Lijkt me prachtig, komt de vriendin van een vriend een praatje maken en gewoon weglopen omdat je weigert te praten met iemand die je niet boeit.quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:03 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja of je gaat gewoon geen gesprek meer aan met iemand die je totaal niet boeit.
Je bent echt niet verplicht een uur te keuvelen met zo iemand hoor. Je doet even 5 minuten bla bla en brabbelt wat terug en je loopt 'toevallig' naar de WC of de koelkast of zo en als je terugkomt dan ga je bij iemand staan die je wel boeit.quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Lijkt me prachtig, komt de vriendin van een vriend een praatje maken en gewoon weglopen omdat je weigert te praten met iemand die je niet boeit.
En je vervolgens op Fok! afvragen of je een hork bent.
Dan ga je toch gewoon over iets anders praten. Je hoeft helemaal niet te praten over een high tea. Praat over iets wat je wel leuk vindt.quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:12 schreef De_Onnoembare het volgende:
Zou wat worden als ik met die tuthola's waar de helft mee getrouwd is een uur moet keuvelen over haar High Tea waar ze een Mars met mes en vork aten vorige week. Dat trek ik niet hoor.
Dat vinden zij dan weer niet leuk en zo filtert het zich vanzelf automatisch uit.quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dan ga je toch gewoon over iets anders praten. Je hoeft helemaal niet te praten over een high tea. Praat over iets wat je wel leuk vindt.
Klinkt alsof je je eigen ervaringen nu als algemeenheid neerzet.quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:19 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dat vinden zij dan weer niet leuk en zo filtert het zich vanzelf automatisch uit.
Een paar uurtjes is dan ook over het algemeen gewoon genoeg.quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:24 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Klinkt alsof je je eigen ervaringen nu als algemeenheid neerzet.
Verder zijn de vrouwen van vrienden ook niet eens zo heel relevant in het hele verhaal. TS heeft het bijvoorbeeld ook met zijn vrienden zelf, die kan hij al niet langer uitstaan dan een paar uurtjes. Op een gegeven moment moet je toch gaan kijken naar wat de constante is in alle suffe gesprekken, en dat lijkt TS te zijn. Volgens mij komt dat omdat hij gesprekken vooral ondergaat, en van de andere partij lijkt te verwachten dat zij het alleen over dingen hebben waar hij ook over wil praten.
Inderdaad alles moet op zijn voorwaarden. Enig begrip of inlevingsvermogen voor anderen zit er niet in.quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:24 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Klinkt alsof je je eigen ervaringen nu als algemeenheid neerzet.
Verder zijn de vrouwen van vrienden ook niet eens zo heel relevant in het hele verhaal. TS heeft het bijvoorbeeld ook met zijn vrienden zelf, die kan hij al niet langer uitstaan dan een paar uurtjes. Op een gegeven moment moet je toch gaan kijken naar wat de constante is in alle suffe gesprekken, en dat lijkt TS te zijn. Volgens mij komt dat omdat hij gesprekken vooral ondergaat, en van de andere partij lijkt te verwachten dat zij het alleen over dingen hebben waar hij ook over wil praten.
Ik vind het op zijn minst opvallend te noemen dat je hele vriendenkring bestaat uit mensen die je maximaal een paar uur om je heen kunt hebben.quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:28 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Een paar uurtjes is dan ook over het algemeen gewoon genoeg.
Ik vind het dan ook allemaal niet zo'n gek verhaal van TS.
Jij zit 3 dagen met je vrienden op je lip?quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik vind het op zijn minst opvallend te noemen dat je hele vriendenkring bestaat uit mensen die je maximaal een paar uur om je heen kunt hebben.
Ik heb er weinig moeite mee om een weekendje met mijn vrienden weg te gaan inderdaad.quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:44 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Jij zit 3 dagen met je vrienden op je lip?
Sommige mensen gaan er zelfs mee op vakantie en hebben plezierquote:Op donderdag 3 januari 2019 12:44 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Jij zit 3 dagen met je vrienden op je lip?
Wat een onzin. Het is juist zo dat je op een gegeven moment stevig genoeg in je schoenen staat om niet elk verplicht riedeltje af te gaan waar je eigenlijk helemaal geen zin meer in hebt, omdat je bv eigenlijk al jaren niets meer hebt met die mensen.quote:Op donderdag 3 januari 2019 10:39 schreef Hexagon het volgende:
Verplichte gezelligheid![]()
Echt zo'n term voor sociaal gehandicapte en verbitterde fokkers voor wie een beetje open en vriendelijk zijn kennelijk al te lastig is.
Als het niet door henzelf geregisseerd is en het niet mensen zijn die door de betreffende users hoogstpersoonlijk goedgekeurd zijn dan kan het niet leuk zijn. Alle mensen die het wel leuk hebben doen maar alsof.
