Duitsers zijn helemaal van het padje af. Alsof iedereen een elektrische auto kan betalen. Het lijkt wel of de overheden in de Europese landen de burger maar blijven uitdagen tot een opstand.quote:bron
Na Duits dieselverbod dreigt nu ook ban voor benzinemotoren
Duitse politici en milieu-instanties pleiten nu ook voor rijverboden voor auto's met benzinemotoren. Volgens de SPD zorgen juist moderne benzinemotoren voor de uitstoot van fijnstof en voor meer klimaatverandering dan diesels.
De waarschuwing is afkomstig van SPD-gezondheidsexpert Karl Lauterbach, die zegt dat er nog bijna geen benzinemotoren zijn met een filter voor het afvangen van fijnstof. Parallel aan het partijpolitieke niveau werkt ook de Duitse Umwelthilfe (DUH) aan het afdwingen van nieuwe rijverboden. Dit orgaan wordt gefinancierd door het Duitse milieu-ministerie. De fijnstof-emissie is ook voor hen de aanleiding.
Wanneer het beleid voor dieselverboden ook voor benzine-auto's gaat gelden, zou dat een groot aantal autokopers treffen die net hun oudere diesel hebben vervangen door nieuwe benzinevoertuigen. Iets wat ze juist hadden gedaan om ook in steden te kunnen blijven rijden. Bij het huidige dieselverbod gaat het niet over fijnstof - dat komt door de bij diesels wel aangebrachte filters al bijna niet meer uit de uitlaat - maar om schadelijke stikstofoxiden. Doordat diesels gemiddeld genomen zuiniger zijn dan benzinemotoren, stoten ze minder CO2 uit en zorgen dus voor minder broeikasgas.
Toch maar een Bmw 530D kopen dus.quote:Volgens de SPD zorgen juist moderne benzinemotoren voor de uitstoot van fijnstof en voor meer klimaatverandering dan diesels.
Q7 V12 diesel 1000nmquote:Op donderdag 20 december 2018 21:30 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Toch maar een Bmw 530D kopen dus.
Die Duitsland open moet houden omdat ze alle (relatief) brandschone kerncentrales hebben gesloten of gaan sluiten als gevolg van een hissy fit na Fukushimaquote:Op donderdag 20 december 2018 21:58 schreef Fer het volgende:
Een Audi E-Tron rijdt nog voornamelijk op stroom van bruinkoolcentrales.
Ik vind t altijd mooi als je door sommige Duitse dorpjes rijdt met kleine kuthuisjes die uit mekaar vallen ze wel allemaal een dikke auto voor de deur hebben staan. Maar fatsoenlijk wonen vinden ze minder belangrijk zolang ze maar een mooie auto hebben.quote:Op donderdag 20 december 2018 21:52 schreef john2406 het volgende:
Als men een Duitser aan de auto komt kan je lachen meer schrijf ik niet.
Werkt niet anders dan hier: Een dikke auto kost daar niets.. als fietsen hier duur werden had niemand een fiets..quote:Op donderdag 20 december 2018 22:06 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik vind t altijd mooi als je door sommige Duitse dorpjes rijdt met kleine kuthuisjes die uit mekaar vallen ze wel allemaal een dikke auto voor de deur hebben staan. Maar fatsoenlijk wonen vinden ze minder belangrijk zolang ze maar een mooie auto hebben.
Wat zeggen die Duitsers dan over ons, met onze nieuwbouw kippenhokken, zonder voortuin en een postzegeltje van 5x8 achter! En op de openbare parkeerplaats in de straat een Kia Niro of Dacia?quote:Op donderdag 20 december 2018 22:06 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik vind t altijd mooi als je door sommige Duitse dorpjes rijdt met kleine kuthuisjes die uit mekaar vallen ze wel allemaal een dikke auto voor de deur hebben staan. Maar fatsoenlijk wonen vinden ze minder belangrijk zolang ze maar een mooie auto hebben.
Als ik de fabrieken bij de Ruhr en Bitterfeld nog zie staan roken, zie ik geen reden mijn benzine de deur uit te doen voor een dure onhandige elektra auto.quote:Op donderdag 20 december 2018 21:30 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Toch maar een Bmw 530D kopen dus.
Wanneer was je daar voor het laatst?quote:Op donderdag 20 december 2018 21:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Ondertussen staat het Ruhrgebied vol met walmende fabrieken
Hoe is dat relevant? Wat daar staat braakt enorm veel troep uit. Of mag ik je geliefde Duitsland soms niet bekritiseren?quote:Op maandag 24 december 2018 13:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wanneer was je daar voor het laatst?
Het is nogal een domme opmerking want de zware industrie is daar verdwenen. Zelfs de Kolenmijnen zijn dicht.quote:Op maandag 24 december 2018 13:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoe is dat relevant? Wat daar staat braakt enorm veel troep uit. Of mag ik je geliefde Duitsland soms niet bekritiseren?
Nog altijd wordt daar gigantisch veel co2 geproduceerd. De rijn heeft verhoogde concentraties microplastic waarvan vermoed wordt dat het uit industrie uit het Ruhrgebied komt.quote:Op maandag 24 december 2018 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is nogal een domme opmerking want de zware industrie is daar verdwenen. Zelfs de Kolenmijnen zijn dicht.
Je had het over volstaan met walmende fabrieken.quote:Op maandag 24 december 2018 13:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nog altijd wordt daar gigantisch veel co2 geproduceerd. De rijn heeft verhoogde concentraties microplastic waarvan vermoed wordt dat het uit industrie uit het Ruhrgebied komt.
Doen ze ook, ze walmen Co2 en andere zooi uit.quote:Op maandag 24 december 2018 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je had het over volstaan met walmende fabrieken.
Dat wij in Nederland diesels zo fiscaal voordelig hebben gemaakt was ook een grandioos idee ja. De hele leasevloot was ongeveer tokkelende diesels. Diesel is een inherent smerige brandstof.quote:Op maandag 24 december 2018 14:02 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat je diesels uit stadscentra moet weren lijkt mij meer dan logisch. Om ook een verbod in te stellen met als argument klimaat gaan nogal ver. Er zijn vast andere maatregelen denkbaar die meer voor de hand liggen en minder impact hebben op jan met de pet.
Zorg gewoon dat de verkoop van nieuwe benzine auto's per 2030 verboten wordt dan lost het probleem zich vanzelf op. De verkoop van nieuwe diesels zou men z.s.m. moeten verbieden. Smerige kankerverwekkende gifbakken.
Over 20 jaar zeggen we hetzelfde over het afkoppelen van gas als hele woonwijken blauw staan omdat iedereen goedkoop alternatief verwarmt met een smerige houtkachel of een gesubsidieerde pelletkachel.quote:Op maandag 24 december 2018 14:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat wij in Nederland diesels zo fiscaal voordelig hebben gemaakt was ook een grandioos idee ja. De hele leasevloot was ongeveer tokkelende diesels. Diesel is een inherent smerige brandstof.
quote:Op maandag 24 december 2018 14:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Doen ze ook, ze walmen Co2 en andere zooi uit.
In de toekomst gaan alle drempels en rotondes weer de straat uit. Fijnstof van het remmen inderdaad maar ook extra uitstoot / energieverbruik om na het remmen weer op te trekken.quote:Op donderdag 20 december 2018 21:34 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Q7 V12 diesel 1000nm
Tevens komt een aanzienlijk, zo niet grootste, deel van de fijnstof van de banden, wat alleen maar zal stijgen bij elektrische auto's, dus misschien moeten ze eens nadenken voordat ze roeptoeteren.
Smart drempels, die alleen omhoog komen als je te hard aan komt rijden.quote:Op maandag 24 december 2018 20:05 schreef tstile het volgende:
[..]
In de toekomst gaan alle drempels en rotondes weer de straat uit. Fijnstof van het remmen inderdaad maar ook extra uitstoot / energieverbruik om na het remmen weer op te trekken.
Als dat de beste oplossing is... We hebben allang de technologie om motoren te maken die 1 op 200 rijden. Maak er hybride van en het rendement verhoog je nog eens flink. (misschien wel 1 op 400).quote:Op maandag 24 december 2018 14:02 schreef Revolution-NL het volgende:
Zorg gewoon dat de verkoop van nieuwe benzine auto's per 2030 verboten wordt dan lost het probleem zich vanzelf op. De verkoop van nieuwe diesels zou men z.s.m. moeten verbieden. Smerige kankerverwekkende gifbakken.
Als je je auto eruit laat zien als ligfiets en niet harder rijdt dan 30km/u ja,quote:Op dinsdag 25 december 2018 09:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Als dat de beste oplossing is... We hebben allang de technologie om motoren te maken die 1 op 200 rijden. Maak er hybride van en het rendement verhoog je nog eens flink. (misschien wel 1 op 400).
Zo fiscaal gunstig zijn diesels in Nederland niet, in Nederland zijn maar 15-20% van de auto's dieselauto's terwijl dat in veel andere Europese landen boven de 50% ligtquote:Op maandag 24 december 2018 14:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat wij in Nederland diesels zo fiscaal voordelig hebben gemaakt was ook een grandioos idee ja. De hele leasevloot was ongeveer tokkelende diesels. Diesel is een inherent smerige brandstof.
Dat lijkt inderdaad de gedachte te zijn ja.quote:Op dinsdag 25 december 2018 10:17 schreef Twiitch het volgende:
Mooi. Het plebs hoeft niet mobiel te zijn.
Dat dit verder totaal niet realistisch is vanwege gebrek aan grondstroffen, mankracht en geld is bijzaak nietwaar?quote:Op dinsdag 25 december 2018 10:29 schreef hooibaal het volgende:
Goedzo.
Nu alleen nog verplicht stellen dat elektrische auto's rijden op groene stroom. Binnen nu en een jaar of tien zouden alle kolencentrales ook moeten verdwijnen.
Gewoon Kadett C sedan of Corolla KE35 coupe rijden is dus de oplossing.quote:Op vrijdag 21 december 2018 13:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ze hebben de afgelopen jaren de verbrandingstemperatuur van benzinemotoren laten oplopen, omdat er dan iets minder CO2 uitstoot is. Maar wel meer NOx-uitstoot. Dus als ze de verbrandingstemperatuur weer laten zakken, ken de fijnstof-uitstoot bij moderne benzinemotoren fors worden verlaagd.
Doorgaan zoals we nu bezig zijn is ook totaal niet realistisch. Dan sterven we uit.quote:Op dinsdag 25 december 2018 10:36 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat dit verder totaal niet realistisch is vanwege gebrek aan grondstroffen, mankracht en geld is bijzaak nietwaar?
De kankerverwekkende gifbakken mogen juist lekker doorgaan met kankerverwekken door gif bakken.quote:Op maandag 24 december 2018 14:02 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat je diesels uit stadscentra moet weren lijkt mij meer dan logisch. Om ook een verbod in te stellen met als argument klimaat gaan nogal ver. Er zijn vast andere maatregelen denkbaar die meer voor de hand liggen en minder impact hebben op jan met de pet.
Zorg gewoon dat de verkoop van nieuwe benzine auto's per 2030 verboten wordt dan lost het probleem zich vanzelf op. De verkoop van nieuwe diesels zou men z.s.m. moeten verbieden. Smerige kankerverwekkende gifbakken.
Dat is misschien wel de beste optie. In totaal 4 a 4,5 miljard mensen en klaar.quote:Op dinsdag 25 december 2018 10:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Doorgaan zoals we nu bezig zijn is ook totaal niet realistisch. Dan sterven we uit.
Het gaat hier vooral over fijnstof. Industriële uitstoot daarvan kan je verminderen met scrubbers. Dat zijn vaak wet scrubbers, waardoor het kan lijken alsof de industrie meer uitstoot dan vroeger: vroeger zag je zelden rook uit de schoorstenen komen, nu zie je vaak witte rook, maar dat is het in de scrubber opgenomen water dat condenseert.quote:Op maandag 24 december 2018 14:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Doen ze ook, ze walmen Co2 en andere zooi uit.
ik rij liever achter een moderne diesel dan achter die stinkende benzine auto's.quote:Op maandag 24 december 2018 14:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat wij in Nederland diesels zo fiscaal voordelig hebben gemaakt was ook een grandioos idee ja. De hele leasevloot was ongeveer tokkelende diesels. Diesel is een inherent smerige brandstof.
Niet? de hele dag achter de geraniums zitten?quote:Op dinsdag 25 december 2018 16:35 schreef Roces18 het volgende:
gewoon ontslag nemen en uitkering genieten
heb je ook geen auto nodig
Ook prima, maar dan wel hybride concepten zoals de BMW i3 REX waarbij je niet voor je plezier of gemak op de ICE gaat rijden. Anders krijgen we weer uitwassen zoals bij de Volvo v60 D6 phev. Niet laden en lekker doorkachelen op 5 cilinder oliestokerquote:Op dinsdag 25 december 2018 09:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Als dat de beste oplossing is... We hebben allang de technologie om motoren te maken die 1 op 200 rijden. Maak er hybride van en het rendement verhoog je nog eens flink. (misschien wel 1 op 400).
Het maakt mij niet uit wat de oplossing is maar de huidige plannen zijn gewoon waardeloos. A verbieden en alleen B toestaan die Jan Modaal niet kan betalen is natuurlijk vragen om problemen. Als je de gemiddelde Nederlander ook nog dwingt een warmtepompinstallatie van ¤25.000,- aan te laten schaffen... je snapt wel dat niemand zomaar dat geld heeft liggen.quote:Op vrijdag 28 december 2018 14:44 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ook prima, maar dan wel hybride concepten zoals de BMW i3 REX waarbij je niet voor je plezier of gemak op de ICE gaat rijden. Anders krijgen we weer uitwassen zoals bij de Volvo v60 D6 phev. Niet laden en lekker doorkachelen op 5 cilinder oliestoker
Je moet niet kijken naar het aantal auto's maar naar het aantal gereden kilometers.quote:Op dinsdag 25 december 2018 10:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Doorgaan zoals we nu bezig zijn is ook totaal niet realistisch. Dan sterven we uit.
In NL zijn bijna 9 miljoen auto's op 17 miljoen mensen. Dat kan best de helft minder, het is gewoon een kwestie van gewenning.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |