abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183663085
Vervolg op:
TRV / Australië #15
TRV / Australië #16
TRV / Australië #17



Australië, het kleinste continent en door sommigen ook beschouwd als het grootste eiland, bestaat grotendeels (ongeveer 3/4) uit woestijn. Enkel in het noordoosten zijn er regenwouden, die verder naar het zuiden vaak meer subtropisch dan tropisch zijn. Daar komen de meeste diersoorten voor. Ook in de dorre, hete binnenlanden komen vele soorten voor. In het binnenland zijn er naast woestijnen ook steppe- en savanneachtige gebieden, de scrublands, waar bijvoorbeeld de kangoeroes leven. De meeste dieren van Australië, en dat geldt vooral voor de buideldieren, zijn uniek. Deze zijn een voorbeeld van adaptieve radiatie en nog vrij primitief. Vermoedelijk hadden de Australische buideldieren ooit maar een beperkt aantal voorouders. Ook bestaan er in Australië grootpoothoenders die hun eieren in hopen rottend plantenmateriaal uitbroeden en de temperatuur daarvan controleren (thermometervogels); zodra de kuikens geboren zijn, laten ze die aan hun lot over.

Australië wordt in het noorden door de Timorzee, de Arafurazee, de Golf van Carpentaria en de Straat Torres begrensd, in het oosten door de Koraalzee en de Tasmanzee en ten zuiden door de Straat Bass en de Grote Australische Bocht. De Indische Oceaan ligt ten zuiden en westen van Australië. Het land heeft een totale kustlijn van 25.760 km.
pi_183663100
Laatste post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:54 schreef alexlefou het volgende:
Vertrek eind januari voor een paar maanden naar Australië, heb me visum al.

Iemand ervaring met kleine jobs daar te vinden? Alle tips zijn welkom!
Weet iemand ook of je Tim Tams ergens in Nederland kan krijgen? Zoja waar?
pi_183663169
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 15:50 schreef KolonelBroodje het volgende:
Laatste post:

[..]

Weet iemand ook of je Tim Tams ergens in Nederland kan krijgen? Zoja waar?
No idea
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 december 2019 @ 12:06:20 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_190360745
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_190576388
quote:
Dank voor het delen, heb genoten van je verslag :)
pi_207541233
Kick

Ik ben eind feb 10 dagen met onze 2-jarige dochter in Adelaide voordat we naar Great ocean road/Melbourne/Torquay enz rijden. Nu twijfel ik of ik in Adelaide zelf meteen al een huurauto zal nemen of pas als we daar weggaan. We zullen daar vooral naar het strand/zoo/speeltuin/festival enz gaan. Lukt dat ook goed met OV/Taxi of toch beter een huurauto nemen? Glenelg zag er bv leuk uit en dat was maar een half uurtje met de tram. Dan hoef je ook geen parkeerplek te zoeken, kan je ook een biertje drinken enz….
pi_207574568
In Adelaide gewoon OV gebruiken. Is daar prima geregeld en je betaald niet al dagen voor je auto terwijl je deze minimaal gebruikt :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_207580233
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 15:29 schreef Erasmusch het volgende:
Kick

Ik ben eind feb 10 dagen met onze 2-jarige dochter in Adelaide voordat we naar Great ocean road/Melbourne/Torquay enz rijden. Nu twijfel ik of ik in Adelaide zelf meteen al een huurauto zal nemen of pas als we daar weggaan. We zullen daar vooral naar het strand/zoo/speeltuin/festival enz gaan. Lukt dat ook goed met OV/Taxi of toch beter een huurauto nemen? Glenelg zag er bv leuk uit en dat was maar een half uurtje met de tram. Dan hoef je ook geen parkeerplek te zoeken, kan je ook een biertje drinken enz….
Ik woon in Adelaide, help graag met tips als je wilt :)

Adelaide is goed te doen zonder auto als dat je activiteiten zijn.
Voor de route naar Melbourne kan ik aanraden om relocations in de gaten te houden.
Adelaide naar Melbourne is een gewilde route voor campervan relocations.
pi_207580384
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 02:21 schreef twisteddlogic het volgende:

[..]
Ik woon in Adelaide, help graag met tips als je wilt :)

Adelaide is goed te doen zonder auto als dat je activiteiten zijn.
Voor de route naar Melbourne kan ik aanraden om relocations in de gaten te houden.
Adelaide naar Melbourne is een gewilde route voor campervan relocations.
Klopt wij hebben het andersom gereden: van Sydney naar Adelaide en ik vermoed dat meer mensen die trip doen. Vaak kun je goedkoop andersom huren.
pi_207591369
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 02:21 schreef twisteddlogic het volgende:

[..]
Ik woon in Adelaide, help graag met tips als je wilt :)

Adelaide is goed te doen zonder auto als dat je activiteiten zijn.
Voor de route naar Melbourne kan ik aanraden om relocations in de gaten te houden.
Adelaide naar Melbourne is een gewilde route voor campervan relocations.
. Thanks!

We zijn van plan een SUV te huren, aangezien we max. een weekje voor de Great Ocean Road hebben. Ipv een camper van, doen we 2 stops a 2 overnachtingen ofzo. Dus mocht je nog tips hebben, Family friendly dorpjes onderweg, graag! Daarna blijven we een paar dagen bij vrienden in Torquay en Melbourne.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmusch op 16-01-2023 21:34:40 (Typo) ]
pi_207621487
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 21:17 schreef Erasmusch het volgende:

[..]
. Thanks!

We zijn van plan een SUV te huren, aangezien we max. een weekje voor de Great Ocean Road hebben. Ipv een camper van, doen we 2 stops a 2 overnachtingen ofzo. Dus mocht je nog tips hebben, Family friendly dorpjes onderweg, graag! Daarna blijven we een paar dagen bij vrienden in Torquay en Melbourne.
Afhankelijk van hoe lang je er over wilt doen natuurlijk.

Robe, Mount Gambier, Warnambool, Port Campbell en Apollo Bay zijn een aantal leuke plaatsjes die ik zo kan bedenken :)
pi_207623081
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 03:13 schreef twisteddlogic het volgende:

[..]
Afhankelijk van hoe lang je er over wilt doen natuurlijk.

Robe, Mount Gambier, Warnambool, Port Campbell en Apollo Bay zijn een aantal leuke plaatsjes die ik zo kan bedenken :)
Thanks! Warnambool en Port Campbell zaten we ook al naar te kijken.

We plannen ongeveer 6 dagen voor de trip van adelaide naar Torquay, maar omdat we met die kleine reizen en niet 6x uitpakken, inchecken etc, willen we eigenlijk op 2 verschillende plekken overnachten.

Als je nog tips voor Adelaide met een 2 year old hebt, ook graag. Heb tot nu toe alleen Glenelg, ADL Zoo en St Kilda playground op de lijst staan.
pi_207636108
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 09:55 schreef Erasmusch het volgende:

[..]
Thanks! Warnambool en Port Campbell zaten we ook al naar te kijken.

We plannen ongeveer 6 dagen voor de trip van adelaide naar Torquay, maar omdat we met die kleine reizen en niet 6x uitpakken, inchecken etc, willen we eigenlijk op 2 verschillende plekken overnachten.

Als je nog tips voor Adelaide met een 2 year old hebt, ook graag. Heb tot nu toe alleen Glenelg, ADL Zoo en St Kilda playground op de lijst staan.
Robe is een heel chill kust plaatsje, dat zou wel leuk zijn met een kleine. Mount Gambier heeft een paar mooie sinkholes. Warnambool is denk ik de grootste plaats en de start van de GOR, met ook een grote playground en je kunt wandelen naar de kust. Port Campbell en Apollo bay zijn beide op de GOR.

Ik heb nog nooit van St Kilda Playground gehoord en het is ook een beetje uit de stad, Ik denk niet dat het te bereiken is met het OV.
Cleland Zoo is ook leuk, daar kun je een echidna, koala en kangoeroe tour doen. Morialta national park is mooi, maar misschien niet zo leuk met een kleine... Verder zou ik eens Mt Lofty op gaan voor een mooi uitzicht over de stad, een stand bezoeken ten zuiden van de stad (Noarlunga, Moana of Hallet Cove bijvoorbeeld).
Glenelg is het meest toeristische strand, met de meeste restaurants en bars in de buurt. Semaphore, Henley en Brighton zijn ook mooie chille stranden.

Daarnaast zijn er veel wineries (veelal kind vriendelijk) in McLaren Vale en de Barossa Valley. Ik werk zelf in McLaren Vale op een geweldige locatie, kan ik zeker aanraden (stuur maar een PM bij interesse).
Kangaroo Island is een mooie dag (of 1 nacht) trip, maar dat is ook lastiger met een kleine.

Als ik nog met leuke ideeen kom zal ik nog wat posten, of stuur maar een PM.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')