Sommigen mensen willen gewoon niet meer leven.quote:Op maandag 10 december 2018 12:31 schreef spijkerbroek het volgende:
En wat zelfmoord betreft: er is ALtijd een uitweg. Er is ALtijd hulp beschikbaar. Dat mensen dat niet zien op die momenten, is puur die mensen zelf aan te rekenen.
Dat zeg ik:quote:Op maandag 10 december 2018 22:46 schreef Morrigan het volgende:
Sommigen mensen willen gewoon niet meer leven.
quote:Op maandag 10 december 2018 12:31 schreef spijkerbroek het volgende:
En wat zelfmoord betreft: er is ALtijd een uitweg. Er is ALtijd hulp beschikbaar. Dat mensen dat niet zien op die momenten, is puur die mensen zelf aan te rekenen.
Passende hulp kan ook euthanasie zijn (en ik zie dat dat in België ook legaal is). En het is aan de persoon zelf om de artsen te overtuigen.quote:Op maandag 10 december 2018 21:46 schreef Trashcanman het volgende:
Even los van de discussie over deze vrouw: naast geestelijke problemen is somatisch ondraaglijk of onafgebroken lijden ook nog een mogelijkheid. Dan kunnen mensen volgens artsen nog wel 'gezond' genoeg zijn om geen euthanasie te doen maar dat neemt niet weg dat leven voor zo iemand echt helemaal 0 waard kan zijn. Dat ze niets kunnen doen omdat pijn ze daarin belemmert. Na een tijd kan dat alle zin om verder te gaan bij iemand weghalen. En daar is niet Altijd passende hulp of behandeling bij.
Zoals ik in de door jou gequote post al zei gaan artsen niet snel verder met zo'n traject als iemand in hun ogen niet ziek genoeg is. Tussen mensen die niet andere hulp willen accepteren en terecht niet euthanasie krijgen en artsen die een situatie verkeerd inschatten en niet willen eutenaseren zit een grijs gebied. De mensen die niet verder kunnen maar geen euthanasie krijgen moeten wat jou betreft langzaam verrekken omdat de arts het niet eens met ze is?quote:Op maandag 10 december 2018 23:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Passende hulp kan ook euthanasie zijn (en ik zie dat dat in België ook legaal is). En het is aan de persoon zelf om de artsen te overtuigen.
We draaien nu in wel héle kleine cirkeltjes.quote:Op maandag 10 december 2018 23:12 schreef Trashcanman het volgende:
Zoals ik in de door jou gequote post al zei gaan artsen niet snel verder met zo'n traject als iemand in hun ogen niet ziek genoeg is. Tussen mensen die niet andere hulp willen accepteren en terecht niet euthanasie krijgen en artsen die een situatie verkeerd inschatten en niet willen eutenaseren zit een grijs gebied. De mensen die niet verder kunnen maar geen euthanasie krijgen moeten wat jou betreft langzaam verrekken omdat de arts het niet eens met ze is?
Je kan het nog wel steeds erg absoluut zien. Je stelt het alsof je arts moeten overtuigen een kwestie van beter je best doen is, daardoor ga je wel voorbij aan de mogelijkheid dat de arts een inlevingsvermogen van een deurklink heeft (verdenk ik jou overigens ook van) of dat degene niet meer de energie kan opbrengen om voor begrip te vechten.quote:Op maandag 10 december 2018 23:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
We draaien nu in wel héle kleine cirkeltjes.
Als iemand geen andere hulp wil accepteren, is dat aan die persoon te wijten.
Mensen die geen euthanasie krijgen, kunnen andere hulp krijgen, of ze moeten de arts van de uitzichtloosheid overtuigen.
Ik zeg niet dat het allemaal niet zeer schrijnend is, maar ik breek het even af naar de basis.
In mijn (brede) omgeving zijn er 2 mensen via euthanasie overleden en 3 via zelfmoord, dus ik zal er niet niets vanaf weten, zoals sommigen hier beweren.
En dan moet je in een topic over een lieve, getalenteerde jonge vrouw die zich van het leven heeft beroofd toch weer je racistische gal spuwen. Misselijk mannetje ben je dan. En dan ook nog een die zeer weinig van zelfdoding afweet, aan de domheid van je opmerkingen te zien.quote:Op zondag 9 december 2018 11:24 schreef spijkerbroek het volgende:
Vervelend.
Moeten ze weer een nieuwe excuusneger zoeken.
RIP.
Mijn excuses dat ik je op je tere zieltje getrapt heb, maar dat is wel deels hoe ze naar dit soort zaken kijken. "Zonder gekleurde persoon gaan er allerlei mensen en instanties klagen, dus dan zetten we er maar een gekleurde persoon in". Terwijl het eigenlijk zou moeten gaan om de acteerprestaties van iemand en niet om iemands huidskleur. Maar deze opmerking zal ook wel weer niet in goede aarde vallen *zucht*quote:Op maandag 10 december 2018 23:27 schreef DropDiffuser het volgende:
En dan moet je in een topic over een lieve, getalenteerde jonge vrouw die zich van het leven heeft beroofd toch weer je racistische gal spuwen. Misselijk mannetje ben je dan. En dan ook nog een die zeer weinig van zelfdoding afweet, aan de domheid van je opmerkingen te zien.
Lekker op de persoon spelen, leuk johquote:Op maandag 10 december 2018 23:25 schreef Trashcanman het volgende:
Je kan het nog wel steeds erg absoluut zien. Je stelt het alsof je arts moeten overtuigen een kwestie van beter je best doen is, daardoor ga je wel voorbij aan de mogelijkheid dat de arts een inlevingsvermogen van een deurklink heeft (verdenk ik jou overigens ook van) of dat degene niet meer de energie kan opbrengen om voor begrip te vechten.
Als je vriendelijk en respectvol bejegend wil worden mag je dat zelf ook wel uitdragen.quote:Op maandag 10 december 2018 23:37 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Lekker op de persoon spelen, leuk joh
Als je de ene arts niet kan overtuigen, kan je naar een andere toe. Als iedere arts het inlevingsvermogen van een deurklink heeft, terwijl zij in het verleden wel euthanasie hebben toegepast, ligt het dan aan de artsen of aan de persoon die euthanasie wil? De laatste, lijkt mij.
Likewise.quote:Op maandag 10 december 2018 23:58 schreef Trashcanman het volgende:
Als je vriendelijk en respectvol bejegend wil worden mag je dat zelf ook wel uitdragen.
Ik verdraai je punt absoluut niet. Het gaat erom of er hulp beschikbaar is. En die is er dus, in de vorm van andere artsen.quote:Verder heb ik het niet over dat iedere arts zo is, verdraai mijn punt niet.
Verwacht je btw werkelijk dat iemand die er al helemaal klaar mee is verder gaat shoppen naar een arts die wel wil luisteren als die bij een vorige nul op het rekest krijgt?
O ja, mijn opmerkingen gaan dan ook echt veel te verquote:
Hierin verschillen we van visie, ik ben het eens met dat iemand hoe dan ook zo veel mogelijk hulp moet aannemen maar als dat alsnog backfired dan ga ik niet diegene verketteren als die dan de hand aan zichzelf slaat.quote:Ik verdraai je punt absoluut niet. Het gaat erom of er hulp beschikbaar is. En die is er dus, in de vorm van andere artsen.
Dat verwacht ik eigenlijk wel ja. Ik vind zelfmoord nooit een optie. En als je dan zo nodig dood wilt, dan zoek je iemand die je wil helpen.
Nog los van of dat zo is of niet, ben je een gewoon een racistische sneuneus met zo'n opmerking. Waarom zou je kleur/ras in vredesnaam als eerste aanhalen in een topic over het overlijden van een leuke jonge actrice? Wat laat je je hier van een lelijke kant zien.quote:Op maandag 10 december 2018 23:35 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Mijn excuses dat ik je op je tere zieltje getrapt heb, maar dat is wel deels hoe ze naar dit soort zaken kijken. "Zonder gekleurde persoon gaan er allerlei mensen en instanties klagen, dus dan zetten we er maar een gekleurde persoon in". Terwijl het eigenlijk zou moeten gaan om de acteerprestaties van iemand en niet om iemands huidskleur. Maar deze opmerking zal ook wel weer niet in goede aarde vallen *zucht*
Dit soort reacties is toch niet echt normaalquote:Op zondag 9 december 2018 11:24 schreef spijkerbroek het volgende:
Vervelend.
Moeten ze weer een nieuwe excuusneger zoeken.
RIP.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |