Dit gebeurtquote:Op zaterdag 29 december 2018 10:50 schreef Delenlill het volgende:
2. Winkel steekt extra btw de verhoging in zijn eigen zak
nee, waarom?quote:In het tweede geval. Zou je aangifte kunnen doen van belastingfraude?
Als je nu een bon hebt met 9% BTW misschien wel, want de kans is klein dat er ook 9% afgedragen wordt. Maar dat kun je niet bewijzen.quote:
de prijzen zouden met 2.82 procent moeten stijgen en niet met 3, maar de bon is leidend qua btw afdracht.quote:Op zaterdag 29 december 2018 11:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je nu een bon hebt met 9% BTW misschien wel, want de kans is klein dat er ook 9% afgedragen wordt. Maar dat kun je niet bewijzen.
De kans dat je een bon krijgt met 9% BTW erop acht ik nog kleiner.
Dus dan komen we weer gewoon op het punt dat AH vrij is de prijzen met 3% te verhogen, of met 20%.
Gezien het deels seizoensproducten zijn fluctueren de prijzen sowieso.
daar hoef je geen einstein voor te zijn om dit te bedenken.quote:Op zaterdag 29 december 2018 11:37 schreef Dennism het volgende:
Ik denk dat je er ook rekening mee moet houden dat het geen optie is om alle prijzen op de schappen op 1-1-2019 even snel aan te passen. Het is vrij logisch dat ze hier al vooraf mee beginnen om zo klaar te zijn voordat ze open gaan in 2019. Wat je ziet is gewoon op dit moment een reguliere prijsverhoging die "toevallig" exact gelijk is aan de BTW verhoging per 1 januari. Ik vraag me echt af wat hier nu de BTW fraude zou zijn?
TS lijkt er toch verdacht veel moeite mee te hebben.quote:Op zaterdag 29 december 2018 11:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daar hoef je geen einstein voor te zijn om dit te bedenken.
Tja, ik ken ook mensen met een beperking.....quote:Op zaterdag 29 december 2018 11:42 schreef Dennism het volgende:
[..]
TS lijkt er toch verdacht veel moeite mee te hebben.
Ik acht de kans juist erg klein dat de afdracht afwijkt van hetgeen de kassa registreert. Alles kan, maar ik kan me niet voorstellen dat Ahold zo'n gat in de procedures heeft.quote:Op zaterdag 29 december 2018 11:38 schreef Leandra het volgende:
Als je nu een bon hebt met 9% BTW misschien wel, want de kans is klein dat er ook 9% afgedragen wordt.
Ja, dat is ook wel logisch dat dat volledig geautomatiseerd is.quote:Op zaterdag 29 december 2018 11:48 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik acht de kans juist erg klein dat de afdracht afwijkt van hetgeen de kassa registreert. Alles kan, maar ik kan me niet voorstellen dat Ahold zo'n gat in de procedures heeft.
Dus mijn gok is: schapkaarten vast aangepast, of inderdaad seizoensinvloeden, of simpelweg: doorgevoerde prijsverhogingen (omdat de leverancier vast op de zaken vooruitloopt).
TS is te kortzichtig om het volgende te snappen.quote:Op zaterdag 29 december 2018 11:15 schreef Leandra het volgende:
Want AH mag de prijs van tomaten niet met 3% verhogen in december?
Nee, dat hebben ze niet.quote:Op zaterdag 29 december 2018 10:50 schreef Delenlill het volgende:
Ik hoor van verschillende kanten dat er al winkels zijn (AH!) die vroegtijdig de btw omhoog gegooid hebben,
Alsof de FIOD zich hiermee bezig houdt.quote:Op zaterdag 29 december 2018 10:50 schreef Delenlill het volgende:
E-mail informatiedesk FIOD: fiod.fraudemelden@belastingdienst.nl
Zijn.quote:Op zaterdag 29 december 2018 13:14 schreef oranjevogel1 het volgende:
Alsof de FIOD zich hiermee bezig houdt.De FIOD waakt er over dat de belastingdienst niet bestolen wordt, consumentenrechten behoren niet tot haar competenties.
Dat wordt niet afgedragen. Simpel omdat elk boekhoudpakket automatisch een kwartaal/maandaangifte genereert aan het einde van die periode.quote:Op zaterdag 29 december 2018 11:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je nu een bon hebt met 9% BTW misschien wel, want de kans is klein dat er ook 9% afgedragen wordt. Maar dat kun je niet bewijzen.
De kans dat je een bon krijgt met 9% BTW erop acht ik nog kleiner.
Dus dan komen we weer gewoon op het punt dat AH vrij is de prijzen met 3% te verhogen, of met 20%.
Gezien het deels seizoensproducten zijn fluctueren de prijzen sowieso.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |