Nou ben het hier niet helemaal mee eens. Maar dan verschillen we gwn van mening en dat is ook prima natuurlijkquote:Op zaterdag 8 december 2018 08:44 schreef ems. het volgende:
[..]
Het is ook niet mijn wens om ze dat recht te ontnemen. Ik vind ze alleen een beetje lachwekkend. Zeker gezien het weer zo'n overduidelijke kopie-actie vanuit het buitenland is die uiteindelijk op helemaal niets gaat uitlopen aangezien elke demonstrant daar weer met een andere reden staat en er totaal geen eenheid is. Ze staan daar niet voor de Nederlandse bevolking, ze staan daar om te schreeuwen voor zichzelf.
Armoede bestrijding.quote:Op zaterdag 8 december 2018 00:33 schreef theguyver het volgende:
[ afbeelding ]
OH ja ik ga potje lopen liegen over een evenement wat hoogstwaarschijnlijk niet eens door gaat, ik heb wel stuk of wat kennissen die naar een van de bovenstaande protest acties heen gaan.
Pluskut staat er niet bij.
Wil niet zeggen dat er niemand staat morgen.
Nogmaals als er wel wat staan, zal ik ff foto maken.
Ach. We hebben nu een door Rutte bespot protest dat op internet georganiseerd wordt door extreem rechts, met in de uitnodiging een sneer naar het vlag en gezichtsbedekkende extreem links, over idealen die zowel politiek links als hooligans an sich wel aanspreken geinspireerd door een zeer gewelddadig protest in Frankrijk .quote:Op zaterdag 8 december 2018 08:17 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Zonde dat er toch weer van dat tuig tussen zit.
Ah Eindhovenquote:Op zaterdag 8 december 2018 09:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
Armoede bestrijding.
![]()
Wat willen we? Alles!
Wanneer willen we dat? Nu!
Nu moet ik vanmiddag even naar de stad, misschien toch even een kijkje nemen hoeveel gekke hesjes er staan op het Stadhuisplein. Het zal de aantallen PSV-supporters van afgelopen lente niet evenaren, gok ik.
De reden van de gele hesjes is omdat mensen in eerste instantie werden opgeroepen om hun gele hesje (dat iedere Fransman in zijn auto moet hebben liggen voor het geval je met pech langs de kant van de weg komt te staan) op het dashboard te leggen. Iedereen heeft er een, en het is zichtbaar, dus erg praktisch idee.quote:Op vrijdag 7 december 2018 22:50 schreef Tingo het volgende:
I don't get it.
Where have the 'yellow jacket movement' come from all of a sudden? What are they supposed to be? A 'power to the people' grass roots activist group? The police, emergency services, parking wardens etc. also use yellow vests. Why would such a group adopt the attire of authority?
Nobody seems to be getting hurt in the videos. The vandalism is 'real'. It could
well be that unsuspecting people/innocent bystanders have been injured. I also understand how some people can sometimes get so angry and frustrated that they would feel like going to such extreme measures to express it. In the rioting scenes, how many 'gele vestjes' are actually there?
The street scenes where there appears to be thousands of people in the background could easily be faked.
I think the 'yellow vest' thing is mostly staged. The 'wealthy targets' can of course make huge insurance (and victim) claims. Where have we heard that one before?
Keep in mind that they (whoever 'they' may be) staged/faked 9/11 etc.,so these scenes could also be staged.
You can see from emergency/combat training vids that these kind of scenes can be made to look very realistic.
Fake social unrest is also fearmongery.
As a sidenote: I also think that the whole 'Brexit' vote/issue was a complete waste of time,energy and public money, largely based on populist immigration/fake terrorism stories etc.
'Rabble rousing is encouragement that a person gives to a group of people to behave violently or aggressively, often for that person's own political advantage.'
80 procent van de bevolking.quote:Op zaterdag 8 december 2018 07:49 schreef ems. het volgende:
Klinkt weer als die verliezers van dat occupy-gebeuren. Gretige, jaloerse mensen die boos zijn over alles en dan maar vervelend gaan doen.
Dat is dus het resultaat van de slopers. Maar in eerste instantie waren ze absoluut vreedzaam bezig. Dus ik vind juist dat ze die gele hesjes niet af moeten laten. Anders is je beweging gekaapt.quote:Op zaterdag 8 december 2018 08:13 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Als je niet met de gewelddadige gele hesjes geassocieerd wil worden moet je jezelf niet de gele hesjes gaan noemen en overduidelijk door hen geinspireerd zijn.
Dat is net zoiets als zeggen "we zijn geen racisten, we dragen alleen graag KKK kleding en steken graag kruizen in de fik bij protesten".
Dat is ie hier in Nederland al - de Facebookpaginas die oproepen tot protest worden beheerd door fans van de NVU, Voorpost etc.quote:Op zaterdag 8 december 2018 10:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is dus het resultaat van de slopers. Maar in eerste instantie waren ze absoluut vreedzaam bezig. Dus ik vind juist dat ze die gele hesjes niet af moeten laten. Anders is je beweging gekaapt.
Goed overzicht!quote:Op zaterdag 8 december 2018 12:44 schreef sneakydesert het volgende:
Live verslag op de FP Een terugblik op de chaos in Parijs en de Gele Hesjes in Nederland
quote:Op zaterdag 8 december 2018 11:46 schreef theguyver het volgende:
Nou... Heb wel foto gemaakt, maar er stond het volgende ambulance op de ene hoek politie auto andere hoek en wat oranje hesjes van de stad schoonmaak..
Regen he...
maar het gaat toch om veel meer dan alleen de benzine tax, het gaat toch om de gehele tax zo heb ik begrepen.quote:Op zaterdag 8 december 2018 10:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
80 procent van de bevolking.
Tof dat je het deelt! Maar volgende wk weer? In heel NL dan ook?quote:
In pluskut, nja zoals je kan zien..quote:Op zaterdag 8 december 2018 17:38 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Tof dat je het deelt! Maar volgende wk weer? In heel NL dan ook?

Aardige opkomst vergeleken met bijv Enschedequote:Op zaterdag 8 december 2018 17:44 schreef DJMO het volgende:
Dit was de demonstratie in Amsterdam trouwens. Was gerust druk te noemen, maar dat kwam meer door de hoeveelheid politie en ME die er op de been was.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jup, vandaar mijn reactie.. Waar ze zich hadden verstopt..quote:
ik gok tegen de tachtig man in totaal. Als ik dat tegenover de politie inzet zet, niet noemenswaardig veel voor een stad als Amsterdam.quote:Op zaterdag 8 december 2018 17:54 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Aardige opkomst vergeleken met bijv Enschede
Ze waren vast net allemaal pokemonknuffeltjes aan het kopen in de gameshop erachterquote:Op zaterdag 8 december 2018 17:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
Jup, vandaar mijn reactie.. Waar ze zich hadden verstopt..
Ze zouden er in eerste instantie al om 10 uur staan.
En ben er vanochtend langs gelopen en eind middag.
Was de enorme menigte net misgelopen.
Ik geloof zelfs dat er meer oranje hesjes actief waren.. Stad schoonmaak ploeg.
Blijkbaar hebben die de memo gemist dat ze gewoon mogen stemmen dan.quote:Op zaterdag 8 december 2018 10:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
80 procent van de bevolking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |