De oorzaken kunnen we best aanpakken. Maar dat is volgens jou weggegooid geld, want niet effectief genoeg.quote:Op maandag 10 december 2018 13:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Inderdaad. Domme jij. De effecten kun je helemaal niet uitstellen dommie. Je kunt wel maatregelen nemen zodat je kunt leven met die effecten.
quote:Op maandag 10 december 2018 13:43 schreef probeer het volgende:
[..]
'na ons de zondvloed, zolang Nederland maar als een van de laatste natte voeten krijgt'.
[..]
Is het werkelijk 'ja maar hullie' shit?quote:Op maandag 10 december 2018 13:33 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Maar quote me gerust je posts waarin je aangeeft wel wat te (willen) doen, ipv meteen met 'ja maar hullie' shit komt.
Lees je eigenlijk wel wat je zelf schrijft?quote:Op maandag 10 december 2018 14:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is het werkelijk 'ja maar hullie' shit?
Denk het niet.
<..>
India en China doen dat gewoon niet met de huidige afspraken, dus alles wat wij doen is gewoon voor de bühne en om de staatskas te spekken.
Ik doel op zijn uitdrukking.quote:Op maandag 10 december 2018 14:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Lees je eigenlijk wel wat je zelf schrijft?
Nee.quote:Op maandag 10 december 2018 14:01 schreef probeer het volgende:
[..]
De oorzaken kunnen we best aanpakken. Maar dat is volgens jou weggegooid geld, want niet effectief genoeg.
Heb ik dat goed?
Niet helemaal maar ik reken het half goed.quote:In plaats daarvan zeg jij, zet in op de gevolgen van klimaatverandering.
Ja.quote:Mag ik daarbij aannemen dat je het alleen over de gevolgen voor Nederland hebt?
Ja, dat ook. Maar dat is niet de hoofdreden waarom ik de problemen niet in andere landen wil aanpakken. In andere landen hebben ze namelijk zelf een overheid die hun belangen bewaakt. Uiteraard kunnen we wel samenwerken met landen. Maar de Nederlandse overheid heeft als primaire taak de belangen van Nederlandse burgers te behartigen, problemen in andere landen aanpakken hoort daar niet bij, daar hebben die landen een eigen regering voor.quote:De gevolgen voor andere landen ook willen aanpakken zou het namelijk eenzelfde soort 'geld weggooien' maken als het mondiaal aanpakken van de oorzaken. Daar zou Nederland's bijdrage een druppel op een gloeiende plaat zijn.
Nee, zie hierbovenquote:Klopt dat nog?
Nee, dat val zo niet samen te vatten.quote:En dat valt niet samen te vatten als 'we kunnen het niet voorkomen dus we doen ook niets om het te voorkomen. We kunnen hooguit voor onszelf de negatieve gevolgen zoveel mogelijk beperken.'?
Dat wijkt inderdaad daar niet zo veel van af, maar aangezien ik net al aangaf dat je samenvatting al niet correct was, is je samenvatting van je samenvatting natuurlijk ook niet correct. En dan zijn we weer terug op mijn eerdere punt:quote:Leg me dan eens uit (misschien leer ik dan nog iets) hoe dat afwijkt van
[..]
Je bedient jezelf daar toch echt van een ordinaire "ja maar hullie", ondanks je ontkenning.quote:
Waarom denk je dat je op het klimaat nul invloed hebt? Is namelijk volgens mij niet nul. Hooguit als individueel niet significant.quote:Op maandag 10 december 2018 13:56 schreef Nobu het volgende:
[..]
Alleen in de gevallen waar ik nul invloed op heb, zoals het klimaat en vallend ruimtepuin.
Met zijn 17 miljoenen 0,0007 graden celsius noem jij wel "significant"?quote:Op maandag 10 december 2018 14:10 schreef probeer het volgende:
Waarom denk je dat je op het klimaat nul invloed hebt? Is namelijk volgens mij niet nul. Hooguit als individueel niet significant.
Is dit inclusief of exclusief de CO2 uitstoot tbv producten die wij vanuit het buitenland importeren?quote:Op maandag 10 december 2018 14:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Met zijn 17 miljoenen 0,0007 graden celsius noem jij wel "significant"?
Nee.quote:Op maandag 10 december 2018 14:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Met zijn 17 miljoenen 0,0007 graden celsius noem jij wel "significant"?
Dat is ook de bedoeling. Jij snapt mij gewoon niet.quote:Op maandag 10 december 2018 14:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je bedient jezelf daar toch echt van een ordinaire "ja maar hullie", ondanks je ontkenning.
Als ik insignificant had bedoeld had ik dat wel geschreven. Mijn invloed op de Nederlandse verkiezingen is insignificant, mijn invloed op de Amerikaanse verkiezingen is nul. Daarom stem ik altijd braaf maar maak ik me niet al te druk om het verkiezingscircus aan de andere kant van de oceaan.quote:Op maandag 10 december 2018 14:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom denk je dat je op het klimaat nul invloed hebt? Is namelijk volgens mij niet nul. Hooguit als individueel niet significant.
En ik weet niet precies wat jij allemaal doet qua werk en leven en zo .. maar kijkend naar dat grotere geheel, dan zijn toch vrijwel al jouw individuele bijdragen (net als de mijne overigens) niet significant?
En is die beperkte significantie van het individu niet juist de reden waarom we ons verenigen met andere individuen met eenzelfde belangen?
Duidelijk.quote:Op maandag 10 december 2018 14:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Niet helemaal maar ik reken het half goed.
[..]
Ja.
[..]
Ja, dat ook. Maar dat is niet de hoofdreden waarom ik de problemen niet in andere landen wil aanpakken. In andere landen hebben ze namelijk zelf een overheid die hun belangen bewaakt. Uiteraard kunnen we wel samenwerken met landen. Maar de Nederlandse overheid heeft als primaire taak de belangen van Nederlandse burgers te behartigen, problemen in andere landen aanpakken hoort daar niet bij, daar hebben die landen een eigen regering voor.
[..]
Nee, zie hierboven
[..]
Nee, dat val zo niet samen te vatten.
Tip van mij: als iets je nou niet duidelijk is, vraag dan hoe het zit ipv zelf invulling te geven aan allerlei zaken, daar je conclusie op te baseren en er zelf vervolgens naast te zitten.
[..]
Dat wijkt inderdaad daar niet zo veel van af, maar aangezien ik net al aangaf dat je samenvatting al niet correct was, is je samenvatting van je samenvatting natuurlijk ook niet correct. En dan zijn we weer terug op mijn eerdere punt:
Tip van mij: als iets je nou niet duidelijk is, vraag dan hoe het zit ipv zelf invulling te geven aan allerlei zaken, daar je conclusie op te baseren en er zelf vervolgens naast te zitten.
Je bedoelt dus echt dat jouw persoonlijke gedrag nul invloed heeft op het klimaat? Huh?quote:Op maandag 10 december 2018 14:17 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als ik insignificant had bedoeld had ik dat wel geschreven. Mijn invloed op de Nederlandse verkiezingen is insignificant, mijn invloed op de Amerikaanse verkiezingen is nul. Daarom stem ik altijd braaf maar maak ik me niet al te druk om het verkiezingscircus aan de andere kant van de oceaan.
Puik argument om je dan als land met andere landen te verenigen en je samen in te zetten voor die gemeenschappelijke doelen. Om dan vervolgens als individueel land een bijdrage te leveren.quote:Wat we hier ook aan maatregelen treffen, het netto resultaat is nul. Zelfs die 0.0007 die hier genoemd werd gaan we niet halen. Iedere druppel olie die we in het westen minder verbruiken gaat als direct gevolg van een lagere olieprijs elders in de wereld de lucht in.
Geen enkel individu ter wereld heeft een significante invloed op het klimaat, ergo: er is geen probleem.quote:Op maandag 10 december 2018 14:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Je bedoelt dus echt dat jouw persoonlijke gedrag nul invloed heeft op het klimaat? Huh?
Ja, dat werkt inderdaad al jaren fantastisch op andere, veel minder ingrijpende onderwerpen.quote:Op maandag 10 december 2018 14:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Puik argument om je dan als land met andere landen te verenigen en je samen in te zetten voor die gemeenschappelijke doelen. Om dan vervolgens als individueel land een bijdrage te leveren.
Ow wacht ...
Ja, dat het soms niet werkt is inderdaad een fantastische reden om überhaupt nooit te proberen om je met anderen te verenigen.quote:Op maandag 10 december 2018 14:25 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja, dat werkt inderdaad al jaren fantastisch op andere, veel minder ingrijpende onderwerpen.
Dat Nederland sterk blijft en economisch toekomstbestendig is vind ik idd belangrijk.quote:Op maandag 10 december 2018 13:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
BOEHOEHOE ALLES IS WEG! ALLES WEG! Alles weg door die stomme FVD stemmers!![]()
Grappig dat je opeens de uber-nationalistische Nederlander gaat uithangen. Is het zo belangrijk voor je dat Nederland internationaal op de kaart staat?
Wat denk je zelf?quote:Op maandag 10 december 2018 14:15 schreef Molurus het volgende:
[..]
Is dit inclusief of exclusief de CO2 uitstoot tbv producten die wij vanuit het buitenland importeren?
Vergelijkingen zijn niet zo je ding he.quote:Op maandag 10 december 2018 14:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, dat het soms niet werkt is inderdaad een fantastische reden om überhaupt nooit te proberen om je met anderen te verenigen.
Hadden de geallieerden moeten denken.
Gezien het betrekkelijk complexe karakter van een doorrekening van 'inclusief' en het politieke opportunisme van degenen die dit uberhaupt als argument gebruiken zou ik gokken 'exclusief'.quote:
Dat hadden die 8 staten die zich in 1579-1580 verenigden in een republiek moeten denken.quote:Op maandag 10 december 2018 14:33 schreef Nobu het volgende:
[..]
Vergelijkingen zijn niet zo je ding he.
Kijk eens aan. Eerlijkheid.quote:Op maandag 10 december 2018 14:33 schreef LordVoldermort het volgende:
Het milieu boeit mij echt geen flikker. Is mij geen extra geld waard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |