abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172326487
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 11:37 schreef valeriebister het volgende:

[..]

Wat super fijn! Ben jaloers!! op het afbouwende effect van de bijwerkingen dan!

Ik zit juist een beetje op het hopelijk hoogtepunt van de bijwerkingen.
Mijn handen zijn volledig kapot, handpalmen, snap niet waarom het zo mega vervelt daar.
Neus is ontstoken, wondjes aan de binnenkant en aan de buitenkant doordat ik met een handdoek er te ruw langs ging denk ik. En lippen beide uitgescheurde mondhoeken.

Enig idee wat ik kan doen tegen het neus probleem, het is blijkbaar kapot van de binnenkant/droog/korstjes en vaseline helpt niet. Ik smeer het de hele dag door.
Vind het echt een k medicijn nu, maar goed hopelijk worden de bijwerkingen weer minder over paar dagen/weken.
he bah, klinkt niet fijn. Binnenkant handen is smeren wel lastiger ja, omdat je zoveel gebruikt... heb je van die cetamacrogolcreme? Anders keer navragen bij derma.
Vaseline in je neus smeren helpt ook niet? Ik had als tip van iemand die sws (dus geen roaccutane) last van korsten in neus heeft (sorry klinkt vies :P) om evt 'nisita' aan te schaffen, kan gewoon bij drogist. Hielp bij hem goed, ik heb geen idee, vaseline red ik het zelf nog wel mee namelijk. Maar met bijwerkingen gaat vaak op en af, hoop voor je dat het snel weer te doen is :)
pi_172326512
Oh, er is geloof ik wat fout gegaan :')
pi_174284148
Dag allemaal,

Ik meld me hier graag om mee te kletsen. Zijn er nog actieve gebruikers?
pi_177049852
Even een vette kick omhoog;

In het vorige topic vroeg ik naar ervaringen met Tea Tree olie. Inmiddels heb ik een potje pure (de Tuinen, slechts 7 euro) gekocht en ben nu al drie dagen aan het smeren. En raad eens? Ik ben voor het eerst in 15 jaar acné vrij! :o

Tegen de adviezen in smeer ik het gewoon onverdund op m'n gezicht, heb geen last van uitslag/irritatie.

Dus voor wie het wil proberen; doen!

(Note; ik had vorige week de TT olie van het Kruidvat, die werkte niet. )

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2018 09:31:28 ]
pi_177256579
Ik zit al 1 week aan roaccutane 20mg maar voel niks. Las op internet verhalen dat mensen in hun eerste week droge huid en lippen krijgen maar bij mij is dat niet het geval. Ik vraag me af of dat normaal is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Teck op 18-02-2018 16:21:48 ]
pi_184206112
Ik schop deze na een jaar weer even omhoog nav LIF / Doxyciline bij acné, help?

Ik ben bang dat mijn vervolgstap de Roa wordt. -O-
Iemand momenteel nog met een kuur bezig? Ervaringen?

(Negeer mijn post hierboven maar, 2 dagen later had ik serieuze brandwonden op m'n gezicht :') #faal )
pi_184206910
Ik denk (?) dat de ervaringen niet zoveel zullen verschillen met alle ervaringen die al in deze reeks staan. Tenzij er iets is veranderd ij het product maar dat lijkt me sterk. Heb op mn 18e een kuur gevolgd (ben nu 36) en had alleen spijt dat ik het niet eerder had gedaan (of heb kunnen/mogen doen).

Uiteraard de ongemakken qua droge lippen, af en toe een bloedneus en drogere ogen, maar dat was het meer dan waard. Daarna tot op de dat van vandaag nooit meer last van gehad.

Ik weet niet waar eventuele twijfels zitten maar als jij gewoon netjes wordt geminitord op je bloed/leverwaarden en je zit verder goed in je vel/stabiel psychisch in je hoofd kan ik je alleen maar aanraden naar de huisarts te gaan voor een doorverwijzing.

Ik moest destijds nog wel eerst wat andere dingen proberen zoals benzoylperoxide en minocycline maar daarna mocht ik eindelijk aan de roaccutane.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_184403702
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 20:44 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik denk (?) dat de ervaringen niet zoveel zullen verschillen met alle ervaringen die al in deze reeks staan. Tenzij er iets is veranderd ij het product maar dat lijkt me sterk. Heb op mn 18e een kuur gevolgd (ben nu 36) en had alleen spijt dat ik het niet eerder had gedaan (of heb kunnen/mogen doen).

Uiteraard de ongemakken qua droge lippen, af en toe een bloedneus en drogere ogen, maar dat was het meer dan waard. Daarna tot op de dat van vandaag nooit meer last van gehad.

Ik weet niet waar eventuele twijfels zitten maar als jij gewoon netjes wordt geminitord op je bloed/leverwaarden en je zit verder goed in je vel/stabiel psychisch in je hoofd kan ik je alleen maar aanraden naar de huisarts te gaan voor een doorverwijzing.

Ik moest destijds nog wel eerst wat andere dingen proberen zoals benzoylperoxide en minocycline maar daarna mocht ik eindelijk aan de roaccutane.
Jeetje, ik zie je reactie nu pas, sorry! :@

Ja ik ben dus alles behalve stabiel, zowel fysiek als mentaal :') Ik vind Roa echt te eng..
Doxy deed na 4 weken nog niks dus vanmorgen de doorverwijzing gehaald bij m'n huisarts. Morgen dermatologie bellen en dan zien we wel weer verder..
pi_184404241
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:25 schreef Poes. het volgende:

[..]

Jeetje, ik zie je reactie nu pas, sorry! :@

Ja ik ben dus alles behalve stabiel, zowel fysiek als mentaal :') Ik vind Roa echt te eng..
Doxy deed na 4 weken nog niks dus vanmorgen de doorverwijzing gehaald bij m'n huisarts. Morgen dermatologie bellen en dan zien we wel weer verder..
Ik heb ook Roa geslikt, 1 kuurtje. Ik heb er niet veel last van gehad. Af en toe een bloedneus en dat was het wel. Ik vond het wel bagger dat ik elke keer van school weg moest om bloed te laten prikken.
pi_184410565
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb ook Roa geslikt, 1 kuurtje. Ik heb er niet veel last van gehad. Af en toe een bloedneus en dat was het wel. Ik vond het wel bagger dat ik elke keer van school weg moest om bloed te laten prikken.
Dit klinkt al beter ;)
Hoevaak moet je te prikken? En ik zit al 6 jaar aan de prikpil, moet ik dan alsnog die zwangerschapstesten doen?
pi_184412173
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 06:57 schreef Poes. het volgende:

[..]

Dit klinkt al beter ;)
Hoevaak moet je te prikken? En ik zit al 6 jaar aan de prikpil, moet ik dan alsnog die zwangerschapstesten doen?
Dat zou ik met de arts overleggen. In principe is niks 100%, dus mogelijk wel ja.

Ik moest volgens mij elke maand bloedprikken.
pi_184413421
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 09:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat zou ik met de arts overleggen. In principe is niks 100%, dus mogelijk wel ja.

Ik moest volgens mij elke maand bloedprikken.
Algehele onthouding hiero _O-

Maandelijks is te doen, ziekenhuis is op loopafstand hier :)
pi_184413546
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 11:18 schreef Poes. het volgende:

[..]

Algehele onthouding hiero _O-

Maandelijks is te doen, ziekenhuis is op loopafstand hier :)
Maar heb je alles al geprobeerd? Want het is geen kattenpis ook al heb ik er relatief weinig last van gehad. Het is echt het allerlaatste wat voorgeschreven wordt als niets helpt.
pi_184413782
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 11:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Maar heb je alles al geprobeerd? Want het is geen kattenpis ook al heb ik er relatief weinig last van gehad. Het is echt het allerlaatste wat voorgeschreven wordt als niets helpt.
Clindamycine lotion, Duac Acné gel en antibiotica Doxyciline.
Plus de nodige Kruidvat/apotheek smeersels en gedoe.

