Altijd maar weer die nerds die de boel komen verzieken.quote:Op donderdag 31 januari 2019 07:52 schreef nanuk het volgende:
Technocratie - de nerds bepalen alles. Eigenlijk de deskundigen op deelgebieden.
-cratie komt van het Grieks κρατειν/kratein en betekend heersen, niet macht. Bureaucratie is niet heerschappij van een bureau als in schrijftafel, maar het bureau als in, een ambtelijk kantoor.quote:Op donderdag 31 januari 2019 00:26 schreef Postbus100 het volgende:
Theocratie - God macht
Democratie - volk macht
Aristocratie - besten/vooraanstaanden macht
En zo nog een rijtje dat ik wel ken.
Maar daar is dus ook de volgende van afgeleid
Bureaucratie - bureau macht
*mind blown*
Ja, ik twijfelde over het eerste. Wikipedia was daar dubbelzinnig in.quote:Op donderdag 31 januari 2019 09:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
-cratie komt van het Grieks κρατειν/kratein en betekend heersen, niet macht. Bureaucratie is niet heerschappij van een bureau als in schrijftafel, maar het bureau als in, een ambtelijk kantoor.
Macht of heersen: dat is een beetje lood om oud ijzer, Piet.quote:Op donderdag 31 januari 2019 09:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
-cratie komt van het Grieks κρατειν/kratein en betekend heersen, niet macht. Bureaucratie is niet heerschappij van een bureau als in schrijftafel, maar het bureau als in, een ambtelijk kantoor.
daarom heeft Loeki ook enkele jaren in diversen scènes van carnaval festival gestaan.quote:Op donderdag 31 januari 2019 12:27 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik kwam er gisteren achter dat de maker van Loeki de Leeuw dezelfde man is als de ontwerper van Carnaval Festival in de Efteling. Toevallig was er gisteren nieuws over beiden, en bij nader onderzoek vond ik dat dus.
Oh echt? Ik ben daar niet vaak geweest (misschien 4 keer in m'n leven), dus ik had geen ideequote:Op donderdag 31 januari 2019 12:28 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
daarom heeft Loeki ook enkele jaren in diversen scènes van carnaval festival gestaan.
Oorspronkelijke design van de Efteling kwam trouwens van Anton Pieckquote:Op donderdag 31 januari 2019 12:27 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik kwam er gisteren achter dat de maker van Loeki de Leeuw dezelfde man is als de ontwerper van Carnaval Festival in de Efteling. Toevallig was er gisteren nieuws over beiden, en bij nader onderzoek vond ik dat dus.
Dat wist ik dan weer wélquote:Op donderdag 31 januari 2019 12:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oorspronkelijke design van de Efteling kwam trouwens van Anton Pieck
Is het niet dat ze onder de oppervlakte opeens veel breder worden en daar dus flink stromen. Als je daar in valt kom je dus nooit meer boven? Ik kan er helaas niet over vinden.quote:Op maandag 4 februari 2019 14:52 schreef Beathoven het volgende:
Dat bepaalde kleine en ondiep lijkende stromen water in Engeland immens diep zijn en niemand precies weet hoe diep.
GOEDEMORGEN!!quote:Op dinsdag 5 februari 2019 12:48 schreef itchycoo het volgende:
ik ben er zojuist pas achter gekomen dat je op Fok kunt zien wie welk abonnement heeft
Ja volgens mij ook.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 12:55 schreef WeirdlyWired het volgende:
[..]
Het is toch poep en plas samen? En idd, het liefst op je hoofd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |