abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 mei 2019 @ 07:32:19 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_186579385
Als het snel snel moet zou ik inderdaad eerder een andere (newborn) draagzak aanschaffen dan een ringsling. Met zo'n sling was ik vaak langer kwijt met afstellen ed dan met een draagdoek van 5 meter :')

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 03-05-2019 08:11:37 ]
disclaimer
  vrijdag 3 mei 2019 @ 08:02:33 #152
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_186579580
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 07:32 schreef Stormqueen het volgende:
Als het snel snel moet zou ik inderdaad eerder een andere (newborn) draagzak aanschaffen dan een ringsling. Met zo'n sling was ik vaak langer kwijt met afstellen ed dan met een draagstoel van 5 meter :')
Ja dat had ik dus ook :') en het leek zo ideaal -O-
  vrijdag 3 mei 2019 @ 08:03:41 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_186579587
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 08:02 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Ja dat had ik dus ook :') en het leek zo ideaal -O-
Voor grotere kinderen is het dat ook wel hoor, maar voor zo'n mini baby moet het allemaal net wat steviger zitten.

Ik droeg mijn oudste er vaak mee op mijn heup als ik ging koken :) maar dan heb je het dus over een kindje van minimaal 9 maanden.
disclaimer
  vrijdag 3 mei 2019 @ 08:07:47 #154
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_186579621
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 07:32 schreef Stormqueen het volgende:
Als het snel snel moet zou ik inderdaad eerder een andere (newborn) draagzak aanschaffen dan een ringsling. Met zo'n sling was ik vaak langer kwijt met afstellen ed dan met een draagstoel van 5 meter :')
:D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_186580046
Ik gebruik een draagzak voor het snelle dragen, de draagdoek voor langere stukken. Ik ben nooit echt vriendjes geworden met een ringsling en voor een kleine baby zou het niet mijn keuze zijn.
pi_186580149
Marsupi *O* ideaal voor snel en makkelijk omdoen, en goedkoop ook nog.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 09:06:30 #157
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186580289
Ik vind zelf dus een draagzak veel onhandiger om fijn aan te trekken. M'n baby valt er altijd half uit als ik het rugpand erover heen wil trekken en dan ergens vast wil klikken en zo, dus ik heb eigenlijk altijd hulp nodig van mijn lief. :')
Daarnaast hebben mijn lief en ik een ander postuur, dus je bent elke keer de draagzak opnieuw aan het afstellen als je hem beiden gebruikt (wat in ons geval zo is). Mijn lief kan wat beter overweg met de draagzak en heeft hem vaker gebruikt dan ik.

Een ringsling vind ik juist wel ideaal, meestal staat ie nog ongeveer goed afgesteld van vorige keer, hoef ik hem alleen maar een heel klein beetje extra aan te trekken. En je kunt een beetje schuiven met meer op je buik dragen of meer op je heup. Verder heb ik de ringsling wel vooral vaak gebruikt toen m'n kind ook al zelf wilde lopen tussendoor, dus echt ipv een buggy meenemen en hoppa omhoog als de beentjes toch niet meer zelf verder wilden. :)

Ringlsing is mijn lief ook fan van, dus ook die gebruiken we beiden. Toch minder problemen met het aantrekken dan het afstellen van de draagzak.

Maar knopen gaat ook vlug, met 1 a 2 minuten zit baby op z'n plek doorgaans. :)
pi_186580345
Wij hadden ook een verschil qua afstellen dus toen hebben we gewoon een tweede draagzak gekocht :D Allebei konden we daardoor ons favoriete printje hebben ^O^
  vrijdag 3 mei 2019 @ 09:26:01 #159
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_186580577
We hebben het er hier al vaker over gehad, maar ik snap dat verschil met afstellen niet. Ik maak altijd de schouderriemen van de draagzak helemaal los als ik hem omdoe, anders kom ik niet bij het rugriempje. En soms draag ik hem over een trui, soms over een jas dus dat zit toch altijd anders?

Ik heb trouwens nooit een ringsling geprobeerd, maar kan me voorstellen dat het wel makkelijk is.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 09:28:29 #160
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186580617
Toen U. 6 maanden was kocht ik een ringsling. Kreeg dat ding echt niet goed om, waardoor hij in de kast belande. Laatst wilde ik hem verkopen en dacht: “laat ik het nog een kans geven”. Toen lukte het opeens wel. :')
Nu ligt ‘ie in de auto voor snelle onverwachtse upjes naar de supermarkt etc.
Protčge moi de mes désirs.
pi_186580692
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 09:26 schreef Jagärtrut het volgende:
We hebben het er hier al vaker over gehad, maar ik snap dat verschil met afstellen niet. Ik maak altijd de schouderriemen van de draagzak helemaal los als ik hem omdoe, anders kom ik niet bij het rugriempje. En soms draag ik hem over een trui, soms over een jas dus dat zit toch altijd anders?

Ik heb trouwens nooit een ringsling geprobeerd, maar kan me voorstellen dat het wel makkelijk is.
Ik hield mijne altijd hetzelfde, want ik droeg altijd hetzelfd (onder mijn draagjas, over mijn trui). Het rugriempje hield ik altijd dicht, want daar kan ik anders niet bij, dus ik schoof daar dan onderdoor met mijn hoofd. Mijn man heeft een heel ander postuur dan ik, dus als die eens mijn draagzak gebruikte, moest ik alles opnieuw afstellen.
We hadden daarom dus ook 2 draagzakken (ik eerst de Marsupi, daarna de Tula, en mijn man de Manduca).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_186581085
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 09:26 schreef Jagärtrut het volgende:

met buik dragen deed ik dat ook. met rugdragen krijg ik het nog niet voor elkaar om de schouderbanden goed aan te trekken dus voor nu hou ik de banden voor het rugdragen afgesteld. en ik maar denken dat het op de rug krijgen van je kind het moeilijkste was maar dat is voor mij het aantrekken van de schouderbanden :')
pi_186583821
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 09:11 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hadden ook een verschil qua afstellen dus toen hebben we gewoon een tweede draagzak gekocht :D Allebei konden we daardoor ons favoriete printje hebben ^O^
Het lijkt mij echt cool en een gevoel van saamhorigheid hebben als je met je partner beide een draagzak hebt. O+
  vrijdag 3 mei 2019 @ 19:58:52 #164
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186591280
Wij zijn redelijk gelijk qua postuur en kwamen los van elkaar bij de ergobaby adapt uit. Mijn man wil ooit zo'n stoel voor op z'n rug, ik niet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 4 mei 2019 @ 08:23:54 #165
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186600595
Mijn lief is een knoper. We hebben allebei onze eigen favo draagdoek(en) :D O+

Voor deze baby heb ik 1 draagdoek erbij gescoord, omdat ik toch spijt had van een verkoop. :') En verder hebben we van de andere twee al een goede stash met de perfecte draagdoeken die we beiden of één van ons het allerfijnste vindt dragen op verschillende momenten (bij warm weer in de zomer, of juist bij een bijna dreumes of in de winter, etc).
  maandag 6 mei 2019 @ 22:32:15 #166
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_186660307
Hoihoi, iemand interesse in een stoere tula sidekick met baby insert en rugdraag-spiegeltje?
Mp link: https://www.marktplaats.n(...)0c1b&previousPage=lr

Fok-korting bespreekbaar natuurlijk ;) (stuur maar een pm).
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 7 mei 2019 @ 13:09:13 #167
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_186669667
* Crosspost van V&A *

Heeft er iemand interesse in een Tula Toddler slow ride (deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)er/9200000059305385/). Eigen foto op verzoek.

F vindt zichzelf er inmiddels echt te groot voor, en hij zit er denk ik ook niet meer veilig in met z'n maat 104/110.

Bruikbaar vanaf broekmaat 86 tm 104 (ongeveer).
  dinsdag 7 mei 2019 @ 14:19:45 #168
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186671600
Zo ! Wat is draagdoekenland verandert ivm 4 jaar geleden.
Zo veel keuze en zo veel blends! bizar gewoon.

Wat voor blend is fijn voor een newborn/baby?

Ik hou van easycare. Ik wil een doek wel normaal kunnen wassen als er eens iets mee is en hij mag niet ruiken (geen yak of kameel dus) ivm neusgevoeligheid.
Mijn kleuren zijn hard blauw, paars, diep groen en zwart. Galaxy/ leopard printjes vind ik tof, maar hoeven niet perse. Ben niet merkvast, maar koop wel graag iets waar ik lang plezier van heb.
Zonder hoop geen leven.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 21:08:57 #169
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_186681248
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 14:19 schreef Sisu het volgende:

Ik hou van easycare. Ik wil een doek wel normaal kunnen wassen als er eens iets mee is en hij mag niet ruiken (geen yak of kameel dus) ivm neusgevoeligheid.
Mijn kleuren zijn hard blauw, paars, diep groen en zwart. Galaxy/ leopard printjes vind ik tof, maar hoeven niet perse. Ben niet merkvast, maar koop wel graag iets waar ik lang plezier van heb.
https://www.oschaslings.c(...)ns-aduial-baby-wrap/ Deze, onze geboorte doek en nog steeds even verliefd op O+

Ik ben een beetje oscha fan :@
pi_186685896
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 14:19 schreef Sisu het volgende:

Ontzettend veel veranderd. Prijsvast is het ook niet meer ;)

Maar ik heb een tijd een kameelmix van vesper om uit te proberen gehad en daar rook ik echt echt niks geks aan. Trouwens ook erg fijne doeken.

Voor onze new born to be heb ik zachte katoentjes liggen. En mijn oude yaro turtle emerald black en een nieuwe van wovenclauds O+ beide maat 7. Dat vind ik gewoon een fijne maat om van alles mee te knopen. Ik pak de yaro trouwens nog wel eena voor mijn 3,5 jarige. Maar dan dubbellaags knopen.

(En nog tig wat doekjes en ringslings die ik al bij wurm had aangeschaft. :@ )
Schudden voor gebruik
  woensdag 15 mei 2019 @ 19:39:06 #171
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_186863339
Hoi! Ik heb een ftg te leen en ben erg enthousiast, dus nu wil ik er zelf een kopen. Ik heb het vrij snel warm, dus nu overweeg ik een coast. Alleen vind ik die printjes niet zo leuk :@ Dus voor de ervaringsdeskundigen: is het verschil qua hoe warm 'ie is echt te merken? Of is het eigenlijk verwaarloosbaar? En als het verschil wel echt groot is: is de coast dan nog wel te doen als het kouder wordt? Of moet ie er dan in skipak in? :P
  woensdag 15 mei 2019 @ 19:50:49 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_186863658
Ik denk iig dat de coast voor jķuw warmte geen enkel verschil maakt, gezien er nog een baby zit tussen jou en de mesh stof ;)
disclaimer
pi_186866091
Op zich niet, maar Kees wordt wel minder warm in de coast. En daarmee ik ook iets denk ik. Ik heb overigens geen gewone ftg (wel een andere 'normale'), maar wel de coast dus. Ik ben er heel blij mee. In de winter hebben we een fleece cover die we gebruiken. Bij heel koud een extra laagje, maar dat is meestal niet echt nodig. Printjes wel minder leuk, maar daar was mijn vriend juist weer blij mee ;)
  Manager PR/Moderator woensdag 15 mei 2019 @ 22:40:22 #174
269689 crew  Viv
pi_186869802
Wij hebben een niet-ftg Tula coast, vanwege een zeer warmbloedig kind (zelf ben ik een koukleum :D ). In de winter met (wol)fleece broek en trui en een fleece cover erover ging dat prima. Qua printjes inderdaad minder keuze, en ik vind dat mesh-vlak vaak heel lelijk afsteken tegen het printje, bijvoorbeeld hier:

Hier trouwens een uitgebreide review van iemand die zowel de reguliere Tula als de coast geprobeerd heeft: https://mommyknowswhatsbe(...)r-tula-coast-review/
pi_186870110
Hier snel warme dragers en kindjes, maar merken allebei geen verschil tussen FTG Coast of FTG niet-coast. Zal hooguit een graadje zijn bij tropische temperaturen ;) Vergeleken met onze Tula Standard is de Coast wel koeler. Hangt ongetwijfeld ook nog van het printje af.
Make your own kind of music.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')