abonnement Unibet Coolblue
pi_183622446
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 12:04 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Jup, zou ik ook zeggen.
Dit is typisch zo'n rijdende rechter klacht. Waarschijnlijk liggen TS en de eigenaar van de droger elkaar niet zo en heeft TS met de droger iets gevonden om hem het leven zuur te maken.

De 1 laadt zijn fietsen of elektrische scooter op in de schuur, de ander klust veel en gebruikt elektrisch gereedschap, weer een ander heeft onzuinige gloeilampen ipv spaarlampen...
Dit is nou eenmaal het nadeel wanneer je in een appartementencomplex woont, dat je te maken hebt met buren die op een andere manier leven dan jij.
En om hoeveel gaat het overigens? Kan me niet voorstellen dat het TS meer dan paar euro per jaar kost.
Reken op zo'n 100-150 euro voordeel die de droger-eigenaar nu opstrijkt, over de rug van zijn buren.
dag
pi_183622572
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 12:18 schreef Peter het volgende:

[..]

Reken op zo'n 100-150 euro voordeel die de droger-eigenaar nu opstrijkt, over de rug van zijn buren.
Tja, sociaal is het niet, maar als er niets over instaat in het huurcontract. Overigens is die 100-150 voordeel leuk, maar hoeveel kost het TS? Gaat hij om een paar cent stennis schoppen? Het kan natuurlijk niet dat de buurman het iets beter heeft dan jij...
pi_183622622
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 12:04 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Jup, zou ik ook zeggen.
Dit is typisch zo'n rijdende rechter klacht. Waarschijnlijk liggen TS en de eigenaar van de droger elkaar niet zo en heeft TS met de droger iets gevonden om hem het leven zuur te maken.

De 1 laadt zijn fietsen of elektrische scooter op in de schuur, de ander klust veel en gebruikt elektrisch gereedschap, weer een ander heeft onzuinige gloeilampen ipv spaarlampen...
Dit is nou eenmaal het nadeel wanneer je in een appartementencomplex woont, dat je te maken hebt met buren die op een andere manier leven dan jij.
En om hoeveel gaat het overigens? Kan me niet voorstellen dat het TS meer dan paar euro per jaar kost.
Een droger zit qua jaarlijkse kosten tussen de 50 (warmtepomp) en 110 (condens) Euro. Al met al een behoorlijke kostenpost, waarvan buurman op deze manier een fractie van betaalt.

Mede daardoor zijn algemene voorzieningen tegenwoordig uitgevoerd in 42 Volt. Dat is voldoende om wat lampjes (uiteraard ook 42 Volt) op te laten branden, maar verder nauwelijks bruikbaar voor andere zaken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 9 december 2018 @ 12:33:00 #29
80382 manny
30 is best veel
pi_183622669
hou het simpel. je lampje doet het niet. maak daar melding van bij vve of woningbouw. klaar.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_183623353
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 12:25 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Tja, sociaal is het niet, maar als er niets over instaat in het huurcontract. Overigens is die 100-150 voordeel leuk, maar hoeveel kost het TS? Gaat hij om een paar cent stennis schoppen? Het kan natuurlijk niet dat de buurman het iets beter heeft dan jij...
Beetje eerlijkheid hoef ik bij jou niette verwachten zie ik al..
dag
pi_183623822
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 13:21 schreef Peter het volgende:

[..]

Beetje eerlijkheid hoef ik bij jou niette verwachten zie ik al..
Aparte conclusie. Als je zegt dat ik mij niet druk maken om dit soort first world problems heb je wel gelijk. Ik heb veel leukere dingen om energie in te steken dan dit soort tokkie gedrag. Zoals ik al zei; dit is typisch rijdende rechter materiaal waarbij het gaat om de persoon dwars te zitten ipv om een droger, overhangende tak of regenwater wat vanuit de tuin van de buren in jouw grond wegzakt..
pi_183636611
Even los van het financiële; als door die droger steeds alle verlichting eruit klapt, is er wel degelijk een noemenswaardig probleem.

@ TS: eigenaar v/d droger al aangesproken? (of heb ik te snel gelezen?)
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  maandag 10 december 2018 @ 11:00:06 #33
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_183637346
Bij mij loopt het stopcontact in de kelder gewoon over mijn eigen meter. En dat is in een woningbouwflat uit 1950. Wat dus wil zeggen dat je buurman per se een energiedief is.
pi_183653890
Aha, bij jou dus ook.

Hier 2 jaar terug ook iemand die een droger in de kelder had staan, dat was bij ons de reden dat we telkens stevig moesten bijbetalen aan de service kosten.

Uiteindelijk werden alle kosten, maar dus ook echt alle kosten op die huurde geclaimd _O- hij mocht gewoon een paar duizend euro aftikken, 3 maanden later was ie vertrokken.
pi_183655863
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 00:45 schreef Mattchat het volgende:
Aha, bij jou dus ook.

Hier 2 jaar terug ook iemand die een droger in de kelder had staan, dat was bij ons de reden dat we telkens stevig moesten bijbetalen aan de service kosten.

Uiteindelijk werden alle kosten, maar dus ook echt alle kosten op die huurde geclaimd _O- hij mocht gewoon een paar duizend euro aftikken, 3 maanden later was ie vertrokken.
Wat en hoe lang had hij in zijn kelderbox aangesloten dat een paar duizend euro aan stroom heeft verbruikt?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183655911
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 10:11 schreef Black-Death het volgende:
Even los van het financiële; als door die droger steeds alle verlichting eruit klapt, is er wel degelijk een noemenswaardig probleem.

@ TS: eigenaar v/d droger al aangesproken? (of heb ik te snel gelezen?)
Het financiële zou voor mij een principekwestie zijn; het financiële voordeel voor de buurman is relatief groot en het financiële nadeel voor TS relatief klein (aannemende dat er behoorlijk wat appartementen in het complex zitten). En verder: elke keer met een wasmand vol wasgoed door het complex zeulen :')

Die lampjes hanger daar wellicht omdat er relatief weinig (of geen) daglicht in zo'n kelderbox is. Een lampje is dan wel comfortabel. Als je dat na elk gebruik van de droger weer kan/moet gaan melden, wordt je ik dat snel beu.

Aannemende dat de stroom in de kelderbox gemeenschappelijk is én aannemende dat de verlichting uitvalt door het gebruik van de droger. Van allebei is volgens mij nog geen uitsluitsel.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183655927
Rommelt de buurman niet gewoon een beetje met plantjes in de berging?
pi_183656712
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 09:03 schreef baskick het volgende:

[..]

Het financiële zou voor mij een principekwestie zijn; het financiële voordeel voor de buurman is relatief groot en het financiële nadeel voor TS relatief klein (aannemende dat er behoorlijk wat appartementen in het complex zitten). En verder: elke keer met een wasmand vol wasgoed door het complex zeulen :')

Die lampjes hanger daar wellicht omdat er relatief weinig (of geen) daglicht in zo'n kelderbox is. Een lampje is dan wel comfortabel. Als je dat na elk gebruik van de droger weer kan/moet gaan melden, wordt je ik dat snel beu.

Aannemende dat de stroom in de kelderbox gemeenschappelijk is én aannemende dat de verlichting uitvalt door het gebruik van de droger. Van allebei is volgens mij nog geen uitsluitsel.
Inderdaad, met al je was steeds door het gebouw zeulen _O-
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_183658024
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 19:40 schreef MCH het volgende:
Volgens mijn buren was de droger dan ook de reden dat de verlichting het niet meer doet omdat zo'n droger natuurlijk veel te veel stroom trekt.
Ben geen elektricien, maar bij overbelasting hoort normaliter simpelweg de groep eruit te slaan en werkt de droger ook niet meer. Brandgevaar zou daarmee opzich mee moeten vallen, maar het is wel verstandig de droger (conform instructies) in ieder geval op een geaard stopcontact aan te sluiten.

Wat voor type droger is het eigenlijk (warmtepompdroger, condensdroger of luchtafvoerdroger) en is de kelder verder droog en geventileerd?

Kwalijker is het feit dat hij schijnbaar een stroompunt bedoeld voor gezamenlijk gebruik misbruikt voor zichzelf.
pi_183662410
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 10:17 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Inderdaad, met al je was steeds door het gebouw zeulen _O-
Natte was is behoorlijk zwaar ook.
pi_183665337
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 08:59 schreef baskick het volgende:

[..]

Wat en hoe lang had hij in zijn kelderbox aangesloten dat een paar duizend euro aan stroom heeft verbruikt?
3 jaar lang, maar omdat de service afrekening zo bizzar hoog uitviel (bij ons doen ze om de 2 a 3 jaar een eindafrekening hebben ze alles op hem geclaimd, in het huurcontract staat namelijk heel duidelijk dat er geen enkele vorm van elektriciteit getapt mag worden in de berging, er zijn namelijk geen stopcontacten aanwezig, die gozer had het vanuit de lamp getapt kroonsteen er tussen gemaakt, na grondige onverwachte inspecties moesten we onze berging onaangekondigd laten zien en zo kwam het naar boven.

Ik vond het terecht, fraude wordt hard aangepakt.
pi_183667382
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 17:47 schreef Mattchat het volgende:

[..]

3 jaar lang, maar omdat de service afrekening zo bizzar hoog uitviel (bij ons doen ze om de 2 a 3 jaar een eindafrekening hebben ze alles op hem geclaimd, in het huurcontract staat namelijk heel duidelijk dat er geen enkele vorm van elektriciteit getapt mag worden in de berging, er zijn namelijk geen stopcontacten aanwezig, die gozer had het vanuit de lamp getapt kroonsteen er tussen gemaakt, na grondige onverwachte inspecties moesten we onze berging onaangekondigd laten zien en zo kwam het naar boven.

Ik vond het terecht, fraude wordt hard aangepakt.
Helder. Blijft de vraag hoe er in 3 jaar lang duizenden euro's stroom verbruikt kan worden met gemeenschappelijke verlichting en een stroomvreter van de frauderende buurman. Verlichting is m.i. te verwaarlozen en een gewoon huishouden verbruikt dat niet eens met alle apparaten bij elkaar in 3 jaar.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183670532
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 19:39 schreef baskick het volgende:

[..]

Helder. Blijft de vraag hoe er in 3 jaar lang duizenden euro's stroom verbruikt kan worden met gemeenschappelijke verlichting en een stroomvreter van de frauderende buurman. Verlichting is m.i. te verwaarlozen en een gewoon huishouden verbruikt dat niet eens met alle apparaten bij elkaar in 3 jaar.
Klopt, woningbouw zei dat het iets te maken had met de aansluiting dat de tarieven daar hoger van zijn.
Onthoud wel dat we 2 liften in het complex hebben, net even op me papier gekeken gemeenschappelijk electra liften verlichting 8,80 per maand.
Complex telt eh 70 woningen gok ik ?
pi_183675931
De woningbouw is nu net zo hard aan het frauderen. Ze kunnen een schatting maken van de extra elektra kosten en ook de kosten van onderzoek en herstel verhalen op de buurman. Misschien nog een opslag voor gemaakte administratie kosten maar zonder meer de hele rekening maar daar neerleggen lijkt mij niet houdbaar als aantoonbaar die liften en verlichting ook verbruik hebben gehad. ik volg....
pi_183678723
Als de groep er uit vliegt, kan die stroomrover toch ook niet meer drogen?
Of zou het soms een tijdje goed gaan?
Verder ben ik wel erg benieuwd hoe ie aan die stroom komt.
pi_183685737
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 08:51 schreef nanuk het volgende:
De woningbouw is nu net zo hard aan het frauderen. Ze kunnen een schatting maken van de extra elektra kosten en ook de kosten van onderzoek en herstel verhalen op de buurman. Misschien nog een opslag voor gemaakte administratie kosten maar zonder meer de hele rekening maar daar neerleggen lijkt mij niet houdbaar als aantoonbaar die liften en verlichting ook verbruik hebben gehad. ik volg....
Gewoon kijken wat het gemiddelde verbruik was van de jaren voordat er een droger stond of die huurder er woonde. Dan het verbruik nu vergelijken en klaar.
dag
pi_183758700
Heeft niks met die droger te maken. Ik neem aan dat het niet om een industriele droger gaat dus is dat apparaat sowieso afgesteld op max 230 x 16A.

Als er sprake is van overstroom dan moet juist de droger uitvallen of allebei als het om dezelfde groep gaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')