Waarom ben je weer overgestapt naar een ICE?quote:Op donderdag 28 maart 2019 14:11 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Met name het elektrische rijden zelf is gewoon lekker. Altijd maximale vermogen. Ik rij m'n woonwijk uit de snelweg op en ik kan direct vol gas pompen. Nu moet ik m'n motor warm rijden.......
En dan natuurlijk alle opties. Met de app zien waar m'n auto is, voorverwarmen.. of zelfs naar voren laten rollen als iemand z'n auto strak op die van mij heeft gezet. Groot scherm met navi, spotify en een grote kofferbak (en nog een extra voorin). Grote open dak vond ik ook wel lekker in de zomer, niet zo'n klein dingetje waar je bijna niets aan hebt. En auto pilot natuurlijk. Ben ermee naar Duitsland en Londen geweest, moeiteloos. Nu mag je blij zijn met een beetje normaal werkende dynamische cruise control op een auto.
Maar ben ook blij met m'n 6-in-lijn nu hoor... heb het geluid toch wel gemistmaar het voelt wel alsof je qua techniek 10 jaar terug in de tijd gaat.
Hmm deels financieel... een Tesla kan heel gunstig zijn op de zaak maar je moet wel wat winst maken anders is het gewoon een dure auto. Ten tweede hebben die Tesla's toch wel vaak problemen (bij mij viel het mee, 12v accu kapot en nieuwe motor) en ik vraag me af wat er gaat gebeuren als heel Tesla in elkaar stort. En drie, de restwaarde was vrij goed doordat je nog 2.5 jaar die 4% op het hele bedrag had. En onderdelen zijn zo tering duur (en verzekering ook) dat als je garantie voorbij is (aandrijflijn wel 8 jaar maar rest van de onderdelen 3 jaar (of 4, weet even niet meer)) je gaat huilen bij alles wat stuk gaat.quote:Op zondag 7 april 2019 09:38 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Waarom ben je weer overgestapt naar een ICE?
In mei komt medium range. En hopelijk ook long range single motor. Dan gaat de verkoop boemen.quote:Op zondag 7 april 2019 09:36 schreef Revolution-NL het volgende:
Moet je opletten wat er in Q4 gaat gebeuren als de standard range beschikbaar komt![]()
Old auto
quote:Op zondag 7 april 2019 09:47 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hmm deels financieel... een Tesla kan heel gunstig zijn op de zaak maar je moet wel wat winst maken anders is het gewoon een dure auto. Ten tweede hebben die Tesla's toch wel vaak problemen (bij mij viel het mee, 12v accu kapot en nieuwe motor) en ik vraag me af wat er gaat gebeuren als heel Tesla in elkaar stort.
Ben blij dat iemand het sarcasme heeft gespotquote:
Met "echt" bedoel je zo'n ding waar rook uit komt aan de achterkant, vooral als de motor nog koud is, een versnellingsbak die constant aan het schakelen is en waarbij je nog moet remmen als een auto voor je op de snelweg ook remt? Het enige voordeel was dat ik in één keer door kon naar m'n eindbestemmingquote:Op zondag 7 april 2019 15:54 schreef daNpy het volgende:
Je kreeg dus wel een échte auto mee gelukkig.
En dat ie heel bleef.quote:Op zondag 7 april 2019 15:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Met "echt" bedoel je zo'n ding waar rook uit komt aan de achterkant, vooral als de motor nog koud is, een versnellingsbak die constant aan het schakelen is en waarbij je nog moet remmen als een auto voor je op de snelweg ook remt? Het enige voordeel was dat ik in één keer door kon naar m'n eindbestemming
Ik noem gewoon een paar opties en voordelen van m'n Tesla... wat jij blijkbaar een "neppe" auto vindt.quote:Op zondag 7 april 2019 18:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
De rest is overigens onzin, de aandrijving heeft in principe weinig met de door jouw aangehaalde (rem)hulpmiddelen te maken
Kan ik mij voorstellen ja dat het een super auto is om te rijden, wat had je ? De model S ?quote:Op zondag 7 april 2019 19:08 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik noem gewoon een paar opties en voordelen van m'n Tesla... wat jij blijkbaar een "neppe" auto vindt.
Ja die opties hebben zo veel meerwaarde als de motor kapot isquote:Op zondag 7 april 2019 19:08 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik noem gewoon een paar opties en voordelen van m'n Tesla... wat jij blijkbaar een "neppe" auto vindt.
Ja Model S, nu een M135i. Ik zou echt geen 2e hands kopen, zelfs kleine dingetjes die stuk gaan kosten een vermogen.quote:Op zondag 7 april 2019 19:17 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Kan ik mij voorstellen ja dat het een super auto is om te rijden, wat had je ? De model S ?
Wat rij je nu als ik vragen mag ?
Ik zag er een op marktplaats met 5 ton op de klok, tegen een leuke prijs.
Maar niet doen dus als ik het zo lees
Ja maar guess what, die gaan bij een ICE ook weleens kapotquote:Op zondag 7 april 2019 19:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja die opties hebben zo veel meerwaarde als de motor kapot is
Smaak heb je in ieder gevalquote:Op zondag 7 april 2019 19:27 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja Model S, nu een M135i. Ik zou echt geen 2e hands kopen, zelfs kleine dingetjes die stuk gaan kosten een vermogen.
[..]
Ja maar guess what, die gaan bij een ICE ook weleens kapot
Deed jouw motor het in zijn geheel niet meer? Want dat is vrij uitzonderlijk.quote:Op zondag 7 april 2019 15:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ben blij dat iemand het sarcasme heeft gespotmaar ik moet toegeven dat ze dat wel goed geregeld hadden. Ik werd weggesleept in België en met taxi naar autoverhuurbedrijf gebracht en toen kreeg ik een 5-serie. Alles werd uiteraard vergoed. Na een weekje was m'n Tesla terug met nieuwe motor. Dus credits voor hoe het afgehandeld werd... maar als dit soort geintjes gebeuren bij een motor die 35.000 km heeft gereden, dan zou ik m'n hart wel vasthouden bij een 2e hands Tesla (zonder garantie)....
Ik had de facelift. Auto ging automatisch in z'n P en wilde niet meer in D. Wat er precies aan de hand was weet ik niet maar ze hadden de motor vervangen was de conclusiequote:Op maandag 8 april 2019 06:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Deed jouw motor het in zijn geheel niet meer? Want dat is vrij uitzonderlijk.
Ik weet dat zeker de eerste serie motoren nogal eens vervangen zijn vanwege onbalans in de motor, maar geen aandrijving meer is gelukkig uitzonderlijk.
Verder is bij mijn model S (eerste serie, 5 jaar 150.000 mee gereden) ook erg weinig mis gegaan. Twee keer een deurhendel, parkeerrem en ook onbalans in de motor. Die overigens door iemand die ervoor zou moeten betalen waarschijnlijk gewoon genegeerd gaat worden, want het voelt als hele lichte onbalans in je wielen.
Reparaties kosten bij Tesla wellicht serieus geld, maar nog altijd een stuk goedkoper dan bij een Cayenne bv. Mensen willen nog wel eens vergeten dat een Model S niveau 5 serie/E/A6 is. Die moet je niet vergelijken met een Golfje.
Trouwens: ook buiten de garantie is alles bij mij onder coulance vervangen. En zelfs als ik die kosten mee zou nemen reed de Model S aanzienlijk goedkoper dan de E series die ik daarvoor had. En dan zwijg ik maar over de Cayenne...
Dat deurhendeltje is 400 euro. Die prijs voor de voorbumper lijkt mij een gevalletje veel meer aan de hand.quote:Op maandag 8 april 2019 09:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik had de facelift. Auto ging automatisch in z'n P en wilde niet meer in D. Wat er precies aan de hand was weet ik niet maar ze hadden de motor vervangen was de conclusieBegon de laatste maanden ook iets meer te zoemen.
Ik snap dat je een Tesla niet met een Golf moet vergelijken, maar de prijzen zijn alsnog absurd. Deurhendeltje stuk ¤800. Van iemand gehoor die met ergens tegen aan was gereden, moest nieuwe bumper op en koplamp denk ik... ¤10.000
Het is niet voor niets dat de verzekering van ¤1500 naar ¤2200 is gegaan in de paar jaar dat ik de auto had (en ik heb zelf nooit een ongeluk gehad). Ongetwijfeld zal Porsche ook niet goedkoop zijn, maar een Tesla rijden vanwege de lage onderhoudskosten zou ik niet doen.
Dat geloof ik graag, aangezien ze toen alles wel fixten onder garantie, soms zelfs buiten garantie. Maar tegenwoordig doen ze dat minder en zijn al veel Tesla's buiten de garantie (niet de aandrijflijn/motor). Als je voor al die problemen moet gaan betalen gaat het je veel geld kosten. En je kan het niet even bij je plaatselijke garage laten fixen (tenzij het heel standaard onderhoud is), wat je bij veel andere auto's wel kan doen.quote:Op maandag 8 april 2019 15:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ken aardig wat Tesla rijders, aangezien ik een van de eersten was in Nederland, en ze hebben allemaal enorm lage running costs gehad.
Minder subsidie als gedacht zekerquote:Op maandag 8 april 2019 17:35 schreef ColtZ40 het volgende:
Maar het ding kost dus 60.000 euro, het doel was toch 30.000 euro...![]()
Is de begroting door onze overheid gedaan?
Ook als ik de reparaties vol tel zit ik op 4.000 euro voor 5 jaar en 150.000 km inclusief banden, remmen, regulier onderhoud, enz.quote:Op maandag 8 april 2019 17:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag, aangezien ze toen alles wel fixten onder garantie, soms zelfs buiten garantie. Maar tegenwoordig doen ze dat minder en zijn al veel Tesla's buiten de garantie (niet de aandrijflijn/motor). Als je voor al die problemen moet gaan betalen gaat het je veel geld kosten. En je kan het niet even bij je plaatselijke garage laten fixen (tenzij het heel standaard onderhoud is), wat je bij veel andere auto's wel kan doen.
35.000 dollar. In de VS. Daar komt in Nederland nog verscheping, invoerrecht en BTW overheen.quote:Op maandag 8 april 2019 17:35 schreef ColtZ40 het volgende:
Maar het ding kost dus 60.000 euro, het doel was toch 30.000 euro...![]()
Is de begroting door onze overheid gedaan?
De verwachting is dat de standard range in Nederland 45.000 euro gaat kosten.quote:Op maandag 8 april 2019 18:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
35.000 dollar. In de VS. Daar komt in Nederland nog verscheping, invoerrecht en BTW overheen.
Eind dit jaar komt de standard range naar Nederland. Vanaf september is de verwachting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |