Diak in Utrecht is begonnen met een pilot met cordrings. MMC in Veldhoven gebruikt ze al een aantal jaar voor alle baby's naar volle tevredenheid. Rdgg in Delft gaat binnenkort starten met pilot en het uvc in Utrecht is er ook mee bezig dacht ik.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 14:01 schreef Cholula het volgende:
Ik beval in het ziekenhuis, ik zal binnenkort eens vragen of ze ook cordrings hebben. Ik vond een navelklem heel onprettig de vorige keer. Navelveter heb ik over nagedacht, maar lijkt me minder prettig.
Ik lig ondertussen op bed, want ik heb weer pijn in mijn buik.
Check! Beide kinderen hebben een cordring gehad want geboren in het MMC. Enige ‘nadeel’ is dat de navelstomp later afvalt (en je dus de navel langer ruikt). Herken jij dat?quote:Op dinsdag 1 januari 2019 15:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Diak in Utrecht is begonnen met een pilot met cordrings. MMC in Veldhoven gebruikt ze al een aantal jaar voor alle baby's naar volle tevredenheid. Rdgg in Delft gaat binnenkort starten met pilot en het uvc in Utrecht is er ook mee bezig dacht ik.
Als het ziekenhuis ze nog niet in gebruik heeft dan kun je er gewoon zelf eentje bestellen en die zelf meebrengen met de bevalling. Het plaatsen is echt niet ingewikkeld. Als je arts of klinisch verloskundige geen idee heeft mag je altijd contact met me opnemen dan kan ik hen een filmpje emailen waarin de cordring geplaatst wordt. Het is echt geen hogere wiskunde.
Persoonlijk vind ik een Lotus ook net te veel ‘gedoe’ ofzo. Wij hebben bij S een halve Lotus gedaan. Vond ik ook fijn, volgens mij kwam de placenta uit zichzelf na een half uur/ driekwartier daarna hebben we nog even gewacht met knippen maar misschien klopt er niets van wat ik zeg nuquote:Op dinsdag 1 januari 2019 20:55 schreef Sisu het volgende:
Weer wat geleerd. Wij gaan er ook voor.
Mijn man, zo nuchter als maar kan zijn, begon net ook over een lotusbevalling. Nu zie ik dat nog niet zo zitten, want het lijkt me best onpraktisch. Denk dat hij zich daar ook op verkijkt.
Maar uitkloppen van de navelstreng is sowieso iets wat ik wil dat er gaat gebeuren.
Gelukkig hebben we nog even. Ik heb het boek vrije geboorte besteld, maar door de feestdagen komt het pas vrijdag binnen. Het was hier nergens te koop in de buurt.
Ik heb trouwens nogmaals aan m’n omgeving verteld dat ik geen nieuwe spullen wil voor onze baby, maar alles 2e hands wil. Niemand keek meer raar op. Ze zijn het eindelijk gewend! Hoera!
Ik vind het zó tof als ik weet dat ro loopt in kleding dat eerst van een vriendin of kennis is geweest. Geeft het voor mijn gevoel meer liefdevolle omhulling ofzo.
Of ga ik nu klinken alsof ik een klap van de molen heb gehad?
Sorry not sorry <3
Ik kan alleen geen kleding met eenhoorns weerstaan..damn you next!
Super, dank je wel!quote:Op dinsdag 1 januari 2019 15:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Diak in Utrecht is begonnen met een pilot met cordrings. MMC in Veldhoven gebruikt ze al een aantal jaar voor alle baby's naar volle tevredenheid. Rdgg in Delft gaat binnenkort starten met pilot en het uvc in Utrecht is er ook mee bezig dacht ik.
Als het ziekenhuis ze nog niet in gebruik heeft dan kun je er gewoon zelf eentje bestellen en die zelf meebrengen met de bevalling. Het plaatsen is echt niet ingewikkeld. Als je arts of klinisch verloskundige geen idee heeft mag je altijd contact met me opnemen dan kan ik hen een filmpje emailen waarin de cordring geplaatst wordt. Het is echt geen hogere wiskunde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |