelens of er iets mee doen is er geen probleem. Je zou dus als orthodoxe christen de keus hebben om in de kast te blijven of uit de club te stappen.

Aan de andere kant zou dat wel een vorm van sociale uitsluiting opleveren in zo'n gemeenschap. Maar je zou toch als homo niet in een bekrompen dorp op het platteland willen wonen?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_184261030
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 14:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
Aan de andere kant zou dat wel een vorm van sociale uitsluiting opleveren in zo'n gemeenschap. Maar je zou toch als homo niet in een bekrompen dorp op het platteland willen wonen?
Voor veel jongeren is dat geen keuze.
  maandag 7 januari 2019 @ 14:41:35 #83
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184261055
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 14:40 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Voor veel jongeren is dat geen keuze.
Dus ze verhuizen naar de ruimdenkende grote stad.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_184261096
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 14:41 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dus ze verhuizen naar de ruimdenkende grote stad.
Bijna altijd maar voor die tijd hebben ze nog vaak een kutjeugd waar ze lang last van kunnen houden.
pi_184261124
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 14:43 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Bijna altijd maar voor die tijd hebben ze nog vaak een kutjeugd waar ze lang last van kunnen houden.
Lijkt me idd geen pretje, als hommo opgroeien in zo'n bekrompen gat. ;(
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_184261163
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 14:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Lijkt me idd geen pretje, als hommo opgroeien in zo'n bekrompen gat. ;(
Ex-collega van me is als puber gewoon op straat gegooid. Zoek het maar uit was de boodschap.
pi_184261181
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 14:47 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ex-collega van me is als puber gewoon op straat gegooid. Zoek het maar uit was de boodschap.
JA HAD IE MAAR IN DE GROTE STAD MOETEN GAAN WONEN JONGUH!1!!!1 :(

:')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_184261218
Anders verzwijg je het tot je op jezelf gaat...
pi_184261262
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 14:43 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Bijna altijd maar voor die tijd hebben ze nog vaak een kutjeugd waar ze lang last van kunnen houden.
Vreselijk inderdaad, maar sommige mensen hebben gewoon een achterlijke mening gebaseerd op een oud boek met verhalen bedacht door mensen die duizenden jaren geleden leefden. Het hebben van een achterlijke mening, zoals de ondertekenaars van dit manifest, kan je natuurlijk niet verbieden en dat zou ook de situatie van deze jongeren niet veranderen. Er zijn nou eenmaal mensen met achterlijke ideeën en die zul je ook blijven houden.
  maandag 7 januari 2019 @ 14:55:17 #90
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_184261316
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 14:52 schreef MrBadGuy het volgende:
Het hebben van een achterlijke mening, zoals de ondertekenaars van dit manifest, kan je natuurlijk niet verbieden
Dat klopt, zolang de wet niet wordt overtreden is er vrijheid van meningsuiting.

Maar, die vrijheid geeft je geen recht op kritiekloos aanvaarden van die mening.
Je mag iedereen die die mening heeft dus best fel bekritiseren binnen diezelfde vrijheid van meningsuiting.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_184261397
SGP ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 7 januari 2019 @ 15:00:30 #92
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_184261417
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 14:59 schreef TLC het volgende:
SGP ^O^
Dat fascineert me.
Hoe kun je voorstander zijn van een houding die willens en wetens anderen doelloos tot minderwaardige mensen maakt?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_184261493
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:00 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dat fascineert me.
Hoe kun je voorstander zijn van een houding die willens en wetens anderen doelloos tot minderwaardige mensen maakt?
Oh ik vind ze niet minderwaardig hoor, allesbehalve natuurlijk :) maar t strijkt ook mij tegen mn geloofsovertuiging in. En dat is gewoon een persoonlijk iets.

Dat het OM moet onderzoeken of er vervolging moet plaatsvinden vind ik ook weer zo iets, je mag toch wel je eigen mening hebben in dit land (zolang je maar niet tot haat en geweld aanzet).

Ze kunnen beter boeven gaan vangen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_184261502
quote:
15s.gif Op maandag 7 januari 2019 14:05 schreef SpaceOddity het volgende:
Kunnen ongelovigen zelf niet een manifest opstellen/ondertekenen met ''WIJ ONTKENNEN het bestaan van een god/allah, WIJ BEVESTIGEN dat één ieder die zichzelf het recht toe eigent (toestemt) om anderen initiërend in hun rechten en vrijheden te beperken, zij het passief/agressief, psychisch/ fysiek bejegend, streng veroordeeld dienen te worden, en strafbaar zijn kijkend naar de universele rechten van de mens?
Is dit wat ?

Hoi,

Ik heb deze petitie net ondertekend - doe jij ook mee?

De regering, wetgeving: Geloof uit de politiek !
Aan: De regering, wetgeving

De petitie is erg belangrijk en kan onze steun goed gebruiken. Klik hieronder om meer te lezen en jouw naam toe te voegen:
https://secure.avaaz.org/(...)utm_term=YZsDlb%2Bnl

De regering, wetgeving: Geloof uit de politiek !


Hartelijk dank,
see what is invisible to others.
pi_184261509
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 14:55 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dat klopt, zolang de wet niet wordt overtreden is er vrijheid van meningsuiting.

Maar, die vrijheid geeft je geen recht op kritiekloos aanvaarden van die mening.
Je mag iedereen die die mening heeft dus best fel bekritiseren binnen diezelfde vrijheid van meningsuiting.
Zeker, maar een minister die gelooft dat dit een stap achteruit is en mensen die zelfs aangifte willen doen zijn wat mij betreft nog een stuk achterlijker dan de mensen die dit ondertekend hebben. Ook verbaasd het mij dat mensen verbaasd zijn dat de SGP en andere prominente kerkleden hier voor zijn: onder welke steen hebben zij hun leven lang gezeten?

Er zijn nou eenmaal mensen met een extreme mening op dit gebied, laten we blij zijn dat we in een lang leven waar mensen deze mening vrijuit mogen geven en dat we zo'n democratie hebben dat ook een democratisch verkozen partij hierachter mag staan. Dát is pas vrijheid.
pi_184261538
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:05 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Zeker, maar een minister die gelooft dat dit een stap achteruit is en mensen die zelfs aangifte willen doen zijn wat mij betreft nog een stuk achterlijker dan de mensen die dit ondertekend hebben. Ook verbaasd het mij dat mensen verbaasd zijn dat de SGP en andere prominente kerkleden hier voor zijn: onder welke steen hebben zij hun leven lang gezeten?
Dat men liever geen homos in de SGP gemeenschap zag is geen nieuws.
Dat de SGP van mening is dat homoseksualiteit altijd - dus ook buiten de eigen kringen - afgekeurd moet worden en dat homoseksualiteit een soort "toneelstukje" is en dat men "gewoon hetero" moet gaan spelen is voor velen in 2019 verrassend.
pi_184261557
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:05 schreef IShootPeople het volgende:

[..]

Is dit wat ?

Hoi,

Ik heb deze petitie net ondertekend - doe jij ook mee?

De regering, wetgeving: Geloof uit de politiek !
Aan: De regering, wetgeving

De petitie is erg belangrijk en kan onze steun goed gebruiken. Klik hieronder om meer te lezen en jouw naam toe te voegen:
https://secure.avaaz.org/(...)utm_term=YZsDlb%2Bnl

De regering, wetgeving: Geloof uit de politiek !

Hartelijk dank,
Ja, en als de C uit het CDA en de CU en de G uit SGP verdwijnt, dan zullen hun ideeën niet meer gebaseerd zijn op de bijbel of het geloof? Daarnaast, wie ben jij om te bepalen op basis waarvan mensen hun politieke ideeën baseren? Zeer ondemocratisch en onwenselijk dit (zeg ik als atheïst).
pi_184261577
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:07 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat men liever geen homos in de SGP gemeenschap zag is geen nieuws.
Dat de SGP van mening is dat homoseksualiteit altijd - dus ook buiten de eigen kringen - afgekeurd moet worden en dat homos "gewoon hetero" moeten spelen is voor velen in 2019 verrassend.
Dan hebben velen inderdaad hun hele leven onder een steen geleefd.
  maandag 7 januari 2019 @ 15:09:47 #99
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184261581
Kansloos. Alleen de vormen van democratie accepteren die men aanstaat. Dan heb je het niet begrepen.
pi_184261585
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:08 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ja, en als de C uit het CDA en de CU en de G uit SGP verdwijnt, dan zullen hun ideeën niet meer gebaseerd zijn op de bijbel of het geloof? Daarnaast, wie ben jij om te bepalen op basis waarvan mensen hun politieke ideeën baseren? Zeer ondemocratisch en onwenselijk dit (zeg ik als atheïst).
Nu moet ik wel zeggen dat als de CU hun C laat vallen ik zou overwegen op ze te stemmen :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')