abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 mei 2025 @ 09:22:21 #151
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_217628965
Zo, ik ben sindskort weer eens begonnen met wat meer aandacht voor mijn huid.

Zaken om aan te pakken:
Snel onzuiver
Rimpeltjes
Vlekkerig

Liep bij de Hema tegen de skincare lijn aan en heb meegenomen:
Exfoliant toner (niacinamide en een 4% alpha hydroxy acids (AHA) complex)
Rimpelvullend serum (Pepha® Tight CB en peptide)
Booster retinol (0,19% retinol)

Die laatste bouw ik voorzichtig op, afgelopen maandag voor het eerst gebruikt. Dan morgen weer denk ik, om even rustig aan te beginnen.

Wat zijn jullie ervaringen op het gebied van retinol?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_217812648
Ik ben al een hele tijd geïnteresseerd in retinoïden. Het heeft een tijdje op een laag pitje gestaan, maar ik kwam enkele weken een post tegen over een tazoratene product die je kan online kan bestellen zonder voorschrift van de arts (ik heb het in Spanje besteld, blijkbaar is het daar zo in de apotheek te krijgen). Ik moet wel zeggen dat het niet als medisch, maar als cosmetisch product wordt verkocht.

Uiteraard wilde ik eerst weten of het geen nepspul is wat ik koop, dus ik heb heel veel research gedaan online en veel mensen zijn er enthousiast over, dus ben ik er ook voor gegaan. Volgende stap was hoe je je het beste kan beginnen (en opbouwen) en welke routine. Ook daar uitvoerig onderzoek naar gedaan. Ik moet zeggen dat ik op mijn 42e skincare nog steeds erg ingewikkeld vind :')

Ik ben benieuwd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sunshine1982 op 31-05-2025 22:30:49 ]
pi_217856262
quote:
17s.gif Op woensdag 14 mei 2025 09:22 schreef Debsterr het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen op het gebied van retinol?
Goed, maar rustig opbouwen. Ik ben begonnen met retinol 0,5% en inmiddels retinal 0,2%. Volgende stap als ik zou willen is dan tretinoïne zelf denk ik maar dat is op recept.

quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 22:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben al een hele tijd geïnteresseerd in retinoïden. Het heeft een tijdje op een laag pitje gestaan, maar ik kwam enkele weken een post tegen over een tazoratene product die je kan online kan bestellen zonder voorschrift van de arts (ik heb het in Spanje besteld, blijkbaar is het daar zo in de apotheek te krijgen). Ik moet wel zeggen dat het niet als medisch, maar als cosmetisch product wordt verkocht.

Uiteraard wilde ik eerst weten of het geen nepspul is wat ik koop, dus ik heb heel veel research gedaan online en veel mensen zijn er enthousiast over, dus ben ik er ook voor gegaan. Volgende stap was hoe je je het beste kan beginnen (en opbouwen) en welke routine. Ook daar uitvoerig onderzoek naar gedaan. Ik moet zeggen dat ik op mijn 42e skincare nog steeds erg ingewikkeld vind :')

Ik ben benieuwd.
Geen ervaring mee, maar als je het besluit te gebruiken zou een update over een tijdje wel gewaardeerd worden :Y
pi_217859842
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:57 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Goed, maar rustig opbouwen. Ik ben begonnen met retinol 0,5% en inmiddels retinal 0,2%. Volgende stap als ik zou willen is dan tretinoïne zelf denk ik maar dat is op recept.
[..]
Geen ervaring mee, maar als je het besluit te gebruiken zou een update over een tijdje wel gewaardeerd worden :Y
Will do! Ik heb heel wat posts gelezen op reddit en het schijnt wel goed spul te zijn. Ook goed tegen acné, ik heb nog steeds last van puistjes. Foto's gezien van gezichten die vervellen van dat spul (iets wat met het gebruik van retinoids kan optreden, maar niet wenselijk uiteraard). Ik gebruik het nu om de dag en overdag goed moisturizen plus zonnebrand.

Deze is het:

Je hebt ook de 0.1 variant die sterker is. Ik heb de 0.5 om mee te beginnen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sunshine1982 op 05-06-2025 18:58:18 ]
  vrijdag 18 juli 2025 @ 17:22:33 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218252165
Best wel fan inmiddels van Deep Sea Pure Water Cream van Purito Seoul

Natuurlijk is dat deep water gebeuren dikke onzin, maar het is in deze zomermaanden een fantastische gelcreme die mijn huid heerlijk zacht en glad maakt en de niacinamide erin werkt als een malle.
Op koele dagen vind ik een spuitje Nuxe olie erbij wel lekker, of wanneer ik poederfoundation gebruik. Anders een te droge bakkes

En gisteren gestart met Koreaanse zonnebrandcrème op gezicht. Moet er nog even aan wennen maar voelt wel echt 100x prettiger dan de meeste westerse merken zeg!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')