abonnement Unibet Coolblue
pi_197015095
quote:
17s.gif Op maandag 28 december 2020 09:23 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Haha ja, dat laatste had ik ook een tijdje last van, nu is het weer redelijk gekalmeerd gelukkig. Vind het vooral fijn hoe de niacinamide mijn huid echt lijkt te kalmeren, had vaak roodheid langs mijn neusvleugels enzo, das al veel minder nu.
Ja roodheid verdwijnt hier ook snel nu. Had eerst van die azelaic acid booster van PC, deed ook wel wat, maar dit werkt beter. Ga die van TO ook eens verder checken :Y
pi_197216458
Hoi :W

Ik wil graag iets doen aan mijn huid, maar ik ben door de bomen het bos totaal kwijt inmiddels.

Ik heb de afgelopen maanden steeds meer puistjes op mijn kaaklijn en daarbij heb ik tot afbladderend droge wangen. De poriën op mijn neus zijn heel groot, er zitten rode vlekken en mijn huid voelt oneffen en soms trekkerig. :{
Waar begin je met zoiets?

Tot nu toe is het enige wat ik doe 's ochtends en 's avonds wassen met water.

Ik heb dit topic geprobeerd te lezen, maar het zijn zoveel producten en ik word er geen wijs uit. Ik durf ook niet zo goed zomaar The Ordinary leeg te kopen, want daar heb ik helemaal het geld niet voor en ik weet niet wát ik dan moet kopen.

Wat in ieder geval zal schelen is dat ik tot nu toe nergens allergisch voor ben, dus ik hoef geen dure sensitive spullen.

Heeft iemand tips? O+
pi_197240122
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:57 schreef Tele6 het volgende:
Hoi :W

Ik wil graag iets doen aan mijn huid, maar ik ben door de bomen het bos totaal kwijt inmiddels.

Ik heb de afgelopen maanden steeds meer puistjes op mijn kaaklijn en daarbij heb ik tot afbladderend droge wangen. De poriën op mijn neus zijn heel groot, er zitten rode vlekken en mijn huid voelt oneffen en soms trekkerig. :{
Waar begin je met zoiets?

Tot nu toe is het enige wat ik doe 's ochtends en 's avonds wassen met water.

Ik heb dit topic geprobeerd te lezen, maar het zijn zoveel producten en ik word er geen wijs uit. Ik durf ook niet zo goed zomaar The Ordinary leeg te kopen, want daar heb ik helemaal het geld niet voor en ik weet niet wát ik dan moet kopen.

Wat in ieder geval zal schelen is dat ik tot nu toe nergens allergisch voor ben, dus ik hoef geen dure sensitive spullen.

Heeft iemand tips? O+
Hoi Tele :s) ik ben geen enorme expert maar ik denk dat je het beste kunt beginnen met de basis: een cleanser, moisturizer en goeie spf (zonnebrand). Zoals je het omschrijft lijkt je huid wat uitgedroogd, en met een goede hydraterende basis kom je al een heel eind. Ik herken je klachten wel heel erg!

Ik gebruik zelf:
Squalane cleanser van The Ordinary
Natural Moisturizing Factors + HA van The Ordinary
Origins GinZing SPF40 Energy-Boosting Tinted Moisturizer BB Cream (dat is een getinte dagcreme met spf) of Cetaphil Dermacontrol Hydraterende Gezichtsverzorging SPF 30 (een dagcreme met spf zonder tintje :) )

Je zou ook een serum kunnen proberen voor de puistjes/trekkerigheid/oneffenheden. Ik ben supertevreden over Niacinamide van The Ordinary. Maar misschien wordt dat allemaal al wat veel, kun je altijd later nog toevoegen.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_197240195
Oh ik zal ook nog even de volgorde van hoe ik het gebruik opschrijven... ik gebruik wel wat meer producten maar hier hoef je dan natuurlijk niet meteen mee te beginnen. Gewoon gaan kijken wat voor jou werkt :)

's ochtends:
- gezicht wassen met squalane cleanser
- niacinamide
- natural moisturizing factors
- origins spf of cetaphil spf (zijn beiden ook een dagcreme, maar ik gebruik toch de NMF eronder omdat ik een vrij droge huid heb en deze producten vooral gebruik voor de spf)

's avonds:
- gezicht wassen met squalane cleanser
- retinol 1% in squalane (the ordinary)
- natural moisturizing factors
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_197240339
Ik zou gewoon beginnen met milde dingetjes van Kruidvat eigen merk ofzo, dus daar een reiniger/facewash en toner kopen en een dagcreme met spf (en dan tegen de zomer, mocht je veel buiten zijn, een losse zonnebrandcreme met hogere spf). Dan een simpele dagcreme en daaronder de eerder door mij aangeraden hyaluronzuur uit Japan tegen de trekkerigheid en droogte.
Niacinamide met zink van The Ordinary zou een fijne extra zijn voor precies wat jij beschrijft, maar kijk eerst eens of het met de basis van reiniger, toner, hyaluronzuur en dagcreme al beter wordt. Dat spulletje uit Japan is echt mijn redding, ik kan nu zelfs soms bepaalde foundations dragen zonder dat er meteen schilfers op mijn neus en tussen mijn wenkbrauwen ontstaan en ook na het douchen is mijn gezicht niet meteen trekkerig.
Mocht je dicht bij Duitsland wonen, dan zou ik bij DM kijken, die hebben net wat meer spulletjes met fijne prijs dan Kruidvat.
pi_197241078
Bedankt voor de tips! O+

Ik was gisteren wat aan het rondlezen en overweeg nu om de hydraterende face wash van Simple te kopen en de dagcrème van de Aldi, en dan tegen de zomer een crème met SPF. Is dat zinnig?

Ik zag ook deze cleanser en die heeft best prima ingrediënten als ik het vergelijk met het lijstje van goede en slechte ingrediënten bij Jetske Ultee. Verder kon ik in winkels die ik ken niet zomaar iets vinden met een beetje zuur erin om eens in de zoveel tijd te kunnen exfoliëren. En ik las wel dat exfoliëren goed kan zijn voor je huid als je het voorzichtig doet en niet scrubt.
Maar misschien zie ik iets over het hoofd. :@
SPOILER: ingrediënten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Doedezemaar waar is een toner nou eigenlijk voor? Ik las op sommige plekken ook tonic. Sommige zeggen dat het verfrissend is, maar ik zag dat in veel toners veel alcohol zit en dat droogt weer uit, dus moet ik dat dan wel doen?

@Kirb de dingen die jij gebruikt verkopen ze niet gewoon bij de drogist hè? Ik zou eigenlijk het liefst gewoon een winkel binnenlopen in plaats van te moeten zoeken naar welke webshop het beste is en dan wachten op het pakje :@
  woensdag 6 januari 2021 @ 10:53:36 #257
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_197241127
In de winter zou ik juist een dagcreme met SPF al nemen, het zijn wel niet heel veel straaltjes, maar ze zijn er toch. Bij meer zon een sterkere/aparte SPF-creme nemen/toevoegen. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_197241147
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:50 schreef Tele6 het volgende:
Bedankt voor de tips! O+

Ik was gisteren wat aan het rondlezen en overweeg nu om de hydraterende face wash van Simple te kopen en de dagcrème van de Aldi, en dan tegen de zomer een crème met SPF. Is dat zinnig?

@:Doedezemaar waar is een toner nou eigenlijk voor? Ik las op sommige plekken ook tonic. Sommige zeggen dat het verfrissend is, maar ik zag dat in veel toners veel alcohol zit en dat droogt weer uit, dus moet ik dat dan wel doen?

@:Kirb de dingen die jij gebruikt verkopen ze niet gewoon bij de drogist hè? Ik zou eigenlijk het liefst gewoon een winkel binnenlopen in plaats van te moeten zoeken naar welke webshop het beste is en dan wachten op het pakje :@
Lijkt me prima om met die producten te beginnen, hoor! Het is alleen wel aan te raden om ook in de winter spf te smeren :), niet enkel in de zomer.

De producten die ik gebruik koop ik meestal bij de Douglas (gaat nu dus even niet), of bestel ik bij Deciem. Die Cetaphil bestel ik inderdaad (al heeft kruidvat het ook dacht ik..)
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_197242489
Een toner is o.a. om de laatste restjes reiniger te verwijderen, maar zoek er inderdaad eentje zonder alcohol. Ik gebruik het al meer dan dertig jaar, voor mij voelt het heel logisch om na het douchen of na make-up verwijderen met een watje met toner over mijn gezicht te gaan, maar misschien is het voor jou nu voor je gevoel een stap teveel. Niks moet.
Die facewash lijkt me een prima begin, gewoon simpel en low budget, in die hoek zou ik het inderdaad zoeken en zolang je het bij milde verzorgende producten houdt is echt alles meer dan alleen water een vooruitgang.
pi_197244093
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:57 schreef Tele6 het volgende:
Hoi :W

Ik wil graag iets doen aan mijn huid, maar ik ben door de bomen het bos totaal kwijt inmiddels.

Ik heb de afgelopen maanden steeds meer puistjes op mijn kaaklijn en daarbij heb ik tot afbladderend droge wangen. De poriën op mijn neus zijn heel groot, er zitten rode vlekken en mijn huid voelt oneffen en soms trekkerig. :{
Waar begin je met zoiets?

Tot nu toe is het enige wat ik doe 's ochtends en 's avonds wassen met water.

Ik heb dit topic geprobeerd te lezen, maar het zijn zoveel producten en ik word er geen wijs uit. Ik durf ook niet zo goed zomaar The Ordinary leeg te kopen, want daar heb ik helemaal het geld niet voor en ik weet niet wát ik dan moet kopen.

Wat in ieder geval zal schelen is dat ik tot nu toe nergens allergisch voor ben, dus ik hoef geen dure sensitive spullen.

Heeft iemand tips? O+
Na het gebruiken van een cleanser of facewash.
The ordinairy salicylic acid 2% solution op pukkeltjes doen.
Of the ordinairy aha30% bha 2% peeling solution gebruiken ( 10 minuten)

Wat ook fijn is is de glycolic acid toner van de ordinairy en als moisturizer de moisturizing factors.
Kleine greep aan spulletjes om puisten en grove poriën aan te pakken.
pi_197244224
Oh en wat betreft peeling solution.. hooguit 1 of twee keer per week doen.
Anders irriteert het je huid misschien als je er gevoelig op reageert.

Als je het easy wil doen. Download de app skincareroutine daar kan je zelf een routine maken met je ordinairy producten zodat je geen fouten kan maken betreft het combineren van producten.
https://apps.apple.com/nl/app/skincare-routine/id1428570992
pi_197244665
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Een toner is o.a. om de laatste restjes reiniger te verwijderen, maar zoek er inderdaad eentje zonder alcohol. Ik gebruik het al meer dan dertig jaar, voor mij voelt het heel logisch om na het douchen of na make-up verwijderen met een watje met toner over mijn gezicht te gaan, maar misschien is het voor jou nu voor je gevoel een stap teveel. Niks moet.
Die facewash lijkt me een prima begin, gewoon simpel en low budget, in die hoek zou ik het inderdaad zoeken en zolang je het bij milde verzorgende producten houdt is echt alles meer dan alleen water een vooruitgang.
Die reiniger verwijder je toch ook al met water?
Ik kan altijd nog dingen toevoegen zodra alles niet meer zo nieuw en veel en overweldigend is.

Ik gebruik geen make-up, misschien gaat dat schelen voor hoeveel moeite het zal kosten om van die puistjes af te komen. Sowieso echt raar, ik heb als puber nooit puistjes gehad en nu op 24 ineens wel :( het zal de droge lucht hier wel zijn + anticonceptie.
pi_197245046
Wat betreft grove poriën: ik heb op verschillende sites gelezen dat grove poriën niet meer kleiner of smaller kunnen worden. Je kunt ze wel kleiner laten ogen door make-up of een bepaald soort creme, maar dat is het ook wel. Zaak is vooral om de grove poriën niet te laten verstoppen. Goed schoonhouden dus.
pi_197245311
Als je geen grote poriën wil zien die mintgroene tube primer van babyskin/maybelline is cheap en perfect 👌
pi_197262974
Hoe doen jullie het met douchen? Welke delen van de routine doe je onder de douche en welke doe je naderhand?

Ik heb nu de cleanser erop gesmeerd voor het douchen (zodat ik voor de spiegel kon, was bang het in m'n ogen te smeren) en het er onder de douche afgespoeld, en dan na het douchen de crème erop. Smeren jullie de cleanser er wel tijdens het douchen op?
pi_197263196
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:03 schreef Tele6 het volgende:
Hoe doen jullie het met douchen? Welke delen van de routine doe je onder de douche en welke doe je naderhand?

Ik heb nu de cleanser erop gesmeerd voor het douchen (zodat ik voor de spiegel kon, was bang het in m'n ogen te smeren) en het er onder de douche afgespoeld, en dan na het douchen de crème erop. Smeren jullie de cleanser er wel tijdens het douchen op?
Als het zo uitkomt gebruik ik de cleanser inderdaad gewoon onder de douche! Degene die ik gebruik is zo mild dat ik niet bang ben als er wat in mijn ogen komt :). En dan na het douchen natuurlijk de rest :).
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:25:17 #267
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_197263318
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:03 schreef Tele6 het volgende:
Hoe doen jullie het met douchen? Welke delen van de routine doe je onder de douche en welke doe je naderhand?

Ik heb nu de cleanser erop gesmeerd voor het douchen (zodat ik voor de spiegel kon, was bang het in m'n ogen te smeren) en het er onder de douche afgespoeld, en dan na het douchen de crème erop. Smeren jullie de cleanser er wel tijdens het douchen op?
Verschilt hoe m'n pet staat (dus net wat ik pak). Ik heb een foam cleanser, die staat standaard in de douche en gebruik ik tijdens het douchen, en ik heb een balm, die masseer ik voor het douchen in. Tot nu toe nooit wat in m'n ogen gekregen. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_197264232
Ik heb speciaal voor Tele6 even opgelet hoe ik het doe onder de douche. Ik heb daar een washandje klaar liggen dat ik met m’n ogen dicht kan pakken. Reiniger verdelen over mijn handen, ogen dichtdoen en dan mijn gezicht reinigen en dan pak ik nog met mijn ogen dicht het washandje en hou dat even goed onder de douchestraal en dan veeg en spoel ik met het washandje eerst het gebied van mijn ogen schoon en dan kan ik daarna met geopende ogen verdergaan.
Bij haren wassen doe ik dat op dezelfde manier, zo krijg ik nooit verdwaalde shampoo in mijn ogen
pi_197267491
Ik gebruik Vichy Phytosolution facewash, La Roche Posay micropeeling en Vichy mineral 89 serum. Geen crèmes meer. Mijn huid is nog nooit in zulke goede conditie geweest _O_
pi_197268637
Heeft iemand ervaring met skincare producten waar CBD in verwerkt zit? Zelf heb ik goede ervaringen met CBD olie, maar wil voor mijn vriendin de skincare producten bestellen.

[ Bericht 20% gewijzigd door SQ op 07-01-2021 16:43:21 ]
pi_197268874
Lekker doorzichtige spam, ga toch weg
pi_197279298
Nivea smeren (blauw potje)
Cindy De Vuyst
  vrijdag 8 januari 2021 @ 11:12:31 #273
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197282490
Ik heb een nieuw wondermiddeltje gevonden (denk ik).

Ik heb vaak een wat onrustige huid. Dan weer droog, dan weer vettig, reageert overgevoelig op allerlei soorten voeding waardoor gauw bultjes ontstaan. Dit maskertje kun je 's avonds voor het slapengaan opdoen (en heeft een hele lichte, koele structuur) en maakt je huid echt rustiger en egaler. Merk al enorm verschil deze ochtend.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zaterdag 9 januari 2021 @ 00:50:42 #274
399061 kuolema
vermaledijd
pi_197299541
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:32 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Die reiniger verwijder je toch ook al met water?
Ik kan altijd nog dingen toevoegen zodra alles niet meer zo nieuw en veel en overweldigend is.

Ik gebruik geen make-up, misschien gaat dat schelen voor hoeveel moeite het zal kosten om van die puistjes af te komen. Sowieso echt raar, ik heb als puber nooit puistjes gehad en nu op 24 ineens wel :( het zal de droge lucht hier wel zijn + anticonceptie.
Ik had als puber ook niet echt puistjes, vanaf mijn 23ste ineens wel en wat ik ook probeer, het gaat niet helemaal weg, al is het wel minder als ik er consequent iets voor gebruik. Ik heb inmiddels ook littekens omdat ik er niet van af kan blijven.

Hier is het nu 's ochtends niks. 's Avonds cleanser gevolgd door salicylzuur 2% en een moisturizer of retinol 1% (twee keer per week). Alleen op de T-zone.

[ Bericht 0% gewijzigd door kuolema op 09-01-2021 01:22:18 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_197420521
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:12 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb een nieuw wondermiddeltje gevonden (denk ik).
[ afbeelding ]
Ik heb vaak een wat onrustige huid. Dan weer droog, dan weer vettig, reageert overgevoelig op allerlei soorten voeding waardoor gauw bultjes ontstaan. Dit maskertje kun je 's avonds voor het slapengaan opdoen (en heeft een hele lichte, koele structuur) en maakt je huid echt rustiger en egaler. Merk al enorm verschil deze ochtend.
Ik heb deze naar aanleiding van jouw post besteld, aangezien ik voor dag en nacht hetzelfde gebruikte en merkte dat mijn huid daar toch wel erg vettig van werd, behalve dan weer op mijn voorhoofd.

Maar nu na 2 nachten merk ik ook al verschil. Niet in uiterlijk, maar wel in hoe het aanvoelt.

Ben benieuwd of het verder nog wat gaat doen ^O^. Thanks voor de tip in ieder geval.
pi_197423694
Groene leem met water en vijf druppels teatree is ook goed masker tegen pukkels.
Groene leem met appelazijn helpt ook maar is wat agressiever.
pi_197519565
Ik ben nu een goede anderhalve week face wash en crème aan het gebruiken 's ochtends en 's avonds (heel simpel nog dus, ook nog gewoon producten van de drogist) en ik kan m'n puistjes wel wegkijken :') want ik heb er nog steeds een paar.

M'n wangen zijn niet meer schilferig *G* en mijn kaaklijn en kin lijken rustiger *G* maar nu heb ik ineens juist puistjes op m'n wangen |:( kan het zijn dat de huid op m'n wangen nog moet wennen aan dat hij ineens wel genoeg vet krijgt?

Hoe lang wachten jullie met het introduceren van iets nieuws?

Ik overweeg het salicylzuur tegen de puistjes en voor een egalere huid.
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:54:59 #278
399061 kuolema
vermaledijd
pi_197525549
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:26 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben nu een goede anderhalve week face wash en crème aan het gebruiken 's ochtends en 's avonds (heel simpel nog dus, ook nog gewoon producten van de drogist) en ik kan m'n puistjes wel wegkijken :') want ik heb er nog steeds een paar.

M'n wangen zijn niet meer schilferig *G* en mijn kaaklijn en kin lijken rustiger *G* maar nu heb ik ineens juist puistjes op m'n wangen |:( kan het zijn dat de huid op m'n wangen nog moet wennen aan dat hij ineens wel genoeg vet krijgt?
Met alleen een face wash krijg je puistjes waarschijnlijk niet weg, tenzij er een actief ingrediënt tegen acne in zit.
Het kan ook juist zijn dat doordat je je gezicht 'beter' wast/meer ontvet, je huid die droogheid gaat compenseren door meer talg aan te maken waardoor je meer puistjes kan krijgen. Dan is de crème misschien niet voedend genoeg. Wat gebruik je? Anderzijds kan die crème je poriën verstoppen waardoor je puistjes krijgt. Dat is niet een kwestie van wennen. Zoek eens naar non-comedogene moisturizers (ik ben daar zelf ook nog naar op zoek).
quote:
Hoe lang wachten jullie met het introduceren van iets nieuws?

Ik overweeg het salicylzuur tegen de puistjes en voor een egalere huid.
Ik zou een week of vier wachten voordat je kunt concluderen of iets werkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door kuolema op 20-01-2021 12:00:11 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_197525792
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:54 schreef kuolema het volgende:

[..]

Met alleen een face wash krijg je puistjes waarschijnlijk niet weg, tenzij er een actief ingrediënt tegen acne in zit.
Het kan ook juist zijn dat doordat je je gezicht 'beter' wast/meer ontvet, je huid die droogheid gaat compenseren door meer talg aan te maken waardoor je meer puistjes kan krijgen. Dan is de crème misschien niet voedend genoeg. Wat gebruik je? Anderzijds kan die crème je poriën verstoppen waardoor je puistjes krijgt. Dat is niet een kwestie van wennen. Zoek eens naar non-comedogene moisturizers (ik ben daar zelf ook nog naar op zoek).
[..]

Ik zou een week of vier wachten voordat je kunt concluderen of iets werkt.
Ik heb nu sensitive SPF 15 dagcrème van huismerk Trekpleister. De trekkerigheid, droogheid, schilfers en jeuk zijn wel weg, dus ik dacht dat hij goed werkte. Ik weet alleen niet zeker of het hoort dat mijn gezicht een tijdlang wat plakkerig aanvoelt nadat ik de crème gebruikt heb. Ik smeer 'm nu vrij dun (internet zei een hoeveelheid ter grootte van een framboos, ik heb misschien de helft daarvan) zodat het niet zo plakt.

De face wash is de moisturizing face wash van Simple, die zou ook voor gevoelige huid moeten zijn en bevat geen Sodium Lauryl Sulfate. Het is inderdaad geen anti-acne face wash.

Het typische vind ik dat mijn kin en kaaklijn wel zoveel rustiger zijn.

Dus misschien kijk ik het nog 2.5 week aan en als ik dan nog steeds puistjes op mijn wangen krijg, zoek ik een andere crème die niet/minder comedogeen is ^O^
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 13:51:17 #280
382129 crew  Donna
pi_204393255
Ik up dit topic even, heb 'm nu wel gevonden. In het make-up tips topic heb ik wat tips gekregen over producten die goed zijn voor een huid met rosacea. Mijn huid is na m'n zwangerschappen (of gewoon omdat ik ouder word) best droog en rood. Het droge had ik al opgelost met het Nivea blauwe blik, die werkt echt goed voor mij. Voor het rode heb ik nu van La Roche-Posay het Rosaliac AR serum en dat voelt echt heel fijn aan op de rode plekken, hopelijk werkt het en kan ik over een paar weken zeggen dat het er rustiger uit ziet.
Maar nu lees ik van alles over reinigers en toners en weet ik veel wat allemaal. En SPF, ik moet blijkbaar met SPF over straat. Ik heb nog nooit iets gebruikt dus hellup. Wat moet ik proberen?
pi_204400836
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 13:51 schreef Donna het volgende:
Ik up dit topic even, heb 'm nu wel gevonden. In het make-up tips topic heb ik wat tips gekregen over producten die goed zijn voor een huid met rosacea. Mijn huid is na m'n zwangerschappen (of gewoon omdat ik ouder word) best droog en rood. Het droge had ik al opgelost met het Nivea blauwe blik, die werkt echt goed voor mij. Voor het rode heb ik nu van La Roche-Posay het Rosaliac AR serum en dat voelt echt heel fijn aan op de rode plekken, hopelijk werkt het en kan ik over een paar weken zeggen dat het er rustiger uit ziet.
Maar nu lees ik van alles over reinigers en toners en weet ik veel wat allemaal. En SPF, ik moet blijkbaar met SPF over straat. Ik heb nog nooit iets gebruikt dus hellup. Wat moet ik proberen?
https://www.deciemchatroom.com/the-ordinary-rosacea-regimen/

The ordinairy is niet al te duur en er zit geen rommel in die je huid niet nodig heeft.
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 10:47:45 #282
382129 crew  Donna
pi_204411371
Thanks. Zal ik eens naar kijken.

Ben ook gestopt met koffie drinken :Y)
  dinsdag 12 april 2022 @ 11:01:39 #283
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204411514
Nivea blauwe blik zit vol met minerale olie die je huid goed kan verstoppen omdat het een moeilijk weg te poetsen laagje eroverheen legt wat niet in de huid kan trekken. En tenzij je het hardhandig wegpoetst, iets anders ook niet.

Kan dat jij er geen last van hebt hoor, tuurlijk, wel zijn er echt tig veel betere opties als je iets vettigs voor je huid wilt.

Ik ben echt helemaal weg van B oil van The Ordinary. Flesje 8 inmiddels, heerlijk spul en kan ook nog eens mijn make up erna goed aanbrengen.
Dagcrème, nachtcrème, plekjescreme, allemaal niet meer nodig hiero
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 11:14:01 #284
382129 crew  Donna
pi_204411617
Ik heb echt geen idee. Ik smeerde Nivea blauw blik 1 of 2x per week tegen de droge huid voordat ik naar bed ging en meer is ook niet nodig. Dan kan ik de hele week vooruit. Maar ik heb er echt totaal geen verstand van, dus ik neem alles van jullie aan.

Ik gebruik dus nu sinds vrijdag dat Rosaliac AR serum van La Roche-Posay en ik hoef nu ook geen Nivea meer te gebruiken, want ik heb nog geen droge plekken weer gehad.

Maar ik sta open voor alle tips. Moet je persé je gezicht wassen met een reinigingsmiddel of is gewoon water ook goed?
  dinsdag 12 april 2022 @ 11:31:10 #285
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204411866
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:14 schreef Donna het volgende:
Ik heb echt geen idee. Ik smeerde Nivea blauw blik 1 of 2x per week tegen de droge huid voordat ik naar bed ging en meer is ook niet nodig. Dan kan ik de hele week vooruit. Maar ik heb er echt totaal geen verstand van, dus ik neem alles van jullie aan.

Ik gebruik dus nu sinds vrijdag dat Rosaliac AR serum van La Roche-Posay en ik hoef nu ook geen Nivea meer te gebruiken, want ik heb nog geen droge plekken weer gehad.

Maar ik sta open voor alle tips. Moet je persé je gezicht wassen met een reinigingsmiddel of is gewoon water ook goed?
De olie uit niveau blauwe blik werkt goed afsluitend, en houdt vocht in je huid. Als je alleen nog niet met een reinigingsmiddel het eraf hebt gepoetst (meestal niet heel erg zacht voor je huid), kan er niets anders opgenomen worden en is je La Roche Posay spulletje voor de kat zijn viool ;)

Of je moet reinigen met een reiniger, ligt echt enorm aan je huid, soort reiniger en wat je er op smeert.
Ik heb zelf een gevoelige wat droge huid. Als ik geen make up gebruikt heb (want niet altijd zin in), plens ik er wat water in, beetje deppen en breng ik nieuw laagje olie aan voor ik ga slapen.
Of ik smeer The Ordinary Niacinamide+zink erop wat top werkt voor mij en daarna B oil.
Soms plekjes even met tea tree olie insmeren als laatste als ik pukkels ofzo heb. Als ik veel velletjes heb of ruwe plekjes doe ik een peelingolie erop, kan dat in de nacht lekker zijn werk doen om de zut los te weken. Ook van The Ordinary.
In de ochtend plensje water, deppen met handdoek en klein laagje B oil en klaar.

Als ik zoals vandaag lekker vol in de make up zit doe ik einde van de dag goed schoonmaken met Bioderma micellair water. Daarna plens water en dan de rest zoals eerder beschreven.
Onder de douche twee keer per week ofzo even een gezichtsreiniger, ook van Bioderma want vind ik een fijn zacht merk.
Iig echt niet teveel reinigen en zeker niet met agressieve dingen als zeep of dingen met scrubs of veel parfum erin aan de gang gaan.
Zo vies ben je vast niet en je huid heeft vooral rust nodig en lieve dingen ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 11:38:28 #286
382129 crew  Donna
pi_204411995
Okee dus als ik alleen (tot nu toe) dat serum van La Roche Posay gebruik dan is het voldoende om m'n gezicht voorzichtig te wassen met water en droog te deppen?
Ik gebruik geen make-up en ook geen andere cremes.
Het is net Chinees dit haha. Waar halen jullie de tijd ook vandaan?! 8)7

Ik ben ook niet geduldig. Ik wil nu weten of het werkt. :7
  dinsdag 12 april 2022 @ 12:22:32 #287
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204412508
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:38 schreef Donna het volgende:
Okee dus als ik alleen (tot nu toe) dat serum van La Roche Posay gebruik dan is het voldoende om m'n gezicht voorzichtig te wassen met water en droog te deppen?
Ik gebruik geen make-up en ook geen andere cremes.
Het is net Chinees dit haha. Waar halen jullie de tijd ook vandaan?! 8)7

Ik ben ook niet geduldig. Ik wil nu weten of het werkt. :7
Als dat voldoende is voor jouw huid (er zit niet echt iets vettigs in dat serum zie ik) dan is dat hartstikke prima.
Je zou er als het wat droog of trekkerig aanvoelt nog likje olie/creme overheen kunnen mikken maar niks moet

Hoop dat dit gewoon lekker werkt zo, standaard 83 lagen en middeltjes zoals in de VS gebruikelijk is hoeft absoluut niet iig :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 12 april 2022 @ 12:22:41 #288
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_204412512
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:38 schreef Donna het volgende:
Waar halen jullie de tijd ook vandaan?! 8)7
Och, het kost me nog geen 5 minuten extra. :P

Wattenschijfje met micellair water over m'n gezicht, tandenpoetsen, <smeerspul naar keuze> (en bij zonnig een aparte/extra SPF ipv alleen dat wat er in m'n standaard creme zit).

En ik merk vooral dat het werkt omdat m'n huid spontaan in opstand komt als ik het skip, telt dat ook? :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 12 april 2022 @ 12:23:17 #289
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_204412518
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:22 schreef Molo het volgende:

[..]
Als dat voldoende is voor jouw huid (er zit niet echt iets vettigs in dat serum zie ik) dan is dat hartstikke prima.
Je zou er als het wat droog of trekkerig aanvoelt nog likje olie/creme overheen kunnen mikken maar niks moet

Hoop dat dit gewoon lekker werkt zo, standaard 83 lagen en middeltjes zoals in de VS gebruikelijk is hoeft absoluut niet iig :+
Of Koreaanse, nog leuker. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 12 april 2022 @ 12:25:26 #290
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204412542
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:22 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Och, het kost me nog geen 5 minuten extra. :P

Wattenschijfje met micellair water over m'n gezicht, tandenpoetsen, <smeerspul naar keuze> (en bij zonnig een aparte/extra SPF ipv alleen dat wat er in m'n standaard creme zit).

En ik merk vooral dat het werkt omdat m'n huid spontaan in opstand komt als ik het skip, telt dat ook? :')
Ik had vorig jaar door stress extreme huidaids met ontstekingen en abcessen en de hele shitzooi.
Nu dat weer beteugeld is, zo enorm blij met hoe mijn huid weer is

Zacht gaaf huisje en mooie make up erop, ik word er gewoon onwijs blij van _O_ O+ _O_

Zelfliefde dit dat :7
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 12 april 2022 @ 12:25:42 #291
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204412543
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:23 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Of Koreaanse, nog leuker. :')
Ja _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 12 april 2022 @ 12:31:48 #292
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_204412612
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:25 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik had vorig jaar door stress extreme huidaids met ontstekingen en abcessen en de hele shitzooi.
Nu dat weer beteugeld is, zo enorm blij met hoe mijn huid weer is

Zacht gaaf huisje en mooie make up erop, ik word er gewoon onwijs blij van _O_ O+ _O_

Zelfliefde dit dat :7
M'n huid moet nu echt nog even bijkomen van m'n covid van laatst en bijbehorende "ik doe niets behalve liggen", dus het is nog even blegh. :') Maar The Ordinary en Paula's Choice zijn wel echt blijvertjes voor me. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 12 april 2022 @ 12:37:23 #293
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204412671
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:31 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
M'n huid moet nu echt nog even bijkomen van m'n covid van laatst en bijbehorende "ik doe niets behalve liggen", dus het is nog even blegh. :') Maar The Ordinary en Paula's Choice zijn wel echt blijvertjes voor me. O+
Flinke aanslag op je immuunsysteem en je conditie en ook je huid daarom ja... Crap

Ik ben eigenlijk alleen nog op zoek naar een lekkere primer, zodat foundation wat beter blijft zitten en dan niet precies in de littekentjes van die huidaids van vorig jaar :')

Maarrr, luxeproblemen, écht heel erg belangrijk vind ik het nou ook weer niet eigenlijk

Eigenlijk moet je gewoon altijd dit in ogenschouw houden bij gezichtsverzorging en make up
De Franse verzorging/make up traditie is hier ook op gestoeld trouwens O+



[ Bericht 23% gewijzigd door Molo op 12-04-2022 12:43:08 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 12:43:49 #294
382129 crew  Donna
pi_204412728
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:22 schreef Molo het volgende:

[..]
Als dat voldoende is voor jouw huid (er zit niet echt iets vettigs in dat serum zie ik) dan is dat hartstikke prima.
Je zou er als het wat droog of trekkerig aanvoelt nog likje olie/creme overheen kunnen mikken maar niks moet

Hoop dat dit gewoon lekker werkt zo, standaard 83 lagen en middeltjes zoals in de VS gebruikelijk is hoeft absoluut niet iig :+
Gelukkig maar. Ik ben inderdaad heel benieuwd of het helpt tegen het rode. Ik weet nu iig wel dat gezichtsverzorging in m'n routine moet komen. Gisterenavond ben ik het ook alweer vergeten. ~O>
  dinsdag 12 april 2022 @ 12:49:23 #295
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_204412782
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:37 schreef Molo het volgende:

[..]
Flinke aanslag op je immuunsysteem en je conditie en ook je huid daarom ja... Crap

Ik ben eigenlijk alleen nog op zoek naar een lekkere primer, zodat foundation wat beter blijft zitten en dan niet precies in de littekentjes van die huidaids van vorig jaar :')

Maarrr, luxeproblemen, écht heel erg belangrijk vind ik het nou ook weer niet eigenlijk

Eigenlijk moet je gewoon altijd dit in ogenschouw houden bij gezichtsverzorging en make up
De Franse verzorging/make up traditie is hier ook op gestoeld trouwens O+


Lol, de combinatie van het plaatje en het filmpje. :')

En eens, luxeproblemen. :Y Al zit er nu ook wat hormonale ongein bij en dat doet zeer, dus meh. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 12 april 2022 @ 13:01:44 #296
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204412900
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:49 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Lol, de combinatie van het plaatje en het filmpje. :')

En eens, luxeproblemen. :Y Al zit er nu ook wat hormonale ongein bij en dat doet zeer, dus meh. :')
Ziek O+
Goed contrast dat wel hè :7 *)

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:43 schreef Donna het volgende:

[..]
Gelukkig maar. Ik ben inderdaad heel benieuwd of het helpt tegen het rode. Ik weet nu iig wel dat gezichtsverzorging in m'n routine moet komen. Gisterenavond ben ik het ook alweer vergeten. ~O>
Als je het vaak vergeet is het blijkbaar niet zo heel urgent en heftig lijden? :P :P :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 13:04:25 #297
382129 crew  Donna
pi_204412935
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 13:01 schreef Molo het volgende:

[..]
Ziek O+
Goed contrast dat wel hè :7 *)
[..]
Als je het vaak vergeet is het blijkbaar niet zo heel urgent en heftig lijden? :P :P :P
Ik sta gewoon bijna nooit voor een spiegel thuis, maar ik wil niet meer als een tomaat over straat. Het moet alleen even wennen.
pi_204413082
Ik doe al vanaf mijn puberteit altijd elke ochtend 3 stappen: gezicht reinigen onder de douche, na het afdrogen een watje met een toner (zonder alcohol) en dan dagcreme. Dat zit al zo’n 35 jaar in mijn routine en is net zo gewoon als tandenpoetsen. Inmiddels is daar sinds een paar jaar een extra stap bij gekomen: voor de dagcreme komt een serum. Momenteel Vichy Mineral89 omdat ik dat mag testen van de Reviewclub. Soms nog een extra laagje en soms na dat extra laagje geen dagcreme maar BB (of CC)cream. ‘s Avonds alleen reinigen als ik die BB/CCcream gebruikt heb of als ik een losse SPF gebruikt heb.
  Moderator maandag 18 april 2022 @ 22:27:40 #299
382129 crew  Donna
pi_204478177
M'n rosacea is bijna helemaal weg!!

Babyhuidje here i come. *O*
  maandag 18 april 2022 @ 22:28:30 #300
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204478187
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 22:27 schreef Donna het volgende:
M'n rosacea is bijna helemaal weg!!

Babyhuidje here i come. *O*
Lekker bezig!

Fijn is dat hè O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')