abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183835012
Vraag en bespreek hier alles over autostoeltjes:s)
pi_183835062
Het vorige topic eindigde met mijn vraag voor een autostoeltje voor een baby die nog niet kan zitten. Het blijkt dat hij nog gewoon voorlopig in de maxi cosi meekan :)
pi_183864942
En als volgende stoel heb ik gekozen voor een stoel van Cybex. Deze stoel heeft geen gordels maar een kussen/tafel waar de autogordel door heen loopt. De oppervlakte van de kussen is vele malen groter dan van kinder gordels. Bij een ongeval word de energie over een groter oppervlakte verspreid waardoor het kind minder te verwerken krijgt.
(Uit mijn natuurkunde les: druk = kracht x oppervlakte P=FxA )
pi_183879431
Wij hebben ook een cybex in 1vd auto's, inderdaad vanwege het veiligheidsaspect. Vind t vastdoen altijd n beetje een dingetje, maar verder is het een fijn ding.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_183988607
Bij toeval hebben we ook Cybex autostoelen voor onze meiden en we zijn dik tevreden.

Ook wegens het veiligheidsaspect en comfort kinderen.

Vastmaken valt voor mij wel mee in onze Ford C-Max 7 zits
pi_184109064
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 21:45 schreef vadererik het volgende:
Bij toeval hebben we ook Cybex autostoelen voor onze meiden en we zijn dik tevreden.

Ook wegens het veiligheidsaspect en comfort kinderen.

Vastmaken valt voor mij wel mee in onze Ford C-Max 7 zits
Welk veiligheidsaspect is dat precies?
pi_184116315
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 00:17 schreef funnywell het volgende:

[..]

Welk veiligheidsaspect is dat precies?
Onze kids, naar mijn mening, zitten steviger en hoe kan je het noemen strakker in het stoeltje waardoor ze veiliger zitten. Niet te strak, het is geen dwangbuis, ze kunnen vrij bewegen. Ook dat er inderdaad een kussen, tafeltje voor hun zit waar de gordel door heen loopt.
pi_184116351
Ze komen ook beter uit botsproeven :Y door dat blok en de brede zijkanten
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 31 december 2018 @ 11:49:19 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184117231
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 17:52 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij hebben ook een cybex in 1vd auto's, inderdaad vanwege het veiligheidsaspect. Vind t vastdoen altijd n beetje een dingetje, maar verder is het een fijn ding.
Dit

En ze kan op het tafeltje trommelen, is ze altijd heel blij mee onderweg :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_184117526
tijdje terug was er nog discussie over de stoeltjes met vangtafel. ze komen goed uit de oude botsproef maar die test is gemaakt voor gordels en bij zo'n vangtafel komen er andere krachten vrij waar niet op werd getest. met de nieuwe testen zouden extra sensoren worden toegevoegd. geen idee of dat inmiddels is gebeurd en wat de uitkomst daarvan is, mijn beeld over dit type autostoeltjes is al verpest door het autostoeltje met vangtafel waar ik vroeger in zat.
  Moderator maandag 31 december 2018 @ 13:55:07 #11
447051 crew  Peejtur
pi_184120413
Wij hebben geen Isofix in de auto. Daardoor kan bovenstaande Cybex niet. Hebben jullie nog andere tips? Kleine moet nog geboren worden hoor ;)
pi_184120497
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:55 schreef Peejtur het volgende:
Wij hebben geen Isofix in de auto. Daardoor kan bovenstaande Cybex niet. Hebben jullie nog andere tips? Kleine moet nog geboren worden hoor ;)
Isize stoeltjes kunnen dan ook niet. Weet je zeker dat je geen isofix hebt? Mijn Clio uit 2006 bleek het zelfs te hebben :')
  Moderator maandag 31 december 2018 @ 13:59:49 #13
447051 crew  Peejtur
pi_184120525
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 13:58 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Isize stoeltjes kunnen dan ook niet. Weet je zeker dat je geen isofix hebt? Mijn Clio uit 2006 bleek het zelfs te hebben :')
Wij hebben een Mazda Demio uit 2003. Mijn vrouw heeft uitgezocht dat deze het niet heeft.
pi_184120529
Super die cybex groep 1 stoeltjes.
Hoe lossen jullie 3 stoeltjes op de achterbank op zonder soccer mom car te hoeven rijden ??
Ik was hier...
pi_184121607
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:55 schreef Peejtur het volgende:
Wij hebben geen Isofix in de auto. Daardoor kan bovenstaande Cybex niet. Hebben jullie nog andere tips? Kleine moet nog geboren worden hoor ;)
kan die Cybex niet zowel met isofix als gordel worden vastgezet?
pi_184121923
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 14:40 schreef Elleska het volgende:

[..]

kan die Cybex niet zowel met isofix als gordel worden vastgezet?
moet met beide. Zitje zelf met isofix en de koter maak je vast met de autogordel door t blok.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184123861
Niet uit eigen ervaring, maar iemand die ik ken had ook zo'n Cybex met blok en heeft hem weggedaan. Kind had het in de auto te warm door het blok (?) en ging daardoor vaker spugen dan in een andere stoel.
pi_184127199
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 16:02 schreef Hupje het volgende:
Niet uit eigen ervaring, maar iemand die ik ken had ook zo'n Cybex met blok en heeft hem weggedaan. Kind had het in de auto te warm door het blok (?) en ging daardoor vaker spugen dan in een andere stoel.
Hier een wagenziek kind wat in de cybex nog niet gespuugd heeft maar in de römer al vier keer :P

Warm is het bij ons in de auto overigens niet heel vaak, we zijn redelijk warmbloedig zelf dus stoken niet zoveel in de auto :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 31 december 2018 @ 19:17:59 #19
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184128951
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:59 schreef Nismo91 het volgende:
Super die cybex groep 1 stoeltjes.
Hoe lossen jullie 3 stoeltjes op de achterbank op zonder soccer mom car te hoeven rijden ??
Kun je googlen (of youtuben) volgens mij.
Heb ooit gezien dat 3 stoeltjes van verschillende merken de oplossing is.
pi_184274838
Twix (3 jaar en 4 maanden), weegt 11,5 kilo en is 89/90 centimeter. Een uk dus.
Hij zit in een Maxi Cosi Axiss, dat past nog prima.

Mars (8,5 maand), weegt 10 kilo en is 75 centimeter. Een reus dus.
Hij zit in een Maxi Cosi Pebble, dat past nog prima.

Maar: de komende tijd willen we de aanbiedingen een beetje in de gaten gaan houden. We hebben namelijk twee auto’s en willen dus twee stoelen voor als Mars niet meer in de Pebble past.
Onze omgeving: schuift oudste door naar een groep 2 stoel, jongste in stoel van oudste. Dus zij schaffen twee groep 2 stoelen aan.

Maar wij kunnen Twix nog niet doorschuiven, die haalt nog lang geen 15 kilo en 100 centimeter.

Toch voelt het ook zonde om twee extra groep 1 stoelen aan te schaffen en dan over een jaar of anderhalf alsnog twee groep 2 stoelen.

Nu zijn er ook groep 1, 2, 3 stoelen (bijv. de Maxi Cosi Titan). Dat lijkt voor ons een prima oplossing.
Twix dus een nieuwe stoel, Mars in de Axiss van Twix. Maar ik las in het vorige topic dat niet iedereen tevreden is over de Titan, en dan met name vanwege de gordels.

Iemand een andere goede tip?

Het is ter oriëntatie, Mars blijft zo lang mogelijk achterwaarts vervoerd worden in zijn Maxi Cosi Pebble.
pi_184275218
Hier ook een Titan Pro en wel heel blij met de stoel, maar inderdaad die gordels.... Ik moet er zo waanzinnig hard aan sjorren om Jewel vast te krijgen, dat ik mij echt af moet zetten tegen de voorstoel. Wij gaan er binnenkort maar eens mee terug naar de Prenatal denk ik, want de verdere stoel is wel echt heel fijn en Jewel zit er heerlijk in.

Toen wij in de winkel aan het wikken en wegen waren welke stoel te kopen, werd ons naast de Maxicosi ook de Romer aangeraden. In Duitsland schijnen de eisen aan kinderstoeltjes nog strenger te zijn dan in Nederland, en Romer is een heel betrouwbaar merk. Dat merk had ook een groep 1/2/3/ stoel, dus dat zou misschien nog een optie zijn?

Ons werd een merk als bijvoorbeeld Chicco afgeraden, vooral omdat die stoelen zijn ontwikkeld voor kinderen van een kleiner postuur omdat het een Italiaans merk is. In het geval van Twix zou dat misschien echter juist heel goed werken, omdat hij een ukje is. Ik durf echter niet te zeggen hoe het dan zit qua veiligheidseisen en hoe dit merk verder uit de crashtesten komt.
pi_184275987
Geen ervaring met de stoeltjes zelf. Maar een tip. Als je bij de prenatal (en wellicht ook bij andere winkels maar dat weet ik niet) twee de zelfde autostoelen koopt kun je vragen om korting (ze noemden het toen zelf tweelingkorting).
Ik weet niet meer wat het toen scheelde, maar alle beetjes zijn meegenomen ;) )

Wat wellicht ook nog een idee is, wat bij ons wel werkte maar wellicht bij jullie niet hoor.
Wij hadden in de auto die we het vaakst gebruiken met de kinderen er in (en voor langere afstanden) nieuwe kinderstoelen en in de auto waar de kinderen maar een paar keer per week een kort stukje van en naar de opvang/supermarkt tweedehands autostoelen. Ook gewoon nog die er netjes uitzagen en zo..

Maar dan zou je de twee axiss stoeltjes kunnen zetten in de auto die je het vaakst/langste afstanden gebruikt en in de andere auto een tweedehands variant (of een goedkoper model wat ook goed is).

Maar wat ik al zeg weet niet of het überhaupt mogelijk is in jullie situatie
pi_184277666
Wat Römer betreft, die hebben de Evolva. Dat is ook een 1-2-3 stoel maar in het vorige topic schreef Away dat die heel hard is. Klinkt niet heel fijn.
Maar de Titan heeft dus gordels die niet goed functioneren.

Humz, dat waren wel twee stoelen die voor ons vraagstuk goed geschikt zouden zijn.
pi_184277721
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:37 schreef Malteser het volgende:
Twix (3 jaar en 4 maanden), weegt 11,5 kilo en is 89/90 centimeter. Een uk dus.
Hij zit in een Maxi Cosi Axiss, dat past nog prima.

Mars (8,5 maand), weegt 10 kilo en is 75 centimeter. Een reus dus.
Hij zit in een Maxi Cosi Pebble, dat past nog prima.

Maar: de komende tijd willen we de aanbiedingen een beetje in de gaten gaan houden. We hebben namelijk twee auto’s en willen dus twee stoelen voor als Mars niet meer in de Pebble past.
Onze omgeving: schuift oudste door naar een groep 2 stoel, jongste in stoel van oudste. Dus zij schaffen twee groep 2 stoelen aan.

Maar wij kunnen Twix nog niet doorschuiven, die haalt nog lang geen 15 kilo en 100 centimeter.

Toch voelt het ook zonde om twee extra groep 1 stoelen aan te schaffen en dan over een jaar of anderhalf alsnog twee groep 2 stoelen.

Nu zijn er ook groep 1, 2, 3 stoelen (bijv. de Maxi Cosi Titan). Dat lijkt voor ons een prima oplossing.
Twix dus een nieuwe stoel, Mars in de Axiss van Twix. Maar ik las in het vorige topic dat niet iedereen tevreden is over de Titan, en dan met name vanwege de gordels.

Iemand een andere goede tip?

Het is ter oriëntatie, Mars blijft zo lang mogelijk achterwaarts vervoerd worden in zijn Maxi Cosi Pebble.
Sorry, maar ik vind Twix en Mars hele aparte namen.

#nooffense
U MAD?
pi_184277822
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:45 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Sorry, maar ik vind Twix en Mars hele aparte namen.

#nooffense
Gelukkig zijn het hun namen op Fok en hebben ze in real life hele toffe (minder aparte) namen.
pi_184277829
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:45 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Sorry, maar ik vind Twix en Mars hele aparte namen.

#nooffense
|:( :')
pi_184281178
vind Malteser ook maar een rare naam :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 08-01-2019 16:58:15 ]
pi_184281939
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:14 schreef Elleska het volgende:
vind Malteser ook maar een rare naam :+
:( o|O

:D
pi_184282009
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:49 schreef Malteser het volgende:

[..]

Gelukkig zijn het hun namen op Fok en hebben ze in real life hele toffe (minder aparte) namen.
Oh ok. Ja dacht zeg het even.
U MAD?
pi_184284494
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:55 schreef Peejtur het volgende:
Wij hebben geen Isofix in de auto. Daardoor kan bovenstaande Cybex niet. Hebben jullie nog andere tips? Kleine moet nog geboren worden hoor ;)
Wij hebben een maxi cosi Opal, een groep 0-1 stoel. Deze is zonder isofix te bevestigen en dus gewoon met de riem :). Vanaf baby tot +/- 4 jaar te gebruiken. Eerste periode tot ongeveer 18 maanden achterwaarts te vervoeren daarna draai je de stoel naar met de rijrichting mee.

quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:59 schreef Nismo91 het volgende:
Super die cybex groep 1 stoeltjes.
Hoe lossen jullie 3 stoeltjes op de achterbank op zonder soccer mom car te hoeven rijden ??
Wij hebben een Toyota Verso waar 3 kinderstoelen op de achterbank passen. 2 stoelen beschikken isofix de 3e stoel in het midden niet dus zit vast met de riem. Zodra we niet met zijn 5en weg gaan gaat kleuter met zijn groep 2 stoel op de bijrijdersplek, zijn we wel met zijn 5en dan zit hij in het midden achterin.

Malteser,
Wij hadden dus de titan waar ik dus 3! Keer de gordel kapot heb getrokken omdat het niet normaal strak te trekken is. Echt echt niet kopen hoor! Ik heb geen alternatief overigens wij zijn toch maar voorheen groep 1 stoel gegaan ipv 2/3 stoel. We hebben nu de Tobifix werkt uitstekend en die riempjes glijden strak O+ Heerlijk :9~
♥ J & S
pi_184286431
Wij hebben een romer king ls, prima ding, riempje vastmaken met 1 hand is echter wel vrijwel onmogelijk. omdat t best lastig is om de twee kanten van het riempje over elkaar te houden met 1 hand.

Hij heeft wel een duidelijk kliksysteem met lampje wat aangeeft wanneer je de riem strak genoeg hebt gespannen ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184480007
Wij zitten te denken aan een nieuwe Renault megane estate, iemand ervaringen met deze auto ? Wij hebben het type jonger (2009) hatchback gehad en ik vond hem vrij breed en ruim op de achterbank. Er moet een zitverhoger in, een type 1 stoel en een maxicosi voor ons pasgeboren dochtertje.
Ik was hier...
pi_184548644
Die Maxi Cosi Pebble (groep 0) dus, wanneer is die echt te klein? Ik ben heel erg van het zo lang mogelijk in die stoel vervoeren en zulks maar ik hees mijn baby vanmorgen in zijn stoel en deed dat stoffen kapje omhoog ivm kou. Dat laat ik normaal altijd omlaag, zodat hij rond kan kijken.
Je ziet de bolling van zijn hoofdje dus in dat kapje staan, hij raakt dus dat kapje zeg maar. Is dat heel erg?
Ik bedoel dus dat zwarte stoffen gedeelte wat je aan de draagbeugel kan maken:
pi_184548767
de maxi cosi is te klein als bovenkant van de oren tot de rand komen.

https://www.maxi-cosi.nl/(...)gende-autostoel.aspx
pi_184549626
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:33 schreef Elleska het volgende:
de maxi cosi is te klein als bovenkant van de oren tot de rand komen.
[ afbeelding ]
https://www.maxi-cosi.nl/(...)gende-autostoel.aspx
Thanks!! Dat haalt hij nog niet dus we kunnen nog even door :D.
pi_184791705
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:33 schreef Elleska het volgende:
de maxi cosi is te klein als bovenkant van de oren tot de rand komen.
[ afbeelding ]
https://www.maxi-cosi.nl/(...)gende-autostoel.aspx
Duurt nog eeuwig hier (13 maanden, zo’n 80 cm).
Maar wat ben ik het beu. :') Ik haal de cosi dagelijks in en uit de auto met Z. mee naar binnen en ding staat in huis dus vaak in de weg. In de auto laten en Z. mee naar buiten sjouwen en in de stoel wurmen is nog onhandiger dus we doen het nog maar even zo. :')
  zondag 3 februari 2019 @ 14:13:59 #37
327807 Mariposas
יה&#14
pi_184792798
Is een groep 1 stoeltje dan echt zoveel makkelijker? Volgens mij gaat dat alleen op als je een stoeltje hebt dat naar je toedraait.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_184792822
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:15 schreef vencodark het volgende:

[..]

Duurt nog eeuwig hier (13 maanden, zo’n 80 cm).
Maar wat ben ik het beu. :') Ik haal de cosi dagelijks in en uit de auto met Z. mee naar binnen en ding staat in huis dus vaak in de weg. In de auto laten en Z. mee naar buiten sjouwen en in de stoel wurmen is nog onhandiger dus we doen het nog maar even zo. :')
Daarom hadden wij een base. Liet de mc wel in de auto staan
pi_184793047
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 14:13 schreef Mariposas het volgende:
Is een groep 1 stoeltje dan echt zoveel makkelijker? Volgens mij gaat dat alleen op als je een stoeltje hebt dat naar je toedraait.
Ja, ten eerste heb ik meer ruimte tussen het kind en de stoel ervoor en dat is alleen de armpjes door de riempjes doen en aantrekken. Het stoeltje zelf zit immers al vast.
Bij een cosi moet ik het stoeltje nog vastmaken en het kind nog erin, plus de ruimte tussen kind en achterbank is krapper. :)
  zondag 3 februari 2019 @ 14:29:37 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184793119
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 14:25 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, ten eerste heb ik meer ruimte tussen het kind en de stoel ervoor en dat is alleen de armpjes door de riempjes doen en aantrekken. Het stoeltje zelf zit immers al vast.
Bij een cosi moet ik het stoeltje nog vastmaken en het kind nog erin, plus de ruimte tussen kind en achterbank is krapper. :)
Kan je de MC niet gewoon in de auto laten staan en alleen voor het in- en uitstappen even eruit halen? Er in gaan/vastgespen kan ook op de stoep.
KuikenGuppy
  zondag 3 februari 2019 @ 14:32:37 #41
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184793176
Maar je mag met 80cm (en boven de 9kg) toch gewoon over naar groep 1?
  zondag 3 februari 2019 @ 14:47:24 #42
327807 Mariposas
יה&#14
pi_184793435
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 14:25 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, ten eerste heb ik meer ruimte tussen het kind en de stoel ervoor en dat is alleen de armpjes door de riempjes doen en aantrekken. Het stoeltje zelf zit immers al vast.
Bij een cosi moet ik het stoeltje nog vastmaken en het kind nog erin, plus de ruimte tussen kind en achterbank is krapper. :)
Ik bedoel dan uiteraard als je het groep 0 stoeltje laat staan. ;)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_184793507
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 14:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kan je de MC niet gewoon in de auto laten staan en alleen voor het in- en uitstappen even eruit halen? Er in gaan/vastgespen kan ook op de stoep.
Dan blijf ik toch ook sjouwen?
Dus Z. is klaar voor buiten. Ik heb haar bij me, zet haar neer op de koude stoep, pak de cosi uit de auto, zet die op de stoep en dan Z. er in?
Dat is ook omslachtig.
pi_184793553
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 14:32 schreef SacreCoeur het volgende:
Maar je mag met 80cm (en boven de 9kg) toch gewoon over naar groep 1?
Dit schaap weegt net 9 denk ik ja, maar de cosi is een veiligere keuze tegenover een voorwaartse Tobi dus ik laat haar er toch zo lang mogelijk in. Ik wil haar er toch uit laten groeien. :)
pi_184793586
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 14:52 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dan blijf ik toch ook sjouwen?
Dus Z. is klaar voor buiten. Ik heb haar bij me, zet haar neer op de koude stoep, pak de cosi uit de auto, zet die op de stoep en dan Z. er in?
Dat is ook omslachtig.
Mc in de auto. Z er dan inleggen en dan vastmaken
pi_184793625
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 14:52 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dan blijf ik toch ook sjouwen?
Dus Z. is klaar voor buiten. Ik heb haar bij me, zet haar neer op de koude stoep, pak de cosi uit de auto, zet die op de stoep en dan Z. er in?
Dat is ook omslachtig.
Nee. De maxicosi blijft in de auto, je legt Z. erin, klikt de gespen vast, gordel om de autostoel en klaar
pi_184793686
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 14:55 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Mc in de auto. Z er dan inleggen en dan vastmaken
Dat vind ik juist onhandig met Z. in mijn armen en haar in de cosi wurmen.
Het ligt vast aan mij. :') :+
  zondag 3 februari 2019 @ 15:05:53 #48
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184793827
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:00 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat vind ik juist onhandig met Z. in mijn armen en haar in de cosi wurmen.
Het ligt vast aan mij. :') :+
Nee, heb ik ook hoor.
En dan heb ik zelf ook nog een 3-deurs :') om het nog erger te maken.

Hier nu met bijna 9 maanden al 9kg (nog geen 80cm, maar scheelt niet veel) verwacht in mei wel over te gaan naar de groep 1. *O* :P
pi_184796345
ik denk dat ik blij ben met de maxicosi base. Daarmee geen probleem om L in en uit de auto te te halen terwijl de maxi cosi blijft staan want die staat gewoon vast. ik draai de maxi cosi bij het in de auto zetten soms een kwartslag richting de deur om het aansnoeren wat makkelijker te maken.

Wil ook graag een groep1 stoel met draaioptie alleen zijn die zo duur :(
  zondag 3 februari 2019 @ 17:05:34 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184796381
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 14:52 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dan blijf ik toch ook sjouwen?
Dus Z. is klaar voor buiten. Ik heb haar bij me, zet haar neer op de koude stoep, pak de cosi uit de auto, zet die op de stoep en dan Z. er in?
Dat is ook omslachtig.
Je hoeft iig niet met volle maxicosi te sjouwen naar huis, waar dat ding in de weg staat etc (dat was net nog de klacht :P). Loopt ze zelf nog niet?
KuikenGuppy
  zondag 3 februari 2019 @ 17:33:52 #51
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184796859
Ik doe mijn hoofd boven de auto als ik de armen erdoor wurm en dichtklik. Dus op de tast. Voelt een stuk minder claustrofobisch.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 3 februari 2019 @ 20:32:48 #52
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184800596
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:03 schreef Elleska het volgende:
ik denk dat ik blij ben met de maxicosi base. Daarmee geen probleem om L in en uit de auto te te halen terwijl de maxi cosi blijft staan want die staat gewoon vast. ik draai de maxi cosi bij het in de auto zetten soms een kwartslag richting de deur om het aansnoeren wat makkelijker te maken.

Wil ook graag een groep1 stoel met draaioptie alleen zijn die zo duur :(
De Axiss is redelijk budget proof.
Maar een groep 1 wat kan draaien lijkt me dan weer overbodig omdat het zitje voorwaarts staat en je kindje echt zit.

Ik heb ook een familyfix, maar het is nog steeds irritant en een gedoe.
Maarja we doen het er maar mee. :P
pi_184800736
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je hoeft iig niet met volle maxicosi te sjouwen naar huis, waar dat ding in de weg staat etc (dat was net nog de klacht :P). Loopt ze zelf nog niet?
Nee, ze loopt dus nog niet. Dat zou al veel makkelijker zijn. :P
De cosi kan ik nog makkelijk op de stoep zetten om nog iets te pakken of wat dan ook. Dan zit ze toch nog een beetje verpakt.
Gesjouw is de klacht nog wel ja. :P
pi_184800807
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:59 schreef Nismo91 het volgende:
Super die cybex groep 1 stoeltjes.
Hoe lossen jullie 3 stoeltjes op de achterbank op zonder soccer mom car te hoeven rijden ??
Wij hebben Ford C-max uit 2012 met een easybase op de achterbank en 2x maxi cosi draaistoelen, die niet meer kunnen draaien maar dat terzijde. Het past :')
pi_184801542
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 20:32 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

De Axiss is redelijk budget proof.
Maar een groep 1 wat kan draaien lijkt me dan weer overbodig omdat het zitje voorwaarts staat en je kindje echt zit.

Ik heb ook een familyfix, maar het is nog steeds irritant en een gedoe.
Maarja we doen het er maar mee. :P

zo lang mogelijk achteruit vervoeren dus het zitje staat eerst achterwaarts.
pi_184802160
Heeft iemand toevallig kennis van de wettelijke regels voor vervoer van kleuters naar de BSO? Ik zie door de bomen het bos niet meer:
- bij incidenteel vervoer mag een kind vanaf 3 jaar gewoon in de gordel vervoerd worden. Maar structurele opvang (met eigen auto van de opvang) lijkt me geen incidenteel vervoer?
- er zou sinds 2016/17? een nieuwe regel zijn dat een zitverhoger pas mag bij 125cm en 22kg. Maar ik kan daar geen officiële vermelding van vinden.

Onze toekomstige BSO heeft eigen zitverhogers voor het vervoer in hun eigen auto. Mijn kind (100cm en 15-nogwat kg) zit bij ons nog prima in een groep 1 stoel. Mag hij op een zitverhoger vervoerd worden door de opvang? Of moet hij verplicht in een (groep 2) autostoel?
  zondag 3 februari 2019 @ 22:22:00 #57
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184803843
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 21:17 schreef Hupje het volgende:
Heeft iemand toevallig kennis van de wettelijke regels voor vervoer van kleuters naar de BSO? Ik zie door de bomen het bos niet meer:
- bij incidenteel vervoer mag een kind vanaf 3 jaar gewoon in de gordel vervoerd worden. Maar structurele opvang (met eigen auto van de opvang) lijkt me geen incidenteel vervoer?
- er zou sinds 2016/17? een nieuwe regel zijn dat een zitverhoger pas mag bij 125cm en 22kg. Maar ik kan daar geen officiële vermelding van vinden.

Onze toekomstige BSO heeft eigen zitverhogers voor het vervoer in hun eigen auto. Mijn kind (100cm en 15-nogwat kg) zit bij ons nog prima in een groep 1 stoel. Mag hij op een zitverhoger vervoerd worden door de opvang? Of moet hij verplicht in een (groep 2) autostoel?
Die regel is wel terug te vinden bij oa de consumentenbond.
https://www.consumentenbo(...)erhoger-voor-peuters

De overheid site zegt dat wekelijks niet meer incidenteel is dus dan moet je kind in een passende stoel.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 3 februari 2019 @ 22:28:14 #58
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184804040
Mijn kind is 1.40m en mag dus officieel zonder. Ik loop er tegenaan dat iedereen (incl familie) ons zeikerds vindt dat we enkel een zitverhoger of helemaal niets niet goed vinden. Wij geven nog steeds een stoel met rugleuning mee.
Laatst was hij dus zonder overleg ook bij een vriendinnetje mee een ijsje halen terwijl hij daar speelde. Zonder stoeltje dus }:| Waarom kiest iedereen toch vooral de makkelijkste ipv de veiligste optie? -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184804137
Wij hebben zelf een stoel met rugleuning voor Dot die ongeveer even lang is, maar ik moet bekennen dat ik zelf voor incidenteel vervoer ook niet zo strikt ben. Kind is zo groot, dat past hartstikke mooi in een gordel met zitverhoger.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 3 februari 2019 @ 22:40:22 #60
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184804358
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:28 schreef laziness het volgende:
Mijn kind is 1.40m en mag dus officieel zonder. Ik loop er tegenaan dat iedereen (incl familie) ons zeikerds vindt dat we enkel een zitverhoger of helemaal niets niet goed vinden. Wij geven nog steeds een stoel met rugleuning mee.
Laatst was hij dus zonder overleg ook bij een vriendinnetje mee een ijsje halen terwijl hij daar speelde. Zonder stoeltje dus }:| Waarom kiest iedereen toch vooral de makkelijkste ipv de veiligste optie? -O-
Ik zou denk ik ook niet overleggen met een kind van 1.40. :@ (ik zou er niet zo bij stilstaan)
Maar als ik het zou weten zou ik het wel respecteren.

Mijn dochter is 12 en 1.45 en krijg ik vast niet meer in een stoeltje :+
  zondag 3 februari 2019 @ 22:48:18 #61
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184804563
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:40 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik zou denk ik ook niet overleggen met een kind van 1.40. :@ (ik zou er niet zo bij stilstaan)
Maar als ik het zou weten zou ik het wel respecteren.

Mijn dochter is 12 en 1.45 en krijg ik vast niet meer in een stoeltje :+
Hij was zonder ook maar iets mee en zonder verhoger zit de gordel nog niet mooi hoor. Dus ik vind het toch wel belangrijk dat men er bij stil staat hoe veilig het is.
En ondanks de 1.40m is hij pas 7 ;) Zie je op het oog of hij de 1.35m al voorbij is?
Maar sinds hij op enkel een verhoger zou mogen volgens de wet hebben we al discussies met opa’s en oma’s. Die hem wekelijks en soms ook over grote afstanden vervoeren.
Ze laten rustig het klaargezette stoeltje staan om alleen hun eigen zitverhoger te gebruiken.
Ik vervoer hem graag zo lang mogelijk ook veilig bij een botsing van de zijkant en dus in een stoel met rugleuning.

[ Bericht 2% gewijzigd door laziness op 04-02-2019 06:22:32 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184853932
Hoe doen jullie dat als je een eigen schoolkind in een autostoeltje hebt en een vriendje wilt komen spelen? Neem je die mee zonder stoeltje of verhogen of laat je de ouder hem brengen?
Ik neem ze gewoon mee zonder stoeltje of iets en Aiden rijdt ook met iedereen mee.
Ik check zelf nooit hoe en niemand vraagt ook aan mij of ik wel de juiste maatregel neem. :@
Hoe staan jullie er tegenover? :o
pi_184854064
Ik heb een zitverhoger gekocht en die ligt standaard in de auto. Meerijden de kinderen kunnen daarop.
S zit nog in een stoel met alles erop en eraan, en dat past nog prima. Zolang zij het zonder gedoe doet, zit ze lange stukken en op de snelweg nog in de stoel. Soms zit ze, op de zitverhoger, voorin op kleine stukjes. Ze is 9 en bijna 1.40.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:41:50 #64
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_184854352
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:19 schreef vencodark het volgende:
Hoe doen jullie dat als je een eigen schoolkind in een autostoeltje hebt en een vriendje wilt komen spelen? Neem je die mee zonder stoeltje of verhogen of laat je de ouder hem brengen?
Ik neem ze gewoon mee zonder stoeltje of iets en Aiden rijdt ook met iedereen mee.
Ik check zelf nooit hoe en niemand vraagt ook aan mij of ik wel de juiste maatregel neem. :@
Hoe staan jullie er tegenover? :o
Ik heb een reserve stoelverhoger in de auto voor meerijders, en als mijn kinderen met iemand meerijden wil ik ook dat ze op een verhoger zitten. Dat is in mijn omgeving ook vanzelfsprekend heb ik het idee, iedereen vervoert elkaars kinderen op verhogers.

Ze zijn 105 cm en 117 cm.
pi_184854462
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:41 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik heb een reserve stoelverhoger in de auto voor meerijders, en als mijn kinderen met iemand meerijden wil ik ook dat ze op een verhoger zitten. Dat is in mijn omgeving ook vanzelfsprekend heb ik het idee, iedereen vervoert elkaars kinderen op verhogers.

Ze zijn 105 cm en 117 cm.
Ik stond er nooit zo bij stil want ‘incidenteel’ en mijn ritje is 5 minuten ofzo maar ineens ging er een lampje branden.
Nogmaals: niemand heeft er ooit bij mij ook naar gevraagd dus of iedereen doet het zoals ik of niemand weet dat ik het zo doe en denken ze dat ik het doe zoals zij: met stoelverhoger. :{ :')
pi_184855325
Mijn sz Is in veel dingen een mauwert maar haar kinderen zien al heel lang snel op een verhoger 9 en 7 jr. Die van 9 is nu 1.45.

Ze vinden mij dus een mauwert dat ik die van mij altijd in een stoeltje wil. En bij uitzondering de oudste op een verhoger die is bijna 1.30.
  zondag 3 maart 2019 @ 20:38:15 #67
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185369955
Heeft iemand ervaring met de maxi cosi Opal?
Ik zag hem op babyvalue maar de stoel wordt nergens anders verkocht? waarom niet?
Ben er een beetje over aan het googlen alleen kan er vrij weinig over vinden (of ik kijk niet goed).

Wij moeten zo zachtjes aan over naar een groep 1 stoeltje.
Pré is veilig & een goede ligstand van de stoel.

Iemand suggesties?
Qua budget dacht ik zo aan 250,- en bevestiging dmv gordel (stoeltje moet misschien ooit met oma/opa mee en zij hebben geen isofix).
pi_185370028
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 20:38 schreef SacreCoeur het volgende:
Heeft iemand ervaring met de maxi cosi Opal?
Ik zag hem op babyvalue maar de stoel wordt nergens anders verkocht? waarom niet?
Ben er een beetje over aan het googlen alleen kan er vrij weinig over vinden (of ik kijk niet goed).

Wij moeten zo zachtjes aan over naar een groep 1 stoeltje.
Pré is veilig & een goede ligstand van de stoel.

Iemand suggesties?
Qua budget dacht ik zo aan 250,- en bevestiging dmv gordel (stoeltje moet misschien ooit met oma/opa mee en zij hebben geen isofix).
@klaprooss had of heeft 'm!

Verder waren wijtevreden over Tobi. Maar als je met zo'n jonkie naar een groep 1 stoel gaat zou ik denk ik voor een 2richtingenstoel gaan. En daar heb ik (nog) geen ervaring mee.
pi_185379262
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 20:38 schreef SacreCoeur het volgende:
Heeft iemand ervaring met de maxi cosi Opal?
Ik zag hem op babyvalue maar de stoel wordt nergens anders verkocht? waarom niet?
Ben er een beetje over aan het googlen alleen kan er vrij weinig over vinden (of ik kijk niet goed).

Wij moeten zo zachtjes aan over naar een groep 1 stoeltje.
Pré is veilig & een goede ligstand van de stoel.

Iemand suggesties?
Qua budget dacht ik zo aan 250,- en bevestiging dmv gordel (stoeltje moet misschien ooit met oma/opa mee en zij hebben geen isofix).
Wij hebben de opal. Ik zat met dezelfde vraag. Het is een stoel waar in Nederland geen markt voor was vertelde maxi cosi België mij. In België en de uk werden/worden ze wel verkocht. Gewoon een prima veilige stoel. Je kan de opal wel huren bij maxi cosi NL voor kindjes met heup dysplasie omdat je de zitting kan verbreden.
♥ J & S
  maandag 4 maart 2019 @ 11:56:28 #70
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185380802
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 10:14 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Wij hebben de opal. Ik zat met dezelfde vraag. Het is een stoel waar in Nederland geen markt voor was vertelde maxi cosi België mij. In België en de uk werden/worden ze wel verkocht. Gewoon een prima veilige stoel. Je kan de opal wel huren bij maxi cosi NL voor kindjes met heup dysplasie omdat je de zitting kan verbreden.
Oké apart, waarom daar wel en hier niet vraag ik me dan af :P maarja.

Volgens mij is het de enige achterwaartse stoel met gordelbevestiging?
En zou je de stoel opnieuw kopen of voor een andere gaan?
pi_185386093
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 11:56 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Oké apart, waarom daar wel en hier niet vraag ik me dan af :P maarja.

Volgens mij is het de enige achterwaartse stoel met gordelbevestiging?
En zou je de stoel opnieuw kopen of voor een andere gaan?
Wij hadden in onze vorige auto geen isofix en idd om die reden deze stoel gekozen + dat het een 0-2 groep stoel is dat vond ik wel chill.
Nu we isofix hebben zou ik denk ik voor isofix kiezen maar dat is puur alleen op basis van het installeren ook zal ik dan niet kiezen voor een groep 0-2 stoel want duur met isofix :+ .
♥ J & S
  maandag 4 maart 2019 @ 18:54:38 #72
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185388206
Duidelijk :)

Ik wil ook liever isofix.
Heb t ook met de pebble, maar die kun je ook met gordel vastmaken voor in een andere auto.

Dus ben er nog niet zeker over of ik rekening ga houden met opa/oma :D
Zit nu te kijken naar de milofix en ook daar is weinig over te vinden.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 12:30:47 #73
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186828511
Zo, ik kick deze even omhoog :)

Ik krijg onze kleine man (2jr 8 mnd, 105 cm en 15++ kg schat ik) inmiddels lastig in de maxi-cosi Pearl op de familyfix gewurmd, dus tijd voor iets anders - vooral lager. Het zou erg fijn zijn als hij er zelf in kan stappen, vanwege mijn rug. Nu was ik enthousiast over de maxi-cost axiss, alleen ik zie dat hij daar eigenlijk ook al bijna te groot/lang voor is.

Iemand suggesties voor een fijne lagere stoel waar ze makkelijk zelf in kunnen klimmen? Hij is nog geen 135 cm, dus ik wil wel een goedgekeurd kinderzitje, maar dus wel eentje waar hij wel weer eventjes mee vooruit kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 14-05-2019 12:43:29 ]
  dinsdag 14 mei 2019 @ 12:36:35 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_186828604
Maxi cosi Rodi.

Max is snel oud geworden trouwens! :o bijna 4 al.

Waarom kan hij btw zelf niet in de Pearl klimmen?
KuikenGuppy
pi_186828662
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 12:30 schreef Quoi het volgende:
Zo, ik kick deze even omhoog :)

Ik krijg onze kleine man (3jr 8 mnd, 105 cm en 15++ kg schat ik) inmiddels lastig in de maxi-cosi Pearl op de familyfix gewurmd, dus tijd voor iets anders - vooral lager. Het zou erg fijn zijn als hij er zelf in kan stappen, vanwege mijn rug. Nu was ik enthousiast over de maxi-cost axiss, alleen ik zie dat hij daar eigenlijk ook al bijna te groot/lang voor is.

Iemand suggesties voor een fijne lagere stoel waar ze makkelijk zelf in kunnen klimmen? Hij is nog geen 135 cm, dus ik wil wel een goedgekeurd kinderzitje, maar dus wel eentje waar hij wel weer eventjes mee vooruit kan.
Jullie mannetje is geen 3jr8mnd toch?
Ben je niet ‘gewoon’ toe aan een groep 2 stoel? De meeste mogen vanaf 15 kilo.

Wij zijn voor Twix (die nog niet aan die gewichtsklasse voldoet) gegaan voor een groep 1, 2, 3 stoel. Hij zit nu dus nog vast met een vijfpuntsgordel (groep 1 stoel) maar als hij straks zwaar genoeg is, maak je er een groep 2 stoel van.

Google maar eens op:
Britax Romer Advansafix
Britax Romer Evolva
Maxi Cosi Titan
Chicco Youniverse

Dat zijn allemaal groep 1, 2, 3 stoelen.

Je hebt ook veel groep 2 stoelen. Ik denk dat jouw mannetje daar qua formaat ook al in mag. Bijvoorbeeld de:
Britax Romer Kid
Maxi Cosi Rodi

Ik zou nu geen Axiss of Tobi meer kopen voor hem, dan moet je over een jaar weer iets nieuws.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 12:49:36 #76
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186828803
Oeps, Max is 2 jr en 8 mnd :D :D Net ook op een basisschool geweest voor 'm, dus misschien was hij in mijn hoofd eventjes bijna 4.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 12:36 schreef Burdie het volgende:
Maxi cosi Rodi.

Max is snel oud geworden trouwens! :o bijna 4 al.

Waarom kan hij btw zelf niet in de Pearl klimmen?
Dat ding zit zo bovenop die familyfix best hoog en de plek waar hij zit is echt krap.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 12:39 schreef Malteser het volgende:
Ben je niet ‘gewoon’ toe aan een groep 2 stoel? De meeste mogen vanaf 15 kilo.

Ja, dat vroeg ik me dus even af. Ik vind het idee van een vijfpuntsgordel toch nog wel zo prettig. Ik ga eens kijken naar die 1 2 3 stoelen, thanks :)
pi_186831259
Ik vond de overgang van een 5puntsgordel naar 3punts echt enorm. Kindje heeft ineens zoveel meer bewegingsvrijheid (en die van mij gebruikt die ook maximaal door van links naar rechts te hangen enzo). Dus ik zou echt wel een 5punts aanraden ja.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 mei 2019 @ 12:10:54 #78
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_187001294
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 21 mei 2019 @ 21:54:45 #79
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187012837
Pfew, gelukkig dus niet onze pas aangeschafte :P

Inmiddels zit de kleine grote peuter naar alle tevredenheid in een Maxi-Cosi Rodi XP. Gordelbeschermer los erbij gekocht wel.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 22:06:14 #80
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187013125
quote:
De filmpjes in de testresultaten :X laten wat mij betreft nog maar eens zien dat, ondanks dat familie het overdreven gedoe vindt, mijn slungel van 1.40m met goede reden gewoon nog lekker in zijn maxi cosi rodifix airprotect blijft zitten zolang het nog past.

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 23-05-2019 10:13:55 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 22 mei 2019 @ 21:39:41 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187034014
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 22:06 schreef laziness het volgende:

[..]

De filmpjes in de testresultaten :X laten wat mij betreft nog maar eens zien dat, ondanks dat familie het overdreven gedoe vindt, mijn slungel van 1.40m met goede reden gewoon nog lekker in zijn maxi cosi rodifix blijft zitten zolang het nog past.
Ik heb de rodifix pas uit de auto gehaald, nou heb ik ook geen isofix in de auto, maar het hoofdgedeelte komt nu boven de hoofdsteunen achterin uit, en gezien die onderdeel zijn van de constructie waar de auto op steunt als de auto op de kop komt te liggen (cabrio), leek het me veiliger hem zonder te vervoeren, en eigenlijk zou ik voor achterin het liefst een gordelverkleiner hebben, zodat hij helemaal niet meer op een verhoger hoeft te zitten.
We gebruiken nu allen het zitverhogerdeel van de Romer Kid nog, dat is ook stukken makkelijker van voor naar achter verplaatsen.

Ik merk overigens al geruime tijd dat klasgenoten het maar raar vinden, nog steeds een kinderzitje in de auto.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 22 mei 2019 @ 22:26:11 #82
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_187035347
Klopt. Hier de oudste van 9 ook nog gewoon in stoel. Ze vinden het zelf ook lekkerder zitten. Dus dan vind ik het natuurlijk ook prima. :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_187042014
Ik heb net onze 2-jarige in een Rodifix. 2-jarige reus van 16 kilo en bijna een meter, dat dan weer wel.
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 23 mei 2019 @ 09:31:22 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187042436
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 08:53 schreef Messina het volgende:
Ik heb net onze 2-jarige in een Rodifix. 2-jarige reus van 16 kilo en bijna een meter, dat dan weer wel.
Oh, dan kan ik de Rodifix misschien sneller voor de kleinzoon gebruiken dan ik gedacht had :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187042504
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 09:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, dan kan ik de Rodifix misschien sneller voor de kleinzoon gebruiken dan ik gedacht had :D
Als de oren tussen de hoofdsteun zitten is het goed, aldus Maxi Cosi ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 23 mei 2019 @ 09:41:05 #86
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187042576
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 22:06 schreef laziness het volgende:

[..]

De filmpjes in de testresultaten :X laten wat mij betreft nog maar eens zien dat, ondanks dat familie het overdreven gedoe vindt, mijn slungel van 1.40m met goede reden gewoon nog lekker in zijn maxi cosi rodifix blijft zitten zolang het nog past.
Ik vind jou wel een beetje een dramaqueen hoor :X
  donderdag 23 mei 2019 @ 09:42:28 #87
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187042595
Wij hebben een tweedehands Maxi-Cosi Rodifix Airprotect gekocht. In nieuwstaat en alles gechecked uiteraard. Moet er nu nog één bij hebben voor de andere auto. Dus als iemand er nog een in de aanbieding heeft? :P
  donderdag 23 mei 2019 @ 10:14:49 #88
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187042991
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 09:35 schreef Messina het volgende:

[..]

Als de oren tussen de hoofdsteun zitten is het goed, aldus Maxi Cosi ;)
En minimaal 15 kilo toch?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187043017
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 09:42 schreef leolinedance het volgende:
Wij hebben een tweedehands Maxi-Cosi Rodifix Airprotect gekocht. In nieuwstaat en alles gechecked uiteraard. Moet er nu nog één bij hebben voor de andere auto. Dus als iemand er nog een in de aanbieding heeft? :P
Wat check je dan? Want aan een stoeltje wat uit een total loss wrak is gehaald zie je potentiaal aan de buitenkant helemaal niets.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_187044120
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2019 10:14 schreef laziness het volgende:

[..]

En minimaal 15 kilo toch?
Correct! Hoewel 14.9 kilo niet zoveel uit zal maken als je een lang, dun kind hebt, gok ik :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_187044206
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 10:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Wat check je dan? Want aan een stoeltje wat uit een total loss wrak is gehaald zie je potentiaal aan de buitenkant helemaal niets.
Voor mensen die het niet weten: Maxi Cosi heeft een omruil-service, mocht je een ongeval hebben gehad.
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 23 mei 2019 @ 12:38:03 #92
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187045230
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 10:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Wat check je dan? Want aan een stoeltje wat uit een total loss wrak is gehaald zie je potentiaal aan de buitenkant helemaal niets.
Bekleding eraf, scharnieren, beschadigingen, eigenlijk alles wat je kunt checken.
En waar ik persoonlijk wel waarde aan hecht is het soort persoon waar je van koopt. Dit was bij een villa met dikke Mercedes E-klasse station voor de deur. En nette mensen. Dan geloof ik het wel hoor.
  donderdag 23 mei 2019 @ 12:38:26 #93
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187045241
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 11:35 schreef Messina het volgende:

[..]

Voor mensen die het niet weten: Maxi Cosi heeft een omruil-service, mocht je een ongeval hebben gehad.
Wist ik niet, thanks!
pi_188544395
Met een enorme kick...
Ik heb een vraag. Vanaf 1,35m hoeven kinderen niet meer in de autostoel. Vanwaar dit afkappunt? Is het omdat de romp dan lang genoeg is, of omdat ze dan met de benen bij de grond kunnen?

En hoe zit dat met voorin zitten en de airbag?

Ik krijg dit niet voor elkaar met Google. Ik kan wel vinden dat voorin de airbag uit moet, maar weet niet vanaf welke lengte dit dan weer niet meer nodig is.
Help?! :D
Trotse mama van 2 :)
pi_188546142
De gordel zit goed bij de schouder vanaf 1.35 lengte. ;) Daarom is die grens er.

De airbag moet uit bij achterwaarts vervoer, mag aan (moet niet ;)) bij voorwaarts vervoer. Dit geldt al voor kinderen in autostoel.
Ik vervoer mijn reus voorin met de airbag uit, omdat hij vrij laag zit in de Rodifix, ver onder de hoofdsteun (waar de airbag op gericht staat, give or take).
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:00:27 #96
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_188546641
Men raadt wel aan te kijken naar hoe de gordel valt. Zit deze nog niet goed is een zitverhoger nog steeds aan te raden ongeacht de lengte.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:04:50 #97
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188546771
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 21:44 schreef Messina het volgende:
De gordel zit goed bij de schouder vanaf 1.35 lengte. ;) Daarom is die grens er.

De airbag moet uit bij achterwaarts vervoer, mag aan (moet niet ;)) bij voorwaarts vervoer. Dit geldt al voor kinderen in autostoel.
Ik vervoer mijn reus voorin met de airbag uit, omdat hij vrij laag zit in de Rodifix, ver onder de hoofdsteun (waar de airbag op gericht staat, give or take).
Ik las laatst een blog of zoiets van een politieagent waarin hij juist aangaf dat er kinderen onnodig zwaargewond raken doordat de airbag niet uit wordt gezet voorin en de kracht van zo'n ding veel te groot is voor het gezicht / hoofd van een kind. Alleen stond er helaas verder ook niet echt concrete informatie over wanneer het nou wel mag. Ik heb soms mijn zesjarige zoon (118 cm) voorin op een stoelverhoger als ik naast mijn eigen kinderen nog enkele andere kinderen ergens heen moet vervoeren. Mijn stelregel is daarbij wel alleen binnen het dorp (al ben ik daar wel eens van afgeweken), en sowieso niet op de snelweg.

Maar die blog heeft me dus wel aan het twijfelen gebracht.
pi_188547024
Op de site van de ANWB staat dat het raadzaam is om de airbag alsnog uit te zetten en, als dat niet kan, de stoel zo ver mogelijk naar achteren te zetten.

Toevallig laatst nog opgezocht, omdat de kleuter voorin moest bij onze roadtrip zodat ik naast de krijsende baby kon zitten om die wat te bedaren :')
pi_188547078
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 22:04 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik las laatst een blog of zoiets van een politieagent waarin hij juist aangaf dat er kinderen onnodig zwaargewond raken doordat de airbag niet uit wordt gezet voorin en de kracht van zo'n ding veel te groot is voor het gezicht / hoofd van een kind. Alleen stond er helaas verder ook niet echt concrete informatie over wanneer het nou wel mag. Ik heb soms mijn zesjarige zoon (118 cm) voorin op een stoelverhoger als ik naast mijn eigen kinderen nog enkele andere kinderen ergens heen moet vervoeren. Mijn stelregel is daarbij wel alleen binnen het dorp (al ben ik daar wel eens van afgeweken), en sowieso niet op de snelweg.

Maar die blog heeft me dus wel aan het twijfelen gebracht.
Precies dit! Dat heb ik ook gelezen...

En die 135 cm is leuk, maar mijn dochter en mijn nichtje zijn even lang en als je ze naast elkaar zet zie je meteen dat de één een veel langere romp heeft en de ander juist veel langere benen... Dat zit gordelwijs dus heel anders :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_188551001
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 22:04 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik las laatst een blog of zoiets van een politieagent waarin hij juist aangaf dat er kinderen onnodig zwaargewond raken doordat de airbag niet uit wordt gezet voorin en de kracht van zo'n ding veel te groot is voor het gezicht / hoofd van een kind. Alleen stond er helaas verder ook niet echt concrete informatie over wanneer het nou wel mag. Ik heb soms mijn zesjarige zoon (118 cm) voorin op een stoelverhoger als ik naast mijn eigen kinderen nog enkele andere kinderen ergens heen moet vervoeren. Mijn stelregel is daarbij wel alleen binnen het dorp (al ben ik daar wel eens van afgeweken), en sowieso niet op de snelweg.

Maar die blog heeft me dus wel aan het twijfelen gebracht.
Ja, er is volgens mij nergens een duidelijke richtlijn aan of uit. Ik las zelfs dat het kan verschillen per ongeval, maar dat weet je natuurlijk niet van tevoren. :{

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 22:14 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Precies dit! Dat heb ik ook gelezen...

En die 135 cm is leuk, maar mijn dochter en mijn nichtje zijn even lang en als je ze naast elkaar zet zie je meteen dat de één een veel langere romp heeft en de ander juist veel langere benen... Dat zit gordelwijs dus heel anders :D
Mijn zoontje heeft bovenlijf maat 110/116, en benen maat 104. _O-
Maar goed, er moet natuurlijk ergens een grens zijn, en die is blijkbaar bij 135cm. En als de ouders dan ook wat gezond verstand hebben... ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_188562178
Wel, ik heb de anwb en Toyota gebeld. Conclusie: madam van anwb kan vooral goed de website voorlezen :o
De meneer van Toyota zei wel dat het van belang is dat het kind met de benen bij de grond kan. Maar ook zeker dat de gordel niet in de nek snijdt.

En inderdaad, voorin airbag uit en anders stoel helemaal naar achteren.

Dus madam zit per vandaag zonder autostoeltje. Mijlpaal! Geen autostoeltjes meer! *O*
Trotse mama van 2 :)
pi_192684743
Even een kick van mijn kant.

Hoewel ik (nog) niet zwanger ben, hoop ik natuurlijk dat dat toch nog een keer kan gebeuren.

Maar ik mag van mijn werkgever een nieuwe auto uitzoeken, en dan probeer ik het liefst toch een beetje rekening te houden met de (nabije) toekomst.

En vooral mbt de kofferbakruimte. Wat is jullie ervaring met de kofferbakruimte? Hoe groter hoe beter? Of zie het vooral als het past, dan past het.
Ik twijfel namelijk tussen de keuze van een sedan of een station. Voordeel van station is dat je in de hoogte nog wat meer spullen kwijt kunt. Maar zowel sedan als station zijn qua kofferbakruimte groot zat om er kinderwagens enzo in kwijt te kunnen.

Ga ik dan voor mooi want als een kinderwagen past dan is het wel prima. Of is functioneel met meer volume van kofferbak toch wel erg praktisch als je de ideale keuze mag maken?
pi_192684862
Er zijn grote auto's waarvan de kofferbak uiteindelijk best onpraktisch is bij een bepaalde kinderwagen en er zijn kleine auto's waar prima een specifiek uitgekozen kinderwagen in past. Ik zou me daar niet al te druk om maken. Wel vind ik een vijf deurs veel handiger dan een drie deurs. Maar met mijn drie deurs is het ook te doen.
pi_192685030
Maar prop je alleen je kinderwagen in de achterbak? Of gaat er nog 20kg aan extra bagage mee?
Missen mensen de grotere en praktische kofferbak of valt het wel mee?
pi_192685115
Wij hebben een touran, en daar ben ik blij mee. Kinderwagen komt vrijwel nooit mee, maar als ze wat groter worden loopfietsjes etc, en voor een reis gaat er toch wel wat meer mee. Maar goed, hiervoor hadden we een golf, en ook dat was geen probleem.
  zaterdag 18 april 2020 @ 15:56:28 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_192685132
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 15:48 schreef MiNi1981 het volgende:
Maar prop je alleen je kinderwagen in de achterbak? Of gaat er nog 20kg aan extra bagage mee?
Missen mensen de grotere en praktische kofferbak of valt het wel mee?
Ik heb een flinke (station)kofferbak en die is vooral fijn bij weekboodschappen, tripjes Ikea en hornbach en weekendjes weg. Als je de ruimte nu niet mist hoef je met een kind ook niet meteen voor xxl te gaan.

Het ligt ook een beetje aan je lifestyle. Voor een uurtje koffie bij opa en oma hoef je niet veel mee te zeulen, voor een lang weekend opa en oma wat meer.
Een kinderwagen is tegenwoordig zó compact in te klappen dat die echt wel in een klein autootje passen. En dan kunnen je kind en je luiertas er ook wel prima bij ;)
disclaimer
pi_192685483
Thanks all!
Kan ik weer wat verder puzzelen.

Beide opties zijn zo te horen prima te doen. Dus dat moet dan wel goed komen 😊
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 18 april 2020 @ 16:27:07 #108
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_192685539
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 15:56 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik heb een flinke (station)kofferbak en die is vooral fijn bij weekboodschappen, tripjes Ikea en hornbach en weekendjes weg. Als je de ruimte nu niet mist hoef je met een kind ook niet meteen voor xxl te gaan.

Het ligt ook een beetje aan je lifestyle. Voor een uurtje koffie bij opa en oma hoef je niet veel mee te zeulen, voor een lang weekend opa en oma wat meer.
Een kinderwagen is tegenwoordig zó compact in te klappen dat die echt wel in een klein autootje passen. En dan kunnen je kind en je luiertas er ook wel prima bij ;)
Dat laatste vooral. Ter beeldvorming mijn kinderwagen gaat in de achterbak van een c1. Toen de wagenpark er nog op zat alleen het frame en de bak op de achterbank. Nu met de zit, geheel in de bak.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_192685656
Ik heb ook een C1, al jaren. Een grotere auto is heel soms handig (bijvoorbeeld bij een trip naar Ikea ofzo), maar verder mis ik het echt niet! De kinderwagen kon altijd achterin, de bak ging dan op de achterbank en de Maxi Cosi naast me op de passagiersstoel (airbag uit). Luiertas kon er dan ook nog wel ergens bij. Ik moest dan wel een wiel van de kinderwagen afhalen overigens.
Daarna snel overgestapt op een draagzak, hoefde er helemaal geen kinderwagen meer mee.

We zijn er ook met z’n drietjes mee naar Zuid-Frankrijk gereden (zonder kinderwagen, met Sjaak in groep 1 stoeltje) voor een vakantie van 3 weken. Paste ook allemaal prima.

Ik denk dat over het algemeen geldt: Hoe groter de auto, hoe meer spullen je meeneemt.
pi_192685748
Goed om te horen! Het verder wel een grote auto, het enige pluspunt van een stationwagen kan ik bedenken wat je ook in de hoogte nog wat kwijt kunt. En daarmee dus meer liters dan in een sedan.

Maar als men hun kinderspullen in een c1 vervoerd krijgen dan moet dat in een grotere auto helemaal lukken 😊.

Ik hou alleen niet zo van hannesen en gedoe. Maar dat zal wel loslopen verwacht ik.
pi_192686201
we hebben een station en stapelen bijna nooit de hoogte in. Niet voor kindgerelateerde zaken tenminste. Wel bij bijvoorbeeld de ikea maar dat heeft niet direct iets met kinderen te maken. Voorheen namen we daarvoor een karretje mee of lieten het bezorgen.

Bij onze oude auto zat de bijrijder met de knieën in het dashboardkastje door het kinderzitje. Te weinig ruimte op de achterbank was een groter struikelblok dan de kofferbakruimte.

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 18-04-2020 23:00:58 ]
  Licht Ontvlambaar zaterdag 18 april 2020 @ 18:43:33 #112
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192687375
De eerste 8 jaar een driedeurs Clio gereden. Ik vond het vooral met de maxicosi en autostoeltjes daarna prettiger omdat ik helemaal in de auto kon ‘staan’ met vastzetten enzo. De kofferbak was ruim genoeg voor de Bugaboo.

Nu rijden we een station :') wel heel gemakkelijk met sportwedstrijden enzo :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_192691063
Ik denk dat het belangrijk is om te bedenken of de auto als gezinsauto gebruikt gaat worden en voor welke doeleinden.
We hebben een kleinere diesel auto die we voor woon-werk verkeer gebruiken en 3 jaar geleden onze grootste auto was. Maar idd zat ik met maxicosi achter me helemaal niet comfortabel en de wagenbak pastte er maar net naast op de achterbank. Voor woon werk is het prima, want niemand op de bijrijderstoel bij halen of brengen naar de opvang en geen kinderwagen mee.

Kort daarna een SUV erbij gekocht zodat de wagenbak ook in de achterbak kon en ik comfortabel kon zitten. ^O^
Echter, wij gaan altijd kamperen en met dakkoffer en 1 kind ging dat net. Straks met 2 kinderen is dat niet meer haalbaar en waren we aan het kijken voor een Passat station. Vooral om te kunnen blijven kamperen met 2 kindjes en dat zou dit jaar met een pasgeborene niet gebeuren. Nu met Corona al helemaal niet dus ik ben heel blij dat we sowieso al hadden besloten de auto nog even uit te stellen.
pi_192691608
Wij hebben een Clio en een Kia Niro. In mijn Clio past de kinderwagen makkelijker :+ .
Als we met zijn 3en weg gaan pakken we wel de Niro, want degene die in de clio voor de kinderstoel zit heeft niet heel veel beenruimte :P
  Licht Ontvlambaar zaterdag 18 april 2020 @ 23:18:05 #115
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192691970
Hebben jullie de kinderstoel achter de bijrijdersstoel staan? Wij zijn zelf maar klein, dus is was altijd plaats genoeg achter de bestuurdersstoel voor dochterlief. Extra binnenspiegeltje erbij en rijden maar :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_192694913
We hebben Ook een panda als daar de maxi-cosi achterin stond kon er niemand meer voor zitten eigenlijk.
  zondag 19 april 2020 @ 07:52:27 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_192694940
Hier heeft het kind gewoon pech met net iets minder royale beenruimte.
Echt een groot issue is het niet, want Volvo, maar ik ga niet opgefrot voorin zitten zodat meneer zeeën van beenruimte heeft.
Als de baby er straks is gaat hij ook over op een Rodi denk ik, als we de auto gebruiken is dat meestal met het hele gezin en een maxi cosi cabrio, axiss en een rodi passen niet op een rij denk ik :P en in een rodi heb je ook meer beenruimte.
disclaimer
pi_192695526
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 23:18 schreef Sjeen het volgende:
Hebben jullie de kinderstoel achter de bijrijdersstoel staan? Wij zijn zelf maar klein, dus is was altijd plaats genoeg achter de bestuurdersstoel voor dochterlief. Extra binnenspiegeltje erbij en rijden maar :)
Ja want achter de bestuurdersstoel paste sowieso niet en bij die plek is het belangrijker om goed te zitten dan bij de bijrijdersstoel.

We hadden de maxi cosi op de isofixbase staan, dat neemt een paar cm meer ruimte in dan met de gordel. De vervolgstoel staat achterwaarts, ook dat neemt meer ruimte in dan vooruit.
Dat is wel een verschil met een aantal jaren geleden, tegenwoordig is bijna alles met isofix en moeten kinderen minimaal tot 15maand maar bij voorkeur zo lang mogelijk achteruit worden vervoerd.

[ Bericht 4% gewijzigd door Elleska op 19-04-2020 09:39:42 ]
  Licht Ontvlambaar zondag 19 april 2020 @ 09:58:34 #119
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192695739
Kijk, ik zit inderdaad niet met achterwaarts vervoeren in mijn hoofd. Er is best wel wat veranderd in die 15 jaar :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_192695763
Met goed passen en meten past alles :P
Wij hebben in onze Skoda Kamiq 2 stoeltjes en een zitverhoger achterin, past !

In de Octavia gaay hey iets makkelijker :P

In de Clio estate daarintegen... :N
Ik was hier...
  zondag 19 april 2020 @ 10:11:10 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_192695837
Ja dat achterwaarts is leuk en aardig maar het past niet in mijn auto, dus ze gaan na de groep 0 stoel lekker voorwaarts. Zit ook geen isofix in mijn bakblik verder.
disclaimer
  zondag 19 april 2020 @ 10:11:53 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_192695847
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:01 schreef Nismo91 het volgende:
Met goed passen en meten past alles :P
Wij hebben in onze Skoda Kamiq 2 stoeltjes en een zitverhoger achterin, past !

In de Octavia gaay hey iets makkelijker :P

In de Clio estate daarintegen... :N
Nou spreek je jezelf dus keihard tegen in 1 en dezelfde post :')

Of wilde je pochen met 3 auto's?

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 19-04-2020 10:19:59 ]
disclaimer
pi_192696406
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 10:11 schreef SQ het volgende:
Ja dat achterwaarts is leuk en aardig maar het past niet in mijn auto, dus ze gaan na de groep 0 stoel lekker voorwaarts. Zit ook geen isofix in mijn bakblik verder.
Als het niet kan dan kan het niet. Maar als er zoals MiNi1981 nog een auto moet kiezen dan kan het wel iets zijn om mee te nemen in de keuze.

Voor mijn ouders het ik ook een zitje gezocht zonder isofix en die kan ook niet achterwaarts. Die stoeltjes zijn er nog wel maar de keuze wordt rap kleiner had ik het idee.
pi_192696602
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 10:11 schreef SQ het volgende:

[..]

Nou spreek je jezelf dus keihard tegen in 1 en dezelfde post :')

Of wilde je pochen met 3 auto's?
Nee die clio hebben wij niet meer wat moet ik met 3 van zo’n auto’s :P

In die clio zat er eentje voorin en de ander propte zich op de achterbank...

Dus het past wel maar niet top.
Ik was hier...
pi_193533715
Wij willen binnenkort gaan kijken voor een volgende autostoel. Baby is nu bijna 7 maanden en past nog goed in de pebble maar we halen de mc er steeds minder vaak uit (alleen bij het kdv). Het idee is een stoel te kopen die van geboorte/paar maanden tot 4 jaar kan en zijwaarts kan draaien zodat het uithalen makkelijker gaat. Dan zouden we de stoelen een tijdje parallel gebruiken in 2 auto's.
Iemand tips waar we op moeten letten? Welk merk is een aanrader? We gaan binnenkort wel naar een winkel om een beetje te passen maar met een baby die snel gaat mopperen als iets te lang duurt willen we dat graag zo kort mogelijk houden :)
pi_193534378
Als eerst kijken welke bevestigingsopties je hebt.
Isofix vermoed ik maar heb je ook een Top Tether punt aan de achterkant van de rugleuning?

Die laatste heeft onze auto niet waardoor meerdere draaibare stoeltjes al af vielen.
Uiteindelijk uitgekomen op de Britax-Romer Dualfix M
pi_193535135
We hebben idd isofix en top tether in de auto. Dan is er best veel te kiezen.
pi_193540223
Ik vond het toendertijd nog best spannend om over te stappen op zo'n 0/1 stoel als jij noemt. Mijn kind was 'al' 13 maanden toen we overgingen en de slaapstand van de nieuwe stoel was veel minder liggend en zorgde veel meer voor een hangend hoofdje als hij in slaap viel.
  maandag 8 juni 2020 @ 19:13:34 #129
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_193541050
https://cybex-online.com/nl-nl/autostoelen/sironasisize

Heel tevreden over deze, goede slaapstand ook, geen hangend hoofdje _O_ in tegenstelling tot de maxi cosi mee groei stoel die we eerst probeerde, gelukkig kon die terug, hij zat er erg ongelukkig in.

Hij heeft tot ruim 2,5 achterwaarts gezeten. Toen werd het wat krap en ging het helemaal niet meer toen hij achter de bestuurder moest komen door de maxi cosi aan de andere kant.
pi_193542891
Bedankt voor de tip, ga ik onthouden.

We zijn sowieso van plan om bij Babypark ofzo te gaan passen. Als er geen fijn zit dan wachten we nog even.
pi_194539346
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:52 schreef Bottoms_up het volgende:
Bedankt voor de tip, ga ik onthouden.

We zijn sowieso van plan om bij Babypark ofzo te gaan passen. Als er geen fijn zit dan wachten we nog even.
Even een kick, was benieuwd welke je nu uiteindelijk hebt gekocht! Net even wezen passen bij babypark en T zat verrassend goed in de Britax Romer Dualfix M vergeleken met de Cybex (we hebben nu de cloud q). Ook fijn dat er een goede slaapstand in zit en draaibaar is. Deze toch maar besteld..
Shine bright like a diamond.
pi_194539871
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 16:50 schreef June. het volgende:

[..]

Even een kick, was benieuwd welke je nu uiteindelijk hebt gekocht! Net even wezen passen bij babypark en T zat verrassend goed in de Britax Romer Dualfix M vergeleken met de Cybex (we hebben nu de cloud q). Ook fijn dat er een goede slaapstand in zit en draaibaar is. Deze toch maar besteld..
We zijn toevallig vorige zaterdag naar Babypark geweest (airco!) en heel toevallig dezelfde gekocht. Heel onverwacht want wij hadden gedacht smal kind, een wat smallere stoel zoals de nuna rebl plus of de joie 360. Wij hebben geprobeerd:
- Maxi Cosi mica: meh
- Nuna rebl plus: nagenoeg geen ligstand. Hij zat ook duidelijk niet comfortabel
- joie 360: instant huilen. Pass
- cybex sirona: blije baby maar minder blije ouders. Moet altijd rechtop om te draaien.

We zagen een gelukkig kind in de dualfix dus onmiddellijk meegenomen.
pi_194540019
De Dualfix bevalt ons ook nog steeds heel goed.
L zit met zijn 95cm nog steeds achteruit en hij zit en slaapt uitstekend in de stoel.
Enige wat de stoel nog fijner zou maken zijn gordels die openklappen (of hoe moet je dat noemen, zoals bijvoorbeeld de maxi cosi tobi).

Tip: stop de handleidingen niet achterin in de daarvoor bestemde houder. Bij ons zat vorige week de gordel vast in het boekje waardoor de gordel niet goed kon worden aangetrokken.
pi_194542064
Wij hebben nummer twee op komst (nog heel pril maar toch al aan t nadenken), maar nummer 1 is dus 5 jaar geleden...

Wat we nog hebben:
Een maxi cosi city
Een family base voor de maxi cosi
Een maxi cosi tobi
Een maxi cosi rody waar 5yo nog in zit.

We hebben nu wel een auto met isofix achterin, dus ik overweeg om een base te kopen waar de city op kan en de family base te bewaren om voorin te gebruiken met de gordel als ik alleen langer moet rijden met baby.

Maar, voldoen deze stoeltjes nog aan de eisen? Is er uberhaupt nog een base die op de city past? En de tobi die wij hebben kan volgens mij sowieso alleen met de gordel. Vraag me nu heel erg af of alles nog veilig genoeg is maar als ik t geld kan uitsparen dan doe ik dat liefst wel...
Kwak
pi_194543239
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 17:44 schreef Elleska het volgende:
De Dualfix bevalt ons ook nog steeds heel goed.
L zit met zijn 95cm nog steeds achteruit en hij zit en slaapt uitstekend in de stoel.
Enige wat de stoel nog fijner zou maken zijn gordels die openklappen (of hoe moet je dat noemen, zoals bijvoorbeeld de maxi cosi tobi).

Tip: stop de handleidingen niet achterin in de daarvoor bestemde houder. Bij ons zat vorige week de gordel vast in het boekje waardoor de gordel niet goed kon worden aangetrokken.
Thanks voor de tip!

@kwakz0r onze cybex is tweedehands. En wat ik vorig jaar tegenkwam bij de zoektocht was dat het plastic/piepschuim naar verloop van tijd (aantal jaar) in kwaliteit achteruit gaat.
Shine bright like a diamond.
pi_194543808
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 19:57 schreef kwakz0r het volgende:

Maar, voldoen deze stoeltjes nog aan de eisen? Is er uberhaupt nog een base die op de city past? En de tobi die wij hebben kan volgens mij sowieso alleen met de gordel. Vraag me nu heel erg af of alles nog veilig genoeg is maar als ik t geld kan uitsparen dan doe ik dat liefst wel...
De Tobi is nog steeds een van de beste opties zonder isofix.
Die hebben we eind vorig jaar nog gekocht voor mijn ouders omdat hun 2e auto en de camper geen isofix hebben.

De maxi cosi citi past op geen enkele base is mij destijds verteld :?
Edit: https://www.maxi-cosi.nl/base-compatibility-overzicht
pi_194543846
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 19:57 schreef kwakz0r het volgende:
Wij hebben nummer twee op komst (nog heel pril maar toch al aan t nadenken), maar nummer 1 is dus 5 jaar geleden...

Wat we nog hebben:
Een maxi cosi city
Een family base voor de maxi cosi
Een maxi cosi tobi
Een maxi cosi rody waar 5yo nog in zit.

We hebben nu wel een auto met isofix achterin, dus ik overweeg om een base te kopen waar de city op kan en de family base te bewaren om voorin te gebruiken met de gordel als ik alleen langer moet rijden met baby.

Maar, voldoen deze stoeltjes nog aan de eisen? Is er uberhaupt nog een base die op de city past? En de tobi die wij hebben kan volgens mij sowieso alleen met de gordel. Vraag me nu heel erg af of alles nog veilig genoeg is maar als ik t geld kan uitsparen dan doe ik dat liefst wel...
Mc niet voorin alleen als er geen airbag in zit.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 13 augustus 2020 @ 22:04:33 #138
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_194544255
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:40 schreef F_r het volgende:

[..]

Mc niet voorin alleen als er geen airbag in zit.
Of als je hem uitschakelt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_194544448
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 22:04 schreef Ynske het volgende:

[..]

Of als je hem uitschakelt
En toch wordt dat ook afgeraden want je weet nooit of hij echt uit staat
pi_194550185
Bedenk ik mij net: gebruik je in zo'n grotere autostoel in de winter ooit nog een voetenzak of is dat echt een babyding?
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:38:29 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_194550332
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 10:30 schreef Bottoms_up het volgende:
Bedenk ik mij net: gebruik je in zo'n grotere autostoel in de winter ooit nog een voetenzak of is dat echt een babyding?
Nee, da's echt een babyding.
Er zijn wel slaapzakken te koop met gordelopeningen, de gedachte is dan dat je ze uit de auto zo in bed over kan leggen na een late rit, maar volgens mij werkt dat voor geen meter :')
disclaimer
pi_194550449
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 10:38 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee, da's echt een babyding.
Er zijn wel slaapzakken te koop met gordelopeningen, de gedachte is dan dat je ze uit de auto zo in bed over kan leggen na een late rit, maar volgens mij werkt dat voor geen meter :')
Ok, thanks. Volgens mij hebben we zo'n slaapzakken die in de autostoel kunnen (met 3 ritsen) maar onze baby wordt wakker als we de oprit oprijden, dus dat proberen we nog niet eens.
pi_194550712
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 10:38 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee, da's echt een babyding.
Er zijn wel slaapzakken te koop met gordelopeningen, de gedachte is dan dat je ze uit de auto zo in bed over kan leggen na een late rit, maar volgens mij werkt dat voor geen meter :')
Onze oudste trapte daar wel in! *O* half slaperig er uit, tiet er in, in z’n bed ^O^ 8-)
pi_194550737
Oh en verder team geen voetenzak. Veeeeel te warm. Voor de echte koude dagen hadden we een wollen (gehaakt) dekentje O+
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:06:55 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_194550758
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:04 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Onze oudste trapte daar wel in! *O* half slaperig er uit, tiet er in, in z’n bed ^O^ 8-)
Ja maar die tiet is wel een zeer belangrijk niet te onderschatten detail in dit verhaal :P
disclaimer
pi_194551610
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:06 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja maar die tiet is wel een zeer belangrijk niet te onderschatten detail in dit verhaal :P
True :+ maar hij werd zo maar amper wakker (soms helemaal niet) en anders is het slaapzak aan doen toch een extra handeling. T is zeker geen must maar als ik toch een nieuwe slaapzak moest ging m’n voorkeur wel uit naar eentje met de mogelijkheid ^O^
pi_194567622
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:40 schreef F_r het volgende:

[..]

Mc niet voorin alleen als er geen airbag in zit.
We kunnen de airbag uitzetten ;) zit een schakelaar voor.
Kwak
pi_194567778
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:38 schreef Elleska het volgende:

[..]

De Tobi is nog steeds een van de beste opties zonder isofix.
Die hebben we eind vorig jaar nog gekocht voor mijn ouders omdat hun 2e auto en de camper geen isofix hebben.

De maxi cosi citi past op geen enkele base is mij destijds verteld :?
Edit: https://www.maxi-cosi.nl/base-compatibility-overzicht
Mja de base die wij hebben staat al niet meer op t overzicht. Dat was een family base die met een gordel kan.

Ik neig naar toch nieuwe stoeltjes en een isofix base voor achterin. De Tobi is miss nog wel ok, maar we hebben nu isofix en dan gebruik ik het ook liever wel.
Kwak
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:21:14 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_194567806
Ik heb misschien wel interesse in een zo'n gordel base trouwens, Kwak. Als je er toch vanaf wil :+ onze auto heeft nog steeds geen isofix en ik heb al gemerkt dat het vastklikken van de middelste gordel echt geen doen is :')
disclaimer
pi_194568366
Ik heb ook een vraag, met Google vind ik niet echt een eenduidig antwoord, dus graag wat ervaringen. Onze dochter (3j3m) is 15 kilo en 110 cm. We hebben nu de maxi cosi Tobi, volgens de omschrijving is die te gebruiken tot een lengte van 105 cm en 18 kilo. Ze zit er steeds wat minder comfortabel in. Is het verstandig om die 18 kilo aan te houden of zouden jullie qua lengte overstappen?
It's better to regret something you did than something you didn't do
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:37:50 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_194568675
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 11:09 schreef Luke83 het volgende:
Ik heb ook een vraag, met Google vind ik niet echt een eenduidig antwoord, dus graag wat ervaringen. Onze dochter (3j3m) is 15 kilo en 110 cm. We hebben nu de maxi cosi Tobi, volgens de omschrijving is die te gebruiken tot een lengte van 105 cm en 18 kilo. Ze zit er steeds wat minder comfortabel in. Is het verstandig om die 18 kilo aan te houden of zouden jullie qua lengte overstappen?
Ik zou overstappen. Wat een enorm lang kind trouwens :o ter illustratie, mijn zoon van 3 jaar en 5 maanden is 98 centimeter en mijn dochter van 5j10m is 119 cm :D
disclaimer
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:38:15 #152
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194569454
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 11:09 schreef Luke83 het volgende:
Ik heb ook een vraag, met Google vind ik niet echt een eenduidig antwoord, dus graag wat ervaringen. Onze dochter (3j3m) is 15 kilo en 110 cm. We hebben nu de maxi cosi Tobi, volgens de omschrijving is die te gebruiken tot een lengte van 105 cm en 18 kilo. Ze zit er steeds wat minder comfortabel in. Is het verstandig om die 18 kilo aan te houden of zouden jullie qua lengte overstappen?
Wij zijn toen om die reden overgestapt. Zat onze lange vriend ook meteen goed in.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:58:00 #153
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194569725
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 11:09 schreef Luke83 het volgende:
Ik heb ook een vraag, met Google vind ik niet echt een eenduidig antwoord, dus graag wat ervaringen. Onze dochter (3j3m) is 15 kilo en 110 cm. We hebben nu de maxi cosi Tobi, volgens de omschrijving is die te gebruiken tot een lengte van 105 cm en 18 kilo. Ze zit er steeds wat minder comfortabel in. Is het verstandig om die 18 kilo aan te houden of zouden jullie qua lengte overstappen?
Het is ook van belang dat ze veilig in de volgende stoel zitten. Die is vanaf 15 kilo dus dat kan precies.
Wij zijn met een reusje van dezelfde verhoudingen ook overgestapt op die leeftijd.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194570094
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 10:21 schreef SQ het volgende:
Ik heb misschien wel interesse in een zo'n gordel base trouwens, Kwak. Als je er toch vanaf wil :+ onze auto heeft nog steeds geen isofix en ik heb al gemerkt dat het vastklikken van de middelste gordel echt geen doen is :')
Even met man overleggen, weet niet of hij zo happig is op overstappen :+ wat is jouw “deadine” waarvoor je hem nodig hebt?
Kwak
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:37:05 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_194570165
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 13:30 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Even met man overleggen, weet niet of hij zo happig is op overstappen :+ wat is jouw “deadine” waarvoor je hem nodig hebt?
Mijn officiële deadline staat op 5 oktober, maar ik kan behelpen :+
disclaimer
pi_194570181
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 10:19 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Mja de base die wij hebben staat al niet meer op t overzicht. Dat was een family base die met een gordel kan.

Ik neig naar toch nieuwe stoeltjes en een isofix base voor achterin. De Tobi is miss nog wel ok, maar we hebben nu isofix en dan gebruik ik het ook liever wel.
Stom dat hun eigen overzicht niet eens compleet is. Ik kocht de maxi cosi natuurlijk een paar jaar later, dan was die base toen al niet meer te koop terwijl de citi nog wel werd verkocht.

Bij twijfel zou ik voor nieuwe stoeltjes gaan. Al is het alleen maar zodat je jezelf na een ongeluk niet hoeft af te vragen of het anders was gelopen met isofix.
pi_194570227
Zijn er iets van verkoelende stoeltjes zodat mijn kind een tijdje kan zitten zonder dat het te heet wordt?
pi_194570265
^ onze vorige autostoel had een zomerhoes die luchtiger was. Maar verder is een omklemmend stoeltje altijd heet met dit weer. Lichte kleur bekleding en zorgen voor schaduw.
pi_194574725
Bedankt allemaal! Dan gaan wij ons maar eens oriënteren op een groep 2 stoel. Het is inderdaad een lange,slanke meid.. Heeft ze van d'r vader ;)
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_194793192
Wij willen binnenkort overstappen naar een kinderstoel, maar ik ben even benieuwd naar ervaringen. Ik zie nu een maxi cosi Rodifix in de aanbieding, iemand met ervaringen met deze stoel? T. is 3,5, ongeveer 97 cm en net aan 15 kilo. We hebben isofix in de auto, onze voorkeur gaat daar dus ook naar uit. Zijn er nog andere aanraders die ik moet bekijken?
  zondag 30 augustus 2020 @ 14:45:41 #161
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194794225
Wij hebben de rodifix airprotect al jaren in gebruik voor O. Hij is inmiddels 9 en tegen de 1.50m dus wij zijn wel tevreden :D
Met de isofix zit het goed vast wat een plus is tov een stoeltje met alleen gordel. Die danst door de auto zonder kind.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194794701
Onze rodi zonder isofix is nog nooit omgevallen zonder kind hoor :D
Kwak
  zondag 30 augustus 2020 @ 15:32:07 #163
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194795139
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 15:11 schreef kwakz0r het volgende:
Onze rodi zonder isofix is nog nooit omgevallen zonder kind hoor :D
Omvallen niet nee, dat is ook niet wat ik zei ;) maar wij hadden heel kort een stoeltje zonder isofix en hij schuift wel heen en weer. Ook met wild er in gaan zitten. De rodifix zit gewoon muurvast en dat voelt voor mij persoonlijk net wat prettiger.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194795409
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 15:32 schreef laziness het volgende:

[..]

Omvallen niet nee, dat is ook niet wat ik zei ;) maar wij hadden heel kort een stoeltje zonder isofix en hij schuift wel heen en weer. Ook met wild er in gaan zitten. De rodifix zit gewoon muurvast en dat voelt voor mij persoonlijk net wat prettiger.
Wij hadden geen isofix in de vorige auto dus weinig keuze bij aanschaf ;)
Kwak
  zondag 30 augustus 2020 @ 16:02:38 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_194795920
Ik heb een rodifix airprotect met gordel wegens geen isofix en heb m nog nooit door de auto zitten dansen. Maar wellicht rijd ik gewoon heel braaf in vergelijking met lazi :P

Maar goed, prima stoel dus. Bij deze types komt de veiligheid toch voornamelijk uit de gordel, dus zit er minder verschil tussen dan bij andere stoeltjes. Noud mag over een week of 5 ook over, en die heeft denk ik dezelfde stats als T :) en dan gaat de oudste in de verhoger. Mag officieel nog net niet, maar omdat mijn kinderen lange rompen en korte benen hebben zit het gewoon prima :P

[ Bericht 28% gewijzigd door SQ op 30-08-2020 16:08:26 ]
disclaimer
  zondag 30 augustus 2020 @ 16:12:42 #166
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194796159
Hier ook een Rodifix fan. Als je 'm voor een leuke prijs kunt aanschaffen, zou ik niet nog rondkijken maar dat gewoon doen :).
KuikenGuppy
  zondag 30 augustus 2020 @ 16:16:04 #167
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194796251
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:02 schreef SQ het volgende:
Ik heb een rodifix airprotect met gordel wegens geen isofix en heb m nog nooit door de auto zitten dansen. Maar wellicht rijd ik gewoon heel braaf in vergelijking met lazi :P
:D
Nee die airprotect heeft een zwaarder zitvlak ivm de isofix. Het stoeltje wat we daarvoor met gordel hadden was veel lichter en die schoof dus wat meer.
Dansen was natuurlijk ook wat overdreven hè, maar ik vind het verschil wel merkbaar dus als isofix een optie is zou ik dat altijd doen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194801081
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de Britax Römer Kidfix?
Tijdens het stoelen passen net voor het coronatijdperk leek Twix daar net wat mooier in te zitten maar ik lees hier eigenlijk altijd over Maxi Cosi stoelen.
Twix is nu bijna een meter en weegt 14 kilo, hij zit dus nog altijd in een groep 1 stoel. Maar we willen voorzichtig de aanbiedingen in de gaten gaan houden want we hebben er voor beide auto’s eentje nodig.
pi_194801836
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 20:44 schreef Malteser het volgende:
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de Britax Römer Kidfix?
Wij hebben die. Het was de stoel waar J het mooist in zat. En ik vind het prettig dat er nog een kleine gordelhouder tussen de benen zit als ze nog wat kleiner zijn.
pi_194802375
Thanks voor de ervaringen met de Rodifix! Hij staat vanaf morgen op Vente Exclusieve voor 120 euro, dus ik ga hem aanschaffen!
pi_194803356
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 20:44 schreef Malteser het volgende:
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de Britax Römer Kidfix?
Geen ervaring mee maar lees alvast mee want tot 4 jaar in de huidige stoel gaan we echt niet redden.
De Britax Römer stoeltjes komen beter uit de Autostoeltjestest dan de maxi cosi.
Maxi cosi Rodifix heeft dan weer een slaapstand, die zie ik bij andere stoeltjes niet.
pi_194805195
@Elleska de Kidfix heeft ook een slaapstand.
pi_194805624
Ik vind de slaapstanden van groep 2 stoelen echt niet noemenswaardig.
Wij hebben de Rodi Airprotect en die slaapstand slaat echt nergens op (imo). Iig niet te vergelijken met een groep 1 stoel ;).
pi_194807895
Had op de filmpjes al gezien dat het niet vergelijkbaar is met een groep 1 stoel maar als kinderen al jong over moeten naar de volgende stoel kan dat misschien net het verschil maken?

De overgang van groep 1 naar een groep 2/3 voelt sowieso gigantisch. De groep 1 staat bij L op de hoogste stand, ik dacht dat de stoel nog hoger kon dus dat viel tegen. Hoop maar dat hij wat minder had gaat groeien en misschien zindelijk worden want zonder luier scheelt ook weer wat ruimte. Zo niet dan zal hij voor zijn 3e al over moeten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 31-08-2020 14:25:29 ]
pi_194809930
Voordeel hier is dat Twix over twee weken 5 wordt. Dus van ‘jong over’ is hier geen sprake meer, sowieso blijft hij voorlopig nog in zijn huidige stoel. Maar zo kunnen we de aanbiedingen in de gaten houden.

Dank voor de ervaringen.
  dinsdag 1 september 2020 @ 17:46:16 #176
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_194830879
Wij halen morgen onze nieuwe auto op en hebben dan eindelijk een 5-deurs. Een draaibare autostoel stond al een tijdje op mijn wensenlijst en dat kan nu, maar I. is bijna 2 en volgens mijn lief heeft dat nu nog weinig zin, om een groep 1 stoel te kopen want die zijn draaibaar. Daarboven weet ik eigenlijk niet zeker maar ik dacht van niet. Nou ja, ik weet dus niet wat handig is voor ons. Iemand tips voor waar we het beste naar kunnen zoeken? Groep 2? Groep 1, 2, 3? Draaibaar of is dat helemaal niet zo geweldig als het me lijkt?
  dinsdag 1 september 2020 @ 17:48:42 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_194830906
Meeste kinderen gaan pas tegen de 4 jaar naar een groep 2/3 stoel hoor. Dus zeker wel zinvol. Anders kun je de maxi cosi ook wel overslaan :P
disclaimer
pi_194831219
Zeker geen onzin, vooral niet naar mijn eerdere posten kijken want mijn lange is echt een uitzondering. En zelfs ik zou een groep1 stoel kopen want dat ziet er veel fijner uit en ze kunnen fatsoenlijk in slaap vallen.

Sowieso is groep2 pas vanaf 15 kilo, dat red een bijna 2jarige niet toch?

Ik vind draaibaar zeker zo prettig als vooraf gedacht.
  dinsdag 1 september 2020 @ 18:12:13 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_194831252
Sinds de iSize norm gaat het sowieso niet meer op enkel gewicht ;)

En draaibaar is echt geweldig ja. Zou nooit meer anders willen.
disclaimer
  dinsdag 1 september 2020 @ 18:34:54 #180
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_194831606
Ik ben overtuigd :D. Nu L. nog. Op dit moment hebben wij een groep 1 stoeltje (gekregen van de vriendin van mijn zwager) en ik denk dat hij het daarom niet zo interessant vindt om een andere groep 1 stoel te kopen. Zo nog maar eens even over hebben dan :).
pi_194831648
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:12 schreef SQ het volgende:
Sinds de iSize norm gaat het sowieso niet meer op enkel gewicht ;)

En draaibaar is echt geweldig ja. Zou nooit meer anders willen.
Wat ik kon vinden geldt dat minimum gewicht wel voor de groep2 stoelen. Dat heeft ermee te maken dat kinderen in de normale autogordel zitten en die functioneert niet goed met een lager gewicht ofzoiets.
  dinsdag 1 september 2020 @ 18:38:16 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_194831666
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:37 schreef Elleska het volgende:

[..]

Wat ik kon vinden geldt dat minimum gewicht wel voor de groep2 stoelen. Dat heeft ermee te maken dat kinderen in de normale autogordel zitten en die functioneert niet goed met een lager gewicht ofzoiets.
Ja klopt, minimum gewicht. Maar veel mensen verwarren dat met "vanaf dit gewicht moet je over".
Vaak zat meegemaakt helaas :')

Dus eerst naar lengte kijken en dan pas naar het gewicht.
disclaimer
pi_194831736
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:38 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja klopt, minimum gewicht. Maar veel mensen verwarren dat met "vanaf dit gewicht moet je over".
Vaak zat meegemaakt helaas :')
Ja die mensen ken ik ook.
Dat is alleen het omgekeerde van wat ik schreef. Helsinki had het over een groep 2 stoel en naar mijn idee is dat sowieso geen optie wegens dat minimum gewicht van 15 kilo.
  dinsdag 1 september 2020 @ 18:49:48 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_194831824
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:42 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ja die mensen ken ik ook.
Dat is alleen het omgekeerde van wat ik schreef. Helsinki had het over een groep 2 stoel en naar mijn idee is dat sowieso geen optie wegens dat minimum gewicht van 15 kilo.
K zeg het er alleen even bij omdat veel mensen het dus niet zo interpreteren he. Ik viel je dus niet aan. Of af. Ofzo.
disclaimer
  vrijdag 4 september 2020 @ 09:55:46 #185
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_194878983
L. blijft erbij dat ons kind lang is en we beter dan of een 1,2,3 stoel kunnen kopen of nog even wachten en dan een groep 2/3 kopen. Deze die we nu hebben is prima, zit ie goed in maar niet draaibaar. Ik heb het idee dat we echt niet zomaar af zijn van de groep 1 stoel maar krijg hem niet overtuigd :')
pi_196156807
Ouders met drie kinderen op de achterbank, welke combinatie van stoeltjes hebben jullie?
Wij moeten voor de oudste op zoek naar een nieuwe stoel, groep 2/3. Hebben nu twee kindjes, maar met het oog op verdere gezinsuitbreiding op niet al te lange termijn zijn we op zoek naar een smalle groep 2/3 stoel. Zodat de kans het grootst is dat het mss ooit op één of andere manier op onze (doorsnee maat) achterbank gaat passen... :X
Ik had de Besafe izi flex fix (oid, 44 cm breed) al op het oog, maar die scoort weer wat minder op veiligheid... Iemand nog specifieke ideeën?
  maandag 9 november 2020 @ 19:29:30 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_196156980
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 19:20 schreef Syba het volgende:
Ouders met drie kinderen op de achterbank, welke combinatie van stoeltjes hebben jullie?
Wij moeten voor de oudste op zoek naar een nieuwe stoel, groep 2/3. Hebben nu twee kindjes, maar met het oog op verdere gezinsuitbreiding op niet al te lange termijn zijn we op zoek naar een smalle groep 2/3 stoel. Zodat de kans het grootst is dat het mss ooit op één of andere manier op onze (doorsnee maat) achterbank gaat passen... :X
Ik had de Besafe izi flex fix (oid, 44 cm breed) al op het oog, maar die scoort weer wat minder op veiligheid... Iemand nog specifieke ideeën?
Hoe oud/ groot zijn je kinderen?
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een combi van maxi cosi cabrio, maxi cosi rodi en een booster / zitverhoger in het midden. Mijn zesjarige is officieel nog 4 centimeter te kort daarvoor, maar de gordel zit op prima hoogte dus denk niet dat ze ons daarvoor gaan beboeten ;)
disclaimer
  maandag 9 november 2020 @ 19:34:25 #188
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_196157121
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 19:20 schreef Syba het volgende:
Ouders met drie kinderen op de achterbank, welke combinatie van stoeltjes hebben jullie?
Wij moeten voor de oudste op zoek naar een nieuwe stoel, groep 2/3. Hebben nu twee kindjes, maar met het oog op verdere gezinsuitbreiding op niet al te lange termijn zijn we op zoek naar een smalle groep 2/3 stoel. Zodat de kans het grootst is dat het mss ooit op één of andere manier op onze (doorsnee maat) achterbank gaat passen... :X
Ik had de Besafe izi flex fix (oid, 44 cm breed) al op het oog, maar die scoort weer wat minder op veiligheid... Iemand nog specifieke ideeën?
Wij hebben 2 x Maxi Cosi Rodi Airprotect en 1 x maxi cosi Pearl (en voorheen Pebble) naast elkaar. Het past, maar het is bij 1 van de 2 Rodi's wel een beetje frotten met het klikken van de gordels. Onze oudste is nog een paar kilo* te licht en volgens mij ook een paar cm te klein voor zitverhoger, zou fijn zijn wanneer hij over kan want het is fijn als de oudste twee gewoon zelf hun gordel dicht kunnen klikken :P

*oh ik zat in mn hoofd met 25 kilo voor de stoelverhoger maar het is slechts 22, dan hebben we nog maar een kilo te gaan :+
pi_196157157
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 19:29 schreef SQ het volgende:

[..]

Hoe oud/ groot zijn je kinderen?
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een combi van maxi cosi cabrio, maxi cosi rodi en een booster / zitverhoger in het midden. Mijn zesjarige is officieel nog 4 centimeter te kort daarvoor, maar de gordel zit op prima hoogte dus denk niet dat ze ons daarvoor gaan beboeten ;)
Oudste is 3 jaar 9 mnd, 102 cm en 15 kg. Jongste is 14 mnd, 83 cm en 10 kg, en is bijna uit de maxicosi gegroeid. En het is natuurlijk nog niet aan de orde, maar ik denk dat ik momenteel ook geen zitverhoger tussen de huidige opstelling in gepropt ga krijgen... er is nu iets van 25cm over, haha. Nou is mijn oudste wel een smalle maar toch :P
pi_196157247
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 19:34 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wij hebben 2 x Maxi Cosi Rodi Airprotect en 1 x maxi cosi Pearl (en voorheen Pebble) naast elkaar. Het past, maar het is bij 1 van de 2 Rodi's wel een beetje frotten met het klikken van de gordels. Onze oudste is nog een paar kilo te licht en volgens mij ook een paar cm te klein voor zitverhoger, zou fijn zijn wanneer hij over kan want het is fijn als de oudste twee gewoon zelf hun gordel dicht kunnen klikken :P
Oeh, thanks voor de input! :s)
Zou het nog verschil maken of je de isofixvariant van die Rodi hebt daarin? Staan de stoeltjes midden op de zitvlakken van de achterbank of is die speling essentieel?
  maandag 9 november 2020 @ 19:43:42 #191
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_196157362
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 19:39 schreef Syba het volgende:

[..]

Oeh, thanks voor de input! :s)
Zou het nog verschil maken of je de isofixvariant van die Rodi hebt daarin? Staan de stoeltjes midden op de zitvlakken van de achterbank of is die speling essentieel?
Bij ons zit alleen de Pearl nog in de isofix. Ik denk eerlijk gezegd dat de speling wel nodig is..ik schuif wel wat om mn hand tussen de stoelen te krijgen om de gordels dicht te doen. En dan hebben wij nog een vrij brede auto denk ik. Geen spacewagon ofzo maar wel groot.
pi_196157688
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 19:43 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Bij ons zit alleen de Pearl nog in de isofix. Ik denk eerlijk gezegd dat de speling wel nodig is..ik schuif wel wat om mn hand tussen de stoelen te krijgen om de gordels dicht te doen. En dan hebben wij nog een vrij brede auto denk ik. Geen spacewagon ofzo maar wel groot.
Helder, dank je!
pi_196160087
Officieel mag een kind vanaf 3 jaar zonder stoeltje zitten wanneer er al 2 zitjes op de achterbank staan. Of dat ook een goed idee is is het 2e, een stoelverhoger lijkt me altijd nog beter dan niets.

quote:
Als je op de achterbank al twee autostoeltjes hebt en er geen plaats is voor een derde, dan mag je kinderen vanaf 3 jaar op de achterbank met de autogordel vervoeren. De autogordel moet dan wel altijd voor de borst van je kind langs lopen, dus niet achter de rug.
https://www.veiligheid.nl(...)-de-auto/regelgeving
pi_197768027
Iemand ervaring met deze stoel?
https://www.lidl.nl/nl/p/(...)olution-x-fix/p45492

Kan geen reviews of testresultaten vinden.

Simon is nu 3j6m, rond 18 kg. en ong. 106 cm lang. Hij kan nog wel (net) in zijn huidige groep1 stoel, maar als dit een goede stoel zou zijn, dan is het mooi koopje.
  maandag 1 februari 2021 @ 20:18:02 #195
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_197768253
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 20:09 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand ervaring met deze stoel?
https://www.lidl.nl/nl/p/(...)olution-x-fix/p45492

Kan geen reviews of testresultaten vinden.

Simon is nu 3j6m, rond 18 kg. en ong. 106 cm lang. Hij kan nog wel (net) in zijn huidige groep1 stoel, maar als dit een goede stoel zou zijn, dan is het mooi koopje.
De groep 2 stoel voor mijn bijna 7 jarige kocht ik 2 jaar geleden voor 20,00 euro meer en dat is er 1 Maxi-Cosi. Ik zou er niet op besparen, ik ken het merk verder ook niet. Ik ben over de onze meer dan tevreden en doet wat hij doen moet.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_197768369
@TolstoiFan Ik weet niet uit mijn hoofd of wij een Cybex x-fix of een m-fix hebben, maar ik vind hem prima. Voor ons is het een extra stoel, dus er wordt mee gesjouwd. Maar ik vind hem prima zitten en hij voelt degelijk.
pi_197768809
Wij hebben nu een cybex groep 1 en gaan als opvolger die van de lidl kopen :Y ze komen altijd goed uit de tests. Ik las in een review van deze (oudere review) wel dat ze wel wat smal zijn. Voor ons sprietje geen probleem :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 1 februari 2021 @ 20:45:24 #198
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197768842
Ik vond ook deze review: klik en heb gelijk mijn ouders gemaild, die zochten nog een betaalbaar groep 2 stoeltje.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197768865
Wij hebben de luxere en nieuwere variant van deze en zijn gróot fan.

Cybex is een heel goed merk, komt hoog in de testen uit. Wij vinden t comfort top.
pi_197768901
Vind t nadeel trouwens wel dat je ze met de gordel vast doet, dus dat je altijd helemaal over dat stoeltje heen moet hangen om dat vast te maken
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197768940
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 20:45 schreef Lemijn het volgende:
Ik vond ook deze review: klik en heb gelijk mijn ouders gemaild, die zochten nog een betaalbaar groep 2 stoeltje.
Ja die vond ik ook inderdaad, wel al uit 2011, dus geen idee of het nog wat is aangepast qua model oid
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  FOK!fossiel dinsdag 2 februari 2021 @ 13:38:50 #202
1455 Keroppi
kool kikker
pi_197777680
Onze dochter past denk ik écht niet meer in de MaxiCosi. Op dagelijkse basis geen probleem want we hebben geen eigen auto en alles is hier te doen met de fiets/lopend.

Maar ik wil wel een autostoeltje in huis hebben voor het geval we wel (gepland of ongepland) met de auto moeten.

Mijn plan was om naar een grotere babywinkel te gaan en daar te passen/informeren, maar ja... dat wordt 'm voorlopig niet.

Dus hebben jullie aanraders?

- Ze is nu circa 1.5j en ik schatiets van 12kg?

- Als we 'm gebruiken is het in een leen-auto/greenwheels. Nou hebben de meeste auto's geloof ik wel isofix. Maar relatief makkelijk instaleren en/of met een gordel vast te zetten is wel handig.

- Auto kan eigenlijk niet tot voor de deur komen. Dus een heul zwaar stoeltje is ook minder handig.

- We verwachten dit jaar te verhuizen en dan wel voor een eigen auto te kiezen. Dus ik weet niet of het zinnig is om nu in een duur stoeltje te investeren. Misschien kan ik beter die investering doen als ik mijn eigen auto heb.


(Mocht je evt iets tweedehands in de aanbieding hebben wat bij deze wensen past, houd ik me ook aanbevolen!)

Bedankt voor het meedenken!
Chick on a mission
pi_197778739
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:38 schreef Keroppi het volgende:
Onze dochter past denk ik écht niet meer in de MaxiCosi. Op dagelijkse basis geen probleem want we hebben geen eigen auto en alles is hier te doen met de fiets/lopend.

Maar ik wil wel een autostoeltje in huis hebben voor het geval we wel (gepland of ongepland) met de auto moeten.

Mijn plan was om naar een grotere babywinkel te gaan en daar te passen/informeren, maar ja... dat wordt 'm voorlopig niet.

Dus hebben jullie aanraders?

- Ze is nu circa 1.5j en ik schatiets van 12kg?

- Als we 'm gebruiken is het in een leen-auto/greenwheels. Nou hebben de meeste auto's geloof ik wel isofix. Maar relatief makkelijk instaleren en/of met een gordel vast te zetten is wel handig.

- Auto kan eigenlijk niet tot voor de deur komen. Dus een heul zwaar stoeltje is ook minder handig.

- We verwachten dit jaar te verhuizen en dan wel voor een eigen auto te kiezen. Dus ik weet niet of het zinnig is om nu in een duur stoeltje te investeren. Misschien kan ik beter die investering doen als ik mijn eigen auto heb.


(Mocht je evt iets tweedehands in de aanbieding hebben wat bij deze wensen past, houd ik me ook aanbevolen!)

Bedankt voor het meedenken!
Voor jullie eigen auto straks zou ik een draaibare van cybex aanraden maar die is echt niet handig in en uit te halen.

Voor achter de hand hebben wij zo’n soort eentje: https://www.mamaloesbabys(...)ostoel-9-36-kg-cs003
Ook voor de (schoon)ouders en ik gebruikte hem in m’n werk auto voor hele kleine stukjes. Daarvoor functioneerde ie prima en weegt weinig.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 15:00:21 #204
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197778823
Ik zou kijken voor een tweedehands a-merk. Mocht het niet zo bevallen kun je later altijd nog een nieuw stoeltje aanschaffen. Voor mijn ouders in de auto heb ik voor ¤35,- een Maxi Cosi Tobi gekocht, was 3 jaar oud en zag er nog super uit. Beetje marktplaats in de gaten houden, staan ook veel dure stoeltjes of oude meuk op.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 2 februari 2021 @ 15:29:02 #205
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_197779323
Ik zal eens het stof van mijn gebruikersnaam en wachtwoord bij de Consumentenbond afblazen. Eens kijken wat de laatste testen daar zeggen / melden.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  FOK!fossiel dinsdag 2 februari 2021 @ 19:31:33 #206
1455 Keroppi
kool kikker
pi_197783963
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:53 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Voor jullie eigen auto straks zou ik een draaibare van cybex aanraden maar die is echt niet handig in en uit te halen.

Voor achter de hand hebben wij zo’n soort eentje: https://www.mamaloesbabys(...)ostoel-9-36-kg-cs003
Ook voor de (schoon)ouders en ik gebruikte hem in m’n werk auto voor hele kleine stukjes. Daarvoor functioneerde ie prima en weegt weinig.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:00 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou kijken voor een tweedehands a-merk. Mocht het niet zo bevallen kun je later altijd nog een nieuw stoeltje aanschaffen. Voor mijn ouders in de auto heb ik voor ¤35,- een Maxi Cosi Tobi gekocht, was 3 jaar oud en zag er nog super uit. Beetje marktplaats in de gaten houden, staan ook veel dure stoeltjes of oude meuk op.
Bedankt voor de tips allebei. Ik voelde net iets meer voor een tweedehands A-merk en er staan binnen een straal van 1 km al een paar van die Tobi's te koop voor circa 30 euro.

En ik weet dat je voorzichtig moet zijn met tweedehands stoeltjes, maar ik geloof eigenlijk niet dat mensen bewust mogelijk defecte stoeltjes aan andere ouders proberen te slijten.
Chick on a mission
pi_197784685
Tobi is idd een prima autostoeltje, hebben we ook voor mijn ouders gekocht.
2ehands wel even letten op de productiedatum want maxi cosi maakt meer dan 15 jaar autostoeltjes met deze naam. De stoeltjes die toen hier in de buurt op marktplaats stonden waren allemaal al +10jaar oud en dat vond ik echt veel te oud.
  FOK!fossiel dinsdag 2 februari 2021 @ 21:00:35 #208
1455 Keroppi
kool kikker
pi_197786619
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 19:55 schreef Elleska het volgende:
Tobi is idd een prima autostoeltje, hebben we ook voor mijn ouders gekocht.
2ehands wel even letten op de productiedatum want maxi cosi maakt meer dan 15 jaar autostoeltjes met deze naam. De stoeltjes die toen hier in de buurt op marktplaats stonden waren allemaal al +10jaar oud en dat vond ik echt veel te oud.
Ah goede tip, heb met een verkoper contact en dit direct nagevraagd!
Chick on a mission
  dinsdag 2 februari 2021 @ 21:15:06 #209
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197786992
Als het goed is staat de productiedatum op de sticker. Je kan vragen om een foto van die sticker. En van sommige kleur/stofmodellen wist ik wanneer ze op de markt zijn gebracht.

Gaat dus om deze sticker:
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197799755
Misschien is de vraag al 100 keer gesteld, ik heb niet ver teruggelezen. Sorry dan! Maar: mijn dochtertje is nu 10 maanden. We hebben een Maxi-Cosi Pebble nu. Die is geschikt tot 13 kilo staat in de handleiding, ze weegt nu ongeveer 8,5/9 kilo schat ik. Kun je deze dan tot die tijd gebruiken mits ze er niet met haar hoofd boven uit komt? Of is het veiliger om rond 12 maanden over te stappen op een andere autostoel?

Ook hebben wij Isofix in de auto. Bestaan er stoelen die je enkel in de isofix kunt bevestigen zonder base? Het liefst een niet te diep stoeltje, omdat het nu echt krap zitten is voor de bijrijder met de maxicosi erachter. Zeker mijn man (bijna 2 meter) kan niet zitten met de maxicosi achter hem. Dus ik zit altijd krap. :’)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 februari 2021 @ 17:53:07 #211
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197800696
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:53 schreef QuattroF het volgende:
Misschien is de vraag al 100 keer gesteld, ik heb niet ver teruggelezen. Sorry dan! Maar: mijn dochtertje is nu 10 maanden. We hebben een Maxi-Cosi Pebble nu. Die is geschikt tot 13 kilo staat in de handleiding, ze weegt nu ongeveer 8,5/9 kilo schat ik. Kun je deze dan tot die tijd gebruiken mits ze er niet met haar hoofd boven uit komt?
ja
quote:
Ook hebben wij Isofix in de auto. Bestaan er stoelen die je enkel in de isofix kunt bevestigen zonder base? Het liefst een niet te diep stoeltje, omdat het nu echt krap zitten is voor de bijrijder met de maxicosi erachter. Zeker mijn man (bijna 2 meter) kan niet zitten met de maxicosi achter hem. Dus ik zit altijd krap. :’)
ja, hier met de maxicosi axissfix, direct op isofix te bevestigen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 13 april 2021 @ 13:03:36 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198985352
Even een schopje, want ik lees net dat de ANWB al voor de publicatie van de test eind mei waarschuwt dit autostoeltje niet te gebruiken.

https://www.ad.nl/auto/an(...)k-het-niet~ab734912/

https://www.test.de/test-(...)Crash-weg-5736220-0/

Filmpje (echt eng :X )

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198985744
Wow, heftig! Wat slecht zeg. Advies is om, als je dit stoeltje hebt, deze met de gordel te bevestigen en niet met de base. Wauw :{
  dinsdag 13 april 2021 @ 13:30:35 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_198985764
Dan is mijn skepsis over die bases toch niet ongefundeerd geweest :X
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 13 april 2021 @ 16:36:08 #215
269689 crew  Viv
pi_198988621
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 13:30 schreef SQ het volgende:
Dan is mijn skepsis over die bases toch niet ongefundeerd geweest :X
Niet alle bases over één kam scheren hè. :Y)

Maar wat bizar dat dit te koop was, test die fabrikant het zelf niet dan? :o :?
  dinsdag 13 april 2021 @ 17:00:38 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198988929
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 16:36 schreef Viv het volgende:

[..]

Niet alle bases over één kam scheren hè. :Y)

Maar wat bizar dat dit te koop was, test die fabrikant het zelf niet dan? :o :?
En bij 64 km/h ook al (wel frontaal, maar laat 60-80 wegen nou net de wegen zijn waar je een flinke kans op een frontale botsing hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198988990
Dat dacht ik ook, hoe is dit ooit door de keuring van de fabrikant gekomen?
Maar goed dat ANWB/ADAC autostoeltjes aan een goede crashtest onderwerpen.

En idd bij 64km/h al, dit is een botsproef met stilstaand object. Bij een frontale botsing op een 60-80km weg rij je beide die snelheid tegen elkaar en als ik het goed heb wordt de impactsnelheid dan verdubbeld. In dat geval zou dit al kunnen gebeuren bij een frontale botsing met 2 auto's op een 30km weg?
pi_198989000
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 13:30 schreef SQ het volgende:
Dan is mijn skepsis over die bases toch niet ongefundeerd geweest :X
Bij onze volvo zonder isofix paste de maxi cosi niet in de gordel. De gordels waren te kort. Dus een base gekocht van mc die je met de gordel moest bevestigen. En andere keus hadden we niet.
pi_199656820
Ik heb een paar pagina’s teruggelezen en lees veel over groep 1,2 en 3 stoeltjes, maar heeft iemand ook ervaring met een zogenaamde convertible car seat? Zoals bijvoorbeeld een Britax one4life, Nuna Rava of Graco4ever?
pi_200761613
Het is weer tijd voor een nieuwe autostoel. We hebben nu zelf een auto, een Skoda Fabia uit 2010. De auto heeft Isofix bevestigingspunten, maar verstopt tussen de achterleuning en de zitting. Je moet echt de zitting naar voren schuiven om ze te zien.

Heeft dit nog invloed op het soort Isofix stoeltje? Ik kom er niet helemaal uit of we de haken dan kunnen bevestigen. Ik durf het ook niet uit te proberen, want ik geloof dat autostoeltjes niet zo makkelijk te ruilen zijn.
pi_200761650
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 20:15 schreef DorothyGale het volgende:
Het is weer tijd voor een nieuwe autostoel. We hebben nu zelf een auto, een Skoda Fabia uit 2010. De auto heeft Isofix bevestigingspunten, maar verstopt tussen de achterleuning en de zitting. Je moet echt de zitting naar voren schuiven om ze te zien.

Heeft dit nog invloed op het soort Isofix stoeltje? Ik kom er niet helemaal uit of we de haken dan kunnen bevestigen. Ik durf het ook niet uit te proberen, want ik geloof dat autostoeltjes niet zo makkelijk te ruilen zijn.
Meestal kun je ze gewoon door het scharnierstuk tussen de zittingen door schuiven/klikken toch? Hier steken de iso dingen ook niet uit.

En wat ik me net herinner, de onze komt van de Babydump en daar konden we gewoon een aantal stoeltjes met een verkoper in de auto passen op de parkeerplaats.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_200761732
Ik denk niet dat het een probleem zal zijn. De haken in stoeltjes kan je namelijk uitschuiven naar achter. In onze auto zit de isofix ook tussen de banken.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 20:38:19 #223
327807 Mariposas
יה&#14
pi_200762207
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 20:15 schreef DorothyGale het volgende:
Het is weer tijd voor een nieuwe autostoel. We hebben nu zelf een auto, een Skoda Fabia uit 2010. De auto heeft Isofix bevestigingspunten, maar verstopt tussen de achterleuning en de zitting. Je moet echt de zitting naar voren schuiven om ze te zien.

Heeft dit nog invloed op het soort Isofix stoeltje? Ik kom er niet helemaal uit of we de haken dan kunnen bevestigen. Ik durf het ook niet uit te proberen, want ik geloof dat autostoeltjes niet zo makkelijk te ruilen zijn.
Wij hebben een Fabia uit 2006. Idd haken erg verstopt. De rails zijn bij ons maximaal uitgeschoven. Wij krikgen desondanks de stoeltjes nauwelijks in slaapstand omdat ze in gewone stand al erg tegen de rugleuning drukken (dan zitten ze wel prima overigens, alleen slaapstand is dus lastig). Wij hebben een MC 2WayPearl en een Rodifix air protect. Ik heb geen ervaring met andere stoeltjes, ik kan me voorstellen dat als je een stoeltje hebt wat meer gekanteld is, dat het dan niet lukt. Of ze moeten dan weer langere isofix rails hebben.
De slaapstand gebruiken wij nauwelijks, sowieso niet bij de rodifix (het verschil is echt 10 graden ofzo :’) ) dus voor ons is het geen issue.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mariposas op 05-08-2021 20:54:24 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_200762340
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 20:15 schreef DorothyGale het volgende:
Het is weer tijd voor een nieuwe autostoel. We hebben nu zelf een auto, een Skoda Fabia uit 2010. De auto heeft Isofix bevestigingspunten, maar verstopt tussen de achterleuning en de zitting. Je moet echt de zitting naar voren schuiven om ze te zien.

Heeft dit nog invloed op het soort Isofix stoeltje? Ik kom er niet helemaal uit of we de haken dan kunnen bevestigen. Ik durf het ook niet uit te proberen, want ik geloof dat autostoeltjes niet zo makkelijk te ruilen zijn.
Als je een babywinkel in de buurt hebt, kan je vaak even passen (vooral als je op een rustig moment gaat). Dan weet je het zeker :)
pi_200786205
Dank voor de reacties :)

quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 20:38 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Wij hebben een Fabia uit 2006. Idd haken erg verstopt. De rails zijn bij ons maximaal uitgeschoven. Wij krikgen desondanks de stoeltjes nauwelijks in slaapstand omdat ze in gewone stand al erg tegen de rugleuning drukken (dan zitten ze wel prima overigens, alleen slaapstand is dus lastig). Wij hebben een MC 2WayPearl en een Rodifix air protect. Ik heb geen ervaring met andere stoeltjes, ik kan me voorstellen dat als je een stoeltje hebt wat meer gekanteld is, dat het dan niet lukt. Of ze moeten dan weer langere isofix rails hebben.
De slaapstand gebruiken wij nauwelijks, sowieso niet bij de rodifix (het verschil is echt 10 graden ofzo :’) ) dus voor ons is het geen issue.
Ah, goed om te weten :) Ik had eerst een keuze gemaakt voor de Maxi Cosi Titan, omdat deze meegaat totdat onze zoon 12 jaar is. Maar als ik de achterkant vergelijk met de stoeltjes in jouw Skoda dan is dat denk ik niet dde beste keuze. Daarom gaan we voor de MC Kore.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 20:44 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Als je een babywinkel in de buurt hebt, kan je vaak even passen (vooral als je op een rustig moment gaat). Dan weet je het zeker :)
^O^ Dank voor de tip! Even gebeld en bij de lokale Babydump hebben we vanmiddag een afspraak :)

Ik had ook nog even gekeken wat Skoda zelf nog aanbiedt op het gebied van autostoeltjes voor onze auto. Staat er in de webshop nog een heel oud autostoeltje te koop (duidelijk jaren geleden in productie geweest) voor 545 euro :') Wil niet weten of dat nog veilig is :X
  FOK!fossiel zondag 12 september 2021 @ 11:07:29 #226
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201320088
Hoi!

We hebben van vrienden een MaxiCosi Familyfix base gekregen.

We hebben 'm net geinstaleerd en de controle lampjes staan allemaal op groen, maar er is wel heel veel zijdelingse beweging mogelijk. Ik vind het echt opmerkelijk veel als ik het vergelijk met een MaxiCosi of peuterstoel die we met de gordel vastzetten, dat voelde altijd lekker stabiel.

Ik heb al filmpjes gekeken, handleiding gedownload maar nergens vind ik hoeveel speling 'normaal' is. En om nou blind op die lampjes te vertrouwen?
Chick on a mission
pi_201320185
Ik heb geen familyfix maar een 2wayfix, maar hier moest je hem wel zo strak mogelijk in de isofix klikken (dus zo ver mogelijk tegen de bankleuning aan, zodat die haken weer deels inschuiven). de lampjes geven puur aan dat alles vast zit en stabiel staat, die houdt geen rekening met nog stevig vast duwen dacht ik.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_201320680
Goed tegen de rugleuning aan duwen maar ook de poot niet te hoog hebben staan(bij ons moest het voetenmatje aan de kant). Hebben jullie toevallig een gladde bekleding want dan helpt een beschermmat eronder ook tegen het glijden en het beschermd de bekleding.

Dat soort dingen staan inderdaad niet in de filmpjes. Dat viel mij ook al op met de groep 2/3 stoel waarbij de rugleuning na installatie nog naar voren kan bewegen, bij de winkel nagevraagd en dat is om de klap op te vangen. Een helemaal starre stoel kan de klap minder goed opvangen dan een stoel die een beetje meebeweegt maar dat moet natuurlijk niet teveel zijn en tja wat is dan teveeel :?
  FOK!fossiel zondag 12 september 2021 @ 12:07:41 #229
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201320791
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 11:56 schreef Elleska het volgende:
Goed tegen de rugleuning aan duwen maar ook de poot niet te hoog hebben staan(bij ons moest het voetenmatje aan de kant). Hebben jullie toevallig een gladde bekleding want dan helpt een beschermmat eronder ook tegen het glijden en het beschermd de bekleding.

Mijn vriend is er mee bezig geweest (mijn buik zit nu in de weg voor dit soort activiteiten :P ). Hij zegt dat hij 'm (meerdere malen) zo goed mogelijk heeft aangeduwd, maar lijkt toch wat speling tov de rugleuning te zijn.

Maar zo'n antislipmat is misschien wel een idee.
Chick on a mission
  maandag 13 september 2021 @ 13:56:04 #230
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_201338840
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 11:07 schreef Keroppi het volgende:
Hoi!

We hebben van vrienden een MaxiCosi Familyfix base gekregen.

We hebben 'm net geinstaleerd en de controle lampjes staan allemaal op groen, maar er is wel heel veel zijdelingse beweging mogelijk. Ik vind het echt opmerkelijk veel als ik het vergelijk met een MaxiCosi of peuterstoel die we met de gordel vastzetten, dat voelde altijd lekker stabiel.

Ik heb al filmpjes gekeken, handleiding gedownload maar nergens vind ik hoeveel speling 'normaal' is. En om nou blind op die lampjes te vertrouwen?
Die hebben we ook gehad. Goed van links naar rechts bewegen en duwen totdat tie goed strak naar achteren zit en die pootjes naar de haken in de zitting op zijn kortst zijn, en dan pas de poot naar beneden stellen. Dan ziet tie prima, een beetje speling is niet erg.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_201376977
Wij moeten ons langzamerhand oriënteren op een nieuwe autostoel voor kleuter. Een groep 2/3 stoel dus.

Op dit moment heb ik de volgende stoelen in overweging:
- maxicosi Kore (Met en zonder isofix te bevestigen / zijdelingse bescherming / maar geen ligstand.
- maxi cosi rodifix air protect (alleen isofix? / geen zijdelingse bescherming over hele lengte / maar wel een ligstand)
- maxicosi titan (alleen isofix?, maar wel over de hele lengte bescherming en een ligstand).

Ik lees hierboven over dat de ligstand niet gebruikt kan worden of minimaal is. Dus moet ik dat dan wel als pre willen.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Kore, maar mis daar dus de ligstand op.

Als het goed is gaan we komend weekend eens passen. Maar hoor graag ervaringen en wellicht nog andere autostoeltjes die we in overweging kunnen nemen.
  woensdag 15 september 2021 @ 22:52:19 #232
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201377141
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:41 schreef Nolita het volgende:
Wij moeten ons langzamerhand oriënteren op een nieuwe autostoel voor kleuter. Een groep 2/3 stoel dus.

Op dit moment heb ik de volgende stoelen in overweging:
- maxicosi Kore (Met en zonder isofix te bevestigen / zijdelingse bescherming / maar geen ligstand.
- maxi cosi rodifix air protect (alleen isofix? / geen zijdelingse bescherming over hele lengte / maar wel een ligstand)
- maxicosi titan (alleen isofix?, maar wel over de hele lengte bescherming en een ligstand).

Ik lees hierboven over dat de ligstand niet gebruikt kan worden of minimaal is. Dus moet ik dat dan wel als pre willen.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Kore, maar mis daar dus de ligstand op.

Als het goed is gaan we komend weekend eens passen. Maar hoor graag ervaringen en wellicht nog andere autostoeltjes die we in overweging kunnen nemen.
De Titan is een 1/2/3 stoel.
Persoonlijk zou ik dat doen bij de overgang naar een groep 1 stoel om in 1x klaar te zijn maar niet als je naar 2/3 gaat ‘m nog aanschaffen.

Wij zijn tevreden over de air protect. Kind is 10,5 en 1.55m en het past nog steeds :D Ook hebben we ‘m in een vorige auto gewoon met gordel gebruikt ipv isofix.
Ligstand is inderdaad overrated bij deze stoeltjes wat mij betreft. Alleen zo’n kuipje als de Titan kiept echt nog een beetje. De airprotect is heel minimaal. De mijne pit zonder ligstand ook wel in ieder geval.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_201379689
Ik zat ook te kijken naar die slaapstand maar die ligstand stelt bij groep 3 stoelen inderdaad bijna niets voor. We hebben het bij de babywinkel bekeken en met die paar graden ga je niet voorkomen dat het hoofdje naar voren komt. Nu duw ik het hoofdje gewoon terug en als dat niet kan dan corrigeren ze dat zelf wel als het oncomfortabel wordt. Het zijn gelukkig geen baby's meer met hele broze nekjes al is het ten tijde van een ongeluk natuurlijk wel beter om met het hoofd tegen de hoofdsteun te zitten.

Wij zijn gaan passen want zitcomfort is ook belangrijk en uitgekomen bij de Romer Britax mede om het extra stuk tussen de benen. Bij de maxicosi stoelen schoof L zichzelf lekker dwars zo onder de gordel uit en dat heb ik in de auto liever niet.
De Rodifix kwam trouwens overigens net ietsjes beter uit de ANWB test bij de frontale botsing dan de nieuwere Kore. Nieuwer is niet altijd beter.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 16-09-2021 11:03:38 ]
pi_201380350
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 11:56 schreef Elleska het volgende:
Dat viel mij ook al op met de groep 2/3 stoel waarbij de rugleuning na installatie nog naar voren kan bewegen, bij de winkel nagevraagd en dat is om de klap op te vangen. Een helemaal starre stoel kan de klap minder goed opvangen dan een stoel die een beetje meebeweegt maar dat moet natuurlijk niet teveel zijn en tja wat is dan teveeel :?
Welke groep 2/3 stoel hebben jullie?

Wij hebben hetzelfde "probleem" met de rugleuning. Wij hebben de Maxi Cosi Morion. In de winkel was het ons niet zo opgevallen (of niet op gelet). Eenmaal in de auto schrok ik er een beetje van, want Simon vindt het ook wel leuk om tijdens het rijden naar voren te leunen (door die beweeglijke rugleuning kan dat) om zo beter met ons te kunnen kletsen.
pi_201381693
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:29 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Welke groep 2/3 stoel hebben jullie?

Wij hebben hetzelfde "probleem" met de rugleuning. Wij hebben de Maxi Cosi Morion. In de winkel was het ons niet zo opgevallen (of niet op gelet). Eenmaal in de auto schrok ik er een beetje van, want Simon vindt het ook wel leuk om tijdens het rijden naar voren te leunen (door die beweeglijke rugleuning kan dat) om zo beter met ons te kunnen kletsen.
Romer Britax kidfix met gordelgeleider tussen de benen en een gordelkussending. Als L in het stoeltje zit dan blijft de rugleuning wel goed naar achteren, ik denk doordat zijn billen tegen de rugleuning aan zitten. L kan wel naar voren leunen, dat komt niet door de rugleuning maar door 3punts gordel die veel meer beweegruimte geeft dan het harnas van eerdere stoeltjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 16-09-2021 11:13:15 ]
pi_201388528
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 08:31 schreef Elleska het volgende:
Ik zat ook te kijken naar die slaapstand maar die ligstand stelt bij groep 3 stoelen inderdaad bijna niets voor. We hebben het bij de babywinkel bekeken en met die paar graden ga je niet voorkomen dat het hoofdje naar voren komt. Nu duw ik het hoofdje gewoon terug en als dat niet kan dan corrigeren ze dat zelf wel als het oncomfortabel wordt. Het zijn gelukkig geen baby's meer met hele broze nekjes al is het ten tijde van een ongeluk natuurlijk wel beter om met het hoofd tegen de hoofdsteun te zitten.

Wij zijn gaan passen want zitcomfort is ook belangrijk en uitgekomen bij de Romer Britax mede om het extra stuk tussen de benen. Bij de maxicosi stoelen schoof L zichzelf lekker dwars zo onder de gordel uit en dat heb ik in de auto liever niet.
De Rodifix kwam trouwens overigens net ietsjes beter uit de ANWB test bij de frontale botsing dan de nieuwere Kore. Nieuwer is niet altijd beter.
Ik ben wel benieuwd hoe dat voor zijdelings is want ik vind de rodifix dus vreemd ogen, doordat er onder de hoofdsteun maar een smal stuk stoel zit? De Kore loopt over de hele breedte door in de hoofdsteun; ik vind dat veiliger uitzien.
Maar we gaan dus ook zeker passen zaterdag.

1-2-3 stoel (Titan) is dan wellicht overbodig nu maar als het wat kosten betreft niet duurder is, maar wel de voordelen heeft die we in een 2-3 stoel zoeken vind ik dat geen reden om het niet te doen. Maar ik neig dus vooral naar de Kore op dit moment.
pi_201389489
@Nolita Ik denk dat jij het stuk bedoelt wat uitschuift als de hoofdsteun hoger moet omdat je kind groeit. Dat is volgens mij bij alle stoelen smal, want het moet in de kleinste stand in/achter de rugleuning verdwijnen.
  donderdag 16 september 2021 @ 22:05:28 #238
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201391214
De rodifix is niet anders dan andere stoelen maar is inderdaad de enige die op de promo foto’s de hoofdsteun uitgetrokken heeft.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_201391238
Even kijken of de afbeelding lukt. Bij de Kore schuift de rugleuning mee waardoor je dat smalle stuk dus niet krijgt.



[ Bericht 16% gewijzigd door Nolita op 16-09-2021 22:13:46 ]
  donderdag 16 september 2021 @ 22:18:18 #240
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201391488
Volgens de stoeltjestest van de ANWB scoren ze beiden hetzelfde op zijdelingse botsing en de airprotect beter op frontale botsing. Dus blijkbaar maakt de verschillende rugleuning niet uit op dat front.

Grappig dat je het vreemd vindt ogen trouwens want een paar jaar geleden waren ze allemaal zo. De airprotect was de meest “kuip” achtige stoel die maxi cosi had toen voor de 2/3 groep.
Ik vind juist de Kore ongewoon ogen omdat ik die niet gewend ben :D
Je ziet wel dat de 2/3 stoelen steeds steviger worden. Eerst waren ze bijna allemaal met gordel en hadden vooral zijdelings minder bescherming dan wat je nu ziet.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_202071140
Ben ik weer. We hebben de dames doorgeschoven naar de volgende stoelen en ik ging de maxi cosi pebble bekleding wassen. Tot mijn grote schrik zie ik dat het piepschuim op 1 punt (ergens aan de bovenrand) gebroken is.
Geen verklaring voor hoe en wanneer dit gebeurt kan zijn, stoel is 4 jaar oud.
Betekent dit maxicosi weggooien of is dat piepschuim te vervangen? Valt natuurlijk niet onder de levenslange garantie?
Zonde zeg, ziet er verder nog perfect uit.
  zondag 7 november 2021 @ 18:30:59 #242
327807 Mariposas
יה&#14
pi_202074344
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 15:37 schreef Nolita het volgende:
Ben ik weer. We hebben de dames doorgeschoven naar de volgende stoelen en ik ging de maxi cosi pebble bekleding wassen. Tot mijn grote schrik zie ik dat het piepschuim op 1 punt (ergens aan de bovenrand) gebroken is.
Geen verklaring voor hoe en wanneer dit gebeurt kan zijn, stoel is 4 jaar oud.
Betekent dit maxicosi weggooien of is dat piepschuim te vervangen? Valt natuurlijk niet onder de levenslange garantie?
Zonde zeg, ziet er verder nog perfect uit.
Vroeger kon je dit soort losse onderdelen bestellen, tegenwoordig niet meer onder het mom van veiligheid. Je kunt ‘m wel laten repareren door Maxi-Cosi, ik zou daar even informeren.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator donderdag 9 december 2021 @ 11:57:58 #243
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202536844
Iemand ervaring met de Cybex Sirona SX2 i-Size? Volgens mij is dit weer de nieuwste variant. Ik heb deze besteld want ik was het zat om mij een breuk te tillen met de Maxi Cosi :X Komt ook als beste koop uit de Consumentenbondtest en is 360 graden draaibaar ^O^ Alleen wel duur (400 euro) maar wij krijgen het cadeau van mijn ouders O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_203409006
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 18:30 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Vroeger kon je dit soort losse onderdelen bestellen, tegenwoordig niet meer onder het mom van veiligheid. Je kunt ‘m wel laten repareren door Maxi-Cosi, ik zou daar even informeren.
Nou, Ik liet een bericht achter via de website op 7-11, maar kreeg op de ontvangstbevestiging na geen reactie. Op 26-12 nog een gemaild op het mailadres, waarvan ik de bevestiging had gekregen. En ik had het niet meer verwacht, de Maxi-Cosi lag al bijna op de stort, maar vandaag kwam er opeens een reactie.
Ben nog niks wijzer, want moest foto's, aankoopbewijs, garantiebewijs enzo opsturen. Ben benieuwd of en wanneer ik weer iets hoor. :')
Gelukkig heb ik die Maxi-Cosi niet nodig binnenkort. Je zou maar zwanger zijn, de spullen echt nodig hebben en zolang op reactie moeten wachten. :N
  vrijdag 28 januari 2022 @ 21:00:39 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203409308
Heeft er nog iemand behoefte aan een Maxi-Cosi RodiFix (ik gok dat hij van 2015 is, maar zou ook eind 2014 kunnen zijn), tot 2017 permanent gebruikt, vanaf 2017 nog maar sporadisch want hij werd al snel te hoog op de achterbank van de cabrio, en dat was vanaf 2017 de enige auto die we hadden.

Een donkerrode maar met beige zomerhoes (lekker makkelijk wassen).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203842647
Laatste update. We hebben kosteloos nieuwe piepschuim opgestuurd gekregen met een duidelijke handleiding hoe te vervangen. Maxi-Cosi is dus weer als nieuw. ^O^
Tip: registreer je product na aankoop en zoek contact wanneer het piepschuim stuk is.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:00:31 #247
327807 Mariposas
יה&#14
pi_203843663
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:52 schreef Nolita het volgende:
Laatste update. We hebben kosteloos nieuwe piepschuim opgestuurd gekregen met een duidelijke handleiding hoe te vervangen. Maxi-Cosi is dus weer als nieuw. ^O^
Tip: registreer je product na aankoop en zoek contact wanneer het piepschuim stuk is.
Dat is wel fijne service ondanks dat je vreselijk lang hebt moeten wachten! Het is dat jij ruim van te voren het stoeltje hebt gepakt, maar de meeste mensen zullen dit pas doen als ze het nodig hebben, en dan belandt zo’n stoeltje dus op de stort. :{
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 6 maart 2022 @ 08:15:30 #248
208890 June.
Seriously?
pi_203964861
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 11:57 schreef MaJo het volgende:
Iemand ervaring met de Cybex Sirona SX2 i-Size? Volgens mij is dit weer de nieuwste variant. Ik heb deze besteld want ik was het zat om mij een breuk te tillen met de Maxi Cosi :X Komt ook als beste koop uit de Consumentenbondtest en is 360 graden draaibaar ^O^ Alleen wel duur (400 euro) maar wij krijgen het cadeau van mijn ouders O+
Beetje late reactie, maar wij hebben zowel de britax romer dual fix en maxicosi axissfix. Beide draaibaar, maar vind draak er in de maxicosi beter inzitten. Ik zou gewoon eens naar zo'n babywinkel gaan en aapie erin zetten, weet je meteen of hij er goed in past.
Shine bright like a diamond.
  Moderator zondag 6 maart 2022 @ 10:49:33 #249
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203966197
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 08:15 schreef June. het volgende:

[..]
Beetje late reactie, maar wij hebben zowel de britax romer dual fix en maxicosi axissfix. Beide draaibaar, maar vind draak er in de maxicosi beter inzitten. Ik zou gewoon eens naar zo'n babywinkel gaan en aapie erin zetten, weet je meteen of hij er goed in past.
Haha zeker laat, we hebben nu al maanden de Cybex :D bevalt heel goed, ik hoef mijn rug niet meer te breken als ik hem in het stoeltje zet en hij kan als een baas naar buiten kijken O+

Sinds een week zit hij zelfs naar voren omdat zijn voetjes de bank begonnen te raken, dus de extra achteruitkijkspiegel kan er inmiddels ook uit ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_203966559
Vinden jullie zo'n achteruitkijkspiegeltje een must? In mijn kleine auto zit F. altijd naast mij of mijn man (een 3-deurs auto, dus ik heb niet graag dat je nog een stoel naar voren moet doen als we er snel uit zouden moeten), maar in de grote auto zit ze gewoon achter de passagiersstoel, naar achteren kijkend. We kunnen haar dus niet zien als we rijden. Ze ligt altijd zonder dekentje of knuffel in de Maxi Cosi in de auto, dus wat dat betreft geen gevaar.
pi_203966744
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 11:30 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Vinden jullie zo'n achteruitkijkspiegeltje een must? In mijn kleine auto zit F. altijd naast mij of mijn man (een 3-deurs auto, dus ik heb niet graag dat je nog een stoel naar voren moet doen als we er snel uit zouden moeten), maar in de grote auto zit ze gewoon achter de passagiersstoel, naar achteren kijkend. We kunnen haar dus niet zien als we rijden. Ze ligt altijd zonder dekentje of knuffel in de Maxi Cosi in de auto, dus wat dat betreft geen gevaar.
Ik heb zo'n ding gehad, want kan niet horen dus wilde mijn kind wel zien zitten op de achterbank. Maar zo'n spiegeltje verkleint vaak ook het beeld, dus zag nog evengoed bijna niks.

Stoeltje stond rechtsachter mij. Dus bij elk stoplicht kon ik even omkijken. Op de snelweg ging dat niet, maar die heb ik de eerste 2 jaar ook vermeden als ik alleen met baby/peuter op pad was. Toen ze eenmaal een kleuter was begreep ze dat ze niet kan roepen als ik aan het rijden ben :)

Dus samengevat: het helpt weinig. Je ziet alleen dat je kind er nog zit, maar als de portieren dicht zitten en de riempjes om, mag je daar sowieso op vertrouwen :P
pi_203966759
Als je kindje rustig is in de auto lijkt me dat je prima zonder kunt. De mijne was een huilbaby en een spuger, dus ik wilde graag zien of er iets aan de hand was of niet.
  FOK!fossiel zondag 6 maart 2022 @ 13:22:02 #253
1455 Keroppi
kool kikker
pi_203967850
Wij hadden/hebben een hele lelijke in de vorm van een kikker. Qua zicht vond ik het nog steeds prut maar de oudste vond autorijden in de Maxi Cosi de hel omdat ze niets kon zien. Dus met die spiegel was zij in ieder geval een stuk rustiger omdat ze iets te zien had ;)
Chick on a mission
pi_203969601
Fijn om te lezen. Onze baby vindt autorijden dikke prima (valt heel vaak ook in slaap), dus ik hoef zo'n spiegeltje niet voor haar vermaak. Ook doet ze verder geen gekke dingen.
pi_203969606
Ik vond de spiegel echt een must. Had er graag al een willen hebben voor de rit naar huis. Juist omdat L net voor vertrek een paar keer flink had gespuugd en in de auto ineens zo stil was. Later was het handig zodat hij ons dan kon zien en het is een houdini dus op gordel om konden we niet vertrouwen.

We hebben een grote rechthoekige, prima zicht daarmee. Die zijn wat duurder maar L heeft 3 jaar achteruit gezeten dus dat was het geld ook wel waard.
  Moderator maandag 7 maart 2022 @ 09:07:56 #256
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203979502
Ik vond de spiegel ook een must. De eerste paar weken had ik deze niet en ik vond het niet fijn dat ik Aapie niet kon zien. Het gaf mij wel rust om te kunnen zien dat alles goed gaat.
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 11:47 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Ik heb zo'n ding gehad, want kan niet horen dus wilde mijn kind wel zien zitten op de achterbank. Maar zo'n spiegeltje verkleint vaak ook het beeld, dus zag nog evengoed bijna niks.

Stoeltje stond rechtsachter mij. Dus bij elk stoplicht kon ik even omkijken. Op de snelweg ging dat niet, maar die heb ik de eerste 2 jaar ook vermeden als ik alleen met baby/peuter op pad was. Toen ze eenmaal een kleuter was begreep ze dat ze niet kan roepen als ik aan het rijden ben :)

Dus samengevat: het helpt weinig. Je ziet alleen dat je kind er nog zit, maar als de portieren dicht zitten en de riempjes om, mag je daar sowieso op vertrouwen :P
Wij hebben juist een enorme spiegel, kun je alles prima op zien :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_203979646
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 09:07 schreef MaJo het volgende:
Ik vond de spiegel ook een must. De eerste paar weken had ik deze niet en ik vond het niet fijn dat ik Aapie niet kon zien. Het gaf mij wel rust om te kunnen zien dat alles goed gaat.
[..]
Wij hebben juist een enorme spiegel, kun je alles prima op zien :)
Op de voorruit? :o

Ik had voor A ook een redelijke grote spiegel hangen aan de achterbank, maar via mijn achteruitkijkspiegel kon ik niet én daarin kijken én ook het verkeer achter me in de gaten houden. Dus had een klein spiegeltje naast mijn achteruitkijkspiegel om A te zien. Daarin zag je echt te weinig.

Maar ik heb er verder ook geen werk van gemaakt, want in de auto moet je het verkeer in de gaten houden en niet teveel met de achterbank bezig zijn. Bij langere ritten ging er meestal iemand mee (zonder rijbewijs) die achter mij naast A ging zitten. Dat reed echt een heel stuk relaxter. Of ik zat zelf naast haar (en iemand anders reed), dat was nog fijner O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203980052
Lijkt me geen goed plan als ik zelf ga rijden dus we zitten beide voorin ;) L zat als baby in zijn uppie achterin, daarom dus een spiegel. Straks met 2 kinderen past er niet meer fatsoenlijk een volwassene op de achterbank.

[ Bericht 13% gewijzigd door Elleska op 07-03-2022 10:25:33 ]
  maandag 7 maart 2022 @ 10:14:29 #259
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_203980132
De voorstoelen zijn de onveiligste plekken in de auto bij een ongeval. Plus dat dan de airbag voor uit moet als je een kind daar plaatst. Dat gaat ook niet in elke auto.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator maandag 7 maart 2022 @ 23:51:47 #260
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203991884
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 09:28 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Op de voorruit? :o

Ik had voor A ook een redelijke grote spiegel hangen aan de achterbank, maar via mijn achteruitkijkspiegel kon ik niet én daarin kijken én ook het verkeer achter me in de gaten houden. Dus had een klein spiegeltje naast mijn achteruitkijkspiegel om A te zien. Daarin zag je echt te weinig.

Maar ik heb er verder ook geen werk van gemaakt, want in de auto moet je het verkeer in de gaten houden en niet teveel met de achterbank bezig zijn. Bij langere ritten ging er meestal iemand mee (zonder rijbewijs) die achter mij naast A ging zitten. Dat reed echt een heel stuk relaxter. Of ik zat zelf naast haar (en iemand anders reed), dat was nog fijner O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee niet op de voorruit :? Gewoon een grote spiegel waar je in kunt kijken via je achteruitkijkspiegel. Ik snap daarom je spoiler ook niet, je kunt via die spiegel juist je kind goed in de gaten houden, daar hoef je niet speciaal voor ernaast te gaan zitten.

Overigens deed ik dat wel de eerste rit vanuit het ziekenhuis naar huis, ik vond het überhaupt doodeng dat we zo’n klein kind zo meekregen :D
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 10:14 schreef laziness het volgende:
De voorstoelen zijn de onveiligste plekken in de auto bij een ongeval. Plus dat dan de airbag voor uit moet als je een kind daar plaatst. Dat gaat ook niet in elke auto.
Morgan bedoelt dat er altijd een volwassene achterin naast het kind gaat zitten.

Ik mag toch hopen dat mensen niet hun kind voorin vervoeren? :o
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 7 maart 2022 @ 23:59:43 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203991930
Nou, ik zat 9 van de 10 keer alleen met mijn kind in de auto, dus om die ene keer dan opgepropt achterin te gaan zitten...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203992459
Ik zat vaak de terugweg achter tussen de twee heren in. Niet voor de veiligheid, maar om te voorkomen dat ze in slaap vielen en we dan ‘s avonds het grote niet-slaap feest hadden.

@MorganLeFay wat gebeurde er dan met babies die alleen achterin zaten in die serie?
pi_203992471
Wat een oordelen allemaal weer c_/ .
pi_203993153
c_/ Het is en blijft Fok!

Ik benader dingen vanuit mijn eigen perspectief hè! Ik hoor niks, en vond het niet fijn als ik niet wist of alles goed ging met mijn kind (toen ze nog achteruit vervoerd werd). Ik hoorde tenslotte geen geluidjes vanaf de achterbank. Hier werd de vraag gesteld of een achteruitkijkspiegel voor de baby een must is. Ik nam altijd aan van wel (zien is weten), tot ik besefte dat veiligheid voorop staat. Als ik zelf rijd, houd ik liever het verkeer in de gaten in plaats van dat ik ergens een aanrijding veroorzaak omdat ik even goed wil bestuderen of mijn kind nou aan 't spugen is, slaapt, of iets anders. Zo enorm goed is het zicht via die combinatie van 2 spiegels niet - nog daargelaten je dus niet lang kan kijken. Je kan alleen een snelle blik werpen en ook dan weet je niet of alles oké is.

Dus mijn beleving is: iemand op de achterbank, of er zelf zitten is enorm fijn. Voor mij wel jammer dat ik geen gesprek met de andere passagier/bestuurder kan voeren, want die zie ik ook niet zo. Daarom snap ik dus niet waarom mensen, die gewoon kunnen horen, niet van die ultieme luxe gebruik maken. De baby goed in de gaten kunnen houden en ondertussen gewoon kunnen kletsen... ideaal!

En @Adrian4 : die baby in de serie stikte op de achterbank terwijl de ouders helemaal niks in de gaten hadden en dachten dat ie sliep. Daarom was ik ook nooit 100% gerust als ik via een snelle blik in de spiegels een slapend kind zag ;(
pi_203993197
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:51 schreef MaJo het volgende:
Ik mag toch hopen dat mensen niet hun kind voorin vervoeren?
In sommige auto's kan dat niet anders. Ken meerdere mensen waarbij de gordels op de achterbank te kort zijn voor een maxi cosi (de easybase die met de gordel kan worden vastgezet is dan de oplossing maar die worden niet meer gemaakt)

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 05:57 schreef Adrian4 het volgende:
Ik zat vaak de terugweg achter tussen de twee heren in. Niet voor de veiligheid, maar om te voorkomen dat ze in slaap vielen en we dan ‘s avonds het grote niet-slaap feest hadden.
Die fase hebben we nu pas alleen heb ik dat probleem vooral op de fiets en met achterzitje heb ik helemaal geen zicht op kind. In de fietskar met spiegels wel maar dat is instant sleepdust.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:51 schreef MorganLeFay het volgende:
Als ik zelf rijd, houd ik liever het verkeer in de gaten in plaats van dat ik ergens een aanrijding veroorzaak omdat ik even goed wil bestuderen of mijn kind nou aan 't spugen is, slaapt, of iets anders. Zo enorm goed is het zicht via die combinatie van 2 spiegels niet - nog daargelaten je dus niet lang kan kijken. Je kan alleen een snelle blik werpen en ook dan weet je niet of alles oké is.
Als bijrijder kan ik constant in die spiegel kijken dus voor zicht hoef ik niet op de achterbank te zitten. Niet dat ik dat deed want te lang in die spiegel kijken zorgde al voor misselijkheid maar als ik even achterom keek had ik goed zicht in de grote spiegel dus dat was ook niet nodig en bij twijfel stoppen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Elleska op 08-03-2022 09:05:31 ]
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:13:20 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203993330
Als ik alleen met Soneal toen hij een baby was in de auto zat dan zat hij in mijn auto ook voorin, dat was eigenlijk altijd een lange snelwegreis en dan vond ik het belangrijker hem direct naast me te hebben.

Kleinzoon zit in huidige auto ook voorin als hij in onze auto zit, dat zijn dan eigenlijk altijd korte reizen en vrijwel nooit snelweg, maar soms wel open en dan is het wel zo prettig als er een windscherm achterin zit :')
Maar ook dicht heb ik hem voorin, het is vrij lastig prutsen met de gordel achterin icm een stoeltje.

Soneal zit ook alleen maar achterin als er iemand anders op de voorstoel zit, en achterin allang geen stoelverhoger meer, dan komt hij te hoog te zitten (hoofd boven hoofdsteun en hoofdsteun is onderdeel van de constructie waar de auto op blijft liggen als hij op z'n kop ligt).
Voorin zit hij tot zijn ergernis nog wel op een stoelverhoger.

Kleinzoon vorige week, terwijl Soneal achterin zat: "Oma, ik zit naast jou!" *legt handje op mijn been O+

En hij weet heel goed dat dat bijzonder is, maar vindt het wel prachtig, gaat ook gelijk met de route bemoeien: "naar links!" *wijst naar rechts
"ROOD!!! Stoppen" :')

Als we de andere auto (ook) nog gehad hadden dan zouden de heren gewoon achterin zitten, en dan zou ik die auto ook primair gebruiken om met ze te reizen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:19:22 #267
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_203993392
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 10:06 schreef Elleska het volgende:
Lijkt me geen goed plan als ik zelf ga rijden dus we zitten beide voorin ;) L zat als baby in zijn uppie achterin, daarom dus een spiegel. Straks met 2 kinderen past er niet meer fatsoenlijk een volwassene op de achterbank.
Na een paar autoritjes weet ik inmiddels dat de peuter honderuit kletst onderweg, ook over en tegen zijn zusje. Ideaal ^O^. Maar de spiegel blijf ik ook wel handig vinden inderdaad, bij ons staat hij zo dat de bijrijder kan kijken.
pi_203994555
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:51 schreef MorganLeFay het volgende:
c_/ Het is en blijft Fok!

Ik benader dingen vanuit mijn eigen perspectief hè! Ik hoor niks, en vond het niet fijn als ik niet wist of alles goed ging met mijn kind (toen ze nog achteruit vervoerd werd). Ik hoorde tenslotte geen geluidjes vanaf de achterbank. Hier werd de vraag gesteld of een achteruitkijkspiegel voor de baby een must is. Ik nam altijd aan van wel (zien is weten), tot ik besefte dat veiligheid voorop staat. Als ik zelf rijd, houd ik liever het verkeer in de gaten in plaats van dat ik ergens een aanrijding veroorzaak omdat ik even goed wil bestuderen of mijn kind nou aan 't spugen is, slaapt, of iets anders. Zo enorm goed is het zicht via die combinatie van 2 spiegels niet - nog daargelaten je dus niet lang kan kijken. Je kan alleen een snelle blik werpen en ook dan weet je niet of alles oké is.

Dus mijn beleving is: iemand op de achterbank, of er zelf zitten is enorm fijn. Voor mij wel jammer dat ik geen gesprek met de andere passagier/bestuurder kan voeren, want die zie ik ook niet zo. Daarom snap ik dus niet waarom mensen, die gewoon kunnen horen, niet van die ultieme luxe gebruik maken. De baby goed in de gaten kunnen houden en ondertussen gewoon kunnen kletsen... ideaal!

En @:Adrian4 : die baby in de serie stikte op de achterbank terwijl de ouders helemaal niks in de gaten hadden en dachten dat ie sliep. Daarom was ik ook nooit 100% gerust als ik via een snelle blik in de spiegels een slapend kind zag ;(
Ik ben blij dat ik die serie niet heb gezien destijds :o
Ik zou niet meer auto durven rijden met babies
pi_203996322
“Mama, Mars maakt een beetje gekke geluidjes, het lijkt alsof ‘ie lacht maar dat is niet zo.”
En toen zat mijn jongste dus stuipend in zijn autostoeltje….
Ik kan nu nog steeds niet langs die plek rijden zonder kippenvel.

Dus heb je geld voor een spiegel, ik zou het doen.
pi_204220379
Voor de liefhebber, de mama mazzeldagen die geen mama mazzeldagen meer mogen heten zijn gestart bij de Prenatal. Vooral autostoeltjes hebben goede aanbiedingen, ik heb zojuist een Maxi-Cosi Rodi Airprotect besteld voor ¤89 en gelukkig accepteren ze tegenwoordig eindelijk online cadeaukaarten, kwam ik daar ook eindelijk vanaf. Ook andere autostoeltjes zijn/komen in de aanbieding, dus mocht je op zoek zijn misschien handig om even te kijken.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204224322
Goede tip, geldt ook voor de zitverhogers zie ik.
Nu zijn die dingen sowieso niet duur maar zag laatst in de winkel dat de zitverhoger van prenatal een stuk hoger is dan andere merken.
  zaterdag 26 maart 2022 @ 22:47:51 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_204235783
Het moment waar ik lang voor vreesde viel uiteindelijk toch best mee: ze passen prima alle 3 op de achterbank nu goud in de axiss gaat:

disclaimer
pi_204235808
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 22:47 schreef SQ het volgende:
Het moment waar ik lang voor vreesde viel uiteindelijk toch best mee: ze passen prima alle 3 op de achterbank nu goud in de axiss gaat:

[ afbeelding ]
Goud met zijn vingertje op de knop: “mam, ik maak hem vast open hoor” ^O^
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 26 maart 2022 @ 22:50:02 #274
269689 crew  Viv
  zaterdag 26 maart 2022 @ 23:15:38 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_204236190
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 22:50 schreef Viv het volgende:
@:sq wat een blij hoofd heeft Goud :D O+
:D ja hij is best blij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
pi_204246495
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 22:47 schreef SQ het volgende:
Het moment waar ik lang voor vreesde viel uiteindelijk toch best mee: ze passen prima alle 3 op de achterbank nu goud in de axiss gaat:

[ afbeelding ]
Iemand is ook heel blij met zijn nieuwe stoel :D

Hier waren de maxi cosi's de breedste, daarna paste het makkelijker. Maar ik blijf het vervelend vinden om met mn hand tussen die stoelen te moeten friemelen om de gordels vast te zetten. dat lijkt me nog het vervelendst van de overstap naar twee Rodi's straks, aangezien de meiden nu nog de gordels van hun axiss en tobi gebruiken.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  FOK!fotograaf vrijdag 22 juli 2022 @ 17:32:20 #277
148247 taxibabe
pi_205424294
Ja hoi...
We hebben een andere auto gekocht, en hier zit isofix in! Hartstikke handig natuurlijk, maar nu zitten we met een dilemma. We hebben dus een autostoel die met gordels vastgezet moet worden, maar deze krijgen we 1: niet superstrak in de auto en 2: Hij is bijna te klein voor onze man.
Dus zijn we eigenlijk op zoek naar een autostoel met isofix, voor zijn leeftijd (2j9m) zouden we voor groep 1 moeten gaan met 5 puntsgordel, maar voor zijn lengte en gewicht (1m en bijna 20 kilo) voor een groep 2/3 stoel met 3 puntsgordel.

Wat is wijsheid, er zijn natuurlijk die combistoelen groep1/2/3 met 5 puntsgordel, maar die zijn best duur (ook 2e hands) en kan gelijk het merendeel van de onderdelen eraf. Of toch voor een groep 2/3 met 3puntsgordel gaan die ook omgebouwd kan worden naar een zitverhoger als hij groot genoeg is?
  vrijdag 22 juli 2022 @ 18:11:01 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_205424627
2 jaar en 9 maanden en al 20 kilo :D dan kun je idd het beste voor een groep 2/3 gaan nu.

Sowieso gaat de normering op gewicht/ lengte en niet op leeftijd ;)

Ik had ooit mensen in de winkel met een extreem prematuur kindje van ruim 1 dat maar 7 kilo woog, die ze ook perse in een groep 1 stoel wilden hebben, maar da's gewoon onverantwoord.
disclaimer
  FOK!fotograaf vrijdag 22 juli 2022 @ 18:13:05 #279
148247 taxibabe
pi_205424640
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 18:11 schreef SQ het volgende:
2 jaar en 9 maanden en al 20 kilo :D dan kun je idd het beste voor een groep 2/3 gaan nu.
Ja .. we hebben een reus :@ :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch groep 2/3 dus. Ik zat vooral met de gordel, ik vond de overgang naar een 3-puntsgordel wat aan de vroege kant. Maar dat kan dus al wel?

[ Bericht 7% gewijzigd door taxibabe op 22-07-2022 18:18:26 ]
  vrijdag 22 juli 2022 @ 18:47:37 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_205424928
Ja hoor. Mijn 5,5 jarige is 1.10 en 17 kilo :P en zit er al minstens een jaar in.
disclaimer
pi_205425437
Hoi, hier ook een vraag! Wij hebben uiteindelijk wel een spiegel aangeschaft, toch fijn om zo te kunnen kijken op de lange autoritten als ze in slaap is gevallen. :D Anders brabbelt ze honderduit.

Wij vervoeren onze F. nu nog in de Maxi Cosi (Pebble). Ze is bijna 1 jaar oud en weegt naar schatting nu iets boven de 9 kilo, is denk ik ongeveer 75 cm lang (maandag weten we het precies). We zetten de Pebble vast met de autogordel en dat gaat prima. De opvolgstoel hebben we al, de Maxi Cosi Priori SPS. Deze kun je alleen voorwaarts plaatsen, toch? Moet je dan per se wachten tot 15 maanden? Ik denk dat ze nog een cm of 5 heeft voordat de bovenkant van haar hoofd de rand van de Pebble raakt, dus ik weet niet of dat nog ruim 3,5 maand duurt voordat ze op dat punt komt.
  vrijdag 22 juli 2022 @ 20:35:32 #282
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205425971
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 19:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hoi, hier ook een vraag! Wij hebben uiteindelijk wel een spiegel aangeschaft, toch fijn om zo te kunnen kijken op de lange autoritten als ze in slaap is gevallen. :D Anders brabbelt ze honderduit.

Wij vervoeren onze F. nu nog in de Maxi Cosi (Pebble). Ze is bijna 1 jaar oud en weegt naar schatting nu iets boven de 9 kilo, is denk ik ongeveer 75 cm lang (maandag weten we het precies). We zetten de Pebble vast met de autogordel en dat gaat prima. De opvolgstoel hebben we al, de Maxi Cosi Priori SPS. Deze kun je alleen voorwaarts plaatsen, toch? Moet je dan per se wachten tot 15 maanden? Ik denk dat ze nog een cm of 5 heeft voordat de bovenkant van haar hoofd de rand van de Pebble raakt, dus ik weet niet of dat nog ruim 3,5 maand duurt voordat ze op dat punt komt.
op de zijkant van onze maxi cosi staat dat hij tot max 75 cm is :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205426479
Oh, echt? :D Wist ik niet. Ik ga morgen eens kijken of ik dat bij de onze ook kan vinden!
pi_205426589
De Pebble is tot +/- 75cm idd.

Ik heb destijds Maxi Cosi gemaild met de vraag of het “kwaad kon” (expres tussen aanhalingstekens) om mijn zoon al voorwaarts te gaan vervoeren omdat hij met 13 maanden zijn benen niet meer kon strekken als hij achterwaarts in de groep 1 stoel zat. Als ik me het antwoord goed herinner is het voornamelijk een veiligheidsdingetje voor wanneer je onverhoopt een ongeluk krijgt. Achterwaarts vervoeren is dan veiliger. Maar je hoeft echt niet per sé tot 15 maanden te wachten natuurlijk… als de Pebble te klein is/wordt lijkt me dat voor je dochter ook niet prettig.
pi_205426674
Ik heb de Maxi-Cosi nog best lang gebruikt na 1 jaar. Mijn oudste was erg klein, maar de jongste is gemiddeld en heeft tot bijna 1,5 prima in de Maxi-Cosi gezeten (in de ene auto); in de andere vanaf 15 maanden zoiets de 2way Pearl achterwaarts erin gezet.

Ik zou haar zeker nog even in Maxi-Cosi houden, zolang het hoofd niet boven de rand uitkomt.
pi_205675875
wie weet er welke groep drie stoelen er vaste riempjes hebben? ik vind het zo'n gedoe om over zo'n kind heen te buigen en dan naar de gordelsluiting te graaien. De meesten die ik zie moeten echter gewoon met een driepuntsgordel -O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  FOK!fotograaf donderdag 18 augustus 2022 @ 14:17:38 #287
148247 taxibabe
pi_205675902
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 14:14 schreef littledrummergirl het volgende:
wie weet er welke groep drie stoelen er vaste riempjes hebben? ik vind het zo'n gedoe om over zo'n kind heen te buigen en dan naar de gordelsluiting te graaien. De meesten die ik zie moeten echter gewoon met een driepuntsgordel -O-
Daar was ik ook naar op zoek, maar niet kunnen vinden... :N
pi_205676824
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 14:14 schreef littledrummergirl het volgende:
wie weet er welke groep drie stoelen er vaste riempjes hebben? ik vind het zo'n gedoe om over zo'n kind heen te buigen en dan naar de gordelsluiting te graaien. De meesten die ik zie moeten echter gewoon met een driepuntsgordel -O-
Wij hebben er een gehad. Was een groep 2/3 stoel. Voor in de camper ik dacht Nania oid
pi_205676947
Zo te zien heeft Joie Elevate eigen gordel. Of het wat is.. geen idee.
Overigens went het wel, en je kind kan zelf de gordel vastmaken 👍🏻😋
pi_205677350
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 14:14 schreef littledrummergirl het volgende:
wie weet er welke groep drie stoelen er vaste riempjes hebben? ik vind het zo'n gedoe om over zo'n kind heen te buigen en dan naar de gordelsluiting te graaien. De meesten die ik zie moeten echter gewoon met een driepuntsgordel -O-
Die bestaan niet helaas. Je kunt wel stoelen krijgen met een gordel in de stoel maar daar moet dan altijd vanaf 18kg ook nog de 3 punts gordel van de auto overheen. Wij hebben een gehandicapt zoontje en die heeft een gordel in zijn stoel nodig om in de stoel te kunnen blijven zitten en wij moeten daarvoor een speciale autostoel met zo'n gordelsysteem erin maar ook daar moet nog de driepunts gordel overheen daarna.
pi_205678802
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 17:17 schreef fysio-tje het volgende:

[..]
Die bestaan niet helaas. Je kunt wel stoelen krijgen met een gordel in de stoel maar daar moet dan altijd vanaf 18kg ook nog de 3 punts gordel van de auto overheen. Wij hebben een gehandicapt zoontje en die heeft een gordel in zijn stoel nodig om in de stoel te kunnen blijven zitten en wij moeten daarvoor een speciale autostoel met zo'n gordelsysteem erin maar ook daar moet nog de driepunts gordel overheen daarna.
-O-

thnx voor de uitleg :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205678806
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 16:37 schreef GotC het volgende:
Zo te zien heeft Joie Elevate eigen gordel. Of het wat is.. geen idee.
Overigens went het wel, en je kind kan zelf de gordel vastmaken 👍🏻😋
weet je dat ik aan dat laatste eigenlijk helemaal nog niet had gedacht :') :@ controlfreak me wil dat kennelijk graag zelf doen (en ik heb een oude auto zonder gordelsensoren)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205678817
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:49 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
weet je dat ik aan dat laatste eigenlijk helemaal nog niet had gedacht :') :@ controlfreak me wil dat kennelijk graag zelf doen
Het nadeel is dat ze hem ook zelf los kunnen maken :')
  Moderator donderdag 18 augustus 2022 @ 19:56:12 #294
382129 crew  Donna
pi_205678865
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:51 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Het nadeel is dat ze hem ook zelf los kunnen maken :')
Ik heb een keer gezegd dat de auto er mee stopt als ze de gordel tijdens het rijden los maakt :P . So far so good. Bij school en thuis mag ze m pas los maken als we stil staan en daar luistert ze nog naar.
Als ze dat niet meer doet dan moeten we even goed in gesprek.

Het vastmaken vind ik overigens ook echt geen gedoe, maar met 1.60m vouw ik mezelf er ook zo tussen natuurlijk.
pi_205679209
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:56 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik heb een keer gezegd dat de auto er mee stopt als ze de gordel tijdens het rijden los maakt :P . So far so good. Bij school en thuis mag ze m pas los maken als we stil staan en daar luistert ze nog naar.
Als ze dat niet meer doet dan moeten we even goed in gesprek.

Het vastmaken vind ik overigens ook echt geen gedoe, maar met 1.60m vouw ik mezelf er ook zo tussen natuurlijk.
Ik geloof dat ik er toen ook een dreigement in heb gegooid en dat werkte ook ^O^
pi_205771041
wat is een fijne draaibare autostoel (groep 1/2) ? en is draaibaar überhaupt iets wat praktisch is of maakt t weinig verschil?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 28 augustus 2022 @ 09:53:39 #297
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205771116
Ikben zeer
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 09:43 schreef littledrummergirl het volgende:
wat is een fijne draaibare autostoel (groep 1/2) ? en is draaibaar überhaupt iets wat praktisch is of maakt t weinig verschil?
Ik ben Tevreden over de axifis van Maxi-Cosi
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 28 augustus 2022 @ 09:54:08 #298
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205771120
Ikben zeer
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 09:43 schreef littledrummergirl het volgende:
wat is een fijne draaibare autostoel (groep 1/2) ? en is draaibaar überhaupt iets wat praktisch is of maakt t weinig verschil?
Ik ben Tevreden over de axifix van Maxi-Cosi
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_205771266
Wij vinden draaibaar heel fijn als ze er nog ingezet moeten worden.
Wij zijn gaan "passen" en dat bleek een goeie zet. We hadden zelf een top 3 in gedachten en nr 1 was duidelijk niet comfortabel, nr 2 was instant janken (natuurlijk was dat de goedkoopste) en in nr 3 zat een vrolijk relaxed kind. Dus het werd de britax dualfix.
pi_205771310
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 09:43 schreef littledrummergirl het volgende:
wat is een fijne draaibare autostoel (groep 1/2) ? en is draaibaar überhaupt iets wat praktisch is of maakt t weinig verschil?
Ik vond de axissfix ook erg fijn, maar dan moet je wel de ruimte in de auto hebben om te kunnen draaien. Hij wordt hier nu al vier jaar alleen nog maar vooruit gebruikt. We hebben nu nog 1 groep 1/2 stoel over en dat is de axissfix, het nieuwere andere stoeltje hebben we al maanden geleden verkocht, deze bewust nog niet. (Onze axissfix mag ook weg btw, mocht je interesse hebben in tweedehands).

Voordeel van draaibaar is ook dat de ruimte onder de voeten leeg blijft (hier staat geen poot oid, handig op vakantie als de auto vol zit), nadeel van draaibaar is dat je het stoeltje met top tether moet bevestigen (wat tegenwoordig in de meeste auto’s zit), waardoor het overzetten van het stoeltje meer gedoe is.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 28 augustus 2022 @ 10:19:01 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_205771311
Nu mijn jongste in het midden zit ben ik echt zo blij met de axiss. Zou niet weten hoe ik hem er anders in zou moeten pieren.
Het is nog steeds puzzelen, want de kinderen moeten in een expliciete volgorde de auto in anders kan het niet maar toch hey, het past.

Geen top tethers of isofix hier trouwens, gewoon met de gordel ;)
disclaimer
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')