Wat in de praktijk dus een heel eenzaam leven gaat betekenen
Oh ik ga echt niet met gezinnen op vakantie. Nee. Dat is een ramp.quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sommige mensen gaan er zelfs mee op vakantie en hebben plezier
Recent nog gedaan: 2 daagjes in een huisje en de buitensport opgezocht. Leuk. Maar na 2 dagen had ik het ook wel weer gezien.quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik heb er weinig moeite mee om een weekendje met mijn vrienden weg te gaan inderdaad.
Waarom vraag je mij dan of ik drie dagen mijn vrienden om me heb als je dat zelf ook gewoon doet?quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:47 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Recent nog gedaan: 2 daagjes in een huisje en de buitensport opgezocht. Leuk. Maar na 2 dagen had ik het ook wel weer gezien.
Ha, je gaat toch ook niet daar om etenstijd al rondhangen?quote:Op dinsdag 1 januari 2019 15:28 schreef LlucMajor het volgende:
Zelfde was vannacht tijdens een O&N huisfeestje. We waren rond etenstijd aanwezig, maar om 9:00 uur avonds dacht ik al: mijn hemel, wat gaat dit lang duren. En niets ten nadele van de mensen, de sfeer. Maar binnen drie uur heb je iedereen wel even gesproken en de meest essentiėle gespreksonderwerpen besproken. Daarna wordt het toch allemaal maar een beetje slap geouwehoer, en dat vermoeit mij.
Dat is toch een uitzondering en iets wat je ook alleen doet met een vrij select groepje.quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom vraag je mij dan of ik drie dagen mijn vrienden om me heb als je dat zelf ook gewoon doet?
Vroeger wel eens met 4 gezinnen tegelijk. Ging prima. Voor zowel de ouders als kinderen leuk.quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:47 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Oh ik ga echt niet met gezinnen op vakantie. Nee. Dat is een ramp.
Het was leuk om vroegah met de gasten op vakantie te gaan ja, maar met aanhang en kids erbij, nee nee nee
Als je er niet heen gaat waarom is het dan verplicht?quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:46 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het is juist zo dat je op een gegeven moment stevig genoeg in je schoenen staat om niet elk verplicht riedeltje af te gaan waar je eigenlijk helemaal geen zin meer in hebt, omdat je bv eigenlijk al jaren niets meer hebt met die mensen.
Juist degenen die eenzaam (of bang dat te worden) zijn gaan iedere mogelijkheid af.
Oh afgrijselijk. Nee dat gaat alleen goed als iedereen in een apart huisje zit en het liefst ook niet allemaal naast elkaar.quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vroeger wel eens met 4 gezinnen tegelijk. Ging prima. Voor zowel de ouders als kinderen leuk.
Je moet alleen wel een beetje normaal kunnen doen naar elkaar, dat wel
?quote:Als je er niet heen gaat waarom is het dan verplicht?
Waarom?quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:51 schreef De_Onnoembare het volgende:
Dat is toch een uitzondering en iets wat je ook alleen doet met een vrij select groepje.
Het zal wel aan mij liggen, dit is immers Fok!, maar ik zie mijn vrienden toch regelmatig wel langer dan een paar uurtjes. Ja, ook de vrienden met partners en kinderen. Die misschien zelfs nog wel vaker omdat het minder vanzelfsprekend is dat je even 's avonds wat gaat eten met elkaar bijvoorbeeld en je dus wat meer tijd neemt als je elkaar weer ziet.quote:Normaal gesproken zie je elkaar (en zeker minder goede vrienden/kennissen) ook maar een paar uurtjes en zodoende vind ik het helemaal niet raar dat TS het na een paar uurtjes meestal wel weer gezien heeft. Dat heb ik ook.
In een hele grote vakantievilla.quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:53 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Oh afgrijselijk. Nee dat gaat alleen goed als iedereen in een apart huisje zit en het liefst ook niet allemaal naast elkaar.
Er wordt geklaagd over verplichte gezelligheid. Maar als je er toch al niet naartoe gaat is het natuurlijk niet verplichtquote:?
Teveel gezeik met die wijven en die kinderen allemaal, nee dank je. Er is altijd wel 1 die dwars gaat liggen/iets heeft/het niet trekt.quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In een hele grote vakantievilla.
Gaat prima. Maar het zal wel een karakterding zijn dat anderen dat kennelijk niet voor elkaar krijgen
Je begrijpt best wat ik daarmee bedoel.quote:Er wordt geklaagd over verplichte gezelligheid. Maar als je er toch al niet naartoe gaat is het natuurlijk niet verplicht
Klinkt bekend. De laatste keer dat ik met stelletjes op vakantie ben geweest is er 1 voortijdig teruggevlogen.quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:56 schreef DeltaFlame het volgende:
Ben wel eens met 5 man op vakantie geweest en met 2 man terug gekomen. Heb daarentegen ook wel eens een vakantie gehad waar we met 3 man weggingen en met zn 6en terug kwamen. Kan alle kanten op🤣
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |