abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184256973
U. is 9,5 maand en snapt heel goed hoe hij moet eten. Hij eet wat hij lekker vindt dan ook goed. Maar hij kan niet iedere keer alleen brood, aardappel en vlees en vis eten, natuurlijk.

Hij at eerst bijna een heel mandarijntje, maar nu gooit ‘ie de partjes meteen op de grond. En zo gaat het met alles wat ie eerst wel at.

Op het kdv krijgt hij ook fruithapje en daar eet hij het wel.

Hij is zo eigenwijs. Van wie zal ‘ie dat toch hebben? 🙄
Protège moi de mes désirs.
pi_184257104
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 10:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
U. is 9,5 maand en snapt heel goed hoe hij moet eten. Hij eet wat hij lekker vindt dan ook goed. Maar hij kan niet iedere keer alleen brood, aardappel en vlees en vis eten, natuurlijk.

Hij at eerst bijna een heel mandarijntje, maar nu gooit ‘ie de partjes meteen op de grond. En zo gaat het met alles wat ie eerst wel at.

Op het kdv krijgt hij ook fruithapje en daar eet hij het wel.

Hij is zo eigenwijs. Van wie zal ‘ie dat toch hebben? 🙄
DUMAN, klinkt als een enorme boef! En snap je tv methode heel erg goed. Als het werkt, werkt het, B is bijna 5 en eet nog steeds zijn fruit met 1 filmpje op Netflix. Tenminste thuis, hij is natuurlijk 5 ochtenden op school. Verder eet hij alles en zonder tv, dus gewoon lekker doen zo. Minder stress, minder gedoe.
pi_184257193
Tink, succes met wegen. Ik hoop dat ze voldoende aangekomen is :)

Sillie, ik vind je spoiler heel heftig om te lezen. Ik heb geen tips, ik sluit me aan bij de rest. Het zijn ook zijn kinderen en jij hebt steun nodig. Maar zo te lezen zit hij ook niet goed in zijn vel. Het is dan moeilijk weer bij elkaar te komen.

Duman, ook even een knuffel voor jou :* Ik snap heel goed dat je meer hebt aan een luisterend oor dan aan commentaar.

Vlokje wat ga je hard! O+ Wel heel lastig lijkt mij, die verlatingsangst. Kon je ze maar vertellen dat je er altijd bent en altijd terug komt, ook al ben je even niet in het zicht.
Schanu, ik vind het oké om weer aan het werk te gaan. Ik geniet van mijn dagen met M, maar even er tussenuit en weer mijzelf zijn lijkt me ook leuk. Even de hersenen weer aan ;)

Een :* voor de slechte nachten. Wij merken wel dat M sneller en vaker wakker wordt bij honger. Als hij overdag goed gedronken heeft en voor het naar bed gaan nog goed drinkt, dan trekt hij hem zo 6/7 uur door. Wij bieden soms gewoon nog even wat extra aan voor het slapen gaan. Ook al is het maar 80/100ml :)

En over het vaste voedsel: het lijkt me een enorme zoektocht om er samen een goede weg in te vinden. Het ene kind zal het sneller oppikken dan de andere. Zolang ze nog lekker groeien, fit en gezond zijn is er niet veel aan de hand denk ik? :) Ik zie bij mijn kleuters in de klas ook enorme verschillen in hoeveelheden eten, variatie in eten en de manier (vooral snelheid) waarop ze eten. En ik denk maar zo: de aanhouder zal een keer winnen ;)

Oh en wij zijn, na de berichten hier, vanochtend maar eens spontaan gaan babyzwemmen O+ manlief was onverwacht vrij vanochtend dus we konden samen even gaan. Het was zo leuk O+ M keek de hele tijd met een blik van 'waar ben ik nu weer beland'? Maar hij heeft niet gehuild en er konden zelfs een paar lachjes vanaf O+ Na het aankleden legde ik hem in de kinderwagen en hij sliep binnen 10 sec :') Tijd voor huishouden!
(Manlief ligt as we speak ook te slapen.... Het was niet alleen voor de baby vermoeiend :') )
pi_184257210
Tink succes zo, ik hoop dat ze is aangekomen :*

Ah veel moeilijke eters in het begin zie ik :D dat geeft een mens moed!

Jip is nu 7 maanden, maar we zijn pas met 5.5 maand voorzichtig begonnen en hij heeft dus zeker 2 weken geen vast voedsel gekregen omdat ie ziek was. Dus ik heb een beetje het gevoel alsof we achter lopen nu :P onder zijn er 2 tandjes net door (alleen het bovenste randje zeg maar) dus misschien ligt het ook daar aan inderdaad. Ik probeer vanmiddag DUMAN haar tvtactiek maar eens. Geen schermtijd was toch al nooit een optie voor deze baby met een vader die verslaafd is aan de tv :')
pi_184257348
Aure, nog niet zolang geleden was het officiele advies pas starten bij 6 maanden, jij bent net als ons met 5,5 maand begonnen. Veel adviezen en schema's die je nu leest baseren zich erop dat je bij 4 maanden bent begonnen.
Wij hadden veel aan Opperdepop van AH, die gaan ook uit van 6 maanden.
En inderdaad die 2 weken zullen die ontwikkeling ook wel aardig in de weg hebben gezeten! Zolang Jip drinkt, zou ik me er niet druk over maken. Maar dat is heeeeeel makkelijk gezegd.
Als je toch wilt dat jij wat vasters binnenkrijgt, kan je pap proberen misschien?
pi_184257353
Tink, ik duim voor goede groei ^O^

Jullie verhalen over eten stellen me wat gerust. Ik heb ook dat gevoel dat ik achterloop, maar zo te lezen valt het wel mee. Rustig blijven aanbieden dan maar.
  maandag 7 januari 2019 @ 11:37:48 #132
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184257608
Prul was vanochtend maar liefst 260 gram aangekomen in vier dagen O+ Dat betekent dat we de borstvoeding + 1 fles per dag mogen blijven volhouden... En dat maat 50 eindelijk echt te klein is.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184257738
Wat een mooi bericht Tink, ik duim dat deze groei zich voort blijft zetten O+
pi_184257750
*O* voor prul en Tink!
pi_184257968
Tink, wat fijn en wat een opluchting!! O+ ^O^

Schanu, Günther is overmorgen pas jarig en we vieren het op de dag zelf. Hier nog geen feestje gehad dus :)

Wat schermtijd betreft: eerste maanden bewust helemaal niks. Sinds kort ieeeeetsje soepeler. Gemiddeld eens per week ofzo TikTak, Sesamstraat of Teletubbies en dan meekijken op de bank en benoemen wat er te zien is. En sinds een paar weken gaat de tv ook niet meer onmiddellijk uit als J. en ik 's avonds iets aan het kijken zijn en Günther wordt zodanig wakker dat -ie weer even beneden is.
Maar verder niks dus, geen tv, geen tablet, geen telefoon. Günther zit met open mond apathisch te staren zodra er een scherm te zien is, dus dat beperk ik graag zo veel mogelijk. :) Ben er niet zo dogmatisch in dat ik het bijvoorbeeld mijn moeder opleg als -ie daar is en we zijn er 's avonds dus al wat minder strikt in maar in principe overdag thuis dus niks.
Let me see you stripped down to the bone
pi_184258350
Thanks allemaal :* .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 12:31:41 #137
382129 crew  Donna
pi_184258431
Sillie ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Het doet gewoon pijn om het allemaal te lezen. :'(
pi_184258500
(Ik lees nog mee vanauit het dreumestopic).
Oh Silly. Dat vind ik ook verdrietig om te lezen. Ik vind het lastig echt advies te geven maar in alle rust gewoon uitspreken wat je voelt en vindt van bepaalde dingen is al heel belangrijk. Blijven hameren op wat je belangrijk vindt of waar je tegenaan loopt.
Apart dat hij niet doorhad dat je al gaat werken. :?
Waar is je man dan steeds? Werkt hij veel of doet hij veel dingen naast werk?

Ik hoop dat het gauw beter wordt. :*
pi_184258624
Sillie, allemachtig ;(
pi_184258643
Tink wat fijn en wat een zorg minder ^O^

Peace ohhh babyzwemmen klinkt wel heel erg leuk O+

Hier vanmorgen weer bij fysio geweest en nekje is duidelijk al soepeler, maar nog niet helemaal los rechts. Weer boel ‘los’ gemaakt en over anderhalve week opnieuw langs. Blijven lokken naar rechts. Wij merken al veel verschil in ieder geval :Y

En sillie, ook ik sluit me aan bij de rest. Het is wel erg ‘makkelijk’ om te antwoorden met gewoon/jouw probleem... ik hoop dat jullie snel weer as 1 team kunnen fungeren en er verbetering komt. ;( :*
*edit* poeh en daar komt ie nu achter?? ;( jeetje.. dikke knuf... lijkt me heel erg lastig voor je..

Verder weinig te melden. Morgen gaat Tijn voor het eerst de hele dag naar kdv :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_184258672
Sillie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 7 januari 2019 @ 12:58:58 #142
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184258881
Ah Sillie toch, ik weet niet wat ik moet zeggen, maar damn, wat een rotsituatie. Ik stuur je even een virtuele knuffel :*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 13:08:43 #143
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_184259050
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:26 schreef silliegirl het volgende:
Thanks allemaal :* .

SPOILER
SPOILER
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_184259484
Sillie

SPOILER
pi_184259790
Duman, vervelend dat je even geen steun kreeg van je man en moeder. Maar wat fijn dat je een lieve, meedenkende apotheker trof!

Sillie,
SPOILER
Tink, *O* voor het aankomen van Prul! Wat ontzettend fijn zeg!

Priem, vind je het spannend, morgen?

Wat betreft hapjes, M is een hele goede beter! Bijna alles wat we haar voorschotelen eet ze met smaak op. Wel fijn, want onze zoon is dus het tegenovergestelde, van baby af aan eigenlijk al. Ze heeft nog wel erg veel moeite met poepen, zo ongeveer eens in de drie of vier dagen, en dan gaat het met ontzettend veel pijn en moeite. We geven haar al voedsel waarvan ze goed zou moeten poepen, maar dat helpt tot nu toe niks. Even aankaarten bij het volgende CB-bezoek dus!
  maandag 7 januari 2019 @ 20:29:56 #146
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184267632
Mijne poepte gister 4x :') en geen mini beetjes.
En hij heeft nog steeds elke dag rode wangetjes :P benieuwd wanneer de volgende tandjes komen.

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:31 schreef exode het volgende:

SPOILER
SPOILER
pi_184268236
Sillie
SPOILER
Priem, goed zeg dat de fysio helpt. Hopelijk is het snel helemaal los!

Oh en nog een *O* voor prul natuurlijk. Aangekomen! Wat een opluchting zal dat zijn!

Mijn baby eet dus wel van die maisfingers ben ik achter gekomen :') Die geef ik nu maar af en toe zodat ie in ieder geval de vaardigheid van kauwen en slikken leert :P Fruit en groente blijf ik aanbieden en dat komt dan vast ook wel een keer goed. Vanaf wanneer geef je een baby eigenlijk een beker met water om uit te drinken?
pi_184268467
Sillie, knuffel :*
  maandag 7 januari 2019 @ 21:11:59 #149
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184268669
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:55 schreef Aure het volgende:
Vanaf wanneer geef je een baby eigenlijk een beker met water om uit te drinken?
Ik gaf vanaf week 2 al water uit een flesje (het was toen zo warm).
En nu (8m) ligt hij altijd in de buurt van zn tuitbeker (die van avent 6m aanrader trouwens, lekker klein & zachte tuit) en kan het zelf :P dus hele dag door neemt hij slokjes.

Oh en tijdens het avondeten drinkt hij uit een glas, hij heeft een 4 moms stoel en schijnbaar kan zijn hoofd niet goed genoeg naar achter voor de tuitbeker? geen idee.
pi_184268826
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:55 schreef Aure het volgende:
Sillie
SPOILER
Priem, goed zeg dat de fysio helpt. Hopelijk is het snel helemaal los!

Oh en nog een *O* voor prul natuurlijk. Aangekomen! Wat een opluchting zal dat zijn!

Mijn baby eet dus wel van die maisfingers ben ik achter gekomen :') Die geef ik nu maar af en toe zodat ie in ieder geval de vaardigheid van kauwen en slikken leert :P Fruit en groente blijf ik aanbieden en dat komt dan vast ook wel een keer goed. Vanaf wanneer geef je een baby eigenlijk een beker met water om uit te drinken?
Mars heeft zo’n Difrax oefenbeker. Dat is een open beker met een inkeping voor de neus. Krijgt hij sinds een maandje met water. Hij drinkt nog geen bekers leeg maar het oefenen vindt hij een feestje zeker wanneer hij water knoeit en dit op de Tray van zijn TrippTrapp ligt, kan ‘ie zo lekker met zijn handjes wrijven/slaan.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')