abonnement Unibet Coolblue
pi_184175363
Met oud en nieuw is er lichte brandschade ontstaan aan mijn nieuwe salontafel. Waar deze 31 december nog mooi lichtgrijs was, is deze nu ontsierd met 4 kleine zwarte "kraters" (we praten over een doorsnede van nog geen 2 mm). Het is zeer klein en heeft verder natuurlijk geen effect op de functie van de tafel, maar het is simpelweg ontzettend lelijk.

Even los van de discussie over eventuele schuld en opzet; zouden jullie voor dergelijke schade aanspraak maken op je inboedelverzekering? Aan de ene kant denk ik: Ja het is jammer, maar goed, het zit er nu eenmaal in en straks zie je het niet eens meer. Terwijl de andere gedachte is: Ik ben niet voor niets verzekerd.

Waar zit de grens van de verzekeraar wel of niet inschakelen?
  Moderator donderdag 3 januari 2019 @ 09:31:59 #2
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_184175620
Die grens is voor iedereen anders. Voor mij is een tafel een gebruiksvoorwerp, en die beschadigingen wel eens door normaal gebruik. Daar ga ik geen claim voor indienen.
  donderdag 3 januari 2019 @ 09:40:40 #3
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184175710
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 08:55 schreef Poottafel het volgende:
Even los van de discussie over eventuele schuld en opzet; zouden jullie voor dergelijke schade aanspraak maken op je inboedelverzekering? Aan de ene kant denk ik: Ja het is jammer, maar goed, het zit er nu eenmaal in en straks zie je het niet eens meer. Terwijl de andere gedachte is: Ik ben niet voor niets verzekerd.
Als je het wilt repareren met behulp van schuren/lakken of watdanook, dan kan je zeker de verzekering inschakelen, het is aannemelijk dat zij deze kosten op zich zullen nemen.

Maar als je verwacht dat je de dagwaarde van de tafel binnen no-time krijgt uitgekeerd van je verzekering kan je thuiskomen van een koude kermis. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ze hier wel moeilijk over kunnen doen.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184175761
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 09:40 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Als je het wilt repareren met behulp van schuren/lakken of watdanook, dan kan je zeker de verzekering inschakelen, het is aannemelijk dat zij deze kosten op zich zullen nemen.

Maar als je verwacht dat je de dagwaarde van de tafel binnen no-time krijgt uitgekeerd van je verzekering kan je thuiskomen van een koude kermis. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ze hier wel moeilijk over kunnen doen.
Ik denk dat het wel gerepareerd kan worden. Ik zeg ik denk, want ik ben geen timmerman. ;)

En ik neem aan dat wanneer ik mijn verzekeraar bel, ik ook geen timmerman aan de lijn krijg. Dus zal het dan verstandig zijn eerst advies in te winnen over wat de mogelijkheden zijn?
  donderdag 3 januari 2019 @ 09:50:29 #5
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184175845
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 09:45 schreef Poottafel het volgende:
En ik neem aan dat wanneer ik mijn verzekeraar bel, ik ook geen timmerman aan de lijn krijg. Dus zal het dan verstandig zijn eerst advies in te winnen over wat de mogelijkheden zijn?
Wat ik heb geleerd van een vergelijkbare situatie is dat je plusminus onderstaand verhaal zal volgen:

1) Je maakt een schatting van de reparatiekosten
2) Je contacteert de verzekering en vult een formulier in met je geschatte kosten. Ook zullen zij navragen hoe je bij deze geschatte kosten bent gekomen. Ook stuur je een foto mee van de schade.
3) Je zal de geschatte kosten terugkrijgen, hoogstwaarschijnlijk nadat je de bonnetjes naar ze opstuurt.Bonnetje kan zijn van bv de Gamma/Praxis, of van een lokale timmerman.

Zo is het bij mij gegaan!
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184178215
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 08:55 schreef Poottafel het volgende:
Met oud en nieuw is er lichte brandschade ontstaan aan mijn nieuwe salontafel.
Brandschade of schroeischade?

Het lijkt me het laatste :{w
pi_184178389
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 09:50 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Wat ik heb geleerd van een vergelijkbare situatie is dat je plusminus onderstaand verhaal zal volgen:

1) Je maakt een schatting van de reparatiekosten
2) Je contacteert de verzekering en vult een formulier in met je geschatte kosten. Ook zullen zij navragen hoe je bij deze geschatte kosten bent gekomen. Ook stuur je een foto mee van de schade.
3) Je zal de geschatte kosten terugkrijgen, hoogstwaarschijnlijk nadat je de bonnetjes naar ze opstuurt.Bonnetje kan zijn van bv de Gamma/Praxis, of van een lokale timmerman.

Zo is het bij mij gegaan!
Bedankt voor de tip, zeer bruikbaar!

quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 12:20 schreef r_one het volgende:

[..]

Brandschade of schroeischade?

Het lijkt me het laatste :{w
Mij ook. In de verzekeringsvoorwaarden wordt schroeischade overigens gewoon geschaard onder brandschade.
  donderdag 3 januari 2019 @ 12:31:20 #8
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184178417
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 12:29 schreef Poottafel het volgende:
Bedankt voor de tip, zeer bruikbaar!

^O^
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 12:29 schreef Poottafel het volgende:
Mij ook. In de verzekeringsvoorwaarden wordt schroeischade overigens gewoon geschaard onder brandschade.
Trouwens: Pas errug op met de verwoording van hoe de schade is ontstaan. Heb jij die schroeiplek veroorzaakt? Dan heb je alleen recht op een vergoeding bij all-risk verzekering.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaizen_ op 03-01-2019 12:44:24 ]
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184178427
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 12:29 schreef Poottafel het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, zeer bruikbaar!

[..]

Mij ook. In de verzekeringsvoorwaarden wordt schroeischade overigens gewoon geschaard onder brandschade.
Dan bel ze op en leg het voor.

De verzekeringsmaatschappij dan; niet de voorwaarden :P
pi_184178446
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 12:31 schreef Kaizen_ het volgende:
Heb jij die groeiplek veroorzaakt?
't Is geen tumor hè :P ;)
pi_184178513
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 12:31 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

^O^

[..]

Trouwens: Pas errug op met de verwoording van hoe de schade is ontstaan. Heb jij die groeiplek veroorzaakt? Dan heb je alleen recht op een vergoeding bij all-risk verzekering.
Ik weet dat ik het zelf niet was, maar een van mijn gasten. Maar hoe het precies is gegaan? Geen idee. Ik heb het de volgende dag ook pas ontdekt.

Ik denk dat ik vanavond even contact op zal nemen en gewoon exact zal vertellen hoe of wat, en dan hoor ik het wel. Wordt het niet vergoed is dat namelijk niet het einde van de wereld, enkel zonde van de tafel.
  donderdag 3 januari 2019 @ 12:44:39 #12
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184178614
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 12:32 schreef r_one het volgende:

[..]

't Is geen tumor hè :P ;)
_O- Heb 'm aangepast.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 3 januari 2019 @ 13:40:49 #13
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_184179589
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 12:37 schreef Poottafel het volgende:
Ik weet dat ik het zelf niet was, maar een van mijn gasten. Maar hoe het precies is gegaan? Geen idee. Ik heb het de volgende dag ook pas ontdekt.
Eigenlijk is de veroorzaker dus waar je moet zijn, en hij/zij kan mogelijk zijn/haar AVP inschakelen.

Gezien dit, denk ik dat je bot zult vangen bij je eigen inboedelverzekering, tenzij je een allriskdekking hebt op je eigen polis.

Succes iig!
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_184179613
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 13:40 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Eigenlijk is de veroorzaker dus waar je moet zijn, en hij/zij kan mogelijk zijn/haar AVP inschakelen.

Gezien dit, denk ik dat je bot zult vangen bij je eigen inboedelverzekering, tenzij je een allriskdekking hebt op je eigen polis.

Succes iig!
Schroeischade is vaak gedekt op de standaard dekking. En eigen verzekering gaat altijd voor.
  donderdag 3 januari 2019 @ 14:11:47 #15
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_184180148
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 13:41 schreef HarrieKeen het volgende:
En eigen verzekering gaat altijd voor.
Hoe kom je daar bij dan?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_184182479
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 12:31 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

^O^

[..]

Trouwens: Pas errug op met de verwoording van hoe de schade is ontstaan. Heb jij die schroeiplek veroorzaakt? Dan heb je alleen recht op een vergoeding bij all-risk verzekering.
Deze waarschuwing slaat nergens op. Wat een onzin. Schroeischade, ongeacht door wie veroorzaakt, is gedekt op de meest simpele inboedelverzekering.

Mijn advies is: gewoon claimen en vraag de verzekeraar of ze dit bedrijf willen inschakelen.
pi_184182550
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 14:11 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij dan?
Dat is gewoon zo. Als je dekking hebt op je eigen verzekering dan gaat dat voor een AVP. AVP keert namelijk vaak uit obv dagwaarde.

https://www.wegwijs.nl/ar(...)zekering-hoe-kan-dat
  donderdag 3 januari 2019 @ 16:26:38 #18
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_184182683
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:19 schreef HarrieKeen het volgende:
Dat is gewoon zo. Als je dekking hebt op je eigen verzekering dan gaat dat voor een AVP. AVP keert namelijk vaak uit obv dagwaarde.
Als een derde de schade veroorzaakt, is toch niet je eigen verzekering die die je aan moet spreken?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_184182901
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:26 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Als een derde de schade veroorzaakt, is toch niet je eigen verzekering die die je aan moet spreken?
Zie link die ik heb bijgevoegd
  donderdag 3 januari 2019 @ 16:40:40 #20
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_184182937
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:39 schreef HarrieKeen het volgende:
Zie link die ik heb bijgevoegd
Ik ben geen lid van die toko dus kan alleen de eerste paar regels zien...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_184182964
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:40 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ik ben geen lid van die toko dus kan alleen de eerste paar regels zien...
... Ik ben ook geen lid?
  donderdag 3 januari 2019 @ 16:43:20 #22
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_184182992
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:42 schreef HarrieKeen het volgende:
... Ik ben ook geen lid?
Raar... misschien omdat ik mobiel zit?
Kun je de tekst quoten?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_184278642
Zonder enig vooronderzoek naar mogelijke restauratiemogelijkheden heb ik contact opgenomen met de verzekeraar. Na het uitleggen van de situatie en het meesturen van een foto van de schade kwamen ze direct met het voorstel om een percentage van de nieuwprijs van de tafel uit te keren.

Ik ben hier mee akkoord gegaan omdat ik waarschijnlijk met ieder aanbod akkoord was gegaan. Maar toch vind ik het een enigszins vreemde gang van zaken. Het betreft voor beide partijen natuurlijk geen enorm bedrag, maar het gemak van uitkeren vond ik toch opvallend. Daarnaast krijg ik nu een -in mijn ogen- redelijk willekeurig bepaald bedrag toegestuurd, en mag ik het verder uitzoeken wat ik met de tafel doe.

Nu zal ik als brave burger het geld gaan gebruiken om de schroeischade te restaureren, maar omdat het dusdanig kleine schade is kan ik het bij wijze van spreken net zo goed in mijn zak stoppen en een extra vaas op tafel zetten.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 14:36:35 #24
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_184279651
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:32 schreef Poottafel het volgende:
Nu zal ik als brave burger het geld gaan gebruiken om de schroeischade te restaureren, maar omdat het dusdanig kleine schade is kan ik het bij wijze van spreken net zo goed in mijn zak stoppen en een extra vaas op tafel zetten.
Er is schade, daar wordt jij voor vergoed. Of je nou met dat geld op vakantie gaat, of de schade herstelt, dat maakt niets uit. Zo gaat het met autoschade ook, meen ik.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 14:39:02 #25
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184279686
Uiteindelijk kijkt een verzekeraar ook naar je claim-historie. Heb je nog nooit wat aangemeld keren ze vrijwel onmiddellijk een bedrag uit zonder problemen.
pi_184282303
mijn grens wordt bepaald door de verzekeraar :Y
Bij zulke gevallen gebruik ik het geld nooit om het te repareren en steek het in mijn zak.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184282332
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:32 schreef Poottafel het volgende:

Nu zal ik als brave burger het geld gaan gebruiken om de schroeischade te restaureren, maar omdat het dusdanig kleine schade is kan ik het bij wijze van spreken net zo goed in mijn zak stoppen en een extra vaas op tafel zetten.
klopt en dat maakt ook geen drol uit. Door de schade is die tafel minder waard geworden. Je vermogen is dus gezakt en daarvoor ben je verzekerd.
Hetzelfde geldt met bv een auto. Als iemand er tegenaan rijdt dan wil ik geld van de dader, maar repararen doe ik zeldzaam tot nooit, hoe groot de deuk ook is.

Ik heb een keer iets rechthoekig van hout op een kastje laten vallen met de punt. Omdat het kastje van ikea-waaibomen hout is, zat er gelijk een deuk in. Ik heb dit geclaimd en geld gekregen hiervoor, maar het kastje staat hier nog steeds zo met deuk en al.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184282402
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 14:36 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Er is schade, daar wordt jij voor vergoed. Of je nou met dat geld op vakantie gaat, of de schade herstelt, dat maakt niets uit. Zo gaat het met autoschade ook, meen ik.
De enige verzekering waar dit niet zo voor geldt is volgens mij de opstalverzekering mits er een hypotheek op het huis rust.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 9 januari 2019 @ 07:24:36 #29
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184293496
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:13 schreef paardendokter het volgende:
Deze waarschuwing slaat nergens op. Wat een onzin. Schroeischade, ongeacht door wie veroorzaakt, is gedekt op de meest simpele inboedelverzekering.
Inderdaad, heb het even opgezocht! Bij schroeischade maakt het niet uit wie deze heeft veroorzaakt!
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  Redactie Frontpage woensdag 9 januari 2019 @ 10:59:16 #30
38148 crew  Innisdemon
pi_184296259
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De enige verzekering waar dit niet zo voor geldt is volgens mij de opstalverzekering mits er een hypotheek op het huis rust.
Als je huis verwoest wordt, dan zou je in principe met de uitgekeerde herbouwwaarde, het huis opnieuw kunnen bouwen.
Je kunt echter ook met de hypotheeknemer besluiten dat niet te doen, en elders iets te kopen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  woensdag 9 januari 2019 @ 14:33:06 #31
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_184300441
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

klopt en dat maakt ook geen drol uit. Door de schade is die tafel minder waard geworden. Je vermogen is dus gezakt en daarvoor ben je verzekerd.
Hetzelfde geldt met bv een auto. Als iemand er tegenaan rijdt dan wil ik geld van de dader, maar repararen doe ik zeldzaam tot nooit, hoe groot de deuk ook is.

Ik heb een keer iets rechthoekig van hout op een kastje laten vallen met de punt. Omdat het kastje van ikea-waaibomen hout is, zat er gelijk een deuk in. Ik heb dit geclaimd en geld gekregen hiervoor, maar het kastje staat hier nog steeds zo met deuk en al.
Ik zou me daar toch vies bij voelen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_184304015
Verzekeraar is duurder uit als ze eerst alles laten uitzoeken. Manuren enzo.

En iets met claimhistorie inderdaad, denk ik.
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')