abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 10 december 2018 @ 16:36:17 #1
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_183643926
De Nederlandse media bericht er volgens mij niet zoveel over, maar er is een nationale volksopstand aan de gang in Frankrijk. Deelnemers worden de 'Gilets Jaunes' (Gele Hesjes) genoemd, wegens de gele verkeeshesjes die ze aanhebben.

In tegenstelling tot normale stakingen en protesten, is dit geen protest dat door een politieke partij, vakbond, bedrijf of andere specifieke entiteit is georganiseerd. Het is een spontane beweging die via social media op gang is gekomen en ondertussen catastrophale proporties begint aan te nemen op politiek en economisch gebied. 84% van de Fransen steunt de beweging en toont zich solidair door een geel hesje achter de voorruit te leggen, of zelf mee te demonstreren.

De opstanden zijn sinds 2,5 week aan de gang en zijn gericht op het blokkeren van wegen, strategische punten (brandstofvoorraden), grote commerciële zones, en op zaterdagen Parijs.

De reden van het starten van de opstanden was de verhoging van de belasting op diesel en benzine, waardoor diesel ineens tot 1,50/liter kostte. Dit zijn ongekend hoge prijzen voor een land waar 65% van de mensen op diesel rijdt, de voornaamste sector de landbouw is, en dat het grootste oppervlak van alle landen in Europa heeft, met bijbehorende lange afstanden.

Deze belastingverhoging kwam bovenop een eerdere belastingverhoging in januari dit jaar, naast hogere heffingen voor pensioengerechtigden, een herziening van het selectiesysteem voor studenten, herzieningen van seksuele voorlichting op scholen, en een hele reeks andere maatregelen van de huidige en vorige presidenten die de afgelopen tien jaar de gemiddelde Fransman erg tegen de borst hebben gestuit.

Veel mensen met lage en middeninkomens en gepensioneerden hadden al moeite om de eindjes aan elkaar te knopen. Sparen zit er voor velen niet in, mensen hebben de indruk te overleven in plaats van te kunnen leven. De belastingdruk in Frankrijk is de hoogste van heel Europa. Midden- en kleinbedrijven hebben moeite om meer dan 3 jaar te overleven, er is bijna 10% werkloosheid, salarissen zijn laag. De laatste brandstofverhoging was daarom de druppel die de emmer deed overlopen - een emmer van frustratie, woede, en wanhoop. Elke twee dagen pleegt een Franse boer zelfmoord omdat de belastingdruk veel te hoog is en de schulden onbetaalbaar. Ondernemers kunnen geen werk creëren omdat de sociale lasten te hoog zijn. Het land raakt volslagen ontregeld, met een schuld/BNP ratio van 96%, een begrotingskort van meerdere miljdarden, en druk op de overheid vanuit Europa en nu ook de bevolking.

De gele hesjes-opstand is niet beperkt gebleven tot Frankrijk, maar ook naar Wallonië, Duitsland en Bulgarije overgewaaid. De eerste geluiden zijn ook hoorbaar op Nederlandse facebookpagina's. In de media worden ze geassocieerd met rechts-extremisme. Journalisten zijn daarom zelf steeds vaker het slachtoffer van agressie en als totaal ongeloofwaardig bestempeld. De gele hesjes bestaan uit mensen van alle lagen van de bevolking en alle leeftijden en politieke partijen. Het is duidelijk geen rechts-extremistische beweging.

Het lijkt een beweging te zijn die zich verzet tegen de steeds dominantere regelgeving van de EU en de VN (klimaatakkoorden) en de nationale overheden die de regelgeving moeten toepassen op de bevolking om zelf niet bestraft te worden door die EU. Veel burgers kijken zover niet, maar dit is de kern van de zaak. Men spreekt dus ook over het in opstand komen tegen de EU.

De Franse overheid wil niet of nauwelijks compromissen sluiten. In januari zijn verdere belastingverhogen op brandstof voorzien. De boeren beginnen zich inmiddels bij de beweging aan te sluiten. Politie en de CRS (militaire eenheid) toont zich steeds vaker solidair met de beweging en trekt zelf een hesje aan of doet de helm af. Als transportbedrijven zich bij de beweging aansluiten, is het hek van de dam. De economische schade is al enorm, met files van tientallenk kilometers lang, vrachtwagens die supermarkten niet meer kunnen leveren, internationaal wordt de Franse president Macron door het slijk gehaald, en na zijn toespraak van 27 november hebben de Gele Hesjes al besloten om zaterdag opnieuw massaal actie te gaan voeren in Parijs.

De vraag is dus of dit een beweging is die door gaat zetten of niet.

Het doet natuurlijk sterk denken aan de Franse Revolutie. Toen was de stijgende prijs van brood de druppel die de emmer deed overlopen. De reactie van de overheid is 'koop een elektrische auto'. Maar dat is volslagen onrealistisch in de huidige omstandigheden.

Zonder bijdraaien van de overheid lijkt het er dus op dat dit inderdaad gaat doorzetten. Een unieke situatie sinds meer dan 30 jaar.

Wat mij betreft wel degelijk NWO materiaal om op de voet te volgen.

OP door: Ali_Kannibali

[ Bericht 0% gewijzigd door SuperHartje op 10-12-2018 16:41:29 ]
A child is born with no state of mind.
  Moderator maandag 10 december 2018 @ 16:39:55 #2
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_183643995
A child is born with no state of mind.
pi_183644815
-on topic blijven aub-

[ Bericht 87% gewijzigd door SuperHartje op 10-12-2018 17:47:11 ]
  maandag 10 december 2018 @ 18:43:39 #4
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_183646396
Als ze zaterdag hier alsnog weer gaan staan, ga ik warme chocomelk voor het groepje maken.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 10 december 2018 @ 22:36:37 #5
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_183651795
quote:
Ik vind sommige reacties echt zo vreselijk dom, ongevoelig en walgelijk.
hebben er meer een DejaVu gevoel......
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_183652426
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 10:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De reden van de gele hesjes is omdat mensen in eerste instantie werden opgeroepen om hun gele hesje (dat iedere Fransman in zijn auto moet hebben liggen voor het geval je met pech langs de kant van de weg komt te staan) op het dashboard te leggen. Iedereen heeft er een, en het is zichtbaar, dus erg praktisch idee.

Verder zijn de beelden wel degelijk echt. Niet alleen in Parijs maar in heel Frankrijk. Ik woon hier dus zie het met mijn eigen ogen. Overal rijden mensen met gele hesjes op het dashboard rond en heb zelf ook de protesten hier lokaal gezien, rotondes met mensen en barricades en dergelijke. Niks fakes aan.
OK. I'm not doubting your word that there are some very serious incidents going on, and I've also read other reliable reports. I just don't trust what we are being told on TV. The Yellow Vest protests are being reported in the same manner, by the same sources as they report the ridiculous fake terror attacks. I don't think that the Yellow Vests are quite as 'grass roots' as they are being presented. I think a lot of the Yellow Vests are sincere, but I fear that they are being misled and used.
As far as the conditioned outrage about violence at protest marches is concerned, there has hardly ever been a serious protest march which has not been in some way aggressive or violent. There are also some aggressive, violent (although indirectly) policies being made....so what do the policy-makers expect? A vote? They might get a few extra votes from the suitably shocked and outraged. I'll probably never vote again in my life. Why the fck should people vote for someone who might be only slightly less crooked than another candidate?

It also brings to mind the ongoing story of the 'Tommy Robinson' character (+ three other ID's) to mind.
Revealed: the hidden global network behind Tommy Robinson
https://www.theguardian.c(...)support-brexit-march

As I mentioned a few months ago or so, the 'Tommy Robinson' TV/media 'freedom-of- speech' type character is also apparently connected with (and endorsed by) anti-Islam/right-wing jewish organisations such as the ADL,JDL....and by pretty much every far-right politcal party in Europe/US. Sad thing is, the 'Tommy Robinson' character is still being portrayed as some 'working class hero'. There were a few posts from users here who also seemed to sympathise with his views! What a laugh!
I think the post was quickly removed without any expanation by the over-zealous former mods.

Meh – BREXIT, Tommy Robinson, 9/11 (half) truth....allemaal BULLSHIT. I have every reason to question the Yellow Vest movement.

'Niks fake aan' ? I doubt it.
Could also be something set up to give the general public a feeling of 'democracy/freedom of speech'.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_183652555
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 23:11 schreef Tingo het volgende:

[..]

OK. I'm not doubting your word that there are some very serious incidents going on, and I've also read other reliable reports. I just don't trust what we are being told on TV. The Yellow Vest protests are being reported in the same manner, by the same sources as they report the ridiculous fake terror attacks. I don't think that the Yellow Vests are quite as 'grass roots' as they are being presented. I think a lot of the Yellow Vests are sincere, but I fear that they are being misled and used.
As far as the conditioned outrage about violence at protest marches is concerned, there has hardly ever been a serious protest march which has not been in some way aggressive or violent. There are also some aggressive, violent (although indirectly) policies being made....so what do the policy-makers expect? A vote? They might get a few extra votes from the suitably shocked and outraged. I'll probably never vote again in my life. Why the fck should people vote for someone who might be only slightly less crooked than another candidate?

It also brings to mind the ongoing story of the 'Tommy Robinson' character (+ three other ID's) to mind.

As I mentioned a few months ago or so, the 'Tommy Robinson' TV/media 'freedom-of- speech' type character is also apparently connected with (and endorsed by) anti-Islam/right-wing jewish organisations such as the ADL,JDL....and by pretty much every far-right politcal party in Europe/US. Sad thing is, the 'Tommy Robinson' character is still being portrayed as some 'working class hero'. There were a few posts from users here who also seemed to sympathise with his views! What a laugh!
I think the post was quickly removed without any expanation by the over-zealous former mods.

Meh – BREXIT, Tommy Robinson, 9/11 (half) truth....allemaal BULLSHIT. I have every reason to question the Yellow Vest movement.

Could also be something set up to give the general public a feeling of 'democracy/freedom of speech'.
Dit is iets anders dan of de gebeurtenissen daadwerkelijk zo plaatsvinden.

Het is wat mij betreft duidelijk dat verschillende groepen de beweging hebben proberen te kapen/saboteren:

- de overheid door zogenaamde 'woordvoerders' naar voren te schuiven, die in werkelijkheid collaborateurs van Macron zijn (bewezen met foto's)
- de extreemrechte en extreemlinkse groepen (die wellicht/waarschijnlijk zelf ook gewoon pionnen zijn van de deep state, zonder dat de deelnemers daar erg in hebben)

Daarnaast heeft de media er alles aan gedaan om de beweging te kalmeren, ook in samenwerking met de overheid door onjuiste informatie te verschaffen, alleen geweld te tonen etc.

Dus ik denk dat het een grassroots beweging is die echter constant wordt aangevallen om hem zo snel mogelijk onder controle te krijgen. Want er zijn tot nog toe geen officiële standpunten, woordvoerders of vertegenwoordigers. Het is gewoon het volk dat een geel hesje aangetrokken heeft omdat het ontevreden is over vanalles en nog wat.
pi_183652896
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 23:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dit is iets anders dan of de gebeurtenissen daadwerkelijk zo plaatsvinden.

Het is wat mij betreft duidelijk dat verschillende groepen de beweging hebben proberen te kapen/saboteren:

- de overheid door zogenaamde 'woordvoerders' naar voren te schuiven, die in werkelijkheid collaborateurs van Macron zijn (bewezen met foto's)
- de extreemrechte en extreemlinkse groepen (die wellicht/waarschijnlijk zelf ook gewoon pionnen zijn van de deep state, zonder dat de deelnemers daar erg in hebben)

Daarnaast heeft de media er alles aan gedaan om de beweging te kalmeren, ook in samenwerking met de overheid door onjuiste informatie te verschaffen, alleen geweld te tonen etc.

Dus ik denk dat het een grassroots beweging is die echter constant wordt aangevallen om hem zo snel mogelijk onder controle te krijgen. Want er zijn tot nog toe geen officiële standpunten, woordvoerders of vertegenwoordigers. Het is gewoon het volk dat een geel hesje aangetrokken heeft omdat het ontevreden is over vanalles en nog wat.
i agree with you, but I'm 'happy' being cynical about anything I see on MSM.
You are one of the few posters here who seems to put some genuine care and thought into their posts. Thank You.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_183653001
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 23:36 schreef Tingo het volgende:

[..]

i agree with you, but I'm 'happy' being cynical about anything I see on MSM.
You are one of the few posters here who seems to put some genuine care and thought into their posts. Thank You.
Ja, maar ik baseer me niet alleen op de MSM, maar juist op een heleboel beelden en getuigenissen van lambda mensen (je kan aan hun accountgeschiedenis zijn of ze echt lambda zijn of niet).

Waarom schrijf je trouwens in het Engels?
pi_183653160
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 23:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja, maar ik baseer me niet alleen op de MSM, maar juist op een heleboel beelden en getuigenissen van lambda mensen (je kan aan hun accountgeschiedenis zijn of ze echt lambda zijn of niet).

Waarom schrijf je trouwens in het Engels?
OK. I use MSM as a general term. I wonder if there is such a thing as 'alt. media' any more.

Because it is my mother tongue and is easier for me. I can't be bothered putting in the extra effort for most users here. As far as I'm concerned, if they can understand the mostly English text,language, etc. used in the much of the material posted here, they should be able to fully understand what I write. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door SuperHartje op 11-12-2018 05:46:17 ]
  dinsdag 11 december 2018 @ 00:55:51 #11
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_183654001
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 23:11 schreef Tingo het volgende:

[..]

Nou dus de media klopt niet omtrent de gele hesjes en realiteit?
Nou. Tot dusver klopt het als een bus, van wat ik zei en hoe de media het naar buiten bracht.

Zie hieronder.
Mijn stukje text:

donderdag 6 december 2018 @ 20:49 • 175
theguyver
Maatje van me wou een een gele hesjes actie starten in mijn woonplaats komende zaterdag.
Hij is daarvoor naar de gemeente gegaan voor een protest vergunning, deze wouden ze best verlenen.
Maar... Als organisator en contact persoon is hij hoofd verantwoordelijke voor de protest actie zelf, dus als er eventueel schade word veroorzaakt zal dat op hem worden verhaalt.
Hij heeft zich daarom gelijk uit de organisatie gehaald en ook, de aanvraag ingetrokken

https://www.tubantia.nl/e(...)n-enschede~a521b230/

Het was vrijdag nog onduidelijk of de Gele Hesjes een demonstratie zouden houden op het Ei van Ko. De initiatiefnemer had de demonstratie volgens de regels wel schriftelijk aangemeld, maar zou die melding volgens de gemeente later hebben ingetrokken. Op sociale media werd echter nog steeds opgeroepen om te komen demonstreren.
pi_183654046
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 13:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Wat een goed en inhoudelijk antwoord....
Hoe bedoel je? Ik stelde een vraag en heb nog geen antwoord gezien.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2018 01:04:27 ]
pi_183654675
Ziet er gestaged uit allemaal
  dinsdag 11 december 2018 @ 11:29:19 #14
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_183657916
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 00:55 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nou dus de media klopt niet omtrent de gele hesjes en realiteit?
Nou. Tot dusver klopt het als een bus, van wat ik zei en hoe de media het naar buiten bracht.

Zie hieronder.
Mijn stukje text:

donderdag 6 december 2018 @ 20:49 • 175
theguyver
Maatje van me wou een een gele hesjes actie starten in mijn woonplaats komende zaterdag.
Hij is daarvoor naar de gemeente gegaan voor een protest vergunning, deze wouden ze best verlenen.
Maar... Als organisator en contact persoon is hij hoofd verantwoordelijke voor de protest actie zelf, dus als er eventueel schade word veroorzaakt zal dat op hem worden verhaalt.
Hij heeft zich daarom gelijk uit de organisatie gehaald en ook, de aanvraag ingetrokken

https://www.tubantia.nl/e(...)n-enschede~a521b230/

Het was vrijdag nog onduidelijk of de Gele Hesjes een demonstratie zouden houden op het Ei van Ko. De initiatiefnemer had de demonstratie volgens de regels wel schriftelijk aangemeld, maar zou die melding volgens de gemeente later hebben ingetrokken. Op sociale media werd echter nog steeds opgeroepen om te komen demonstreren.
Mijn god probeer je de pluskut demonstratie nou gelijk te trekken met frankrijk ?
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
  dinsdag 11 december 2018 @ 13:38:49 #15
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_183660216
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 11:29 schreef DeMolay het volgende:

[..]

Mijn god probeer je de pluskut demonstratie nou gelijk te trekken met frankrijk ?
Nee, ik werd voor leugenaar uit gemaakt, zie topic terug.
En wat let hier überhaupt iemand om er heen te gaan, leuke road trip.

Vind mooi wel roepen, maar nu heb je de kans om een complot, van fictie naar feit te brengen en dan laat men het weer afweten.
pi_183660343

Instead of questioning authority, they question those that question authority.
pi_183660387
Europe Has A New Problem: Macron's "Populism" To Blow Out French Budget Deficit Far Beyond Italy's

As if Brussels didn't have its hands full already with Italy and the UK, the European Union will soon be forced to rationalize why one of its favorite core members is allowed to pursue populist measures to blow out its budget deficit to ease domestic unrest while another is threatened with fines potentially amounting to billions of euros..............
pi_183661179
  dinsdag 11 december 2018 @ 16:35:59 #19
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_183664055
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 01:02 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Ik stelde een vraag en heb nog geen antwoord gezien.
Iemand reageert inhoudelijk en jij zegt dat hij dronken is. Dat bedoelde ik.

Welke vraag heb je het over?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_183664560
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 16:35 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

De vraag in de post waar hij volgens jou 'inhoudelijk' op reageerde. Dát bedoelde ik.
  dinsdag 11 december 2018 @ 17:10:25 #21
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_183664748
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 16:35 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Was dat tegen mij, van afgelopen week?
En.. Kopje koffie, nachtdienst.
  dinsdag 11 december 2018 @ 18:47:43 #22
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_183666379
ja
Δημοσθένης
pi_183673159
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:48 schreef DupingDelight het volgende:
Europe Has A New Problem: Macron's "Populism" To Blow Out French Budget Deficit Far Beyond Italy's

As if Brussels didn't have its hands full already with Italy and the UK, the European Union will soon be forced to rationalize why one of its favorite core members is allowed to pursue populist measures to blow out its budget deficit to ease domestic unrest while another is threatened with fines potentially amounting to billions of euros..............

Er is ongeveer 130 miljard extra belasting opgehaald door verhogingen van dit jaar. Die kleine 10 miljard die nodig is voor de beloften van gisteren zijn daar dus peanuts bij.

Maar het systeem van Frankrijk is en blijft natuurlijk wel gewoon onhoudbaar op de lange termijn. Daarom voert Macron een heleboel onpopulaire hervormingen door.
pi_183673311
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 23:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Er is ongeveer 130 miljard extra belasting opgehaald door verhogingen van dit jaar. Die kleine 10 miljard die nodig is voor de beloften van gisteren zijn daar dus peanuts bij.

Maar het systeem van Frankrijk is en blijft natuurlijk wel gewoon onhoudbaar op de lange termijn. Daarom voert Macron een heleboel onpopulaire hervormingen door.
Ah ok, wist ik niet.
  woensdag 12 december 2018 @ 17:34:38 #25
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_183685115
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 17:01 schreef EipNiC het volgende:

[..]

De vraag in de post waar hij volgens jou 'inhoudelijk' op reageerde. Dát bedoelde ik.
n dat geval is protesteren de facto onmogelijk. Er zijn altijd wel relschoppers, zeker in Parijs. In de rest van het land trouwens weinig van dat alles. Is het ook daar niet meer legitiem volgens jou?

Ik denk dat je deze vraag bedoeld,

Legitiem of niet, ik noem het niet verstandig om ouderen of kinderen naar een demonstratie te brengen, zeker als je weet dat de kans erg groot is dat het uit de hand loopt.

Er zijn zoveel landen met zoveel verschillende demonstraties, debiel dat alleen Fransen, niet normaal kunnen demonstreren zonder dat er auto's in de brand vliegen of winkels worden geplunderd.

Ik raad dan het volgende boek aan: demonstreren zonder de boel te slopen voor dummies!

Ow en ik had koffie op, met beetje melk 1 klontje suiker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')