En terecht. Die opstandige provincie moet gewoon duidelijk beseffen dat ze bij moederland China horen. Is al eeuwen zo.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 10:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Mogguh
China is aardig bezig de touwtjes aan te trekken in HK in Taiwan.
Jij hebt daar toch gewoond een poos?quote:Op zaterdag 5 januari 2019 10:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
In HK deden ze dat al aardig, Taiwan is natuurlijk een ander verhaal
Ja het blijft raar zo'n soort patstelling tot in de eeuwigheid.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 10:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
En terecht. Die opstandige provincie moet gewoon duidelijk beseffen dat ze bij moederland China horen. Is al eeuwen zo.
Ik vraag me alleen af hoe het financieel zit? Is het momenteel volledig autonoom? De belasting die de gemiddelde Taiwanees betaalt, verdwijnt ie op de grote hoop in China of is Taiwan financieel gezien los van China?quote:Op zaterdag 5 januari 2019 10:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja het blijft raar zo'n soort patstelling tot in de eeuwigheid.
toch wordt ie uitgegeven door de Chinese Centrale bankquote:e (nieuwe) Taiwanese dollar is sinds 1949 de officiële munteenheid van Taiwan, hiervoor was de munteenheid de oude Taiwanese dollar. De nieuwe Taiwanese dollar wordt sinds het jaar 2000 uitgegeven door de Centrale bank van Republiek China, hiervoor gebeurde dit door de Bank van Taiwan.
ja, leuke stad al is het wel enorm "verchineest" sinds 97, op het eiland zelf is het nog wel redelijk in balans, daar voel ik me nog redelijk thuisquote:Op zaterdag 5 januari 2019 10:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij hebt daar toch gewoond een poos?
Als je in Hongkong met een camera op straat loopt krijg je direct allerlei mensen om je heen die je volgen en fotograferen.
Bizar man.
onafhankelijk, met de steun van de VSquote:Op zaterdag 5 januari 2019 10:28 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af hoe het financieel zit? Is het momenteel volledig autonoom? De belasting die de gemiddelde Taiwanees betaalt, verdwijnt ie op de grote hoop in China of is Taiwan financieel gezien los van China?
Republiek China is wat anders dan Volksrepubliek Chinaquote:Op zaterdag 5 januari 2019 10:30 schreef onlogisch het volgende:
[..]
toch wordt ie uitgegeven door de Chinese Centrale bank
Wat is het verschil?quote:Op zaterdag 5 januari 2019 10:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Republiek China is wat anders dan Volksrepubliek China
Republiek zijn de Taiwanezen en Volksrepubliek is China, uiteraard is de republiek zelf uitgeroepen en niet erkend door de Volksrepubliekquote:
Hoe groot is de kans dat onze vriend Xi Jinping daadwerkelijk overgaat tot militair ingrijpen denk je? Want het moddert zo al 40/45 jaar door en zijn toespraak v/d week voorspelde weinig goeds voor die afvallige provinciequote:Op zaterdag 5 januari 2019 10:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Republiek zijn de Taiwanezen en Volksrepubliek is China, uiteraard is de republiek zelf uitgeroepen en niet erkend door de Volksrepubliek
ik denk niet dat ze dat gaan doen, tenminste op de korte termijn, uiteindelijk zal Taiwan er wel aan moeten geloven maar dat zal nog wel wat decennia durenquote:Op zaterdag 5 januari 2019 10:41 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans dat onze vriend Xi Jinping daadwerkelijk overgaat tot militair ingrijpen denk je? Want het moddert zo al 40/45 jaar door en zijn toespraak v/d week voorspelde weinig goeds voor die afvallige provincie
Leven en laten leven. Ze is ook fucking oud dus de kans dat ze het binnen nu en 10 jaar begeeft is aanzienlijk.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 10:47 schreef onlogisch het volgende:
NWS / Groen huis moet worden overgeschilderd, maar eigenaresse (82) weigert
Wat vinden we hiervan?
#Teamgroen
Dit boeit echt niemandquote:Op zaterdag 5 januari 2019 10:47 schreef onlogisch het volgende:
Wat vinden we hiervan?
#Teamgroen
Nee.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 10:50 schreef Elan het volgende:
Hadden jullie ook een DM van Roland met een Twitter link die het niet deed vanmorgen?
Ik heb geen DM gehad.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 10:50 schreef Elan het volgende:
Hadden jullie ook een DM van Roland met een Twitter link die het niet deed vanmorgen?
Nee.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 10:50 schreef Elan het volgende:
Nu doet hij het wel wtfquote:Op zaterdag 5 januari 2019 10:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nee.
Ik had wel een twitterlink van Roland die het wel deed
Niet geklikt.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 10:47 schreef onlogisch het volgende:
Wat vinden we hiervan?
#Teamgroen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |