abonnement Unibet Coolblue
pi_184186346
Ik gebruik al jááááren verschillende anti-acné middeltjes, tot nu toe zonder resultaat.
Van de huisarts eerst Clindamycine lotion en later Duac acné gel voorgeschreven gekregen, ook beide weinig effect.

18 december ben ik weer langs geweest en kreeg toen een antibioticakuur voor 2 maanden mee, Doxycyline 100mg. Binnen 2-3 weken moest ik resultaat zien. Nou, nee.

Volgende stap is een doorverwijzing naar de dermatoloog :{

Iemand van jullie ervaring met bovenstaande middeltjes en een eventuele vervolgstap?
pi_184187466
LIF / Het Roaccutane topic #53.

Volgens mij is Roaccutane een van de volgende opties
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184188075
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 20:07 schreef valentijn101 het volgende:
LIF / Het Roaccutane topic #53.

Volgens mij is Roaccutane een van de volgende opties
Dat is me écht een stap te ver :X

Ik lolde wel even om m'n eigen post over de Tea Tree olie. Wat een faal was dat :')
pi_184188278
Doxy vond ik troep, ik kreeg het ooit ook voorgeschreven en werd er misselijk van en ik had niet het idee dat het werkte.
ik durfde ook geen roaccutane aan en heb het toen maar gewoon gelaten zoals het was.
pi_184188950
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 20:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Doxy vond ik troep, ik kreeg het ooit ook voorgeschreven en werd er misselijk van en ik had niet het idee dat het werkte.
ik durfde ook geen roaccutane aan en heb het toen maar gewoon gelaten zoals het was.
Ik heb alleen een droge poes :')

Hoe is het nu met je huid?
pi_184189227
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:02 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik heb alleen een droge poes :')

Hoe is het nu met je huid?
sinds ik boven de 40 kwam werd het een stuk rustiger. Verder werd het op een gegeven moment na mijn 35e ofzo meer rosacea dan andere acne en heb ik toen regelmatig acnebehandelingen bij de huidtherapeut gehad waardoor het ook verbeterde.
Huid is nooit echt rustig, maar echt heftige ontstekingen heb ik gelukkig al jaren niet meer, tot een paar weken geleden opeens weer twee.
pi_184189283
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:15 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

sinds ik boven de 40 kwam werd het een stuk rustiger. Verder werd het op een gegeven moment na mijn 35e ofzo meer rosacea dan andere acne en heb ik toen regelmatig acnebehandelingen bij de huidtherapeut gehad waardoor het ook verbeterde.
Huid is nooit echt rustig, maar echt heftige ontstekingen heb ik gelukkig al jaren niet meer, tot een paar weken geleden opeens weer twee.
Zo, dat wilde ik niet horen. Ik ben 27. ;(

Ik heb juist de laatste tijd meer ontstekingen en minder ''echte'' acné, vandaar m'n trip naar de huisarts. Hoe ben jij daar van afgekomen?
pi_184189488
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:17 schreef Poes. het volgende:

[..]

Zo, dat wilde ik niet horen. Ik ben 27. ;(

Ik heb juist de laatste tijd meer ontstekingen en minder ''echte'' acné, vandaar m'n trip naar de huisarts. Hoe ben jij daar van afgekomen?
voornamelijk leeftijd, denk ik, ben nu bijna 46 dus het werd ook wel eens tijd. Elke ochtend onder de douche een facewash, daarna een watje met toner en dan een dagcreme en dat alles zo mild mogelijk en dat is het wel. Oh en de laatste jaren af en toe een kleimasker (Mint Julep van Queen Helene).Als puber smeerde ik het vol met foundation, maar dat helpt natuurlijk niet.
Kijk eens of je aanvullende verzekering acnebehandelingen bij de huidtherapeut vergoedt, heb je meestal een verwijzing van je huisarts voor nodig.
pi_184189698
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:25 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

voornamelijk leeftijd, denk ik, ben nu bijna 46 dus het werd ook wel eens tijd. Elke ochtend onder de douche een facewash, daarna een watje met toner en dan een dagcreme en dat alles zo mild mogelijk en dat is het wel. Oh en de laatste jaren af en toe een kleimasker (Mint Julep van Queen Helene).Als puber smeerde ik het vol met foundation, maar dat helpt natuurlijk niet.
Kijk eens of je aanvullende verzekering acnebehandelingen bij de huidtherapeut vergoedt, heb je meestal een verwijzing van je huisarts voor nodig.
Ja ik ben extra aanvullend verzekerd, dat zit wel goed.

Ik heb nooit make-up kunnen verdragen, dus dichtsmeren zit er niet in.

Zou het iets hormonaals kunnen zijn denk je? Bij jou ging het pas beter toen je (neem ik aan..) in de overgang kwam?
pi_184189752
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:37 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ja ik ben extra aanvullend verzekerd, dat zit wel goed.

Ik heb nooit make-up kunnen verdragen, dus dichtsmeren zit er niet in.

Zou het iets hormonaals kunnen zijn denk je? Bij jou ging het pas beter toen je (neem ik aan..) in de overgang kwam?
geen tekenen van de overgang hoor, 40 is daar ook wel heel vroeg voor, gewoon ouder worden en je huid verandert, denk ik.
pi_184190012
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:39 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

geen tekenen van de overgang hoor, 40 is daar ook wel heel vroeg voor, gewoon ouder worden en je huid verandert, denk ik.
Geen idee, ik ben daar nog lang niet :D

Dat laatste wat je zegt, dat gaat meestal op voor pubers. Rond je 18e/20e moet het wel een keer klaar zijn.

Ik kijk het nog even een week, twee weken aan met de kuur en zal daarna een doorverwijzing vragen naar de dermatoloog.
pi_184191328
Vroeger beiden gekregen en allebei werkten ze opzich prima. Zonde dat het bij je niet aanslaat...

Let je trouwens wel op met doxycycline, ik kan me vergissen maar volgensmij vermindert deze de werking van de pil...
pi_184193702
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:46 schreef Mousemat030 het volgende:
Vroeger beiden gekregen en allebei werkten ze opzich prima. Zonde dat het bij je niet aanslaat...

Let je trouwens wel op met doxycycline, ik kan me vergissen maar volgensmij vermindert deze de werking van de pil...
Mooi dat het voor jou wel hielp ^O^

Ik heb de prikpil, dus zit wel goed :Y
pi_184204534
Ik loop ook bij een dermatoloog. Sinds mijn 18e last van onderhuidse pukkels, vooral rond mijn mondhoeken. Van de huisarts tal van zalfjes voorgeschreven gekregen (eryacne, differin, bactroban, fucidin en nog veel meer) maar niets hielp. Uiteindelijk een kuur doxycicline voorgeschreven gekregen en toen bleef het rustig. Na de kuur kwam het helaas weer terug dus uiteindelijk doorverwezen naar de dermatoloog. Wederom een kuur doxycicline (3mnd 100mg) gekregen die hielp. Moest de kuur icm met treclinac zalf volgen en na de kuur doorsmeren met ivermetcine, maar die zalfjes helpen bij mij niet. Nu opnieuw aan de doxycicline (3mnd 100mg) en daarna bekijken of het resultaat blijft met een lagere dosering (40mg) want deze mag je in principe blijven slikken. De officiële diagnose is bij mij overigens geen acne maar periorale dermatitis. Ben geen voorstander van al die antibiotica maar ben inmiddels 34 en het echt beu om regelmatig met zo’n onderhuidse ontsteking rond te lopen. Buiten dat het niet echt prettig is om met een ontzettende pukkel naar een klant te moeten ofzo is het ook gewoon pijnlijk met eten etc.

Dermatoloog gaf overigens wel aan dat als deze kuur niet weer zou helpen roaccutane eigenlijk de enige optie is die overblijft. Dat zou dan een kuur worden van +/- 9 maanden die in veel gevallen het probleem permanent oplost.

Bijwerkingen van doxycicline heb ik overigens niet. Ik heb tinnitus (in de vorm van een constante hoge pieptoon) en doxycicline wordt hier wel eens mee in verband gebracht. Nu wil het zo dat ik er sinds een tweetal weken een ontzettend irritante bromtoon bij heb gekregen, maar dit is ontstaan ruim na de vorige kuur die 2 maanden geleden is geëindigd. Gaat me te ver om dat aan de antibiotica te wijten.

Succes in ieder geval met de kruistocht naar jouw oplossing voor het probleem!
pi_184205245
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:00 schreef Tiena het volgende:
Ik loop ook bij een dermatoloog. Sinds mijn 18e last van onderhuidse pukkels, vooral rond mijn mondhoeken. Van de huisarts tal van zalfjes voorgeschreven gekregen (eryacne, differin, bactroban, fucidin en nog veel meer) maar niets hielp. Uiteindelijk een kuur doxycicline voorgeschreven gekregen en toen bleef het rustig. Na de kuur kwam het helaas weer terug dus uiteindelijk doorverwezen naar de dermatoloog. Wederom een kuur doxycicline (3mnd 100mg) gekregen die hielp. Moest de kuur icm met treclinac zalf volgen en na de kuur doorsmeren met ivermetcine, maar die zalfjes helpen bij mij niet. Nu opnieuw aan de doxycicline (3mnd 100mg) en daarna bekijken of het resultaat blijft met een lagere dosering (40mg) want deze mag je in principe blijven slikken. De officiële diagnose is bij mij overigens geen acne maar periorale dermatitis. Ben geen voorstander van al die antibiotica maar ben inmiddels 34 en het echt beu om regelmatig met zo’n onderhuidse ontsteking rond te lopen. Buiten dat het niet echt prettig is om met een ontzettende pukkel naar een klant te moeten ofzo is het ook gewoon pijnlijk met eten etc.

Dermatoloog gaf overigens wel aan dat als deze kuur niet weer zou helpen roaccutane eigenlijk de enige optie is die overblijft. Dat zou dan een kuur worden van +/- 9 maanden die in veel gevallen het probleem permanent oplost.

Bijwerkingen van doxycicline heb ik overigens niet. Ik heb tinnitus (in de vorm van een constante hoge pieptoon) en doxycicline wordt hier wel eens mee in verband gebracht. Nu wil het zo dat ik er sinds een tweetal weken een ontzettend irritante bromtoon bij heb gekregen, maar dit is ontstaan ruim na de vorige kuur die 2 maanden geleden is geëindigd. Gaat me te ver om dat aan de antibiotica te wijten.

Succes in ieder geval met de kruistocht naar jouw oplossing voor het probleem!
Bedankt voor je uitgebreide reactie! ^O^

Klinkt helaas niet heel hoopvol, sorry ;(
Ik heb sinds vorige week ook af en toe een pijnlijke ''tuut'' in m'n rechteroor, dat kan ik dus aan de Doxy wijten?
Tinnitus lijkt mij zo vreselijk, ik zou daar niet mee om kunnen gaan..
pi_184206516
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:34 schreef Poes. het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide reactie! ^O^

Klinkt helaas niet heel hoopvol, sorry ;(
Ik heb sinds vorige week ook af en toe een pijnlijke ''tuut'' in m'n rechteroor, dat kan ik dus aan de Doxy wijten?
Tinnitus lijkt mij zo vreselijk, ik zou daar niet mee om kunnen gaan..
Alles went en die pieptoon hoor ik alleen als ik me erop focus. In het begin was dat wel anders. Als dit nieuwe geluid ook permanent is moet dat vast ook gaan lukken.

Of jouw ‘tuut’ te wijten is aan de doxycicline is lastig te bepalen denk ik. Je leest wel dat áls het door de medicatie is onstaan dit in veel gevallen ook weer wegebt als je stopt.. Lastige keuze, pukkels of tinnitus 😉
pi_184206562
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 20:26 schreef Tiena het volgende:

[..]

Alles went en die pieptoon hoor ik alleen als ik me erop focus. In het begin was dat wel anders. Als dit nieuwe geluid ook permanent is moet dat vast ook gaan lukken.

Of jouw ‘tuut’ te wijten is aan de doxycicline is lastig te bepalen denk ik. Je leest wel dat áls het door de medicatie is onstaan dit in veel gevallen ook weer wegebt als je stopt.. Lastige keuze, pukkels of tinnitus 😉
Ik heb ASS en zou neurotisch worden van tinnitus :X Dan is de keus gauw gemaakt.

Had de link niet gelegd, pas toen jij er over vertelde :Y
pi_184207092
Begrijpelijk en het zijn ook persoonlijke afwegingen die je moet maken. Laat je niet te veel leiden door mogelijke bijwerkingen. Zodra ik een bijsluiter lees meen ik ook de helft van de mogelijke bijwerkingen te hebben, maar als ik dan even rationeel nadenk is er eigenlijk niets aan de hand..

Als je van die acné af bent is dat ook wat waard natuurlijk, maar niet ten koste van alles. Ik denk dat een kuur doxycicline niet zo veel kwaad kan hoor. Een arts schrijft het niet zomaar voor als er een grote kans is dat je met een vervelender probleem komt te zitten dan waarvoor het recept eigenlijk bedoeld is.

In het geval van doxycicline vroeg hij specifiek naar maag-darmklachten, iets waar ik absoluut geen last van heb.

Anyhow, nogmaals succes!
pi_184208746
Paula's Choice: Exfoliant Skin Perfecting 2% BHA Gel
pi_184403653
Ennnn na vier weken 0 resultaat, m'n gezicht is juist roder en pafferiger geworden :(
Morgen dermatoloog bellen, heb vanmorgen de doorverwijzing gekregen.

Wish me luck!
  dinsdag 15 januari 2019 @ 15:58:27 #21
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_184417319
Ik heb isotretoine/roaccutane gehad. Maar 2 maanden want ik had te hoge cholesterol niveau. Huisarts wilde niet mee doorgaan.Maar dankzij die 2 maanden ben ik vrijwel van mijn acne af. Alleen heel af en toe een kleintje. Maar die 2 maanden waren heel heeeel zwaar.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_184428659
Heb meermaals een roaccutane kuur gehad en behalve droge lippen en ogen eigenlijk weinig last gehad van bijwerkingen. Om de haverklap naar het ziekenhuis moeten voor controles was wel irritant.

De oorzaak zat bij in hormonen (spiraaltje, dus die heb ik laten verwijderen).Uiteindelijk heeft dit voor mij de problemen wel goed opgelost (nu af en toe nog wat last als ik ongesteld moet worden).
Just because you can doesn't mean you should
pi_184429163
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 06:49 schreef MissLeDuq het volgende:
Heb meermaals een roaccutane kuur gehad en behalve droge lippen en ogen eigenlijk weinig last gehad van bijwerkingen. Om de haverklap naar het ziekenhuis moeten voor controles was wel irritant.

De oorzaak zat bij in hormonen (spiraaltje, dus die heb ik laten verwijderen).Uiteindelijk heeft dit voor mij de problemen wel goed opgelost (nu af en toe nog wat last als ik ongesteld moet worden).
Hoe kwam je er achter dat het aan de hormonen lag?

Ik gruwel echt van de Roa ervaringen :X
pi_184433774
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 07:58 schreef Poes. het volgende:

[..]

Hoe kwam je er achter dat het aan de hormonen lag?

Ik gruwel echt van de Roa ervaringen :X
Omdat het voordat ik het spiraaltje kreeg altijd mee viel. Wel wat last gehad van een onzuivere huid tijdens de pubertijd maar toen werd het echt veel erger.

Vandaar ook meerdere kuren gehad. Problemen bleven wel even weg maar kwamen uiteindelijk weer terug. Na verwijderen spiraal en laatste kuur niet meer echt problemen gehad.

Zou toch willen aanraden het in elk geval te overwegen. Vaak biedt roaccutane toch wel de oplossing en het kan dus ook best meevallen met de bijwerkingen.
Just because you can doesn't mean you should
pi_184434270
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:36 schreef MissLeDuq het volgende:

[..]

Omdat het voordat ik het spiraaltje kreeg altijd mee viel. Wel wat last gehad van een onzuivere huid tijdens de pubertijd maar toen werd het echt veel erger.

Vandaar ook meerdere kuren gehad. Problemen bleven wel even weg maar kwamen uiteindelijk weer terug. Na verwijderen spiraal en laatste kuur niet meer echt problemen gehad.

Zou toch willen aanraden het in elk geval te overwegen. Vaak biedt roaccutane toch wel de oplossing en het kan dus ook best meevallen met de bijwerkingen.
Het valt nooit mee imo :N

Ik heb al acné sinds m'n 10e ofzo, nog voor ik ongesteld werd. Heb niet het idee dat het door de pil of prikpil erger is, maar tijdens m'n zwangerschap overduidelijk wél :X
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')