abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 januari 2019 @ 22:49:52 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184229716
De enige morele keuze is zelfmoord
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184231629
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 17:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Blijkbaar wordt het niet heel snel afgebroken? Hoe snel? Enig idee?
CO2 in paar jaar tot 5 jaar.
I´m back.
pi_184231665
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 21:08 schreef Zelva het volgende:

[..]

Maakt wel een einde aan het houden van honden en katten. Dat wordt onbetaalbaar.
Krijg je veel depressieve mensen erbij en er zijn al zoveel depressieve mensen. Het gunstige effect van het hebben van een huisdier zoals een kat of een hond is ondertussen wel erkend, lijkt me.
I´m back.
pi_184231717
En het klimaatgeneuzel gaat maar door.

:Z
  zondag 6 januari 2019 @ 00:10:09 #105
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_184231731
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 00:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Krijg je veel depressieve mensen erbij en er zijn al zoveel depressieve mensen. Het gunstige effect van het hebben van een huisdier zoals een kat of een hond is ondertussen wel erkend, lijkt me.
Maar is gewoon een logisch gevolg van het uitbannen van veehouderij, of huisdieren nu goed zijn voor mensen of niet.
pi_184231815
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 00:10 schreef Zelva het volgende:

[..]

Maar is gewoon een logisch gevolg van het uitbannen van veehouderij, of huisdieren nu goed zijn voor mensen of niet.
Uitbannen van veehouderij?
Vandaag met een collega het erover gehad. Man heeft 5 paarden. Goed voor 105.000 km per SUV per jaar. :D.
I´m back.
pi_184231929
Uitbannen van intensieve veehouderij op de schaal zoals het tegenwoordig gebeurd vind ik wel een goed idee, het verbieden van huisdieren niet.

Gelukkig is dat ook niet de stellingname van dit nieuwsbericht en is daar ook geen draagvlak voor. Alleen de Partij voor de Dieren is tegen het houden van (de meeste) huisdieren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 6 januari 2019 @ 00:21:49 #108
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_184232081
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 00:16 schreef Tomatenboer het volgende:
Uitbannen van intensieve veehouderij op de schaal zoals het tegenwoordig gebeurd vind ik wel een goed idee, het verbieden van huisdieren niet.
Ik heb het niet over het verbieden van huisdieren, maar dat houden van honden en katten als gevolg van het uitbannen van veehouderij vrijwel onmogelijk wordt. Die dieren moeten vlees eten, de kosten voor het voedsel zullen zonder de vleesindustrie de pan uit rijzen.
pi_184232199
Weet je wat pas slecht is voor het milieu.

Kinderen en migranten :{w

Weet je wat goed is voor het milieu?

Genocide. ^O^


Ik zeg, iedere maandag moorden we willekeurig 1 volle passagierstrein uit. Moet jij eens kijken hoe snel Nederland klimaatneutraal is w/
pi_184232283
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 00:21 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik heb het niet over het verbieden van huisdieren, maar dat houden van honden en katten als gevolg van het uitbannen van veehouderij vrijwel onmogelijk wordt. Die dieren moeten vlees eten, de kosten voor het voedsel zullen zonder veehouderij de pan uit rijzen.
Zal ongetwijfeld wel duurder worden inderdaad, daar had ik nog onvoldoende bij stilgestaan.

Aan de andere kant zit er toch meestal slachtafval verwerkt in dierenvoer (maar dat zal dus afnemen), en er zijn tegenwoordig zulke goede vleesvervangers (vegetarisch vlees) dat dat wellicht ook een prima alternatief is (als dieren daarmee voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen althans).

Maar dat zal ongetwijfeld gevolgen gaan hebben voor de kostprijs van het houden van dieren ja. Maar lijkt me niet onoverkomelijk, ook niet als dat 5 keer zo duur zou worden, gezien wat je zou winnen bij het - zo goed als - afschaffen van intensieve veehouderij (de grootste oorzaak van CO2 uitstoot wereldwijd toch?).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_184232519
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 00:29 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zal ongetwijfeld wel duurder worden inderdaad, daar had ik nog onvoldoende bij stilgestaan.

Aan de andere kant zit er toch meestal slachtafval verwerkt in dierenvoer (maar dat zal dus afnemen), en er zijn tegenwoordig zulke goede vleesvervangers (vegetarisch vlees) dat dat wellicht ook een prima alternatief is (als dieren daarmee voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen althans).

Maar dat zal ongetwijfeld gevolgen gaan hebben voor de kostprijs van het houden van dieren ja. Maar lijkt me niet onoverkomelijk, ook niet als dat 5 keer zo duur zou worden, gezien wat je zou winnen bij het - zo goed als - afschaffen van intensieve veehouderij (de grootste oorzaak van CO2 uitstoot wereldwijd toch?).
Bovendien dan laten ze toch bijvoorbeeld plofkippen uit de Oekraïne invliegen? Ik denk niet dat Oekraïne mee gaat doen met de klimaatwet.
I´m back.
pi_184233628
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 00:26 schreef Nintex het volgende:
Weet je wat pas slecht is voor het milieu.

Kinderen en migranten :{w

Weet je wat goed is voor het milieu?

Genocide. ^O^


Ik zeg, iedere maandag moorden we willekeurig 1 volle passagierstrein uit. Moet jij eens kijken hoe snel Nederland klimaatneutraal is w/
Niet allemaal deze probeert te compenseren ^O^

NWS / Migrant doodt Franse man die hem onderdak bood in eigen huis met 28 me
pi_184233859
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 12:18 schreef LXIV het volgende:
Ok, maar als we dan roken, vuurwerk, benzineauto's, gas, vlees en huisdieren hebben afgeschaft, worden we dan met rust gelaten?
Deze nog vergeten:

parool twitterde op zaterdag 05-01-2019 om 20:20:16 De helden in kinderboeken zijn nog altijd vooral witte jongens. 'Het is tijd voor uitgevers om op zoek te gaan naar een diverser aanbod'https://t.co/pem1zxt9ZT reageer retweet
I´m back.
pi_184233895
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 12:49 schreef Hathor het volgende:
What's next? Jimmy Walker black label in het drinkbakje van je parkiet?
:D
pi_184234699
quote:
Wat een bagger stuk, ongelooflijk.

Men neme een artikel uit een andere krant, doet her en daar wat aanpassingen en beweringen (laatse jaren een trend om biefstukjes te geven aan honden blabla) en hops publiceren maar.

Het origineel: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190104_04078850
pi_184235765
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 00:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

CO2 in paar jaar tot 5 jaar.
Lijkt me dan niet dat die effecten tussen 25/100 jaar een factor 4 verschillen ofzo. Komt over alsof het eerder 100 jaar moet zijn dat de helft afgebroken is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184235781
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 00:16 schreef Tomatenboer het volgende:
Uitbannen van intensieve veehouderij op de schaal zoals het tegenwoordig gebeurd vind ik wel een goed idee, het verbieden van huisdieren niet.

Gelukkig is dat ook niet de stellingname van dit nieuwsbericht en is daar ook geen draagvlak voor. Alleen de Partij voor de Dieren is tegen het houden van (de meeste) huisdieren.
Nou, de rest van de wereld niet. Anders werd er niet zoveel van dat vlees gekocht toch?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184235916
quote:
13s.gif Op zondag 6 januari 2019 05:05 schreef Za het volgende:

[..]

Wat een bagger stuk, ongelooflijk.

Men neme een artikel uit een andere krant, doet her en daar wat aanpassingen en beweringen (laatse jaren een trend om biefstukjes te geven aan honden blabla) en hops publiceren maar.

Het origineel: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190104_04078850
Het ‘origineel’ is niet veel beter hoor.
pi_184236284
De kat krijgt beter te vreten dan ik. Dus ik eet het kattenvoer en het avondeten schuif ik stiekem onder de tafel! :(
  zondag 6 januari 2019 @ 10:45:00 #120
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_184236298
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 00:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Krijg je veel depressieve mensen erbij en er zijn al zoveel depressieve mensen. Het gunstige effect van het hebben van een huisdier zoals een kat of een hond is ondertussen wel erkend, lijkt me.
Gezonde beestjes verminken zodat je zelf niet meer depressief bent :').

Dan heb je wel iets meer hulp nodig dan een dier in huis.

Dierenliefhebbers :r
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_184236650
Carbon footprint van een kind is 58 ton CO2 per jaar, dat is ruim 400.000 km met een gemiddelde SUV.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_184238762
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:45 schreef fathank het volgende:

[..]

Gezonde beestjes verminken zodat je zelf niet meer depressief bent :').

Dan heb je wel iets meer hulp nodig dan een dier in huis.

Dierenliefhebbers :r
Het zit je wel dwars he? Je blijft dat 'verminken' maar herhalen.

En wat bedoel je hiermee precies. Heb je het dan over castreren? Of over couperen? Of over heel iets anders?
  zondag 6 januari 2019 @ 13:09:30 #123
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_184238996
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:55 schreef FYazz het volgende:

[..]

Het zit je wel dwars he? Je blijft dat 'verminken' maar herhalen.

En wat bedoel je hiermee precies. Heb je het dan over castreren? Of over couperen? Of over heel iets anders?
Het zit me inderdaad hoog ja. Castreren bijvoorbeeld. Walgelijke methode om natuurlijk gedrag te onderdrukken ten faveure van het belang van de eigenaar. Ik snap niet hoe je jezelf dan een dierenliefhebber kunt noemen.

En alleen maar zodat je dan niet alleen met je treurige ik op de bank ligt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_184239218
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:09 schreef fathank het volgende:

[..]

Het zit me inderdaad hoog ja. Castreren bijvoorbeeld. Walgelijke methode om natuurlijk gedrag te onderdrukken ten faveure van het belang van de eigenaar. Ik snap niet hoe je jezelf dan een dierenliefhebber kunt noemen.

En alleen maar zodat je dan niet alleen met je treurige ik op de bank ligt.
Castreren ben ik ook geen fan van. Onze reu is ook niet gecastreerd (en wij ondervinden daar trouwens geen hinder van in de zin van: meer in huis plassen, bovenop vrouwtjes duiken of agressief of dominant gedrag).

Steriliseren kan bij bepaalde rassen ergere ziektes voorkomen, maar in het algemeen ben ik ook daar geen voorstander van.
Onze teef was helaas al gesteriliseerd toen we haar kregen en ze heeft er wel degelijk last van. Hormoonhuishouding is in de war en ze verliest urine (wat met een pilletje wordt opgelost, maar gezond is het niet).
pi_184252601
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:17 schreef kataklysm het volgende:

Het ‘origineel’ is niet veel beter hoor.
Eens, niet veel maar wel ietsje.
  maandag 7 januari 2019 @ 00:40:04 #126
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184253306
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:09 schreef fathank het volgende:

[..]

Het zit me inderdaad hoog ja. Castreren bijvoorbeeld. Walgelijke methode om natuurlijk gedrag te onderdrukken ten faveure van het belang van de eigenaar. Ik snap niet hoe je jezelf dan een dierenliefhebber kunt noemen.

En alleen maar zodat je dan niet alleen met je treurige ik op de bank ligt.
Ik heb m 'n hond laten steriliseren omdat ik geen puppies wil (weg moeten doen aan andere mensen) en om baarmoederhalskanker te voorkomen. Lijkt me beide (ook) in het belang van het dier
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')