abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 januari 2019 @ 19:55:04 #26
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_184224326
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 19:35 schreef miertje00 het volgende:

[..]

Met deze redenatie kan je net zo goed gewoon uitkering trekken en biertjes klappen.
Misschien gewoon even kappen met dat gekibbel.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_184225007
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 19:55 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Misschien gewoon even kappen met dat gekibbel.
Wat? Ik reageerde gewoon op hem zoals de meeste mensen ernaar kijken. Misschien moet je je wat meer richten op je eigen problemen in plaats van voldoening te halen uit het dom reageren op posts :S
  zaterdag 5 januari 2019 @ 20:21:26 #28
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_184225068
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 19:35 schreef miertje00 het volgende:

[..]

Met deze redenatie kan je net zo goed gewoon uitkering trekken en biertjes klappen.
Dat kan inderdaad, geen enkel probleem. Ik geloof echter dat de mens van nature niet passief is en ook wanneer hij inziet dat "alles prima" is, het fijn vind om onderdeel te zijn van de maatschappij en de wereld leuk te maken. Een kind ligt ook niet de hele dag op de bank; die maken tekeningen, bouwen zandkastelen, bewegen graag en nemen op speelse wijze "rollen" aan. Niet vanuit een staat van "moeten" maar puur omdat ze dat leuk vinden; daar zit het verschil.
pi_184225162
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:21 schreef DaneV het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad, geen enkel probleem. Ik geloof echter dat de mens van nature niet passief is en ook wanneer hij inziet dat "alles prima" is, het fijn vind om onderdeel te zijn van de maatschappij en de wereld leuk te maken. Een kind ligt ook niet de hele dag op de bank; die maken tekeningen, bouwen zandkastelen, bewegen graag en nemen op speelse wijze "rollen" aan. Niet vanuit een staat van "moeten" maar puur omdat ze dat leuk vinden; daar zit het verschil.
Volgens mij doen genoeg mensen alsnog dingen die ze leuk vinden.. dus begrijp je post niet helemaal blijkbaar. Je hebt dingen die de meeste mensen moeten doen, werken. En dan 's avonds heb je plezier.
  zaterdag 5 januari 2019 @ 20:30:12 #30
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_184225329
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:24 schreef miertje00 het volgende:

[..]
Je hebt dingen die de meeste mensen moeten doen, werken. En dan 's avonds heb je plezier.
Je moet helemaal niets. Het idee dat we van alles "moeten" krijgen we inderdaad vanaf onze kindertijd aangeleerd, maar is daarom nog geen absolute waarheid.

pi_184225580
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:30 schreef DaneV het volgende:

[..]

Je moet helemaal niets. Het idee dat we van alles "moeten" krijgen we inderdaad vanaf onze kindertijd aangeleerd, maar is daarom nog geen absolute waarheid.

Tjah veel succes in de praktijk daarmee,

zoals ik al zei dan wordt het uitkering trekken (of naar Alaska gaan ofzo en overleven in de wildernis)
  zaterdag 5 januari 2019 @ 20:47:19 #32
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_184225940
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:37 schreef miertje00 het volgende:

[..]

Tjah veel succes in de praktijk daarmee,

zoals ik al zei dan wordt het uitkering trekken (of naar Alaska gaan ofzo en overleven in de wildernis)
Dankje, het bevalt me tot nu toe goed. En nee, ik krijg geen uitkering en schrijf dit bericht niet vanuit mijn tipitent in de wildernis :s) Sterker; ik doe eigenlijk precies hetzelfde als voorheen maar dan zonder verkramping en stress.

Nogmaals; het wegvallen van "moeten" of "willen om jezelf te bewijzen" impliceert geen pacifisme. Om die reden stoppen de meeste loterijwinnaars ook niet met werken als ze een paar miljoen hebben gewonnen.
pi_184226293
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:47 schreef DaneV het volgende:

[..]

Dankje, het bevalt me tot nu toe goed. En nee, ik krijg geen uitkering en schrijf dit bericht niet vanuit mijn tipitent in de wildernis :s) Sterker; ik doe eigenlijk precies hetzelfde als voorheen maar dan zonder verkramping en stress.

Nogmaals; het wegvallen van "moeten" of "willen om jezelf te bewijzen" impliceert geen pacifisme. Om die reden stoppen de meeste loterijwinnaars ook niet met werken als ze een paar miljoen hebben gewonnen.
Ik begrijp geen zak van wat je nou eigenlijk wil zeggen. Je doet alsof iedereen die werkt stress etc ervaart? En jij een manier hebt gevonden om dat niet zo te ervaren ofzo? En dat is speciaal?

Begrijp ook niks van jouw verhaal over 'moeten'. Ik moet werken anders krijg ik weinig geld. Betekent niet dat ik het werken niet leuk vindt ofzo. Maar jij hebt een heel psychologisch denkmodel eraan gekoppeld ofzo?
  zaterdag 5 januari 2019 @ 21:11:33 #34
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_184226802
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:56 schreef miertje00 het volgende:

[..]

Ik begrijp geen zak van wat je nou eigenlijk wil zeggen. Je doet alsof iedereen die werkt stress etc ervaart? En jij een manier hebt gevonden om dat niet zo te ervaren ofzo? En dat is speciaal?

Begrijp ook niks van jouw verhaal over 'moeten'. Ik moet werken anders krijg ik weinig geld. Betekent niet dat ik het werken niet leuk vindt ofzo. Maar jij hebt een heel psychologisch denkmodel eraan gekoppeld ofzo?
Niet iedereen ervaart stress op zijn werk, maar volgens onderzoek ervaart 60% van de Nederlanders dit wel vaak of zeer vaak. Bij professionals is dit zelfs 87% en in mijn omgeving zie ik een hoop mensen van mijn leeftijd (vooral hoog opgeleide millenials) uitvallen, dus ik denk dat je wel kunt stellen dat stress een ding is in Nederland ja. Dat ik, na een flinke burnout overgins, inzie dat stress optioneel is en wegvalt als je niets meer "moet" vind ik op zich niet speciaal, maar wel iets dat ik die 60% / 87% gun.

Daarbij reageer ik op een topic waarin TS leegte ervaart omdat hij het idee heeft niet aan het maatschappelijke plaatje te voldoen.Ik herken dat ook uit mijn verleden.

Iedereen die tevreden is met zijn manier van leven, ook al is dat vanuit de overtuiging dat er een hoop "moet", zou ik vooral zeggen daarmee door te gaan. Mensen die stress en leegte ervaren, zou ik willen uitnodigen om zich te verdiepen in non-dualiteit en zich af te vragen "wat als alles mag en niets meer moet?". Mijzelf (en veel anderen, ik verkondig namelijk niets nieuws) heeft dat namelijk veel goeds gebracht.

[ Bericht 0% gewijzigd door DaneV op 05-01-2019 21:23:00 ]
pi_184227278
Wat jij beschrijft is redelijk typisch voor een quarterlife crisis..
pi_184227387
Uhhhh best normaal toch

Ik moet er niet aan denken dat ik een ben van die saaie mensen die hun hele leven al van hun geboorte tot hun pensioen hebben uitgestippeld.

Wij mensen zijn daar ook niet voor gemaakt. Misschien is het een idee om nieuwe dingen te gaan opzoeken TS zoals bijv een hobby of iets wat je leuk vindt.
pi_184242998
Quarterlife crisis is weer een nieuwe term voor mij..Is dat anders als een vroege midlife crisis?
%%%
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')