abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 14:20:33 #201
382129 crew  Donna
pi_184279414
Proof dat ze echt snoezig is; Kerst 2018;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184279455
Hier ook super tevreden met ons KDV. Waren ook heel meelevend toen Jip in het ziekenhuis lag. Hadden een kaartje gestuurd en mij een paar keer gebeld voor een update :) verder denken ze altijd met je mee als er iets is en ze zullen geen dingen doen die jij niet wil. Ik breng Jip er altijd met een gerust hart naar toe O+
pi_184279462
Donna wat een leukerd O+
pi_184280098
Donna! Wat een lieverd!
Proef gedaan, we hebben de nieuwe. Niets van gemerkt dus. Sowieso tevreden over de Kruidvat luiers, bij B altijd gebruikt. Behalve dan voor de nachten, dan toch de pampers babydry.

En nu voor B 's nachts de luierbroekjes van Drynights (want daar staat Spiderman op).
pi_184280453
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:39 schreef OliviaIsTaken het volgende:

Jentin, ook al vervelend! Maar misschien staat het gewoon fout in de app en heeft ze alleen peer of appel op? En wat gek dat ze de flessen oprekken. Ze voeden niet op verzoek dus?
Nope, niet op verzoek, ondanks het feit dat ik dat al tachtig keer heb aangegeven. Ik snap wel dat Phi niet de enige baby is en dat het soms gewoon net even beter uitkomt ofzo. Ze schrijven per kindje een aparte notitie in de app (het is echt een persoonlijk bericht met 'Phi heeft een fruithapje op met peer, banaan en kiwi. Ze heeft een paar hapjes op.') Dus dat lijkt me geen foutje. Ach, het gaat me helemaal niet om die fruithap op zich, ze is zeven maanden en gaat heus niet stuk van een hap kiwi. Ik vind het wel irritant dat ze gewoon niet luisteren, niet naar mij, maar kennelijk ook niet naar elkaar, als de ene leidster 's ochtends zegt alleen peer te geven en de andere leidster me 's middags zegt dat ze appel hebben gegeven. Het klinkt enorm pietluttig zo :@ Het is denk ik meer de optelsom van kleine dingetjes waar ik moe van word (en ik ben vandaag gewoon strontchagrijnig, dat helpt ook niet :+)

En mini, met de vorige twee kdv's waar ik ervaring mee heb, was ik heel erg tevreden. Het is dus zeker niet overal zo en ik heb meer goede ervaringen dan "slechte". En ik vind dat Caesar aan zijn tijd op het kdv echt veel heeft gehad. Hij heeft het er ook gewoon erg leuk gehad en er vriendjes gemaakt waar hij nu nog steeds mee speelt.

Luiers: die van de Lidl, Lupilu, vind ik ook best fijn.

Donna, wat een lekker moppie!
pi_184280988
Donna, wat een leukerd!

Jentin, klinkt helemaal niet pietluttig hoor. Je wil er vanuit kunnen gaan dat ze jouw opmerkingen serieus nemen en doorgeven aan elkaar.

Ik heb gelukkig ook alleen maar goede ervaringen met ons KDV. Ze zijn superlief en zorgen enorm goed voor onze kindjes. En ze gaan er allebei met erg veel plezier naar toe!

Mini, hier ook nog geen cyclus te bekennen. Ik vermoed al zo'n twee maanden dat het eraan zit te komen maar nog helemaal niks :') Als M 1 jaar is (volgende maand al!) stop ik met kolven op haar opvangdagen, misschien dat er dan iets op gang komt. Duurde het bij de andere dames ook zo lang?
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 16:05:38 #207
382129 crew  Donna
pi_184281082
Mijn menstruatie bleef helaas helemaal niet uit, maar ik heb ook geen borstvoeding gegeven.

Jentin ik vind het ook helemaal niet pietlullig. Ze communiceren niet zo goed denk ik, maar ik vind het wel belangrijk hoor, nniet pietluttig!
pi_184281219
Nou precies; ik vind het zeker ook niet pietluttig. Je geeft iets aan en ik vind dat ze daar gewoon rekening mee dienen te houden (en het intern moeten communiceren); ik zou daar heel stellig in zijn :@

@DUMAN: Nee helemaal niet zwaar mee. Alhoewel ik nu wel benieuwd ben hoe hij het heeft gedaan, maar heb er eigenlijk wel alle vertrouwen in :) Te druk op het werk om eigenlijk er veel aan te denken ook :@ We moesten een schriftje achter laten en hebben vanmorgen nog eens benoemd dat het 'rechts lokken' belangrijk is en daar zouden ze mee aan de slag gaan, dus ik lees (en vraag) het straks wel hoe het ging :D
En gefeliciteerd met je vaste aanstelling *O*

Ik las idd op de facebook van kruidvat de vele klachten over de 3 banen en dat er veel meer doorlekkers zich melden.. Erg jammer. Wij hebben ook die van kruidvat maar vooralsnog geen/weinig problemen mee.
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_184281365
Knappe Gunther!! O+

En hier ook positieve ervaringen met mijn huidige opvang, ze kijken en luisteren echt naar zowel ouders als kind en doen altijd aan maatwerk. Ik vind het mooi om te zien dat Jewel op de opvang nieuwe dingen leert en dat ik haar daar op zo'n andere manier zie groeien dan thuis O+

En de mooie G O+

En Jentin, ik vind je helemaal niet pietluttig. Jij moet erop kunnen vertrouwen dat de leidsters op de opvang nakomen wat ze jou beloven. Als de communicatie daar onderling kennelijk zo slecht is, kan dat tot hele vervelende situaties leiden. Stel Phi was allergisch geweest voor banaan, wat dan? Je bespreekt zaken niet voor niets met ze, het is jouw kind en ook al vangen ze haar daar op tijdens de opvangdagen, jij bepaalt als het goed is nog altijd wat wel en/of niet mag met en voor jouw kind. Dus ik begrijp je frustratie heel goed, en ik hoop echt dat ze beter naar je gaan luisteren!

Menstruatie, die van mij kwam helaas al binnen 6 weken weer op gang maar ik geef geen borstvoeding :+
pi_184281590
Oi, die opvang perikelen. Frustrerend lijkt me dat. Zie er ook best tegen op om O straks naar de opvang te sturen. Aan de andere kant wil ik ook weer heel graag werken.

O is nu 8 maand en viert dat door zich overal op te trekken tot staan, onmeunig veel te lachen, veel te eten en weinig te slapen. Ik loop ondertussen wel een beetje op m'n tandvlees en zit te denken aan stoppen met bv, gewoon zodat ik een nacht bij kan slapen. Maar goed, dat is wel een beetje radicaal.
pi_184281853
Jentin, dat is niet pietluttig. Je spreekt iets af over jouw kind en dan is het toch heel gek als men zich niet aan de afspraak houdt.

Donna, je Kerstmeisje O+.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:59 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Donna, wat een leukerd!

Jentin, klinkt helemaal niet pietluttig hoor. Je wil er vanuit kunnen gaan dat ze jouw opmerkingen serieus nemen en doorgeven aan elkaar.

Ik heb gelukkig ook alleen maar goede ervaringen met ons KDV. Ze zijn superlief en zorgen enorm goed voor onze kindjes. En ze gaan er allebei met erg veel plezier naar toe!

Mini, hier ook nog geen cyclus te bekennen. Ik vermoed al zo'n twee maanden dat het eraan zit te komen maar nog helemaal niks :') Als M 1 jaar is (volgende maand al!) stop ik met kolven op haar opvangdagen, misschien dat er dan iets op gang komt. Duurde het bij de andere dames ook zo lang?
Hier ook nog geen cyclus. Mars is bijna 9 maanden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:39 schreef Jagärtrut het volgende:
Oi, die opvang perikelen. Frustrerend lijkt me dat. Zie er ook best tegen op om O straks naar de opvang te sturen. Aan de andere kant wil ik ook weer heel graag werken.

O is nu 8 maand en viert dat door zich overal op te trekken tot staan, onmeunig veel te lachen, veel te eten en weinig te slapen. Ik loop ondertussen wel een beetje op m'n tandvlees en zit te denken aan stoppen met bv, gewoon zodat ik een nacht bij kan slapen. Maar goed, dat is wel een beetje radicaal.
Geen borstvoeding meer geven is geen doorslaapgarantie lieve Jagär. Uiteraard is het helemaal aan jou maar zou zonde zijn dat dat je verwachting is en als dat niet zo blijkt te zijn, je spijt krijgt dat je gestopt bent.
pi_184281884
En af en toe een nacht kunstvoeding? Dan hoef je niet te stoppen met BV maar kan je wel een nachtje slapen.
pi_184282519
Menstruatie begon bij mij na 9 maanden. Toen een maand of 2 niet en daarna elke 4 á 5 weken weer regelmatig. :)
100% bv trouwens.
pi_184282829
Aww. Günther is bezig aan z'n laatste middagslaapje als baby. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_184284565
LBF, gefeliciteerd met je dreumes *O* .

Weer een aantal hele lieve baby's waaronder 1 gepapastyled.

Menstruatie begon hier na 5 weken alweer. Wat redelijk bijzonder is aangezien in bv geef en na de miskraam / curettage van vorig jaar juli geen menstruatie meer had gehad.

Jentin, jammer dat ze zo omgaan met jouw wensen op het kdv. Je hebt het duidelijk aangegeven en jij als moeder bepaald. Ik zou wel echt een goed gesprek houden.

Jagär, wat is de reden dat je pc wilt geven om zo door te kunnen slapen? Zodat je partner dan een flesje kan geven s'nachts? Ik heb het er vandaag ook met de lactatiekundige over gehad maar die gaf ook aan dat het geven van bv geen invloed heeft over doorslapen. Wel gaf ze aan dat we kunnen proberen om Bikkel 3 nachten in zijn eigen kamer te leggen om te kijken of hij dan minder vaak komt ( momenteel s'nachts nog rond de 2,5 a 3 uur ) . Dat het ook heeft te maken met dat dat hij mij ruikt en dan bij zijn moeder wilt zijn ipv weer zelf in slaap gaat vallen.

Bikkel is vandaag alweer 5 maanden :D . Slapen in de box is inmiddels niet meer van toepassing omdat er teveel afleiding is dus maakt nu keurig 3 per dag een slaapje in zijn eigen bedje en dat gaat redelijk. Hij was net nog een tijdje aan het spelen met de schaduw voordat hij ging slapen O+
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_184286545
Hier ook met bv na ongeveer 5 a 6 weken alweer een rode vlag :+

Ik had vandaag een negatieve zwangerschapstest, Ik dacht echt dat ik zwanger was.. :N
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:53:46 #217
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_184286933
Om even de advocaat van de duivel te spelen: ik weet dat kunstvoeding geen garantie op doorslapen is, maar (vrijwel) alle verhalen van snel doorslapende kinderen in mijn omgeving, zijn van flesgevoede kinderen. Omgekeerd hoor ik bijna altijd dat borstgevoede kinderen s nachts veel langer nog om voeding vragen. Uitzonderingen uiteraard daargelaten. Ik weet dat er gezegd wordt dat daar geen wetenschappelijke onderbouwing voor is, maar valt jullie dat niet op?

Voor mij overigens geen reden om op kv over te gaan, maar ik vraag me wel ooit af hoe de nachten zouden gaan als ik geen bv zou hebben gegeven.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:58:19 #218
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184287062
Misschien omdat ze ook vaker op de kamer van de ouders slapen? want ik hoor altijd dat dat makkelijker met voeden is en kan schijnbaar gewoon half slapend. Dan zou je weer terugkomen op wat de lk tegen Wolken zei over de geur van de moeder.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 21:07:02 #219
342418 VKV
Plausibel
pi_184287337
J. krijgt flesvoeding en ligt al vanaf dat hij vier weken was op zijn eigen kamer en sliep met 12 weken wel door (minstens 6 uur achter elkaar, maar vaak zat ook 8-9).
pi_184287449
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:53 schreef Spees_Eend het volgende:
Om even de advocaat van de duivel te spelen: ik weet dat kunstvoeding geen garantie op doorslapen is, maar (vrijwel) alle verhalen van snel doorslapende kinderen in mijn omgeving, zijn van flesgevoede kinderen. Omgekeerd hoor ik bijna altijd dat borstgevoede kinderen s nachts veel langer nog om voeding vragen. Uitzonderingen uiteraard daargelaten. Ik weet dat er gezegd wordt dat daar geen wetenschappelijke onderbouwing voor is, maar valt jullie dat niet op?

Voor mij overigens geen reden om op kv over te gaan, maar ik vraag me wel ooit af hoe de nachten zouden gaan als ik geen bv zou hebben gegeven.
Dat speelt in mijn hoofd ook. Plus, de afhankelijkheid van mij begint me op te breken. O drinkt niet uit een flesje en heeft vooral snachts me echt nodig. Ik denk dat stoppen met bv hier bij zou kunnen helpen. Ook omdat ik op het moment snachts altijd de makkelijke weg kies, vanwege geen energie voor iets anders. Maar goed, ik denk niet dat ik ga stoppen voordat hij 1 is... Flesjes maken in het midden van de nacht lijkt me ook niets...
pi_184287499
Oh, verder werd ik dit weekend voor het eerst weer ongesteld. S'avonds, bij m'n ouders thuis. Niets bij me en niets in huis. Gelukkig dient een luier ook best als nood maandverband. Ik had zo gehoopt dat het nog even uit zou blijven...
pi_184287557
Bedankt voor de felicitaties! We hebben er niks aan gedaan vandaag maar ze hebben er op het kdv wel wat mee gedaan en hij staat op elke foto een beetje zo -> :? :')

Nog een O+ voor alle mooie foto’s die ik voorbij heb zien komen!

En ik heb alleen ervaring met kv en Casper sliep wel vrij snel een poos door (van week 6-16 ongeveer) daarna eigenlijk niet meer. Maar ik had dan meestal 1 en max 2 voedingsmomenten per nacht en niet elke 2u bijvoorbeeld. Ik zou nooit voor volledig kv kiezen om het doorslapen (ik had sowieso graag bv willen geven) maar ik sluit me wel bij Spees aan omdat ik die verhalen ook ken. En wat betreft flesjes maken in de nacht. Wij hebben een afgemeten poederbakje + fles in de badkamer staan en warm water uit de kraan daar. :P
pi_184287842
Vandaag weer 2 vaccinaties gehad en eenmaal thuis aangekomen lekker van een wortelprutje smullen! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En daarna een lekker middagdutje! :Y
pi_184287856
Phi kreeg de eerste vier maanden volledig bv en sliep toen al regelmatig klokje rond of in elk geval een uur of zeven/acht achter elkaar en dan na een voeding nog een paar uur verder. Toen ik begon met kv kwamen er ineens weer 1 of 2 nachtvoedingen bij. Na een tijdje verdwenen die weer (vaak dan, ze komt ook nog wel eens voor een fles hoor, en we hebben ook wel eens gekloot ‘s nachts met wakkere baby enzo).
Ze slaapt wel vanaf dag 1 op haar eigen kamer. Haar broer deed dat ook. Beide sliepen al snel lange stukken, een uur of zes achter elkaar sowieso. Maar ja, n=2, geen idee of er een verband is. Ik zou met zulke horrornachten in elk geval ook op zoek gaan naar een verklaring/oplossing, maar ik vraag me dus oprecht af of die er is.

Het lijkt me zo zwaar om zo vaak te moeten voeden en zo vaak zulke klotenachten te hebben als sommige van jullie, zoals Spees en Aure en Sillie en Jagär :{ :*
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 21:29:14 #225
382129 crew  Donna
pi_184288054
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:14 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Bedankt voor de felicitaties! We hebben er niks aan gedaan vandaag maar ze hebben er op het kdv wel wat mee gedaan en hij staat op elke foto een beetje zo -> :? :')

Nog een O+ voor alle mooie foto’s die ik voorbij heb zien komen!

En ik heb alleen ervaring met kv en Casper sliep wel vrij snel een poos door (van week 6-16 ongeveer) daarna eigenlijk niet meer. Maar ik had dan meestal 1 en max 2 voedingsmomenten per nacht en niet elke 2u bijvoorbeeld. Ik zou nooit voor volledig kv kiezen om het doorslapen (ik had sowieso graag bv willen geven) maar ik sluit me wel bij Spees aan omdat ik die verhalen ook ken. En wat betreft flesjes maken in de nacht. Wij hebben een afgemeten poederbakje + fles in de badkamer staan en warm water uit de kraan daar. :P
Ik hou er niet van om de 'betweter' uit de hangen, maar warm kraanwater om babyvoeding aan te maken wordt afgeraden.

Je kan uiteraard wel gewoon een thermosfles gekookt water in de badkamer zetten en aanvullen met koud kraanwater.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')