abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 december 2018 @ 10:38:51 #1
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_183997774
Ik zit de laatste tijd echt heel vaak te denken om op reis te gaan ergens naartoe. Ik weet niet wat het is de laatste tijd....maar deze gedachte blijft maar hardnekkig in mijn hoofd hangen. Ik probeer het te vergeten maar dat lukt niet.
Ook omdat ik zie hoeveel mensen lekker op vakantie gaan steeds en dan word ik daar jaloers op.
Helaas heb ik een partner die er helemaal niks voor voelt om op vakantie te gaan (zelfs een hotelletje pakken in eigen land vind hij al niks) en ik kan hem moeilijk dwingen natuurlijk he. :')
Tegelijkertijd wil ik er ook niet echt aan beginnen omdat ik bang ben voor het kostenplaatje. Ik ben bang dat het te duur word. En als ik ook maar ergens een hekel aan heb dan is het veel geld uitgeven. :')

Luister en huiver....Ik wil graag jullie ervaringen en vakantie-verhalen lezen. Ik wil lezen hoe erg jullie het naar de zin hadden toen. En vooral belangrijk...of het duur was of goedkoop.
Maar niet heus.....Daaaag.
  donderdag 27 december 2018 @ 11:09:21 #2
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183998318
Gewoon lekker alleen gaan als je partner niet wil. Over een paar jaar ga je spijt krijgen van de dingen die je allemaal niet hebt gedaan. De tijd komt nooit meer terug. Nooit dingen die je graag wilt doen uitstellen om triviale redenen.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:38 schreef Samuel24 het volgende:
En vooral belangrijk...of het duur was of goedkoop.
In al mijn reisverslagen staat aan het eind de kosten van de reis. Ik doe veel dingen wel goedkoper dan de meeste andere mensen maar het geeft in elk geval een indicatie.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 27 december 2018 @ 11:12:14 #3
475456 Samuel24
pi_183998374
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:09 schreef SeLang het volgende:
Gewoon lekker alleen gaan als je partner niet wil. Over een paar jaar ga je spijt krijgen van de dingen die je allemaal niet hebt gedaan. De tijd komt nooit meer terug. Nooit dingen die je graag wilt doen uitstellen om triviale redenen.

[..]

In al mijn reisverslagen staat aan het eind de kosten van de reis. Ik doe veel dingen wel goedkoper dan de meeste andere mensen maar het geeft in elk geval een indicatie.
Bedankt je reactie. Juist door wat jij nu zegt word de verleiding voor mij groter om dit te doen.
Ik zal even kijken in je postgeschiedenis om je reisverslagen te zoeken. Ik ben ontzettend nieuwsgierig.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 11:15:14 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183998432
quote:
Ik zit de laatste tijd echt heel vaak te denken om op reis te gaan ergens naartoe. Ik weet niet wat het is de laatste tijd....maar deze gedachte blijft maar hardnekkig in mijn hoofd hangen. Ik probeer het te vergeten maar dat lukt niet.
Ook omdat ik zie hoeveel mensen lekker op vakantie gaan steeds en dan word ik daar jaloers op.
Helaas heb ik een partner die er helemaal niks voor voelt om op vakantie te gaan (zelfs een hotelletje pakken in eigen land vind hij al niks) en ik kan hem moeilijk dwingen natuurlijk he. :')
Tegelijkertijd wil ik er ook niet echt aan beginnen omdat ik bang ben voor het kostenplaatje. Ik ben bang dat het te duur word. En als ik ook maar ergens een hekel aan heb dan is het veel geld uitgeven. :')
Ik denk bijna constant aan op reis gaan. Mijn vrouw is geen fan van vliegen, maar voor mij wil ze wel af en toe in het vliegtuig stappen. En voor haar wil ik ook wel af en toe in de trein stappen voor een weekendje op treinafstand, of een auto huren, in plaats van ver en exotisch. Het is niet raar om dat voor je partner te doen. Klinkt me bij jou alsof jouw partner dat niet voor jou over heeft.
Verder is het kostenplaatje natuurlijk wel iets om rekening mee te houden, maar ik denk dan altijd: "Waarvoor verdien ik dan geld?"
quote:
Luister en huiver....Ik wil graag jullie ervaringen en vakantie-verhalen lezen. Ik wil lezen hoe erg jullie het naar de zin hadden toen. En vooral belangrijk...of het duur was of goedkoop.
Welkom in TRV. Staat vol met reisverslagen. Dat houden we zelfs apart bij in een topic: TRV / Reisverslagen van FOK!kers *O*

Soms ook met kostenplaatje. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door UIO_AMS op 27-12-2018 11:20:27 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 27 december 2018 @ 11:17:28 #5
475456 Samuel24
pi_183998479
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:15 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]

Welkom in TRV. Staat vol met reisverslagen. *O*
Ja klopt ik zat net al ff te kijken. :Y ;) Super handige tips waar ik wel wat mee kan.
  donderdag 27 december 2018 @ 11:18:00 #6
475456 Samuel24
pi_183998489
quote:
Dat houden we zelfs apart bij in een topic: TRV / Reisverslagen van FOK!kers *O*

Oeeh Nice. ^O^
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 11:18:47 #7
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183998508
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:12 schreef Samuel24 het volgende:
Bedankt je reactie. Juist door wat jij nu zegt word de verleiding voor mij groter om dit te doen.
Ik zal even kijken in je postgeschiedenis om je reisverslagen te zoeken. Ik ben ontzettend nieuwsgierig.
De reisverslagen van SeLang staan ook in het topic dat ik eerder noemde.

En wat hij zegt: Nu gaan, niet uitstellen. Als er iets is waar ik spijt van heb, is het wel dat ik niet meer heb gereisd in mijn leven. En ik heb al best veel gereisd. :P.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 27 december 2018 @ 11:19:14 #8
475456 Samuel24
pi_183998522
quote:

[..]

Ik denk bijna constant aan op reis gaan. Mijn vrouw is geen fan van vliegen, maar voor mij wil ze wel af en toe in het vliegtuig stappen. En voor haar wil ik ook wel af en toe in de trein stappen voor een weekendje op treinafstand, of een auto huren. Het is niet raar om dat voor je partner te doen. Klinkt me bij jou alsof jouw partner dat niet voor jou over heeft.
Verder is het kostenplaatje natuurlijk wel iets om rekening mee te houden, maar ik denk dan altijd: "Waarvoor verdien ik dan geld?"

Ja het kostenplaatje he. Dat is dan toch iets waar ik dan een beetje onzeker van word. Ik ben vrij zuinig. Dus ik voel het al gauw in mijn portemonnee. :')
  donderdag 27 december 2018 @ 11:19:50 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183998533
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:12 schreef Samuel24 het volgende:

Alle links staan in mijn fotoboek :P
En alle (?) reisverslagen van alle FOK!-ers sinds 2016 staan in het centrale reisverslagen topic van TRV
Mijn reisverslagen
  donderdag 27 december 2018 @ 11:20:08 #10
475456 Samuel24
pi_183998539
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:18 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

De reisverslagen van SeLang staan ook in het topic dat ik eerder noemde.

En wat hij zegt: Nu gaan, niet uitstellen. Als er iets is waar ik spijt van heb, is het wel dat ik niet meer heb gereisd in mijn leven. En ik heb al best veel gereisd. :P.
Dat is dus precies het gevoel wat ik ook heb. ;) Ik laat kostbare tijd aan mij voorbij gaan.
  donderdag 27 december 2018 @ 11:20:48 #11
475456 Samuel24
pi_183998553
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Alle links staan in mijn fotoboek :P
Aah oke. Nog makkelijker. ;) Dan ga ik daar meteen even een kijkje nemen.
  donderdag 27 december 2018 @ 11:21:03 #12
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183998555
Ik kan me tegenwoordig niet goed voorstellen hoe ik vroeger voor een habbekrats op reis/vakantie ging. En natuurlijk is dat altijd geweldig want ke bent vrij om te doen wat je wilt.
Kampeervakantie op de fiets. Interrail met jeugdherberg. Aanbiedingen in het naseizoen voor hotel en reis. In het buitenland kun je soms spotgoedkoop een huisje boeken, o.a. in Scandinavië.
Vriend van mij ging naar India en gaf zo'n 5 euro per dag uit aan hotel en eten, dan is het de vliegreis waard. Dichterbij was het Oostblok zeer goedkoop.

Vooral geen gekke dingen doen. In plaats van je op een terras bezatten gewoon een fles wijn in de supermarkt kopen en voor je tentje opdrinken, of op het balkon van je hotelkamer.

Groepsreizen kunnen de kosten drukken. Is niet echt mijn ding maar het was handig ter kennismaking met een land dat ik niet begreep (Hongarije), daardoor kon ik er later makkelijker op eigen gelegenheid heen.

Je partner vertellen dat als die niet meegaat, je toch de behoefte hebt en dus alleen gaat (of alleen met de groep). Waarom wil je partner niet?
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 11:24:54 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183998639
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:19 schreef Samuel24 het volgende:
Ja het kostenplaatje he. Dat is dan toch iets waar ik dan een beetje onzeker van word. Ik ben vrij zuinig. Dus ik voel het al gauw in mijn portemonnee. :')
Tja, dat is vooral iets psychisch. Mijn vrouw is ook heel zuinig, maar achteraf is ze altijd heel blij dat ze het heeft uitgegeven. Juist omdat het aan iets is uitgegeven waar ze veel plezier aan beleeft. En geld meenemen naar je graf is ook weer zo zonde. Maar goed, wij hebben dan ook geen nakomelingen om iets aan na te laten.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 27 december 2018 @ 11:27:22 #14
475456 Samuel24
pi_183998701
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:21 schreef Lunatiek het volgende:

Je partner vertellen dat als die niet meegaat, je toch de behoefte hebt en dus alleen gaat (of alleen met de groep). Waarom wil je partner niet?
Ik heb eigenlijk geen idee, Het enige antwoord wat hij geeft als ik het hem vraag is nee! :')
Ik denk dat hij misschien toch een beetje bang is.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 11:29:22 #15
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183998740
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:19 schreef SeLang het volgende:
En alle (?) reisverslagen van alle FOK!-ers sinds 2016 staan in het centrale reisverslagen topic van TRV
Als het goed is wel. Kan zijn dat we er eens eentje gemist hebben, omdat die in een centraal topic van een land of stad staat verborgen, maar dat denk ik niet. Van oudere reisverslagen hebben we ook nog een lijstje, maar dat is niet up to date en wij (de TRV-mods) wilden niet elk oud topic gaan uitpluizen en plaatsen in het centrale reisverslagen topic.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 27 december 2018 @ 11:34:14 #16
475456 Samuel24
pi_183998857
quote:
7s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:24 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Tja, dat is vooral iets psychisch. Mijn vrouw is ook heel zuinig, maar achteraf is ze altijd heel blij dat ze het heeft uitgegeven. Juist omdat het aan iets is uitgegeven waar ze veel plezier aan beleeft. En geld meenemen naar je graf is ook weer zo zonde. Maar goed, wij hebben dan ook geen nakomelingen om iets aan na te laten.
Oh ja dat scheel natuurlijk he.
Maar ik denk dat het best mogelijk moet zijn om op vakantie te gaan zonder daar meteen een voortuin voor te moeten uitgeven lijkt mij.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 11:37:01 #17
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183998933
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:27 schreef Samuel24 het volgende:
Ik heb eigenlijk geen idee, Het enige antwoord wat hij geeft als ik het hem vraag is nee! :')
Ik denk dat hij misschien toch een beetje bang is.
Dat zou ik dan toch eens proberen te bespreken met hem. Is het een angst voor het vreemde, of voor vliegen, of voor hoe jullie als stel worden gezien in andere landen? Wellicht kun je hem dan over die angst heen helpen.

Kan natuurlijk ook zijn dat hij een huismus is en dat het niets met angst te maken heeft. :P.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 11:41:29 #18
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183999049
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:34 schreef Samuel24 het volgende:
Oh ja dat scheel natuurlijk he.
Maar ik denk dat het best mogelijk moet zijn om op vakantie te gaan zonder daar meteen een voortuin voor te moeten uitgeven lijkt mij.
Ik ken de prijs niet van een gemiddelde voortuin, maar voor de meeste budgetten is wel wat te bedenken. Ik vind het alleen zonde om op reis te gaan en dan zaken te laten vanwege de financiën. Ik ga niet helemaal naar plaats X voor bezienswaardigheid Y om deze dan van een afstandje te bekijken omdat het daar gratis is en bij de bezienswaardigheid zelf bijvoorbeeld ¤ 20 per persoon. Om maar een dwarstraat te benoemen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 27 december 2018 @ 11:42:27 #19
475456 Samuel24
pi_183999077
quote:
7s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:37 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Kan natuurlijk ook zijn dat hij een huismus is en dat het niets met angst te maken heeft. :P.
Dat vooral inderdaad. :') Maar ik denk dat hij stiekem ook wel een beetje bang is.
  donderdag 27 december 2018 @ 11:51:26 #20
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183999343
quote:

[..]

Niemand is zo'n gierige vrek als ik :7. Ik bespaar werkelijk op alles.
Maar je moet kijken naar de levensvreugde per uitgegeven $
Dan is een mooie reis opeens een waanzinnig koopje! Zeer goed besteed geld.

Vergeet ook niet dat een reiservaring iets is dat je hebt voor de rest van je leven. Zelf beleef ik nog dagelijks plezier aan reizen van jaren of zelfs decennia geleden. Memories O+. Dus NU gaan and make it count!
Mijn reisverslagen
pi_183999424
quote:

[..]

Wij gaan regelmatig naar een huisje in Nederland/Duitsland/België. Kost je (buiten schoolvakanties) voor een week/midweek/lang weekend iets van 200 - 500 euro (afhankelijk van de luxe die je wenst) en de benzine om er te komen. Verder niks (behalve boodschappen, maar die doe je thuis ook). Lekker zelf koken (goedkoop) of elke dag uit eten (duur). Wat je wil :s)
Maar het is heerlijk om even weg te zijn, nieuwe omgevingen te ontdekken (wandelen is gratis :7 ).
  donderdag 27 december 2018 @ 11:56:59 #22
475456 Samuel24
pi_183999469
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

Niemand is zo'n gierige vrek als ik :7. Ik bespaar werkelijk op alles.
Maar je moet kijken naar de levensvreugde per uitgegeven $
Dan is een mooie reis opeens een waanzinnig koopje! Zeer goed besteed geld.
Ja, ik zag het net al. Wat een mooie foto´s heb jij gemaakt zeg! ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:51 schreef SeLang het volgende:
Vergeet ook niet dat een reiservaring iets is dat je hebt voor de rest van je leven. Zelf beleef ik nog dagelijks plezier aan reizen van jaren of zelfs decennia geleden. Memories O+. Dus NU gaan and make it count!
Tja....dat is natuurlijk wel zo. Ik zal er eens even over na denken. Misschien dat ik wel ideeën krijg voor het komende jaar. Uiteraard wel als het weer wat warmer word. :') Met deze kou ga ik uiteraard nergens naartoe natuurlijk he.
pi_183999486
Ik heb echt nog nooit spijt gehad van een reis die ik heb gemaakt. Wel van reizen die ik niet heb gemaakt.

Als je besmet wordt met het reisvirus is er maar 1 remedie en dat is gewoon eraan toegeven. Desnoods alleen, als niemand mee wil, alleen reizen kan sowieso heel erg tof en leerzaam zijn.

Qua prijs maakt de bestemming ook heel veel verschil. Je kan luxe gaan shoppen in Dubai, of ergens in een poenerig luxe topresort gaan zitten en dan kan het best prijzig worden. Maar (andere kant van het spectrum) is low key backpacken door India, of met je fiets in Europa van camping naar camping rijden ook een optie en dan zul je misschien minder uitgeven dan thuis.
  donderdag 27 december 2018 @ 11:59:29 #24
475456 Samuel24
pi_183999514
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:55 schreef Piles het volgende:

[..]

Wij gaan regelmatig naar een huisje in Nederland/Duitsland/België. Kost je (buiten schoolvakanties) voor een week/midweek/lang weekend iets van 200 - 500 euro (afhankelijk van de luxe die je wenst) en de benzine om er te komen. Verder niks (behalve boodschappen, maar die doe je thuis ook). Lekker zelf koken (goedkoop) of elke dag uit eten (duur). Wat je wil :s)
Maar het is heerlijk om even weg te zijn, nieuwe omgevingen te ontdekken (wandelen is gratis :7 ).
Met de auto naar Duitsland of België? Dat zie ik niet zitten hoor.
Ik ben ooit een keer naar Duitsland gereden en dat was mijn ergste autorit tot nu toe die ik ooit van mijn leven heb gehad. :')
  donderdag 27 december 2018 @ 12:01:36 #25
475456 Samuel24
pi_183999549
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:57 schreef Farenji het volgende:
Ik heb echt nog nooit spijt gehad van een reis die ik heb gemaakt. Wel van reizen die ik niet heb gemaakt.

Als je besmet wordt met het reisvirus is er maar 1 remedie en dat is gewoon eraan toegeven. Desnoods alleen, als niemand mee wil, alleen reizen kan sowieso heel erg tof en leerzaam zijn.

Qua prijs maakt de bestemming ook heel veel verschil. Je kan luxe gaan shoppen in Dubai, of ergens in een poenerig luxe topresort gaan zitten en dan kan het best prijzig worden. Maar (andere kant van het spectrum) is low key backpacken door India, of met je fiets in Europa van camping naar camping rijden ook een optie en dan zul je misschien minder uitgeven dan thuis.
Daar zeg je me wat. Dat zijn wel hele goede ideeën hoor. Fietsen kost uiteraard al helemaal niks. Het duurt alleen wel erg lang voordat je er bent. :')
pi_183999764
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:01 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Daar zeg je me wat. Dat zijn wel hele goede ideeën hoor. Fietsen kost uiteraard al helemaal niks. Het duurt alleen wel erg lang voordat je er bent. :')
Dat is het hele idee, reizen kan me soms niet lang genoeg duren. Vooral bij fietsen is het erg tof dat het zo lekker langzaam gaat, je krijgt dan veel meer mee van de omgeving.

Fietsen kan ook uitstekend in Nederland he, je hebt prachtige lange afstandspaden (LF paden) die je ook zo kort of lang kan maken als je wil. En in de zomer neem je gewoon een tentje mee en slaap je voor een tientje per nacht op de camping. Voor de rest heb je dan alleen eten en drinken nodig, en de reis kun je op zich prima op je stadsfiets doen met wat goedkope fietstassen achterop.

Twee jaar geleden heb ik zelf de "ronde van nederland" gereden, zie TRV / Ruim 1300 km langs de buitengrenzen van NL per fiets en afgelopen jaar ben ik met de fiets van Rotterdam naar Berlijn gereden. Was echt allebei fantastisch. Maar die laatste tocht lukt je waarschijnlijk niet op een stadsfiets, daar heb je wat meer versnellingen nodig (en heel goede remmen).
pi_183999846
quote:

Mijn ex-vrouw wilde ook nooit naar afrika of azie, maar het eerste wat ze deed na de scheiding was een reis naar azie boeken, nog nooit zo boos geweest als toen.....

Mijn huidige vriendin vind reizen wel leuk, dus hebben we nu een eigen reisorganisatie opgezet. Dat drukt de kosten behoorlijk.
  donderdag 27 december 2018 @ 12:18:09 #28
475456 Samuel24
pi_183999861
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:13 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat is het hele idee, reizen kan me soms niet lang genoeg duren. Vooral bij fietsen is het erg tof dat het zo lekker langzaam gaat, je krijgt dan veel meer mee van de omgeving.

Fietsen kan ook uitstekend in Nederland he, je hebt prachtige lange afstandspaden (LF paden) die je ook zo kort of lang kan maken als je wil. En in de zomer neem je gewoon een tentje mee en slaap je voor een tientje per nacht op de camping. Voor de rest heb je dan alleen eten en drinken nodig, en de reis kun je op zich prima op je stadsfiets doen met wat goedkope fietstassen achterop.

Twee jaar geleden heb ik zelf de "ronde van nederland" gereden, zie TRV / Ruim 1300 km langs de buitengrenzen van NL per fiets en afgelopen jaar ben ik met de fiets van Rotterdam naar Berlijn gereden. Was echt allebei fantastisch. Maar die laatste tocht lukt je waarschijnlijk niet op een stadsfiets, daar heb je wat meer versnellingen nodig (en heel goede remmen).
Dat is wel interessant. Hoeveel km raad je aan om maximaal te fietsen? Want een paar honderd km lijkt mij toch wel erg veel hoor. Ik denk dat het ook behoorlijk pijnlijk is voor mijn.....bips zeg maar.
  donderdag 27 december 2018 @ 12:20:14 #29
475456 Samuel24
pi_183999905
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:17 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

Mijn ex-vrouw wilde ook nooit naar afrika of azie, maar het eerste wat ze deed na de scheiding was een reis naar azie boeken, nog nooit zo boos geweest als toen.....
_O- ;( Wauw! Dat is wel echt een enorme kut streek hoor. Ik zou ook woedend zijn geweest.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:17 schreef Noudanzeg het volgende:
Mijn huidige vriendin vind reizen wel leuk, dus hebben we nu een eigen reisorganisatie opgezet. Dat drukt de kosten behoorlijk.
Ach ja. dat is natuurlijk wel heel erg slim. Welke landen ben je allemaal al in geweest?
pi_183999952
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:20 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

_O- ;( Wauw! Dat is wel echt een enorme kut streek hoor. Ik zou ook woedend zijn geweest.

[..]

Ach ja. dat is natuurlijk wel heel erg slim. Welke landen ben je allemaal al in geweest?
zo'n beetje heel europa, kazachstan, rusland.
pi_183999963
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:18 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Dat is wel interessant. Hoeveel km raad je aan om maximaal te fietsen? Want een paar honderd km lijkt mij toch wel erg veel hoor. Ik denk dat het ook behoorlijk pijnlijk is voor mijn.....bips zeg maar.
Het is handig om een beetje te trainen, dat je goede beenspieren hebt en goede conditie. Reken er op dat je sowieso wel een beetje zadelpijn gaat krijgen na een paar dagen lang op het zadel. Fietsbroeken met zeem en een goed zadel helpen wel natuurlijk maar toch.

Qua afstand deed ik zelf zo'n 100-120 km per dag en dan zit je zeg maar een uur of 6 op de fiets, dat is best te doen als je een beetje fit bent, maar het mooie is natuurlijk dat je zelf helemaal kan bepalen hoeveel je per dag rijdt en hoe lang je wegblijft. Je kan ook gewoon de trein terug naar huis nemen met je fiets, als je het zat bent.
  donderdag 27 december 2018 @ 12:26:29 #32
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184000025
Je hoeft idd ook niet ver van huis te gaan om avontuur te vinden. Persoonlijk vind ik in je eentje met een tentje gaan fietskamperen in NL avontuurlijker dan een vol verzorgde ($$) reis naar Timbuktu.
Mijn reisverslagen
  donderdag 27 december 2018 @ 12:28:11 #33
475456 Samuel24
pi_184000058
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:22 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het is handig om een beetje te trainen, dat je goede beenspieren hebt en goede conditie. Reken er op dat je sowieso wel een beetje zadelpijn gaat krijgen na een paar dagen lang op het zadel. Fietsbroeken met zeem en een goed zadel helpen wel natuurlijk maar toch.

Qua afstand deed ik zelf zo'n 100-120 km per dag en dan zit je zeg maar een uur of 6 op de fiets, dat is best te doen als je een beetje fit bent, maar het mooie is natuurlijk dat je zelf helemaal kan bepalen hoeveel je per dag rijdt en hoe lang je wegblijft. Je kan ook gewoon de trein terug naar huis nemen met je fiets, als je het zat bent.
Ik zou het wel willen maar het lijkt mij wel behoorlijk zwaar. Ik fietste vroeger heel veel. Maar mijn conditie is een beetje achteruit gegaan jammer genoeg.

Ik vind het wel super knap van je dat je gewoon 120 km per dag haalt met je fiets. _O_ Dan moet je wel behoorlijk hard fietsen me dunkt.
  donderdag 27 december 2018 @ 12:30:58 #34
475456 Samuel24
pi_184000108
quote:
2s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:26 schreef SeLang het volgende:
Je hoeft idd ook niet ver van huis te gaan om avontuur te vinden. Persoonlijk vind ik in je eentje met een tentje gaan fietskamperen in NL avontuurlijker dan een vol verzorgde ($$) reis naar Timbuktu.
:Y
pi_184000110
quote:

[..]

'Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis ernaartoe' aldus Boeddha :+

Fietsend door Nederland is prachtig. Al doe je maar 40 km per dag. Onderweg picknick, op een bankje langs de rivier, in het zonnetje O+ Halverwege even door een stadje wandelen, ergens koffiedrinken of lunchen. En dan weer door.

Wij zijn ook totaal niet avontuurlijk, dus ik kan daar enorm van genieten. Je kent het eten, de mensen, de gebruiken en je kan iedereen verstaan. Geen stress :D
  donderdag 27 december 2018 @ 12:38:03 #36
475456 Samuel24
pi_184000242
quote:
12s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:31 schreef Piles het volgende:

[..]

'Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis ernaartoe' aldus Boeddha :+

Fietsend door Nederland is prachtig. Al doe je maar 40 km per dag. Onderweg picknick, op een bankje langs de rivier, in het zonnetje O+ Halverwege even door een stadje wandelen, ergens koffiedrinken of lunchen. En dan weer door.

Wij zijn ook totaal niet avontuurlijk, dus ik kan daar enorm van genieten. Je kent het eten, de mensen, de gebruiken en je kan iedereen verstaan. Geen stress :D
Het lijkt mij wel leuk inderdaad. Tis zeker iets om over na te denken. Het heeft wel wat.
pi_184000261
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:38 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Het lijkt mij wel leuk inderdaad. Tis zeker iets om over na te denken. Het heeft wel wat.
Doe je wel eens zoiets voor een dagje? Dat is iets om mee te beginnen dan wellicht. Plak je er later een keer 1 overnachting aan vast. En dan 2, en dan een heel weekend. Lekker opbouwen :)
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 12:40:43 #38
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_184000292
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:28 schreef Samuel24 het volgende:
Ik zou het wel willen maar het lijkt mij wel behoorlijk zwaar. Ik fietste vroeger heel veel. Maar mijn conditie is een beetje achteruit gegaan jammer genoeg.

Ik vind het wel super knap van je dat je gewoon 120 km per dag haalt met je fiets. _O_ Dan moet je wel behoorlijk hard fietsen me dunkt.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:22 schreef Farenji het volgende:

Dat dus. 80 - 90 km per dag was voor mij de max en dat deed ik redelijk ongetraind. En de trein is ontzettend handig met de fiets (behalve de HSL's :( ).

Heb er zelfs een verslag over geschreven hier in TRV: TRV / [Reisverslag] Fietsbites: Fietsen langs de Maas
Ben nu op zoek naar een nieuwe meerdaagse fietsroute voor dit voorjaar.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 27 december 2018 @ 12:42:43 #39
475456 Samuel24
pi_184000324
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:39 schreef Piles het volgende:

[..]

Doe je wel eens zoiets voor een dagje? Dat is iets om mee te beginnen dan wellicht. Plak je er later een keer 1 overnachting aan vast. En dan 2, en dan een heel weekend. Lekker opbouwen :)
Nee ik doe het soms wel voor een paar uurtjes, (meestal met de auto :') ) en dan voel ik mij dus heel erg lui. Ik heb afgelopen zomer wel veel gefietst trouwens. Maar dat waren allemaal ritjes in de buurt. Dus niet heel ver weg zoals bijvoorbeeld 120 km op een dag ofzo.
  donderdag 27 december 2018 @ 12:43:47 #40
475456 Samuel24
pi_184000345
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:40 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

[..]

Dat dus. 80 - 90 km per dag was voor mij de max en dat deed ik redelijk ongetraind. En de trein is ontzettend handig met de fiets (behalve de HSL's :( ).

Heb er zelfs een verslag over geschreven hier in TRV: TRV / [Reisverslag] Fietsbites: Fietsen langs de Maas
Ben nu op zoek naar een nieuwe meerdaagse fietsroute voor dit voorjaar.
80 km op een dag klinkt al een stuk beter inderdaad. Ik zal even je verslag bekijken hoor.
pi_184000827
quote:

[..]

Ja ik fietste altijd al veel, jarenlang elke dag 10km heen en weer terug voor mijn werk. Dus dan krijg je wel conditie. Dat gaat overigens snel hoor, ik was ook helemaal niet gewend aan lange afstanden maar na een dag of drie, vier, ging het al veel beter.

Maar 50km op een dag is ook prima natuurlijk, lekker rustig aan, veel stoppen, uitgebreid lunchen 's middags, en om een uur of 4 je kont parkeren op een terras met een lekkere pot bier. Wie doet je wat.
pi_184001099
Neem een weekend abonnement met de trein. Ben regelmatig aan de andere kant van het land, beetje shoppen, andere omgeving, als je het zat bent ga je weer naar huis.
N A P O L I
C A M P A N I A
  donderdag 27 december 2018 @ 13:21:39 #43
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184001208
quote:

[..]

Binnen Nederland kun je gewoon je fiets in de trein meenemen.
  donderdag 27 december 2018 @ 13:22:12 #44
475456 Samuel24
pi_184001226
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:05 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja ik fietste altijd al veel, jarenlang elke dag 10km heen en weer terug voor mijn werk. Dus dan krijg je wel conditie. Dat gaat overigens snel hoor, ik was ook helemaal niet gewend aan lange afstanden maar na een dag of drie, vier, ging het al veel beter.

Maar 50km op een dag is ook prima natuurlijk, lekker rustig aan, veel stoppen, uitgebreid lunchen 's middags, en om een uur of 4 je kont parkeren op een terras met een lekkere pot bier. Wie doet je wat.
Ja daar heb je gelijk in. Heb al een gedeelte van je topic gelezen en vind het erg inspirerend hoor.
Nu krijg ik er zelf ook veel zin in om te doen.
Hey maar ff een vraagje. Hoeveel geld heb je uitgegeven aan die hele rit van jou? Dus echt alles in totaal?
  donderdag 27 december 2018 @ 13:23:06 #45
475456 Samuel24
pi_184001260
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:17 schreef Aiciu het volgende:
Neem een weekend abonnement met de trein. Ben regelmatig aan de andere kant van het land, beetje shoppen, andere omgeving, als je het zat bent ga je weer naar huis.
Neen. Ik ben een beetje klaar met treinreizen. Ik ga in het volgende jaar mijn abbo opzeggen.
De trein word trouwens ook steeds duurder. :')
pi_184001364
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:23 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Neen. Ik ben een beetje klaar met treinreizen. Ik ga in het volgende jaar mijn abbo opzeggen.
Flixbus, is wel kutter dan de trein. Maar dan heb je wel weer bijzondere verbindingen :')
Volgende week van Alkmaar naar Eindhoven, via Antwerpen :P

Maarja Anversa _O_ Dus vind ik niet erg.
N A P O L I
C A M P A N I A
  donderdag 27 december 2018 @ 13:28:07 #47
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184001376
quote:

[..]

Ik ben geen sportman, heb wel door Duitsland gefietst (van de Rijn naar de Weser via Paderborn). 45-60 km per dag, dat was de afstand tussen de jeugdherbergen, dan hoef je niet veel mee te sjouwen. Het is goed te doen, met tijd genoeg om onderweg het een en ander te bekijken. En gewoon op een fiets met 3 versnellingen.
  donderdag 27 december 2018 @ 13:30:12 #48
475456 Samuel24
pi_184001433
Beste mensen. Wat een inspiratie krijg ik toch van jullie. O+ Heerlijk ik geniet er van!
  donderdag 27 december 2018 @ 13:35:29 #49
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184001588
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:23 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Terwijl dat met aanbiedingen heel goedkoop kan zijn, zoals met Sparpreisen in Duitsland. Lekker relaxed, boekje lezen of video kijken, binnen een dag sta je in de bergen (Harz of Alpen).

Als het goedkoop moet, moet je een neus krijgen voor koopjes, vroegboekkortingen en last minutes.

Bijvoorbeeld midweek Landal 4 nachten voor 99 euro. Zoek jij maar eens een hotel voor 25 euro per nacht (ok, bijkomende kosten zijn er ook nog maar meer dan 150 = nog geen 40 euro per nacht is het niet.
  donderdag 27 december 2018 @ 13:37:12 #50
475456 Samuel24
pi_184001627
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:35 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Terwijl dat met aanbiedingen heel goedkoop kan zijn, zoals met Sparpreisen in Duitsland. Lekker relaxed, boekje lezen of video kijken, binnen een dag sta je in de bergen (Harz of Alpen).

Als het goedkoop moet, moet je een neus krijgen voor koopjes, vroegboekkortingen en last minutes.

Bijvoorbeeld midweek Landal 4 nachten voor 99 euro. Zoek jij maar eens een hotel voor 25 euro per nacht (ok, bijkomende kosten zijn er ook nog maar meer dan 150 = nog geen 40 euro per nacht is het niet.
Hmmm interessant. ;)
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 14:07:45 #51
45833 crew  Fogel
pi_184002406
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:09 schreef SeLang het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_184002533
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:22 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ja daar heb je gelijk in. Heb al een gedeelte van je topic gelezen en vind het erg inspirerend hoor.
Nu krijg ik er zelf ook veel zin in om te doen.
Hey maar ff een vraagje. Hoeveel geld heb je uitgegeven aan die hele rit van jou? Dus echt alles in totaal?
Die tocht door Nederland was niet zo heel goedkoop omdat ik bijna elke nacht in hotels/B&B heb geslapen, en ik hou van wat luxe dus dat is toch wel zo'n 60 euro of meer per nacht. En ik heb ook minimaal 1 keer per dag in een restaurant gegeten dus dat tikt ook aan. Met ruim twee weken zit je dan alsnog tegen de tweeduizend euro aan.

Als je gaat kamperen en zelf je eten in de supermarkt koopt dan kun je met een paar tientjes per dag wel klaar zijn. Of je gaat elke nacht bij "vrienden op de fiets" slapen (bij particulieren thuis) voor 20 euro, maar dan moet je dus vaak ook socializen met die mensen en daar had ik echt niet altijd zin in.
  donderdag 27 december 2018 @ 14:17:33 #53
475456 Samuel24
pi_184002657
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 14:13 schreef Farenji het volgende:

[..]

zit je dan alsnog tegen de tweeduizend euro aan.
Jesus! Dat is behoorlijk wat geld zeg.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 14:13 schreef Farenji het volgende:
Als je gaat kamperen en zelf je eten in de supermarkt koopt dan kun je met een paar tientjes per dag wel klaar zijn. Of je gaat elke nacht bij "vrienden op de fiets" slapen (bij particulieren thuis) voor 20 euro, maar dan moet je dus vaak ook socializen met die mensen en daar had ik echt niet altijd zin in.
Nee, socializen heb ik ook helemaal geen zin in. Als ik ergens een hekel aan heb dan is het dat wel.
  donderdag 27 december 2018 @ 14:19:02 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184002707
We blijven tenslotte FOK!-ers
Mijn reisverslagen
  donderdag 27 december 2018 @ 14:21:04 #55
475456 Samuel24
pi_184002762
quote:
10s.gif Op donderdag 27 december 2018 14:19 schreef SeLang het volgende:
We blijven tenslotte FOK!-ers
:Y !

Btw...Hoeveel heeft jouw vakantie in Californië gekost eigenlijk als ik vragen mag?
pi_184002833
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 14:17 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Jesus! Dat is behoorlijk wat geld zeg.

[..]

Nee, socializen heb ik ook helemaal geen zin in. Als ik ergens een hekel aan heb dan is het dat wel.
Nou dan zou ik lekker in de zomer gaan met je tentje en slaapzak, en dan op de camping wel wachten tot het stil is bij de afwasruimte anders moet je alsnog met mensen praten.
  donderdag 27 december 2018 @ 14:27:19 #57
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184002920
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 14:21 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

:Y !

Btw...Hoeveel heeft jouw vakantie in Californië gekost eigenlijk als ik vragen mag?
Omgerekend ¤1943 ter plekke uitgegeven in 5 maanden California, Oregon en Washington samen. Dit is exclusief heen en terugreis en visum. Staat netjes uitgesplitst in het verslag.
Mijn reisverslagen
  donderdag 27 december 2018 @ 14:32:07 #58
475456 Samuel24
pi_184003037
quote:
10s.gif Op donderdag 27 december 2018 14:24 schreef Farenji het volgende:

[..]

Nou dan zou ik lekker in de zomer gaan met je tentje en slaapzak, en dan op de camping wel wachten tot het stil is bij de afwasruimte anders moet je alsnog met mensen praten.
Sowieso ga ik in de zomer. Voor geen goud ga ik een lange fietstocht maken in dit vreselijk koude weer. :') Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
  donderdag 27 december 2018 @ 14:34:37 #59
475456 Samuel24
pi_184003118
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 14:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Omgerekend ¤1943 ter plekke uitgegeven in 5 maanden California, Oregon en Washington samen. Dit is exclusief heen en terugreis en visum. Staat netjes uitgesplitst in het verslag.
Dat meen je niet. :o Je hebt minder betaalt dan Farenji aan jouw vakantie. Terwijl ik juist eigenlijk had gedacht dat zijn lange fietstocht goedkoper zou zijn dan jouw 5 maanden vakantie in Californië. Dat had ik niet verwacht.
  donderdag 27 december 2018 @ 14:37:56 #60
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184003214
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 14:34 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Dat meen je niet. :o Je hebt minder betaalt dan Farenji aan jouw vakantie. Terwijl ik juist eigenlijk had gedacht dat zijn lange fietstocht goedkoper zou zijn dan jouw 5 maanden vakantie in Californië. Dat had ik niet verwacht.
Wel elke nacht slapen in een tentje in the middle of nowhere. En elke dag pinda's eten en pasta :D
Natuurlijk kost dat geen reet.
Mijn reisverslagen
  donderdag 27 december 2018 @ 14:40:57 #61
475456 Samuel24
pi_184003301
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 14:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

Wel elke nacht slapen in een tentje in the middle of nowhere. En elke dag pinda's eten en pasta :D
Natuurlijk kost dat geen reet.
Ja maar toch. Je moet nog steeds met het vliegtuig ernaartoe. :') Dat kost ook geld. Just saying.
pi_184007569
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 14:40 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ja maar toch. Je moet nog steeds met het vliegtuig ernaartoe. :') Dat kost ook geld. Just saying.
Die prijs is EXclusief de tickets he.

Alsnog spotgoedkoop en een wereld aan ervaringen, als je van off the grid houdt ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 27 december 2018 @ 17:30:24 #63
475456 Samuel24
pi_184007600
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 17:29 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Die prijs is EXclusief de tickets he.

Alsnog spotgoedkoop en een wereld aan ervaringen, als je van off the grid houdt ^O^
Ja dat is wel zo.
En uh....heb jij verder ook nog tips voor mij Cat-astrophe?
pi_184007717
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 17:30 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ja dat is wel zo.
En uh....heb jij verder ook nog tips voor mij Cat-astrophe?
Ik houd van cruises, natuur, steden, verre reizen en ben in januari bewust naar Noorwegen gegaan voor het noorderlicht, de kou en de sneeuw. Heb ook regelmatig road trips met de auto gemaakt, zowel in Europa als in Amerika. Fantastische vakanties allemaal. Maar die reizen kosten een stukje meer geld dan jij wilt/kunt uitgeven denk ik, en als ik jouw reacties hier lees sluiten mijn interesses ook niet echt an bij de jouwe.
Dus dan is het lastig tips geven.

Bepaal voor jezelf hoeveel geld je wil uitgeven, wat je leuk vindt en wat je vooral niet leuk vindt. En post je ideeen hier. Dan geven mensen vast meer gerichte tips, en wie weet kan ik dan ook nog een aanvulling verzinnen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 27 december 2018 @ 17:39:31 #65
475456 Samuel24
pi_184007817
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 17:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik houd van cruises, natuur, steden, verre reizen en ben in januari bewust naar Noorwegen gegaan voor het noorderlicht, de kou en de sneeuw. Heb ook regelmatig road trips met de auto gemaakt, zowel in Europa als in Amerika. Fantastische vakanties allemaal. Maar die reizen kosten een stukje meer geld dan jij wilt/kunt uitgeven denk ik, en als ik jouw reacties hier lees sluiten mijn interesses ook niet echt an bij de jouwe.
Dus dan is het lastig tips geven.

Bepaal voor jezelf hoeveel geld je wil uitgeven, wat je leuk vindt en wat je vooral niet leuk vindt. En post je ideeen hier. Dan geven mensen vast meer gerichte tips, en wie weet kan ik dan ook nog een aanvulling verzinnen.
Weetje wat het is met road trips. Ze moeten mij niet te ver zijn want dan word ik moe. :')
Een km of 40 a 50 is wel voldoende denk ik zo.
Maar goed....ik ben zelf op dit moment natuurlijk ook enorm aan het brainstormen natuurlijk he. Mijn hoofd staat niet stil.
Ik heb de hele week vrij nu dus ik heb genoeg tijd om plannetjes te maken.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 17:40:37 #66
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184007842
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 17:39 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Weetje wat het is met road trips. Ze moeten mij niet te ver zijn want dan word ik moe. :')
Maar goed....ik ben zelf op dit moment natuurlijk ook enorm aan het brainstormen natuurlijk he. Mijn hoofd staat niet stil.
DM braddie voor een roadtrip
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  donderdag 27 december 2018 @ 17:41:51 #67
475456 Samuel24
pi_184007862
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 17:40 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

DM braddie voor een roadtrip
Ja maar hij wil waarschijnlijk heel ver rijden ofzo. Ik wil dat niet.
Daaaag. :')
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 17:46:12 #68
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184007955
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 17:41 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ja maar hij wil waarschijnlijk heel ver rijden ofzo. Ik wil dat niet.
Hij heeft geen geld om ver te rijden
  donderdag 27 december 2018 @ 17:47:42 #69
475456 Samuel24
pi_184007990
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 17:46 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Hij heeft geen geld om ver te rijden
Oooh dat scheelt weer he.
Maar gaat hij dan geen geld bij mij lopen bedelen? Want daar heb ik geen zin in hoor. Just saying. :')
  donderdag 27 december 2018 @ 17:51:02 #70
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184008057
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 17:39 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Als je naar de ANWB-routeplanner gaat en een plaats op ca 50 km invoert als doel, kun je kiezen voor avontuurlijke wegen, zoals veel bochten en hellingen. In combinatie met "kortste route" kun je ook binnen 50 km van je woonplaats op avontuurlijke en verrassende plekken komen. Kijk als je moe wordt op je smartphone naar "B&B in de buurt van huidige locatie" en je bent ook een weekendje er lekker uit.
  donderdag 27 december 2018 @ 17:56:02 #71
475456 Samuel24
pi_184008164
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 17:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als je naar de ANWB-routeplanner gaat en een plaats op ca 50 km invoert als doel, kun je kiezen voor avontuurlijke wegen, zoals veel bochten en hellingen.
Nee, dankjewel. :') Bochten en hellingen heb ik een hekel aan als ik in de auto zit.

quote:

In combinatie met "kortste route" kun je ook binnen 50 km van je woonplaats op avontuurlijke en verrassende plekken komen.
Ik heb al een plaats in gedachten waar het lekker rustig is en een mooi uitzicht. Daar wil ik naartoe gaan. ;)
Tis niet de meest spannendste omgeving ooit. Maar dat hoeft voor mij ook niet.

quote:

Kijk als je moe wordt op je smartphone naar "B&B in de buurt van huidige locatie" en je bent ook een weekendje er lekker uit.
Heerlijk. :) Een beetje ontspanning kan ik wel gebruiken hoor.
  donderdag 27 december 2018 @ 17:57:46 #72
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184008201
Ik hoorde iemand "cruise" zeggen. Bij de veerdiensten op Engeland hebben ze regelmatig "minicruises". Misschien ook wel de goedkoopste die ik als armlastige student heb gedaan: 's ochtends met de boot Hoek-Harwich, even in Harwich kijken en met de nachtboot terug naar Hoek van Holland. Dat was wel slapen op stoelen in een nachtverblijf werk, maar ik was tenminste in Engeland geweest voor iets van 20 gulden of zo.
pi_184008290
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 17:57 schreef Lunatiek het volgende:
Ik hoorde iemand "cruise" zeggen. Bij de veerdiensten op Engeland hebben ze regelmatig "minicruises". Misschien ook wel de goedkoopste die ik als armlastige student heb gedaan: 's ochtends met de boot Hoek-Harwich, even in Harwich kijken en met de nachtboot terug naar Hoek van Holland. Dat was wel slapen op stoelen in een nachtverblijf werk, maar ik was tenminste in Engeland geweest voor iets van 20 gulden of zo.
Na zo'n 'reis' wil je toch nooit meer op vakantie :D :')
  donderdag 27 december 2018 @ 18:19:24 #74
475456 Samuel24
pi_184008598
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:01 schreef Piles het volgende:

[..]

Vanwaar die sarcastische opmerking? Wat moet ik dan doen? Naar China fietsen? :') Uiteindelijk kom ik er dan toch weer duurder uit omdat ik overal moet overnachten. Bovendien raak ik dan weer overspannen en dat is juist niet de bedoeling.
Ik moet er ontspannen van raken en het moet goedkoop zijn.
  donderdag 27 december 2018 @ 18:21:29 #75
475456 Samuel24
pi_184008647
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 17:57 schreef Lunatiek het volgende:
Ook weer een goede tip. Dankjewel.
pi_184009106
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:19 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Vanwaar die sarcastische opmerking? Wat moet ik dan doen? Naar China fietsen? :') Uiteindelijk kom ik er dan toch weer duurder uit omdat ik overal moet overnachten. Bovendien raak ik dan weer overspannen en dat is juist niet de bedoeling.
Ik moet er ontspannen van raken en het moet goedkoop zijn.
quote:
Dat was wel slapen op stoelen in een nachtverblijf werk
Dan is het voor mij ver van ontspanning en vakantie.
  donderdag 27 december 2018 @ 18:59:39 #77
475456 Samuel24
pi_184009444
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:43 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

Dan is het voor mij ver van ontspanning en vakantie.
Aah joh. Tis best te doen. En het is teminste wel goedkoop. Alleen door de prijs al raak ik er ontspannen van. 20 sorry 40 lees ik net euro is natuurlijk niks. En dan heb ik teminste ook een keer Engeland gezien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Samuel24 op 27-12-2018 19:06:17 ]
  donderdag 27 december 2018 @ 19:16:03 #78
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184009794
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:01 schreef Piles het volgende:

[..]

Juist wel! Flink avontuurlijk. Harwich was geweldig, bijna op de vuist gegaan met plaatselijke hooligans. Gezelschap is belangrijk onderweg om het leuk te hebben (goede vrienden).
Sinds ik het geld er voor heb, reserveer ik de luxueuste cabin aan boord, denk terug aan die minicruise en weet waarom ik een paar honderd euro betaal voor een overtocht.
  donderdag 27 december 2018 @ 19:20:54 #79
475456 Samuel24
pi_184009891
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Juist wel! Flink avontuurlijk. Harwich was geweldig, bijna op de vuist gegaan met plaatselijke hooligans. Gezelschap is belangrijk onderweg om het leuk te hebben (goede vrienden).
Sinds ik het geld er voor heb, reserveer ik de luxueuste cabin aan boord, denk terug aan die minicruise en weet waarom ik een paar honderd euro betaal voor een overtocht.
Uh....hooligans? :')
  donderdag 27 december 2018 @ 19:31:50 #80
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184010099
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:20 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Uh....hooligans? :')
Jazeker!
Wie verre reizen doet kan veel vertellen. Alleen al daarom moet je niet thuisblijven.
  donderdag 27 december 2018 @ 19:43:07 #81
475456 Samuel24
pi_184010330
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Jazeker!
Wie verre reizen doet kan veel vertellen. Alleen al daarom moet je niet thuisblijven.
Kan je me iets meer info geven over deze boot trip?
Ik bedoel: Hoe lang duurt de oversteek van Nederland naar Engeland? Hoeveel tijd heb ik als ik eenmaal in Engeland ben aangekomen,? En als ik in de avond weer terug ga naar Nederland...waar ga ik dan precies slapen?
En uh....als ik zo tussen al die hooligans zit...blijf ik dan nog wel heel? :')
  donderdag 27 december 2018 @ 22:49:40 #82
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_184016546
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:59 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Aah joh. Tis best te doen. En het is teminste wel goedkoop. Alleen door de prijs al raak ik er ontspannen van. 20 sorry 40 lees ik net euro is natuurlijk niks. En dan heb ik teminste ook een keer Engeland gezien.
Ga gewoon niet, dan hou je 40 euro in je zak.

Reizen is niet gratis en jij een verschrikkelijke vrek. Je hoeft je geld niet over de balk te gooien, maar dit is wel heel schraal zeg.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 27 december 2018 @ 22:57:30 #83
475456 Samuel24
pi_184016887
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 22:49 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ga gewoon niet, dan hou je 40 euro in je zak.

Reizen is niet gratis en jij een verschrikkelijke vrek. Je hoeft je geld niet over de balk te gooien, maar dit is wel heel schraal zeg.
Mag ik het even zelf bepalen alsjeblieft. :') Als je ze door gaat dan zet ik jou op je plek.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 23:05:50 #84
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_184017177
Volgens mij heb je het reisvirus stiekem al te pakken Samuel! Maar ik zou inderdaad klein beginnen als je nog niet veel ervaring hebt. Weekendje in eigen land of België bijvoorbeeld. En inderdaad wandelen en fietsen kost niks maar je ziet ontzettend veel. Zelf bij de supermarkt boodschappen halen en picknicken is ook een goeie inderdaad.

Zelf ben ik van hoe verder hoe beter, thuiszitten kan ik ook wel als ik oud ben ;) je vroeg hoeveel een reis naar de VS kost, dit is al snel 5000 euro voor een maand :)

Krijg zelf ook weer zin om te reizen door al deze berichten *O*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 27 december 2018 @ 23:18:36 #85
475456 Samuel24
pi_184017568
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 23:05 schreef MaJo het volgende:
Volgens mij heb je het reisvirus stiekem al te pakken Samuel!

quote:
Maar ik zou inderdaad klein beginnen als je nog niet veel ervaring hebt. Weekendje in eigen land of België bijvoorbeeld. En inderdaad wandelen en fietsen kost niks maar je ziet ontzettend veel. Zelf bij de supermarkt boodschappen halen en picknicken is ook een goeie inderdaad.
Ja klopt. Klein beginnen is het beste inderdaad. Ik heb namelijk heel weinig ervaring. En het zou jammer zijn als het straks helemaal fout loop en ik in een vreemd land zit.

quote:
Zelf ben ik van hoe verder hoe beter, thuiszitten kan ik ook wel als ik oud ben ;) je vroeg hoeveel een reis naar de VS kost, dit is al snel 5000 euro voor een maand :)
Oooh vreselijk! :') Dat is echt ontzettend duur hoor. Amerika laat ik dan voorlopig maar even links liggen denk ik.
Tis ook te ver voor mij om daar helemaal in mijn eentje heen te gaan.
Aan de andere kant...... Amerika is wel soooooooo mooi. Ik wil er sowieso wel ooit een keer in mijn leven heengaan hoor. Maar dan wel op het juiste moment.

quote:
Krijg zelf ook weer zin om te reizen door al deze berichten *O*
Ja echt he. Dat is precies het gevoel wat ik ook al kreeg vandaag toen ik al deze berichten las. Het inspireert mij echt enorm en maakt mijn verleiding alleen maar groter.
  One tough cookie vrijdag 28 december 2018 @ 00:12:31 #86
169210 liesje1979
pi_184019412
Goedkoop reizen, ik doe dat. :P
Transavia heeft regelmatig leuke aanbiedingen, en verder heb je natuurlijk Ryanair en Wizzair. Je kan dit ook makkelijk combineren, heen met de ene, terug met een andere maatschappij. Ik zou juist wel beginnen met het buitenland. Dat hoeft echt niet per se een cultuurshock land te zijn, maar ik zou me een weekend in NL in mijn uppie denk ik al snel vervelen. Ik besef me dat dit echt psychisch is, maar ik zou in NL dan ook minder snel in mijn eentje uit gaan, of alleen uit eten gaan. Ik voel me hier denk ik gewoon minder toerist, ook in andere steden dan waar ik woon. Zo vind ik een buitenlandse supermarkt altijd als een soort van attractie, vind ik echt leuk, terwijl als ik in een vreemde stad een AH binnen stap, ik rechtstreeks naar bijvoorbeeld de pindakaas kan lopen. Ik zou me denk ik best snel eenzaam voelen en denken wat doe ik hier. :@

Mijn eerste solotrip was naar Barcelona en man, je wilt niet weten hoe eng ik dat toen vond. Zo'n stad is echt geweldig voor een eerste keer. Genoeg te doen in de stad zelf waardoor het door het land rondreizen je nog even bespaard blijft. Lekkere tapasrestaurants waar je gewoon aan de bar kan hangen en wat hapjes bestellen (mocht je alleen uit eten gaan een dingetje vinden) oh en ze hebben er ook gewoon mcDonalds. ;) Bekijk van te voren een beetje wat er te doen is in die stad en maak een lijstje van de dingen die je aanspreken. Vaak doe ik maar een deel van wat ik vooraf gedacht had, omdat gewoon rondslenteren ook al heel leuk is.

Hotels zijn in zuid Europa en helemaal in oost Europa stukken goedkoper dan in NL. Je kan ook eenpersoonskamers in hostels boeken, je bent totaal niet verplicht om dan te socializen maar als je je dan eens eenzaam voelt organiseren ze activiteiten waar je laagdrempelig met andere reizigers in contact komt. Ik heb hier minder behoefte aan, maar je zou hier eens naar kunnen kijken. Wat natuurlijk ook altijd fijn is, is om bijvoorbeeld een laptop ofzo mee te nemen, kan je in de avond in je kamer, lekker beetje je ding doen, bijna alsof je gewoon op je zolderkamer zit.

De drempel voor de eerste keer alleen reizen is gewoon heel groot, zeker als je ook nog met een budget te maken hebt maar als je het niet gewoon probeert weet je nooit hoe je het zal vinden en aan je posts te lezen ben jij een frequent TRV user in spe.

Alleen reizen is heerlijk, en hoewel het soms ook heel leuk is om met anderen te reizen zou ik alleen reizen niet willen missen.

Om je een idee te geven van de kosten voor een korte citytrip, meestal ben ik voor de tickets naar zuid of oost Europa 70-100 euro kwijt. Per nacht in een hotelkamer met eigenbadkamer doe ik denk ik gemiddeld voor 30 (daar moet ik bij zeggen dat Albanië dat gemiddelde lekker omlaag trekt, voor 2 nachten Stockholm betaal ik 160 volgend weekend. :o Maar dat is wel met oud en nieuw). Qua eten doe ik nooit heel fancy in mijn eentje, meestal kies ik een hotel incl ontbijt, dan neem ik ergens in de middag nog wel een broodje bij de bakker ofzo en s avonds uit eten bij een pizzeria of simpel tentje. Daarna nog soms wat wijntjes, laten we zeggen qua eten gemiddeld 20-25 euro per dag. Kan allemaal ook goedkoper of duurder natuurlijk.

Daarbij komen dan nog wat kosten voor ov eventueel en of entreegelden.

Maar dat geld is het me alles waard, het geeft me zoveel mooie herinneringen, je leert jezelf goed kennen, gaat anders in het leven staan en raakt besmet met het virus, De wereld is zo mooi. O+
pi_184021102
Zeker niet laten Samuel! Heb het er over met je vriend waarom hij niet wilt of durft. Misschien is het wel een idee om dan voor te stellen dat jij het alleen gaat proberen. (België, duitsland, NL). Of wat verder weg.

Als het budget een ding is kan je als cheap ass Nederlander prima je ding doen hoor en dat beetje geld wat je uit geeft is het zeker te weten waard! Je zal ook geregeld Nederlanders tegen komen die precies het zelfde doen (we blijven toch echt Hollanders he :') ).

Zelf maak ik er soms ook een sport van om zo min mogelijk uit te geven, gewoon reizen om te reizen zeg maar. De ervaringen worden niet persee beter door er een hoop geld tegen aan te gooien. Veel van de beste ervaringen die je op doet tijdens het reizen zijn spontane ervaringen die vaak niets of weinig kosten. Als je echt wilt kan je liften, couchsurfen en andere dingen doen om het bijna gratis te doen. Niet echt dat ik het je aan raad om daarmee te beginnen omdat dat zeker extra stress kan opleveren als beginnend reiziger.

Je kan bijvoorbeeld eens op Ryanair kijken en een vlucht zoeken. Vluchten vanaf 10 euro enkele reis vind je zowat door heel Europa. Zo kan je prima voor 20 euro een retour vlucht boeken naar een Europese stad als je dat zou willen en een beetje flexibel bent. Bijvoorbeeld Polen of andere Oost Euopese steden zijn best een aanradar! Het oosten van de EU is aardig ontwikkeld inmiddels maar een stuk goedkoper dan in NL, het reizen gaat eenvoudig en het is al met al chill om er heen te gaan. Hostel kamers vind je al van 5-10 euro per nacht (je slaapt dan met 4-8 of soms meer personen op een kamer). Al is dat aan het begin misschien wat onwennig, als je jezelf daaroverheen kan zetten is het best chill. Je kan praten met mensen als je dat wilt en als je dat niet wilt blijf je een beetje op jezelf.

Verder hoeft het allemaal niet veel te kosten, entrees van attracties kan je zo duur maken als jezelf wilt (parken, museums en andere dingen kunnen soms prima gratis en kunnen heel leuk zijn). Met openbaar vervoer reizen is soms een beetje uitzoekwerk op internet en zoeken op de locatie maar is vaak niet heel lastig.

Een aantal handige websites:
booking.com - ho(s)tels boeken
ryanair.com / wizzair.com - vliegtickets
wikitravel.org handige informatie over de bestemming met zowat alles wat je moet weten.
Een reisgids zoals Lonelyplannet of Rough guides kan handig zijn en je kan van te voren al veel lezen en plezier beleven maar is met internet niet echt meer heel nodig.
flixbus - goedkope bus tickets
  vrijdag 28 december 2018 @ 02:41:38 #88
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184021800
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:43 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Kan je me iets meer info geven over deze boot trip?
Ik bedoel: Hoe lang duurt de oversteek van Nederland naar Engeland? Hoeveel tijd heb ik als ik eenmaal in Engeland ben aangekomen,? En als ik in de avond weer terug ga naar Nederland...waar ga ik dan precies slapen?
En uh....als ik zo tussen al die hooligans zit...blijf ik dan nog wel heel? :')
Op de site van StenaLine vind je de details van nu (ik maakte de trip in 1990 of zo, met een of andere speciale aanbieding).
Oversteek ligt aan welke boot je hebt. Hoeveel tijd heb je... niet veel (twee, drie uur) als je met de middagboot gaat, en dat hoorde destijds bij de aanbieding.
Er zijn minicruises waarbij je heen en terug de nachtboot neemt en dan kun je met de trein of busteansfer naar Londen (Stena) of Newcastle (DFDS), York of Cambridge (P&O).
Je slaapt op een stoel in een rustruimte (gratis, maar dit concept lijkt niet meer te bestaan, het was ook wel heel pauper en je deed geen oog dicht) of in een hut, waarbij je in luxe/prijs een keuze kunt maken. Qua eten zelf bammetjes meenemen spaart aanzienlijk in de kosten. Je vriend meenemen kan qua hutprijs gunstig zijn.
Nogmaals: let op scherpe aanbiedingen of spaaracties als je voor een bodemprijs mee wilt.

De hooligans trekken je helemaal uit elkaar na genoeg pints. Beter ga je op een dag dat er geen belangrijke voetbalmatch is.
  vrijdag 28 december 2018 @ 02:56:29 #89
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184021880
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 23:18 schreef Samuel24 het volgende:

Oooh vreselijk! :') Dat is echt ontzettend duur hoor.
5000 *voor een hele maand* valt reuze mee. Dat klinkt niet als pakketreis zoals een stedentrip waarbij het reisbureau alles heeft voorgeboekt en dus een scherpe prijs kan bieden.
Daarom is 400 euro voor een weekje all-in resort aan de Middellandse Zee zo goedkoop: pakketprijs en weinig flexibel. Maar de zon schijnt en YOLO.
  vrijdag 28 december 2018 @ 08:48:14 #90
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_184023081
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 22:57 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Mag ik het even zelf bepalen alsjeblieft. :') Als je ze door gaat dan zet ik jou op je plek.
Natuurlijk mag je dat zelf besparen. Sorry, bepalen. Maar ik begrijp het echt niet tenzij jullie een laag inkomen hebben. Waar spaar je anders voor? En je hoeft niet je geld over de balk te gooien maar zo zuinig... het lijkt me verschrikkelijk.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_184023250
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 08:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je dat zelf besparen. Sorry, bepalen. Maar ik begrijp het echt niet tenzij jullie een laag inkomen hebben. Waar spaar je anders voor? En je hoeft niet je geld over de balk te gooien maar zo zuinig... het lijkt me verschrikkelijk.
Ik dacht ook dat dit topic er meer over ging dat vakantie 'eng' was, maar blijkbaar is het vooral een centenkwestie. Of ik snap het niet, dat kan ook.
  vrijdag 28 december 2018 @ 09:26:05 #92
475456 Samuel24
pi_184023429
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 09:10 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat dit topic er meer over ging dat vakantie 'eng' was, maar blijkbaar is het vooral een centenkwestie. Of ik snap het niet, dat kan ook.
Dat is het ook hoor. Ik vind het ook eng. Maar ik vind het ook zonde om onnodig veel geld uit te geven. Just saying. :')
  vrijdag 28 december 2018 @ 09:27:52 #93
475456 Samuel24
pi_184023462
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 08:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik heb niet een heel hoog inkomen ofzo. Bovendien moet ik van alles betalen. Zorgverzekerint, autoverzekering, wegenbelasting, noem het maar op. In Nederland kost dat allemaal vrij duur inderdaad. :') Daarom ben ik voorzichtig met geld uitgeven en wil ik de beste deal ooit krijgen.
Daaaaag.
pi_184023483
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 09:26 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Dat is het ook hoor. Ik vind het ook eng. Maar ik vind het ook zonde om onnodig veel geld uit te geven. Just saying. :')
Waarom is het zonde om geld uit te geven aan leuke dingen? Ik bezuinig liever op minder leuke dingen ;)
Volgens mij heb je nog nooit het echte vakantiegevoel gehad, en wil je er daarom geen geld aan uit geven. Doe gewoon 1 keer gek en geef 500 euro uit. Mocht het tegenvallen, dan weet je dat in elk geval.
  vrijdag 28 december 2018 @ 09:32:29 #95
475456 Samuel24
pi_184023523
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 09:29 schreef Piles het volgende:

[..]

Waarom is het zonde om geld uit te geven aan leuke dingen? Ik bezuinig liever op minder leuke dingen ;)
Volgens mij heb je nog nooit het echte vakantiegevoel gehad, en wil je er daarom geen geld aan uit geven. Doe gewoon 1 keer gek en geef 500 euro uit. Mocht het tegenvallen, dan weet je dat in elk geval.
Luister, de enige echte vakantie´s die ik heb gehad zijn met mijn ouders vroeger. En die konden geld uitgeven joh.....dat wil jij niet weten. :') Toch zeker 5000 a 6000 euro in de hele vakantie.
Ik weet niet maar....ik vind dat gewoon zonde.
pi_184023556
Dan weet ik echt niet meer wat je met dit topic wil... Wil je nou op vakantie of niet?
Als je elke euro te veel vindt, kun inderdaad beter thuisblijven. Moet je helemaal zelf weten. Maar dan kunnen wij je niet helpen.

Of wil je zo goedkoop mogelijk? Stel die vraag dan :) Kan ik je niet bij helpen, want vakantie mag van mij wel een basic-comfort-level hebben :P
  vrijdag 28 december 2018 @ 09:57:29 #97
475456 Samuel24
pi_184023970
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2018 00:12 schreef liesje1979 het volgende:
Goedkoop reizen, ik doe dat. :P
Transavia heeft regelmatig leuke aanbiedingen, en verder heb je natuurlijk Ryanair en Wizzair. Je kan dit ook makkelijk combineren, heen met de ene, terug met een andere maatschappij. Ik zou juist wel beginnen met het buitenland. Dat hoeft echt niet per se een cultuurshock land te zijn, maar ik zou me een weekend in NL in mijn uppie denk ik al snel vervelen. Ik besef me dat dit echt psychisch is, maar ik zou in NL dan ook minder snel in mijn eentje uit gaan, of alleen uit eten gaan. Ik voel me hier denk ik gewoon minder toerist, ook in andere steden dan waar ik woon. Zo vind ik een buitenlandse supermarkt altijd als een soort van attractie, vind ik echt leuk, terwijl als ik in een vreemde stad een AH binnen stap, ik rechtstreeks naar bijvoorbeeld de pindakaas kan lopen. Ik zou me denk ik best snel eenzaam voelen en denken wat doe ik hier. :@
Maar wat nou als ik in een vreemd land zit en het gaat fout. Dan zit ik daar vast en niemand kan mij helpen.
Kijk ik ken wizzair en Ryanair wel. En ik weet dat ze spotgoedkope vluchten aanbieden. Maar ze gaan dan ook wel naar de meest gekste gebieden toe hoor.

quote:
Mijn eerste solotrip was naar Barcelona en man, je wilt niet weten hoe eng ik dat toen vond. Zo'n stad is echt geweldig voor een eerste keer. Genoeg te doen in de stad zelf waardoor het door het land rondreizen je nog even bespaard blijft. Lekkere tapasrestaurants waar je gewoon aan de bar kan hangen en wat hapjes bestellen (mocht je alleen uit eten gaan een dingetje vinden) oh en ze hebben er ook gewoon mcDonalds. ;) Bekijk van te voren een beetje wat er te doen is in die stad en maak een lijstje van de dingen die je aanspreken. Vaak doe ik maar een deel van wat ik vooraf gedacht had, omdat gewoon rondslenteren ook al heel leuk is.
Ja. dat klink inderdaad wel heel leuk. Hoeveel heeft die hele vakantie jou gekost als ik vragen mag?

quote:
Hotels zijn in zuid Europa en helemaal in oost Europa stukken goedkoper dan in NL. Je kan ook eenpersoonskamers in hostels boeken, je bent totaal niet verplicht om dan te socializen maar als je je dan eens eenzaam voelt organiseren ze activiteiten waar je laagdrempelig met andere reizigers in contact komt. Ik heb hier minder behoefte aan, maar je zou hier eens naar kunnen kijken. Wat natuurlijk ook altijd fijn is, is om bijvoorbeeld een laptop ofzo mee te nemen, kan je in de avond in je kamer, lekker beetje je ding doen, bijna alsof je gewoon op je zolderkamer zit.
Heerlijk. Dat klinkt eigenlijk wel heel erg goed hoor. ;) Maar hebben ze daar dan wel gratis wifi?

quote:
De drempel voor de eerste keer alleen reizen is gewoon heel groot, zeker als je ook nog met een budget te maken hebt maar als je het niet gewoon probeert weet je nooit hoe je het zal vinden en aan je posts te lezen ben jij een frequent TRV user in spe.
Dat denk ik ook ja.

quote:
Om je een idee te geven van de kosten voor een korte citytrip, meestal ben ik voor de tickets naar zuid of oost Europa 70-100 euro kwijt. Per nacht in een hotelkamer met eigenbadkamer doe ik denk ik gemiddeld voor 30 (daar moet ik bij zeggen dat Albanië dat gemiddelde lekker omlaag trekt, voor 2 nachten Stockholm betaal ik 160 volgend weekend. :o Maar dat is wel met oud en nieuw). Qua eten doe ik nooit heel fancy in mijn eentje, meestal kies ik een hotel incl ontbijt, dan neem ik ergens in de middag nog wel een broodje bij de bakker ofzo en s avonds uit eten bij een pizzeria of simpel tentje. Daarna nog soms wat wijntjes, laten we zeggen qua eten gemiddeld 20-25 euro per dag. Kan allemaal ook goedkoper of duurder natuurlijk.
Hmmmmm, dat valt allemaal best wel mee eigenlijk. 30 euro per nacht in een hotel vind ik best goedkoop. 20 euro uitgeven aan eten per dag vind ik ook best wel te doen. :P

quote:
De wereld is zo mooi. O+
I know. ;) Soms vergeet ik dat weleens omdat ik in een dagelijkse sleur terecht kom steeds.
Maar de wereld is zoveel meer dan alleen Nederland.
  vrijdag 28 december 2018 @ 09:58:50 #98
475456 Samuel24
pi_184023998
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 09:35 schreef Piles het volgende:
Dan weet ik echt niet meer wat je met dit topic wil... Wil je nou op vakantie of niet?
Als je elke euro te veel vindt, kun inderdaad beter thuisblijven. Moet je helemaal zelf weten. Maar dan kunnen wij je niet helpen.

Of wil je zo goedkoop mogelijk? Stel die vraag dan :) Kan ik je niet bij helpen, want vakantie mag van mij wel een basic-comfort-level hebben :P
Ja, tante truus. Dat was toch al lang al duidelijk? :')
pi_184024132
Waarom ga je niet lekker de tourist trail aflopen in Zuid-Oost Azie? Laos, Cambodja, Thailand, etc. Van hostel naar hostel, lonely planet in de hand, superveilig maar best avontuurlijk, zeker als eerste reis, en je kan voor 30 euro per dag goed rondkomen.
  vrijdag 28 december 2018 @ 10:32:16 #100
475456 Samuel24
pi_184024629
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:29 schreef Piva het volgende:
Als het budget een ding is kan je als cheap ass Nederlander prima je ding doen hoor en dat beetje geld wat je uit geeft is het zeker te weten waard! Je zal ook geregeld Nederlanders tegen komen die precies het zelfde doen (we blijven toch echt Hollanders he :') ).
Ooh echt waar? Dat is gezellig. :')

quote:
Als je echt wilt kan je liften, couchsurfen en andere dingen doen om het bijna gratis te doen. Niet echt dat ik het je aan raad om daarmee te beginnen omdat dat zeker extra stress kan opleveren als beginnend reiziger.
Ja stres ja. Straks word ik nog verkracht ofzo. :')

quote:
Je kan bijvoorbeeld eens op Ryanair kijken en een vlucht zoeken. Vluchten vanaf 10 euro enkele reis vind je zowat door heel Europa. Zo kan je prima voor 20 euro een retour vlucht boeken naar een Europese stad als je dat zou willen en een beetje flexibel bent. Bijvoorbeeld Polen of andere Oost Euopese steden zijn best een aanradar! Het oosten van de EU is aardig ontwikkeld inmiddels maar een stuk goedkoper dan in NL, het reizen gaat eenvoudig en het is al met al chill om er heen te gaan. Hostel kamers vind je al van 5-10 euro per nacht (je slaapt dan met 4-8 of soms meer personen op een kamer). Al is dat aan het begin misschien wat onwennig, als je jezelf daaroverheen kan zetten is het best chill. Je kan praten met mensen als je dat wilt en als je dat niet wilt blijf je een beetje op jezelf.
Ik moet eerlijk bekennen dat deze prijzen mij echt prima bevallen hoor. ;) Heerlijk. Mocht ik er toch voor kiezen om naar het buitenland te gaan dan ga ik zeker de oostelijke richting op. Dat zeker. :Y

quote:
Een aantal handige websites:
booking.com - ho(s)tels boeken
ryanair.com / wizzair.com - vliegtickets
wikitravel.org handige informatie over de bestemming met zowat alles wat je moet weten.
Een reisgids zoals Lonelyplannet of Rough guides kan handig zijn en je kan van te voren al veel lezen en plezier beleven maar is met internet niet echt meer heel nodig.
flixbus - goedkope bus tickets
Geweldig geweldig. _O_ Dankjewel. Ik ga die linkjes even goed bestuderen.
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 10:36:14 #101
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_184024710
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 09:57 schreef Samuel24 het volgende:
Maar wat nou als ik in een vreemd land zit en het gaat fout. Dan zit ik daar vast en niemand kan mij helpen.
Kijk ik ken wizzair en Ryanair wel. En ik weet dat ze spotgoedkope vluchten aanbieden. Maar ze gaan dan ook wel naar de meest gekste gebieden toe hoor.
Het enige dat fout gaat, is dat je het niet probeert. :P. In Nederland kan ook van alles fout gaan. Dan los je het toch ook op. Zo gaat dat ook in het buitenland. Ik probeer me een beetje een voorstelling te maken van wat je als mogelijke gevaren ziet, maar dat is toch wel lastig. Kun je daar een voorbeeld van geven? Dan kunnen wij je helpen met mogelijke oplossingen.

Ik zie je trouwens ook de hele tijd over gratis wifi vragen stellen. Dat heb je tegenwoordig vrijwel overal. In vrijwel elk café dat je inloopt, kun je bij je koffie een wifi-code krijgen. Zeker in toeristische gebieden. Je overleeft overigens ook zonder wifi.

Die gekste gebieden van ryanair en wizzair vallen toch ook wel mee? Misschien zijn het wat onbekende gebieden voor jou, maar daar heb je TRV dan weer voor. B-).
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 28 december 2018 @ 10:46:14 #102
475456 Samuel24
pi_184024921
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 10:07 schreef Farenji het volgende:
Waarom ga je niet lekker de tourist trail aflopen in Zuid-Oost Azie? Laos, Cambodja, Thailand, etc. Van hostel naar hostel, lonely planet in de hand, superveilig maar best avontuurlijk, zeker als eerste reis, en je kan voor 30 euro per dag goed rondkomen.
Uuh...dat is me toch een beetje te ver. :') Het liefst blijf ik wel binnen europa.
  vrijdag 28 december 2018 @ 11:07:55 #103
475456 Samuel24
pi_184025308
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2018 10:36 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Het enige dat fout gaat, is dat je het niet probeert. :P. In Nederland kan ook van alles fout gaan. Dan los je het toch ook op. Zo gaat dat ook in het buitenland. Ik probeer me een beetje een voorstelling te maken van wat je als mogelijke gevaren ziet, maar dat is toch wel lastig. Kun je daar een voorbeeld van geven? Dan kunnen wij je helpen met mogelijke oplossingen.
Ik ben bang dat ik daar verdwaal, en ben bang dat die mensen daar geen Engels kunnen waardoor wij niet kunnen communiceren, Ik ben bang om daar berooft te worden, Ik ben bang dat ik uiteindelijk toch fors meer moet betalen dan ik het eigenlijk had gepland, Ik ben bang dat ik opgelicht word, En ik ben bang dat ik gedwongen word om drugs mee terug te smokkelen naar Nederland als ik met de verkeerde mensen in aanraking kom ofzo, :') Ik ben bang dat ik daar ziek word en in een vreemd ziekenhuis terecht kom.
Etc...

quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2018 10:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Die gekste gebieden van ryanair en wizzair vallen toch ook wel mee? Misschien zijn het wat onbekende gebieden voor jou, maar daar heb je TRV dan weer voor. B-).
Ja klopt, onbekende gebieden inderdaad. Het liefst wil ik naar een gebied gaan waar ze ook gewoon de euro hebben. Dan hoef ik mij teminste niet zorgen te maken over hoe ik daar moet betalen ofzo.
  One tough cookie vrijdag 28 december 2018 @ 11:16:49 #104
169210 liesje1979
pi_184025475
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 11:07 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ik daar verdwaal, en ben bang dat die mensen daar geen Engels kunnen waardoor wij niet kunnen communiceren, Ik ben bang om daar berooft te worden, Ik ben bang dat ik uiteindelijk toch fors meer moet betalen dan ik het eigenlijk had gepland, Ik ben bang dat ik opgelicht word, En ik ben bang dat ik gedwongen word om drugs mee terug te smokkelen naar Nederland als ik met de verkeerde mensen in aanraking kom ofzo, :') Ik ben bang dat ik daar ziek word en in een vreemd ziekenhuis terecht kom.
Etc...

[..]

Ja klopt, onbekende gebieden inderdaad. Het liefst wil ik naar een gebied gaan waar ze ook gewoon de euro hebben. Dan hoef ik mij teminste niet zorgen te maken over hoe ik daar moet betalen ofzo.
In de meeste Europese steden waar veel toeristen komen, spreken ze gewoon Engels. Ze hebben zelfs vaak menukaarten enzo in het het Engels en bij bezienswaardigheden wordt alles ook in het Engels verteld. Wanneer je verdwaald kan je de weg vragen. Of google maps maar daar verdwaal ik altijd juist mee`:')
Wordt je in Nederland vaak beroofd? Vast niet, want je hebt gezond verstand. Gewoon een beetje op je spullen letten en zorgen dat je niet al je geld en pasjes op dezelfde plaats bewaard zodat je in geval van nood nog geld hebt. Mocht je wel beroofd worden dan doe je aangifte en krijg je het later wel weer terug van je reisverzekering. Etc, etc, echt, ik snap al die beren op de weg wel, maar ze zijn er vooral in je hoofd.
  One tough cookie vrijdag 28 december 2018 @ 11:17:29 #105
169210 liesje1979
pi_184025488
Oh en binnen de EU is je databundel gewoon geldig tegen dezelfde kosten als in NL.
pi_184025601
quote:
Etc...
Verdwalen valt wel mee tegenwoordig met here maps (app + offline maps downloaden) en google maps.
Engels kan inderdaad niet iedereen en kan wel eens lastig zijn. Translate en handen en voeten kan soms helpen, soms moet je opzoek naar iemand anders. Of gewoon doen dat je dom bent en doorlopen in sommige situaties.

Berooft worden kan inderdaad, gewoon goed opletten zoals je in elke stad in Nederland ook moet. Tas dicht binden, portomenee in voorzak. Goed opletten qua documenten/geld etc. Opgelicht in het buitenland op sbs6 kan je voor een aantal dingen behoeden, al is dat wel lichtelijk overdreven en de kans dat één van die dingen je ook echt overkomt is niet heel groot. Altijd goed nadenken waarom mensen met je praten, iets van je willen en goed opletten bij interacties met mensen. Soms verlies je wel eens een paar euro maar dat is ook niet echt het einde van de wereld.

Drugs zal binnen Europa wel extreem kleine kans hebben.

Ziek worden kan inderdaad, het beste is om water uit een fles te drinken en op je hoeden te zijn met waar je eet. Eventueel doe je het voor de eerste keer extra veilig en probeer je vooral niet te gekken dingen. Subway, burgerking, supermarkten en mcdonalds hebben ze bijna overal. Daarnaast heb je natuurlijk je basis verzekering binnen de EU en kan je een (doorlopende) reisverzekering afsluiten, dat laatste kost niet echt veel. Het kan zeker gebeuren dat je medische hulp nodig hebt in het buitenland, dat is niet leuk (mij wel overkomen), maar goed in NL ga je ook niet voor de lol naar een ziekenhuis oid. Ze zijn daar ook gewoon echt om jou te helpen en best professioneel. Eventueel kan je overleggen met ANWB Alarmcentrale wat te doen in zo'n geval.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2018 11:25:54 ]
  vrijdag 28 december 2018 @ 11:25:02 #107
475456 Samuel24
pi_184025676
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2018 11:16 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

In de meeste Europese steden waar veel toeristen komen, spreken ze gewoon Engels. Ze hebben zelfs vaak menukaarten enzo in het het Engels en bij bezienswaardigheden wordt alles ook in het Engels verteld. Wanneer je verdwaald kan je de weg vragen. Of google maps maar daar verdwaal ik altijd juist mee`:')
Wordt je in Nederland vaak beroofd? Vast niet, want je hebt gezond verstand. Gewoon een beetje op je spullen letten en zorgen dat je niet al je geld en pasjes op dezelfde plaats bewaard zodat je in geval van nood nog geld hebt. Mocht je wel beroofd worden dan doe je aangifte en krijg je het later wel weer terug van je reisverzekering. Etc, etc, echt, ik snap al die beren op de weg wel, maar ze zijn er vooral in je hoofd.
Oke dan, nou ik zal nog eens heel goed hierover na denken hoor. Ik heb helaas wel echt een wifi verbinding nodig om internet te kunnen gebruiken op mijn mobiel. Als ik gewoon op straat loop dan kan ik met mijn mobiel dus geen google maps openen.
pi_184025722
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 11:25 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Oke dan, nou ik zal nog eens heel goed hierover na denken hoor. Ik heb helaas wel echt een wifi verbinding nodig om internet te kunnen gebruiken op mijn mobiel. Als ik gewoon op straat loop dan kan ik met mijn mobiel dus geen google maps openen.
Download here maps, de Nederlandse kaart en probeer het eens uit hier in NL. Werkt prima, soms zijn de kaarten super gedetailleerd. Denk aan busstations, metro lijnen, buslijnen soms ook, bijzondere gebouwen, parken, restaurants etc etc.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2018 11:28:41 ]
  vrijdag 28 december 2018 @ 11:29:44 #109
475456 Samuel24
pi_184025779
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 11:27 schreef Piva het volgende:

[..]

Download here maps, de Nederlandse kaart en probeer het eens uit hier in NL. Werkt prima, soms zijn de kaarten super gedetailleerd. Denk aan busstations, metro lijnen, buslijnen soms ook, bijzondere gebouwen, parken, restaurants etc etc.
Ja maar ik heb toch een internet verbinding daarvoor nodig??
pi_184025838
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 10:46 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Uuh...dat is me toch een beetje te ver. :') Het liefst blijf ik wel binnen europa.
Gast, moet je nou echt overal wat over te zeiken hebben?
Ga dan lekker een reisje langs de Rijn maken, fijn met gelijkgestemde bejaarden die dat ook allemaal superspannend vinden.
  One tough cookie vrijdag 28 december 2018 @ 11:32:30 #111
169210 liesje1979
pi_184025843
quote:

[..]

Juist niet teveel over nadenken. :+ Weet je, er gaan altijd dingen anders dan je verwacht, je komt echt wel voor uitdagingen te staan. Die angsten kan ik of niemand voor je wegnemen, wat we ook allemaal zeggen. Maar die uitdagingen zijn naast het zien van mooie dingen, en het gevoel van er lekker helemaal uit zijn, juist zo leuk. Ik geloof ook echt dat je wanneer je reist zelfverzekerder wordt.

Dit filmpje is wel gericht op alleen reizende vrouwen, maar ik denk dat jij er ook wel wat aan kan hebben.
Kijk deze maar eens.
pi_184025847
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 11:29 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ja maar ik heb toch een internet verbinding daarvoor nodig??
Ja om te app te downloaden en de map. Daarna kan je locatie op je mobiel aanzetten en alle internet verbreken.
  vrijdag 28 december 2018 @ 11:34:29 #113
475456 Samuel24
pi_184025895
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2018 11:32 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Juist niet teveel over nadenken. :+ Weet je, er gaan altijd dingen anders dan je verwacht, je komt echt wel voor uitdagingen te staan. Die angsten kan ik of niemand voor je wegnemen, wat we ook allemaal zeggen. Maar die uitdagingen zijn naast het zien van mooie dingen, en het gevoel van er lekker helemaal uit zijn, juist zo leuk. Ik geloof ook echt dat je wanneer je reist zelfverzekerder wordt.

Dit filmpje is wel gericht op alleen reizende vrouwen, maar ik denk dat jij er ook wel wat aan kan hebben.
Kijk deze maar eens.
Ooeh! ja zeker de ik daar wel wat aan hebt! :Y Ik zal het filmpje meteen even bekijken.
  vrijdag 28 december 2018 @ 11:35:03 #114
475456 Samuel24
pi_184025912
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 11:32 schreef Piva het volgende:

[..]

Ja om te app te downloaden en de map. Daarna kan je locatie op je mobiel aanzetten en alle internet verbreken.
Ooh, dat scheelt dan wel weer.
pi_184026025
Ga fietsen op Terschelling
  vrijdag 28 december 2018 @ 11:44:26 #116
475456 Samuel24
pi_184026144
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2018 11:38 schreef robijnwasverzachter het volgende:
Ga fietsen op Terschelling
Terschelling? Dat is toch 1 van die eilanden daarboven?
  One tough cookie vrijdag 28 december 2018 @ 11:49:04 #117
169210 liesje1979
pi_184026243
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 11:44 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Terschelling? Dat is toch 1 van die eilanden daarboven?
Zit je nou te trollen? :')
  vrijdag 28 december 2018 @ 12:59:24 #118
475456 Samuel24
pi_184027709
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 december 2018 11:49 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Zit je nou te trollen? :')
Nee helemaal niet. En ik zag het net al. Terschelling ligt daar boven Friesland.
  vrijdag 28 december 2018 @ 13:11:09 #119
475456 Samuel24
pi_184027939
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 11:32 schreef Farenji het volgende:

[..]

Gast, moet je nou echt overal wat over te zeiken hebben?
Ga dan lekker een reisje langs de Rijn maken, fijn met gelijkgestemde bejaarden die dat ook allemaal superspannend vinden.
Nee, maar ik wil niet naar Thailand toe gaan. Is dat nou zo gek? :')
Maar misschien dat jij dat graag wilt...nou prima toch...en neem meteen je fiets mee. Sterker nog....je kan er zelfs helemaal naartoe fietsen als je wilt.
Succes.
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 13:28:22 #120
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_184028363
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:11 schreef Samuel24 het volgende:
Nee, maar ik wil niet naar Thailand toe gaan. Is dat nou zo gek? :')
Maar misschien dat jij dat graag wilt...nou prima toch...en neem meteen je fiets mee. Sterker nog....je kan er zelfs helemaal naartoe fietsen als je wilt.
Succes.
Mijn neef is voor en groot deel van de route teruggefietst vanuit Thailand. Machtig mooi.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 28 december 2018 @ 13:30:55 #121
475456 Samuel24
pi_184028420
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:28 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Mijn neef is voor en groot deel van de route teruggefietst vanuit Thailand. Machtig mooi.
Tuurlijk het is zeker mooi. En zal vast ook heel leuk en gezellig zijn. Maar ik zie het mezelf niet doen weetje....omdat ik graag ook nog heelhuids thuis wil komen na de vakantie.
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 13:34:59 #122
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_184028526
quote:

[..]

Etc...
Zit je nou te trollen?
Engels: vrijwel nergens een probleem in de toeristische gebieden.
Berovingen: Komen voor, maar gezond verstand en zo.
Meer betalen: Komt voor, maar dan gaat het niet om honderden euro's.
Oplichting: Zie meer betalen.
Drugs: :').
Ziektes: Zie berovingen.
Vreemd ziekenhuis: Buiten Westerse landen misschien een dingetje, maar binnen Europa nauwelijks een probleem.

quote:
Binnen de euro-landen lijkt me een goede start voor je.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 28 december 2018 @ 13:39:11 #123
475456 Samuel24
pi_184028646
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:34 schreef UIO_AMS het volgende:
Zit je nou te trollen?
Engels: vrijwel nergens een probleem in de toeristische gebieden.
Berovingen: Komen voor, maar gezond verstand en zo.
Meer betalen: Komt voor, maar dan gaat het niet om honderden euro's.
Oplichting: Zie meer betalen.
Drugs: :').
Ziektes: Zie berovingen.
Vreemd ziekenhuis: Buiten Westerse landen misschien een dingetje, maar binnen Europa nauwelijks een probleem.
Nee ik zit echt niet te trollen. Waarom denken jullie dat nu steeds?
Zo vaak (helemaal nooit eigenlijk) reis ik niet in mijn eentje naar het buitenland. Dus ik weet er gewoon helemaal niks van af.

quote:
10s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:34 schreef UIO_AMS het volgende:
Binnen de euro-landen lijkt me een goede start voor je.
Dat sowieso natuurlijk. Voor geen goud ga ik alleen buiten de euro zone op vakantie. Voorlopig niet in ieder geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door Samuel24 op 28-12-2018 14:53:17 ]
  vrijdag 28 december 2018 @ 13:57:42 #124
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184029196
quote:
Ik ben bang dat ik daar ziek word en in een vreemd ziekenhuis terecht kom.
Dat zijn juist de mooiste reiservaringen!

Die keer dat ik op een primitief eilandje in de Filipijnen een motortje in de puin reed, daarna op eigen kracht het ziekenhuis binnen strompelde, werd dichtgenaaid door één arts en 7 verpleegkundigen (die verder niets te doen hadden) en na het dichtnaaien deed de arts de deur open en ging in de deuropening naar buiten staan zeiken. _O- _O-

Of toen ik in India door een straathond werd opgevreten, in een broek met nog maar één broekspijp naar het ziekenhuis ben gestrompeld (was niet ernstig maar was bang voor rabies), mijn verhaal uitlegde aan een arts daar met 30 nieuwsgierige mensen die er omheen kwamen staan (geen medisch personeel, het leek meer een markt dan een ziekenhuis), privacy nul, dan een knechtje die de medicijnen e.d. voor mij uit het magazijn ging halen en in de drukke gang alles op de grond liet pleuren _O- Alle pillen rolden over de gang :')
Mijn reisverslagen
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 14:06:39 #125
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_184029411
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:57 schreef SeLang het volgende:
Dat zijn juist de mooiste reiservaringen!

Die keer dat ik op een primitief eilandje in de Filipijnen een motortje in de puin reed, daarna op eigen kracht het ziekenhuis binnen strompelde, werd dichtgenaaid door één arts en 7 verpleegkundigen (die verder niets te doen hadden) en na het dichtnaaien deed de arts de deur open en ging in de deuropening naar buiten staan zeiken. _O- _O-

Of toen ik in India door een straathond werd opgevreten, in een broek met nog maar één broekspijp naar het ziekenhuis ben gestrompeld (was niet ernstig maar was bang voor rabies), mijn verhaal uitlegde aan een arts daar met 30 nieuwsgierige mensen die er omheen kwamen staan (geen medisch personeel, het leek meer een markt dan een ziekenhuis), privacy nul, dan een knechtje die de medicijnen e.d. voor mij uit het magazijn ging halen en in de drukke gang alles op de grond liet pleuren _O- Alle pillen rolden over de gang :')
Of toen mijn vrouw in Sri Lanka vlak voor vertrek nog even gecheckt moest worden op mogelijke tromboses. De wachtkamer deed gelijk dienst als verkooppunt van allerhande bruin- en witgoed. :').
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 14:08:29 #126
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_184029464
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:39 schreef Samuel24 het volgende:
Omdat je telkens met nieuwe irrationele angsten en vragen aan komt zetten.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_184029507
quote:

[..]

Zo vaak (helemaal nooit eigenlijk) reis ik in mijn eentje naar het buitenland. Dus ik weet er gewoon helemaal niks van af.

[..]

Dat sowieso natuurlijk. Voor geen goud ga ik alleen buiten de euro zone op vakantie. Voorlopig niet in ieder geval.
Dit zijn echt dingen die je gewoon moet doen, je zal dan ontdekken dat een verre plek echt niet betekent dat het onveiliger is, en dat de mensen daar in de kern ook helemaal niet zo anders zijn dan hier. Iedereen wil gewoon een beetje leuk leven met wat comfort, liefde en voldoening en het overgrote meerendeel is je goed gezind. Van verre reizen leer je ook dat je mag (moet!) vertrouwen op de behulpzaamheid en goedheid van de mensen, en op de goede afloop van alles. Met een beetje vertrouwen en een vriendelijke glimlach kun je de hele wereld aan. Dat zijn lessen die jij wel kan gebruiken denk ik!
  vrijdag 28 december 2018 @ 14:37:57 #128
475456 Samuel24
pi_184030361
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2018 14:08 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Omdat je telkens met nieuwe irrationele angsten en vragen aan komt zetten.
Al die dingen zijn zorgen die ik heb.
Maar goed....ik zal gewoon even heel goed gaan nadenken de komende dagen en uiteraard dit topic nog eens goed doorlezen een aantal keren. En dan denk ik wel dat ik er uit zal komen hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Samuel24 op 28-12-2018 14:49:22 ]
  vrijdag 28 december 2018 @ 14:39:52 #129
475456 Samuel24
pi_184030434
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 14:10 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dit zijn echt dingen die je gewoon moet doen, je zal dan ontdekken dat een verre plek echt niet betekent dat het onveiliger is, en dat de mensen daar in de kern ook helemaal niet zo anders zijn dan hier. Iedereen wil gewoon een beetje leuk leven met wat comfort, liefde en voldoening en het overgrote meerendeel is je goed gezind. Van verre reizen leer je ook dat je mag (moet!) vertrouwen op de behulpzaamheid en goedheid van de mensen, en op de goede afloop van alles. Met een beetje vertrouwen en een vriendelijke glimlach kun je de hele wereld aan. Dat zijn lessen die jij wel kan gebruiken denk ik!
Ja dat denk ik ook wel inderdaad. Heel erg bedankt voor je tips.
pi_184030855
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 09:57 schreef Samuel24 het volgende:
Hmmmmm, dat valt allemaal best wel mee eigenlijk. 30 euro per nacht in een hotel vind ik best goedkoop. 20 euro uitgeven aan eten per dag vind ik ook best wel te doen. :P
Voor die bedragen kun je bijna overal ter wereld terecht. Voor een hostel betaal je meestal zo'n 5 - 10 euro per nacht. In het verre oosten goedkoper, alleen westerse landen wellicht iets meer. Heb je alleen nog een vlucht er naar toe die wat kan kosten, maar veel plekken zijn ook voor een euro 500 voor een retour te bereiken.

Reizen is echt niet zo moeilijk, ook niet ver weg. Ik ben twee jaar terug voor het eerst alleen geweest en daarna nog een paar keer. Eerste keer is best eng en ook de keren daarna ben ik vlak voor ik in het vliegtuig stap weer zenuwachtig. Maar je komt overal mensen tegen, taal is altijd uit te komen en vrijwel iedereen is gewoon behulpzaam.

Als je jezelf echt in het diepe wil storten en overal vanaf wil, zijn boek je bij een organisatie zoals srprs.me. Heb ik ook gedaan: drie weken naar een onbekende bestemming buiten Europa. Heen naar de ene plaats, terug vanaf een andere. Eerste en laatste nacht waren geboekt; de rest er tussen zelf invullen. Pas op schiphol weet je waar je heen gaat. Het mooie is; je hoeft (kan) je zelf nergens druk om maken. :P
  vrijdag 28 december 2018 @ 14:57:46 #131
475456 Samuel24
pi_184030973
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 14:53 schreef Schuifpui het volgende:

Als je jezelf echt in het diepe wil storten en overal vanaf wil, zijn boek je bij een organisatie zoals srprs.me. Heb ik ook gedaan: drie weken naar een onbekende bestemming buiten Europa. Heen naar de ene plaats, terug vanaf een andere. Eerste en laatste nacht waren geboekt; de rest er tussen zelf invullen. Pas op schiphol weet je waar je heen gaat. Het mooie is; je hoeft (kan) je zelf nergens druk om maken. :P
Interesant...zeer interesant. :Y ! Maar hoe gaat dat dan met betalen dan?
pi_184031030
quote:

[..]

Met de Google Maps app kun je ook kaarten offline beschikbaar maken, instellingen -> offline kaarten -> aangepaste kaart maken (kun je selecteren welk gedeelte je wilt downloaden)
pi_184031181
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 14:57 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Interesant...zeer interesant. :Y ! Maar hoe gaat dat dan met betalen dan?
De reis (dus de vluchten, de eerste en laatste nacht) betaal je aan die reisorganisatie vooraf. De rest wat je ter plekke doet, betaal je gewoon rechtstreeks aan de hostels, bussen, vliegtuigmaatschappijen, etc. Gewoon pinpas (ik neem er altijd twee mee) en creditcard mee en dan maar betalen. Pinnen en betalen met creditcard heb ik nog nooit problemen mee gehad.

Onmisbare apps: maps.me (gedetailleerder dan google maps en kleinere downloads), booking.com, hostelworld.

Andere handige apps: uber, rome2rio (om uit te vinden welke busmaatschappijen op bepaalde routes tijden, soort wereldwijde 9292ov)
  vrijdag 28 december 2018 @ 15:06:41 #134
475456 Samuel24
pi_184031241
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 15:04 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

De reis (dus de vluchten, de eerste en laatste nacht) betaal je aan die reisorganisatie vooraf. De rest wat je ter plekke doet, betaal je gewoon rechtstreeks aan de hostels, bussen, vliegtuigmaatschappijen, etc. Gewoon pinpas (ik neem er altijd twee mee) en creditcard mee en dan maar betalen. Pinnen en betalen met creditcard heb ik nog nooit problemen mee gehad.

Onmisbare apps: maps.me (gedetailleerder dan google maps en kleinere downloads), booking.com, hostelworld.

Andere handige apps: uber, rome2rio (om uit te vinden welke busmaatschappijen op bepaalde routes tijden, soort wereldwijde 9292ov)
Ik sta helemaal perpex joh. Ik wist echt niet dat zulke dingen bestonden. :D Maar wel heel leuk vind ik. :Y
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 15:12:22 #135
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_184031427
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 15:04 schreef Schuifpui het volgende:
Pinnen en betalen met creditcard heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Ben wel eens vergeten om mijn pinpas op werelddekking te zetten, maar dat is met een dag ook wel weer geregeld.

Voor TS: Normaal staan pinpassen op Europese dekking. Dus daar hoef je je nu geen zorgen om te maken. Als je online bij je bank inlogt kun je het daar wijzigen mocht je ooit verder weg willen reizen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_184032900
Topic tot pagina 4 doorgelezen en volgens mij kan TS het beste onder zijn steen blijven waar die zit, hij/zij gooit mij met iets teveel tegenargumenten voor iemand die graag op reis wil... :')
Voor wat foto's, kijk hier
pi_184033117
Reizen mag wat kosten, ik reis echter veel voor werk dus ik verdien er ook juist mee. Zoiets kun je ook nog overwegen, maar daar moet je wel overeenstemming mee vinden met het thuisfront.
Ook geen 38
  vrijdag 28 december 2018 @ 16:19:48 #138
475456 Samuel24
pi_184033214
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:07 schreef polariteit het volgende:
Topic tot pagina 4 doorgelezen en volgens mij kan TS het beste onder zijn steen blijven waar die zit, hij/zij gooit mij met iets teveel tegenargumenten voor iemand die graag op reis wil... :')
Je denkt dat ik het reizen niet aankan zeg maar?
pi_184033256
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:07 schreef polariteit het volgende:
Idd
Het kost veel geld, bang om beroofd te worden, bang om ongewild drugs in zijn lichaam te krijgen etc etc etc :')
Ik ben de laatste 5 jaar regelmatig in mijn eentje buiten Europa op vakantie geweest, ik heb nergens problemen gehad... in je eigen woonplaats kun je ook beroofd worden of wat dan ook
pi_184033289
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:19 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Je denkt dat ik het reizen niet aankan zeg maar?
jij wilt gaan om te ontspannen toch?
Als je al zo bang bent voor veel dingen dan kun je niet echt relaxen denk ik
  vrijdag 28 december 2018 @ 16:25:21 #141
475456 Samuel24
pi_184033389
Weetje wat. Ik begin gewoon om een keer ver te reizen in eigen land. Ik ga naar Maastricht toe. Is ook nog eens lekker goedkoop. Dan kijk ik hoe dat gaat. Mocht ik daar al bang of onrustig van worden...dan is het reizen buiten Nederland niks voor mij. Mocht ik het heel leuk vinden....dan kan ik wellicht de volgende echt een verre reis maken buiten Nederland.
Dus, tot zoverre mijn beslissing.
pi_184033428
Maak het dan wat echter en steek de grens over. Ga naar Monschau. Of naar Keulen.
  vrijdag 28 december 2018 @ 16:29:59 #143
475456 Samuel24
pi_184033502
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:26 schreef Budapestenaar het volgende:
Maak het dan wat echter en steek de grens over. Ga naar Monschau. Of naar Keulen.
Mag België ook?
pi_184033523
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:29 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Mag België ook?
Als het moet. Zelf blijf ik liever uit de buurt :{w
pi_184033538
Het wordt een weekendje Antwerpen?
  vrijdag 28 december 2018 @ 16:37:55 #146
475456 Samuel24
pi_184033716
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:31 schreef Budapestenaar het volgende:
Het wordt een weekendje Antwerpen?
Neen, maar in ieder geval zal het wel in België zijn. Jullie zullen er nog wel wat van horen.
Maar voor nu laat ik het hier even bij.
  vrijdag 28 december 2018 @ 16:38:29 #147
286575 Roces18
Chef de party
pi_184033732
pas op dat je niet in een ambassade vermoord wordt terwijl je je visum wil aanvragen! en dan is je reis nog niet eens begonnen!!! ja de reis naar de hemel of hel
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184033916
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:37 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Neen, maar in ieder geval zal het wel in België zijn. Jullie zullen er nog wel wat van horen.
We zien je reisverslag graag tegemoet. ^O^
  vrijdag 28 december 2018 @ 16:47:26 #149
475456 Samuel24
pi_184033958
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:45 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

We zien je reisverslag graag tegemoet. ^O^
Ja klopt, ik ga er uiteraard een heleboel foto´s van maken als bewijs. :Y En dan zal ik erbij vertellen hoe het gegaan is en of ik bang was ja of te nee. En uiteraard zal ik jullie ook vertelen of er dingen fout waren gegaan of juist goed zijn gegaan.
  vrijdag 28 december 2018 @ 20:18:19 #150
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184040054
quote:

[..]

Etc...

[..]

Gewoon in Nederland blijven en een reisverzekering afsluiten. Lid worden van de ANWB. Wat reservegeld achter de hand houden en het telefoonnummer van je vriend zodat hij je kan redden.
  vrijdag 28 december 2018 @ 23:24:41 #151
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184046829
quote:

[..]

Zo vaak (helemaal nooit eigenlijk) reis ik niet in mijn eentje naar het buitenland. Dus ik weet er gewoon helemaal niks van af.

[..]

Waarom we denken dat je zit te trollen?
Je wil niks, alles is eng, alles kost geld en je wil niks ontdekken, niks proberen. Helemaal niks.

Je zegt dat je partner niet op reis wil, maar jij óók niet!
So we just called him Fred
  vrijdag 28 december 2018 @ 23:26:43 #152
475456 Samuel24
pi_184046908
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 23:24 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Waarom we denken dat je zit te trollen?
Je wil niks, alles is eng, alles kost geld en je wil niks ontdekken, niks proberen. Helemaal niks.

Je zegt dat je partner niet op reis wil, maar jij óók niet!
Luister nu is het even klaar! Ik heb aan het einde van dit topic duidelijk aangegeven dat ik naar België ga. Lees eerst gewoon het hele topic door en geef dan pas je commentaar ouwe muts.
  vrijdag 28 december 2018 @ 23:32:16 #153
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184047126
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 23:26 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Luister nu is het even klaar! Ik heb aan het einde van dit topic duidelijk aangegeven dat ik naar België ga. Lees eerst gewoon het hele topic door en geef dan pas je commentaar ouwe muts.
Hele topic gelezen, maar dat maakt het er niet beter op. Ik snap dat het niet is wat je wil horen, maar dit is wel het beeld van jezelf dat je schept.
  One tough cookie vrijdag 28 december 2018 @ 23:34:25 #154
169210 liesje1979
pi_184047208
quote:

[..]

Nou zeg. :{ Weet je wat het is, mensen hebben hier heel erg hun best gedaan om je te helpen, Je gaf aan dat je heel graag wilde reizen maar het spannend vindt en dat je te maken hebt met een krap budget. Iedereen wilde je alleen maar helpen en je laten inzien dat het niet onhaalbaar is. Maar door je beetje vreemde reacties (wie weet er nou niet dat Terschelling een Waddeneiland is) en je beetje bozige manier van reageren kom je gewoon wat trollerig over. Je vraagt advies, je krijgt advies en vervolgens lijk je er weinig mee te doen en dat is een beetje teleurstellend.
Overigens is er denk ik niets mis met België hoor, maar het is een beetje een afgezwakte versie van wat je in je OP doet doorschemeren van wat je graag wil.

Dus misschien is de vraag, waarom je graag zou willen reizen hier wel op zijn plaats, wat verwacht je van reizen?
  vrijdag 28 december 2018 @ 23:35:08 #155
475456 Samuel24
pi_184047244
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 23:32 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Hele topic gelezen, maar dat maakt het er niet beter op. Ik snap dat het niet is wat je wil horen, maar dit is wel het beeld van jezelf dat je schept.
Ja maar jij hebt helemaal niks te klagen over mij. Heb jij mij van advies voorzien vandaag? I don´t think so. Dus wat kom je nu hier doen? Beetje commentaar geven?
Heb ik geen zin in.
Je hebt de laatste pagina van dit topic gelezen toch. Dat is het enige wat nu telt.
pi_184047355
quote:

[..]

Zo dan Samuel, chill.
  vrijdag 28 december 2018 @ 23:39:06 #157
475456 Samuel24
pi_184047458
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 december 2018 23:34 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Nou zeg. :{ Weet je wat het is, mensen hebben hier heel erg hun best gedaan om je te helpen, Je gaf aan dat je heel graag wilde reizen maar het spannend vindt en dat je te maken hebt met een krap budget. Iedereen wilde je alleen maar helpen en je laten inzien dat het niet onhaalbaar is. Maar door je beetje vreemde reacties (wie weet er nou niet dat Terschelling een Waddeneiland is) en je beetje bozige manier van reageren kom je gewoon wat trollerig over. Je vraagt advies, je krijgt advies en vervolgens lijk je er weinig mee te doen en dat is een beetje teleurstellend.
Overigens is er denk ik niets mis met België hoor, maar het is een beetje een afgezwakte versie van wat je in je OP doet doorschemeren van wat je graag wil.

Dus misschien is de vraag, waarom je graag zou willen reizen hier wel op zijn plaats, wat verwacht je van reizen?
Ik wil eerst België proberen. En mocht ik dat heel leuk vinden dan wil ik wat verder weg gaan.
En jullie advies is juist van onschatbare waarde.
Mocht ik toch een keer lekker ver willen reizen dan is het juist handig om jullie linkjes en teksten nog eens terug te lezen.
  One tough cookie vrijdag 28 december 2018 @ 23:41:02 #158
169210 liesje1979
pi_184047544
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 23:39 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ik wil eerst België proberen. En mocht ik dat heel leuk vinden dan wil ik wat verder weg gaan.
En jullie advies is juist van onschatbare waarde.
Mocht ik toch een keer lekker ver willen reizen dan is het juist handig om jullie linkjes en teksten nog eens terug te lezen.
Maar wat is je verwachting van reizen? Wat lijkt je er tof aan?
  vrijdag 28 december 2018 @ 23:44:34 #159
475456 Samuel24
pi_184047704
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2018 23:41 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Maar wat is je verwachting van reizen? Wat lijkt je er tof aan?
Om ergens anders te zijn. Om even weg te zijn uit de dagelijkse sleur. Omdat ik meer van de wereld wil zien dan alleen Nederland. Omdat er zo veel mooie plaatsen zijn waar ik graag eens naartoe wil gaan.
En weetje wat het is....het lijkt wel alsof heel veel mensen overal naartoe reizen en werkelijk overal komen tegenwoordig, en daar word ik jaloers van.
  One tough cookie vrijdag 28 december 2018 @ 23:53:16 #160
169210 liesje1979
pi_184048049
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 23:44 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Om ergens anders te zijn. Om even weg te zijn uit de dagelijkse sleur. Omdat ik meer van de wereld wil zien dan alleen Nederland. Omdat er zo veel mooie plaatsen zijn waar ik graag eens naartoe wil gaan.
En weetje wat het is....het lijkt wel alsof heel veel mensen overal naartoe reizen en werkelijk overal komen tegenwoordig, en daar word ik jaloers van.
Ok cool, en welke plaats in Belgie lijkt je een bezoekje waard, en wat wil je er gaan doen? Ik doe ook wel eens een ticket boeken hoor, naar plaatsen die verder niet zo geweldig zijn en ik vermaak me er prima. Maar ik heb inmiddels ook wel geleerd om me te vermaken. Ik denk dat het voor de eerste keer wel een goed idee is om een beetje een plan te hebben, dingen die je graag wil zien daar en doen. Want als je dat niet hebt, heb je best kans dat je dan denkt, wtf doe ik hier. en dat zou jammer zijn.
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 23:56:08 #161
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_184048159
Veel plezier Samuel!

Misschien een rare vraag hoor, maar ben je misschien autistisch? Het valt me op dat je al bepaalde dingen in je hoofd hebt en wat anderen ook zeggen, je blijft daaraan vasthouden. Ik denk dat er hele waardevolle tips gegeven zijn en als je daar wat meer voor open staat dat je dan een hele leuke tijd kunt hebben. Probeer in ieder geval wat meer te relaxen en niet zo bang voor alles te zijn, de wereld is echt zo eng niet hoor!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 28 december 2018 @ 23:57:32 #162
475456 Samuel24
pi_184048205
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2018 23:53 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ok cool, en welke plaats in Belgie lijkt je een bezoekje waard, en wat wil je er gaan doen? Ik doe ook wel eens een ticket boeken hoor, naar plaatsen die verder niet zo geweldig zijn en ik vermaak me er prima. Maar ik heb inmiddels ook wel geleerd om me te vermaken. Ik denk dat het voor de eerste keer wel een goed idee is om een beetje een plan te hebben, dingen die je graag wil zien daar en doen. Want als je dat niet hebt, heb je best kans dat je dan denkt, wtf doe ik hier. en dat zou jammer zijn.
Aaah joh, dat valt toch wel mee. Ik ga daar gewoon wat foto s maken van alles. Op de foto zit het er toch altijd wel snel interessant uit.

Maar goed....ik was dus van plan om naar Luik te gaan. Luik lijkt mij wel een geschikte stad. En het ligt nog vrij dicht bij Nederland. :Y
  vrijdag 28 december 2018 @ 23:58:16 #163
475456 Samuel24
pi_184048233
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 23:56 schreef MaJo het volgende:
Veel plezier Samuel!

Misschien een rare vraag hoor, maar ben je misschien autistisch? Het valt me op dat je al bepaalde dingen in je hoofd hebt en wat anderen ook zeggen, je blijft daaraan vasthouden. Ik denk dat er hele waardevolle tips gegeven zijn en als je daar wat meer voor open staat dat je dan een hele leuke tijd kunt hebben. Probeer in ieder geval wat meer te relaxen en niet zo bang voor alles te zijn, de wereld is echt zo eng niet hoor!
Ja klopt, ik ben autistisch.
  Moderator zaterdag 29 december 2018 @ 00:00:36 #164
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_184048311
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 23:58 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ja klopt, ik ben autistisch.
Dat heb ik dan goed ingeschat. Ik denk dat het dan heel goed is om van tevoren wat dingen te checken zodat je weet waar je aan toe bent. Zoals hoe je van punt A naar B komt bijvoorbeeld, dat scheelt je dan weer stress. Maar gaat helemaal goed komen joh! En als je vragen hebt dan weet je ons hier te vinden :)
  zaterdag 29 december 2018 @ 00:03:31 #165
475456 Samuel24
pi_184048397
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 00:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat heb ik dan goed ingeschat.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 00:00 schreef MaJo het volgende:
Ik denk dat het dan heel goed is om van tevoren wat dingen te checken zodat je weet waar je aan toe bent. Zoals hoe je van punt A naar B komt bijvoorbeeld, dat scheelt je dan weer stress. Maar gaat helemaal goed komen joh! En als je vragen hebt dan weet je ons hier te vinden :)
Ja klopt. En ik ben uiteraard heel erg blij met jullie tips. Dat vind ik gewoon heel fijn.
En dit topic is onderhand ook een bron van informatie geworden en daar heb ik ook gewoon heel veel aan hoor.
  zaterdag 29 december 2018 @ 03:27:56 #166
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184051880
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 23:57 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Aaah joh, dat valt toch wel mee. Ik ga daar gewoon wat foto s maken van alles. Op de foto zit het er toch altijd wel snel interessant uit.

Maar goed....ik was dus van plan om naar Luik te gaan. Luik lijkt mij wel een geschikte stad. En het ligt nog vrij dicht bij Nederland. :Y
Ze spreken Frans daar.

Tip bij slecht weer: de trein richting Luxemburg nemen. Schitterend traject door de Ardennen.
  zaterdag 29 december 2018 @ 10:01:20 #167
475456 Samuel24
pi_184053826
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 03:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ze spreken Frans daar.
Oh ja dat is ook zo natuurlijk. Ze spreken daar Frans. ;(
Maar als het goed is kunnen ze ook wel een beetje Nederlands spreken volgens mij. :')

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 03:27 schreef Lunatiek het volgende:
Tip bij slecht weer: de trein richting Luxemburg nemen. Schitterend traject door de Ardennen.
Misschien. Ik zal wel even kijken. Maar ik wil liever gewoon dat het goed weer is natuurlijk he.
pi_184054864
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 10:01 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Maar als het goed is kunnen ze ook wel een beetje Nederlands spreken volgens mij. :')

Nou, daar zou ik niet vanuit gaan. :{ Maar als jij wat moeite doet om een paar Franse woordjes te spreken en je spreekt ook nog wat Engels, dan kom je er vast wel uit :Y
  zaterdag 29 december 2018 @ 11:05:22 #169
475456 Samuel24
pi_184054903
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 11:01 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Nou, daar zou ik niet vanuit gaan. :{ Maar als jij wat moeite doet om een paar Franse woordjes te spreken en je spreekt ook nog wat Engels, dan kom je er vast wel uit :Y
Engels kan ik wel hoor. :Y
pi_184054904
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 10:01 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

[..]

Misschien. Ik zal wel even kijken. Maar ik wil liever gewoon dat het goed weer is natuurlijk he.
Ze weigeren Nederlands te praten hoor, rare lui, ik zou echt een Vlaamse stad kiezen
  zaterdag 29 december 2018 @ 11:22:39 #171
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184055165
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 11:05 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Ze weigeren Nederlands te praten hoor, rare lui, ik zou echt een Vlaamse stad kiezen
Ja, Leuven dan eerder als taal een drempel is. Brugge, Gent...
pi_184055363
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:37 schreef Samuel24 het volgende:
Brugge, Antwerpen en Brussel zijn best tof hoor (y)
  zaterdag 29 december 2018 @ 11:35:14 #173
475456 Samuel24
pi_184055383
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 11:34 schreef Piva het volgende:

[..]

Brugge, Antwerpen en Brussel zijn best tof hoor (y)
Ja uh....ik heb nu al voor Luik gekozen hoor.
pi_184055443
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 11:05 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Engels kan ik wel hoor. :Y
Fransen en engels praten :{ _O- Daar versta je dan ook geen hol van :{
  zaterdag 29 december 2018 @ 11:40:34 #175
475456 Samuel24
pi_184055481
Lieve mensen, als jullie steeds blijven posten hier dan is dit topic zo meteen helemaal vol, en dan past mijn reisverslag er straks niet meer in. Just saying. :')
pi_184055485
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 11:35 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Prima, niet geweest dus kan je daar niet echt verder mee helpen.

Overigens kan je hier nog een hoop info vinden:

tripadvisor.com/ (de link werkt niet... Surfen naar die website > Where to? Luik en voila).

Zoals restaurants, activiteiten of dingen om te bezoeken. Met maps, fotos, reviews enzo. Gaat helemaal goed komen!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2018 11:43:06 ]
pi_184055692
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 11:40 schreef Samuel24 het volgende:
Lieve mensen, als jullie steeds blijven posten hier dan is dit topic zo meteen helemaal vol, en dan past mijn reisverslag er straks niet meer in. Just saying. :')
Dan open je voor je verslag gewoon een nieuw topic. "Samuel24's reisavonturen in Luik" ^O^

Goed dat je een keuze hebt gemaakt. Dat is stap 1. Nu op je gemakje een leuk hotel zoeken en treinkaartjes boeken. Je een beetje verdiepen in je bestemming. Die voorpret krijg je er gratis en voor niks bij :Y
  zaterdag 29 december 2018 @ 11:53:22 #178
475456 Samuel24
pi_184055767
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 11:50 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Dan open je voor je verslag gewoon een nieuw topic. "Samuel24's reisavonturen in Luik" ^O^

Goed dat je een keuze hebt gemaakt. Dat is stap 1. Nu op je gemakje een leuk hotel zoeken en treinkaartjes boeken. Je een beetje verdiepen in je bestemming. Die voorpret krijg je er gratis en voor niks bij :Y
Dat is helemaal waar. :Y Daar ben ik dan ook lekker mee bezig nu. Ik verheug mij er wel op hoor. Vind het eigenlijk best wel leuk om weer eens ergens anders naar toe te gaan. Even weg van thuis. Dat zal mij wel goed doen denk ik zo.
pi_184055917
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 11:53 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Dat is helemaal waar. :Y Daar ben ik dan ook lekker mee bezig nu. Ik verheug mij er wel op hoor. Vind het eigenlijk best wel leuk om weer eens ergens anders naar toe te gaan. Even weg van thuis. Dat zal mij wel goed doen denk ik zo.
^O^ Ga lekker genieten. Als Luik bevalt, kun je daarna een stukje verder weg. Zoals al terecht is aangegeven door Liesje en anderen: je hoeft niet per se heel veel geld uit te geven of naar de andere kant van de wereld te reizen, om leuke en bijzondere ervaringen te hebben.

Ik kijk uit naar je verslag! :Y
  zaterdag 29 december 2018 @ 12:07:05 #180
475456 Samuel24
pi_184056106
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 11:59 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

^O^ Ga lekker genieten. Als Luik bevalt, kun je daarna een stukje verder weg. Zoals al terecht is aangegeven door Liesje en anderen: je hoeft niet per se heel veel geld uit te geven of naar de andere kant van de wereld te reizen, om leuke en bijzondere ervaringen te hebben.

Ik kijk uit naar je verslag! :Y
Ja precies, dat was ook mijn intentie. Steeds een stapje verder proberen. Ik denk dat dat veel beter werkt dan meteen in het diepe te springen.
Op deze manier kan ik er namelijk aan wenen om ver van huis te zijn.
Ik doe dit soort dingen eigenlijk ook nooit dus (normaal gesproken blijf ik binnen mijn provincie) dus moet ik dit echt even aftasten.
Ik heb er wel echt heel veel zin in hoor moet ik toegeven.
  zaterdag 29 december 2018 @ 12:47:52 #181
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_184057047
Wanneer vertrek je Samuel? Ik hoop toch wel binnen 1 week of ga je het op de lange baan schuiven?

Luik is naar mijn mening een leuke maar ook smerige stad. Of het er erg veilig is durf ik niet te zeggen (wil je niet bang maken). Prima stad dus om mee te beginnen, het is vrij klein dus alles kan met de voet gedaan worden.

Brugge of Gent zouden 2 leuke vervolgsteden hierna kunnen zijn (omdat ze hier gewoon Vlaams praten ipv Frans).
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zaterdag 29 december 2018 @ 12:50:10 #182
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184057104
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 11:50 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Dit!
Ik kan niet wachten op je verslag! :D
Mijn reisverslagen
  zaterdag 29 december 2018 @ 12:59:45 #183
475456 Samuel24
pi_184057310
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 12:47 schreef Maikuuul het volgende:
Wanneer vertrek je Samuel? Ik hoop toch wel binnen 1 week of ga je het op de lange baan schuiven?
Na de vakantie. ;) Dus in het nieuwe jaar.
Ik moet helaas ook nog een paar dagen werken dus dat is wel minder. :{

quote:
Luik is naar mijn mening een leuke maar ook smerige stad. Of het er erg veilig is durf ik niet te zeggen (wil je niet bang maken). Prima stad dus om mee te beginnen, het is vrij klein dus alles kan met de voet gedaan worden.
Daar-om. En het is ook nog eens dicht bij de Nederlandse grens dus dat scheelt ook wel weer.

quote:
Brugge of Gent zouden 2 leuke vervolgsteden hierna kunnen zijn (omdat ze hier gewoon Vlaams praten ipv Frans).
Ja, ik zal wel even op google maps kijken waar Brugge en Gent nou precies liggen. Ik hoor zoveel positieve dingen over deze twee steden.
  Moderator zaterdag 29 december 2018 @ 18:38:24 #184
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184065843
Kun je wel Frans?
  zaterdag 29 december 2018 @ 18:57:05 #185
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184066274
quote:

[..]

Als je met de trein gaat en je stapt uit op het internationale station daar heb je gelijk een van de highlights daar gezien ^O^
En wafels kopen :Y) Luikse wafels :9~
pi_184066278
Zou Luik lekker vergeten en beginnen met Gent echt vele malen leuker dan die grauwe industriestad die op instorten staat.
pi_184067295
TS, pas op dat je wahjong niet wordt ingetrokken als je zonder te melden op reis gaat.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 29 december 2018 @ 19:35:20 #188
475456 Samuel24
pi_184067426
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 18:38 schreef Plompzakker het volgende:
Kun je wel Frans?
Nee, maar dat hoeft ook niet. :')
  zaterdag 29 december 2018 @ 19:35:32 #189
475456 Samuel24
pi_184067433
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 18:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als je met de trein gaat en je stapt uit op het internationale station daar heb je gelijk een van de highlights daar gezien ^O^
En wafels kopen :Y) Luikse wafels :9~
Nice. _O_
  zaterdag 29 december 2018 @ 19:35:51 #190
475456 Samuel24
pi_184067442
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 18:57 schreef Swedejosephine het volgende:
Zou Luik lekker vergeten en beginnen met Gent echt vele malen leuker dan die grauwe industriestad die op instorten staat.
Dat bepaal ik zelf wel hoor. :')
  zaterdag 29 december 2018 @ 19:36:35 #191
475456 Samuel24
pi_184067462
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 19:30 schreef BoneThugss het volgende:
TS, pas op dat je wahjong niet wordt ingetrokken als je zonder te melden op reis gaat.
Ik ga maar heel kort weg hoor. Je doet net alsof ik voor maanden op reis ga ofzo. :')
Daaag.
pi_184067476
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 19:35 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Hoe ga je je dan verstaanbaar maken bij mensen die geen Nederlands of Engels spreken?
Want dat was toch een van je angsten?

Zoals hier al gezegd is Luik Franstalig dus ik zou er niet vanuit gaan dat men daar standaard een tweede taal spreekt zoals Nederlands of Engels.
pi_184067501
[quote]0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 19:36 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ik ga maar heel kort weg hoor. Je doet net alsof ik voor maanden op reis ga ofzo. :')
Daaag.

Ja, maar ivm met je werk.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Moderator zaterdag 29 december 2018 @ 19:47:21 #194
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184067779
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 19:35 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

In Luik praten ze Frans he
  zaterdag 29 december 2018 @ 19:51:49 #195
475456 Samuel24
pi_184067957
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 19:38 schreef BoneThugss het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 29 december 2018 19:36 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Daaag.

Ja, maar ivm met je werk.
Dat weet ik allemaal al wel hoor. Ik weet heus wel hoe ik mijn zaken moet regelen. Dankjewel. :')
  zaterdag 29 december 2018 @ 19:52:08 #196
475456 Samuel24
pi_184067975
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 19:47 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

In Luik praten ze Frans he
Dat weet ik al !!!!!!
  Moderator zaterdag 29 december 2018 @ 19:52:56 #197
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184068019
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 19:52 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Dat weet ik al !!!!!!
Dan moet je wel een beetje Frans terug kunnen praten anders begrijp je de mensen niet
  zaterdag 29 december 2018 @ 19:54:48 #198
475456 Samuel24
pi_184068095
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 19:52 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Dan moet je wel een beetje Frans terug kunnen praten anders begrijp je de mensen niet
Ze kunnen toch Engels spreken. Bovendien kunnen ze meestal ook nog wel wat Nederlands spreken hoor.
  Moderator zaterdag 29 december 2018 @ 19:55:51 #199
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184068126
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 19:54 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ze kunnen toch Engels spreken. Bovendien kunnen ze meestal ook nog wel wat Nederlands spreken hoor.
Dat is het probleem. Dat kunnen of willen ze vaak niet
pi_184068130
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 19:51 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Dat weet ik allemaal al wel hoor. Ik weet heus wel hoe ik mijn zaken moet regelen. Dankjewel. :')
:-)
  zaterdag 29 december 2018 @ 19:58:18 #201
475456 Samuel24
pi_184068213

[ Bericht 50% gewijzigd door MaJo op 30-12-2018 00:04:11 (Ook al is het in een andere taal, netjes blijven!) ]
  zaterdag 29 december 2018 @ 19:59:32 #202
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184068261
quote:
Kunnen wel, maar vaak willen (of durven) ze dat niet.
pi_184069452
quote:

[..]

Hoe weet je dit zo zeker? En zo kunnen ze van jou net zo hard verwachten dat je Frans spreekt.

Het heeft waarschijnlijk te maken met je autisme, maar je komt zo niet echt sympathiek over.
Eerst weet je niets van reizen, geografie en ben je bang voor van alles en kom je informatie opslurpen. En nu heb je een stad geprikt op basis van geografische locatie en gedraag je je als een soort deskundige die posters die terechte vragen stellen of aanvullende informatie willen geven als dommeriken wegzet.

Hartstikke leuk dat je het reizen aandurft en inmiddels ook al een begin van een plan hebt. Maar bijt je er niet zodanig in vast dat je informatie van anderen, wat niet binnen jouw idee past, meteen afserveert.
  zaterdag 29 december 2018 @ 21:22:06 #204
475456 Samuel24
pi_184070865
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 20:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hoe weet je dit zo zeker? En zo kunnen ze van jou net zo hard verwachten dat je Frans spreekt.

Het heeft waarschijnlijk te maken met je autisme, maar je komt zo niet echt sympathiek over.
Eerst weet je niets van reizen, geografie en ben je bang voor van alles en kom je informatie opslurpen. En nu heb je een stad geprikt op basis van geografische locatie en gedraag je je als een soort deskundige die posters die terechte vragen stellen of aanvullende informatie willen geven als dommeriken wegzet.

Hartstikke leuk dat je het reizen aandurft en inmiddels ook al een begin van een plan hebt. Maar bijt je er niet zodanig in vast dat je informatie van anderen, wat niet binnen jouw idee past, meteen afserveert.
Oke dan, ik zal voortaan goed luisteren naar jullie.
pi_184071388
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 21:22 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Oke dan, ik zal voortaan goed luisteren naar jullie.
Het gaat niet om luisteren, doe met de info wat je wil.
Maar het gaat om respect hebben voor de ander. Dat bedoelde ik eigenlijk met mijn post.
  zaterdag 29 december 2018 @ 21:39:14 #206
475456 Samuel24
pi_184071494
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Het gaat niet om luisteren, doe met de info wat je wil.
Maar het gaat om respect hebben voor de ander. Dat bedoelde ik eigenlijk met mijn post.
Oke sorry dan. Ik zal proberen wat meer respect te hebben voor de tips die ik in deze topic ontvang.
Maar vergis je niet....uiteindelijk ben ik juist heel blij met de informatie die ik van jullie krijg hoor. Ook al kom ik niet altijd zo over. Maar toch ben ik juist heel blij met jullie info.
pi_184071546
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 21:39 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Oke sorry dan. Ik zal proberen wat meer respect te hebben voor de tips die ik in deze topic ontvang.
Maar vergis je niet....uiteindelijk ben ik juist heel blij met de informatie die ik van jullie krijg hoor. Ook al kom ik niet altijd zo over. Maar toch ben ik juist heel blij met jullie info.
^O^
  zaterdag 29 december 2018 @ 21:41:49 #208
475456 Samuel24
pi_184071565
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 21:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

^O^
O+
  zaterdag 29 december 2018 @ 22:05:25 #209
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184072323
Une gaufre chaude s'il vous plaît.

(Gewoon Google Translate gebruiken, dit is de 21e eeuw).
  zaterdag 29 december 2018 @ 22:06:14 #210
475456 Samuel24
pi_184072345
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 22:05 schreef Lunatiek het volgende:
Une gaufre chaude s'il vous plaît.

(Gewoon Google Translate gebruiken, dit is de 21e eeuw).
Wat een geweldig en slim idee zeg. O+
  zaterdag 29 december 2018 @ 23:50:21 #211
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_184075765
Veel plezier Samuel _O_
#KICKOUTZP
  zondag 13 januari 2019 @ 13:36:20 #212
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184376950
quote:

[..]

Schijnt nogal heftig te zijn daar nu.
  zondag 13 januari 2019 @ 13:42:50 #213
475456 Samuel24
pi_184377040
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Schijnt nogal heftig te zijn daar nu.
Wat is er heftig daar dan? Ik heb trouwens mijn plannen al veranderd dus maak je geen zorgen. Luik zal niet mijn bestemming worden.
  zondag 13 januari 2019 @ 13:44:02 #214
475456 Samuel24
pi_184377051
OOh wacht.....is dit een grapje ofzo? :') Dat ben ik niet hoor. Dat denk jij toch niet werkelijk???
pi_184387336
Waar ga je nu naartoe dan?
  zondag 13 januari 2019 @ 22:06:19 #216
475456 Samuel24
pi_184387502
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 21:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Waar ga je nu naartoe dan?
Het word een beetje lastig. Maar ik heb hele goede deals gezien bij Flexibus. En uh.....ik wil er ook niet te lang over reizen om mijn bestemming te bereiken. Dus ik zat eigenlijk te denken aan Antwerpen ofzo. Met de bus kan je echt super goedkoop reizen naar Antwerpen, prijs is ongeveer rond de 13 a 15 euro ofzo. Dat is echt super goedkoop. :Y
Bovendien spreken ze daar Nederlands. Dat dat scheelt ook wel weer. Dus wat vind je?
  zondag 13 januari 2019 @ 22:06:32 #217
475456 Samuel24
pi_184387508
Btw, Ik vind het alleen wel echt jammer dat het de laatste tijd zulk rot weer is hoor. :')
pi_184387545
Leuke stad om mee te beginnen! Brugge is ook leuk, stukje kleiner dan Antwerpen dus wellicht wat beter te overzien.
  zondag 13 januari 2019 @ 22:12:00 #219
475456 Samuel24
pi_184387615
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 22:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Leuke stad om mee te beginnen! Brugge is ook leuk, stukje kleiner dan Antwerpen dus wellicht wat beter te overzien.
Ja maar gaan daar wel bussen naartoe?
pi_184387648
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 22:12 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ja maar gaan daar wel bussen naartoe?
Dat zou je even moeten uitzoeken.
  zondag 13 januari 2019 @ 22:15:42 #221
475456 Samuel24
pi_184387690
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 22:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat zou je even moeten uitzoeken.
Daarom weet je. Het moet natuurlijk wel lekker goedkoop blijven he. Maar ook makkelijk te bereiken zijn en alles.
  maandag 14 januari 2019 @ 01:08:56 #222
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184390338
Antwerpen is prima. Binnenstad is niet zo heel groot, wel mooi.
  donderdag 21 februari 2019 @ 23:54:55 #223
475456 Samuel24
pi_185161667
Beste mensen, ik doe even een schopje omhoog omdat ik namelijk een vraag heb.
Ik heb met mijn familie overlegt en nu hebben we besloten om samen op vakantie te gaan. Het word geen België. En ik ga ook niet alleen (gelukkig).
We zijn van plan om naar Londen te gaan voor een paar dagen. ;) Ik heb er eigenlijk wel heel veel zin in en ik ben ook vooral blij dat ik niet alleen hoef te gaan. De trip staat gepland voor de zomer vakantie dus we hebben nog ff de tijd.
Alleen we vroegen ons af wat de goedkoopste manier is om naar Londen te gaan. Ik heb natuurlijk al uitgebreid op Google gezocht maar ik kom er niet echt uit en ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat is nu de goedkoopste manier om daar te komen? Per vliegtuig, boot, of de trein?
pi_185162196
De goedkoopste manier is om niet in de zomervakantie te gaan. Ryanair en easyJet hebben in maanden als Januari en Februari vaak tickets voor 5¤/10¤/15¤ enkele reis. In de zomervakantie gok ik erop dat de bus het goedkoopst zal zijn.
pi_185162256
De goedkoopste optie is de bus, al vanaf 23 euro, alleen dan ben je 11 uur onderweg. Een vlucht is veel sneller, maar je komt duurder uit (oa extra kosten om van en naar de luchthaven te geraken, bijbetalen voor bagage etc)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  vrijdag 22 februari 2019 @ 00:31:59 #226
475456 Samuel24
pi_185162295
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 00:24 schreef exelletor het volgende:
De goedkoopste manier is om niet in de zomervakantie te gaan. Ryanair en easyJet hebben in maanden als Januari en Februari vaak tickets voor 5¤/10¤/15¤ enkele reis. In de zomervakantie gok ik erop dat de bus het goedkoopst zal zijn.
Ik zag net hele scherpe prijzen met de Flixbus. *O* Ik denk dat de bus wel een goede optie is inderdaad.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 00:34:54 #227
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185162330
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 23:54 schreef Samuel24 het volgende:
Beste mensen, ik doe even een schopje omhoog omdat ik namelijk een vraag heb.
Ik heb met mijn familie overlegt en nu hebben we besloten om samen op vakantie te gaan. Het word geen België. En ik ga ook niet alleen (gelukkig).
We zijn van plan om naar Londen te gaan voor een paar dagen. ;) Ik heb er eigenlijk wel heel veel zin in en ik ben ook vooral blij dat ik niet alleen hoef te gaan. De trip staat gepland voor de zomer vakantie dus we hebben nog ff de tijd.
Alleen we vroegen ons af wat de goedkoopste manier is om naar Londen te gaan. Ik heb natuurlijk al uitgebreid op Google gezocht maar ik kom er niet echt uit en ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat is nu de goedkoopste manier om daar te komen? Per vliegtuig, boot, of de trein?
Let op aanbiedingen bij een van de drie opties.
Reken bij boot ook de treinreis Harwich-Londen mee, en bij het vliegtuig de reizen van en naar het vliegveld, wat nog tegen kan vallen.

De boot is wel een reis op zich, heel relaxed allemaal.
Het vliegtuig kan heel leerzaam zijn als het de eerste keer vliegen is.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 00:35:21 #228
475456 Samuel24
pi_185162336
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 00:29 schreef miro86 het volgende:
De goedkoopste optie is de bus, al vanaf 23 euro, alleen dan ben je 11 uur onderweg. Een vlucht is veel sneller, maar je komt duurder uit (oa extra kosten om van en naar de luchthaven te geraken, bijbetalen voor bagage etc)
Ja klopt inderdaad. Zulke goede deals zeg ik daarnet ook al staan. Rond de 20 euro. Dat is geen geld joh. Dat is echt spotgoedkoop. :Y !
pi_185162351
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 00:35 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ja klopt inderdaad. Zulke goede deals zeg ik daarnet ook al staan. Rond de 20 euro. Dat is geen geld joh. Dat is echt spotgoedkoop. :Y !
Je bent wel 11 uur onderweg! Ik betaal liever een paar euro meer.
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
  vrijdag 22 februari 2019 @ 00:36:45 #230
475456 Samuel24
pi_185162359
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 00:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Let op aanbiedingen bij een van de drie opties.
Reken bij boot ook de treinreis Harwich-Londen mee, en bij het vliegtuig de reizen van en naar het vliegveld, wat nog tegen kan vallen.

De boot is wel een reis op zich, heel relaxed allemaal.
Het vliegtuig kan heel leerzaam zijn als het de eerste keer vliegen is.
Maar met de bus ga ik wel rechtstreeks naar Londen Centraal toe. En heel erg goedkoop.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 00:37:20 #231
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185162365
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 00:31 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ik zag net hele scherpe prijzen met de Flixbus. *O* Ik denk dat de bus wel een goede optie is inderdaad.
Dan nog je familie overhalen om in de bus te verkrampen... hoe gaat de bus? Op de boot of op de trein?
Of is het een amfibische bus?
  vrijdag 22 februari 2019 @ 00:38:18 #232
475456 Samuel24
pi_185162377
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 00:36 schreef miro86 het volgende:

[..]

Je bent wel 11 uur onderweg! Ik betaal liever een paar euro meer.
Nee nee. Wij niet hoor. Hoe goedkoper, hoe beter.
Bovendien moeten we daar ook een plek vinden om een paar dagjes te overnachten. En dat kost ook weer geld natuurlijk he.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 00:40:09 #233
475456 Samuel24
pi_185162406
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 00:37 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dan nog je familie overhalen om in de bus te verkrampen... hoe gaat de bus? Op de boot of op de trein?
Of is het een amfibische bus?
[ afbeelding ]
Hoe bedoel je? Die bus gaat natuurlijk de tunnel onder. Daar tussen Frankrijk en Engeland ofzo.
:')
Het is misschien een beetje om. Maar dat maakt niet uit natuurlijk.
pi_185162468
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 00:40 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Die bus gaat natuurlijk de tunnel onder. Daar tussen Frankrijk en Engeland ofzo.
Zo werkt dat niet. Er rijden alleen treinen onderdoor. Of je bus gaat op een boot of op een trein.
pi_185162469
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 00:38 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Nee nee. Wij niet hoor. Hoe goedkoper, hoe beter.
Bovendien moeten we daar ook een plek vinden om een paar dagjes te overnachten. En dat kost ook weer geld natuurlijk he.
Woon je in de buurt van een luchthaven? Mijn tip zou zijn om 's ochtends heen te vliegen en 1/2/3 dagen later 's avonds laat terug. Vanaf Luton of Stansted heb je shuttles die je voor een paar euro naar het centrum van Londen brengen.

P.S. Voor zover ik weet gaan de meeste bussen tussen Nederland en Londen met de boot van Frankrijk naar Engeland. Trein is namelijk duurder.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 00:45:08 #236
475456 Samuel24
pi_185162485
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 00:44 schreef miro86 het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet. Er rijden alleen treinen onderdoor. Of je bus gaat op een boot of op een trein.
Dat meen je niet? :') Moeten we daar extra voor betalen of?....
  vrijdag 22 februari 2019 @ 00:46:08 #237
475456 Samuel24
pi_185162505
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 00:44 schreef exelletor het volgende:

[..]

Woon je in de buurt van een luchthaven? Mijn tip zou zijn om 's ochtends heen te vliegen en 1/2/3 dagen later 's avonds laat terug. Vanaf Luton of Stansted heb je shuttles die je voor een paar euro naar het centrum van Londen brengen.
Tja...niet echt. We wonen ongeveer zo´n 40 minuten rijden van Schiphol vandaan.
pi_185162553
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 00:45 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Dat meen je niet? :') Moeten we daar extra voor betalen of?....
Dat meen ik wel. Nee zit inbegrepen in de prijs.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 00:53:06 #239
475456 Samuel24
pi_185162598
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 00:49 schreef miro86 het volgende:

[..]

Dat meen ik wel. Nee zit inbegrepen in de prijs.
Ooh joh. Dan is het geen probleem. ;)
Ik moet alleen wel overleggen met mijn familie. Want zij moeten er ook wel wat voor voelen natuurlijk he.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 00:56:24 #240
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185162640
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 00:40 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ik zou dat nog eens goed bestuderen: https://www.allesoverlonden.nl/busreis-naar-londen/
  vrijdag 22 februari 2019 @ 01:06:44 #241
475456 Samuel24
pi_185162752
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 00:56 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik zou dat nog eens goed bestuderen: https://www.allesoverlonden.nl/busreis-naar-londen/
Aaaah oke. Tja....
  vrijdag 22 februari 2019 @ 01:10:12 #242
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185162780
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 01:06 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Aaaah oke. Tja....
Op de boot met de bus is veel lolliger dan met de bus op de trein door de tunnel. En goedkoper.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 01:12:38 #243
475456 Samuel24
pi_185162803
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 01:10 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Op de boot met de bus is veel lolliger dan met de bus op de trein door de tunnel. En goedkoper.
Mooi. Dan kies ik de optie: op de boot met de bus.
pi_185163004
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 01:12 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Mooi. Dan kies ik de optie: op de boot met de bus.
Ik dacht dat jij ook met je familie moest overleggen...
pi_185163020
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 01:42 schreef miro86 het volgende:

[..]

Scherp. Hij bedoelt dat hij zijn voorkeur aan z’n familie kenbaar maakt en dan zullen zij bepalen wat er gaat gebeuren.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 07:59:52 #246
475456 Samuel24
pi_185163990
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 01:42 schreef miro86 het volgende:

[..]

Uiteraard dat ook nog. :') Maar ik hoop natuurlijk wel dat ze voor deze optie zullen kiezen. Dit is het goedkoopst namelijk.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 08:00:52 #247
475456 Samuel24
pi_185163995
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 01:44 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Scherp. Hij bedoelt dat hij zijn voorkeur aan z’n familie kenbaar maakt en dan zullen zij bepalen wat er gaat gebeuren.
Uiteraard. Ik heb niet veel te zegen. Zij zullen de eindbeslissing maken.
pi_185165254
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 07:59 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Uiteraard dat ook nog. :') Maar ik hoop natuurlijk wel dat ze voor deze optie zullen kiezen. Dit is het goedkoopst namelijk.
Het is het goedkoopst, maar kost je zo'n 6 uur extra in totaal (ik houd rekening met inchecktijd en reizen van en naar de luchthavens). Wat zou je willen betalen om 6 uur sneller op je bestemming te zijn? Gezien hoe goedkoop Ryanair, easyjet en Vueling zijn kiezen de meeste mensen voor het vliegtuig. (Miro86 neemt uitsluidend de trein om naar Londen te gaan, maar dit is o.a. omdat Brussel (opstap Eurostar) dichtbij genoeg is).
  vrijdag 22 februari 2019 @ 09:51:54 #249
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185165313
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 09:48 schreef miro86 het volgende:

[..]

Het is het goedkoopst, maar kost je zo'n 6 uur extra in totaal (ik houd rekening met inchecktijd en reizen van en naar de luchthavens). Wat zou je willen betalen om 6 uur sneller op je bestemming te zijn? Gezien hoe goedkoop Ryanair, easyjet en Vueling zijn kiezen de meeste mensen voor het vliegtuig. (Miro86 neemt uitsluidend de trein om naar Londen te gaan, maar dit is o.a. omdat Brussel (opstap Eurostar) dichtbij genoeg is).
Je kunt het andersom beredeneren: voor minder geld meer reis en avontuur.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 09:52:07 #250
475456 Samuel24
pi_185165315
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 09:48 schreef miro86 het volgende:

[..]

Het nadeel met east jet en raynair is alleen wel dat ze extra geld vragen voor de bagage. Dus dan kan het nogal oplopen met de kosten. Ik ga niet alleen he. ;) En ik weet niet zoveel bagage mijn familie mee wilt nemen (ik gok redelijk wat :') )
pi_185165417
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 09:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je kunt het andersom beredeneren: voor minder geld meer reis en avontuur.
Dat kan inderdaad. Voor mij betekent zo'n busrit of "een dag kwijt in de bus" of "een nacht nauwelijks geslapen". Iedereen heeft zijn/haar prioriteiten.
pi_185167282
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 09:52 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Het nadeel met east jet en raynair is alleen wel dat ze extra geld vragen voor de bagage. Dus dan kan het nogal oplopen met de kosten. Ik ga niet alleen he. ;) En ik weet niet zoveel bagage mijn familie mee wilt nemen (ik gok redelijk wat :') )
Hoe lang willen jullie gaan? Voor vijf dagen kun je prima met handbagage toe.
Of je betaalt bij voor één koffer en die deel je samen.

Laat geld niet als enige leidend zijn, maar kijk ook naar de tijd die je kwijt bent en extra kosten die je krijgt als je kiest voor langere reistijd (eten, drinken etc.)
Ikzelf zou de bus als allerlaatste optie kiezen. Urenlang krap zitten, kans op files, langere reistijd. :X Dan liever trein of vliegtuig en wat meer betalen.
  Moderator vrijdag 22 februari 2019 @ 11:31:49 #253
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_185167329
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
liever trein of vliegtuig en wat meer betalen.
Dat. En dan vliegen op London City Airport voor de kortste route naar het centrum.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_185167517
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:31 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dat. En dan vliegen op London City Airport voor de kortste route naar het centrum.
Hangt af waar je woont in Nederland. Zelfs met een vlucht op City ben ik langer onderweg dan met de Eurostar en is St Pancras nog een stukje centraler.
  Moderator vrijdag 22 februari 2019 @ 11:51:43 #255
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_185167821
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:39 schreef miro86 het volgende:
Hangt af waar je woont in Nederland. Zelfs met een vlucht op City ben ik langer onderweg dan met de Eurostar en is St Pancras nog een stukje centraler.
We wonen op 15 minuten OV van Schiphol.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 12:41:36 #256
475456 Samuel24
pi_185168787
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hoe lang willen jullie gaan? Voor vijf dagen kun je prima met handbagage toe.
Of je betaalt bij voor één koffer en die deel je samen.

Laat geld niet als enige leidend zijn, maar kijk ook naar de tijd die je kwijt bent en extra kosten die je krijgt als je kiest voor langere reistijd (eten, drinken etc.)
Ikzelf zou de bus als allerlaatste optie kiezen. Urenlang krap zitten, kans op files, langere reistijd. :X Dan liever trein of vliegtuig en wat meer betalen.
We zijn van plan om 4 dagen te doen. En het staat gepland voor de zomer vakantie. ;)

Ik moet wel zeggen dat ik er wel heel veel zin in heb hoor. Ik ben nog nooit in Engeland geweest dus het lijkt mij wel heel erg gaaf om dit eens een keer mee te maken.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 12:44:31 #257
475456 Samuel24
pi_185168834
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:31 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Maar naar City Airport is juist het duurts. :') Bovendien zit je dan nog steeds niet in het centrum.
De bus gaat wel rechtstreeks naar het centrum toe. Ik heb zelfs gelezen dat ze je gewoon af zetten op het adres waar je moet wezen. Of dat echt zo is weet ik natuurlijk niet zeker. Maar in ieder geval zit je teminste wel meteen in het centrum.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 12:48:20 #258
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185168914
Juist met bus en trein zie je net wat meer van Engeland (en België, en Frankrijk) dan met het vliegtuig :Y
  Moderator vrijdag 22 februari 2019 @ 12:50:15 #259
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_185168956
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 12:44 schreef Samuel24 het volgende:
Maar naar City Airport is juist het duurts. :') Bovendien zit je dan nog steeds niet in het centrum.
De bus gaat wel rechtstreeks naar het centrum toe. Ik heb zelfs gelezen dat ze je gewoon af zetten op het adres waar je moet wezen. Of dat echt zo is weet ik natuurlijk niet zeker. Maar in ieder geval zit je teminste wel meteen in het centrum.
Het duurst, want het snelst. Als je de factor tijd tenminste niet vertaalt in geld. Een paar uur reizen met de trein is voor sommigen duurder dan 15 minuten in de taxi.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 12:54:38 #260
475456 Samuel24
pi_185169031
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 12:50 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Het duurst, want het snelst. Als je de factor tijd tenminste niet vertaalt in geld. Een paar uur reizen met de trein is voor sommigen duurder dan 15 minuten in de taxi.
Nou ja hoe dan ook. Ik hoop maar dat mijn familie graag met de bus wilt gaan. 25 euro is gewoon te verleidelijk om niet te doen.
Vliegtuig is op zich ook prima. :') Maar dan wil ik wel de best mogelijke deal krijgen.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 12:55:17 #261
475456 Samuel24
pi_185169038
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 12:48 schreef Lunatiek het volgende:
Juist met bus en trein zie je net wat meer van Engeland (en België, en Frankrijk) dan met het vliegtuig :Y
Ook nog eens inderdaad. En dat krijg je er allemaal gratis bij.
pi_185169168
Als je dan toch met de bus wilt, is het misschien de moeite waard om te zoeken naar een voordelig georganiseerd reisje. Bij Van Nood bijvoorbeeld beginnen die reisjes bij 159 euro voor 4 dagen.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 13:13:33 #263
475456 Samuel24
pi_185169407
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 13:02 schreef Budapestenaar het volgende:
Als je dan toch met de bus wilt, is het misschien de moeite waard om te zoeken naar een voordelig georganiseerd reisje. Bij Van Nood bijvoorbeeld beginnen die reisjes bij 159 euro voor 4 dagen.
159 euro is niet veel voor 4 dagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Samuel24 op 22-02-2019 13:25:07 ]
pi_185169558
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 13:13 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

195 euro is niet veel voor 4 dagen.
En 159 euro al helemaal niet!
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 13:25:34 #265
475456 Samuel24
pi_185169748
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 13:19 schreef Hallojo het volgende:

[..]

En 159 euro al helemaal niet!
Ja ik had mij ff vergist. Erg he. :')
pi_185170817
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 13:13 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

159 euro is niet veel voor 4 dagen.
Effectief betaal je dan voor twee dagen in de bus zitten en twee dagen Londen.
  Moderator vrijdag 22 februari 2019 @ 14:02:26 #267
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_185170839
Hoe was het in Luik Samuel?
  vrijdag 22 februari 2019 @ 14:02:32 #268
475456 Samuel24
pi_185170844
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ooh maar dat is niet de bedoeling. We willen juist 4 dagen in Londen zijn.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 14:03:27 #269
475456 Samuel24
pi_185170864
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:02 schreef Plompzakker het volgende:
Hoe was het in Luik Samuel?
Nee, het word nu Londen slimmerik. Gewoon samen met de familie zeg maar. In de zomervakantie gaat het gebeuren.
  Moderator vrijdag 22 februari 2019 @ 14:04:14 #270
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_185170887
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:03 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Nee, het word nu Londen slimmerik. Gewoon samen met de familie zeg maar. In de zomervakantie gaat het gebeuren.
Maar je ging toch ook naar Luik?
  vrijdag 22 februari 2019 @ 14:05:11 #271
475456 Samuel24
pi_185170907
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:04 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Maar je ging toch ook naar Luik?
Ja maar de plannen zijn veranderd. :')
  Moderator vrijdag 22 februari 2019 @ 14:05:49 #272
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_185170921
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:05 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ja maar de plannen zijn veranderd. :')
Waarom. Luik is een mooie stad, vooral met dit grauwe weer
  vrijdag 22 februari 2019 @ 14:05:49 #273
475456 Samuel24
pi_185170922
En ik vind Londen eigenlijk ook wel interessanter als ik heel eerlijk mag zijn.
pi_185170944
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:02 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ooh maar dat is niet de bedoeling. We willen juist 4 dagen in Londen zijn.
Dit is die reis: https://www.vannood.nl/st(...)te=2019-03-08#prices

Dag 1 tegen de avond in Londen (of in een stadje in de buurt, niet precies gelezen)
Dag 2 Londen
Dag 3 Londen
Dag 4 na het ontbijt naar huis.

Echt, zonde van je tijd, je bent net zo lang aan het reizen als dat je in Londen rondwandelt (en de rest van de tijd slaap je).

Goedkoop is niet altijd de beste optie, dat proberen de users je hier uit te leggen.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 14:06:46 #275
475456 Samuel24
pi_185170951
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:05 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Waarom. Luik is een mooie stad, vooral met dit grauwe weer
Neen.
We gaan naar Londen toe. En dan in de zomer vakantie. Dus dan is het ook geen grauw weer meer.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 14:10:46 #276
475456 Samuel24
pi_185171052
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dit is die reis: https://www.vannood.nl/st(...)te=2019-03-08#prices

Dag 1 tegen de avond in Londen (of in een stadje in de buurt, niet precies gelezen)
Dag 2 Londen
Dag 3 Londen
Dag 4 na het ontbijt naar huis.

Echt, zonde van je tijd, je bent en zo lang aan het reizen als dat je in Londen rondwandelt (en de rest van de tijd slaap je).

Goedkoop is niet altijd de beste optie, dat proberen de users je hier uit te leggen.
Maar welk vervoersmiddel raad jij aan dan? Vliegtuig?
Gisteren had ik het er ook over met mijn familie om met het vliegtuig te gaan. Maar op de 1 of andere manier waren ze er niet zo voor te porren. Ze denken misschien dat het duurder is ofzo....en omdat Londen ze dichtbij is hebben ze zo iets van....zonde om met het vliegtuig te gaan.
pi_185171109
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:10 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Maar welk vervoersmiddel raad jij aan dan? Vliegtuig?
Gisteren had ik het er ook over met mijn familie om met het vliegtuig te gaan. Maar op de 1 of andere manier waren ze er niet zo voor te porren. Ze denken misschien dat het duurder is ofzo....en omdat Londen ze dichtbij is hebben ze zo iets van....zonde om met het vliegtuig te gaan.
Ligt er een beetje aan waar je woont maar ik ben vrijwel altijd met het vliegtuig gegaan. Tenzij ik met een grote groep ging, want dan kies je sneller voor bus en boot.

Als alles meezit doe ik van mijn voordeur tot in centrum Londen met vliegtuig in 5 uur. Zeker als ik vanaf het vliegveld hier in de buurt kan vliegen. Schiphol is voor mij anderhalf uur reizen.

Met de trein is ook een prettige optie, zeker omdat je dan geen gedoe met beperkte bagage hebt. Maar dat is naar verhouding voor mij duurder en zorgt voor extra reistijd omdat de opstapstations niet in de buurt zijn.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 14:15:53 #278
475456 Samuel24
pi_185171175
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan waar je woont maar ik ben vrijwel altijd met het vliegtuig gegaan. Tenzij ik met een grote groep ging, want dan kies je sneller voor bus en boot.

Als alles meezit doe ik van mijn voordeur tot in centrum Londen met vliegtuig in 5 uur. Zeker als ik vanaf het vliegveld hier in de buurt kan vliegen. Schiphol is voor mij anderhalf uur reizen.

Met de trein is ook een prettige optie, zeker omdat je dan geen gedoe met beperkte bagage hebt. Maar dat is naar verhouding voor mij duurder en zorgt voor extra reistijd omdat de opstapstations niet in de buurt zijn.
Ik woon 40 minuten van Schiphol vandaan. Dus wij zullen er in totaal iets van 3 uur over doen ofzo.
pi_185171203
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Daarom zou ik zelf ook nooit met de bus gaan. Maar aangezien Samuel daar toch zijn zinnen op heeft gezet, is dit misschien voordeliger dan los boeken. :)

Zelf heb ik een voorkeur voor de trein. Een ontspannen en toch snelle manier van reizen. :Y
pi_185171329
Even snel gezocht op 8-12 juli:
Ik vind een retourvlucht Londen - Schiphol voor 88 euro per persoon
En een vierpersoons kamer met eigen badkamer voor 207 euro.

Totaalprijs dus 559 euro. Net iets goedkoper dan die busreis, veel meer tijd om in Londen te zijn.

Al komen bij mijn prijs natuurlijk nog kosten voor vervoer naar je hotel, dat zit bij die busreis wel in. En heeft die busreis veel meer begeleiding. Als je dat fijn vindt: zeker doen, maar daar betaal je dus wel voor en lever je tijd in Londen voor in.

Maar zie je dat het feitelijk best weinig scheelt?
Als je in juli met de bus net zoveel tijd in Londen wil dan met mijn vliegtuig optie, dan moet er een nacht bij en dan kost het je 319 euro pp.

Totaal 1276 euro dus. En zet dat eens af tegen die 559 euro die ik heb berekend door voor vliegtuig te gaan.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 14:22:42 #281
475456 Samuel24
pi_185171346
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:17 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Daarom zou ik zelf ook nooit met de bus gaan. Maar aangezien Samuel daar toch zijn zinnen op heeft gezet, is dit misschien voordeliger dan los boeken. :)

Zelf heb ik een voorkeur voor de trein. Een ontspannen en toch snelle manier van reizen. :Y
Ik heb dan wel mijn zinnen gezet op de bus. Maar uiteindelijk maak ik niet de eindbeslissing. Mijn familie moet het er ook mee eens zijn. Dus ik moet nog een keer samen met mijn familie overleggen. En dan kijken wat er uit komt.
pi_185171379
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:15 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ik woon 40 minuten van Schiphol vandaan. Dus wij zullen er in totaal iets van 3 uur over doen ofzo.
Nee, zo moet je niet tellen met vliegtuig. Mijn voorkeursvertrek luchthaven (niet Schiphol) ligt op een half uur reizen.

Voor jou geldt:
40 minuten reis
2 uur voor vertrek aanwezig op Schiphol.
1 uur vlucht
1 uur trein naar centrum

Dus ook rond de vijf uur reistijd.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 14:24:09 #283
475456 Samuel24
pi_185171380
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Even snel gezocht op 8-12 juli:
Ik vind een retourvlucht Londen - Schiphol voor 88 euro per persoon
En een vierpersoons kamer met eigen badkamer voor 207 euro.

Totaalprijs dus 559 euro. Net iets goedkoper dan die busreis, veel meer tijd om in Londen te zijn.

Al komen bij mijn prijs natuurlijk nog kosten voor vervoer naar je hotel, dat zit bij die busreis wel in. En heeft die busreis veel meer begeleiding. Als je dat fijn vindt: zeker doen, maar daar betaal je dus wel voor en lever je tijd in Londen voor in.

Maar zie je dat het feitelijk best weinig scheelt?
Als je in juli met de bus net zoveel tijd in Londen wil dan met mijn vliegtuig optie, dan moet er een nacht bij en dan kost het je 319 euro pp.

Totaal 1276 euro dus. En zet dat eens af tegen die 559 euro die ik heb berekend door voor vliegtuig te gaan.
Vrij goedkoop inderdaad. Had je gekeken bij Easy Jet?
  vrijdag 22 februari 2019 @ 14:24:48 #284
475456 Samuel24
pi_185171394
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nee, zo moet je niet tellen met vliegtuig. Mijn voorkeursvertrek luchthaven (niet Schiphol) ligt op een half uur reizen.

Voor jou geldt:
40 minuten reis
2 uur voor vertrek aanwezig op Schiphol.
1 uur vlucht
1 uur trein naar centrum

Dus ook rond de vijf uur reistijd.
Ooh oke. ;)
pi_185171406
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:22 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ik heb dan wel mijn zinnen gezet op de bus. Maar uiteindelijk maak ik niet de eindbeslissing. Mijn familie moet het er ook mee eens zijn. Dus ik moet nog een keer samen met mijn familie overleggen. En dan kijken wat er uit komt.
Leg ze dit topic voor? Of in ieder geval de berekening die ik heb gemaakt?

Ik heb gegoogled op vluchten vanaf Schiphol naar Londen en het hotel gevonden via booking.com
De vlucht was inderdaad met easyJet
  vrijdag 22 februari 2019 @ 14:27:45 #286
475456 Samuel24
pi_185171464
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik heb gegoogled op vluchten vanaf Schiphol naar Londen en het hotel gevonden via booking.com
Ja is goed. Ik had hun gisteren al verteld over dit topic en hoe waardevol deze informatie voor ons zou kunnen zijn. Dus als we het er weer samen over hebben dan laat ik met alle plezier dit topic zien. Dat is heel handig want dan kunnen we wat orde op de zaken stellen. ;) En uiteraard ook jouw berekeningen.
pi_185171486
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:27 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ja is goed. Ik had hun gisteren al verteld over dit topic en hoe waardevol deze informatie voor ons zou kunnen zijn. Dus als we het er weer samen over hebben dan laat ik met alle plezier dit topic zien. Dat is heel handig want dan kunnen we wat orde op de zaken stellen. ;) En uiteraard ook jouw berekeningen.
^O^

Op internet is genoeg te vinden, hier in TRV is ook een Londen topic dus inspiratie genoeg!
  vrijdag 22 februari 2019 @ 14:30:34 #288
475456 Samuel24
pi_185171533
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

De vlucht was inderdaad met easyJet
Yes! EasyJet zie ik ook wel zitten eerlijk gezegd.
Ik zei het toevallig gisteren nog tegen mijn broer. Dat EasyJet ook super goedkoop was. ;)
  vrijdag 22 februari 2019 @ 14:32:01 #289
475456 Samuel24
pi_185171563
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

^O^

Op internet is genoeg te vinden, hier in TRV is ook een Londen topic dus inspiratie genoeg!
Yes, ik had hem inderdaad al gezien. Daar ga ik ook nog wel ff rondsnuffelen.
Ooh joh....dit moet gewoon helemaal goed kopen. Er zijn optie´s genoeg zie ik al.
Bedankt voor je hulp. ;)
  Moderator vrijdag 22 februari 2019 @ 14:50:25 #290
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_185171996
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
^O^

Een topic? Een hele reeks! Bij deel 48 zijn we inmiddels: Topicreeks: London
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 15:21:47 #291
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185172880
Ik zou nooit een vierpersoonskamer boeken :r
Je slaapt thuis toch ook niet in één kamer? Dat is hooguit handig voor als je jonge kinderen hebt of als je een orgie wilt houden.
Pak dan liever een appartement, met eigen kitchenette, bespaart heel veel geld aan cafés en restaurants.
En je bepaalt zelf wat er in je eten zit, heel fijn voor vegetariërs en vegans en iedereen met een dieet.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 15:32:03 #292
475456 Samuel24
pi_185173083
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:21 schreef Lunatiek het volgende:
Je slaapt thuis toch ook niet in één kamer? Dat is hooguit handig voor als je jonge kinderen hebt of als je een orgie wilt houden.
Pak dan liever een appartement, met eigen kitchenette, bespaart heel veel geld aan cafés en restaurants.
En je bepaalt zelf wat er in je eten zit, heel fijn voor vegetariërs en vegans en iedereen met een dieet.
Zijn er in Londen ook hostels btw? :)
pi_185173212
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:32 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Zijn er in Londen ook hostels btw? :)
Tuurlijk. Google is je vriend.
pi_185173248
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:21 schreef Lunatiek het volgende:
Heej, ik zou het ook niet doen, maar heb het idee dat Samuel liever aan geldbesparing doet dan aan ruimte of privacy. Ieder zijn ding. Of zijn familie er ook zo over denkt weet ik niet.
Andere tip: airbnb. Appartementen en vaak goedkoper dan hotels.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 15:43:21 #295
475456 Samuel24
pi_185173318
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Heej, ik zou het ook niet doen, maar heb het idee dat Samuel liever aan geldbesparing doet dan aan ruimte of privacy. Ieder zijn ding. Of zijn familie er ook zo over denkt weet ik niet.
Nee, helaas niet. Dus ja...ik zal ook met hun rekening moeten houden.

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

Andere tip: airbnb. Appartementen en vaak goedkoper dan hotels.
Bedankt voor de tip. Ik zal het tegen mijn familie zeggen.
  Moderator vrijdag 22 februari 2019 @ 16:04:06 #296
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_185173705
Kan niet wachten tot het reisverslag. Er is al een topic bijna vol geluld zonder nog maar een stap over de grens.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_185173885
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 16:04 schreef UIO_AMS het volgende:
Kan niet wachten tot het reisverslag. Er is al een topic bijna vol geluld zonder nog maar een stap over de grens.
Voorpret topic UIO o|O
  vrijdag 22 februari 2019 @ 16:20:47 #298
475456 Samuel24
pi_185174014
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 16:04 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik ga er sowieso een heleboel foto´s van maken. En die ga ik allemaal posten. Ik ga er een apart topic voor maken als het eenmaal zo ver is. ;)
Ach ja....ik heb er echt zin in....ik kan niet wachten. Londen lijkt mij echt super gaaf. Als ik daar eenmaal ben zal het misschien wel voelen alsof ik in een Engelse film zit denk ik.
  Moderator vrijdag 22 februari 2019 @ 16:24:07 #299
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_185174073
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 16:20 schreef Samuel24 het volgende:
Ik ga er sowieso een heleboel foto´s van maken. En die ga ik allemaal posten. Ik ga er een apart topic voor maken als het eenmaal zo ver is. ;)
Ach ja....ik heb er echt zin in....ik kan niet wachten. Londen lijkt mij echt super gaaf. Als ik daar eenmaal ben zal het misschien wel voelen alsof ik in een Engelse film zit denk ik.
Heel goed. Hopelijk meer Notting Hill dan Lock, Stock and Two Smoking Barrels voor je.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 16:24:46 #300
475456 Samuel24
pi_185174091
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 16:24 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Heel goed. Hopelijk meer Notting Hill dan Lock, Stock and Two Smoking Barrels voor je.
Ja precies. ;)
  Moderator vrijdag 22 februari 2019 @ 16:26:53 #301
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_185174128
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 16:20 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')