abonnement Unibet Coolblue
pi_183641205
quote:
7s.gif Op maandag 10 december 2018 14:27 schreef Infection het volgende:

[..]

Of Noord Korea; Democratic People's Republic of Korea
Inderdaad. Maar ik verwacht niet dat een EU dit gaat lukken. In de EU bevinden zich veel te veel hoger opgeleiden en die laten dat niet toe. Die zul je dan eerst zoals Lenin dat deed allemaal moeten opruimen.

De enige vrees die ik heb is dat we ons sociaal stelsel gaan opgeven. Een systeem dat lijkt op een VS dus. Persoonlijk ben ik daar niet blij mee. Een middenklasse die zal verdwijnen.
  maandag 10 december 2018 @ 14:36:45 #202
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183641273
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 10:49 schreef Metro2005 het volgende:
artikel 11 en 13
Yep een onschuldig ogende formulering die straks het mensen zoals jij en ik alsmede journalisten, het verbied om kritiek te kunnen hebben over gepubliceerde teksten. Ingenieus bedacht, wanneer je daar over nadenkt. Je mag dus best nog wat uitkramen waarbij je de context niet mag tonen en internetbedrijven (zoals Fok!) moeten dat gaan bewaken en zelf voorkomen.

quote:
Artikel 11: Anyone using snippets of journalistic online content must first get a license from the publisher. This new right for publishers would apply for 20 years after publication.
Artikel 13: Internet platforms hosting “large amounts” of user-uploaded content must monitor user behavior and filter their contributions to identify and prevent copyright infringement.
Een beetje wat nu al gebeurd met niet kunnen/mogen quoten uit kranten zoals Trouw en Volkskrant etc.etc.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183641456
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2018 14:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep een onschuldig ogende formulering die straks het mensen zoals jij en ik alsmede journalisten, het verbied om kritiek te kunnen hebben over gepubliceerde teksten. Ingenieus bedacht, wanneer je daar over nadenkt. Je mag dus best nog wat uitkramen waarbij je de context niet mag tonen en internetbedrijven (zoals Fok!) moeten dat gaan bewaken en zelf voorkomen.

[..]

Een beetje wat nu al gebeurd met niet kunnen/mogen quoten uit kranten zoals Trouw en Volkskrant etc.etc.
Maar zegt dit artikel nu dat je geen kritiek mag hebben en daarmee verwijzen naar een geplaatst artikel of gaat het om een nieuwsbericht dat je volledig knipt en plakt op een andere site? Maar het is goed om die artikelen goed te bekijken. Het is sowieso bizar dat er besluiten worden genomen waar het volk niet eens iets van snapt laat staan er iets te weten over te komen.
pi_183641658
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 14:26 schreef Cherni het volgende:

[..]

Zoals de Duitse Democratische Republiek. Dat was geen democratie inderdaad. Maar daar is nu geen sprake van. Uiteindelijk zal Macron al is dat bij de volgende verkiezingen het veld ruimen. Maar als die volkswoede zich gaat uitbreiden kan dat nog eerder.
Hegel drukte het zo uit:

In DAS KAPITAL, Marx posed capitalism as thesis and communism as antithesis. What has been completely ignored by historians, including Marxists, is that any clash between these forces cannot lead to a society which is either capitalist or communist but must lead to a society characterized by a SYNTHESIS of the two conflicting forces. The clash of opposites must in the Hegelian system, bring about a society neither capitalist nor communist. Moreover, in the Hegelian scheme of events, this new synthesis will reflect the concept of the State as God, and the individual as totally subordinate to an all powerful State. This was the thought we encountered in "Hubris".

The function of a Parliament or a Congress is for Hegelians, psychology. Merely to allow individuals to feel that their opinions have some value, and to allow a government to take advantage of whatever wisdom the 'peasant' may accidentally demonstrate. This is so obvious in Australian politics today. As Hegel puts it:

"By virtue of this participation, subjective liberty and conceit, with their general opinion, (individuals) can show themselves palpably efficacious and enjoy the satisfaction of feeling themselves to count for something."

Kapitalisme en communisme zijn dus thesis en antithesis, en de synthese daaruit is wat Hegel voor ogen had. De vorm daarvan is een democratische republiek waarin het volk het idee heeft dat het iets nuttigs bijdraagt, terwijl dat in werkelijk gewoon niet zo is. Ik ben bang dat dat het soort maatschappij is dat al een hele tijd wordt opgebouwd, waarbij de EU daar het perfecte voorbeeld van is. Want wat hebben burgers nou werkelijk in te brengen in het beleid van de EU? Maar tegelijkertijd wordt de EU wel steeds bemoeizuchtiger. Hetzelfde geldt voor de VN.
  maandag 10 december 2018 @ 14:50:32 #205
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183641660
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 14:34 schreef Cherni het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar ik verwacht niet dat een EU dit gaat lukken. In de EU bevinden zich veel te veel hoger opgeleiden en die laten dat niet toe. Die zul je dan eerst zoals Lenin dat deed allemaal moeten opruimen.
Opleiding is absoluut geen garantie. Die "hogere opgeleiden" vormen hun eigen visie van en op democratie waar zij democratisch besluiten (zoals we overal zien) dat zij de dienst uitmaken.

Kern van alles is dat je ongeacht achtergrond of voorkomen met dezelfde gelijke waarde mag kiezen. Probleem, toegegeven, dat vele ongeletterde kiezers (zie Frankrijk) een misplaatst geloof hebben in die zg. (hoger)opgeleiden en zich zo een oor (hebben) laten aannaaien.

quote:
De enige vrees die ik heb is dat we ons sociaal stelsel gaan opgeven. Een systeem dat lijkt op een VS dus. Persoonlijk ben ik daar niet blij mee. Een middenklasse die zal verdwijnen.
Weest gerust dat is al aan de gang. Er is geen "middenklasse" of je moet hiermee de groep bedoelen die bang is dat zij hetzelfde lot ondergaan van hen (de onderklasse) die sws niets meer in te brengen hebben.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183641721
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 14:34 schreef Cherni het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar ik verwacht niet dat een EU dit gaat lukken. In de EU bevinden zich veel te veel hoger opgeleiden en die laten dat niet toe. Die zul je dan eerst zoals Lenin dat deed allemaal moeten opruimen.

De enige vrees die ik heb is dat we ons sociaal stelsel gaan opgeven. Een systeem dat lijkt op een VS dus. Persoonlijk ben ik daar niet blij mee. Een middenklasse die zal verdwijnen.
Ik zou haast zeggen dat het een voor opgezet plannetje is aan het worden?
pi_183641772
edit
  maandag 10 december 2018 @ 15:02:29 #208
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183641971
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 14:43 schreef Cherni het volgende:

[..]

Maar zegt dit artikel nu dat je geen kritiek mag hebben en daarmee verwijzen naar een geplaatst artikel of gaat het om een nieuwsbericht dat je volledig knipt en plakt op een andere site? Maar het is goed om die artikelen goed te bekijken. Het is sowieso bizar dat er besluiten worden genomen waar het volk niet eens iets van snapt laat staan er iets te weten over te komen.
Jij snapt het, het is vooral voorkomen dat je kritisch kunt uitlaten over een publicatie onder het mom dat zo voorkomen wordt dat "rechten" van die zg. media worden geschonden. De Staat speelt daarbij een toezichthoudende rol......

Het klinkt zo rechtvaardig..... iemand kan straks (on)juiste informatie publiceren zonder dat die in brede(e) sfeer kan worden bekritiseerd. Immers niet kunnen (na)lezen is niet (kunnen) (be)oordelen.
Dat media (en publicisten) zich maar moeten aanpassen aan tijdsgeest (net als dat mijn teksten hier niet privaat rechterlijk beschermd zijn) wordt angstvallig vermeden.
Wie schrijft moet imho eenmaal bereid zijn, kritisch in context gelezen te worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183642065
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2018 15:02 schreef Vallon het volgende:

[..]

Jij snapt het, het is vooral voorkomen dat je kritisch kunt uitlaten over een publicatie onder het mom dat zo voorkomen wordt dat "rechten" van die zg. media worden geschonden. De Staat speelt daarbij een toezichthoudende rol......

Het klinkt zo rechtvaardig..... iemand kan straks (on)juiste informatie publiceren zonder dat die in brede(e) sfeer kan worden bekritiseerd. Immers niet kunnen (na)lezen is niet (kunnen) (be)oordelen.
Dat media (en publicisten) zich maar moeten aanpassen aan tijdsgeest (net als dat mijn teksten hier niet privaat rechterlijk beschermd zijn) wordt angstvallig vermeden.
Wie schrijft moet imho eenmaal bereid zijn, kritisch in context gelezen te worden.
Ja, zoals onder het mom van veiligheid de overheid ook allerlei inbreuk kan maken op je privacy, onder het mom van het milieu de bevolking kan worden doodgegooid met belastingen, en onder het mom van gelijkheid je geen kritiek meer mag leveren of je mening uiten over je persoonlijke voorkeur van hoe een maatschappij eruit zou moeten zien.
pi_183642263
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2018 14:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep een onschuldig ogende formulering die straks het mensen zoals jij en ik alsmede journalisten, het verbied om kritiek te kunnen hebben over gepubliceerde teksten. Ingenieus bedacht, wanneer je daar over nadenkt. Je mag dus best nog wat uitkramen waarbij je de context niet mag tonen en internetbedrijven (zoals Fok!) moeten dat gaan bewaken en zelf voorkomen.

[..]

Een beetje wat nu al gebeurd met niet kunnen/mogen quoten uit kranten zoals Trouw en Volkskrant etc.etc.
Trouw en Volkskrant citeren is niet verboden Dat is het citaatrecht., onderdeel van de auteurswet
Dat FOK-admins dit liever niet hebben is een andere zaak
Wat onder art 11 is geformuleerd lijkt in strijd met het Nederlands citaatrecht te zijn.
De Tweede Kamer zal dit niet kunnen invoeren.
  maandag 10 december 2018 @ 16:08:24 #211
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_183643349
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 13:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er is nog een mogelijkheid .....of jij bent een fantast.... door gebrek aan realiteitszin, door een grote behoefte aan complotten die hele erge dingen zouden willen.
Ik hoef jou nepnieuws niet te lezen, als er een greintje van je complottheorie waar was, dan was dat reeds voorpagina-nieuws in vele media. En die melden niks.... of zij maken deel uit van het complot ? Zie je dat zo ?
Nepnieuws? Gast, trek je kop eens uit je reet en doe zelf even onderzoek. Je kan alles gewoon vinden op officiele EU websites. Omdat je het niet op je favoriete campingzender gehoord hebt bestaat het niet? Ben je serieus?

https://duckduckgo.com/?q=EU+article+11+and+13&t=h_&ia=web

https://en.wikipedia.org/(...)le_Market#Article_13

En wellicht dat een antwoord van een europarlementarier wat meer geloofwaardiger overkomt, hierbij een mail van een mailwisseling die ik gehad heb met Matthias Vermeulen en Marietje Schaake:

Beste,

Dank je voor je e-mail aan Europarlementariër Marietje Schaake. We zijn het helemaal met je eens: het open internet wordt bedreigd door de Europese copyrightvoorstellen die nu op tafel liggen.

Marietje spreekt zich dan ook al sinds 2016 actief uit tegen artikel 11 (de 'linktax) en artikel 13 (de 'uploadfilter') van het copyright voorstel van de Europese Commissie.

Samen met andere Europarlementariërs diende ze daarom amendementen in om artikels 11 en 13 te verwijderen uit het voorstel, en Marietje organiseerde ook als eerste een hoorzitting in het Europese Parlement om de impact van deze artikels op onze vrijheid van meningsuiting online na te gaan.

Ook in de Nederlandse pers heeft ze zich al vaak uitgesproken tegen beide artikels, en in januari van dit jaar nam ze nog dit filmpje op om censuurmachines te stoppen.

Op 20 juni was er een stemming in de Juridische Zaken Commissie (JURI) van het Europees Parlement. Daar heeft helaas een nipte meerderheid vóór artikelen 11 en 13 gestemd. In die Commissie zaten geen van de D66 Europarlementariërs. Hier vind je de reactie van Marietje op de stemming van deze week.

Marietje is nu een van de voortrekkers om ervoor te zorgen dat alle Europarlementariërs kunnen stemmen zodat elke Europarlementariër zich kan uitspreken over het copyright voorstel. We zijn dan ook druk bezig om anderen te overtuigen tegen artikel 11 en 13 te stemmen.

Als je meer wil weten over het werk van Marietje om tot een goede hervorming van het auteursrecht te komen, lees dan dit overzichtsblog https://marietjeschaake.e(...)uropese-auteursrecht

Laat maar weten als je nog verdere vragen hebt!

Vriendelijke groet,

Mathias
Beleidsmedewerker MEP Marietje Schaake



Volkskrant artikel:

https://marietjeschaake.e(...)isch-gaan-veranderen

[ Bericht 9% gewijzigd door Metro2005 op 10-12-2018 16:21:16 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 10 december 2018 @ 16:21:05 #212
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183643565
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 15:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Trouw en Volkskrant citeren is niet verboden Dat is het citaatrecht., onderdeel van de auteurswet
Dat FOK-admins dit liever niet hebben is een andere zaak
Wat onder art 11 is geformuleerd lijkt in strijd met het Nederlands citaatrecht te zijn.
De Tweede Kamer zal dit niet kunnen invoeren.
Thx voor de explicatie. Kernprobleem is dat mensen hun schrijfsels (als broodwinning) willen beschermen en aan de andere kant er organisaties zijn die van die schrijfsels "profiteren". Een lastig spanningsveld waar de nieuwe wetgeving geen werkelijke verandering in zal brengen.

Ik heb niet het 'idee' dat die ethiek de reden is voor/van de Europese wetgeving die (ook aan NL) zal opgelegd. Wij, NL, hebben 'ons' zonder instemming onderworpen dat "wij" de EU wetgeving respecteren en zo nodig handhaven. Het vervelende is alleen dat de burger zelf - zoals in Frankrijk - geen democratische invloed op heeft op die (opgelegde) regels.

Google krijgt ontheffing op link-referentie-search omdat zij kan dienen ter reclame, vergroting van het mediabereik en anderen (onwelgevalligen) zullen met diezelfde wet in de hand kunnen worden geblokkeerd om hun kritiek te onderbouwen.

//--//

Ik ga wel benieuwd zijn hoe Macron het vanavond op TV gaat aanpakken. Hij heeft al weken de gelegenheid gehad zich een plan te vormen. Mogelijk dat hij een beroep doet op het patriottisme en Sarkozy 'truc' uithaalt door de actieve participerende gepeupel in de kern weg te zetten als tuig (rapaille). Verdeel en heers verder door selectief wat "gele hesjes" uit te nodigen op het Élysée die trots op de trappen mogen staan. (bron/tijdslijn: LeParisien 10dec18)

Update: bron LeParisien:
Van de 37 gepakte aanwezigen, zijn er 13 minister (rechts op foto), 3 van de Tweede Kamer, 12 van vakbond/werkgeverorganisaties en 9 gele hesjes (voor de vorm)...... Wie precies die 9 hesjes zijn die imho dienen als figuranten... is mij onduidelijk.

Yep ... de samenwerkingskaart wordt (h)eerlijk verdeeld & uitgespeeld.. van kijk hoe wij samen er uit gaan komen en vanzelfsprekende worden de bezuinigingsmaatregelen in een andere volgorde uitgevoerd.

Die 9 "gele-hesjes" blijken vertegenwoordigers te zijn van steden en gebieds/provincies, dus niemand van het volk is daar.
Wel grappig om 90 minuten te overleggenwaarbij zijzelf in aanloop rechtstreeks verantwoordelijk zijn voor de ontstane puinhoop van actieve protesten. Ze gaan ontdekken dat zoals bij ons, die manier van onderling (in)polderen over is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Vallon op 10-12-2018 16:50:09 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183645666
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 16:08 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nepnieuws?


Ja... nepnieuws. Je komt met een onzinbewering die je zogenaamd beargumenteert met linkjes.
Maar die linkjes onderbouwen je onzin niet.

Dit was je nepnieuws :
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 10:36 schreef Metro2005 het volgende:

En als je de invoering van democratie en vrijheid van meningsuiting ook een slechte wijziging vond is het slim om op een instantie zoals de EU te stemmen die deze zaken zoveel mogelijk wil inperken.
  maandag 10 december 2018 @ 18:03:55 #214
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_183645678
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 18:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja... nepnieuws. Je komt met een onzinbewering die je zogenaamd beargumenteert met linkjes.
Maar die linkjes onderbouwen je onzin niet.

Dit was je nepnieuws :

[..]

Sorry, als je 1 en 1 niet kan optellen houdt het op.
Denk er maar over na en wat die opmerking van mij te maken heeft met artikel 11 en 13 en het migratiepact.
Je bent gewoon verspilde moeite momenteel.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_183645877
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 18:03 schreef Metro2005 het volgende:

Je bent gewoon verspilde moeite momenteel.
idem
  maandag 10 december 2018 @ 19:19:44 #216
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_183647133
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 18:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

idem
Je hebt anders nog 0 moeite gedaan. Waarschijnlijk nog niet eens je kop uit het zand getrokken en de linksjes die ik gegeven heb gelezen en opgezocht welke implicaties voort kunnen komen uit deze regelgeving.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_183647341
Om 20:00 uur spreekt Macron het volk toe toch?
pi_183648117
Versta er niets van!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_183648129
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 20:04 schreef halfway het volgende:
Versta er niets van!
Prima te verstaan die vertaler.
pi_183648317
Dit klinkt meer als een soort omkoping dan daadwerkelijke maatregelen.
pi_183648366
Begreep ik nu goed dat de middenklasse er 100 euro per maand bij krijgt?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 december 2018 @ 20:16:11 #223
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_183648380
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 20:13 schreef Infection het volgende:
Dit klinkt meer als een soort omkoping dan daadwerkelijke maatregelen.
Valt volgens mij wel mee. Hij kan zo de brandstofprijzen verhogen, terwijl de financieel zwakste (minimuminkomen en gepensioneerden) niet meer geraakt worden. Zo doende raakt de prijsverhoging enkel de nog de financieel iets sterkere.
pi_183648381
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 20:15 schreef MadameMossel het volgende:
Begreep ik nu goed dat de middenklasse er 100 euro per maand bij krijgt?
Precies. Omkoping om ze het zwijgen op te leggen.
pi_183648392
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 20:13 schreef Infection het volgende:
Dit klinkt meer als een soort omkoping dan daadwerkelijke maatregelen.
Het is gewoon een verhaal om het volk weer even rustig te krijgen. Tja meer investeren in onderwijs, meer banen creëeren, alle regio's voor de republiek en het standaard riedeltje. We zien het wel. De 1000 euro van Rutte verhaaltje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')