Had ik niet durven dromen na het begin van EtH.quote:Op woensdag 19 december 2018 23:48 schreef JR-Style-93 het volgende:
twitter:sportzeloot twitterde op woensdag 19-12-2018 om 23:26:03Ajax dit seizoen:- Meeste punten deze eeuw na 16 speelrondes;- Eerste keer CL-overwintering sinds 2005/06;- Eerste keer ongeslagen in CL-groep deze eeuw;- Eerste keer kwartfinale beker sinds 2013/14 reageer retweet
dat we al zo lang zitten te kloten in de bekerquote:Op donderdag 20 december 2018 07:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Had ik niet durven dromen na het begin van EtH.
Hoeveel van het huidige succes is echt aan hem te danken, denk je? Niet dat ik zijn rol wil bagatelliseren hoor, maar hij heeft ook wel wind mee.quote:Op donderdag 20 december 2018 07:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Had ik niet durven dromen na het begin van EtH.
daar doe je Ten Hag te kort mee.quote:Op donderdag 20 december 2018 08:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoeveel van het huidige succes is echt aan hem te danken, denk je? Niet dat ik zijn rol wil bagatelliseren hoor, maar hij heeft ook wel wind mee.
Ik wil ook helemaal niet stellen dat hij geen rol heeft hoor.. Ik denk dat ie goed bezig is. Maar hij heeft dan ook een goed team om mee te werken.quote:Op donderdag 20 december 2018 08:17 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
daar doe je Ten Hag te kort mee.
hij heeft veel kritiek over zich heen gehad, met als grootste domper de wedstrijd tegen psv, maar eigenlijk sinds die wedstrijd, doet Ten Hag weinig verkeerd.
Ook de opstelling van vandaag was weinig op aan te merken.
achteraf lullen is altijd makkelijk.
maar ook bij een goed team moet je de juiste keuzes maken als het gaat om tactiek en opstelling bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 20 december 2018 08:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik wil ook helemaal niet stellen dat hij geen rol heeft hoor.. Ik denk dat ie goed bezig is. Maar hij heeft dan ook een goed team om mee te werken.
Zeker. En alle zaken buiten de match zelf om, die mogelijk nóg belangrijker zijn.quote:Op donderdag 20 december 2018 08:20 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
maar ook bij een goed team moet je de juiste keuzes maken als het gaat om tactiek en opstelling bijvoorbeeld.
is 1,5 niet gewoon beter dan 1? Moet het dan niet Ajax 0.5 zijn als ze met een half b elftal spelen?quote:'Grote onzin dat Ajax meer dan 11 basisspelers heeft, die 3 zakten door het ijs'
Directeur spelersbeleid Marc Overmars van Ajax greep eind oktober in, toen trainer Erik ten Hag zijn opstelling op de schop wilde gooien voor het bekerduel met Go Ahead Eagles. Dat schrijft De Telegraaf, nadat de Amsterdammers woensdag tegen Roda JC ontsnapten aan uitschakeling.
'Net als zijn voorgangers Frank de Boer, Peter Bosz en Marcel Keizer heeft Ten Hag bewezen het cuptoernooi niet serieus te nemen', steekt De Telegraaf van wal. 'Dat hij tegen de amateurs van Te Werve (0-7) een batterij andere spelers opstelde, werd geaccepteerd. Maar toen hij zijn elftal tegen Go Ahead Eagles ook volledig op de schop wilde gooien, greep directeur Marc Overmars in.'
'Gewaarschuwd door RKC dat de dag daarvoor het B-team van PSV elimineerde, werd Ten Hag vriendelijk doch dringend verzocht minder rigoureus te wisselen', zo weet de ochtendkrant. Dat pakte goed uit, want Ajax versloeg de Deventenaren met 3-0. Toch besloot Ten Hag tegen Roda de nodige wijzigingen door te voeren, mede vanwege het duel met FC Utrecht van zondag.
André Onana, Noussair Mazraoui, Matthijs de Ligt, Nicolas Tagliafico, Donny van de Beek, Lasse Schöne, Hakim Ziyech en Kasper Dolberg ontbraken in de basisopstelling. Ajax won – na het inbrengen van Onana – pas na strafschoppen.
'In Zuid-Limburg bleek de eerdere uitspraak van de trainer dat hij over veel meer dan elf basisspelers beschikt grote onzin en vooral een zoethoudertje voor de nummers twaalf tot en met achttien, want Roda JC kon ’Ajax 1,5’ met speels gemak bijbenen en met name Neres, Labyad en Eiting zakten volkomen door het ijs', besluit De Telegraaf.
Beetje overdreven van de Telegraaf, meer (potentiele) basisspelers hebben is niet hetzelfde als 2 elftallen hebben, die spelers 12 - 16 kunnen best functioneren als er 1 of 2 van met de beste 11 meedoen.quote:Op donderdag 20 december 2018 08:42 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
is 1,5 niet gewoon beter dan 1? Moet het dan niet Ajax 0.5 zijn als ze met een half b elftal spelen?
dat het overdreven is, is ook de reden dat ik het hier post. maar was te verwachten natuurlijk na zo'n wedstrijd.quote:Op donderdag 20 december 2018 08:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Beetje overdreven van de Telegraaf, meer (potentiele) basisspelers hebben is niet hetzelfde als 2 elftallen hebben, die spelers 12 - 16 kunnen best functioneren als er 1 of 2 van met de beste 11 meedoen.
als je van te voren had gezegd dat deze opstelling 1-1 zou spelen tegen roda had niemand je serieus genomen.quote:Op donderdag 20 december 2018 08:57 schreef GwaiLow het volgende:
Jezus wat een avond gisteren. Rond 20:15 was ik moe en wilde ik naar bed gaan, tot ik me bedacht dat Ajax zo nog speelde. Wonder boven wonder heb ik deze saaie wedstrijd helemaal uitgekeken.
Credits voor Roda natuurlijk, er was werkelijk niet doorheen te komen. Wellicht dat we wat creativiteit van Ziyech hebben gemist. Ergens was ik wel verrast door de keuze van Ten Hag om niet met het sterkste team te spelen. Moet eerlijk zeggen dat ik nu eindelijk die beker wel weer eens wil winnen, al is het natuurlijk niet de belangrijkste prijs. Maar...het is bijna winterstop, dan kan je toch nog wel even vol met je beste ploeg spelen? Al wil hij andere spelers ook tevreden houden natuurlijk. Aan de andere kant was dit helemaal niet zo heel gek, want hij had wel een goede mix gemaakt van basisspelers en ''minder basisspelers''. Hiermee zou je normaal ook gewoon met 1-3 van Roda moeten winnen.
Eigenlijk heeft hij er veel minder gestopt dan ik dacht.quote:Op donderdag 20 december 2018 09:42 schreef skysherrif het volgende:
Kan je wel spreken van 'gokken' op penalties met Onana in het goal.
Welk stukje?quote:Op donderdag 20 december 2018 09:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Lijkt me echt een sensatiestukje weer van Valentijn Driessen. Nu het een wedstrijd minder gaat ziet hij zijn kans schoon om aan de stoelpoten van Erik te zagen. En dan gelijk maar Marc Netto erbij betrekken.
Dit elftal had Roda JC gewoon met 0-3 moeten oprollen, niets meer niets minder. Eiting was slecht maar hij deed het prima in begin van het seizoen. Kristensen moet gewoon mee op dit niveau, heeft ook prima ingevallen afgelopen weken.
Nogal simpel om ze allemaal op één wedstrijd af te schrijven.
quote:
quote:De Telegraaf meldt dat Ten Hag, net als tegen Roda, bij het duel met Go Ahead wilde opteren voor een B-team. Marc Overmars, directeur spelersbeleid bij Ajax, greep naar verluidt echter in. PSV werd een dag eerder in eigen huis uitgeschakeld door RKC Waalwijk (2-3). Mark van Bommel koos tegen de club uit de Keuken Kampioen Divisie voor zijn reserves en Overmars wilde niet dat Ajax hetzelfde zou overkomen.
Ten Hag werd volgens de krant 'vriendelijk doch dringend verzocht' om minder rigoureus te werk te gaan en dus om vast te houden aan de bekende namen. Men schrijft dat Ten Hag, net als zijn voorgangers Frank de Boer, Peter Bosz en Marcel Keizer, het bekertoernooi 'niet serieus' neemt. 'Dat hij tegen de amateurs van Te Werve (0-7) een batterij andere spelers opstelde, werd geaccepteerd. Maar toen hij zijn elftal tegen Go Ahead Eagles ook volledig op de schop wilde gooien, greep directeur Marc Overmars in.'
De Telegraaf stelt dat Ten Hag bij het bekerduel met Roda wederom een risico heeft genomen. 'Het bleek een misrekening met overwerk tot gevolg. Uitschakeling bleef hem in 120 minuten voetbal ternauwernood bespaard. Mede dankzij doelman André Onana, die bewees waarom hij vlak voor het verstrijken van de verlenging nog werd ingebracht voor Kostas Lamprou.'
eens. neres, huntelaar en zelfs labyad hebben prima wedstrijden gespeeld. dit was niet best. telegraaf stookt. ok. prima. en verder.quote:Op donderdag 20 december 2018 09:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Lijkt me echt een sensatiestukje weer van Valentijn Driessen. Nu het een wedstrijd minder gaat ziet hij zijn kans schoon om aan de stoelpoten van Erik te zagen. En dan gelijk maar Marc Netto erbij betrekken.
Dit elftal had Roda JC gewoon met 0-3 moeten oprollen, niets meer niets minder. Eiting was slecht maar hij deed het prima in begin van het seizoen. Kristensen moet gewoon mee op dit niveau, heeft ook prima ingevallen afgelopen weken.
Valt nog mee van Driessen.quote:
precies wat ik eerder al zei inderdaad. zo'n wedstrijd heb je er wel eens tussen en dat er 8 tegelijk een offday hebben komt ook niet zo snel voor.quote:Op donderdag 20 december 2018 09:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik denk dat het spel van gisteren juist nuttig zal zijn voor zondag. Het is nu duidelijk dat je meer moet brengen. Ziyech speelt ook een grote rol hierin.quote:Op donderdag 20 december 2018 10:02 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Valt nog mee van Driessen.
Misschien dat ze snappen dat de stemming over Ten Hag onder de fans op dit moment zo goed is, dat de classic telegraaf manier nog even geen zin heeft. Ze wachten op een kansje in Utrecht denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |