Ik ben voor:Ons aller Ajax.
Ben je tevreden of ontevreden over je club? En waarom?Zeer tevreden, in de Eredivisie is het spel vrijwel elke wedstrijd aantrekkelijk en worden er zeer veel kansen bij elkaar gespeeld. Het zegt genoeg dat ik vaak teleurgesteld ben dat de dubbele cijfers weer niet gehaald zijn, waar het er wel in zat.
Het behalen van de Champions League in de zomer was natuurlijk al een mooi begin van het seizoen, en in de Champions League hebben we ook geweldig voetbal laten zien (al heeft het ook niet aan geluk ontbroken tegen bijvoorbeeld Benfica).
Favoriete moment eerste seizoenshelft:De wedstrijd thuis tegen Bayern is één van de vermakelijkste wedstrijden geweest die ik heb gezien, Ajax had het er weliswaar lastiger dan in de uitwedstrijd maar het was een HEER-LIJ-KE partij.
Minst favoriete moment eerste seizoenshelft:Dat we het in tien minuten weggaven tegen PSV omdat Ten Hag er tactisch te makkelijk over dacht. Ook was Roda-uit in de beker verschrikkelijk slecht, kreeg daar flinke flashbacks naar het horrortijdperk onder De Boer.
De beste Eredivisie-speler uit de eerste seizoenshelft is:Matthijs de Ligt, die jongen is zo'n fenomeen en heeft geen enkele moeite meer in deze competitie. Ook Blind speelt geweldig

fantastische aankoop.
Wie wint de beker?Ajax, het is er nu wel weer eens tijd voor om daar rond te banjeren in zo'n badjas na al die jaren van knullige uitschakelingen.
Wie wordt er kampioen?Ajax, we hebben een net iets makkelijker programma in de tweede seizoenshelft dan PSV en we krijgen ze nog thuis. Daarbij is Ajax voetballend ook gewoon beter en hebben ze meer individuele kwaliteit.
Wie wint de CL?Ik gooi er even een statement in: Dit kan alle kanten op.
Ik verwacht een goede run van Manchester City die eigenlijk hier nu echt de focus op moeten leggen (en dan mogen ze de landstitel aan Liverpool laten).
[ Bericht 0% gewijzigd door JR-Style-93 op 24-12-2018 14:46:31 ]