Ik zal eerst eens béllen met de dermatoloog, wie weet is er nog een andere optie. Hoop ik.
pi_184413798
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 11:42 schreef Poes. het volgende:

[..]

Clindamycine lotion, Duac Acné gel en antibiotica Doxyciline.
Plus de nodige Kruidvat/apotheek smeersels en gedoe.

Ik zal eerst eens béllen met de dermatoloog, wie weet is er nog een andere optie. Hoop ik.
Ben benieuwd!
  dinsdag 15 januari 2019 @ 11:47:42 #16
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_184413851
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 20:44 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik denk (?) dat de ervaringen niet zoveel zullen verschillen met alle ervaringen die al in deze reeks staan. Tenzij er iets is veranderd ij het product maar dat lijkt me sterk. Heb op mn 18e een kuur gevolgd (ben nu 36) en had alleen spijt dat ik het niet eerder had gedaan (of heb kunnen/mogen doen).

Uiteraard de ongemakken qua droge lippen, af en toe een bloedneus en drogere ogen, maar dat was het meer dan waard. Daarna tot op de dat van vandaag nooit meer last van gehad.

Ik weet niet waar eventuele twijfels zitten maar als jij gewoon netjes wordt geminitord op je bloed/leverwaarden en je zit verder goed in je vel/stabiel psychisch in je hoofd kan ik je alleen maar aanraden naar de huisarts te gaan voor een doorverwijzing.

Ik moest destijds nog wel eerst wat andere dingen proberen zoals benzoylperoxide en minocycline maar daarna mocht ik eindelijk aan de roaccutane.
Ik ben normaal vrij stabiel in mijn hoofd, was dat ten tijde van mijn acne echter totaal niet. Juist het slikken van roa heeft (uiteindelijk, na de eerste drama maanden van verergering) bij dat stuk geholpen omdat ik eindelijk weer naar buiten durfde/een spiegel in durfde te kijken enzovoorts.

Mijn bijwerkingen waren behoorlijk sterk. 's Ochtends niet je mond kunnen openen zonder eerst vaseline te smeren i.v.m. gebarsten lippen, bloedneuzen, droge ogen, huid openkrassen bij jeuk omdat het allemaal zo dun was... en niet vergeten die eerste 2/3 maanden van extreme verergering waarbij ik ook veel pijn had van de acne.

Toch zou ik zo weer een kuur doen mocht het nodig zijn, al ben ik nu al een paar jaar klachtenvrij waar ik HEEL blij om ben *O*
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 15 januari 2019 @ 11:48:28 #17
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_184413861
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 06:57 schreef Poes. het volgende:

[..]

Dit klinkt al beter ;)
Hoevaak moet je te prikken? En ik zit al 6 jaar aan de prikpil, moet ik dan alsnog die zwangerschapstesten doen?
Bloedprikken was bij mij 3 maandelijks geloof ik, en zwangerschapstesten elke maand (plasje).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_184413879
Thanks Deb, very helpful :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2019 11:49:51 ]
pi_184413929
Ik kan vrijdagmiddag al terecht, fijn :)
  dinsdag 15 januari 2019 @ 12:08:02 #20
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_184414121
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 11:49 schreef Poes. het volgende:
Thanks Deb, very helpful :'(
Je kunt maar beter op het ergste voorbereid zijn :*. Het is gewoon echt een extreem heftig paardenmiddel, maar de resultaten zijn er dan ook naar. En ik weet hoe erg acne je mentaal in de weg kan zitten, hopelijk pakt het positief voor je uit en levert het je wat rust op :*.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_184414127
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:08 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Je kunt maar beter op het ergste voorbereid zijn :*. Het is gewoon echt een extreem heftig paardenmiddel, maar de resultaten zijn er dan ook naar. En ik weet hoe erg acne je mentaal in de weg kan zitten, hopelijk pakt het positief voor je uit en levert het je wat rust op :*.
Ik zal het vrijdag wel horen, ik neem aan dat ze vrij snel kunnen beoordelen wat eventueel werkt in mijn geval.

Heb hier wel eens meegelezen, sommige mensen hadden wel 3 kuren nodig? :X
  dinsdag 15 januari 2019 @ 12:10:18 #22
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_184414143
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:08 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik zal het vrijdag wel horen, ik neem aan dat ze vrij snel kunnen beoordelen wat eventueel werkt in mijn geval.

Heb hier wel eens meegelezen, sommige mensen hadden wel 3 kuren nodig? :X
Het ligt sowieso aan je lichaamsgewicht hoeveel je kan slikken per dag en dus hoe lang het duurt, je moet x aantal gram per kg lichaamsgewicht geslikt hebben om een kuur succesvol te laten zijn geloof ik. Bij mij was dat 8 maanden slikken, ik geloof 40 mg per dag, meer trok ik niet qua bijwerkingen. Maar sommige mensen reageren niet sterk en slikken dus sneller door omdat de dosis hoger ligt.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_184414225
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:10 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Het ligt sowieso aan je lichaamsgewicht hoeveel je kan slikken per dag en dus hoe lang het duurt, je moet x aantal gram per kg lichaamsgewicht geslikt hebben om een kuur succesvol te laten zijn geloof ik. Bij mij was dat 8 maanden slikken, ik geloof 40 mg per dag, meer trok ik niet qua bijwerkingen. Maar sommige mensen reageren niet sterk en slikken dus sneller door omdat de dosis hoger ligt.
Pfffrt.

Ik hou nu op, zit me alleen maar gek te maken. Eerst vrijdag maar afwachten!
  dinsdag 15 januari 2019 @ 12:39:15 #24
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_184414536
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:16 schreef Poes. het volgende:

[..]

Pfffrt.

Ik hou nu op, zit me alleen maar gek te maken. Eerst vrijdag maar afwachten!
Juist, laat je goed informeren door je dermatoloog, spreek de mogelijke bijwerkingen en dergelijke goed door en maak je er vooral niet te druk om. Uiteindelijk moet je het doen voor het eindresultaat en niet laten tegenhouden door eventuele ongemakken tijdens het gebruik van de medicatie.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_184474825
Ik krijg een laatste kans; Treclinac (tretinoïne en clindamycine) in gel vorm.
Binnen 6 weken resultaat en anders moet ik toch écht terug voor de Roa..
pi_184483883
Ik snap inmiddels wel dat dat eng voor je is, maar ik denk dat het uiteindelijk wel de beste oplossing zal zijn (structureel en in de meeste gevallen echt blijvend) dus ik hoop dat je het uiteindelijk als een zegen gaat zien dat je aan de roaccurane mág. :)

( al hoop ik natuurlijk voor je dat dit ook aanslaat!)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_184488527
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 23:26 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik snap inmiddels wel dat dat eng voor je is, maar ik denk dat het uiteindelijk wel de beste oplossing zal zijn (structureel en in de meeste gevallen echt blijvend) dus ik hoop dat je het uiteindelijk als een zegen gaat zien dat je aan de roaccurane mág. :)

( al hoop ik natuurlijk voor je dat dit ook aanslaat!)
Ja dat begrijp ik, de dermatoloog zei ook dat ze (bijna) alleen maar positieve verhalen hoort.
Ik mag de gel 6-8 weken proberen en daarna door naar de Roa..
pi_184706213
Gel verbrandde m'n gezicht dus nu al aan de Roa.
Net bloed laten prikken en urine ingeleverd, morgen starten met 20mg.
pi_184706690
Goed nieuws, succes!

Niet vergeten grootverpakking blistex in te slaan, en goed blijven smeren!
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_184706707
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 09:40 schreef LuNaTiC het volgende:
Goed nieuws, succes!

Niet vergeten grootverpakking blistex in te slaan, en goed blijven smeren!
Heb ik nog een speciaal type nodig?
En nog tips voor zonnebrand en dagcrème? :)
pi_184706757
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 09:41 schreef Poes. het volgende:

[..]

Heb ik nog een speciaal type nodig?
En nog tips voor zonnebrand en dagcrème? :)
Nou nee, het is een beetje persoonlijk ook. De ene zweert bij Purol, de ander gebruikt gewoon labello of vaseline. Je kunt het in stick-vorm of in een potje doen. Heb persoonlijk de beste ervaringen met blistex in een rond potje. Smeert vind ik zelf fijner en voelt wat 'vetter'.

Zonnebrand (heb je waarschijnlijk nog niet nodig tenzij je nu al op vakantie gaat :P ) zou ik gewoon net zo doen als je altijd al deed (hogere factor kan vast geen kwaad) en dagcreme gebruik ik nooit :+ (maar dat komt ws omdat ik man ben :P )
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_184706937
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 09:43 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Nou nee, het is een beetje persoonlijk ook. De ene zweert bij Purol, de ander gebruikt gewoon labello of vaseline. Je kunt het in stick-vorm of in een potje doen. Heb persoonlijk de beste ervaringen met blistex in een rond potje. Smeert vind ik zelf fijner en voelt wat 'vetter'.

Zonnebrand (heb je waarschijnlijk nog niet nodig tenzij je nu al op vakantie gaat :P ) zou ik gewoon net zo doen als je altijd al deed (hogere factor kan vast geen kwaad) en dagcreme gebruik ik nooit :+ (maar dat komt ws omdat ik man ben :P )
Ik bedoelde speciale zonnebrand voor je gezicht, leek me wel handig als albino zijnde :+

Nou we zullen het allemaal meemaken!
  woensdag 30 januari 2019 @ 10:12:35 #33
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_184707170
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 09:41 schreef Poes. het volgende:

[..]

Heb ik nog een speciaal type nodig?
En nog tips voor zonnebrand en dagcrème? :)
Ik kreeg een mix van vaseline, glycerine en lanoline voorgeschreven van de huisarts, was erg fijne vette maar ook herstellende zalf die ik voor mijn lippen gebruikte, maar ook voor extreem droge plekjes op mijn huid.

Dagcréme naar mate mijn huid droger werd steeds voedender, liefst zo neutraal mogelijk verder qua parfum enzo.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 30 januari 2019 @ 10:12:46 #34
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_184707174
Succes poes!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_184708118
quote:
17s.gif Op woensdag 30 januari 2019 10:12 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik kreeg een mix van vaseline, glycerine en lanoline voorgeschreven van de huisarts, was erg fijne vette maar ook herstellende zalf die ik voor mijn lippen gebruikte, maar ook voor extreem droge plekjes op mijn huid.

Dagcréme naar mate mijn huid droger werd steeds voedender, liefst zo neutraal mogelijk verder qua parfum enzo.
Goeie tip, ga ik onthouden, dankje :)
pi_184849193
Eerste 7 dagen gehad, weinig bijwerkingen nog.
Ik mocht -uiteraard- niet meer smeren met m'n zalfjes, dus dit weekend had ik een enorme uitbraak :X Merk dat m'n gezicht nu wat begint in te drogen, dat is vrij snel of niet?
Lippen waren al schraal door het weer/verkoudheid, heb nu Blistex Medplus, die is wel fijn. En voor het slapen gaan een dikke lik Vaseline.
pi_184982775
Hey Poes, ik ben ook aan een kuur begonnen. Ik was in oktober ook al begonnen aan 20 Mg per dag, maar was zo aan het stressen over de mogelijke bijwerkingen dat ik op dag 6 alweer gestopt ben. Ik durfde gewoon niet.

Toen nog een aantal maanden tretinoine crème geprobeerd, maar dit is het toch ook niet... en verder heb ik werkelijk alles geprobeerd wat er op de markt is. Daarbij komt dat ik inmiddels 41 ben, al 30 jaar worstel met acné, en ik ben het nu echt zat.
Alleen toen ik de Diane pil slikte (in totaal 18 jaar geslikt) ging het af en aan redelijk met mijn huid. Maar deze pil mag ik niet meer slikken.

Dus nu... last resort: Roa ;-)

Omdat ik zo’n angsthaas ben heeft de dermatoloog me eerst een maandje op 10 Mg gezet. In maart gaat dit waarschijnlijk omhoog naar 20 Mg. Hoger wil ik eigenlijk niet.

Ik zit nu op dag 5. Momenteel is mijn huid wat droger en trekkerig, en mijn lippen zijn gevoeliger, maar niet droog.
Mijn huid is nog steeds een ramp, geen verbetering te zien. Maar dat had ik op deze korte termijn en met deze dosis ook niet verwacht. In oktober zag ik met 20 Mg na 5 dagen wel al echt verbetering.

Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan verlopen!
pi_184986219
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 22:13 schreef Mazzy het volgende:
Hey Poes, ik ben ook aan een kuur begonnen. Ik was in oktober ook al begonnen aan 20 Mg per dag, maar was zo aan het stressen over de mogelijke bijwerkingen dat ik op dag 6 alweer gestopt ben. Ik durfde gewoon niet.

Toen nog een aantal maanden tretinoine crème geprobeerd, maar dit is het toch ook niet... en verder heb ik werkelijk alles geprobeerd wat er op de markt is. Daarbij komt dat ik inmiddels 41 ben, al 30 jaar worstel met acné, en ik ben het nu echt zat.
Alleen toen ik de Diane pil slikte (in totaal 18 jaar geslikt) ging het af en aan redelijk met mijn huid. Maar deze pil mag ik niet meer slikken.

Dus nu... last resort: Roa ;-)

Omdat ik zo’n angsthaas ben heeft de dermatoloog me eerst een maandje op 10 Mg gezet. In maart gaat dit waarschijnlijk omhoog naar 20 Mg. Hoger wil ik eigenlijk niet.

Ik zit nu op dag 5. Momenteel is mijn huid wat droger en trekkerig, en mijn lippen zijn gevoeliger, maar niet droog.
Mijn huid is nog steeds een ramp, geen verbetering te zien. Maar dat had ik op deze korte termijn en met deze dosis ook niet verwacht. In oktober zag ik met 20 Mg na 5 dagen wel al echt verbetering.

Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan verlopen!
Heyhoi, welkom!
Dat stressen herken ik inderdaad :@ Maar gezien dit de laatste optie is ben ik er ook maar voor gegaan.
Nu bijna 2 weken 20mg, weinig verschil nog. Droge lippen, iet wat drogere ogen en verder niet veel spannends nog.
pi_185424800
Nog steeds weinig te zien, net opgehoogd naar 30mg. Dermatologe gaf me ook nog proefmonsters mee van die La Roche-Posay acnélijn, kijken of dat nog wat helpt.
pi_185425793
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 09:42 schreef Poes. het volgende:
Nog steeds weinig te zien, net opgehoogd naar 30mg. Dermatologe gaf me ook nog proefmonsters mee van die La Roche-Posay acnélijn, kijken of dat nog wat helpt.
Geen ervaring met de acné lijn, maar ik heb de facewash van la Roche en dag/nachtcrème en ik vind het fijne producten.
pi_185429165
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 10:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]

Geen ervaring met de acné lijn, maar ik heb de facewash van la Roche en dag/nachtcrème en ik vind het fijne producten.
Goed om te horen! Als deze mini's me bevallen ga ik denk ik ook maar investeren in wat producten. Heb nu droge eczeemachtige plekken op m'n handen en armen.
pi_185429310
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 13:35 schreef Poes. het volgende:
[..]

Goed om te horen! Als deze mini's me bevallen ga ik denk ik ook maar investeren in wat producten. Heb nu droge eczeemachtige plekken op m'n handen en armen.
Vind het op zich geen dure producten ook al verkoopt alleen de apotheek het. Heb een facewash en daar doe ik al een half jaar mee. Hij is net voor de helft op! Die was overigens 18 euro.
pi_185429322
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 13:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]

Vind het op zich geen dure producten ook al verkoopt alleen de apotheek het. Heb een facewash en daar doe ik al een half jaar mee. Hij is net voor de helft op!
Ik ben poor as fuck, dus 15 euro per flesje is voor mij een investering ;)
Maar goed, als je er vervolgens een jaar mee toekunt kan het weer prima uit!
pi_185700195
Inmiddels 3 La Roche-Posay producten in huis; dagcrème, lippenzalf en handcrème.
Bevallen alle drie goed, hopelijk red ik het hier mee. :Y

Geen ontstekingen meer gehad in m'n gezicht, wel heel veel kleine talgbultjes. De puistjes op m'n schouders en borst zijn al weg, dat is mooi.

Ik heb ook al speciale zonnebrand voor m'n gezicht in huis, bij welke zonkracht moet ik dat beginnen te smeren? :@
pi_185700273
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 20:39 schreef Poes. het volgende:
Inmiddels 3 La Roche-Posay producten in huis; dagcrème, lippenzalf en handcrème.
Bevallen alle drie goed, hopelijk red ik het hier mee. :Y

Geen ontstekingen meer gehad in m'n gezicht, wel heel veel kleine talgbultjes. De puistjes op m'n schouders en borst zijn al weg, dat is mooi.

Ik heb ook al speciale zonnebrand voor m'n gezicht in huis, bij welke zonkracht moet ik dat beginnen te smeren? :@
Eigenlijk moet je elke dag zonnebrand smeren, ook met bewolkt weer. Doe ik zelf ook niet hoor, maargoed... eigenlijk moet het wel :)

Heb jij trouwens ook tretinoine crème geprobeerd?

[ Bericht 2% gewijzigd door Sunshine1982 op 18-03-2019 20:48:28 ]
pi_185700545
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 20:41 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Eigenlijk moet je elke dag zonnebrand smeren, ook met bewolkt weer. Doe ik zelf ook niet hoor, maargoed... eigenlijk moet het wel :)

Heb jij trouwens ook tretinoine crème geprobeerd?
Meh. }:|
Nee die ken ik niet. Mag sowieso naast de roa geen anti acné middeltjes gebruiken.
pi_186006385
Ennnnn ik ben er alweer klaar mee.
Kreeg vorige week roodvonk, ja serieus. Dus naast de ''Roa''-uitdroging droog ik nog eens extra uit van dat virus :')

Net bij de dermatoloog geweest en afgesproken dat ik de komende maanden even helemaal niks slik/smeer en daarna kijk hoe het gaat.
pi_186239473
Ik ga hier ook maar mee schrijven...Ook ik zit sinds kort aan de Roa.
Ben 43 jaar en heb acne rosacea en acne inversa met zeer pijnlijke ontstekingen in gezicht en huidplooien als gevolg daarvan. Antibiotica werkte op zich goed maar binnen 2 weken na stoppen kwam het alweer terug.
Nu ruim een week 20 mg /pd. Mocht het dubbele nemen maar zag enorm op tegen de mogelijke bijwerkingen die tot nu toe wel meevallen. Wel bijna elke dag hoofdpijn en ontzettende jeuk op mijn hoofd.
pi_187517189
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2019 21:05 schreef GVisje het volgende:
Ik ga hier ook maar mee schrijven...Ook ik zit sinds kort aan de Roa.
Ben 43 jaar en heb acne rosacea en acne inversa met zeer pijnlijke ontstekingen in gezicht en huidplooien als gevolg daarvan. Antibiotica werkte op zich goed maar binnen 2 weken na stoppen kwam het alweer terug.
Nu ruim een week 20 mg /pd. Mocht het dubbele nemen maar zag enorm op tegen de mogelijke bijwerkingen die tot nu toe wel meevallen. Wel bijna elke dag hoofdpijn en ontzettende jeuk op mijn hoofd.
Hoe gaat het nu met je? :)

Ik ben weer bij m'n dermatoloog geweest. Weer beginnen met 10mg per dag, hopelijk vallen de bijwerkingen dan wat mee.
pi_187517400
Hoop dat deze poging succesvoller gaat zijn voor je! ^O^
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')