abonnement Unibet Coolblue
pi_184009106
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:19 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Vanwaar die sarcastische opmerking? Wat moet ik dan doen? Naar China fietsen? :') Uiteindelijk kom ik er dan toch weer duurder uit omdat ik overal moet overnachten. Bovendien raak ik dan weer overspannen en dat is juist niet de bedoeling.
Ik moet er ontspannen van raken en het moet goedkoop zijn.
quote:
Dat was wel slapen op stoelen in een nachtverblijf werk
Dan is het voor mij ver van ontspanning en vakantie.
  donderdag 27 december 2018 @ 18:59:39 #77
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184009444
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:43 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

Dan is het voor mij ver van ontspanning en vakantie.
Aah joh. Tis best te doen. En het is teminste wel goedkoop. Alleen door de prijs al raak ik er ontspannen van. 20 sorry 40 lees ik net euro is natuurlijk niks. En dan heb ik teminste ook een keer Engeland gezien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Samuel24 op 27-12-2018 19:06:17 ]
Maar niet heus.....Daaaag.
  donderdag 27 december 2018 @ 19:16:03 #78
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184009794
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:01 schreef Piles het volgende:

[..]

Na zo'n 'reis' wil je toch nooit meer op vakantie :D :')
Juist wel! Flink avontuurlijk. Harwich was geweldig, bijna op de vuist gegaan met plaatselijke hooligans. Gezelschap is belangrijk onderweg om het leuk te hebben (goede vrienden).
Sinds ik het geld er voor heb, reserveer ik de luxueuste cabin aan boord, denk terug aan die minicruise en weet waarom ik een paar honderd euro betaal voor een overtocht.
  donderdag 27 december 2018 @ 19:20:54 #79
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184009891
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Juist wel! Flink avontuurlijk. Harwich was geweldig, bijna op de vuist gegaan met plaatselijke hooligans. Gezelschap is belangrijk onderweg om het leuk te hebben (goede vrienden).
Sinds ik het geld er voor heb, reserveer ik de luxueuste cabin aan boord, denk terug aan die minicruise en weet waarom ik een paar honderd euro betaal voor een overtocht.
Uh....hooligans? :')
Maar niet heus.....Daaaag.
  donderdag 27 december 2018 @ 19:31:50 #80
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184010099
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:20 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Uh....hooligans? :')
Jazeker!
Wie verre reizen doet kan veel vertellen. Alleen al daarom moet je niet thuisblijven.
  donderdag 27 december 2018 @ 19:43:07 #81
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184010330
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Jazeker!
Wie verre reizen doet kan veel vertellen. Alleen al daarom moet je niet thuisblijven.
Kan je me iets meer info geven over deze boot trip?
Ik bedoel: Hoe lang duurt de oversteek van Nederland naar Engeland? Hoeveel tijd heb ik als ik eenmaal in Engeland ben aangekomen,? En als ik in de avond weer terug ga naar Nederland...waar ga ik dan precies slapen?
En uh....als ik zo tussen al die hooligans zit...blijf ik dan nog wel heel? :')
Maar niet heus.....Daaaag.
  donderdag 27 december 2018 @ 22:49:40 #82
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_184016546
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:59 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Aah joh. Tis best te doen. En het is teminste wel goedkoop. Alleen door de prijs al raak ik er ontspannen van. 20 sorry 40 lees ik net euro is natuurlijk niks. En dan heb ik teminste ook een keer Engeland gezien.
Ga gewoon niet, dan hou je 40 euro in je zak.

Reizen is niet gratis en jij een verschrikkelijke vrek. Je hoeft je geld niet over de balk te gooien, maar dit is wel heel schraal zeg.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 27 december 2018 @ 22:57:30 #83
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184016887
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 22:49 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ga gewoon niet, dan hou je 40 euro in je zak.

Reizen is niet gratis en jij een verschrikkelijke vrek. Je hoeft je geld niet over de balk te gooien, maar dit is wel heel schraal zeg.
Mag ik het even zelf bepalen alsjeblieft. :') Als je ze door gaat dan zet ik jou op je plek.
Maar niet heus.....Daaaag.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 23:05:50 #84
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_184017177
Volgens mij heb je het reisvirus stiekem al te pakken Samuel! Maar ik zou inderdaad klein beginnen als je nog niet veel ervaring hebt. Weekendje in eigen land of België bijvoorbeeld. En inderdaad wandelen en fietsen kost niks maar je ziet ontzettend veel. Zelf bij de supermarkt boodschappen halen en picknicken is ook een goeie inderdaad.

Zelf ben ik van hoe verder hoe beter, thuiszitten kan ik ook wel als ik oud ben ;) je vroeg hoeveel een reis naar de VS kost, dit is al snel 5000 euro voor een maand :)

Krijg zelf ook weer zin om te reizen door al deze berichten *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 27 december 2018 @ 23:18:36 #85
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184017568
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 23:05 schreef MaJo het volgende:
Volgens mij heb je het reisvirus stiekem al te pakken Samuel!
:Y

quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 23:05 schreef MaJo het volgende:
Maar ik zou inderdaad klein beginnen als je nog niet veel ervaring hebt. Weekendje in eigen land of België bijvoorbeeld. En inderdaad wandelen en fietsen kost niks maar je ziet ontzettend veel. Zelf bij de supermarkt boodschappen halen en picknicken is ook een goeie inderdaad.
Ja klopt. Klein beginnen is het beste inderdaad. Ik heb namelijk heel weinig ervaring. En het zou jammer zijn als het straks helemaal fout loop en ik in een vreemd land zit.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 23:05 schreef MaJo het volgende:
Zelf ben ik van hoe verder hoe beter, thuiszitten kan ik ook wel als ik oud ben ;) je vroeg hoeveel een reis naar de VS kost, dit is al snel 5000 euro voor een maand :)
Oooh vreselijk! :') Dat is echt ontzettend duur hoor. Amerika laat ik dan voorlopig maar even links liggen denk ik.
Tis ook te ver voor mij om daar helemaal in mijn eentje heen te gaan.
Aan de andere kant...... Amerika is wel soooooooo mooi. Ik wil er sowieso wel ooit een keer in mijn leven heengaan hoor. Maar dan wel op het juiste moment.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 23:05 schreef MaJo het volgende:
Krijg zelf ook weer zin om te reizen door al deze berichten *O*
Ja echt he. Dat is precies het gevoel wat ik ook al kreeg vandaag toen ik al deze berichten las. Het inspireert mij echt enorm en maakt mijn verleiding alleen maar groter.
Maar niet heus.....Daaaag.
  One tough cookie vrijdag 28 december 2018 @ 00:12:31 #86
169210 liesje1979
pi_184019412
Goedkoop reizen, ik doe dat. :P
Transavia heeft regelmatig leuke aanbiedingen, en verder heb je natuurlijk Ryanair en Wizzair. Je kan dit ook makkelijk combineren, heen met de ene, terug met een andere maatschappij. Ik zou juist wel beginnen met het buitenland. Dat hoeft echt niet per se een cultuurshock land te zijn, maar ik zou me een weekend in NL in mijn uppie denk ik al snel vervelen. Ik besef me dat dit echt psychisch is, maar ik zou in NL dan ook minder snel in mijn eentje uit gaan, of alleen uit eten gaan. Ik voel me hier denk ik gewoon minder toerist, ook in andere steden dan waar ik woon. Zo vind ik een buitenlandse supermarkt altijd als een soort van attractie, vind ik echt leuk, terwijl als ik in een vreemde stad een AH binnen stap, ik rechtstreeks naar bijvoorbeeld de pindakaas kan lopen. Ik zou me denk ik best snel eenzaam voelen en denken wat doe ik hier. :@

Mijn eerste solotrip was naar Barcelona en man, je wilt niet weten hoe eng ik dat toen vond. Zo'n stad is echt geweldig voor een eerste keer. Genoeg te doen in de stad zelf waardoor het door het land rondreizen je nog even bespaard blijft. Lekkere tapasrestaurants waar je gewoon aan de bar kan hangen en wat hapjes bestellen (mocht je alleen uit eten gaan een dingetje vinden) oh en ze hebben er ook gewoon mcDonalds. ;) Bekijk van te voren een beetje wat er te doen is in die stad en maak een lijstje van de dingen die je aanspreken. Vaak doe ik maar een deel van wat ik vooraf gedacht had, omdat gewoon rondslenteren ook al heel leuk is.

Hotels zijn in zuid Europa en helemaal in oost Europa stukken goedkoper dan in NL. Je kan ook eenpersoonskamers in hostels boeken, je bent totaal niet verplicht om dan te socializen maar als je je dan eens eenzaam voelt organiseren ze activiteiten waar je laagdrempelig met andere reizigers in contact komt. Ik heb hier minder behoefte aan, maar je zou hier eens naar kunnen kijken. Wat natuurlijk ook altijd fijn is, is om bijvoorbeeld een laptop ofzo mee te nemen, kan je in de avond in je kamer, lekker beetje je ding doen, bijna alsof je gewoon op je zolderkamer zit.

De drempel voor de eerste keer alleen reizen is gewoon heel groot, zeker als je ook nog met een budget te maken hebt maar als je het niet gewoon probeert weet je nooit hoe je het zal vinden en aan je posts te lezen ben jij een frequent TRV user in spe.

Alleen reizen is heerlijk, en hoewel het soms ook heel leuk is om met anderen te reizen zou ik alleen reizen niet willen missen.

Om je een idee te geven van de kosten voor een korte citytrip, meestal ben ik voor de tickets naar zuid of oost Europa 70-100 euro kwijt. Per nacht in een hotelkamer met eigenbadkamer doe ik denk ik gemiddeld voor 30 (daar moet ik bij zeggen dat Albanië dat gemiddelde lekker omlaag trekt, voor 2 nachten Stockholm betaal ik 160 volgend weekend. :o Maar dat is wel met oud en nieuw). Qua eten doe ik nooit heel fancy in mijn eentje, meestal kies ik een hotel incl ontbijt, dan neem ik ergens in de middag nog wel een broodje bij de bakker ofzo en s avonds uit eten bij een pizzeria of simpel tentje. Daarna nog soms wat wijntjes, laten we zeggen qua eten gemiddeld 20-25 euro per dag. Kan allemaal ook goedkoper of duurder natuurlijk.

Daarbij komen dan nog wat kosten voor ov eventueel en of entreegelden.

Maar dat geld is het me alles waard, het geeft me zoveel mooie herinneringen, je leert jezelf goed kennen, gaat anders in het leven staan en raakt besmet met het virus, De wereld is zo mooi. O+
pi_184021102
Zeker niet laten Samuel! Heb het er over met je vriend waarom hij niet wilt of durft. Misschien is het wel een idee om dan voor te stellen dat jij het alleen gaat proberen. (België, duitsland, NL). Of wat verder weg.

Als het budget een ding is kan je als cheap ass Nederlander prima je ding doen hoor en dat beetje geld wat je uit geeft is het zeker te weten waard! Je zal ook geregeld Nederlanders tegen komen die precies het zelfde doen (we blijven toch echt Hollanders he :') ).

Zelf maak ik er soms ook een sport van om zo min mogelijk uit te geven, gewoon reizen om te reizen zeg maar. De ervaringen worden niet persee beter door er een hoop geld tegen aan te gooien. Veel van de beste ervaringen die je op doet tijdens het reizen zijn spontane ervaringen die vaak niets of weinig kosten. Als je echt wilt kan je liften, couchsurfen en andere dingen doen om het bijna gratis te doen. Niet echt dat ik het je aan raad om daarmee te beginnen omdat dat zeker extra stress kan opleveren als beginnend reiziger.

