Goed, maar rustig opbouwen. Ik ben begonnen met retinol 0,5% en inmiddels retinal 0,2%. Volgende stap als ik zou willen is dan tretinoïne zelf denk ik maar dat is op recept.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:22 schreef Debsterr het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen op het gebied van retinol?
Geen ervaring mee, maar als je het besluit te gebruiken zou een update over een tijdje wel gewaardeerd wordenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben al een hele tijd geïnteresseerd in retinoïden. Het heeft een tijdje op een laag pitje gestaan, maar ik kwam enkele weken een post tegen over een tazoratene product die je kan online kan bestellen zonder voorschrift van de arts (ik heb het in Spanje besteld, blijkbaar is het daar zo in de apotheek te krijgen). Ik moet wel zeggen dat het niet als medisch, maar als cosmetisch product wordt verkocht.
Uiteraard wilde ik eerst weten of het geen nepspul is wat ik koop, dus ik heb heel veel research gedaan online en veel mensen zijn er enthousiast over, dus ben ik er ook voor gegaan. Volgende stap was hoe je je het beste kan beginnen (en opbouwen) en welke routine. Ook daar uitvoerig onderzoek naar gedaan. Ik moet zeggen dat ik op mijn 42e skincare nog steeds erg ingewikkeld vind![]()
Ik ben benieuwd.
Will do! Ik heb heel wat posts gelezen op reddit en het schijnt wel goed spul te zijn. Ook goed tegen acné, ik heb nog steeds last van puistjes. Foto's gezien van gezichten die vervellen van dat spul (iets wat met het gebruik van retinoids kan optreden, maar niet wenselijk uiteraard). Ik gebruik het nu om de dag en overdag goed moisturizen plus zonnebrand.quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:57 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Goed, maar rustig opbouwen. Ik ben begonnen met retinol 0,5% en inmiddels retinal 0,2%. Volgende stap als ik zou willen is dan tretinoïne zelf denk ik maar dat is op recept.
[..]
Geen ervaring mee, maar als je het besluit te gebruiken zou een update over een tijdje wel gewaardeerd worden![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |