abonnement Unibet Coolblue
pi_183937033
Poll: Ben jij voor of tegen de klimaatwet?
Voor, maar moet niet nog verder gaan.
Voor, maar gaat niet ver genoeg.
Tegen, maar beïnvloedt niet mijn stemgedrag.
Tegen en beïnvloedt mijn stemgedrag in maart.
Weet het niet.
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier


quote:
Tweede Kamer neemt Klimaatwet aan
Een ruime meerderheid van de Tweede Kamer heeft ingestemd met een wet die de overheid verplicht maatregelen te nemen om de uitstoot van CO2 terug te dringen. De stemming kwam een dag voordat het klimaatakkoord van de 'klimaattafels' wordt verwacht.

De wet is een initiatief uit 2015 van GroenLinks en de PvdA. De fracties van D66, VVD, CDA, SP, ChristenUnie en later ook 50Plus sloten zich erbij aan, waarbij het wetsvoorstel wel minder streng werd. Ook Denk stemde voor de wet.

De voorstanders benadrukken het belang van het vastleggen van maatregelen in een wet en het opstellen van doelen "die kabinetsperiodes overstijgen". Kamerleden van de partijen die de initiatiefwet indienden, namen eerder woorden in de mond als historisch, uniek en een mijlpaal.

De Partij voor de Dieren vindt de wet niet ver genoeg gaan en stemde tegen.

Ook de fracties van SGP, Forum voor Democratie en PVV stemden tegen de wet. PVV en Forum voor Democratie noemen de wet vreselijk en spreken van geldverspilling.

De wet is er nog niet: de initiatiefnemers moeten de wet nu verdedigen in de Eerste Kamer.
In de wet staat onder meer dat in 2050 de uitstoot van CO2 met 95 procent verminderd moet zijn en in 2030 met 49 procent. In de wet is ook een jaarlijkse 'klimaatdag' opgenomen. Op die dag in oktober moet het kabinet met een klimaatnota komen en het Planbureau voor de Leefomgeving becijfert of we op de juiste weg zijn.
In de wet: uitstoot CO2 moet in 2050 met 95% en in 2030 met 49% verminderd zijn. Het beleid wordt via de zogenaamde klimaattafels vastgesteld.

Voor stemden: PvdA, GL, D66, VVD, CDA, SP, CU, 50+ en DENK.
Voor PvdD gaat het niet ver genoeg, dien ten gevolge stemden zij tegen.
Tegen stemden: SGP, PVV en FvD.

[ Bericht 22% gewijzigd door Ryan3 op 24-12-2018 11:39:37 ]
I´m back.
pi_183937056
Ik ga een oude bus kopen en het klimaat ophalen
  Forum Admin maandag 24 december 2018 @ 11:22:52 #3
58651 crew  murp
murp
pi_183937211
Wat staat er in het klimaatwet dan?
En welke partijen zijn er bij betrokken?
pi_183937339
quote:
2s.gif Op maandag 24 december 2018 11:22 schreef murp het volgende:
Wat staat er in het klimaatwet dan?
En welke partijen zijn er bij betrokken?
Info bijgevoegd.
I´m back.
pi_183937364
Mensen die hier tegen zijn, zijn niet alleen egoïstisch, maar ook dom.
pi_183938251
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 11:13 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Ik ga een oude bus kopen en het klimaat ophalen
_O-
pi_183938257
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 11:31 schreef Hamzoef het volgende:
Mensen die hier tegen zijn, zijn niet alleen egoïstisch, maar ook dom.
Dit.
pi_183938916
Leg ons even uit hoe we dit gaan doen jongens

- Wie gaat de omscholing van auto monteurs betalen die nu nog met benzine auto's werken?
- Wie gaat het aanpassen van alle onderwijs programma's betalen naar electrisch?
- Op welke termijn gaan we alle voertuigen gebruikt door de overheid vervangen met electrische auto's? Zoals de politie, die heeft net gloednieuwe Mercedessen gekocht.
- Wat gaan we doen met alle auto onderdelen die garages op voorraad hebben voor de reparatie van benzine auto's?
- Wie gaat de garages compenseren die nu uitsluitend in bijv. 2e hands benzine auto's handelen en niet in electrische auto's?
- Wie gaat de benzinepomp medewerkers in dienst nemen als we allemaal een laadpaal voor de deur hebben staan?
- Wie gaat voor alle Nederlanders een laadpaal a 3000 euro vergoeden?
- Hoe komen we aan de energie voor een berg nieuwe electrische auto's?
- Wie gaat de rap dalende waarde van de +/- 8 miljoen benzine auto's die er nu rijden compenseren?
- Wat is het effect voor het klimaat als onze auto's goedkoop naar het buitenland gaan en daar mensen dus meer gaan rijden in goedkope Nederlandse afdankertjes?
- Hoe gaan we er voor zorgen dat mensen die geen electrische auto kunnen betalen en nu een goedkoop autotje hebben toch naar het ziekenhuis kunnen en boodschappen kunnen doen?
- Hoe gaan we de merkdealers compenseren die nu contractueel x-aantal auto's van bepaalde types moeten verkopen?
- Wat gaan we doen als mensen toch gewoon blijven rijden met zeg 4 miljoen benzine auto's en geen boetes betalen en de middelvinger opsteken naar Den Haag?
- Hoe voorkomen dat we bepaalde automerken die electrisch een monopolie positie krijgen op de NL markt en prijsafspraken maken over de aankoopprijs?
- Hoe compenseren we mensen met nieuw gekochte hybride auto's die over 12 jaar niets meer waard zijn?
- Hoe compenseert de overheid voor de inkomsten uit benzine accijns als niemand meer mag tanken?
- Hoe compenseert de overheid voor de inkomsten uit wegenbelasting als veel minder mensen een auto rijden?
- Wat doen we met buitenlanders (tel het aantal Poolse/Roemeense busjes eens) die in NL de weg op gaan met benzine auto's. Grenzen dicht voor benzine auto's met hardwerkende mensen en vakantiegangers?

Dit is reinste kapitaal vernietiging en het domste politieke idee in Europa sinds Hitler besloot om naar Moskou te marcheren. Ze zijn helemaal van de pot gerukt daar in Den Haag. Doe gewoon electrische auto's bij de belastingaftrek en verbied nieuwe benzine auto's met een catalogus waarde lager dan 10k. Zodat er alleen auto's bijkomen die goed gebouwd zijn en er mooi uit zien en niet de kiloknaller van Kia. Na een paar jaar worden er geen nieuwe benzine auto's meer gekocht, ontdekken mensen dat een 2e hands Focus of Polo veel lekkerder rijd dan een nieuwe Picanto en gaan we geleidelijk naar 100% electrisch.

Ik rij zelf nu een Mitsubishi Lancer Sport Sedan 10 jaar oud, 44k op de teller. Heerlijke sportieve auto met sportbanden en een bodykit.
Daarvoor een Mazda 6 uit 2004. Fijne comfortabele auto. Gekocht in 2013 met 160k op de teller.
Weg vanwege roest afscheid van moeten nemen dit jaar ;( .

Het gemiddelde HBO minimumloon is 1800 euro. Voor MBO is dat 1400 a 1600 euro.
Een leuke nieuwe auto kost al snel 20k - 30k. Een 2e hands electrische auto al snel 10k - 20k.
Ik verdien bovengemiddeld, maar had dat geld toch niet op de plank liggen. Met mijn eigen vooruitzichten heb ik in 2030 wel een Tesla voor de deur staan.
Dit zijn echter Noord Koreaanse toestanden voor de rest van Nederland, want wat minder bedeeld Nederland kan nooit een electrische auto betalen die kunnen nu al geen nieuwe benzine auto betalen en gaan met een 2e hands Fiat of Peugeot de straat op.

Daarnaast trekt het kabinet een streep door de autoverkopen van nu tot 2030 en ze maken in de tussentijd de benzine auto's ook niet goedkoper, zodat dealers van de voorraad af kunnen komen.

Je hebt straks een leger werklozen in de auto branch, overvolle treinen en bussen en een kleine groep die nog de weg op kan/mag.

De branch is overigens nu al stervende, want de meest populaire auto in 2018 is een Opel Karl koekblik. _O-

Ik ga de komende jaren extra veel en hard rijden met mijn Lancer ;(
Leuke auto's met sportief rijgedrag verbieden en dan Ed Nijpels als klimaat tsaar op de TV.

In welke HEL zijn we godverdomme terecht gekomen. _O-


Ik heb wel een ander goed idee. Doe een verbod op computers van meer dan 3 jaar oud, idem met iPads en Smartphones. Die zijn namelijk heel schadelijk voor het milieu. Plus voer een internet rijbewijs in die nagaat of men wel voldoende mentale capaciteit heeft om echt nieuws van nep nieuws te onderscheiden. Dan is het Internet niet meer van "iedereen :r ", maar weer van de nerds, zoals vroeger en kunnen we weer lekker praten over films, games, tieten en muziek en hoeven we niet te luisteren naar het gejengel over de gendervrije toilleten en Afrika.
  Moderator maandag 24 december 2018 @ 13:40:30 #9
54278 crew  Tijger_m
42
pi_183939640
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 12:57 schreef Nintex het volgende:
Leg ons even uit hoe we dit gaan doen jongens

- Wie gaat de omscholing van auto monteurs betalen die nu nog met benzine auto's werken?
- Wie gaat het aanpassen van alle onderwijs programma's betalen naar electrisch?
- Op welke termijn gaan we alle voertuigen gebruikt door de overheid vervangen met electrische auto's? Zoals de politie, die heeft net gloednieuwe Mercedessen gekocht.
- Wat gaan we doen met alle auto onderdelen die garages op voorraad hebben voor de reparatie van benzine auto's?
- Wie gaat de garages compenseren die nu uitsluitend in bijv. 2e hands benzine auto's handelen en niet in electrische auto's?
- Wie gaat de benzinepomp medewerkers in dienst nemen als we allemaal een laadpaal voor de deur hebben staan?
- Wie gaat voor alle Nederlanders een laadpaal a 3000 euro vergoeden?
- Hoe komen we aan de energie voor een berg nieuwe electrische auto's?
- Wie gaat de rap dalende waarde van de +/- 8 miljoen benzine auto's die er nu rijden compenseren?
- Wat is het effect voor het klimaat als onze auto's goedkoop naar het buitenland gaan en daar mensen dus meer gaan rijden in goedkope Nederlandse afdankertjes?
- Hoe gaan we er voor zorgen dat mensen die geen electrische auto kunnen betalen en nu een goedkoop autotje hebben toch naar het ziekenhuis kunnen en boodschappen kunnen doen?
- Hoe gaan we de merkdealers compenseren die nu contractueel x-aantal auto's van bepaalde types moeten verkopen?
- Wat gaan we doen als mensen toch gewoon blijven rijden met zeg 4 miljoen benzine auto's en geen boetes betalen en de middelvinger opsteken naar Den Haag?
- Hoe voorkomen dat we bepaalde automerken die electrisch een monopolie positie krijgen op de NL markt en prijsafspraken maken over de aankoopprijs?
- Hoe compenseren we mensen met nieuw gekochte hybride auto's die over 12 jaar niets meer waard zijn?
- Hoe compenseert de overheid voor de inkomsten uit benzine accijns als niemand meer mag tanken?
- Hoe compenseert de overheid voor de inkomsten uit wegenbelasting als veel minder mensen een auto rijden?
- Wat doen we met buitenlanders (tel het aantal Poolse/Roemeense busjes eens) die in NL de weg op gaan met benzine auto's. Grenzen dicht voor benzine auto's met hardwerkende mensen en vakantiegangers?

Dit is reinste kapitaal vernietiging en het domste politieke idee in Europa sinds Hitler besloot om naar Moskou te marcheren. Ze zijn helemaal van de pot gerukt daar in Den Haag. Doe gewoon electrische auto's bij de belastingaftrek en verbied nieuwe benzine auto's met een catalogus waarde lager dan 10k. Zodat er alleen auto's bijkomen die goed gebouwd zijn en er mooi uit zien en niet de kiloknaller van Kia. Na een paar jaar worden er geen nieuwe benzine auto's meer gekocht, ontdekken mensen dat een 2e hands Focus of Polo veel lekkerder rijd dan een nieuwe Picanto en gaan we geleidelijk naar 100% electrisch.

Ik rij zelf nu een Mitsubishi Lancer Sport Sedan 10 jaar oud, 44k op de teller. Heerlijke sportieve auto met sportbanden en een bodykit.
Daarvoor een Mazda 6 uit 2004. Fijne comfortabele auto. Gekocht in 2013 met 160k op de teller.
Weg vanwege roest afscheid van moeten nemen dit jaar ;( .

Het gemiddelde HBO minimumloon is 1800 euro. Voor MBO is dat 1400 a 1600 euro.
Een leuke nieuwe auto kost al snel 20k - 30k. Een 2e hands electrische auto al snel 10k - 20k.
Ik verdien bovengemiddeld, maar had dat geld toch niet op de plank liggen. Met mijn eigen vooruitzichten heb ik in 2030 wel een Tesla voor de deur staan.
Dit zijn echter Noord Koreaanse toestanden voor de rest van Nederland, want wat minder bedeeld Nederland kan nooit een electrische auto betalen die kunnen nu al geen nieuwe benzine auto betalen en gaan met een 2e hands Fiat of Peugeot de straat op.

Daarnaast trekt het kabinet een streep door de autoverkopen van nu tot 2030 en ze maken in de tussentijd de benzine auto's ook niet goedkoper, zodat dealers van de voorraad af kunnen komen.

Je hebt straks een leger werklozen in de auto branch, overvolle treinen en bussen en een kleine groep die nog de weg op kan/mag.

De branch is overigens nu al stervende, want de meest populaire auto in 2018 is een Opel Karl koekblik. _O-

Ik ga de komende jaren extra veel en hard rijden met mijn Lancer ;(
Leuke auto's met sportief rijgedrag verbieden en dan Ed Nijpels als klimaat tsaar op de TV.

In welke HEL zijn we godverdomme terecht gekomen. _O-

Ik heb wel een ander goed idee. Doe een verbod op computers van meer dan 3 jaar oud, idem met iPads en Smartphones. Die zijn namelijk heel schadelijk voor het milieu. Plus voer een internet rijbewijs in die nagaat of men wel voldoende mentale capaciteit heeft om echt nieuws van nep nieuws te onderscheiden. Dan is het Internet niet meer van "iedereen :r ", maar weer van de nerds, zoals vroeger en kunnen we weer lekker praten over films, games, tieten en muziek en hoeven we niet te luisteren naar het gejengel over de gendervrije toilleten en Afrika.
Wel leuk dat je blijkbaar zelf niet in staat bent om oplossingen te verzinnen voor de zaken die je noemt terwijl die toch echt niet zo ingewikkeld zijn.
Ook wel grappig dat jij meent dat de overheid alles maar moet betalen terwijl het hier gaat om ons letterlijke overleven. Maar goed, het is helemaal geen moeilijke vraag hoe de overheid dat gaat doen, dat heet belastingen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 24 december 2018 @ 13:46:39 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_183939716
quote:
Mensen die hier tegen zijn, zijn niet alleen egoïstisch, maar ook dom.
We have always been at war with Eastasia.
pi_183939724
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 13:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wel leuk dat je blijkbaar zelf niet in staat bent om oplossingen te verzinnen voor de zaken die je noemt terwijl die toch echt niet zo ingewikkeld zijn.
Ook wel grappig dat jij meent dat de overheid alles maar moet betalen terwijl het hier gaat om ons letterlijke overleven. Maar goed, het is helemaal geen moeilijke vraag hoe de overheid dat gaat doen, dat heet belastingen.
Ga jij dat uitleggen aan mensen die in NuJij commenten of de nieuwe clip van Stef ekkel en Rene kast geweldig vinden? Of 's avonds naar Steven Seagal op RTL5 kijken?

Wanneer leert 'hoogopgeleid' Nederland nu eens dat er meer is dan de nationale bakfietsvereniging met kinderen die of Sterre of Wonder heten. Dat er mensen zijn die Kees heten en in de Mora fabriek frikadellen in doosjes stoppen en/of een Hans die van 's ochtends 6 tot 's avonds 6 met vrachtwagen banden aan het sjouwen zijn.

De hogere middenklasse en de 1% zegt straks tegen 80% van Nederland: "Jongens, jullie auto moet naar de sloop van Ed Nijpels, wij gaan lekker touren met de Tesla, adieu!" en verwachten niet dat het een backfire van jawelste gaat krijgen.

En jij gaat een beroepsgroep uit de werkloosheid redden met een belasting? _O-

quote:
2s.gif Op maandag 24 december 2018 13:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ga jij in 2030 alle jonge felle Turkse en Marrokaanse ondernemers met BMW's en Audi's van de weg halen?

Denken jullie dat toeterturken electrisch rijden? :')
pi_183940059
Jezus fucking christus, die vragenlijst van Nintex :')

Je beseft hopelijk dat de transitie naar elektrisch rijden onvermijdelijk is, zelfs als overheid zich er niet mee bemoeit? En je snapt zelf toch ook wel dat de sector naar de toekomst kijkt en zich daar stapsgewijs op voorbereidt? Of moeten nieuwe ontwikkelingen worden tegengehouden omdat bepaalde mensen anders hun baan kwijtraken?

Maar goed, een stuk van Trouw waarin wordt uitgelegd hoe de sector reageert op komende veranderingen: Wat doet de automonteur van de toekomst? 'Straks slijten alleen de autobanden nog'

Probleem is trouwens niet dat monteurs moeten worden omgeschoold, meer dat er een stuk minder hoeft te worden gesleuteld aan een elektrische auto.

Maar de tering, ben je nou echt niet in staat om die vragen zelf te beantwoorden. Met Google en je verstand gebruiken kom je een heel eind.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 24 december 2018 @ 14:20:21 #13
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_183940224
Zo makkelijk: alle vliegvelden muv schiphol dicht. Schiphol enkel voor intercontinentaal vliegverkeer. CO2 tax op vakantievluchten. Klaaaaarr.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Moderator maandag 24 december 2018 @ 14:40:38 #14
54278 crew  Tijger_m
42
pi_183940579
quote:
10s.gif Op maandag 24 december 2018 13:46 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ga jij dat uitleggen aan mensen die in NuJij commenten of de nieuwe clip van Stef ekkel en Rene kast geweldig vinden? Of 's avonds naar Steven Seagal op RTL5 kijken?

Wanneer leert 'hoogopgeleid' Nederland nu eens dat er meer is dan de nationale bakfietsvereniging met kinderen die of Sterre of Wonder heten. Dat er mensen zijn die Kees heten en in de Mora fabriek frikadellen in doosjes stoppen en/of een Hans die van 's ochtends 6 tot 's avonds 6 met vrachtwagen banden aan het sjouwen zijn.

De hogere middenklasse en de 1% zegt straks tegen 80% van Nederland: "Jongens, jullie auto moet naar de sloop van Ed Nijpels, wij gaan lekker touren met de Tesla, adieu!" en verwachten niet dat het een backfire van jawelste gaat krijgen.

En jij gaat een beroepsgroep uit de werkloosheid redden met een belasting? _O-

[..]

Ga jij in 2030 alle jonge felle Turkse en Marrokaanse ondernemers met BMW's en Audi's van de weg halen?

Denken jullie dat toeterturken electrisch rijden? :')
Ah, dom rechts gaan samen met de "toeterturken" omdat ze niet slim genoeg zijn om te begrijpen hoe dingen veranderen?
Je zou je bijna afvragen hoe we ooit electrisch licht gekregen hebben met dit soort volk, olielampen werkten toch ook prima?

[ Bericht 0% gewijzigd door Tijger_m op 24-12-2018 14:47:08 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_183940709
Een verandering is iets anders dan jan modaal te laten opdraaien voor decennia verkeerd energiebeleid. Daarnaast moet er voor plannen ook politiek draagvlak zijn, maar dat is men vergeten.

"Ga maar meer betalen want Ed Nijpels vind electrisch rijden zo leuk sinds hij daar in 2011 voor aan het lobbyen was" is geen goed verstand gebruiken, maar populisme. Wel heerlijk om te zien hoe de VVD zich nu aan het rebranden is als pro-klimaat, omdat Jesse wat stemmetjes wint en iedereen er met open ogen in trapt. Thierry en Geert vechten om rechts en de Unilever partij harkt wat overblijft is van links leeg. Petje af voor dit politieke spel.

N.B. gaat Mark Rutte zijn Saab uit 1999 ook naar de sloop brengen?
We moesten nog niet zolang geleden allemaal tweede handsjes kopen van die tweedehands autoverkoper. Goed voor de economie, want auto = kapitaal enzo. Weet u nog? :')

In before the jolige brabander met een kersttrui in een YouTube filmpje

"Nou Poeh he, daar gaan we weer. De schreeuwerds zeggen, zij gaan alle auto's verbieden"
"Ja, dan zou ik ook wel een beetje boos zijn, maar dat is natuurlijk helemaal niet waar!"

quote:
Je zou je bijna afvragen hoe we ooit electrisch licht gekregen hebben met dit soort volk, olielampen werkten toch ook prima?
Olielampen hebben geen restwaarde. Een auto is niet alleen een vervoersmiddel, maar ook kapitaal voor veel mensen. Het is zelfs vaak het grootste bezit voor mensen die geen huis kunnen kopen. Een tweedehands auto die goed onderhouden is levert na 10 jaar sowieso nog 1000 a 2000 euro op. Een auto die nu nieuw gekocht is zal afhankelijk van het model 5k - 10k opleveren in 2030.

Ik sprak nog niet zolang geleden een dealer. Een auto kent 3 levensfasen:
- 1 nieuw gekocht 1e eigenaar (meestal rijd de eerste eigenaar er 5 a 10 jaar mee en koopt hij weer iets nieuws als zijn situatie veranderd, bijv. gezin, hoger inkomen etc.)

- 2e eigenaar (in de meeste gevallen op zoek naar een goede betrouwbare auto voor woon/werk verkeer)

- 3e eigenaar (mensen met weinig geld die een oudere auto zoeken waar ze weer een paar jaar mee door kunnen)

In sommige gevallen 4 a 5 eigenaren (bijv. bij Lease), maar dit is zo'n beetje het plaatje.

Het middensegment 'nieuw' bestaat eigenlijk niet meer, want er is veel lease dus er zijn twee markten overgebleven voor nieuwe auto's.
- Jongeren/jong volwassenen die liever nieuw kopen en geen leasebak van de zaak krijgen. Kleine auto's, zoals de Aygo, Karl etc. .

- Bejaarden / boomers die SUV's kopen, vaak is de hypotheek afbetaald. Hebben ze wat geld over, investeren ze in een nieuwe auto met hogere opstap en ruimte voor de kleinkinderen.

Vandaar dat ik mijn Lancer met een goede deal kon kopen. Relatief weinig mensen die een leuke sportieve auto zoeken voor een betaalbare prijs. Allemaal klein/zuinig of ruim/groot/veilig. Saaie grijze, witte muizen allemaal.

Dit is toch niet de individuele vrijheid waar we al die jaren voor hebben gevochten. Dit is dictatuur met een vernisje klimaat- en migratiehysterie.


Ow en ik ken iemand die in de electrische auto's zit, maar ook hij zegt dat je deze generatie electrische auto's juist niet moet kopen. Als je electrisch wilt rijden, ga dan leasen, was zijn tip, maar private lease is zeker electrisch peperduur.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nintex op 24-12-2018 15:05:51 ]
pi_183941081
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 11:31 schreef Hamzoef het volgende:
Mensen die hier tegen zijn, zijn niet alleen egoïstisch, maar ook dom.
Ik vind dit een achterlijke plan. Het staat vol wollig ontwijkend jargon, terwijl jan met de pet moet worden overtuigd om mee te doen. Zie Frankrijk voor bewijs daarvoor.

Minima moeten ergens het geld vandaan toveren om het huis te verbouwen, maar industrie komt weg met een omslachtig subsidie systeem vol vriendjespolitiek. Hier in Groningen staan genoeg fabrieken die alleen al meer gaswarmte de schoorsteen uit laten verdwijnen (das dus nog zonder het deel wat nuttig wordt gebruikt) dan heel de stad of dorp gebruikt om warm te blijven. Als je iets wil veranderen aan de CO2 uitstoot is dat de plek om te beginnen. Bijvoorbeeld met een CO2 belasting. Waar vervolgens ook investeringen mee gedaan kunnen worden om het klimaatvriendelijke leven van den burger mee te bevorderen.

Maar niets van dit alles en de sinds de kredietcrisis al kleiner geworden middenklasse mag ook dit allemaal gaan betalen. En Rutte en zijn buddies mogen hun jetsetleven vol vliegtuig reisjes behouden.

Fotografeer mij niet plebs.
pi_183941192
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 14:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, dom rechts gaan samen met de "toeterturken" omdat ze niet slim genoeg zijn om te begrijpen hoe dingen veranderen?
Je zou je bijna afvragen hoe we ooit electrisch licht gekregen hebben met dit soort volk, olielampen werkten toch ook prima?
Toen de eerste model T van de band kwam werden alle paarden en honden ook maar meteen geëxecuteerd toch? Al die losers die maar in het verleden hangen :r
pi_183941241
In Afrika rijden ze nog rond zonder catalysator
Ik zeg we gooien er een atoombom op. ^O^

Even zonder dollen ik weiger te luisteren naar klimaat plannen zolang dat sujet van een Ed Nijpels het woord voert op dat onderwerp. :')
pi_183941674
Met hoe veel graden gaat de temperatuur dalen door dit voorstel?

Slotje.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_183941816
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 14:20 schreef AgLarrr het volgende:
Zo makkelijk: alle vliegvelden muv schiphol dicht. Schiphol enkel voor intercontinentaal vliegverkeer. CO2 tax op vakantievluchten. Klaaaaarr.
Zo makkelijk: Alle klimaatdeugers gaan met het openbaar vervoer naar hun werk, of nog beter, met de fiets naar hun werk. Klaarrrr
Alle klimaatdeugers gebruiken het vliegtuig niet meer. Klaarrrr
Alle klimaatdeugers verminderen hun energiegebruik met een kwart. Klaarrrr

Nu zie ik ze denken: "Ja maar zo zijn we niet getrouwd. :o " Het is niet de bedoeling dat wij, de redders van onze planeet, offers moeten brengen". "Die tokkies moeten uit het vliegtuig zodat wij met een goed geweten kunnen vliegen".
pi_183942086
En in China openen ze ondertussen 5 nieuwe kolencentrales :') :') :') Reinste onzin toch dat Nederland ook maar iets effect zou hebben op de CO2...slaat het allemaal niet een beetje door...
Ik zwaai naar dieren.
pi_183942478
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
Jezus fucking christus, die vragenlijst van Nintex :')

Je beseft hopelijk dat de transitie naar elektrisch rijden onvermijdelijk is, zelfs als overheid zich er niet mee bemoeit? En je snapt zelf toch ook wel dat de sector naar de toekomst kijkt en zich daar stapsgewijs op voorbereidt? Of moeten nieuwe ontwikkelingen worden tegengehouden omdat bepaalde mensen anders hun baan kwijtraken?

Maar goed, een stuk van Trouw waarin wordt uitgelegd hoe de sector reageert op komende veranderingen: Wat doet de automonteur van de toekomst? 'Straks slijten alleen de autobanden nog'

Probleem is trouwens niet dat monteurs moeten worden omgeschoold, meer dat er een stuk minder hoeft te worden gesleuteld aan een elektrische auto.

Maar de tering, ben je nou echt niet in staat om die vragen zelf te beantwoorden. Met Google en je verstand gebruiken kom je een heel eind.
Dus omdat iets in de toekomst verandert moet per direct die verandering ingevoerd worden? Maar alles verandert in de toekomst. Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Ik krijg hier gewoon hoofdpijn als ik hier aan denk. Dus alles wat je doet moet je maar eenmalig doen want in de toekomst doet men dat anders? Maar hoe zit het dan met het veranderen van veranderingen? Die zijn ook onvermijdelijk. Dus ook als je verandert ben je niet goed bezig want veranderingen veranderen.
pi_183942634
Klimaatbeleid: het nieuwe speeltje van de kleine maar zeer vocale groep kortzichtige populisten. Beetje vermoeiend. Het gaat toch allemaal wel gebeuren, er is gewoon een meerderheid voor.
  maandag 24 december 2018 @ 16:53:22 #24
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183942799
Voor, al is het alleen maar om te genieten van alle schuimbekreacties.

Het is niet dat ik er nu echt zin in heb, maar we zullen wel moeten. Gelukkig heeft de hele westerse wereld dat wel in de gaten en is er een klimaatakkoord dat op termijn in alle landen wordt omgezet in wet en actie, al zal het wereldwijd echt wel een paar decennia in beslag nemen.

Binnen Nederland een gemiste kans dat het bedrijfsleven niet strikter wordt aangepakt in de wet, daar was nog wel wat te halen. En op internationaal vlak wordt het hoog tijd om wat te doen aan de lucht- en scheepvaart, maar dat is nog even lastig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183942871
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 16:46 schreef westwoodblvd het volgende:
Klimaatbeleid: het nieuwe speeltje van de kleine maar zeer vocale groep kortzichtige populisten. Beetje vermoeiend. Het gaat toch allemaal wel gebeuren, er is gewoon een meerderheid voor.
Over welke populisten heb je het?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')