Je kan bijvoorbeeld eens op Ryanair kijken en een vlucht zoeken. Vluchten vanaf 10 euro enkele reis vind je zowat door heel Europa. Zo kan je prima voor 20 euro een retour vlucht boeken naar een Europese stad als je dat zou willen en een beetje flexibel bent. Bijvoorbeeld Polen of andere Oost Euopese steden zijn best een aanradar! Het oosten van de EU is aardig ontwikkeld inmiddels maar een stuk goedkoper dan in NL, het reizen gaat eenvoudig en het is al met al chill om er heen te gaan. Hostel kamers vind je al van 5-10 euro per nacht (je slaapt dan met 4-8 of soms meer personen op een kamer). Al is dat aan het begin misschien wat onwennig, als je jezelf daaroverheen kan zetten is het best chill. Je kan praten met mensen als je dat wilt en als je dat niet wilt blijf je een beetje op jezelf.

Verder hoeft het allemaal niet veel te kosten, entrees van attracties kan je zo duur maken als jezelf wilt (parken, museums en andere dingen kunnen soms prima gratis en kunnen heel leuk zijn). Met openbaar vervoer reizen is soms een beetje uitzoekwerk op internet en zoeken op de locatie maar is vaak niet heel lastig.

Een aantal handige websites:
booking.com - ho(s)tels boeken
ryanair.com / wizzair.com - vliegtickets
wikitravel.org handige informatie over de bestemming met zowat alles wat je moet weten.
Een reisgids zoals Lonelyplannet of Rough guides kan handig zijn en je kan van te voren al veel lezen en plezier beleven maar is met internet niet echt meer heel nodig.
flixbus - goedkope bus tickets
  vrijdag 28 december 2018 @ 02:41:38 #88
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184021800
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:43 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Kan je me iets meer info geven over deze boot trip?
Ik bedoel: Hoe lang duurt de oversteek van Nederland naar Engeland? Hoeveel tijd heb ik als ik eenmaal in Engeland ben aangekomen,? En als ik in de avond weer terug ga naar Nederland...waar ga ik dan precies slapen?
En uh....als ik zo tussen al die hooligans zit...blijf ik dan nog wel heel? :')
Op de site van StenaLine vind je de details van nu (ik maakte de trip in 1990 of zo, met een of andere speciale aanbieding).
Oversteek ligt aan welke boot je hebt. Hoeveel tijd heb je... niet veel (twee, drie uur) als je met de middagboot gaat, en dat hoorde destijds bij de aanbieding.
Er zijn minicruises waarbij je heen en terug de nachtboot neemt en dan kun je met de trein of busteansfer naar Londen (Stena) of Newcastle (DFDS), York of Cambridge (P&O).
Je slaapt op een stoel in een rustruimte (gratis, maar dit concept lijkt niet meer te bestaan, het was ook wel heel pauper en je deed geen oog dicht) of in een hut, waarbij je in luxe/prijs een keuze kunt maken. Qua eten zelf bammetjes meenemen spaart aanzienlijk in de kosten. Je vriend meenemen kan qua hutprijs gunstig zijn.
Nogmaals: let op scherpe aanbiedingen of spaaracties als je voor een bodemprijs mee wilt.

De hooligans trekken je helemaal uit elkaar na genoeg pints. Beter ga je op een dag dat er geen belangrijke voetbalmatch is.
  vrijdag 28 december 2018 @ 02:56:29 #89
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184021880
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 23:18 schreef Samuel24 het volgende:


Oooh vreselijk! :') Dat is echt ontzettend duur hoor.
5000 *voor een hele maand* valt reuze mee. Dat klinkt niet als pakketreis zoals een stedentrip waarbij het reisbureau alles heeft voorgeboekt en dus een scherpe prijs kan bieden.
Daarom is 400 euro voor een weekje all-in resort aan de Middellandse Zee zo goedkoop: pakketprijs en weinig flexibel. Maar de zon schijnt en YOLO.
  vrijdag 28 december 2018 @ 08:48:14 #90
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_184023081
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 22:57 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Mag ik het even zelf bepalen alsjeblieft. :') Als je ze door gaat dan zet ik jou op je plek.
Natuurlijk mag je dat zelf besparen. Sorry, bepalen. Maar ik begrijp het echt niet tenzij jullie een laag inkomen hebben. Waar spaar je anders voor? En je hoeft niet je geld over de balk te gooien maar zo zuinig... het lijkt me verschrikkelijk.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_184023250
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 08:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je dat zelf besparen. Sorry, bepalen. Maar ik begrijp het echt niet tenzij jullie een laag inkomen hebben. Waar spaar je anders voor? En je hoeft niet je geld over de balk te gooien maar zo zuinig... het lijkt me verschrikkelijk.
Ik dacht ook dat dit topic er meer over ging dat vakantie 'eng' was, maar blijkbaar is het vooral een centenkwestie. Of ik snap het niet, dat kan ook.
  vrijdag 28 december 2018 @ 09:26:05 #92
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184023429
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 09:10 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat dit topic er meer over ging dat vakantie 'eng' was, maar blijkbaar is het vooral een centenkwestie. Of ik snap het niet, dat kan ook.
Dat is het ook hoor. Ik vind het ook eng. Maar ik vind het ook zonde om onnodig veel geld uit te geven. Just saying. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
  vrijdag 28 december 2018 @ 09:27:52 #93
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184023462
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 08:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je dat zelf besparen. Sorry, bepalen. Maar ik begrijp het echt niet tenzij jullie een laag inkomen hebben. Waar spaar je anders voor? En je hoeft niet je geld over de balk te gooien maar zo zuinig... het lijkt me verschrikkelijk.
Ik heb niet een heel hoog inkomen ofzo. Bovendien moet ik van alles betalen. Zorgverzekerint, autoverzekering, wegenbelasting, noem het maar op. In Nederland kost dat allemaal vrij duur inderdaad. :') Daarom ben ik voorzichtig met geld uitgeven en wil ik de beste deal ooit krijgen.
Daaaaag.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184023483
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 09:26 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Dat is het ook hoor. Ik vind het ook eng. Maar ik vind het ook zonde om onnodig veel geld uit te geven. Just saying. :')
Waarom is het zonde om geld uit te geven aan leuke dingen? Ik bezuinig liever op minder leuke dingen ;)
Volgens mij heb je nog nooit het echte vakantiegevoel gehad, en wil je er daarom geen geld aan uit geven. Doe gewoon 1 keer gek en geef 500 euro uit. Mocht het tegenvallen, dan weet je dat in elk geval.
  vrijdag 28 december 2018 @ 09:32:29 #95
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184023523
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 09:29 schreef Piles het volgende:

[..]

Waarom is het zonde om geld uit te geven aan leuke dingen? Ik bezuinig liever op minder leuke dingen ;)
Volgens mij heb je nog nooit het echte vakantiegevoel gehad, en wil je er daarom geen geld aan uit geven. Doe gewoon 1 keer gek en geef 500 euro uit. Mocht het tegenvallen, dan weet je dat in elk geval.
Luister, de enige echte vakantie´s die ik heb gehad zijn met mijn ouders vroeger. En die konden geld uitgeven joh.....dat wil jij niet weten. :') Toch zeker 5000 a 6000 euro in de hele vakantie.
Ik weet niet maar....ik vind dat gewoon zonde.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184023556
Dan weet ik echt niet meer wat je met dit topic wil... Wil je nou op vakantie of niet?
Als je elke euro te veel vindt, kun inderdaad beter thuisblijven. Moet je helemaal zelf weten. Maar dan kunnen wij je niet helpen.

Of wil je zo goedkoop mogelijk? Stel die vraag dan :) Kan ik je niet bij helpen, want vakantie mag van mij wel een basic-comfort-level hebben :P
  vrijdag 28 december 2018 @ 09:57:29 #97
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184023970
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2018 00:12 schreef liesje1979 het volgende:
Goedkoop reizen, ik doe dat. :P
Transavia heeft regelmatig leuke aanbiedingen, en verder heb je natuurlijk Ryanair en Wizzair. Je kan dit ook makkelijk combineren, heen met de ene, terug met een andere maatschappij. Ik zou juist wel beginnen met het buitenland. Dat hoeft echt niet per se een cultuurshock land te zijn, maar ik zou me een weekend in NL in mijn uppie denk ik al snel vervelen. Ik besef me dat dit echt psychisch is, maar ik zou in NL dan ook minder snel in mijn eentje uit gaan, of alleen uit eten gaan. Ik voel me hier denk ik gewoon minder toerist, ook in andere steden dan waar ik woon. Zo vind ik een buitenlandse supermarkt altijd als een soort van attractie, vind ik echt leuk, terwijl als ik in een vreemde stad een AH binnen stap, ik rechtstreeks naar bijvoorbeeld de pindakaas kan lopen. Ik zou me denk ik best snel eenzaam voelen en denken wat doe ik hier. :@
Maar wat nou als ik in een vreemd land zit en het gaat fout. Dan zit ik daar vast en niemand kan mij helpen.
Kijk ik ken wizzair en Ryanair wel. En ik weet dat ze spotgoedkope vluchten aanbieden. Maar ze gaan dan ook wel naar de meest gekste gebieden toe hoor.

quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2018 00:12 schreef liesje1979 het volgende:
Mijn eerste solotrip was naar Barcelona en man, je wilt niet weten hoe eng ik dat toen vond. Zo'n stad is echt geweldig voor een eerste keer. Genoeg te doen in de stad zelf waardoor het door het land rondreizen je nog even bespaard blijft. Lekkere tapasrestaurants waar je gewoon aan de bar kan hangen en wat hapjes bestellen (mocht je alleen uit eten gaan een dingetje vinden) oh en ze hebben er ook gewoon mcDonalds. ;) Bekijk van te voren een beetje wat er te doen is in die stad en maak een lijstje van de dingen die je aanspreken. Vaak doe ik maar een deel van wat ik vooraf gedacht had, omdat gewoon rondslenteren ook al heel leuk is.
Ja. dat klink inderdaad wel heel leuk. Hoeveel heeft die hele vakantie jou gekost als ik vragen mag?

quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2018 00:12 schreef liesje1979 het volgende:
Hotels zijn in zuid Europa en helemaal in oost Europa stukken goedkoper dan in NL. Je kan ook eenpersoonskamers in hostels boeken, je bent totaal niet verplicht om dan te socializen maar als je je dan eens eenzaam voelt organiseren ze activiteiten waar je laagdrempelig met andere reizigers in contact komt. Ik heb hier minder behoefte aan, maar je zou hier eens naar kunnen kijken. Wat natuurlijk ook altijd fijn is, is om bijvoorbeeld een laptop ofzo mee te nemen, kan je in de avond in je kamer, lekker beetje je ding doen, bijna alsof je gewoon op je zolderkamer zit.
Heerlijk. Dat klinkt eigenlijk wel heel erg goed hoor. ;) Maar hebben ze daar dan wel gratis wifi?

quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2018 00:12 schreef liesje1979 het volgende:
De drempel voor de eerste keer alleen reizen is gewoon heel groot, zeker als je ook nog met een budget te maken hebt maar als je het niet gewoon probeert weet je nooit hoe je het zal vinden en aan je posts te lezen ben jij een frequent TRV user in spe.
Dat denk ik ook ja.

quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2018 00:12 schreef liesje1979 het volgende:
Om je een idee te geven van de kosten voor een korte citytrip, meestal ben ik voor de tickets naar zuid of oost Europa 70-100 euro kwijt. Per nacht in een hotelkamer met eigenbadkamer doe ik denk ik gemiddeld voor 30 (daar moet ik bij zeggen dat Albanië dat gemiddelde lekker omlaag trekt, voor 2 nachten Stockholm betaal ik 160 volgend weekend. :o Maar dat is wel met oud en nieuw). Qua eten doe ik nooit heel fancy in mijn eentje, meestal kies ik een hotel incl ontbijt, dan neem ik ergens in de middag nog wel een broodje bij de bakker ofzo en s avonds uit eten bij een pizzeria of simpel tentje. Daarna nog soms wat wijntjes, laten we zeggen qua eten gemiddeld 20-25 euro per dag. Kan allemaal ook goedkoper of duurder natuurlijk.
Hmmmmm, dat valt allemaal best wel mee eigenlijk. 30 euro per nacht in een hotel vind ik best goedkoop. 20 euro uitgeven aan eten per dag vind ik ook best wel te doen. :P

quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2018 00:12 schreef liesje1979 het volgende:
De wereld is zo mooi. O+
I know. ;) Soms vergeet ik dat weleens omdat ik in een dagelijkse sleur terecht kom steeds.
Maar de wereld is zoveel meer dan alleen Nederland.
Maar niet heus.....Daaaag.
  vrijdag 28 december 2018 @ 09:58:50 #98
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184023998
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 09:35 schreef Piles het volgende:
Dan weet ik echt niet meer wat je met dit topic wil... Wil je nou op vakantie of niet?
Als je elke euro te veel vindt, kun inderdaad beter thuisblijven. Moet je helemaal zelf weten. Maar dan kunnen wij je niet helpen.

Of wil je zo goedkoop mogelijk? Stel die vraag dan :) Kan ik je niet bij helpen, want vakantie mag van mij wel een basic-comfort-level hebben :P
Ja, tante truus. Dat was toch al lang al duidelijk? :')
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184024132
Waarom ga je niet lekker de tourist trail aflopen in Zuid-Oost Azie? Laos, Cambodja, Thailand, etc. Van hostel naar hostel, lonely planet in de hand, superveilig maar best avontuurlijk, zeker als eerste reis, en je kan voor 30 euro per dag goed rondkomen.
  vrijdag 28 december 2018 @ 10:32:16 #100
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184024629
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:29 schreef Piva het volgende:
Als het budget een ding is kan je als cheap ass Nederlander prima je ding doen hoor en dat beetje geld wat je uit geeft is het zeker te weten waard! Je zal ook geregeld Nederlanders tegen komen die precies het zelfde doen (we blijven toch echt Hollanders he :') ).
Ooh echt waar? Dat is gezellig. :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:29 schreef Piva het volgende:
Als je echt wilt kan je liften, couchsurfen en andere dingen doen om het bijna gratis te doen. Niet echt dat ik het je aan raad om daarmee te beginnen omdat dat zeker extra stress kan opleveren als beginnend reiziger.
Ja stres ja. Straks word ik nog verkracht ofzo. :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:29 schreef Piva het volgende:
Je kan bijvoorbeeld eens op Ryanair kijken en een vlucht zoeken. Vluchten vanaf 10 euro enkele reis vind je zowat door heel Europa. Zo kan je prima voor 20 euro een retour vlucht boeken naar een Europese stad als je dat zou willen en een beetje flexibel bent. Bijvoorbeeld Polen of andere Oost Euopese steden zijn best een aanradar! Het oosten van de EU is aardig ontwikkeld inmiddels maar een stuk goedkoper dan in NL, het reizen gaat eenvoudig en het is al met al chill om er heen te gaan. Hostel kamers vind je al van 5-10 euro per nacht (je slaapt dan met 4-8 of soms meer personen op een kamer). Al is dat aan het begin misschien wat onwennig, als je jezelf daaroverheen kan zetten is het best chill. Je kan praten met mensen als je dat wilt en als je dat niet wilt blijf je een beetje op jezelf.
Ik moet eerlijk bekennen dat deze prijzen mij echt prima bevallen hoor. ;) Heerlijk. Mocht ik er toch voor kiezen om naar het buitenland te gaan dan ga ik zeker de oostelijke richting op. Dat zeker. :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:29 schreef Piva het volgende:
Een aantal handige websites:
booking.com - ho(s)tels boeken
ryanair.com / wizzair.com - vliegtickets
wikitravel.org handige informatie over de bestemming met zowat alles wat je moet weten.
Een reisgids zoals Lonelyplannet of Rough guides kan handig zijn en je kan van te voren al veel lezen en plezier beleven maar is met internet niet echt meer heel nodig.
flixbus - goedkope bus tickets
Geweldig geweldig. _O_ Dankjewel. Ik ga die linkjes even goed bestuderen.
Maar niet heus.....Daaaag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')