Maar in een hotel ben je wel echt 'alleen'. Zoek je dan overdag wel eens aansluiten bij andere of doe je de reis echt in je eentje?quote:Op zondag 30 december 2018 19:54 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik reis regelmatig alleen door Azië, maar ik moet niets van (jonge) backpackers hebben. Meestal zoek ik een 4 sterren hotel dat centraal gelegen is voor max 3 dagen. De prijzen schommelen tussen 40 en 70 euro per nacht.
Overdag vind ik het leuk om met het openbaar vervoer te reizen, maar van en naar een ander hotel of vliegveld pak ik altijd een taxi.
Ik merk dat ik steeds meer zekerheid wil. 15 jaar geleden boekte ik alleen een ticket en het hotel voor de eerste nacht, nu plan ik alles en heb zelfs in Bangkok en Siem Reap mijn vaste hotels.
Dit vraag ik me ook af. Ik denk dat ik me snel eenzaam zou voelen. Voor een paar dagen zou het wel gaan, maar een paar weken zou ik te eenzaam vinden denk ik. Ik heb vorig jaar 4 dagen Zweden alleen gedaan in hotels en met een huurauto. Voor die paar dagen vond ik het prima. Een keer alleen een hike doen is best ok, verder twee andere activiteiten met een paar andere mensen gedaan. Maar verder vond ik alleen in de auto en alleen in een hotelkamer wel uh.. alleen.quote:Op zondag 30 december 2018 20:33 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Maar in een hotel ben je wel echt 'alleen'. Zoek je dan overdag wel eens aansluiten bij andere of doe je de reis echt in je eentje?
Ik woon ook alleen, dus dat ben ik wel gewend. Maar ik wil wel altijd in een omgeving zitten waar overdag en 's avonds wat te doen is.quote:Op zondag 30 december 2018 20:33 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Maar in een hotel ben je wel echt 'alleen'. Zoek je dan overdag wel eens aansluiten bij andere of doe je de reis echt in je eentje?
In Azië zit je voor 50 euro per nacht in een heel mooi hotel, dus dat zijn de kosten niet. Ik boek altijd een kamer voor twee personen, het kost vaak hetzelfde en je wordt niet in een klein hokje gestopt. Ook heb je geen gedoe als je iemand opsnorkeld die wil blijven slapen.quote:Op zondag 30 december 2018 21:07 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dit vraag ik me ook af. Ik denk dat ik me snel eenzaam zou voelen. Voor een paar dagen zou het wel gaan, maar een paar weken zou ik te eenzaam vinden denk ik. Ik heb vorig jaar 4 dagen Zweden alleen gedaan in hotels en met een huurauto. Voor die paar dagen vond ik het prima. Een keer alleen een hike doen is best ok, verder twee andere activiteiten met een paar andere mensen gedaan. Maar verder vond ik alleen in de auto en alleen in een hotelkamer wel uh.. alleen.
Bovendien wordt het alleen ook zo snel extreem duur. Ik vind het niet erg om meer uit te geven dan een backpack-vakantie, maar die 4 dagen Zweden waren 1000 euro, excl vlucht, want dat was door m'n werkgever betaald. Hotels 100 euro/nacht, huurauto was ook een paar honderd euro, twee activiteiten van elk 100 euro. Als je met z'n tweeën bent, kun je in ieder geval de auto en de hotels nog delen.
Het reizen met openbaar vervoer en lokaal transport in plaats van een taxi heeft ook mijn voorkeur. Wel zorg ik er toch voor dat ik voordat ik ergens aankom wel een plek om te slapen heb geregeld, en doordat de hostels vervangen zijn door (betere) hotels hoef je niet eerst de kamer te controleren zoals ik dat vroeger deed...quote:Op maandag 31 december 2018 11:11 schreef SeLang het volgende:
Wat betreft "hoe" ik reis: dat is nauwelijks veranderd vergeleken met vroeger. Ik reis nog steeds bijna geheel op de bonnefooi (in dat opzicht ben ik trouwens minder "gezapig" dan de nieuwe generatie die tegenwoordig alles vooraf boekt met smartphone) en doe bijna alles met lokale bussen of lopend. Het enige verschil is dat ik tegenwoordig niet meer op dorms slaap.
Alleen reizen heeft mijn voorkeur, zodra ik de kans heb doe ik dat, maar daar moet wel bij worden gezegd dat ik ook werkgerelateerd reizen maak en ik dan verplichte afspraken en contactpersonen heb waardoor ik eigenlijk nooit hele tijden echt alleen ben, al zou mij dat zeker weten prima bevallen.quote:Op zondag 30 december 2018 19:11 schreef Schuifpui het volgende:
Alleen ben ik inmiddels 32 en ik begin me weleens een beetje af te vragen tot welke leeftijd ik dit 'kan' doen.
Is dat niet eenzaam dan? Ik kan niet zo goed tegen alleen zijn, geen idee waarom eigenlijk. Ik vind het niet erg om eens een dagje alleen een stuk te lopen, of 's avonds een keer alleen uit eten te gaan, maar hele avonden alleen zijn, vind ik dan weer niets.quote:Op maandag 31 december 2018 00:22 schreef Lunatiek het volgende:
Het is wel duurder als je alleen bent. Maar verder kun je alles doen waar je zin in hebt.
Als je met de auto gaat kan het lastig zijn als je het hele stuk alleen moet rijden, dan kom je minder ver als wanneer chauffeurs elkaar afwisselen.
Ik zoek nooit gezelschap op als ik alleen reis.
Tip: er zijn groepsreizen met een minimale groepsgrootte van 1 persoon en de kans is er dat je dan alleen bent met een gids.
Ik ken je reisverslagen, lijkt me ook supergaaf om eens te proberen. Het enige dat ik heb gedaan, dat echt in de buurt komt van jij doet, is de W-trek in Torres del Paine in 4 dagen. En die heb ik met twee anderen gedaan die ik onderweg ben tegengekomen. Dan vind ik het heel leuk, maar ik weet niet of ik het alleen zou kunnen. Het lopen op zich wel, maar de zaken organiseren en 's avonds bij je tentje zitten, meh..quote:Op maandag 31 december 2018 11:11 schreef SeLang het volgende:
Zelf vind ik alleen reizen veel leuker dan reizen met anderen. Je ziet meer, het is flexibeler, je kunt doen wat je wilt, etc. De argumenten zijn wel bekend.
Er is geen bovengrens voor en sowieso ben je met 32jr imo nog bijna een "jongere"! Zelf werd ik dit jaar 50 (op de PCT notabene!) en heb inmiddels 25 jaar ervaring met reizen in mijn eentje (eigenlijk langer, maar mijn eerste rondreis van begin tot eind in mijn eentje was begin 1994, naar Israel).
Mijn ervaring is dat of je wordt gezien als een ouwe lul vooral afhangt van je instelling. Als je een ouwe zemelaar bent dan word je ook zo gezien. Maar als je flexibel bent, avontuurlijk bent en dingen neemt zoals ze komen dan gaan zelfs twintigers nog met je om alsof je een leeftijdgenoot bent.
Ik heb natuurlijk beide kanten gezien want inmiddels ben ik al best oud maar 25 jaar geleden was ik zelf ook een twintiger en toen had ik zelf ook helemaal geen problemen met veel oudere mensen als ze net zo'n instelling hadden als ikzelf. Maar ouwe zemelaars vermijd je natuurlijk wel als de pest, net als jonge zemelaars. Maw het hangt niet van je leeftijd af maar meer met je instelling.
Wat betreft "hoe" ik reis: dat is nauwelijks veranderd vergeleken met vroeger. Ik reis nog steeds bijna geheel op de bonnefooi (in dat opzicht ben ik trouwens minder "gezapig" dan de nieuwe generatie die tegenwoordig alles vooraf boekt met smartphone) en doe bijna alles met lokale bussen of lopend. Het enige verschil is dat ik tegenwoordig niet meer op dorms slaap.
Ben je hier ergens het woord "niet" vergeten?quote:Op zondag 30 december 2018 19:11 schreef Schuifpui het volgende:
Alleen ben ik inmiddels 32 en ik begin me weleens een beetje af te vragen tot welke leeftijd ik dit 'kan' doen. Natuurlijk kan het op je 60e ook nog, maar ik wil ook die vreemde oude kerel in een hostel worden.
yup, sorry.quote:Op zondag 6 januari 2019 13:44 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ben je hier ergens het woord "niet" vergeten?
In hostels is toch wel een beetje anders als je tussen jonge backpackers slaapt lijkt me. In een hotel kom je niet perse de hele tijd mensen tegen, hooguit met ontbijt. En je valt dan ook niet zo op als in een hostel. In een hostel wordt je denk ik op een gegeven moment toch een beetje vreemd aangekeken als je echt wat ouder bent.quote:Vreemde oude alleen reizende kerels heb je trouwens ook in hotels.
Blijf het ook zeker nog wel een paar jaar doen. Ik vind het tot nu toe niet heel vervelend en vaak heb je nog wel de keuze uit enorme slaapzalen en kleinere slaapzalen met 4-6 personen en bijvoorbeeld extras als airco, etc. Waar mogelijk ga ik toch altijd voor de wat luxere optie.quote:Zolang je het fysiek nog volhoud en er plezier uit kan halen om in hostels te blijven slapen moet je het vooral blijven doen.
quote:Alleen reizen kent imho geen maximum leeftijd, toevallig vrijdag mijn 81 jarige oma op het vliegtuig gezet. Die reist alleen naar Portugal voor een paar maanden, hoe ouder je wordt hoe eenvoudiger je reizen worden (oma reist niet meet van hot naar her, maar stil zitten doet ze zeker niet), maar zolang je het fysiek kan hoeft niets je tegen te houden.
Waarschijnlijk wel. Alleen zou ik hotels denk ik niet perse als alternatief zijn. Vooralsnog lijkt me dat te eenzaam.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 01:58 schreef liesje1979 het volgende:
Zou het niet zo zijn dat wanneer mensen niet meer met je willen hangen dat dan is vanwege een merkbare generatiekloof en wanneer deze er is, jij waarschijnlijk ook niet meer met hen wil optrekken? Dan merk je dat vanzelf wel en schakel je over naar hotels.
Dat laatste sowieso.quote:Zelf ben ik niet zo sociaal tijdens her reizen, hoewel wel steeds socialer. Het meeste van de tijd vind ik het gewoon lekker in mijn eentje. Soms eigenlijk alleen tijdens lange vakanties kan ik me af en toe een beetje eenzaam voelen.
Of naja eigenlijk alleen in Thailand als ik er over nadenk.
Gewoon blijven reizen want reizen is tof.
Ik ken wel de tweepersoonskamers in hostels, maar eenpersoons heb ik eigenlijk nog niet gezien. Zal er eens opletten tijdens een volgende trip.quote:Op zondag 6 januari 2019 16:07 schreef SeLang het volgende:
Een "hostel" betekent niet persé dat je op een slaapzaal (dorm) ligt. Veel hostels hebben zowel slaapzalen als privé kamers.
Ik slaap nog steeds af en toe in hostels maar niet in dorms.
Ik zoek nu meestal beetje mix van wel een redelijk sociaal en populair hostel, maar niet al te veel party. Beer pongen vind ik niet echt meer nodig, maar gezellig een drankje doen en met wat mensen wat eten vind ik wel gezellig. Af en toe een keer een avond alleen is prima, maar te vaak vind ik toch ongemakkelijk. Soms is het wel lastig. In La Paz, Bolivia waren er twee echte partyhostels en heel veel die er niet al te best uitzagen. Uiteindelijk naar een van die party hostels geweest en echt een prima tijd gehad.quote:Op donderdag 10 januari 2019 10:58 schreef Landgeld het volgende:
Ik reis momenteel al maanden en kom ook veel Backpackers van rond de 30 tegen. Maar in Hostels ook regelmatig reizigers van 40 en 50. Prima te doen en leuk voor de mix. Het belangrijkste is, denk ik, goed kijken in welk hostel je verblijft. In party hostels zal je je niet thuisvoelen maar er is voldoende alternatief. Ook in Hostels.
Dat zou ik echt nooit durven in mijn eentje. Helemaal alleen naar New York toe. Ik zou het wel heel graag willen. Maar het ontbreekt mij helaas aan lef.quote:Op woensdag 9 januari 2019 18:13 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ben 1x alleen naar parijs geweest, 1x alleen naar londen, en 1x met een goede collega naar parijs.
Nu in april ga ik alleen naar NYC. Het is een uitdaging om alles alleen te plannen. Het grote voordeel is je ga en sta waar je wil. Maar ik vrees dat ik een bepaalde gezelschap mis
Deze heb ik vaker gehoord, de eerste keer vond ik het wel even wennen, maar daarna was het echt top. Tegenwoordig combineer ik vakanties met vrienden en boek ik expres vakanties solo. Ik heb er echt veel van geleerd betreft zelfredzaamheid, sociale interactie met anderen zowel medereizigers als locals, etc. Het is best wel fijn om ook mensen te ontmoeten die buiten je normale sociale cirkel vallen in NL. En het geeft me mentaal altijd een goeie boost/rust, als ik weer terug kom in NL.quote:Op zondag 20 januari 2019 14:41 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dat zou ik echt nooit durven in mijn eentje. Helemaal alleen naar New York toe. Ik zou het wel heel graag willen. Maar het ontbreekt mij helaas aan lef.
Veel succes in ieder geval.![]()
Nee, ik kan dat nu echt niet alleen doen. Jammer dat mijn partner niet wilt want anders had ik het misschien wel gedurfd. Maar in mijn eentje....hell no. En zeker niet dergelijke afstanden zoals New York ofzo. Het is te ver en als ik daar problemen krijg dan ben ik daar helemaal alleen en kan niemand mij helpen. Ik zou de hele tijd in paniek zijn. Ik weet de weg ook niet eens. Hoe ga ik mijn hotel/hostel vinden etc.quote:Op zondag 20 januari 2019 16:44 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Deze heb ik vaker gehoord, de eerste keer vond ik het wel even wennen, maar daarna was het echt top. Tegenwoordig combineer ik vakanties met vrienden en boek ik expres vakanties solo. Ik heb er echt veel van geleerd betreft zelfredzaamheid, sociale interactie met anderen zowel medereizigers als locals, etc. Het is best wel fijn om ook mensen te ontmoeten die buiten je normale sociale cirkel vallen in NL. En het geeft me mentaal altijd een goeie boost/rust, als ik weer terug kom in NL.
Aantal tips: Ik zou wel beginnen met landen waar hostels, redelijk betaalbaar zijn. En waar je met Engels uit de voet kan, veel meer kans om gelijkgestemde mede-reizigers te ontmoeten.
Eventueel zou je nog zo'n georganiseerde singles-reis/groepsreis kunnen doen, voor een wat lagere drempel.
Ik zou Amerika sowieso overslaan (zeker in deze tijd). Maar Canada is wel leuk, aardige lui daar die je overal wel ergens mee willen helpen, prima voor een "aardige jongen" zoals je jezelf beschrijft.quote:Op zondag 20 januari 2019 16:49 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Nee, ik kan dat nu echt niet alleen doen. Jammer dat mijn partner niet wilt want anders had ik het misschien wel gedurfd. Maar in mijn eentje....hell no. En zeker niet dergelijke afstanden zoals New York ofzo. Het is te ver en als ik daar problemen krijg dan ben ik daar helemaal alleen en kan niemand mij helpen. Ik zou de hele tijd in paniek zijn. Ik weet de weg ook niet eens. Hoe ga ik mijn hotel/hostel vinden etc.
Dat word gewoon geen fijne vakantie, en dan is het dus gewoon zonde van mijn geld.
Daaaag.
Neen, Canada is net zo ver.quote:Op zondag 20 januari 2019 16:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik zou Amerika sowieso overslaan (zeker in deze tijd). Maar Canada is wel leuk, aardige lui daar die je overal wel ergens mee willen helpen, prima voor een "aardige jongen" zoals je jezelf beschrijft.
Ach meid, niet in de grote steden..quote:Op zondag 20 januari 2019 16:57 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Neen, Canada is net zo ver.Bovendien hebben ze daar beren. En die vind ik eng.
Alleen reizen is makkelijker dan je denkt. Mijn eerste was met srprsme, waarbij ik op schiphol, 2 uur voor vertrek, hoorde waar ik heen ging.quote:Op zondag 20 januari 2019 14:41 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dat zou ik echt nooit durven in mijn eentje. Helemaal alleen naar New York toe. Ik zou het wel heel graag willen. Maar het ontbreekt mij helaas aan lef.
Veel succes in ieder geval.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed je had je eigen topic daarover toch?
Wat ik misschien wel durf is een dagje naar Londen gaan (uiteraard zo goedkoop mogelijk met easyjet) en daar dan (vooral niks kopen want met die malle pond daar is alles nog duurder dan hier) wel wandelen, de stad een beetje bekijken. En die zelfde dag nog terug naar huis.quote:Op zondag 20 januari 2019 16:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ach meid, niet in de grote steden..
En juist daarom zouden mensen wat meer moeten reizen, precies om dat soort vooroordelen over elkaar tegen te spreken..alsof iedereen in Nederland een verslaafd is aan Wiet..
quote:Op zondag 20 januari 2019 17:14 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Alleen reizen is makkelijker dan je denkt. Mijn eerste was met srprsme, waarbij ik op schiphol, 2 uur voor vertrek, hoorde waar ik heen ging.![]()
Maar weet je met dat soort dingen wel vantevoren welke soort kleding je moet pakken dan? Niet dat je ineens met je korte broek in IJsland staat ofzo..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed je had je eigen topic daarover toch?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Dat is prima te doen en goedkoop. En nog een tip, vrijwel alle musea in London zijn gratis te bezoeken. Er zitten wat pareltjes tussen.quote:Op zondag 20 januari 2019 17:15 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Wat ik misschien wel durf is een dagje naar Londen gaan (uiteraard zo goedkoop mogelijk met easyjet) en daar dan (vooral niks kopen want met die malle pond daar alles nog duurder dan hier) wel wandelen, de stad een beetje bekijken. En die zelfde dag nog terug naar huis.
Dat zou ik misschien wel durven.
Ja ik had het al gehoord inderdaad. Wat leuk is dat zeg. Leuk systeem ook vind ik.quote:Op zondag 20 januari 2019 17:14 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Alleen reizen is makkelijker dan je denkt. Mijn eerste was met srprsme, waarbij ik op schiphol, 2 uur voor vertrek, hoorde waar ik heen ging.![]()
![]()
Klopt, en ik had in mijn topic beloofd dat ik naar 1 van de steden in België zou gaan om te kijken hoe goed ik het zou doen. En natuurlijk om foto s te maken zodat ik het jullie kan laten zien.quote:Op zondag 20 januari 2019 17:14 schreef Schuifpui het volgende:
Maar goed je had je eigen topic daarover toch?
Ach....maar dat is wel interessant. Maar uh.... weet je echt zeker dat het allemaal gratis is daar?quote:Op zondag 20 januari 2019 17:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dat is prima te doen en goedkoop. En nog een tip, vrijwel alle musea in London zijn gratis te bezoeken. Er zitten wat pareltjes tussen.
Yes, ik vertel dit nog uit mijn eigen ervaring van afgelopen jaar.quote:Op zondag 20 januari 2019 17:20 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Ach....maar dat is wel interessant. Maar uh.... weet je echt zeker dat het allemaal gratis is daar?
Wauw! Misschien zeker wel een leuk idee voor mij voor in de zomer of lente ofzo om gewoon even naar Londen te gaan.quote:Op zondag 20 januari 2019 17:25 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Yes, ik vertel dit nog uit mijn eigen ervaring van afgelopen jaar.
Nee, ik ben nog niet gegaan. Ik had niet zoveel tijd helaas. Ik had het ff super druk met mijn werk en ook vriendjelief, dus het is er niet echt van gekomen eigenlijk.quote:Op zondag 20 januari 2019 17:37 schreef miro86 het volgende:
En Samuel, hoe was het in Luik? Of had hè daar geen apart topic voor?
Suc-6! Kleine stapjes..quote:Op zondag 20 januari 2019 17:31 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Wauw! Misschien zeker wel een leuk idee voor mij voor in de zomer of lente ofzo om gewoon even naar Londen te gaan.
Als ik er zo over na denk dan heb ik er eigenlijk wel zin in om het gewoon te doen.
Zucht..... maar ja....Ik wou dat ik wat meer lef had.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |