abonnement Unibet Coolblue
pi_184343075
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 17:45 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

We hebben het nu over normale rugpijn en niet over iemand van rond de 90 he :+
Als je gehele tussenwervelschijf weg gesleten zou zijn moet je aardig op leeftijd zijn mocht dit ooit gaan gebeuren. En natuurlijk zijn er uitzonderingen waarbij dit wel op iets jongere leeftijd gebeurd maar die groep is te verwaarlozen tegenover de groep waar er anatomisch niks mee aan de hand is.
En zelfs al zou je dusdanige slijtage hebben dan moet je er alsnog mee bewegen en spierkracht opbouwen. Je kan beter pijn hebben en een goede functie van je wervelkolom dan pijn hebben en niks meer doen waardoor je kwaliteit van leven verder achteruit gaat.
Zie mijn post hierboven. Ik ben 34. En mijn tussenwervel is écht bijna doorgesleten, heeft een röntgenfoto en reumatologisch onderzoek bewezen.
Mon 'en!
  vrijdag 11 januari 2019 @ 18:25:48 #77
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_184343137
Je zit teveel. Vraag een verstelbaar bureau zodat je staand en zittend werken kan afwisselen. En zet de rugleuning van je bureaustoel op de losse stand.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_184345490
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 18:22 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Zie mijn post hierboven. Ik ben 34. En mijn tussenwervel is écht bijna doorgesleten, heeft een röntgenfoto en reumatologisch onderzoek bewezen.
Bijna doorgesleten is nog steeds geen botten die tegen elkaar aan komen :+
Is zeker balen, dan hoor jij helaas net bij een hele kleine groep waarbij dat wel op jongere leeftijd gebeurd. Maar dan nog is het belangrijk om dat gebied te trainen en in beweging te houden en dus niet meteen te stoppen als je ook maar iets zou voelen.
Faka G
pi_184345682
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:09 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Bijna doorgesleten is nog steeds geen botten die tegen elkaar aan komen :+
Is zeker balen, dan hoor jij helaas net bij een hele kleine groep waarbij dat wel op jongere leeftijd gebeurd. Maar dan nog is het belangrijk om dat gebied te trainen en in beweging te houden en dus niet meteen te stoppen als je ook maar iets zou voelen.
Jij bent neurochirurg?
pi_184347031
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:09 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Bijna doorgesleten is nog steeds geen botten die tegen elkaar aan komen :+
Is zeker balen, dan hoor jij helaas net bij een hele kleine groep waarbij dat wel op jongere leeftijd gebeurd. Maar dan nog is het belangrijk om dat gebied te trainen en in beweging te houden en dus niet meteen te stoppen als je ook maar iets zou voelen.
Ik voel niet 'maar iets', ik heb 24/7 pijn. Op slechte dagen straalt 't uit tot ver in mijn been. Daarmee loop ik liever geen risico door 'gewoon lekker te blijven bewegen'. :N
Mon 'en!
pi_184347440
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:17 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Jij bent neurochirurg?
Omdat ik weet dat het een kleine groep is waarbij de tussenwervelschijven op jonge leeftijd is weggesleten?
Dat soort informatie is voor iedereen voorhanden en is op zich ook logisch nadenken. Iets slijt over het algemeen door ouderdom, dus als je jong bent is de kans op dusdanige slijtage laag.
Als het over dat andere deel ging waarbij het belangrijk is om ook als er slijtage oid zit toch het gebied in conditie te houden is omdat zulke mensen vaak naar de fysiotherapeut doorgestuurd worden door bijvoorbeeld een neurochirurg.
Faka G
pi_184347513
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 21:02 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik voel niet 'maar iets', ik heb 24/7 pijn. Op slechte dagen straalt 't uit tot ver in mijn been. Daarmee loop ik liever geen risico door 'gewoon lekker te blijven bewegen'. :N
Ik zei toch ook nergens dat je pijn niet heftig zou zijn?
Ik hoop dat je het wel kan vinden in de rest van mijn post. Als je zoals je aangeeft 24/7 pijn hebt kan je imo beter kiezen om genoeg leuke dingen te doen en afleiding te zoeken ed. Dan door juist weinig te doen omdat je pijn hebt. Je beter voelen en afleiding zouden evt juist kunnen zorgen dat de pijn minder op de voorgrond staat. Maar kan me voorstellen dat dan makkelijker gezegd dan gedaan is.
Faka G
pi_184347592
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 21:24 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Ik zei toch ook nergens dat je pijn niet heftig zou zijn?
Ik hoop dat je het wel kan vinden in de rest van mijn post. Als je zoals je aangeeft 24/7 pijn hebt kan je imo beter kiezen om genoeg leuke dingen te doen en afleiding te zoeken ed. Dan door juist weinig te doen omdat je pijn hebt. Je beter voelen en afleiding zouden evt juist kunnen zorgen dat de pijn minder op de voorgrond staat. Maar kan me voorstellen dat dan makkelijker gezegd dan gedaan is.
Veel makkelijker. Maar goed. Ik loop een topic te kapen. Denk dat je advies voor veel mensen kan helpen, maar bij mezelf betwijfel ik 't.
Mon 'en!
pi_184359575
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 17:45 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

We hebben het nu over normale rugpijn en niet over iemand van rond de 90 he :+
Als je gehele tussenwervelschijf weg gesleten zou zijn moet je aardig op leeftijd zijn mocht dit ooit gaan gebeuren. En natuurlijk zijn er uitzonderingen waarbij dit wel op iets jongere leeftijd gebeurd maar die groep is te verwaarlozen tegenover de groep waar er anatomisch niks mee aan de hand is.
En zelfs al zou je dusdanige slijtage hebben dan moet je er alsnog mee bewegen en spierkracht opbouwen. Je kan beter pijn hebben en een goede functie van je wervelkolom dan pijn hebben en niks meer doen waardoor je kwaliteit van leven verder achteruit gaat.
Nee, de vraag was hoe je schurende botten in je rug kan hebben.
Je weet echt niet waar je het over hebt, ik was 30 toen het bij mij speelde en ik kan je vertellen dat in zo'n situatie spierkracht opbouwen vrijwel onmogelijk is omdat de pijn na de oefeningen bijna niet te harden was.
Ik was dan ook in Nederland niet voor niets uitbehandeld, ik moest er maar mee leren leven.
En dat na jaren FT en andere pogingen.
En hoezo goede functie van je wervelkolom? Dat is nou juist hetgene dat stuk is.
Botten die over elkaar schuren op 2 niveaus in je rug is verdomd pijnlijk kan ik je melden en er is geen 1 oefening die dat kan verhelpen.
pi_184360234
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 14:48 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nee, de vraag was hoe je schurende botten in je rug kan hebben.
Je weet echt niet waar je het over hebt, ik was 30 toen het bij mij speelde en ik kan je vertellen dat in zo'n situatie spierkracht opbouwen vrijwel onmogelijk is omdat de pijn na de oefeningen bijna niet te harden was.
Ik was dan ook in Nederland niet voor niets uitbehandeld, ik moest er maar mee leren leven.
En dat na jaren FT en andere pogingen.
En hoezo goede functie van je wervelkolom? Dat is nou juist hetgene dat stuk is.
Botten die over elkaar schuren op 2 niveaus in je rug is verdomd pijnlijk kan ik je melden en er is geen 1 oefening die dat kan verhelpen.
^ Kut man. Heb je uiteindelijk (in 't buitenland) iets gevonden dat pijn verlicht?
Mon 'en!
pi_184364215
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 14:48 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nee, de vraag was hoe je schurende botten in je rug kan hebben.
Je weet echt niet waar je het over hebt, ik was 30 toen het bij mij speelde en ik kan je vertellen dat in zo'n situatie spierkracht opbouwen vrijwel onmogelijk is omdat de pijn na de oefeningen bijna niet te harden was.
Ik was dan ook in Nederland niet voor niets uitbehandeld, ik moest er maar mee leren leven.
En dat na jaren FT en andere pogingen.
En hoezo goede functie van je wervelkolom? Dat is nou juist hetgene dat stuk is.
Botten die over elkaar schuren op 2 niveaus in je rug is verdomd pijnlijk kan ik je melden en er is geen 1 oefening die dat kan verhelpen.
Dat klinkt echt wel heftig. Voor over ik weet kan je operatief dan wervels vast laten zetten maar daarmee verlies je wel veel bewegingsvrijheid. Sterkte.
pi_184371720
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 14:48 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nee, de vraag was hoe je schurende botten in je rug kan hebben.
Je weet echt niet waar je het over hebt, ik was 30 toen het bij mij speelde en ik kan je vertellen dat in zo'n situatie spierkracht opbouwen vrijwel onmogelijk is omdat de pijn na de oefeningen bijna niet te harden was.
Ik was dan ook in Nederland niet voor niets uitbehandeld, ik moest er maar mee leren leven.
En dat na jaren FT en andere pogingen.
En hoezo goede functie van je wervelkolom? Dat is nou juist hetgene dat stuk is.
Botten die over elkaar schuren op 2 niveaus in je rug is verdomd pijnlijk kan ik je melden en er is geen 1 oefening die dat kan verhelpen.
Ik zeg toch nergens dat oefeningen het anatomische probleem zouden verhelpen. Slijtage kan je niet tegen gaan, tussenwervelschijven gaan niet terug groeien door oefeningen oid te doen.
Neemt niet weg dat je beter kan zorgen dat de functie die je hebt zo goed mogelijk is om zo goed mogelijk met je klachten overweg te kunnen.
Pijn heb je toch, dan kan je beter zorgen dat je je er niet door laat leiden en kan proberen er het beste van te maken en te genieten van dingen die voor afleiding zorgen ed. Je kan wel overal naar een oplossing gaan zoeken en de pijn je leven laten beīnvloeden maar daar kom je uiteindelijk niet verder mee en zorgt er voor dat je alleen maar slechter in je vel gaat zitten, je algehele conditie verslechterd (want je doet minder) wat als gevolg kan zijn dat je meer pijn kan krijgen en je kwaliteit van leven verslechterd.

Bedankt voor jou top inbreng met hoe je dit probleem wel verhelpt trouwens.
Faka G
pi_184379905
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 15:30 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

^ Kut man. Heb je uiteindelijk (in 't buitenland) iets gevonden dat pijn verlicht?
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:24 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat klinkt echt wel heftig. Voor over ik weet kan je operatief dan wervels vast laten zetten maar daarmee verlies je wel veel bewegingsvrijheid. Sterkte.
ja, in België heb ik in 2003 2 discusprotheses gekregen waardoor de pijn na revalidatie zo goed als weg was.
Daarna heb ik mezelf weer laten keuren en ging ik van 80-100% arbeidsongeschikt naar 15-25% arbeidsongeschikt.
Daardoor heb ik weer een aantal jaren kunnen werken totdat door artrose de protheses vastgegroeid waren en daardoor ook zenuwen bekneld zaten.
En ook dat is geen pretje.
In 2013 zijn daarom die 2 niveaus in mijn rug vastgezet, artrose verwijderd en zenuwkanalen ruimer gemaakt.
Helaas hebben de zenuwen zo lang klem gezeten dat ze beschadigd zijn en ik dus helaas weer 100% arbeidsongeschikt ben en de dag door kom met pijnstillers.

Maar goed, dit topic ging niet over mij. Ik reageerde alleen maar op een bepaalde vraag over botten in de rug die over elkaar schuren.

quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 04:10 schreef Atta-boy het volgende:

Bedankt voor jou top inbreng met hoe je dit probleem wel verhelpt trouwens.
Voldoende informatie zo?
pi_184381602
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:03 schreef vannelle het volgende:

[..]


[..]

ja, in België heb ik in 2003 2 discusprotheses gekregen waardoor de pijn na revalidatie zo goed als weg was.
Daarna heb ik mezelf weer laten keuren en ging ik van 80-100% arbeidsongeschikt naar 15-25% arbeidsongeschikt.
Daardoor heb ik weer een aantal jaren kunnen werken totdat door artrose de protheses vastgegroeid waren en daardoor ook zenuwen bekneld zaten.
En ook dat is geen pretje.
In 2013 zijn daarom die 2 niveaus in mijn rug vastgezet, artrose verwijderd en zenuwkanalen ruimer gemaakt.
Helaas hebben de zenuwen zo lang klem gezeten dat ze beschadigd zijn en ik dus helaas weer 100% arbeidsongeschikt ben en de dag door kom met pijnstillers.

Maar goed, dit topic ging niet over mij. Ik reageerde alleen maar op een bepaalde vraag over botten in de rug die over elkaar schuren.

[..]

Voldoende informatie zo?
Ja prima oplossing zo te lezen
Faka G
pi_184382169
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:39 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Ja prima oplossing zo te lezen
Niet dus. Want die gozert zit weer compleet onder de pijnstillers thuis. Hoe kun je dat als 'goede oplossing' zien? :{

@vannelle: damn, dat is echt kut.
Mon 'en!
pi_184400423
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:04 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Niet dus. Want die gozert zit weer compleet onder de pijnstillers thuis. Hoe kun je dat als 'goede oplossing' zien? :{

@vannelle: damn, dat is echt kut.
Ik ga er van uit dat dit lichtelijk sarcastisch bedoeld was, moet hij helemaal zelf weten want zoals ik al eerder typte heb ik het idee dat hij niet weet waar hij over praat.
En ja, het is echt kut. :(

Maar ik wil geen topickaap doen (als dat al niet het geval is) en ik hoop dat TS dankzij FT weer van de klachten af komt.
Ik zou het ook fijn vinden het vervolg te lezen. :)
pi_184423854
Nee ik heb al die dingen uit mijn duim gezogen en zijn nergens op gebaseerd :+
Wel klote dat je er zo'n last van hebt hoor, hoop dat het nog wat beter zal worden.
Ben verder ook wel benieuwd naar hoe het nu met ts is
Faka G
  dinsdag 15 januari 2019 @ 21:43:54 #93
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184424170
Ik loop al 1,5 jaar met klachten. Juni 2017 begon het met gewoon stijfheid, ik moest eerst gaan zitten om nog mijn sokken aan te trekken. In januari 2018 was het echt wel pijnlijk en stijf, dus 2x per week naar de chiropractor, langzaam afgebouwd naar 1x per 2 weken. In september 2018 heb ik een afspraak afgezegd en daarna pas voor eind november een afspraak gemaakt. November 2018 begon met 2 weken plat wegens totale verkramping, de eerste paar dagen kon ik niet zelfstandig naar de WC. Gelijk begonnen met fysio, en daar merk ik wel vooruitgang, maar mondjesmaat. Ik kan nog steeds niet rechtop lopen. Rond de kerst ging het beter en kon ik opstaan zonder pijn, na nieuwjaar is het weer bergafwaarts gegaan. Dus opstaan na langer dan een paar minuten zitten, is op dat laatste stukje van omhoog komen best wel pijnlijk.

Morgen huisarts.

Dus TS.. het wordt niet beter. Ga naar de huisarts en fysio.
Resistance is futile.
pi_184437802
Vervelend voor de mensen die zo'n last hebben!

Ik ga morgen voor de 2e keer naar de fysio. Vorige week donderdag voor het eerst geweest al. Oefeningen meegekregen voor om elke dag thuis te doen. Ik heb het idee dat dat al vruchten afwerpt. Klachten zijn volgens mij al minder geworden. Het valt me iig al minder op (mijn rug).

Zoals ik in openingspost schreef, zijn de klachten - zoals ik ze ervaar - niet meteen erg zwaar of pijnlijk. Meer sluimerend en vervelend voelbaar op de achtergrond. Bukken gaf wel problemen.

Morgen gaat de fysio volgens mij al masseren, als ik het vorige week goed onthouden en begrepen had. De oefeningen die ik deze week thuis heb moeten doen waren om de spieren wat te soepeler te krijgen, zo omschreef hij het. Daarna kan er gemasseerd worden.
De volgende stap is dan de spieren versterken dmv oefeningen.

Zo had ik het begrepen vorige week, maar ik kan er naast zitten - ik ben totaal geen kenner wat betreft menselijk lichaam!
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 16 januari 2019 @ 17:16:00 #95
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184438569
Dry needling kun je ook overwegen. Er is geen wetenschappelijk bewijs dat het helpt maar veel mensen hebben er baat bij.

Ik moet van de HA een maand aan de pijnstillers, en een ergotherapeut op mijn werk langs laten komen.
Resistance is futile.
  woensdag 16 januari 2019 @ 17:17:22 #96
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184438588
Oh ja! Ik doe yin yoga, dat rekt de boel enorm op. Niet dat ik gelijk minder pijn heb, maar ik was wel gelijk van die stijfheid af.
Resistance is futile.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 11:52:37 #97
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184471226
Ik heb ook vaak sluimerende rugpijn. Teveel zitten kan zeker de oorzaak zijn maar vooral zitten in een verkeerde houding. Het is mogelijk dat TS onbedoeld deze klachten zelf heeft veroorzaakt/in stand houdt. Trainen van de rugspieren en goed rekken na de nachtrust lijkt me een goede oplossing om op de langere termijn van de klachten af te komen. Ga ook even na hoe je zelf zit op een stoel of ligt in bed.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 13:48:34 #98
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184631711
Hoe gaat het nu, TS?
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')